Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

 

Og hva gjør det med confidence Wenger? Og spesielt når man i tillegg spilles ute av ønsket posisjon?

Han fortjener er par kamper på topp sammen med Giroud i et 442 system. Mannen har noe ingen andre har inne i boksen. Alt for sjelden vi ser ham der inne i dagens system, men når han kommer seg dit blir det ofte farlig og jammen noen mål også. Var det ikke derfor han ble kjøpt?? Neppe for sine playmaker ferdigheter ute på flanken....

Link to comment
Share on other sites

Denne mannen har så gode avsluttningsegenskaper inne i boksen at det er sykt. Hvis ikke skudda hans blir blokkert av forsvarere, er det somregel fare for motstanderene hver gang. Denne mannen er vår farligeste avslutter innenfor 16m, noe vi burde benytte oss mer av.

 

Når det er sagt, har han til tider noen nydelige crosser inn fra venstre kanten også. Så for min del burde man veksle litt mer på fremme der.

Link to comment
Share on other sites

Han spilte store deler av matchen mot Swansea på topp uten å få til noe som helst - uten at vi skal holde så mye mot han all den tid gutta rundt han var like uinteressert som han var. Det varierer noe voldsomt i prestasjonene, enten er han ubrukelig eller så spiller han veldig bra, sjeldent en mellomting så langt. At han aldri spiller 90 minutter er også et mysterium, er det noe fysisk han skorter på?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Solbakken, som jo trente han i hele fjorårs-sesongen så er han en veldig av-på spiller. Dette ser vi jo også hos oss. Alikevel spillte han nå 90min, kamp etter kamp i Tyskland. Så hvorfor han må byttes etter de berømte 70min i hver Arsenal-kamp er snodig. Dessuten byttes han ofte UT når vi må prestere.

Link to comment
Share on other sites

At Podolski er av og på er ikke noe nytt. Var noe av det første jeg nevnte når jeg listet opp grunner til at jeg var imot et kjøp av tyskeren.

 

Han har ingen plass i dette laget pdd. ingen definert rolle hvor hans beste kvaliteter kommer frem. Som sagt et par ganger tidligere: Et uforståelig kjøp av Wenger i mine øyne hvis han var kjøpt inn til å spille venstrekant eller ensom spiss i dagens formasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lukas Podolski tops the Premier League assist charts with nine this season following three in his last appearance against West Ham; the first player to assist three in a single PL game since Steven Pienaar in April 2012

Det som slår meg med den statistikken er først og fremst at det er overraskende kort tid siden sist det forekom i PL :P At han topper assiststatistikken er meget bra, men det er jo mye pga en enkeltkamp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

http://www.arsenalvision.co.uk/my-vision/4316-zelalem-not-the-usual-16-year-old-podolski-fitter-as-arsenal-return.html

 

Lukas Podolski looked a little different in terms of physique, I want to see him play again to see if it my eyes that are playing tricks or not. He looked quicker, more mobile and sharper. Too many times last season he looked too bulky and lacked dynamism.

 

-------------

 

Veldig enig det ovenstående. På en dårlig stream var det et par ganger jeg stusset over hvem den kvikke lyshårede angriperen var. En kvikk og løpssterk Podolski kan bli veldig nyttig for den kommende sesongen. Avslutteregenskapene er jo på verdensklassenivå.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalvision.co.uk/my-vision/4316-zelalem-not-the-usual-16-year-old-podolski-fitter-as-arsenal-return.html

 

Lukas Podolski looked a little different in terms of physique, I want to see him play again to see if it my eyes that are playing tricks or not. He looked quicker, more mobile and sharper. Too many times last season he looked too bulky and lacked dynamism.

 

-------------

 

Veldig enig det ovenstående. På en dårlig stream var det et par ganger jeg stusset over hvem den kvikke lyshårede angriperen var. En kvikk og løpssterk Podolski kan bli veldig nyttig for den kommende sesongen. Avslutteregenskapene er jo på verdensklassenivå.

Kanskje han ikke lenger er så feit at han må byttes ut i det 63. minutt hver kamp. Jeg liker Poldi :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ja, motstanden er så svak at flere kan se bedre ut enn de er. Emirates cup gir evt flere svar. Tror uansett ikke på noen forvandling av Podolski, han har nok de samme svakhetene iår som ifjor. Men går rykter om skader på han i hele fjor, la oss iallefall håpe disse er helbredet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En allerede tynnere stall ble altså enda tynnere. Attpåtil har vi mistet en av de som ofte popper opp med et viktig mål eller som kan komme inn fra benken og snu en kamp.

 

Pdd. så har vi disse spillerene tilgjengelige: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Walcott, Rosicky, Cazorla, Giroud & Fabianski, Jenkinson, Monreal, Frimpong, Ryo og Sanogo. Lukter ikke dette gull så vet ikke jeg! Fantastisk dybde og kvalitet.

 

Kommer det ikke inn minst 3 spillere før vinduet stenger så skjønner jeg ingenting. Dog sa jeg det samme om en erstatter for når vi solgte Song i fjor sommer.

Link to comment
Share on other sites

En allerede tynnere stall ble altså enda tynnere. Attpåtil har vi mistet en av de som ofte popper opp med et viktig mål eller som kan komme inn fra benken og snu en kamp.

 

Pdd. så har vi disse spillerene tilgjengelige: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Walcott, Rosicky, Cazorla, Giroud & Fabianski, Jenkinson, Monreal, Frimpong, Ryo og Sanogo. Lukter ikke dette gull så vet ikke jeg! Fantastisk dybde og kvalitet.

 

Kommer det ikke inn minst 3 spillere før vinduet stenger så skjønner jeg ingenting. Dog sa jeg det samme om en erstatter for når vi solgte Song i fjor sommer.

 

Vi har da 12 ute-spillere som holder PL-nivå. Frimpong, Ryo og Sanago er ikke gode nok (ennå). NLD here we come.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på meg brillene, men teller også til det tallet, ja. 12.... Jaja, det er vel nok det da. Wenger knows! :shades: Uansett kan vi sikkert låne noen spillere av motstanderen utover vinteren hvis vi ikke klarer å stille lag. Det var i hvert fall ikke noe problem den gang jeg var miniputt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på meg brillene, men teller også til det tallet, ja. 12.... Jaja, det er vel nok det da. Wenger knows! :shades: Uansett kan vi sikkert låne noen spillere av motstanderen utover vinteren hvis vi ikke klarer å stille lag. Det var i hvert fall ikke noe problem den gang jeg var miniputt.

 

 

Du skal se det blir resultatet...virker rart at absolutt ingen er kjøpt inn....eller skummer Wenger over free transfers spillere?

Link to comment
Share on other sites

Det er så langt bortenfor rart, at... ja... hjelpes! Jeg mangler ord. Og jeg klarer ikke lenger å bli sint. Det er nå en apatisk og nervøs latter som melder seg hver gang jeg ser en oversikt over spillerne vi har tilgjengelig. WTF is going on? Det hele er så absurd. Og jeg frykter virkelig for stemningen på Emirates på søndag hvis vi ikke har hentet noen spillere, vi får et par mann skadet (hvilket er særdeles sannsynlig) og vi taper selve matchen. Da blir fort surmulingen fra åpningskampen for peanøtter å regne!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Lukas ble månedens spiller i april. Vel fortjent for tyskeren som har vist lite resten av sesongen. Måtte han fortsette i samme duren ut sesongen.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20140429/podolski-is-arsenal-player-of-the-month

 

Ingenting å utsette på den avgjørelsen. Det var ingen tvil om hvem den tittelen burde gå til. Jeg syns han hadde en god kamp mot Newcastle, som du nevnte i kamptråden. Uheldig som ikke fikk målet og var meget skarp i kombinasjonsspillet med Monreal og Özil. Håper han fortsetter slik neste sesong og unngår skader.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...