Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

 

Man ser i hvert fall veldig godt at Podolski trives mye bedre når han trekker inn mot midten og mot mål enn når han presses ut mot sidelinja eller må jobbe defensivt hjemover. Det er jo misbruk av mannen å ha han ute på venstre flanke. Kjøp en utpreget kantspiller som kan frese oppe og ned på sidelinja og legge gode innlegg, så skal du ikke se bort fra at Podolski kunne vært en vel så effektiv målscorer som Mr Giroud!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man ser i hvert fall veldig godt at Podolski trives mye bedre når han trekker inn mot midten og mot mål enn når han presses ut mot sidelinja eller må jobbe defensivt hjemover. Det er jo misbruk av mannen å ha han ute på venstre flanke. Kjøp en utpreget kantspiller som kan frese oppe og ned på sidelinja og legge gode innlegg, så skal du ikke se bort fra at Podolski kunne vært en vel så effektiv målscorer som Mr Giroud!

 

Ikke en effektiv alenespiss spør du meg, liker å trekke ned dypt og søke ball istedenfor å søke bakrom og har ikke Giroud sine evner i lufta(som er veldig handy når man ikke søker så mye bakrom) Jeg ville dog likt å se han på høyrevingen, der han kan gå innover og skyte eller tre gjennom med Walcott som kan gjøre det samme på andre vingen, men mulig det funker best på FIFA, FM og når man ser Robbery spille.

Link to comment
Share on other sites

"He is happy to play where he plays. He has over 100 caps with Germany and does not have one cap with Germany in the middle. Over 100 caps on the left. You cannot say it is not his job - he is happy there. He made a great international career there."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20140502/wenger-podolski-is-very-efficient

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter Tysklands siste oppkjøringskamp før VM, hvor Lukas nok en gang scorte for landslaget er han nå

på delt 3.Plass over toppscorerne for Tyskland delt med Völler og Klinsmann. Putter han et i

VM er han altså forbi dem. På sikt har han vel til og med muligheten til å ta rekorden for antall

kamper fra Lothar Mattheus. Den er på 150 kamper, Lukas har 114 kamper i en alder av 29 år.

Imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Uansett ser man potensialet i Podolski når han spiller i det tyske maskineriet. Tror mye av grunnen er at spillestilen passer han mye bedre der enn vår.

En del av grunnen er han også, skyter mye mer fart der og viser sin direkte spillestil, noe han ikke helt tør i vår spillestil. Synes selv han er og blir for enbent desverre.

Link to comment
Share on other sites

En del av grunnen er han også, skyter mye mer fart der og viser sin direkte spillestil, noe han ikke helt tør i vår spillestil. Synes selv han er og blir for enbent desverre.

 

Det ene beinet er bedre enn begge til de fleste andre da, så er spørsmålet hvorfor ikke legge litt om så vi heller spiller på styrkene til Podolski de gangene han er på banen (plan b?!). Når man har en av europas beste avsluttere som har en rimelig god statistikk i Arsenal, og man ikke spiller på styrkene til vedkommende blir det jo vanskelig. Da kan vi bare selge han. Finnes flere andre i Arsenaldrakta der Wenger gladlig legger litt om på spillestil for å tilpasse.

Link to comment
Share on other sites

Rekorden for kamper kommer han ikke til å klare, men målrekorden tar han nok. Ser ikke for meg at Lukas spiller stort for Tyskland når han er f.eks 33. De har for mye lovende som kommer under til at det skal skje.

 

Tja, han mangler 36 kamper for å ta rekorden. Man kan regne med minst 12 landskamper i året, med VM eller EM blir det naturlig nok enda flere kamper.

Om han klarer å være mer eller mindre fast i 3 sesonger til så klarer han det. Men det er klart, det er vanvittig mye talent i Tyskland, så

han skal kjempe godt for å beholde plassen. Samtidig har han vist seg meget viktig for Tyskland frem til dags dato, tror ikke han mister

plassen med det første.

Link to comment
Share on other sites

 

Det ene beinet er bedre enn begge til de fleste andre da, så er spørsmålet hvorfor ikke legge litt om så vi heller spiller på styrkene til Podolski de gangene han er på banen (plan b?!). Når man har en av europas beste avsluttere som har en rimelig god statistikk i Arsenal, og man ikke spiller på styrkene til vedkommende blir det jo vanskelig. Da kan vi bare selge han. Finnes flere andre i Arsenaldrakta der Wenger gladlig legger litt om på spillestil for å tilpasse.

Helt enig, derfor vil jeg bruke han på venstreving der han kan gå inn å skyte og heller la vingene våre bytte mer plasser. Han slår jo ganske lite innlegg(Selv om han har hatt veldig god presisjon på de)

Ofte når han kommer i god skuddposisjon ligger han også litt for langt ut til at det er mulig å ta den med venstre..

 

 

Tja, han mangler 36 kamper for å ta rekorden. Man kan regne med minst 12 landskamper i året, med VM eller EM blir det naturlig nok enda flere kamper.

Om han klarer å være mer eller mindre fast i 3 sesonger til så klarer han det. Men det er klart, det er vanvittig mye talent i Tyskland, så

han skal kjempe godt for å beholde plassen. Samtidig har han vist seg meget viktig for Tyskland frem til dags dato, tror ikke han mister

plassen med det første.

Reus/Götze/Draxler/Meyer/Sam/Schürrle er vel alle gode om dagen og har en god sjanse for å kapre plassen, men i likhet med Klose virker Poldi å være en Löw-favoritt så en skal aldri si aldri.

Hadde vært gøy om Podolski tok den rekorden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ser det er rykter om at Wenger skal være villig til å la Podolski gå,

det er galskap i mine øyne. En spiller som tilbyr noe annet enn de fleste andre i dagens tropp.

Den giftigste avslutteren i troppen kan bare ikke selges,

så håper dette bare er rykter og ikke noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Helt horribelt om vi selger ut vår desidert beste avslutter i klubben, uten å evt ha en plan for å få inn samme slagkraft. Podolski kan man si mye om, men får han ballen i rett posisjon er målsjansen stor, noe man ikke kan si om så mange andre av de offensive spillerene våre. Statistikken til Podolski i Arsenal er også MEGET sterk, til tross for at han har veldig av og på kamper. Perfekte spilleren å ha på benk og hive inn når man trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Podolski godtar å ha en rolle som squadplayer, ser jeg ingen grunn til å selge han. Han virker å være en viktig person i spillergruppa i forhold til å skape humør og samhold.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Podolski godtar å ha en rolle som squadplayer, ser jeg ingen grunn til å selge han. Han virker å være en viktig person i spillergruppa i forhold til å skape humør og samhold.

 

£100k i uka er ganske mye penger å bruke på en benksliter. Så kan forsåvidt skjønne at Wenger ønsker å kvitte seg med han hvis han mener han ikke tilfører laget/klubben nok.

 

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger Podolski i stallen, hvis ikke .... Podolski ut, Reus inn er akseptabelt !!

Hehe, dette skjer nok desverre ikke. Jeg er en av Poldis kritikere, likevel leverer han meget godt fra vingplassen sin når det gjelder mål og assists. En joker som jeg gjerne ser blir i klubben, litt tatt over etter Arshavin som også spilte middels/dårlig relativt ofte, men leverte målpoeng. Kan en overgang hjelpe oss å få penger til en transfer for Cavani, Khedira eller Reus kan jeg kjøpe flybiletten hans selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

 

 

My colours are 1f534.png & 26aa.png once a Gooner, always a Gooner. Let's keep fighting & my time will come. Thanks…

 

Ja tiden din vil forhåpentligvis komme, den bør faktisk komme i morgen tirsdag 4. november på topp når de røde og hvite spiller mot Anderlecht

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger bør bruke Podolski mer, spilleren i troppen med den klart beste avslutningsteknikken. Det er jo nesten ingen i verden som har et renere treff på kula enn Poldi. Hans problem er naturligvis stabiliteten, men hvis han kan levere et øyeblikks magi i hver kamp han er innpå, og avgjøre med det, så er det bra nok for meg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal starte med Podolski i dag (noe jeg håper vi gjør) så mener jeg vi bør plassere han på venstre kant, da han ikke har overbevist de gangene han har fått sjansen som ensom spiss. Skal vi ha Podolski inn som spiss, bør det være i en 4-4-2 formasjon.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel brukt noe tilnærmet en 4-4-2-formasjon i de to siste kampene med Sanchez og Welbeck på topp, tror Sanchez og Poldi kunne blitt en meget bra duo der oppe.

 

Mtp. at Podolski liker seg best i mellomrommet og Sanchez liker å involvere seg mye i spillet og flyr rundt som en duracell kanin så tror jeg ikke de to sammen er den beste kombinasjonen for å være ærlig. Podolski har heller ikke allverdens av link-up egenskaper for å si det mildt.

 

Ellers vil jeg uansett se at Sanchez starter på benken mot Anderlecht mtp. at han har en ekstremt hardtarbeidende og energisk stil. Er viktig at han som har båret laget ikke pådrar seg en skade nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilhenger av å se Podolski fra start snart, men jeg er enig med Piscator i at han ikke har vist for stor stabilitet i den perioden han fikk tillit fra start.

Det er også lett å bli "forført" av de to flotte innhoppene han hadde mot Anderlecht og Burnley, da han tross alt kom inn i kampen når de to nevnte lagene viste klare tegn til "slitasje".

Men uansett så er det på tide at Podolski får muligheten til å vise om det han viste i innhoppene bare var et par "blaff" eller om han virkelig har noe inn til å være et reelt alternativ i vår offensive lagdel. Det er absolutt mulig at konklusjonen blir at han passer best som en "superreserve" som kommer inn når vi har fått motstander på defensiven utover i andre omgang, men det vil tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...