Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

Akkurat hva jeg tenkte også.. Arteta er også et eksempel på at Wenger liker å spille erfarne og etablerte spillere i uvante posisjoner, men denne gangen så viste det seg å være en genistrek. Podolski og Arshavin.. not so much..

 

Du har nok rett angående Arshavin. Men Podolski, det vet vi jo ikke enda om det blir suksess eller ikke. Han har ihvertfall hatt stor suksess som venstreving i et 4-3-3 system for Tyskland, og det tror jeg han kan gjøre for Arsenal også. Blir spennende å se hvilke planer Wenger har for Podolski, men jeg har stor tro på at han kan gjøre stor suksess her i England.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Sier som bjornage....uproblematisk. Podolski kan da sikkert spille på høyrekant også? Tror han er en enda mer anvendelig spiller enn f.eks. Arshavin eller de andre offensive spillerne vi har.

La nå Podolski få slippe til før begynner å kritisere eventuelle feilvalg Wenger gjør.

Chambo og Gervinho behersker å spille på begge kanter. Egentlig Theo også, men han er nok mer vant til høyrekant. Alle kan også bidra litt på topp hvis det trengs.

Tror dette er bevisst av Wenger. Hente spillere som kan bekle mange posisjoner offensivt.

 

Så vil det vise seg hva som fungerer best.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også trua på Podolski på kanten - VENSTREkant, hvor han faktisk har spilt og fortsatt spiller på landslaget.

 

Det kan tydes på at Wenger alltid flytter spillere fra sine orignale posisjoner til andre - nesten av prinsipp på enkelte. Suksess med Henry - ikke så suksess med Arshavin, Rosicky (selv om han nå får spille der han hører hjemme) osv.

 

Men for all del - blir han suksess så er det bare bra - men jeg synes det er merkelig å bruke en etablert stjerne i en annen posisjon enn de to han har spilt i til vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også trua på Podolski på kanten - VENSTREkant, hvor han faktisk har spilt og fortsatt spiller på landslaget.

 

Det kan tydes på at Wenger alltid flytter spillere fra sine orignale posisjoner til andre - nesten av prinsipp på enkelte. Suksess med Henry - ikke så suksess med Arshavin, Rosicky (selv om han nå får spille der han hører hjemme) osv.

 

Men for all del - blir han suksess så er det bare bra - men jeg synes det er merkelig å bruke en etablert stjerne i en annen posisjon enn de to han har spilt i til vanlig.

Rosicky var glitrende som en sidemidtbanespiller, men som ving er han ikke god nok, han ble åpenbart hentet inn som en vid midtbanespiller i 442,

Link to comment
Share on other sites

Er det noen sammenheng med at Wenger uttaler at det "kan være interessant med venstrefot på høyrekanten" og at Walcott for en snau måned siden viser at han krever voldsomme (i Arsenals øyne) lønninger og vegrer seg for å signere? Vet ikke jeg, men bare lanserer noe som kan diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Utrolig skuffet over Podolski så langt. Utrolig usynlig på Tysklands venstrekant og har generelt sett lite imponerende når han får ballen i beina også. Tror ikke han blir en stor suksess på venstrekanten vår, men skal sies at jeg tror han vil få litt bedre vilkår hos oss da Özil som oftest trekker mot høyresiden av banen og ikke gir Podolski så mange alternativer fremover.

 

Sånn. Da fikk man det i riktig tråd! :P

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet over Podolski så langt. Utrolig usynlig på Tysklands venstrekant og har generelt sett lite imponerende når han får ballen i beina også. Tror ikke han blir en stor suksess på venstrekanten vår, men skal sies at jeg tror han vil få litt bedre vilkår hos oss da Özil som oftest trekker mot høyresiden av banen og ikke gir Podolski så mange alternativer fremover.

 

For tidlig å si om Podolski blir en suksess hos oss, men jeg tror uansett ikke innsatsen i EM er noen god pekepinn på hva vi kan vente oss. For meg er det knekkende likegyldig om Arsenal-spillere gjør det bra i EM, det viktige er at de er skadefrie og sultne foran den kommende PL-sesongen.

Link to comment
Share on other sites

 

For tidlig å si om Podolski blir en suksess hos oss, men jeg tror uansett ikke innsatsen i EM er noen god pekepinn på hva vi kan vente oss. For meg er det knekkende likegyldig om Arsenal-spillere gjør det bra i EM, det viktige er at de er skadefrie og sultne foran den kommende PL-sesongen.

 

Vi har hatt to kamper i VM.

En svale gjør ingen sommer.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært idioti å flytte RVP ut på kant etter min mening. Smalere kanter eller ei. Dessuten er det vanskelig å få til en 4-3-3 med smalere kanter. En trenger breddeholdere for å skape rom bl.a.

 

Synes Poldi har virket litt tafatt så langt. Skulle tro han hadde større selvtilitt etter sesongen i køln. Satser på at den herlige venstrebørsa hans våkner til live og knuser inn et par gollær !

Link to comment
Share on other sites

Syns mange spillere har virket litt tamme i EM. Tror mye av skylden for det er at en del

spillere har hatt en hard serieinnspurt med mange kamper.

 

Ville definitivt ikke hatt RvP på kant. Da ville jeg heller brukt han i rollen bak spissen(e).

Link to comment
Share on other sites

Syns mange spillere har virket litt tamme i EM. Tror mye av skylden for det er at en del

spillere har hatt en hard serieinnspurt med mange kamper.

 

Ville definitivt ikke hatt RvP på kant. Da ville jeg heller brukt han i rollen bak spissen(e).

 

Podolski går nok ikke under den kategorien.. vært involvert i 32 kamper i snitt de siste 4 sesongene for klubblagene sine pluss 10-11 kamper for Tyskland.

 

Forøvrig er Podolski inne i en urovekkende trend for landslaget. Før scoret han omtrent i annenhver kamp for Tyskland, men siden 2010 så har snittet falt. I 2010 scoret han 5 mål på 14 kamper. I 2011 scoret han 1 mål på 12 kamper og nå i 2012 har han scoret 0 mål på 4 kamper.

 

Som jeg sa når Podolski først ble ryktet til oss: Jeg er skeptisk til at vi fikk han såpass billig og uten spesielt stor konkurranse..

Link to comment
Share on other sites

 

For tidlig å si om Podolski blir en suksess hos oss, men jeg tror uansett ikke innsatsen i EM er noen god pekepinn på hva vi kan vente oss. For meg er det knekkende likegyldig om Arsenal-spillere gjør det bra i EM, det viktige er at de er skadefrie og sultne foran den kommende PL-sesongen.

 

Enig at det blir for tidlig å si om hva han kan prestere i Arsenaldrakta. Se på Arshavin, spiller godt i EM, spiller ikke så godt i Arsenal. Med andre ord, det blir feil å si om en spiller vil gjøre det bra for oss neste sesong, basert på noen EM-kamper.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke vurdere spillere ut i fra hvordan de gjør det på landslaget. Det er grei pekepinn, men det er også et nivå der Ronaldo, Messi og Rooney er middelmådigheter. Podolski har vært anonym så langt i EM, og han er langt i fra å være alene om det. Jeg vil heller se han spille for oss en stund før han evt. avskrives.

 

Han har langt mer enn et bra venstrebein å by på spør du meg, han har fysiske ferdigheter ingen matcher i stallen vår. Sterk, kraftfull likevel og rask, litt som Vermaelen. Jeg tror han vil kose seg på steder som Britannia, Stadium of Light og Goodison Park som har noen av de mest fysisk krevende bortekampene i ligaen. Han har ingen voldsom teknikk, men har en drive og en fighterevne jeg setter pris på og er som nevnt ingen lettvekter. Samtidig har også en del typiske Arsenal-egenskaper: Han er en utmerket kontringsspiller, er gjennombruddshissig med smarte løp, men er også komfortabel med ballen i beina høyt i banen for de gangene vi stanger i mot et tett forsvar. Han er fleksibel nok til å bevege rundt hele den øvre halvdelen og spille på ulike strenger, jeg er overbevist om at han kommer til å passe godt inn hos oss. Og for å ikke glemme venstrebeinet da....vi kommer sikkert til å se noen saftige langskudd før Wenger & co har trent det ut av han litt utpå senhøsten.

 

Mertesacker snakker om kampen til Podolski i går: http://www.arsenal.com/news/news-archive/-arsenal-fans-will-see-what-lukas-can-do-

Link to comment
Share on other sites

Podolski er en kvalitetsspiller, og har vært det i mange år allerede til tross for sin relativt lave alder. Ja, han hadde en heller anonym kamp i går, men det skal også sies at Tyskland angrep veldig mye med sin høyre side i går. I kampen mot Portugal, hadde han og Özil flere gode kombinasjoner, og han viste at han ikke er redd for å sende avgårde skudd. Han er en kraftfull spiller, og er det en ting vi ikke har alt for mye av blant våre offensive spillere, så er det muskler.

 

Det virker for meg som om flere her inne desperat leter etter negative ting rundt klubben og klubbens spillere for tiden, fremfor å se på de positive sidene av det som gjøres. Et kjøp av Podolski er i mine øyne intet annet enn positivt, og det faktum at vi fikk signert han såpass tidlig er meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Hva gjelder Podolski så synes jeg ikke det har vært så mange negative innlegg. Noen har trua på han og andre er litt i tvil, sånn vil det alltid (som oftest) være med nysigneringer. Personlig er jeg noe skuffa/overrasket over hvor lite synlig han har vært så langt i EM, det må jeg innrømme. Ja, en kan si at mye av spillet har foregått på høyresiden osv, men mange av de gangene han HAR vært innvolvert så synes jeg han har gjort seg selv litt usynlig ved å spille mye støtte og vise lite sprut og engasjement i spillet sitt.

 

Men jeg ser frem til å se Poldi ikle seg drakta vår og vet jo at han har mer "in his locker". Vi får en spiller med litt andre egenskaper og ferdigheter enn hva vi har vært vant med på kanten de siste årene. Håper spesielt vi får mye glede av hans suverene venstrefot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...