Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

Lukas_Podolski_158898c.jpg

 

Lukas Podolski har over en lengre periode vært linket til Arsenal. Wenger har i følge blant annet TV2 vært ute etter tyskeren siden 2008, og ser nå ut til å komme stadig nærmere en signering. Podolski har 95 landskamper for det Tyske landslaget, og er i likhet med Koscielny halvt polsk. I likhet med Koscielny så valgte Podolski å avvise Polen å spille for det landet mest størst stjerne.

 

Podolski spiller i dag for Koln, der vår landsmann Ståle Solbakken er sjef. Han har blomstret under Solbakken, og har ved flere anledninger skrytt av Ståle. Men det er mye uro internt i klubben, noe som forsterker ryktene om at Podolski vil finne veien til en annen klubb, der han får et enda bedre lag rundt seg, og muligens større muligheter for å kjempe om de store titlene.

 

Podolski kan bekle både spiss og vingplass, i likhet med Van Persie. Men han er klart sterkest på topp, og man kan spørre seg om denne offensiven fra Wenger er for å få bredde, eller om det er en erstatter for Van Persie, da kontraktsforhandlingene har stoppet opp. Uansett så er Podolski en svært spennende spiller, og om vi kan ha både han og Van Persie i troppen til start på neste sesong, vil vi være svært godt dekt på spissplass, og vi bør ikke ha nevneverdige problemer med å skåre mål.

 

Kjøre på med ryktedebatt!

 

[Redigeringen av gjort av EvenA]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Podolski ville vært en kjempe signering. Han er ung, hurtig til bens, bra teknikk og en god skuddfot. Han kan spille både spiss og på kanten. Og med tanke på at alle skadene vi har hvert år, så er det ikke sikkert vi har nok spisser fra før likevel.

Link to comment
Share on other sites

Podolski ville vært en kjempe signering. Han er ung, hurtig til bens, bra teknikk og en god skuddfot. Han kan spille både spiss og på kanten. Og med tanke på at alle skadene vi har hvert år, så er det ikke sikkert vi har nok spisser fra før likevel.

Godt poeng Kim.Og er han bedre enn en eller to av de vi har for øyeblikket er det et poeng også. Vi kan vel ikke bare sitte å vente på blomstringen. Noen ganger må vi kanskje kjøpe blomster også. Virker som Wenger er mer på det hakket denne sesosngen, men om Podolski er den rette vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på Podolski mer som en venstreving, enn som en spiss. Og en ordentlig venstreving har vi behov for! Rocisky ble brukt på den plassen (de få kampene han var frisk), men jeg syns vi burde hatt en kjapp spiller, som kan utfordre 1 mot 1, og slå inn gode innlegg med et godt VENSTREbein. Hvis vi får han, tror jeg han vil bli en kjempesignering! :)

Link to comment
Share on other sites

En venstreving som scorer mål ville vært fantastisk. Det har vi ikke hatt siden RP7.

 

Podolski eller Arshavin i tillegg til Nasri inn og Hleb ut ville vært utrolig bra!

 

helt enig! :)

tenk dette laget:

Almunia

sagna-toure-gallas-clichy

Walcott-Fabregas-Nasri-Podolski

RvP-Ade

 

Off.. Det hadde blitt Premier League gull det ass :P

Link to comment
Share on other sites

En venstreving som scorer mål ville vært fantastisk. Det har vi ikke hatt siden RP7.

 

Podolski eller Arshavin i tillegg til Nasri inn og Hleb ut ville vært utrolig bra!

 

Drømmesituasjon :) Tror vi har hatt godt av et par formspillere inn fra sesongstart..

Link to comment
Share on other sites

Heller noe sånt, tenker jeg:

 

akinfeev

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Fabregas - Yaya - Rosicky

podolski - Adebayor

dette laget hadde blitt gull i mange år..!

 

dette er gull men det skal til att wenger åpner lommeboka 4 ganger

Link to comment
Share on other sites

Slik kunne jeg tenkt meg laget når jeg drømmer litt:

 

Almunia

Sagna, Toure, Gallas, Clichy

Hleb, Fabregas, Nasri, Rosicky

Arshavin

Adebayor/Eduardo/RVP

 

Haha, tenk for en kreativitet på midtbanen. Ville nok blitt for mye av det gode tror jeg, men ser pent ut på papiret/pc skjermen da. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Nå som Podolski benker, så syns jeg ikke Wenger skal nøle med å kjøpe han. Han er en ekte venstreving, i tillegg er han ung! jeg føler Arsenal trenger en sånn spiller i stallen! biggrin.gif

 

Hvis Arsenal har fortalt han at han skal spille venstre kant, så signerer han ikke. Han "misliker" rollen, og vil spille spiss. Signerer vi Podolski kan jeg ikke skjønne annet enn at det ligger 4-4-2 i luften.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis Arsenal har fortalt han at han skal spille venstre kant, så signerer han ikke. Han "misliker" rollen, og vil spille spiss. Signerer vi Podolski kan jeg ikke skjønne annet enn at det ligger 4-4-2 i luften.

 

Enten det eller så er han ment som erstatter for van Persie eller backup. Sistnevnte har jeg absolutt ingen tro på at han gidder å signere for å være. Det jeg derimot tror er at dette bare er bullshit.

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sp...nn-3723709.html

 

Podolski fikser igjen. Flott avslutning nok en gang. Måtte vi se deg i rødt til sommeren. Og ikke i Köln sine bortedrakter.

Podolski er perfekt for Arsenal. Spillere som Götze, Hazard og M'Vila er unge og uprøvde. Dette er en spiller som er i sine beste år med alle de ferdigheter og erfaringer som skal til. Det er denne spillertypen vi har manglet de senere år.

Link to comment
Share on other sites

@Goonertalk Lukas Podolski's move to #AFC looks likely following Mertesacker's comments on German TV. Could be a massive signing

 

Ser diverse tyskere på twitter sier Podolski og Mertesacker har snakket mye sammen de siste ukene om en overgang, og at han er "very close to joining".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...