Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...

Jeg har vanskelig for å se at han mister plassen sin til dem altså... Hvis han presterer for oss. En spiller med hans renomè og erfaring er ikke lett for noen å bytte ut

Reus meget god i går og Götze er jo et kjempetalent, ta med at Müller i tillegg kan spille i Poldi sin posisjon vil jeg ikke si noe er sikkert, håper selvfølgelig at Poldi klarer å danke ut Matthaus, men ville ikke satt penger på det.

Link to comment
Share on other sites

Inntrykket jeg har fått fra tyskere fans på nettet er at Podolski har stagnert på internasjonalt nivå og hatt mange svake prestasjoner over flere år - og at det er kun favorittstatusen hos Löw som gjør at han har klippekort.

 

Det er derimot i ferd med å forandre seg, med Reus som seiler opp som nytt førstevalg i den posisjonen, spesielt etter et litt skuffende EM for Poldi. Jeg tror dette kan være en del av grunnen for at han kom til oss. Han vet han må prestere på et høyere nivå for å holde på plassen sin på landslaget, og jeg syns det er tøft av han å ta utfordringen. Han kunne sikkert gått til en av store tyske klubbene og prestert der i en liga, land og miljø han kjenner godt, men han drar heller til utlandet for å hevde seg i verdens kanskje beste liga for et lag som er sulteforet på suksess. En sjanse svært få tyske toppspillere tar.

 

Blir han en viktig spiller for oss blir han en viktig spiller for tyskland igjen, det er jeg sikker på. Men konkurransen er knallhard, det skal være sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Konkurransen har vært knallhard før også. Dette er Tyskland, over tid den største fotballnasjonen i Europa.

Helt klart, men de blir jo bedre og bedre, fra tiden Podolski konkurrerte med Odonkor og Asamoah har det nå gått over til at han konkurrerer med Reus og Götze som er langt bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Blir dessverre litt usynlig på kanten. Selv om jeg helst skulle sett Walcott få en sjanse på topp så vil jeg heller pdd. se Podolski der fremfor Gervinho eller Giroud. Han vil i det minste få flere sjanser og bli involvert litt mer enn hva han gjør ute på kanten til tross for at det ikke er hans beste posisjon, men det er strengt talt ikke venstrekanten hvor han spiller heller så.

Link to comment
Share on other sites

Mest skuffende er at høyrebenet er så dårlig. Vi visste vel egentlig at han bare brukte høyrebenet til å stå på, men da er det jo tidvis krise å kjøre han på venstrekanten når vi ikke har en trussel i boksen. Synes han har vært god i systemet hvor han og Gervinho spiller spisser/vinger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...