Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

klarer ikke slippe jubelen løs før han står der med arsenal-drakta på. Men dette ser unektelig lovende ut, og Podolski vil være en kjempesignering, som sender det helt riktige signalet om klubbens ambisjoner. Og trolig kan dette være faktoren som får RvP til å bli?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Kanon !!

 

Vi får aldri greie på det, men dette kan fort vise seg å bli en meget viktig signering. Tenker da selvfølgelig på

signaleffekten den kan (og forhåpentligvis vil) gi ovenfor spillerne som tviler på å fortsette i rødhvitt !

 

En internasjonalt god angrepsspiller i perfekt alder med en meget giftig og målfarlig fot ! DET er det lenge siden vi har kjøpt. Får inderlig håpe han får mer ut av Arsenal-karrieren enn forrige signering som hadde omtrent lignende beskrivelse... Anser dog "Poldi" som en mer stabil klassespiller enn hva AA var da han ankom

 

Jævla morro :) ...(hvis det stemmer..)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på (hvis dette stemmer selvfølgelig) er hvor han skal spille hvis van Persie blir. Podolski ute på kanten er ikke akkurat et sted hvor jeg tror han vil blomstre. Klarer ei heller å se at van Persie blir lagt dypere ned i banen med Podolski på topp mtp. hvilken sesong van Persie har hatt. Samtidig så tror jeg heller ikke han kommer for å være ren backup for van Persie? Vet ikke hvordan Podolski kan gjøre det i denne dype rollen bak spissen, men det kan muligens være der Wenger har planer om å spille han?

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke en fleip i det hele tatt.

 

Form is temporary, class i permanent. Torres har mer klasse i sin aslutterfot enn Podolski har i hele kroppen. Podolski har ikke prestert særlg bra for Bayern når han var der - og heller kke vært like stabil og god for landslaget. For all del - en signering jeg tar imot med åpne armer, men Torres... som nå kommer til å gå på billig salg... Oh yes. Mannen trenger selvtillig, og å komme i et system som passer han bedre - det tror jeg ville vært i Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke en fleip i det hele tatt.

 

Form is temporary, class i permanent. Torres har mer klasse i sin aslutterfot enn Podolski har i hele kroppen. Podolski har ikke prestert særlg bra for Bayern når han var der - og heller kke vært like stabil og god for landslaget. For all del - en signering jeg tar imot med åpne armer, men Torres... som nå kommer til å gå på billig salg... Oh yes. Mannen trenger selvtillig, og å komme i et system som passer han bedre - det tror jeg ville vært i Arsenal

 

Ikke stabil på landslaget? 45 mål på 90 landskamper sier sitt,har prestert i hvert jævla mesterskap for dem.

Vil aldri ha Torres her, mye større sans for Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal hente inn Torres så håper jeg vi går for den litt mindre kjente navnebroren Fernando Llorente Torres. Har fulgt med litt mer på den spanske ligaen denne sesongen samt kampene til Atheltico Bilbao i Europa Ligaen, og mener han ville vært en flott oppgradering fra spillere som Chamakh, Bendtner og Park. Dagens kamp mot Manchester United er bare nok et eksempel på hvor god han kan være som oppspillspunkt til midtbanen får flyttet etter, i tillegg til at teknikken er god nok for å spille ut Evans, Smalling og Jones inne i en telefonboks!

 

Tror han hadde glidd lett inn i tempoet og fysikken i Premier League samtidig som spillemåten til Athtletico Bilbao ligner mye på vår egen (eller motsatt). Kunne fungert alene på topp i skadeperiodene/hvilingen av van Persie eller i en 4-4-2 formasjon når vi behøver ekstra trykk inne i motstanderens 16 meter.

Du +1-et dette offentlig. Angre

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke en fleip i det hele tatt.

 

Form is temporary, class i permanent. Torres har mer klasse i sin aslutterfot enn Podolski har i hele kroppen. Podolski har ikke prestert særlg bra for Bayern når han var der - og heller kke vært like stabil og god for landslaget. For all del - en signering jeg tar imot med åpne armer, men Torres... som nå kommer til å gå på billig salg... Oh yes. Mannen trenger selvtillig, og å komme i et system som passer han bedre - det tror jeg ville vært i Arsenal

 

Kanskje for tre-fire år siden, men absolutt ikke nå.

Joda, klassespiller på sitt aller beste, men makan til forfall i form og mangel på selvtillit skal man lete lenge etter. Jeg tror ikke han har lyst til å spille stort lengre i Chelsea og det blir nok hans siste klubb i England.

Enig i at Wenger kunne sikkert fått han på rett kjøl igjen, men den sjansen er han neppe villig til å ta. Spesielt siden Torres er fryktelig dyr i drift. Tipper han drar hjem i sommer til kanskje halv pris noe som fortsatt langt over "Wenger-pris".

 

£10 mill. for Podolski høres langt mer fornuftig ut nå. Klassespiller som putter jevnt med mål nå.

Pådrar seg del skader av og til noe som kanskje har satt han en del tilbake i perioder, mmen har likevel prestert jevnt bra tross en delvis tung periode i Bayern M. og første året kan kom tilbake til Köln.

Men han har jo omtrent like bra scoringsprosent som Klose på landslaget så det sier vel det meste?

Utfordringen hans blir å venne seg til et nytt land og forlate Köln. Tipper han er klar for den oppgaven nå. At han sier han vil til England er jo et signal på det.

Litt kompisprat med Per og polakkene i starten så går nok det der greit :)

 

Men la oss nå vente å se til det eventuelt blir bekreftet en overgangsavtale først.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er anvendelig nok til å spille helt på topp og på begge kantene. Hvis Van Persie blir spiller han nok på venstrekanten sånn som han gjør for tyskland, hvis Van Persie drar blir han nok førstevalget på topp.

 

Tror det skal mye til hvis det ikke går i boks nå, men som vanlig må vi bare vente til Wenger eller noen andre i Arsenal bekrefter det. Husker godt Ricky Alvarez som skrev på twitter i sommer at han var klar for Arsenal, bare for å signere for Inter noen dager etterpå.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke stabil på landslaget? 45 mål på 90 landskamper sier sitt,har prestert i hvert jævla mesterskap for dem.

Vil aldri ha Torres her, mye større sans for Podolski.

Enig.

Kan aldri tenke meg at Torres vil blomstre på nytt. Hans ufortjente nedtur sitter fast i hodet. Tror midtstoppere rundt omkring ikke frykter han så særlig. Mangler selvtillit og blir tatt greit og hardt av motstandernes forsvar.

Podoslki er tøffere og mer kompromissløs.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på (hvis dette stemmer selvfølgelig) er hvor han skal spille hvis van Persie blir. Podolski ute på kanten er ikke akkurat et sted hvor jeg tror han vil blomstre. Klarer ei heller å se at van Persie blir lagt dypere ned i banen med Podolski på topp mtp. hvilken sesong van Persie har hatt. Samtidig så tror jeg heller ikke han kommer for å være ren backup for van Persie? Vet ikke hvordan Podolski kan gjøre det i denne dype rollen bak spissen, men det kan muligens være der Wenger har planer om å spille han?

 

Jeg har tenkt det samme som deg.. Har kommet frem til at han må være et alternativ bak RVP, et alternativ på kant og backup til RVP i en spiller.. Er han erstatteren til RVP er jo det bare til å legge seg ned å grine

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke det ene sekundet klage på for dårlig bredde og i det neste sekundet være bekymret for hvor nye, gode spillere skal spille på banen, Podolski spiller kant på det tyske landslaget og kan selvfølgelig gjøre det samme i Arsenal, samtidig som han kan gi oss det nødvendige coveret for van Persie som spiss hvis han blir skadet eller slutter å score.

Makan til merkelige meninger:-))

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke det ene sekundet klage på for dårlig bredde og i det neste sekundet være bekymret for hvor nye, gode spillere skal spille på banen, Podolski spiller kant på det tyske landslaget og kan selvfølgelig gjøre det samme i Arsenal, samtidig som han kan gi oss det nødvendige coveret for van Persie som spiss hvis han blir skadet eller slutter å score.

Makan til merkelige meninger:-))

Selvinnsikt er en dyd...

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke det ene sekundet klage på for dårlig bredde og i det neste sekundet være bekymret for hvor nye, gode spillere skal spille på banen, Podolski spiller kant på det tyske landslaget og kan selvfølgelig gjøre det samme i Arsenal, samtidig som han kan gi oss det nødvendige coveret for van Persie som spiss hvis han blir skadet eller slutter å score.

Makan til merkelige meninger:-))

Bra innlegg.

Og vi kan spille 442.

Link to comment
Share on other sites

Bra innlegg.

Og vi kan spille 442.

 

En formasjon som er i ferd med å dø ut fordi den ikke kan håndtere dagens 4-2-3-1 formasjon da man blir "out-numbered" på midten.

 

4-4-2 kommer aldri til å bli brukt igjen. En mer ren 4-3-3 derimodt... eller 3-5-2 med offensive vinger... kanskje..

Link to comment
Share on other sites

 

En formasjon som er i ferd med å dø ut fordi den ikke kan håndtere dagens 4-2-3-1 formasjon da man blir "out-numbered" på midten.

 

4-4-2 kommer aldri til å bli brukt igjen. En mer ren 4-3-3 derimodt... eller 3-5-2 med offensive vinger... kanskje..

 

Med en 4-4-2 eller 4-4-1-1 så blir man ikke nødvendigvis det såfremt denne hengende spissen er flink til å droppe dypt og danne triangler med midtbanen, men da er man essensielt tilbake i en 4-2-3-1 formasjon bortsett fra at denne offensive midtbanespilleren ligger hakket høyere i en 4-4-1-1 enn i 4-2-3-1 og har litt mer frie tøyler. Ei heller blir midtbanen like dynamisk (nå syntes jeg nesten vår midtbane er for dynamisk) mtp. at denne spilleren i Bergkamp-rollen har en veldig distinkt rolle.

 

4-1-3-2 er en formasjon jeg alltid har hatt lyst til å "sjekke ut". Hadde fungert meget bra i fjor når vi hadde Fabregas, Wilshere, Nasri og Song tilgjengelige, men som aldri ble prøvd ut. Hadde vært interessant å se om den faktisk kunne fungere i praksis.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

Song

Nasri - Fabregas - Wilshere

v. Persie - Chamakh

Nå derimot så ser jeg på 4-3-3 (enten det er 4-1-2-3 eller 4-2-3-1) som den beste formasjonen utifra vårt kommende spillemateriale. Dog skulle jeg likt å se 4-4-2 i enkeltkamper.

Link to comment
Share on other sites

 

Med en 4-4-2 eller 4-4-1-1 så blir man ikke nødvendigvis det såfremt denne hengende spissen er flink til å droppe dypt og danne triangler med midtbanen, men da er man essensielt tilbake i en 4-2-3-1 formasjon bortsett fra at denne offensive midtbanespilleren ligger hakket høyere i en 4-4-1-1 enn i 4-2-3-1 og har litt mer frie tøyler. Ei heller blir midtbanen like dynamisk (nå syntes jeg nesten vår midtbane er for dynamisk) mtp. at denne spilleren i Bergkamp-rollen har en veldig distinkt rolle.

 

4-1-3-2 er en formasjon jeg alltid har hatt lyst til å "sjekke ut". Hadde fungert meget bra i fjor når vi hadde Fabregas, Wilshere, Nasri og Song tilgjengelige, men som aldri ble prøvd ut. Hadde vært interessant å se om den faktisk kunne fungere i praksis.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

Song

Nasri - Fabregas - Wilshere

v. Persie - Chamakh

 

Nå derimot så ser jeg på 4-3-3 (enten det er 4-1-2-3 eller 4-2-3-1) som den beste formasjonen utifra vårt kommende spillemateriale. Dog skulle jeg likt å se 4-4-2 i enkeltkamper.

 

Snakker om å bli out-numbered på midten. Jeg tror dette hadde blitt altfor offensivt, faktisk. Finnes grenser for hva slags rom Song har potensialet til å dekke.

Link to comment
Share on other sites

 

Snakker om å bli out-numbered på midten. Jeg tror dette hadde blitt altfor offensivt, faktisk. Finnes grenser for hva slags rom Song har potensialet til å dekke.

 

Tror ikke du skjønte formasjonen. Det er kantspillet som vil forsvinne i denne formasjonen. Essensielt så vil vi ha 3 "spredde" sentrale midtbanespillere, men grunnet Nasri og Wilshere sine dribleferdigheter og temmelig god defensiv innsats så hadde det vært mulig.

 

abCgiABano.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faktum er vel at Song er ein god gamaldags indreløpar i langt større grad enn ein holding midfielder, det er det Arteta som har vore i store delar av denne sesongen...

Den reine ballvinnar, trille ballen vidare, midtbanespelaren ønskar ikkje Wenger å bruke, og om vi skal ha det er ikkje Song rette mannen. Han er for glad i det offensive. (I tillegg vil eg gjerne at han skal fortsette å vere i posisjon til å slå dei fantastiske gjennombrotspasningane sine.)

 

Når det gjeld Podolski er eg rimelig sikker på at han vil bli ei forsterking for oss, også om han må spele ving...

Link to comment
Share on other sites

Faktum er vel at Song er ein god gamaldags indreløpar i langt større grad enn ein holding midfielder, det er det Arteta som har vore i store delar av denne sesongen...

Den reine ballvinnar, trille ballen vidare, midtbanespelaren ønskar ikkje Wenger å bruke, og om vi skal ha det er ikkje Song rette mannen. Han er for glad i det offensive. (I tillegg vil eg gjerne at han skal fortsette å vere i posisjon til å slå dei fantastiske gjennombrotspasningane sine.)

 

Når det gjeld Podolski er eg rimelig sikker på at han vil bli ei forsterking for oss, også om han må spele ving...

 

Nå var dette snakk om forrige sesong. Song har tatt ufattelig store offensive steg i løpet av halvannen sesong. Slik situasjonen er nå så vet jeg nesten ikke om Song burde få mer offensivt ansvar, men slik jeg ser det er han ufattelig god på gjennombruddspasninger, men ikke alltid like god i oppbygningfasen. Ei heller er han "rask nok" pdd. til å prestere jevnt høyere opp i banen. Som oftest så er han vant til å få god tid på banen og som en defensiv playmaker (er vel egentlig det han er på vei til å utvikle seg som) så tror jeg det er hans beste rolle. Litt offensive tøyler, men fremdeles et defensivt ansvar. Hadde vært artig å sett Coquelin - Song - Wilshere en gang slik sett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror absolutt 4-4-2 kunne gått. Og jeg tror det er nødvendig at vi får løftet èn spiller til opp. Synes ofte RVP blir for isolert på topp. Men det kommer selvfølgelig ann på spillermateriellet

 

En spennende 4-4-2-løsning etter mitt syn :

WS

Bac - TV5 - Kosci/Per - Santos

Chamberlain/Theo - Song - Arteta - Wilshere

Podolski

RVP

Benk: Ryo, Diaby, Ramsey, Rosicky, Vela, Coquelin, Fabianski, Gibbs ++

 

 

 

Her har vi en trio sentralt hvor Wilshere opererer som en slags indreløper. Venstrekanten tar Santos seg av:D

Song får en noe mer tilbaketrukket rolle og må veksle med Wilshere på å gå og holde.

Podolski blir liggende i mellomrommet som et oppspillspunkt samt støtte til RVP, men kan også skyve seg ut til venstre og avvente hvis det skulle bli trøkk på vår høyre side og/eller hvis både Song, Wilshere og Chambo/Walcott har gått.

Det handler om å kjenne rollen sin og hva arbeidsoppgavene er hvis den og den stikker eller hvis den og den blir. Balanse !

I mange kamper synes jeg vi har hatt god balanse defensivt. Dog har vi tapt mange poeng på noen sekunders uoppmerksomhet. Dette bør kunne lukes bort. Der vi idmidlertid har en del å hente synes jeg er på den offensie halvdelen. Men det tror jeg går mye på at vi lenge spilte uten backer samt at de på midten ble for like. I tillegg har kantspillerne våre levert meget variabelt.

 

Når jeg ser på laget og benken slår det meg at vi faktisk har et nokså slagkraftig lag! Bare så JÆ*LI synd vi alltid skal ha så fordømt mange skader... Men hvis vi får rensket unna en del "daukjøtt" og erstattet disse med kvalitet, så kan dette bli rett så bra ! Så spørs det om dette skjer da, og om et par av våre nøkkelspillere er villige til å gi det en ny sjans ved å signere nye kontrakter

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...