Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

Synes dette er skuffende, men det har jo ligget i kortene lenge at Podolski ikke står høyt i kurs hos Wenger. Vet ikke hva grunnen er. Ser at noen trekker frem at han ikke bidrar med defensiv jobbing. Mulig Campbell og Sanago bidrar mer der, men har vondt for å tro at de to bidrar noe særlig mer på målfronten...

 

Mulig Wenger har noen nye spillere i bakhånd, men tror vel heller at må klare oss med det vi allerede har. Krysser fingrene på at Giroud, Welbeck, Walcott & co unngår skader og karantener (noe vi så som ikke fungerte i praksis i siste kamp mot Soton).

 

Lykke til med ny sjanse, Podolski, måtte du bøtte inn mål :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Leser rykter idag om at Inter kanskje kjøper Podolski nå istedefor å låne. Forsåvidt like greit det tror jeg, all den tid Wenger ikke vil ha han her. Pengene bør evt legges på til en ny og bedre erstattning. Skal godt gjøres å få mer erfaring iallefall, men en virkelig god ving som herjer opp og ned langs kanten er meg ikke imot.

Link to comment
Share on other sites

Leser rykter idag om at Inter kanskje kjøper Podolski nå istedefor å låne. Forsåvidt like greit det tror jeg, all den tid Wenger ikke vil ha han her. Pengene bør evt legges på til en ny og bedre erstattning. Skal godt gjøres å få mer erfaring iallefall, men en virkelig god ving som herjer opp og ned langs kanten er meg ikke imot.

Podolski kommer ikke tilbake til Arsenal, det er jeg sikker på. Så er salg nå istedet for til sommeren er forsåvidt like greit. Erstatning? Ja gjerne og da helst en "ekte" ving, men det blir ikke i det vinduet vi er inne i nå.

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp snart og da kommer pressekonferansene igjen.

 

Wenger idag om Podolski:

“You need the right number and we had too many players in this area. It’s nothing to do with his quality; it’s just down to the fact that we had too many players in the same area.”

 

Dette anser jeg som ren bullshit. Når han får spille så lite som han gjorde, så er det fordi Wenger mener han var for dårlig. Sanogo var blandt annet før han i rekken, samt de andre som har startet regelmessig. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke bare kan si det rett ut, istedefor å gå rundt grøten og si at det ikke hadde noe med kvaliteten å gjøre... Man ville forstått Wenger bedre om han personlig anså han til å være for svak, men når han påstår motsatt blir det for meg bare svada han kommer med.

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp snart og da kommer pressekonferansene igjen.

 

Wenger idag om Podolski:

“You need the right number and we had too many players in this area. It’s nothing to do with his quality; it’s just down to the fact that we had too many players in the same area.”

 

Dette anser jeg som ren bullshit. Når han får spille så lite som han gjorde, så er det fordi Wenger mener han var for dårlig. Sanogo var blandt annet før han i rekken, samt de andre som har startet regelmessig. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke bare kan si det rett ut, istedefor å gå rundt grøten og si at det ikke hadde noe med kvaliteten å gjøre... Man ville forstått Wenger bedre om han personlig anså han til å være for svak, men når han påstår motsatt blir det for meg bare svada han kommer med.

"Å gå rundt grøten" er noe som dessverre skjer mer og mer både i fra Wengers side, fra andre manageres sider og ellers i samfunnet. Å si "sannheten" rett ut synes å være vanskelig for de fleste med "ansvar".

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp snart og da kommer pressekonferansene igjen.

 

Wenger idag om Podolski:

You need the right number and we had too many players in this area. Its nothing to do with his quality; its just down to the fact that we had too many players in the same area.

 

Dette anser jeg som ren bullshit. Når han får spille så lite som han gjorde, så er det fordi Wenger mener han var for dårlig. Sanogo var blandt annet før han i rekken, samt de andre som har startet regelmessig. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke bare kan si det rett ut, istedefor å gå rundt grøten og si at det ikke hadde noe med kvaliteten å gjøre... Man ville forstått Wenger bedre om han personlig anså han til å være for svak, men når han påstår motsatt blir det for meg bare svada han kommer med.

Jeg skjønner godt at Wenger går rundt grøten. Alt han sier, og det gjelder de fleste managere, vil bli brukt mot han. Pressen, blogger, oss supportere og andre bedrevitere elsker jo å henge ut managere på tidligere sitater.
Link to comment
Share on other sites

Når man har en slik posisjon som man har som manager for ett anerkjænt lag bør man jaggu kunne si ting som det er. Vi har noen mer og mindre begavede figurer som har sittet i sjefsstoler på balløya, og noen av de har en fortreffelig egenskap til å kalle en spade en spade. Hadde de hatt managerkunnskapen i tilegg ville de blitt legender, iallefall i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer det er synd å sjå skjebna til Podolski i Arsenal. Å sitje på benken å bli neglisjert på den måten, når han i hvert fall utad framstår som så profesjonell samtidig som ein Welbeck ute av form og Sanogo som konsekvent går foran i hierarkiet, til tross for hans suksessfulle innhopp, er for meg ei gåte og på grensa til skam. Eg har alltid hatt sansen for Podolski og ynskjer han ei vellykket karriere vidare, for den er tydlegvis over i AFC.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

God avslutter, men når han praktisk talt ikke gjorde annet enn å stå stille og vente på å få ballen i beina i en scoringsposisjon så sier det seg selv at det er en grunn til at han floppet i Bayern og ikke ble noe annet enn en innbytter i Arsenal.

 

Lykke til videre Lukas. Ikke at jeg kommer til å savne han akkurat. For å ikke snakke om at det å få de £100k ekstra i uka vekk fra lønningslista er ganske kjekt også.

Link to comment
Share on other sites

Trivelig kar som lagde noen flotte mål, men så mye mer er det egentlig ikke å si. Han er nok ingen dårlig spiss, men fungerte ikke slik Arsenal har spilt de siste sesongene. Ville fått ytterst få kamper hvis han kom tilbake nå så en exit var nok det eneste riktige.

Link to comment
Share on other sites

skuffet over at vi ikke fikk mer ut av Podolski, hadde jo et venstrebein ut av en annen verden, men er som det blir sagt lenger opp i tråden at vi har vel ikke råd til å ha en spiller som "bare" står og venter på ballen i avslutningsposisjon, særlig ikke på den "venstrevingplassen" han ble plassert på. Ser man på Alexis i dag gjør han en betraktelig jobb også defensivt, noe som er en nødvendighet!

Link to comment
Share on other sites

tror også han hadde funka bedre som midtspiss, da kunne vi kanskje hatt råd til at han ikke jobba så hardt defensivt også.

 

Det har jeg vondt for å tro, basert på de få gangene vi fikk se han i denne rollen. Han er en ganske statisk spiller, droppet ned i Özil-territorum og skapte lite rom for andre. I tillegg har han ikke duellstyrken og evnen til å binde opp midtstopperne på samme måte som Giroud. Dersom Podolski skal fungere optimalt som spiss, tror jeg det bør være i ett 4-4-2 system.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...