Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

Podolski er en kvalitetsspiller, og har vært det i mange år allerede til tross for sin relativt lave alder. Ja, han hadde en heller anonym kamp i går, men det skal også sies at Tyskland angrep veldig mye med sin høyre side i går. I kampen mot Portugal, hadde han og Özil flere gode kombinasjoner, og han viste at han ikke er redd for å sende avgårde skudd. Han er en kraftfull spiller, og er det en ting vi ikke har alt for mye av blant våre offensive spillere, så er det muskler.

 

Det virker for meg som om flere her inne desperat leter etter negative ting rundt klubben og klubbens spillere for tiden, fremfor å se på de positive sidene av det som gjøres. Et kjøp av Podolski er i mine øyne intet annet enn positivt, og det faktum at vi fikk signert han såpass tidlig er meget bra.

 

+1

 

http://www.player-profiles.co.uk/lukas-podolski.php

 

Nokså imponerende statistikk syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply
Har ikke tatt av etter denne signeringen ennå. Jeg er rett og slett litt skeptisk til ennå en allroundspiller som hverken er en fullblods spiss eller en knivskarp kantspiller. Ja, vi får et potent venstrebein.........what else?

 

Han virker noe "lost" på kanten. Det som skuffer er at han ikke tar løp inn i boksen når Tyskland angriper fra høyre kant, noe de har gjort flere ganger i de 2 kampene så langt. Og angripe på lengste stolpe med angrep fra venstre burde være ideelt for en venstre kant spiller. Mulig han er noe sliten etter en hard sesong i Køln.. Vi får håpe han legger sjelen i det når han entrer The Grove til høsten!

Link to comment
Share on other sites

Du og pappaen til Pernille har helt rett i at Podolski er en meget god spiller, og gode spillere er velkomne tilskudd. Så som et supplement til RvP for å score noen mål gjør han jobben. Noe jeg savnet i vårt offensive spill sist sesong var en kreativ spiller som endrer kamper i løpet av sekunders magi. Slik for eksempel Arshavin gjør på sitt beste. Walcott har gode tall, men fungerer etter ketchup prinsippet. Gervinho har driv, men ikke sluttprodukt (la oss håpe det kan komme). Ramsey skaper ikke all verden, men kommer til en del sjanser som han blåser (la oss håpe han kan ta et steg). Rosicky voknet til liv etter nyttår, men det er fortsatt mye mer energi enn det er finesse. I dette departementet er jeg usikker på om Podolski egentlig er en oppgradering, men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Du og pappaen til Pernille har helt rett i at Podolski er en meget god spiller, og gode spillere er velkomne tilskudd. Så som et supplement til RvP for å score noen mål gjør han jobben. Noe jeg savnet i vårt offensive spill sist sesong var en kreativ spiller som endrer kamper i løpet av sekunders magi. Slik for eksempel Arshavin gjør på sitt beste. Walcott har gode tall, men fungerer etter ketchup prinsippet. Gervinho har driv, men ikke sluttprodukt (la oss håpe det kan komme). Ramsey skaper ikke all verden, men kommer til en del sjanser som han blåser (la oss håpe han kan ta et steg). Rosicky voknet til liv etter nyttår, men det er fortsatt mye mer energi enn det er finesse. I dette departementet er jeg usikker på om Podolski egentlig er en oppgradering, men vi får se.

I motsetning til de spillerne du her nevner så har Lukas evnen til å spille effektivt med mye kraft og besluttsomhet. Det har vi savnet! Han har heller ikke skuddvegring og det tror jeg vi kommer til å trenge skal vi ta noen steg i riktig retning.

Link to comment
Share on other sites

Du og pappaen til Pernille har helt rett i at Podolski er en meget god spiller, og gode spillere er velkomne tilskudd. Så som et supplement til RvP for å score noen mål gjør han jobben. Noe jeg savnet i vårt offensive spill sist sesong var en kreativ spiller som endrer kamper i løpet av sekunders magi. Slik for eksempel Arshavin gjør på sitt beste. Walcott har gode tall, men fungerer etter ketchup prinsippet. Gervinho har driv, men ikke sluttprodukt (la oss håpe det kan komme). Ramsey skaper ikke all verden, men kommer til en del sjanser som han blåser (la oss håpe han kan ta et steg). Rosicky voknet til liv etter nyttår, men det er fortsatt mye mer energi enn det er finesse. I dette departementet er jeg usikker på om Podolski egentlig er en oppgradering, men vi får se.

 

Spot on, innertier and amen to that (for å ta regla`)

 

Det jeg ikke har sett live av Tyskland på TV under EM har jeg tatt opp og sett senere. Har hørt mye om Podolski opp gjennom årene, men når jeg kikket på åpningskampen deres, slo det meg hvor lite jeg faktisk har sett og vet om vår nysignerings egenskaper. Derav opptakene. Jada, har vært rene speideren ved å spole frem og tilbake når Podolski er innvolvert!

 

Mitt inntrykk etter gruppespillet :Skal glatt innrømme jeg hadde forventet at han skulle være mer farlig og kreativ på egenhånd. Mer confidence. Vende opp, utfordre og "finne løsninger"i langt større grad. Men selvfølgelig, dette er bare lufting av inntrykket så langt. Du har gjort mye riktig når du når 100 landskamper for stormakten Tyskland som 26/27 åring og vi vil garantert se mer av hans offensive egenskaper etterhvert. Det en kjapt legger merke til er at han gjør få feil. Det er veldig lite "tullefeil" som jeg synes bl.a Walcott har mye av. Podolski er trygg med ballen og konsentrert og fornuftig i valgene sine. Også er han godt skolert i det defensive og er fotballsmart også på dette området virker det som. Med antall innslupne mål friskt i minne synes jeg det er veldig bra at vi har fått en kantspiller som mestrer den defensive delen av rollen sin så bra som Podolski gjør. Stoooort steg opp fra Arshavin og også langt bedre enn Gervinho, selv om ivorianeren stort sett gjør en helhjertet innsats på defensiven. Og dette er viktig. På motsatt side har vi tut-og-kjør-Walcott og i tillegg har vi særdeles angrepsvillige Song i midten. Ikke dumt da med en til som kan bidra til bedre balanse. Bare ikke Wenger trener/snakker/instruerer dette ut av han da....

 

Men selvfølgelig er det jo først og fremst på motstanderens halvdel han skal skinne og 44 mål på 100 landskamper, er som Alsaker og Myhre kommenterte, vanvittig imponerende. Selv om jeg gjerne skulle sett han var mer kreativ, har Podolski mange kvaliteter jeg tror vi kommer til å dra godt nytte av å årene som kommer :)

Link to comment
Share on other sites

Synes du treffer veldig bra på speidingen din med tanke på at den bare tar for seg EM. Vanligvis så er han confidence og vel så det. Han har spilt veldig mye på det sikre hittil, og etter en svak åpningskamp så har det kanskje vært det beste for hans del å spille seg varm igjen. Vi får håpe målet gir han mer selvitillit, så vi får se mer av dette;

Link to comment
Share on other sites

Til de som er avdempet optimister eller pessimister vedrørende Podolski; i et forsøk på å kaste en liten brannfakkel inn i denne debatten, dog uten sammenlikning for øvrig. Da Arsenal kjøpte Bergkamp sommeren 1995, hvor mange var det som egentlig tok av da? Bergkamp hadde jo et par mildt sagt frustrerende år i Italia bak seg, og hadde vel egentlig underprestert i lang tid, da Arsenal kjente sin besøkelsestid og snappet ham opp for en overkommelig sum. Ikke startet han fantastisk heller, og det tok ham jo en sesong (eller to?) å spille seg varm i den rød-hvite trøya. Etter det ble alt så meget bedre, som kjent, men moralen her er at det er dumt å forhåndsdømme Podolski på bakgrunn av hva han har prestert så langt under EM, eller henge seg for mye opp i statistikker det siste året på landslaget, eller hva han har prestert på et mildt sagt elendig Køln-lag som har kjempet med ryggen mot veggen. Hvorvidt Podolski kommer til å bli en suksess eller ei i Arsenal kommer helt an på hvordan Wenger bruker ham og hvorvidt han oppnår god kjemi med sine medspillere, og ikke minst hvor gode medspillere han har rundt seg. At han har potensial og opp gjennom årene har vist mer enn nok til å KUNNE bli en suksess er jeg overhodet ikke i tvil om. Time will show, men uansett er Podolski den type kjøp vi har skreket etter i flere år - rutinerte og gode spillere som kan kommer inn å gjøre en forskjell. Da blir det i mine øyne litt dumt å grine på nesa før han har sparket en ball for Arsenal. Utfordringen nå er ikke om Podolski er god nok, men om Wenger evner å beholde de beste spillerne (les RvP, Walcott og Song), slik at laget ikke er på stedet hvil eller totalt sett er satt tilbake før neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Er vel den yngste europeeren som når 100 kamper for landslaget sitt i fotball(?), tror han blir en hit.

 

Med over 3 års margin også. Imponerende på et så stort landslag som Tyskland. Debuterte når han var 19, så han har altså bare brukt 8 år på å oppnå 100 landskamper. Tyder på at vi kanskje får oss en offensiv spiller som faktisk ikke er plaget med skader? Hallelujah! *Bank i bordet*

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...