Jump to content

Lukas Podolski


afc2007

Recommended Posts

Ser Lucas er lei av å være klovnen på benken, noe jeg skjønner godt. Wenger har allerede sagt han ikke selges i januar, men spørs nok om det ikke skjer allikevel om Podolski ikke får spille. Argumentasjonen hans er helt grei også: la meg spille, presterer jeg ikke går jeg bak i rekka igjen. Dønn ærlig spiller jeg har stor sans for.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Godt innhop av Lukas igår. Direkte, gode innlegg og nære en scoring. Synd han ikke i det minste blir utnyttet mer på slutten av kamper. Jeg tipper han kommer til å spille på ett litt b-preget Arsenal i tyrkia, og da spørs det om han får vært med å dominert like mye. Desverre vil vel mange bruke slike kamper mot han, og påstå han ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

veldig bra innhopp. Han virker mer motivert og på hugget enn han var en periode. Bør få flere sjanser fremover. Selv om det var Sanchez som scoret etter assist fra Ramsey, var det Poldis og Girouds innhopp som ble tungen på vektskålen, og avgjorde gårsdagens kamp. Etter at de kom inn var det enveiskjøring, og kun et tidsspørsmål før målet kom.

Link to comment
Share on other sites

veldig bra innhopp. Han virker mer motivert og på hugget enn han var en periode. Bør få flere sjanser fremover. Selv om det var Sanchez som scoret etter assist fra Ramsey, var det Poldis og Girouds innhopp som ble tungen på vektskålen, og avgjorde gårsdagens kamp. Etter at de kom inn var det enveiskjøring, og kun et tidsspørsmål før målet kom.

 

Så kanskje det ikke har vært så dumt av Wenger å benke han for en periode?

Link to comment
Share on other sites

Podolski har gjort mange gode innhopp denne sesongen, og har definitivt fortjent å starte noen kamper. Allikevel må man ta til betraktning at det er enklere å være dominant mot slitne forsvarsspillere de siste ti minuttene. Det har jo vært grunnlaget for kritikken mot Lukas, at han har slitt med å dominere igjennom fulle 90 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Nok en god kamp av Lucas igår. Nå burde han i det miste gjøre seg fortjent til å få nok minutter til å være med å prege kamper mot slutten. Ganske utrulig at vi har en såpass god ressurs på benken når laget sliter. Han opprettholder iallefall snittet sitt som Arsenals mest effektive spiller med god margin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger hinter om Podolski ut idag, trist og leit. Måtte han lykkes i en annen klubb. Håper ikke vi møter venstrebeinet hans med det første..

 

Forklarer nok hvorfor han aldri bruker han også til tross for at han er effektiv til tusen.

Jeg har dessverre lenge vært overbevist om at Podolski var på vei ut av klubben, og jeg hadde nesten forventet at det skulle skje allerede i det siste sommervinduet. Jeg skal innrømme at jeg har hatt et noe ambivalent forhold til Podolski, siden det har vært mye opp og ned, men det kan vel også skyldes at han i motsetning til enkelte andre spillere i klubben ikke har fått den samme muligheten til å "spille seg i form".

 

Det blir trist å se Podolski forlate oss, men han fortjener å komme til en klubb der han i det minste blir gitt muligheten til å spille seg inn på laget.

Link to comment
Share on other sites

Dette ligger i kortene. Kan ikke se noen andre grunner til at han så og si aldri får sjansen. Podolski er en spiller som jeg setter pris på. Derfor er det leit når han trolig nå forsvinner. For hans egen del er det viktig med en ny klubb som lar han få spilletid.

 

Samtidig som jeg er sikker på at han forlater oss, så føler meg rimelig sikker på at han ikke erstattes nå. Lukter litt Sanogo og Campbell og halleluja-stemning...

Link to comment
Share on other sites

Mister også en humørspreder i gruppa, en kar som alltid er blid og lojal mot klubben. Han er også en av fire tyskere og mister med det en viktig brikke.

 

Uansett må man selge om man ikke benytter seg av tjenestene til spilleren. Sånn sett er det ikke noe valg her! Så kan man jo klø seg til blods i hue over hvorfor feks Sanogo foretrekkes.. Men dette vet bare Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Blir skuffet om Podolski forlater klubben. Og skulle det bli sånn, at han ikke erstattes, og Sanogo får mer spilletid, er jeg overbevist om at noen har mistet grepet. Sanogo er fullstendig ubrukelig. Campbell er ikke veldig mye bedre. Cavani er en grei erstatter for Podolski da. Men som CG sier, mister laget en av sine viktigste humørspredere og en lojal kar.

Link to comment
Share on other sites

Podolski skal tilsynelatende ha gitt et intervju til den polske tabloiden Super Ekspress. I utgangspunktet er jeg litt skeptiske til slike "tabloide" media, men siden det er referert i "The Independent" som er en av de mer seriøse avisene i England så bringer jeg intervjuet videre.

 

Her et kort utdrag av hans situasjon i Arsenal:

The German forward has not started a Premier League match for the Gunners this season.

"I am not 20 or 21 years old and satisfied to wait for a chance," he told Super Express. "I am 29. I want to play, play, play!

"What can I do that I'm not already doing? I played in the starting XI in the Champions League and scored two goals,

but then I was back on the bench [for the 4-1 win over Newcastle]. I don't know what more I can do to convince the coach."

Et betimelig spørsmål etter min mening!

Link to comment
Share on other sites

Mister også en humørspreder i gruppa, en kar som alltid er blid og lojal mot klubben. Han er også en av fire tyskere og mister med det en viktig brikke.

 

Uansett må man selge om man ikke benytter seg av tjenestene til spilleren. Sånn sett er det ikke noe valg her! Så kan man jo klø seg til blods i hue over hvorfor feks Sanogo foretrekkes.. Men dette vet bare Wenger.

 

Dette er da aldeles ikke noe å klø seg i hodet av. Wenger vil ha en sterkt spiss på topp som kan fungere som oppspillspunkt. En som jobber som besatt, er sterk nok til å holde unna motstandernes forsvarere slik at alle våre løpere (kanter og midtbanespillere) kan bli involvert i angrepspillet. Sanogo er helt klart en slik spiss, Podolski er det ikke.

 

Jeg liker Podolski og skulle gjerne sett at han fikk fler innhopp, men jeg tror Wengers problem er at han jobber for lite hjem når han spiller kant, på topp er han ikke riktig spilertype for oss i plassen bak spissen har vi bedre alternativer. Det kan ikke være slik at han skal få spille fordi han er en humørspreder og dyktig på sosiale medier. Han må fortjene å spille og det gjør han etter Wenger syn ikke per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at Podolski aldri har passet 100% i systemet i klubben, men vi må for all del ikke svekke troppen ytterligere i januar. Han kan godt forsvinne til sommeren, men i januar så burde ingen spillere av Podolski's kaliber forsvinne.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo passer som jeg også sa tidligere, bedre inn i systemet, men når du er ineffektiv som han er ville det vært bedre med en Podolski som ikke passer.

 

Dessuten støtter jeg podolski i hans uttalelser om at han ønsker sjansen noen ganger på rappen før man dømmer han.. Han får aldri dette. Og når vi atpåtil er i en situasjon hvor man må score mål når det er 20min igjen, og Wenger lar han bli på benken når han setter på Sanogo blir det for dumt for meg.

 

Stats denne sesongen:

Sanogo 340min og 1mål

Podolski 220min og 3 mål

 

Sanogo har er skadet store deler av sesongen, noe ikke Podolski har vært.

 

Podolski skal selvsagt ikke beholdes pga humør og ablegøyer. Men jeg tror aldri det er negativt for spillergruppen å ha slike.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge engelske medier så er Podolski uaktuell p.g.a. en lyskeskade (groin). Dette er "uoffisielt", men Podolski skal tydeligvis ha trukket seg fra den siste treningen før Soton-kampen p.g.a. denne skaden.

 

Som vanlig så spekuleres det i de samme mediene om dette er en "ekte" skade eller en reaksjon på Wengers uttalelse om at den påståtte låneavtalen med Inter i virkeligheten bare var "oppspinn". De kommentarene som Podolski kom med til en polsk avis for noen dager siden har selvsagt gitt de britiske mediene noen ekstra momenter til å skape en historie om en eventuell konflikt mellom Podolski og Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis klubben sier han er skadet, så velger jeg å tro at han er skadet. Konspirasjonsteoriene overlater jeg tilnde utallige bloggerne som finnes der ute.

Du har helt rett i at konspirasjonsteorinene bør overlates til de der ute som er "eksperter" på slikt.

 

MEN, jeg finner det litt "forbausende" at Arsenal sin offisielle twitterfeed med unntak av et sitat fra Wengers pressekonferanse 30/12 ikke nevner Podolski ved navn de siste 48 timene. Opplysningene om den "eventuelle" skaden klarer jeg ikke å finne på hverken Arsenals Twitterside eller på Arsenal.com. Det er kun "tabloidene" som nevner denne skaden.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre så er Podolski visstnok i Milano i kveld bl.a. for å gå gjennom en medisinsk test i morgen.. Når stallen er på det tynneste velger Wenger altså å kvitte seg med spillere.

Håper han har store planer for å handle noe inn også! Jeg hadde gjerne sett at Podolski ble værende og ble satset på. Han har vel knapt fått spille en hel kamp for Arsenal.

 

pod.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Podolski ikke har fått spille mer en han har gjort i Arsenal, med tanke på hva Arsenal har prestert denne sesongen, så burde han fått betydelig mer spilletid. Men vår fantastiske manager virker å slippe enda en spiller fra en allerede tynn stall. Uansett hva Wenger går på så bør dosen reduseres kraftig. Det kommer til å bli et dyrt overgangsvindu om alle mangler i troppen skal rettes opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...