Jump to content

TRANSFERWATCH: Deadline i dag.


Baxrus

Recommended Posts

Wenger startet denne sommeren med å si at vi skulle styrke stallen med 2-3 etablerte spillere. da hadde vi fortsatt Flamini og Hleb i stallen. vi ventet alle på Nasri og jeg trodde han mente at vi skulle signe enda en spiller minst. i stedet mistet vi Flamini og Nasri som skulle styrke stallen sammen med en annen må erstatte Hleb. når Wenger sier noe sånt og vi ender opp der vi er i dag, så er det ikke annet å kalle det for en løgn og atter løgn. jeg er så skuffa som jeg aldri har vært over mannen før og jeg skal vokte meg for å si mer enn det..

 

status nå er at vi er nødt til å satse på Denilson og Diaby, dette var faktisk greit for meg før vi solgte Gilberto, men tilsammen skremmer ikke disse to barnerompene noen og i hvertfall ikke når Fabregas ender opp skadet, noe jeg kan garantere at en hver britisk kyklop med peanøtthjerne kommer til å satse alt på å få til. hvem vil ikke ha æren for å kaste Arsenal ut av topp 4. og nå begyner det å bli mange om beinet som vil det (kanskje Cesc' bein bokstavelig talt).

 

det en skade eller en rovdrift på Fabregas vil føre til har Wenger opplevd før og Henry som et gjaldt den gang forsvant raskt sesongen etter. jeg sier fortsatt ikke mer.

 

jeg bare føyer meg til regnestykkene over her, med en liten korrigering. dette er ikke en investering i £0 som gir £0 i avkastning. dette kan gi oss et tap som svir mer enn som så. tviler på at vi holder på Adebayor og Cesc neste sommer hvis det fortsetter sånn. og tap av CL-plass neste høst betyr flere røde tall i boka. har nedbetalingsplanene på Emirates råd til det? tvilsomt. derfor blir det ikke annet enn dumheter å gamble på at vår tropp som er enda yngre enn i fjor, i en så viktig fase av lagets og klubbens utvikling.

 

jeg lurer virkelig på om Wenger har mistet grepet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Dette blir nok en trofèløs sesong. Men det blir spennende å følge utviklingen til de unge spillerene. Er redd Fabregas forsvinner til neste sommer, så vi bør få frem en erstatter.

 

Skuffende Wenger!

 

Det er jo en vanvittig negativisme her inne.

Vi er med i CL og spilte drømmefotball sist helg.

Flere spillere er på vei tilbake fra skade.

Og så har klubben oss.

Hvorfor skal ikke et slikt lag hevde seg?

 

Enig i at kampen mot Newcastle var en nytelse å se på, så jeg håper i det lengste. Desverre kan jeg vanskelig/umulig se for meg at vi henger med helt inn. Både på grunn av for tynn stall med for dårlig backup på noen plasser og for lite rutine i spillerstallen. Hvis våre nøkkelspillere skulle holde seg skadefrie en hel sesong kan det kanskje hende vi vinner noe. Men den sjangsen er i mine øyne lik null.

 

Sorry at jeg er veldig negativ, men akkurat nå er det det eneste som hjelper. Prøver å finne motivasjon til å bli fornøyd med en tredjeplass. Hadde helst sett at Wenger gikk for gull på ordentlig, ikke bare utalte det.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er jo en vanvittig negativisme her inne.

Vi er med i CL og spilte drømmefotball sist helg.

Flere spillere er på vei tilbake fra skade.

Og så har klubben oss.

Hvorfor skal ikke et slikt lag hevde seg?

 

Enig med deg, alt for mange ser på dette med spillerkjøp svart/hvitt.

 

Det går ikke til helvete selv om vi ikke fikk nye spillere før vinduet stengte. Ville jeg ha forsterkninger, joda jeg innrømmer at jeg kunne tenke meg litt styrking av laget defensivt, men jeg er ikke pessimist selv om de ikke kom. Såvidt jeg husker så var det nok av pessimister for et år siden også.

Personlig så tror jeg Wenger ønsket å forsterke stallen, men da med rett person til rett pris. Når dette ikke var mulig så har jeg likevel stor tro på sesongen fremover. Forsterkninger kan også komme i Januar, og den/dei vil da ikke være "sperret" mot spill i CL.

 

Jeg vil heller være supporter i en klubb med en relativ sunn økonomi, enn å tilhøre en "leketøysklubb" som er eigd av en oljemillionær eller en sjeik som betrakter klubben som sin personlige lekegrind. Så snart en slik person går lei, så kan dett fort gå utoverbakke med de samme klubbene.

 

Vi vinner kanskje ikke PL i år, men får vi se mer drømmefotball? joda, det er jeg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Men visst vi klarer å holde Cesc, RvP, Ade og resten skadefri. Da tror jeg at Arsenal kommer til å vinne minst et trofe. Må huske at troppen er ET år eldre i år -_-

 

Dessuten skal Wenger handle så må han handle en han er 100 % sikker på vil passe inn i spillestilen til Arsenal. Han kan ikke bruke 15 Mill £ på en spiller han ikke er sikker på vi passe inn.

 

Så jeg tror Wenger har 110 % kontrol jeg.

Link to comment
Share on other sites

leser nå at wenger hadde lagt inn bud på alonso for 14 mill,men fikk nei av liverpool som ville ha mer. Det ville ikke wenger gå med på!

 

Det er jaggu meg helt utrolig hvis dette stemmer. Hvordan kan han mene at dette er for mye for en spiller som har vist at han holder ett meget høyt nivå både i PL og CL. Ja vi snakker faktisk om en spiller som har vært med å vinne CL. Og så har vi brukt ca. samme beløp på Nasri, som ikke hadde mye å vise til når han ble hentet til Arsenal.

 

Hvis det som står i den artikkelen stemmer, så blir det bare rett og slett for dumt.

Link to comment
Share on other sites

leser nå at wenger hadde lagt inn bud på alonso for 14 mill,men fikk nei av liverpool som ville ha mer. Det ville ikke wenger gå med på!

 

Det er jaggu meg helt utrolig hvis dette stemmer. Hvordan kan han mene at dette er for mye for en spiller som har vist at han holder ett meget høyt nivå både i PL og CL. Ja vi snakker faktisk om en spiller som har vært med å vinne CL. Og så har vi brukt ca. samme beløp på Nasri, som ikke hadde mye å vise til når han ble hentet til Arsenal.

 

Hvis det som står i den artikkelen stemmer, så blir det bare rett og slett for dumt.

 

Kan være fordi Wenger mener Alonso har gått ned en del i verdi pga. at han er cup-tied i CL og dermed forventer han blir billigere?

Mulig det, men tror ikke Liverpool har samme oppfatningen i denne saken og siden de ikke fikk Barry hadde de vel ingen planer om å selge Alonso nå uansett.

 

Men skal man få profilerte spillere nå til dags må man bla opp...

Link to comment
Share on other sites

leser nå at wenger hadde lagt inn bud på alonso for 14 mill,men fikk nei av liverpool som ville ha mer. Det ville ikke wenger gå med på!

 

Det er jaggu meg helt utrolig hvis dette stemmer. Hvordan kan han mene at dette er for mye for en spiller som har vist at han holder ett meget høyt nivå både i PL og CL. Ja vi snakker faktisk om en spiller som har vært med å vinne CL. Og så har vi brukt ca. samme beløp på Nasri, som ikke hadde mye å vise til når han ble hentet til Arsenal.

 

Hvis det som står i den artikkelen stemmer, så blir det bare rett og slett for dumt.

 

Kan være fordi Wenger mener Alonso har gått ned en del i verdi pga. at han er cup-tied i CL og dermed forventer han blir billigere?

Mulig det, men tror ikke Liverpool har samme oppfatningen i denne saken og siden de ikke fikk Barry hadde de vel ingen planer om å selge Alonso nå uansett.

 

Men skal man få profilerte spillere nå til dags må man bla opp...

 

Hadde Liverpool vært avhengig av å selge, så hadde jeg skjønt den tankegangen. Men så lenge Liverpool ikke har behov for å selge Alonso, så kan man rett og slett ikke forvente at spilleren har fallt £2 millioner i verdi, bare pga at han er cup-tied for CL.

Link to comment
Share on other sites

leser nå at wenger hadde lagt inn bud på alonso for 14 mill,men fikk nei av liverpool som ville ha mer. Det ville ikke wenger gå med på!

 

Det er jaggu meg helt utrolig hvis dette stemmer. Hvordan kan han mene at dette er for mye for en spiller som har vist at han holder ett meget høyt nivå både i PL og CL. Ja vi snakker faktisk om en spiller som har vært med å vinne CL. Og så har vi brukt ca. samme beløp på Nasri, som ikke hadde mye å vise til når han ble hentet til Arsenal.

 

Hvis det som står i den artikkelen stemmer, så blir det bare rett og slett for dumt.

 

Kanskje Wenger ikke er så dum i sin vurdering av Alonso sin verdi, da dette er en spiller som Houlier egentlig ønsket å kvitte seg med. Men siden du mener at 14 mill var for lite, hvor høyt ville du ha gått??

Og hvordan underbygger du så denne verdien.

 

Dette med verdifastsettelse på spillernes kontrakter, er etter min mening et merkelig regnestykke. At Robhinho og Berbatov er verdt over £30 mill., galskap mener jeg. Leser også nå at Man Citys nye eiere vil by £135 mill for C. Ronaldo i januar-vinduet, er det denne karusellen vi skal hoppe på?

 

Når det gjelder Nasri så visste ikke jeg, og kanskje heller ikke du hva han var god for. Men kanskje visste Wenger det. Nasri har i allefall klart å vise frem sine ferdigheter i de få kampene han har spillt i klubben så langt.

 

PS!! Min mening med dette innlegget er ikke å fremstille Wenger som feilfri, for det er han absolutt ikke, men kanskje å få frem at vi som deltar på forumet heller ikke er eksperter på dette feltet.

Link to comment
Share on other sites

leser nå at wenger hadde lagt inn bud på alonso for 14 mill,men fikk nei av liverpool som ville ha mer. Det ville ikke wenger gå med på!

 

Det er jaggu meg helt utrolig hvis dette stemmer. Hvordan kan han mene at dette er for mye for en spiller som har vist at han holder ett meget høyt nivå både i PL og CL. Ja vi snakker faktisk om en spiller som har vært med å vinne CL. Og så har vi brukt ca. samme beløp på Nasri, som ikke hadde mye å vise til når han ble hentet til Arsenal.

 

Hvis det som står i den artikkelen stemmer, så blir det bare rett og slett for dumt.

 

Kanskje Wenger ikke er så dum i sin vurdering av Alonso sin verdi, da dette er en spiller som Houlier egentlig ønsket å kvitte seg med. Men siden du mener at 14 mill var for lite, hvor høyt ville du ha gått??

Og hvordan underbygger du så denne verdien.

 

Dette med verdifastsettelse på spillernes kontrakter, er etter min mening et merkelig regnestykke. At Robhinho og Berbatov er verdt over £30 mill., galskap mener jeg. Leser også nå at Man Citys nye eiere vil by £135 mill for C. Ronaldo i januar-vinduet, er det denne karusellen vi skal hoppe på?

 

Når det gjelder Nasri så visste ikke jeg, og kanskje heller ikke du hva han var god for. Men kanskje visste Wenger det. Nasri har i allefall klart å vise frem sine ferdigheter i de få kampene han har spillt i klubben så langt.

 

PS!! Min mening med dette innlegget er ikke å fremstille Wenger som feilfri, for det er han absolutt ikke, men kanskje å få frem at vi som deltar på forumet heller ikke er eksperter på dette feltet.

 

Hvem som har den mest riktige verdisettingen på spilleren, skal jeg ikke legge meg borti. Men når det er snakk om £2 millioner som skiller det Wenger var villig til å betale, og det Liverpool mener han er verdt, så er det tydelig at han setter sine egne prinsipper foran hva som er best for klubben. Vi kan ikke forvente at en klubb som ikke har behov for å selge en spiller, skal devaluere en spiller, bare fordi Wenger mener han er mindre verdt.

 

I de fleste tilfeller er det selgende klubb som bestemmer betingelsene. Jeg skulle skjønt det hvis Alonso var verdsatt til £20-25 millioner, men så lenge det er bare £2 millioner som skiller oss fra å få en spiller av Alonso's kaliber, så har faktisk fansen lov til å bli forbanna. Fansen har lov til å være skuffet og føle seg ført bak lyset med tanke på Wenger's uttalelser sommeren gjennom.

 

Men men, han må bare fortsette på samme måte som han alltid har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Saken er at vi ikke trengte spillere til 20 mill, vi trengte bredde. Vi hadde trengt en offensiv spiller som kunne spille begge vinger og midt, og en def. midt som også kunne spille stopper, hadde vi brukt ca 8 - 10 mill på 2 slike spillere, hadde vi vært Vanvittig mye sterkere!

Vær gang vi får en skada spiller kommer vi til å bli like hjelpeløse igjen :(

Link to comment
Share on other sites

 

Hvem som har den mest riktige verdisettingen på spilleren, skal jeg ikke legge meg borti. Men når det er snakk om £2 millioner som skiller det Wenger var villig til å betale, og det Liverpool mener han er verdt, så er det tydelig at han setter sine egne prinsipper foran hva som er best for klubben. Vi kan ikke forvente at en klubb som ikke har behov for å selge en spiller, skal devaluere en spiller, bare fordi Wenger mener han er mindre verdt.

 

I de fleste tilfeller er det selgende klubb som bestemmer betingelsene. Jeg skulle skjønt det hvis Alonso var verdsatt til £20-25 millioner, men så lenge det er bare £2 millioner som skiller oss fra å få en spiller av Alonso's kaliber, så har faktisk fansen lov til å bli forbanna. Fansen har lov til å være skuffet og føle seg ført bak lyset med tanke på Wenger's uttalelser sommeren gjennom.

 

Men men, han må bare fortsette på samme måte som han alltid har gjort.

 

Jeg har ingen problem med å forstå din side av saken og jeg respekterer den, MEN verdivurdering er og blir et svært subjektivt tema.

 

Slik jeg forstår deg, så mener du at £16 mill er ok, men at £20 mill er i overkant av verdien til Alonso. En annen supporter vil si at Alonso er verdt £25 mill, en annen mener £10 mill er i overkant.

På samme måte har vel Wenger satt sin maxgrense, et sted må den være. Vi kan absolutt være uenige i Wengers vurderinger, men personlig så aksepterer jeg hans vurdering.

 

Jeg liker ikke at man bruker kommentaren "Wenger knows" i diskusjonene her på forumet (jeg har dessverre sikker brukt det selv), for han gjør sine feil han og. Kanskje er vurderingen hans av å ikke øke budet med £2 mill feil, men å si "at det rett og slett blir for dumt" at han ikke gjorde det er jeg ikke enig i rent subjektivt.

Link to comment
Share on other sites

Må innrøme eg også at eg e litt skuffa,, men LAANGT ifra så skuffa som sist sommer med salg av Henry!

 

Skjerp dere inne her som sier at wenger har mistet grepet, han vett va han gjør og har en plan !! Vi spiller verdens finste fotball, Har den mest talentfulle stallen i verden og har VERDENS beste manager

 

Så skjerp dere, vi kan ikkje surmule pga dette ! :(

.. Vent å se, dette blir en kjempe sessong :D

 

IN ARSENE WE TRUST !

Link to comment
Share on other sites

var veldig skuffa da det ikke kom noen signering. var nesten helt sikker på at det skulle komme. men nå når det ikke er noe mer å gjøre med det er det vel bare å se framover, og ta den berømte en kamp av gangen. Med den 11'eren vi har disponibel nå er vi gode nok til å slå alle så får bare håpe på alt for mye skader.

 

Jo vi må ha litt flaks for å vinne ligaen, men det er ikke en spiller som avgjør om stallen er god og bred. Hvis Diaby og Denilson viser seg å være gode makkere til Fabregas etter noen kampers samspill vil vi fort glemme at vi egentlig burde kjøpt han og han. For ellers er vi ikke veldig sårbare på andre plasser.

 

Men allikevel er det noen ting som man må gamble på går bra:

 

Fabregas holder seg nokså skadefri

Sentrallinjen jobber godt sammen

 

Dessuten så prater jo alle om at det er når det drar seg til i mars og april vi trenger disse rutinerte spillerne. Så da trenger vi vel egentlig ikke hente noen før januar? Og mange kommer da til å si "wenger kjøper aldri i januar". Da svarer jeg med å si at han i de siste årene har hentet spillere i innspurten. Det gjorde han ikke i år, så hvorfor kan han ikke gjøre et unntak når det gjelder kjøp i januar også?

 

:(

Link to comment
Share on other sites

wenger har i de siste ukene sagt at det skulle hentes inn en etablert/rutinert og ikke minst god midtbanespiller. det jeg ikke kan forstå, er hvordan han kan innbile seg at de aktuelle spillernes managere ikke vet å verdsette sine spillere og dermed vil kreve en kompansasjon som tilsvarer spillerens verdi for laget. selv om arsenal solgte henry for at utrolig og nærmest usannsynlig lavt beløp, betyr ikke det at resten av verdens managere skal gjøre wenger en tjeneste ved å selge deres gode spillere billig til hans klubb.

 

jeg er utrolig skuffet over wenger i forbindelse med somerens kjøp og salg. hans opptreden ved salget av henry, viste alle kluber at det er muligheter for å hente arsenalspillere godt under "markedspris" jeg tenker da på hleb. selv om mannen er et geni når det gjelder å finne talenter, sette sammen de rette laget (- eboue og delvis denilson. begge er gode backup) og få laget til å spille en attraktiv og underholdende fotball, må det være lov å kritisere han for det man mener han ikke er god på. jeg mener at han ikke er flink nok til å se svakheter ved enkeltes spilleres prestasjoner og han er rett og slett inneffektiv når det gjelder overgangsarbeid.

 

jeg trodde ærlig talt at han så at stallen var for tynn når han sa at han skulle forsterke stallen. styret går ut med informasjon om at det er penger tilgjengelig. men så skjer det ikke en fordømt ting! når voksne menn sitter å følger med på 3-4 engelske nettsider til langt, langt på natt for å se hvem som skal få ikle seg den elskede drakten, skapes det forventninger. så vær så snill; forstå at det er svært mange som er skuffet.

 

en hvem som helst hadde vært en forsterkning i denne stallen, men vi fikk ikke noe kjøp å glede oss over, og dermed må vi bare be om at laget holder seg skadefritt. for med våre beste på banen, ja da kan arsenal slå hvem som helst, og følgelig være med å kjempe om både to. tre og fire titler. tvi tvi karer, dette går nok bra. det er jo lov å håpe på en forsterkning i januar, ut i fra de skadeproblemene som da finnes i stallen.

 

har stor, stor tro på pl tittel i år. håper også på de andre tre mulige;-)

Link to comment
Share on other sites

Det eneste positive med att Man City blir utsatt for økonomisk doping er att de setter Man U i skyggen.Trist att det skal bli slik i fotball og idrett generelt,att de som gjør et hederlig arbeid for å utvikle spillere og et lag får slik konkurenter over natta.Kansje vi bør begynne å spare på transferbudsjettet og bruke pengene til å forsterke kontraktene til spillere som Fabregas,RVP og Adebayor om de ikke skal forsvinne til fordel for penger.Sånn det utvikler seg blir det bare vanskeligere og vanskeligere og opnå det vi jobber for,tviler på att Man City er den siste klubben som opplever dette

Link to comment
Share on other sites

Manchester City er plutselig blitt en gigant i Premier League - eiere med store pengesedler fører innimellom til slikt. Klubbens nye eiere vil følge opp et bud på 135 millioner pund for Cristiano Ronaldo med bud på både Fernando Torres i Liverpool og Cesc Fabregas i Arsenal. Rekk opp hånda, alle som skulle ønske at de var City-fans nå!

 

IKKE JEG!!! Stygge Nettavisen!!

Link to comment
Share on other sites

Manchester City er plutselig blitt en gigant i Premier League - eiere med store pengesedler fører innimellom til slikt. Klubbens nye eiere vil følge opp et bud på 135 millioner pund for Cristiano Ronaldo med bud på både Fernando Torres i Liverpool og Cesc Fabregas i Arsenal. Rekk opp hånda, alle som skulle ønske at de var City-fans nå!

 

IKKE JEG!!! Stygge Nettavisen!!

 

 

nei faen ikke jeg heller! City har blitt en HAT klubb for meg nå!!

Link to comment
Share on other sites

Manchester City er plutselig blitt en gigant i Premier League - eiere med store pengesedler fører innimellom til slikt. Klubbens nye eiere vil følge opp et bud på 135 millioner pund for Cristiano Ronaldo med bud på både Fernando Torres i Liverpool og Cesc Fabregas i Arsenal. Rekk opp hånda, alle som skulle ønske at de var City-fans nå!

 

IKKE JEG!!! Stygge Nettavisen!!

 

 

nei faen ikke jeg heller! City har blitt en HAT klubb for meg nå!!

 

Jeg ble Arsenalfan allerede da jeg var et lite barn og kommer til å dø som Arsenalfan. Dette selvom vi skulle ryke ut av hele ligasystemet. Man City var et lag jeg på en eller annen bizarr måte hadde litt sans for, men nå kommer de i samme kategori som Man United, Tottenham og Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Kan man hente en spiller på lån utenom transfer vinduet?

Dvs kan Senderos nå gå hvis det ikke er skrevet under en endelig avtale? Kan vi hente Veloso på lån?

Nei, det går nok ikke å låne spillere utenom transfervinduet for lag i PL. Fra Championship og ned går det, men ikke ellers. Reglene finner du her

 

Eneste spillerne som kan signes nå er de som ikke er under kontrakt (free transfer). F.eks. Stephen Appiah.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...