Jump to content

TRANSFERWATCH: Deadline i dag.


Baxrus

Recommended Posts

BBC: "The Spurs website says they have agreed to sell Dimitar Berbatov to Manchester United for £30.75m, with Fraizer Campbell going to Spurs on a season-long loan."

 

takk for all entusiasmen, men jeg er redd vi er svakere nå enn vi var før sommeren. jeg ble overrasket i fjor, men dette tror jeg dessverre ikke kommer til å funke. jeg er veldig, veldig skuffet over Wenger. :)

 

og natta...

 

Har faktisk aldri hatt så store forhåpeninger til Wenger som jeg har hatt denne sommeren, han har jo gått ut og uttalt seg i media (noe som er helt ulikt Wenger), at han hadde planer om å handle spillere.

 

Hva gjør han? Jo han kjøper inn Aaron Ramsey som på lang sikt sikkert blir en veldig god spiller, Nasri som er en direkte avløser for Hleb, Bischoff som var en gamble.. og til slutt Silvestre som kanskje viser seg å være en god signering hvis han holder seg skadefri.

 

Men viktigst av alt, var det å hente en erstatter til Flamini. Vi mistet Diarra, vi mistet Flamini også solgte vi til slutt Gilberto til Panathiaikos, og hva sitter vi igjen med? Denilson, som overhodet ikke er en dårlig spiller, men tror han rett og slett er for grønn og for veik til å ha en fast plass som DM i dette Arsenal laget..

 

Må ærlig talt innrømme at jeg føler ikke at vi kommer til å kjempe om Premier League trofeét i år, har rett og slett en dårlig følelse. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Slapp av, City er sjanseløse. Robinho er en morsom tilvekst til Premier league og kommer sikkert til å være god. Men skulle City være i nærheten av topp fire måtte de fått inn et helt lag med spillere av Robinhos kvalitet. Uansett kult at de signerte han rett foran nesen til Chelsea.

 

Når det kommer til Arsenal og forsterkninger synes jeg vi har et meget slagkraftig lag pr.dags dato. Vi har et lite spørsmåls tegn når det kommer til den defensive midtbane posisjonen, men jeg tror vi finner en god løsning uansett om det blir Diaby, Denilson eller en ny signering. For jeg ser ikke bort ifra at vi har fått inn et nytt ansikt idag. Vi for vente og se til imorgen tidlig. Jeg er spent! :)

Ikke vær for sikker nå. City har faktisk mange gode spillere om du ser på troppen dems. Nå har de hentet Wright-Phillips, Jo, Kompany og Robinho for å nevne noen. I tillegg har de spillere som Elano, Petrov. Pluss de store englske talentene som Richard, Ball, Johnson og Hart for å nevne noen. Husk Chelsea startet et sted de også. Liker ikke helt dette her. Lag som City, Villa og Tottenham begynner faktisk å få ganske mange habile spillere.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig surt å vekke opp til null og niks nytt på Arsenal.com. Hadde helt ærlig forventet minimum èn spiller der nå.

 

Spesielt når jeg ser at Marouane Fellaini har gått til Everton for £13 mill. Det skulle vært oss, hvis vi ikke fikk napp på Veloso.

 

Uansett utrolig vittig at Robinho går til City.

Snakker seg ut av Real for å gå til Chelsea. På siste dag av overgangsvinduet backer (tydeligvis) Chelsea ut, og Robinho får et par-tre timer til å finne seg en annen arbeidsgiver. Da faller valget på City og pengene. Makes sense...

 

Nei, jeg må gjenta meg selv, dette var meget skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Ja... Wenger har helt ærlig talt noe å forklare nå, hvis det ikke bekreftes noe i løpet av de neste 5 timene, så kommer det heller ingenting. Spennende å høre første intervju med ATVO etter at vinduet stengtes.

 

Forsøkte å signe Alonso er påstanden til The Independent. Men om det gikk eller ikke sies ikke.. Men kan vel virke som o mdet ikke gikk.

Link to comment
Share on other sites

Hva var vitsen med brase ut i media og skryte av 30M vi kunne bruke på en spiller hvis Wenger ville? Alle ser at vi har SYL tynn stall

Det BØR komme en bekreftelse på hvertfall en spiller i løpet av noen timer, ellers kommer jeg til å bli vanvittig skuffa.

Link to comment
Share on other sites

Dere som snakker om 5 timer, osv, er dette en spesiell regel?

Web ansvarlig på Emirates har vel ikke akkurat så mye å gjøre som er viktigere enn å fortelle supporterene hvilke spillere vi har kjøpt. Alle andre klubber bekrefta jo fortløpende.

Link to comment
Share on other sites

Dere som snakker om 5 timer, osv, er dette en spesiell regel?

Web ansvarlig på Emirates har vel ikke akkurat så mye å gjøre som er viktigere enn å fortelle supporterene hvilke spillere vi har kjøpt. Alle andre klubber bekrefta jo fortløpende.

 

Hadde det ikke vært utrolig typisk Wenger å gjøre en ny signering han gjorde kl 23.59 (eng. tid) i går, offisiell dagen etterpå?

Link to comment
Share on other sites

Dere som snakker om 5 timer, osv, er dette en spesiell regel?

Web ansvarlig på Emirates har vel ikke akkurat så mye å gjøre som er viktigere enn å fortelle supporterene hvilke spillere vi har kjøpt. Alle andre klubber bekrefta jo fortløpende.

 

Hadde det ikke vært utrolig typisk Wenger å gjøre en ny signering han gjorde kl 23.59 (eng. tid) i går, offisiell dagen etterpå?

Vi får bare leve i god troen noen timer videre :) Han sa jo han skulle signere og vi ble hardt linka til Veloso i går!

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke noe som har vært bedre om Man U misser Berbatov samtidlig som om Saha går til Everton.Men jeg tror Alex Ferguson har kontroll på dette,han får det som oftest som han vil,på og utenfor banen

 

Var der ever noen doubt?? Ferguson pleier å få det som han vil til slutt han.

Tottenham er ennå mer svekka..

Link to comment
Share on other sites

Hørte på siste intervjuet til wenger, 2 dager før deadline nå. Ganske direkte quote (oversatt seff)

 

Spørsmål: "2 dager til deadline - hva kan Arsenal-fans forvente seg?"

 

Wenger: " De kan forvente seg tolmodighet? (latter). De kan forvente seg ingen, og hvis det blir noen så blir det en god overraskelse for dem. Vi prøver veldig hardt å gi dem en god overraskelse, men akkurat nå kan jeg ikke love noe, fordi vi er veldig langt unna."

 

 

Så for de av osss (inkklusive meg selv) som har trodd han har lovet og lovet - så har han "redda seg" litt akkurat i det intervjuet der. Forteller at man ikke skal forvente seg noe, men bli overraska hvis det skjer noe.

 

Dere som snakker om 5 timer, osv, er dette en spesiell regel?

 

 

Neida, ingen spesiell regel. Men i alle tilfeller så burde alt være avklart innen klokken 12.00 dagen derpå. Har skjedd flere ganger de siste årene når vi har signa spillere, at arsenal.com har kommet med det litt utpå dagen derpå. Har en følelse av at det er pga de vil ta bilde av spilleren med drakt først - men hvem vet.

Link to comment
Share on other sites

Merer ett stikk av skuffelse. Alle rundt oss forsterker/fornyer laget, mens vi sitter på sidelinja og ser på.

Ikke det at jeg hadde noen veldig spesielle ønsker, kanskje med unntak av Vieira. Men bare forventningan og forhåpningene til nye spillere. Da aller helst noen som forsterker laget. Det er litt kjipt at det er så stille på denne fronten. Og når man går ut og sier at pengene er tilgjenglige så er det ekstra kjipt. Kan jo være det kommer en bekreftelse i løpet av noen timer, men tviler sterkt på det. Som mange andre har sagt her inne så har vi vel egentlig svekka laget vårt i år, ut med to etablerte i Hleb og Flamini og inn med en som kan tilføre noe umiddelbart i Nasri. Men kan ikke la vær og tenke på hvor svekket midtbanen vår er blitt, Tror verken Denilson eller Diaby kan fylle DEF MID rollen på den måten de burde. Mulig han har en plan med og trekke inn Tomas og la Fabregas ta mer defansivt, men det er igjen i mitt hodet feil vei å gå. Tomas har nok av offansive egenskaper og er utrolig kreativ, men Cesc sin brilliance burde vi bruke fremover.

 

Men Arsene knows sies det, får virkelig bare håpe han gjør det, og ingenting hadde vært bedre enn og motbevise alle skeptikere (megselv inkludert) og gjøre noe skikkelig stort i år som ingen forventer. Selv om Berba til manure kanskje var den siste brikken de trengte. De ser unektlig veldig sterke ut nå. Begynner og bli ett lite stejernegalleri på OT nå.

 

Wenger vil vel beise at han er den ultimate manageren ved og ta oss til toppen basert på glød \talent og entusiasme. Du verden hvor jeg håper du lykkes Monsiuer Wenger, men kan ikke unngå og føle en liten skuffelse alikevel nå...

Link to comment
Share on other sites

En ting veldig mange på forumet her glemmer - er at å kjøpe en stor spiller til å fylle ett hull i laget, er å regne som en investering. spesielt for en klubb som Man C. Tenk hvis de kommer til CL - hvor mye penger betyr det at de kommer til å tjene? Veldig mye!

 

Samme må vi tenke om vårt eget lag. Nå skal man ikke spå dommedag allerede nå. Men hvis det viser seg at vi fortsetter å ha skader på viktige spillere (noe som neste ikke er til å unngå), så kan det virkelig svi hvis City/Tottenham eller noe annet lag nå kommer på top4 på bekostning av oss. Da kan en investering på £20mill vært småpenger kontra tapet av å ikke spille Champions League. Jeg tror helt ærlig at denne sesongen blir for spennende hva angår top4-plassering for oss . HVIS ikke Wenger har signa, men ikke gått public enda.

 

En annen konsekvens av å evt. ikke klare top4, er at spillere som Fabregas, Rosicky, Adebayor, RvP og kanskje flere til ikke vil fortsette etter enda en "nedtur". Vet at Rosicky og RvP er mye skadet, men like mye en esktremt viktig del av laget når de er friske, og vil bli ett gedigent tap.

 

Det er 2 måter å ødelegge lag på. Bruke for MYE penger, og å bruke for LITE penger.

 

Leeds gjorde det første - Er vi i ferd med å gjøre det andre?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller årslønna hans det...6mill euro i uka ville utgjort ca 4mill pund i uka...

 

Hvis det derimodt er 4mill pund ( eller 6 mill euro da..)

 

Så utgjør det en månedslønn på ca. 77000 pund i uka.

 

Ingen ekstrem lønn med andre ord...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det derimodt er 4mill pund ( eller 6 mill euro da..)

 

Så utgjør det en månedslønn på ca. 77000 pund i uka.

 

Ein månedslønn i uka må jo være ganske greit :) Men skjønner jo hva du mener. £77 000 i uka, altså ca 800 000kr er mye, men ikke sykt mye. Hadde regnet med over millionen her..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende av Wenger om vi skal holde på en sesong til å "utvikle" spillere.Det eneste han har trengt å gjort er å "investere" i en klassespiller av typen DM så har vi garantert vært med i toppen! Jeg blir forbannet når vi ser att klubber som hører til midt på tabellen stikker av med spillere som har forsterket oss,Felliani,Robinho etc.Håper virkelig jeg tar feil men jeg kan ikke se for meg att hverken Denilson,Song,Ramsey,Eboue etc skal bli den nye Vieira hverken denne sesongen neste,neste,neste osv sesong :) Sorry folkens,idag overgår skuffelsen troen på det vi bygde på fjorårssesongen

Link to comment
Share on other sites

Ja det synker mer og mer inn på meg nå... Det at man ikke henter inn en spiller til å dekke midtbanen... Naivt. Skuffende. Irriterende.

 

Har Wenger virkelig så stor tro på de man sitter igjen med? Han må da se at man ha rproblemer med skader på midtbaneleddet.

 

Skal man gå gjennom en sesong med Nasri, Denilson, Fabregas og Eboue/walcott på midten?

 

Hvis man ser på den midtbanen, så er den i utgangspunktet sterk - med unntak av den defensive rollen. Det er mulig Eboue kan gjøre noe mer på DM enn hva Denilson gjør - men alikevel. Har vi tid til at den ene eller den andre skal bruke 10-15 kamper på å "finne sin plass" på midtbanen? Har vi råd til det? I værste fall så blir dette en økonomisk skandale hvis det resulterer i at vi faller ut av top4. Noe som faktisk ikke skal så veldig mye til. Vet at enkelte her tror Arsenal uansett lag omtrent vil klare top4, men slik Man City, Tottenham og andre lag fortsterker sine lag nå.. Så skal man ikke ta slike ting for gitt.

 

Konsekvensene av å ikke nå Champions League - mildt sagt skandale. Økonomisk vil vi faktisk ikke ha råd til å kjøpe spillere. Stadion koster mye penger, og styret har selv sagt at CL-spill gjør at klubben går i pluss, og at man kan ha råd til å kjøpe spillere.

 

Så da er spørsmålet.. som jeg har sagt før.

 

Buke £20mill for å tjene 30-40?

Spare £20mill for å tjene 0?

 

Det er bare CL spillet alene - jeg husker ikke den nøyaktige sum vi tjener på det hvert år - men det er en meget stor sum.

 

Og hva er det igjen som gjør at vi ikke kjøper? Lyver BoD når de sier at hvis wenger vil ha en spiller til £30 mill, så kan han få det? Er det Wenger som nekter plent å bruke penger? Eller er det at spillere faktisk ikke vil til oss?

 

Hvis det er det første - så er det skamfult. Enten så er det media som lyver - eller så sier BoD det de vet fans vil høre - or å dekke sin egen rygg når man ikke kjøper alikevel

 

Hvis det er Wenger som nekter å bruke penger - Setter han sine egne prinsipper over klubbens behov? Alle og enhver har øynene nok oppe til å se at vi har veldig mange skadeforfulgte spillere. De som merkes mest er Rosicky, RvP og Diaby. Når man i tillegg må regne med en 4-5 kamper med skader på Fabregas, walcott, adebayor og resten av alget ( veldig sjelden folk går gjennom sesongen uten en eneste skade ), pluss at ingen spillere uansett kan spille en hel sesong uten hvile... Vel... Eneough said.

 

Skulle det være at spillere ikke vil til oss? Jeg tviler på det.. Vi er kjent for vår fantastiske fotball, samtidig som vår manager har respekt i hele verden. Eneste jeg kan se for meg må være lønnsystemet vårt. At de ikke vil fordi de ikke får like høy lønn som andre steder. Men det blir spekulasjoner.

 

 

Uansett så må det være en grunn - og jeg håper Wenger kommer ut og sier noe om det snart. Og ikke bare at "Eboue har vært god i år og bla bla bla". Han har allerede begynt med sine unnskyldninger for ikke å kjøpe.

 

Time will show - but does really Wenger Know?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...