Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Hadde vært glimrende, kan det være grunnen til at vi ikke hentet han i januar?

 

Köln ville ikke selge i det hele tatt. Han er muligens den eneste grunnen til at Köln kan klare å holde seg oppe og det er verdt mer enn 10 millioner euro ekstra som de ville fått hvis de cashet inn på han i januar såfremt de faktisk kvalifiserer seg. Og hvis de kvalifiserer seg så er han vel verdt rundt €14-18M. Helt klart det beste valget fra Köln sin side spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

Er også snakk om at vi kan få Podolski for så lite som €6M hvis Köln rykker ned grunnet en klausul i kontrakten hans. Håper virkelig det skjer.

Summen er 8.5 millioner euro tror jeg, Podolski kan plasseres på vingen til VP blir skadet/ikke spilleklar så får jeg bøye meg i støvet og si at du hadde rett i at Ox er god sentralt i banen. Coquelin-Wilshere-Ox er nok vår fremtidige sentralmidtbane, med Frimmy og Ramsey i reserve, ikke verst.

Link to comment
Share on other sites

Summen er 8.5 millioner euro tror jeg, Podolski kan plasseres på vingen til VP blir skadet/ikke spilleklar så får jeg bøye meg i støvet og si at du hadde rett i at Ox er god sentralt i banen. Coquelin-Wilshere-Ox er nok vår fremtidige sentralmidtbane, med Frimmy og Ramsey i reserve, ikke verst.

Wenger could land Podolski on the cheap as relegation with Cologne triggers £5m clause

 

Selvfølgelig skal man ta dette med en klype salt, men har lest det flere steder at han kan være såpass billig såfremt Köln rykker ned. Alt under 10 millioner euro må jo regnes som tyveri nesten. :P

 

Ellers når det gjelder Chamberlain så skulle jeg likt å se (atter en gang) at han fikk litt mer frie offensive tøyler. Som Arteta så må de holde igjen da Song konstant gjør offensive bidrag og de er virkelig ikke i nærheten av Song på det defensive. Song derimot er også fantastisk god til å komme opp med en pasning eller to i løpet av en kamp som er rett og slett vidunderlige, men hvis vi spiller med Wilshere og Chamberlain så håper jeg virkelig at Wenger innser at Song burde holde seg mer til det defensive. Med Arteta og da særlig Ramsey så har Song rett og slett vært nødt til å ta offensivt ansvar.

 

Når det gjelder vår fremtidige midtbane så er fortsatt Song bare 24 år gammel, Forhåpentligvis så kan vi beholde han i lang lang tid. Og Coquelin kan brukes både som DM, og CM. Rett og slett bare et fantastisk talent og ung spiller. Ufattelig kjedelig at han har slitt med hamstringen denne sesongen da Song kunne hatt godt av å få en hvil i ny og ne samtidig som Coquelin har godt av å spille så mange kamper som han kan.

Link to comment
Share on other sites

Ingen røyk uten ild, kilden deres er visstnok Bild (som forsåvidt heller ikke er så pålitelig).

 

Uansett blir ikke noe bekreftet eller avkreftet før sesongen er over tipper jeg.

 

Klarer bare ikke å skjønne hvorfor Daily Mail plutselig skulle være det eneste nyhetsbyrået bortsett fra Bild (Bild har forøvrig vist seg å være temmelig pålitelig) som får vite om at Podolski er solgt midt i sesongen. Skjønner heller ikke hvorfor Köln plutselig skal hasteselge Podolski midt i sesongen.. er liksom bare noe ulogisk med det..

 

Hvis vi skal vente på Arsenal.com får vi først vite det når overgangsvinduet er åpnet

 

Det er ikke som om Wenger bekrefter overgangen 4 måneder i forveien uansett så uansett så blir det kun spekulasjoner frem til juni/juli og ingen av oss vil føle at overgangen er ferdig såfremt ikke Podolski eller Köln sier noe etter sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, ingenting er signert, men Arsenal er i forhandlinger med Køln. Det er BBC som melder dette via twitter:

 

David Ornstein@bbcsport_david

Arsenal are working on a deal to sign Podolski from Cologne. Reports of everything being agreed slightly premature but likely to happen #afc

 

Uansett hvordan disse forhandlingene ender så er dette positive tegn. Fantastisk at det forsøkes å forsterke stallen med verdensklasse tre måneder før overgangsvinduet åpner. Keep it up, Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Vel, ingenting er signert, men Arsenal er i forhandlinger med Køln. Det er BBC som melder dette via twitter:

 

David Ornstein@bbcsport_david

Arsenal are working on a deal to sign Podolski from Cologne. Reports of everything being agreed slightly premature but likely to happen #afc

 

Uansett hvordan disse forhandlingene ender så er dette positive tegn. Fantastisk at det forsøkes å forsterke stallen med verdensklasse tre måneder før overgangsvinduet åpner. Keep it up, Arsenal!

Og her bekrefter de det på sin hjemmeside:

 

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17295576

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig dette er hold i. Tyske landslagsspillere er stort sett alltid gode kjøp. Strukturerte, profesjonnelle og med gode fotballhoder. Akkurat slike spillere jeg føler vi har manglet. Hadde vært gøy om to tyskere i laget hadde vært grunn nok for at Götze ønsker seg til oss også :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis da Podolski kommer inn (noe som ser ganske lyst ut i øyeblikket), hvilket nummer skal han i kle seg da? Kan det virke som om Park er på vei ut portene til sommeren? I såfall blir nummer 9 ledig, et nummer Podolski helt sikkert kunne ønske å bære.

Link to comment
Share on other sites

Det kan fort hende han blir vår nye nummer 10...

 

Raphael Honigstein sier det er en "done deal", og han farer vanligvis ikke med usannheter. £10.3m, og £140k i uka - der ukelønna inkluder en relativt stor sign-on fee.

 

https://twitter.com/honigstein

 

Har tro på at avtalen kan være i boks, men ikke at han får £140.000 i uka.

Tipper det er maks. rundt £100.000. Et salg av Arshavin vil jo omtrent jevne ut den lønna og kjøpesummen kostnadsmessig.

Van Persie skal og bør være vår best betalte og regner med det blir sånn også hvis han velger å signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Har tro på at avtalen kan være i boks, men ikke at han får £140.000 i uka. Kan det være 140k i Euro?

Tipper det er rundt £100.000. Et salg av Arshavin vil jo omtrent jevne ut den lønna og kjøpesummen kostnadsmessig.

Van Persie skal og bør være vår best betalte og regner med det blir sånn også hvis han velger å signere ny kontrakt.

 

Beklager dobbelposting!

Link to comment
Share on other sites

Skysports melder også om at dette er "done deal" nå. http://www1.skysports.com/football/news/11670/7579029/Arsenal-close-on-Podolski-deal

 

Skulle dette kun være rykter vil det bli en stor skuffelse nå som de mer troverdige medien begynner å melde om dette. Håper virkelig det stemmer, Podolski kan bli en kjempe signering for oss.

Får bare håpe han eventuelt har vokst fra seg "mammadalt" syndromet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si annet at dette gir meg god tro på neste sesong. Ikke nødvendigvis av den grunn at Podolski er vår messias, men av andre grunner som:

 

1. Wenger viser at han har vilje til å forsterke, og han begynner allerede nå.

2. Robin the King ser dette og signerer ny kontrakt.

3. Podolski kan være en type spiller som får effekt ala Reyes, Arshavin og Bergkamp. Vil nok skape mer entusiasme i laget.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, £140k inkluderer sign-on fee. Det var store overskrifter da det ble avslørt at Milan Jovanovic og Joe Cole lå på nærmere £120k i uka hos Liverpool forrige sesong, og det av samme grunn som med Podolski: Sign-on fee legges oppå lønna. Jovanovic og Cole lå på lønn nærmere £60k i reell lønn. Spurs gjorde det samme med Van der Vaart da hentet han, og det er helt vanlig i slike overganger der spillere vil ha høy lønn men man vil fremdeles holde seg under lønnstaket. Vi må ikke glemme at vi gjorde det samme da Henry, Fabregas og Vermaelen signerte sine siste kontrakter. Henry hadde en gigantkontrakt det siste året men hadde fremdeles en ordinær lønn sett bort fra sign-on fee. Og hvis Van Persie blir det også av samme oppskriften.

Link to comment
Share on other sites

Overgangen ser ut til å gå i orden. Dette er er truleg ei kjempesignering som vil føre til at det blir lettare å hente fleire forsterkningar i neste overgangsvindu. Han vil og bli ein god sparringspartner for van Persie både i trening og kamp noko som er udelt positivt.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, £140k inkluderer sign-on fee. Det var store overskrifter da det ble avslørt at Milan Jovanovic og Joe Cole lå på nærmere £120k i uka hos Liverpool forrige sesong, og det av samme grunn som med Podolski: Sign-on fee legges oppå lønna. Jovanovic og Cole lå på lønn nærmere £60k i reell lønn. Spurs gjorde det samme med Van der Vaart da hentet han, og det er helt vanlig i slike overganger der spillere vil ha høy lønn men man vil fremdeles holde seg under lønnstaket. Vi må ikke glemme at vi gjorde det samme da Henry, Fabregas og Vermaelen signerte sine siste kontrakter. Henry hadde en gigantkontrakt det siste året men hadde fremdeles en ordinær lønn sett bort fra sign-on fee. Og hvis Van Persie blir det også av samme oppskriften.

For ikke å glemme Sol da han kom gratis fra naboen. Den lønningsposen var rimelig fullstappet de første årene..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...