Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Det er sant, Kim. Har ikke sett annet av Ramsey enn innhoppet han fikk i FA Cup finalen mot Pompey tidligere i år. Det var ikke mye, men som du sier så er ikke dette nok.

 

La oss heller si at jeg betviler at han har talent nok til å spille fast på Arsenal i Premier League fra dag en. Jeg skal ikke være mer bastant enn det, men jeg føler meg rimelig sikker.

Det er utrolig krevende å være sentral midtbanespiller på Arsenal, særlig når man er ung. Som ving eller spiss er det mye lettere å slå gjennom som ung ettersom det ikke krever like mye ansvar, spilleforståelse og andre ferdigheter osm kommer med rutinen.Sentral midtbane på arsenal er en plass som krever duellstyrke, riktig posisjonering, løpskapasitet, helst rutine og spilleforståelse, samtidig som man må beherske bevegelsene, de presise pasningene og tempoet i spillet. Diarra klarte ikke sistnevnte, mens Denilson sliter litt med førstnevnte. Fab har en av verdens beste fotballhjerner, samt en herlig paasningfot og klarte dermed å komme seg inn på midtbanen vår. Det vil nok ikke Ramsey klare med det første, for jeg har ikke hørt noe om at han har en ekstrem spilleforståelse. Et absolutt spennende kjøp som vi kommer til å ha mye glede av, men som jeg ikke forventer at presterer skikkelig før om et år. Gleder meg til å se han i CC :lol:

 

EDIT: Håper jeg tar feil angående Ramsey ;) http://youngguns.wordpress.com/2008/06/14/...se-for-passing/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

 

Spørsmålet er jo om du har sett nok av Ramsey til å kunne avfeie om han har det som trengs eller ikke???

 

Ufattelig sta type du, Kim?! :( Jeg mener at en hvilken som helst 17-åring som kommer til Arsenal må regne med spill for reservene. Ingen kan forvente eller ha reelle forhåpninger om å ta en plass i første-elleveren når de er tenåringer! Det sier seg selv. Så jeg mener at det er totalt uvesentlig om jeg har sett Ramsey spille eller ikke denne sesongen. Han er rett og slett for ung!

 

Dersom noen i løpet av dette århundret skal kunne kopiere bragden til Fabregas, har vi med et Guds under å gjøre. Og det vil være så spesielt, at det blir for naivt å håpe på! Etter min mening!

 

Så, dette ligger til grunn for min bedømming om Ramseys kvaliteter og muligheter. Om jeg har sett ham spille? Ja. Mange ganger? Nei. Om jeg har sett ham nok til å kunne bedømme ham? Irrelevant!

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

 

Spørsmålet er jo om du har sett nok av Ramsey til å kunne avfeie om han har det som trengs eller ikke???

 

Ufattelig sta type du, Kim?! :P Jeg mener at en hvilken som helst 17-åring som kommer til Arsenal må regne med spill for reservene. Ingen kan forvente eller ha reelle forhåpninger om å ta en plass i første-elleveren når de er tenåringer! Det sier seg selv. Så jeg mener at det er totalt uvesentlig om jeg har sett Ramsey spille eller ikke denne sesongen. Han er rett og slett for ung!

 

Dersom noen i løpet av dette århundret skal kunne kopiere bragden til Fabregas, har vi med et Guds under å gjøre. Og det vil være så spesielt, at det blir for naivt å håpe på! Etter min mening!

 

Så, dette ligger til grunn for min bedømming om Ramseys kvaliteter og muligheter. Om jeg har sett ham spille? Ja. Mange ganger? Nei. Om jeg har sett ham nok til å kunne bedømme ham? Irrelevant!

 

My point exactly. Du sier det bare 20 ganger bedre enn meg. :(

Link to comment
Share on other sites

Vi kan nok ikke forvente at han skal slå igjennom allerede i denne alderen. Han spilte ikke fast får Cardiff engang ifjor, så han har et stort steg å ta. Men regner med at han kommer til å storspille i CC, og etablere seg på første elveren om noen få år :(

Link to comment
Share on other sites

Bar for å unødig blande meg inn Helgaarsvoll :( Du påsto faktisk at han hadde mangler på konkrete egenskaper! Har du sett nok av han til å påstå det eller er det bare antagelser? Greit at en "fabregas" kommer hverdt 500 år omtrent, men du påsto hvilke egenskaper han manglet for å gjøre noe lignende!

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

 

Spørsmålet er jo om du har sett nok av Ramsey til å kunne avfeie om han har det som trengs eller ikke???

 

Ufattelig sta type du, Kim?! :P Jeg mener at en hvilken som helst 17-åring som kommer til Arsenal må regne med spill for reservene. Ingen kan forvente eller ha reelle forhåpninger om å ta en plass i første-elleveren når de er tenåringer! Det sier seg selv. Så jeg mener at det er totalt uvesentlig om jeg har sett Ramsey spille eller ikke denne sesongen. Han er rett og slett for ung!

 

Dersom noen i løpet av dette århundret skal kunne kopiere bragden til Fabregas, har vi med et Guds under å gjøre. Og det vil være så spesielt, at det blir for naivt å håpe på! Etter min mening!

 

Så, dette ligger til grunn for min bedømming om Ramseys kvaliteter og muligheter. Om jeg har sett ham spille? Ja. Mange ganger? Nei. Om jeg har sett ham nok til å kunne bedømme ham? Irrelevant!

 

My point exactly. Du sier det bare 20 ganger bedre enn meg. :(

 

Uenig. Ikke i at han kommer til å få fast plass hos oss, men om man ikke har sett ham spille er det ikke irrelevant! Som sagt gjorde Fabregas det og han er jo på ingen måte alene om det! Som oftest skjer det ikke, men det er ikke selvsagt. Ramsey kan godt bli innvolvert en del neste sesong i PL. Større undere har skjedd før....

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

 

Spørsmålet er jo om du har sett nok av Ramsey til å kunne avfeie om han har det som trengs eller ikke???

 

Ufattelig sta type du, Kim?! :D Jeg mener at en hvilken som helst 17-åring som kommer til Arsenal må regne med spill for reservene. Ingen kan forvente eller ha reelle forhåpninger om å ta en plass i første-elleveren når de er tenåringer! Det sier seg selv. Så jeg mener at det er totalt uvesentlig om jeg har sett Ramsey spille eller ikke denne sesongen. Han er rett og slett for ung!

 

Dersom noen i løpet av dette århundret skal kunne kopiere bragden til Fabregas, har vi med et Guds under å gjøre. Og det vil være så spesielt, at det blir for naivt å håpe på! Etter min mening!

 

Så, dette ligger til grunn for min bedømming om Ramseys kvaliteter og muligheter. Om jeg har sett ham spille? Ja. Mange ganger? Nei. Om jeg har sett ham nok til å kunne bedømme ham? Irrelevant!

 

Jepp, jeg er en meget sta type :D

 

Jeg mener det ikke er irrelevant om du har sett han nok til å kunne bedømme han. Før man bastant kan påstå om en spiller er i stand til å spille seg inn på midtbanen vår, bør man ha mer innsikt i spillerens kvaliteter. Og for å ha innsikt i spillerens kvaliteter, bør man ha sett litt av spilleren først.

 

Det var vel ingen av oss som hadde troen på at Fabregas skulle slå til når han var 17 år heller.

 

Jeg sier ikke at Ramsey kommer til å slå til denne sesongen. Det jeg prøver å si at det faktisk er ingen av oss her som har forutsetning for å kunne si hverken eller. Vi kan godt mene det ene og det andre, men vi kan ikke bastant avfeie dette, slik som du gjør.

 

Skulle han ikke slå til den første sesongen, så er det ingen krise. Skulle han slå til, så er det ingenting som hadde vært bedre enn det. Når det gjelder eventuelt blomsterbukett, så behøver du ikke sende den til meg. Gi heller en blomsterbukett til din bedre halvdel. Hun fortjener det sikkert mer enn meg uansett ;)

Link to comment
Share on other sites

Leser diverse steder nå at både Song og Traore er linket bort med tanke på lån. Litt usikker på om jeg synes dette er gode nyheter så lenge det ikke kommer inn nye spillere. Traore viste gode takter som ving mot slutten av sesongen og Song er jo helt klart en mann som gir ekstra dybde på en dårlig besatt posisjon.

 

Denilson er en spiller jeg heller kunne sett for meg burde reist ut på lån. Han har ikke imponert meg så langt og er i en alder hvor spilletid nok er viktig.

 

Jeg regner med at Wenger ser at mye av årsaken til fjorårets "kollaps" skyldes stor slitasje og skader på en for ung/tynn tropp.

Link to comment
Share on other sites

Til diskusjonen om ramsey, han var ved sesongslutt nesten fast invetar på cardiff. Det sier seg nesten selv at, hvis du ikke er en 1 i cardiff sin startoppstilling vil det være vansklig å komme inn i arsenal sin startoppstilling i løpet av en sommmer.

 

Og hent Boruc, for en keeper. Han er vel ikke i en prisklasse med keepere som Casillias og Buffon, men i klasse er det ikke langt unna. Med han i mål, vil jeg tro vi ahdde vunnet permier league 2007/2008

Link to comment
Share on other sites

Og hent Boruc, for en keeper. Han er vel ikke i en prisklasse med keepere som Casillias og Buffon, men i klasse er det ikke langt unna. Med han i mål, vil jeg tro vi ahdde vunnet permier league 2007/2008

Jepp! Han er ekstremt stabil, under press blir han rett og slett en vegg! Han kan gjøre ekstreme redninger i tilegg til at han vell er 27 år, noe som er en perfekt alder! :)

Link to comment
Share on other sites

Syns det er igjen på tide å ta opp dette med forsvaret vårt.

 

Wenger har tydeligvis ingen planer om å forsterke i den bakre firer'n.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1299681.ece

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_3701107,00.html

 

I løpet av sesongen har vi hørt kommentarer fra Wenger etter kampene som gjør meg litt betenkt i forhold til det han sier nå..

Et par eksempler her:

 

Etter 1-2 mot Chelsea:

"I feel we have some defensive problems which we need to sort out. We got caught on the long balls and the physical battle."

 

Etter 2-4 mot Liverpool i CL:

"The defeat was not down to mental strengths, it was down to big mistakes defensively.

We conceded the first goal on a corner, the second goal I feel we gave Torres too much room.

But this team has plenty of talent and potential, they are mentally strong. We just lack maturity in some situations."

 

I tillegg hadde vi to cupkamper mot Manure og Spudz vil fort ønsker å glemme, så det er ting å ta tak i her.

 

Wenger har vel en plan som alltid, men må innrømme ikke klarer helt å bli overbevist om at de spillerne vi har i forsvaret pr. i dag kan heve seg såpass at vi igjen kan føle en defensiv trygghet i Arsenal.

Det er ikke solid nok rett og slett.

Siden bl.a. Adams, Keown og Campbell forsvant har vi mistet mye lederskap og duellstyrke og det har gjort at vi har tapt en del viktige bataljer...og oftest i storkampene.

 

Jeg sier ikke at de vi har er for dårlige, for talent er det nok av, men jeg savner sjefen som styrer og holder forsvaret sammen.

Det er i hovedsak kollektivt jeg syns det svikter kombinert med en del personlige feil og uendelig mye ballwatching.

 

Vi si min mening om stopperne vi har nå:

 

Gallas har rutine, men som forsvarssjef syns jeg ikke han imponerer.

Man kan jo lure på hvorfor vi sjelden har fått sett det spillet og nivået han viste i Chelsea?

 

Toure mener jeg er en type spiller som trenger å bli "styrt" for å gjøre de rette tingene.

Samarbeidet hans med Gallas har ikke fungert så godt selv om de hadde en bra periode i fjor høst.

 

Senderos har blitt bedre, men er en forsvarer med begrensede ferdigheter. Ikke noe å si på lojaliteten og innsatsen hans, men jeg får problemer med å stole på han 100% fordi han har tendensen til å gjøre en del avgjørende feil...og det gjerne i viktige kamper. Han sliter mest med tempo og ballferdigheter.

 

Song har vært god når han har fått sjansen og klarte seg bra i slutten av sesongen. Men som med Senderos, syns jeg også han ikke har helt det som skal til og er usikker på om han den bunnsolide spilleren vi trenger på stopperplass. Egentlig syns jeg han er bedre som defensiv midtbanespiller.

Men han må gjerne bevise det motsatte. Tydelig at han vil bli satset på fremover siden ny kontrakt ble signert nylig.

 

Djourou tror jeg ikke blir så lenge i Arsenal. Hvor mye har han utviklet seg siste to årene?

Har hatt en del skader og et forholdsvis bra utlån i Birmingham, men jeg ser ikke at han noen gang skal kunne spille seg inn på laget.

 

Så skal vi ikke glemme Nordtveit som har fått tilliten som kaptein på reservelaget.

Forhåpentligvis er han en slik ledertype vi leter etter og kanskje han allerede om 1-2 år er å finne på stopperplass på A-laget?

Blir spennende å se.

 

Har ikke tatt med backene her selv om de også er en del av den kollektive enheten, men har hovedfokus på midtstopperplass.

 

Kanskje det virker som jeg er særdeles negativ til stopperne vi har og det er absolutt ikke meningen å svartmale alt her.

Vi har hatt gode kamper defensivt, men i hovedsak var stopperne våre deler av årsaken til at vi satt igjen med 0 trofèer sist sesong. I kombinasjon med en kollektiv mental knekk i hele laget etter B'ham-kampen.

Vi ser jo klart at våre argeste konkurrenter i PL er mer organisert i forsvar enn oss og dette bør vi gjøre noe med.

 

Min mening er at vi trenger en stor og sterk stopper med hurtighet, rå duellstyrke og lederegenskaper.

Vanskelig å finne? ja, kanskje, men jeg tror det er det vi trenger for å gjenskape tryggheten i forsvar som jeg syns er noe skrantende.

Da kommer vel spørsmålet.. "Skal vi vrake Toure eller Gallas da?"

Da er mitt svar: "Det må de tåle og heller prøve å kjempe seg inn på laget igjen."

Gallas blir vel uansett ikke vraket så lenge han er kaptein.

 

Regner ikke med alle er enig med meg om det jeg skriver her, men syns det bør diskuteres :)

Hva mener dere? Er de vi har i forsvar pr. i dag god nok til å nå et ytterligere høyere og bedre nivå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi hadde trengt en ny forsvarer som kunne utfordret Gallas og Toure. Allikevel syns jeg ikke vi skal legge så mye i at Wenger sier at han ikke trenger nye forsvarere. Hva skal han gjøre? Gå ut i media og si at han MÅ ha en midtstopper før sesongstart? Det vil jo bare bety at klubbene vi i såfall må forhandle med kommer til å presse prisen kraftig ettersom Wenger har sagt at vi MÅ ha en forsvarer.

 

Så jeg kunne gjerne sett at vi hentet en ny midtstopper, men hvis Wenger velger å ikke gjøre det så har han sikkert mer enn god nok tro på Song og Djourou. Jeg tror vi kommer til å få se mer av dem denne sesongen. Så vil vi også i tillegg ha Senderos. Mitt aller største spørsmålstegn defensivt setter jeg på backup på venstreback. Hvis Clichy blir skadet over lang tid så vil vi ikke ha en optimal erstatter for han, noe som kan bli veldig sårbart. Traore virker bedre som kantspiller og har absolutt ikke overbevist meg den siste tiden på backplass. Wenger som har såpass god kontroll på spillere rundt omkring i verden kan vel fint klare å hente inn en habil backup til Clichy som gjør oss mer solid på den plassen.

 

Edit: Man skal heller ikke utelukke at Nordtveit får sine sjanser for førstelaget denne kommende sesongen og hvis det virkelig er slik at han blir verdsatt veldig høyt i klubben for sine prestasjoner så skal man ikke se bortifra at han snart kan begynne å bli en utfordrer om fast plass på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi hadde trengt en ny forsvarer som kunne utfordret Gallas og Toure. Allikevel syns jeg ikke vi skal legge så mye i at Wenger sier at han ikke trenger nye forsvarere. Hva skal han gjøre? Gå ut i media og si at han MÅ ha en midtstopper før sesongstart? Det vil jo bare bety at klubbene vi i såfall må forhandle med kommer til å presse prisen kraftig ettersom Wenger har sagt at vi MÅ ha en forsvarer.

 

Så jeg kunne gjerne sett at vi hentet en ny midtstopper, men hvis Wenger velger å ikke gjøre det så har han sikkert mer enn god nok tro på Song og Djourou. Jeg tror vi kommer til å få se mer av dem denne sesongen. Så vil vi også i tillegg ha Senderos. Mitt aller største spørsmålstegn defensivt setter jeg på backup på venstreback. Hvis Clichy blir skadet over lang tid så vil vi ikke ha en optimal erstatter for han, noe som kan bli veldig sårbart. Traore virker bedre som kantspiller og har absolutt ikke overbevist meg den siste tiden på backplass. Wenger som har såpass god kontroll på spillere rundt omkring i verden kan vel fint klare å hente inn en habil backup til Clichy som gjør oss mer solid på den plassen.

 

Edit: Man skal heller ikke utelukke at Nordtveit får sine sjanser for førstelaget denne kommende sesongen og hvis det virkelig er slik at han blir verdsatt veldig høyt i klubben for sine prestasjoner så skal man ikke se bortifra at han snart kan begynne å bli en utfordrer om fast plass på førstelaget.

Gallas kan greit bekle venstreback rollen og det kan Hoyte også. Synes utvilsomt det er midtstipper som er problemet. Jeg er redd løsningen på det prp blemet er å benke Toure eller Gallas. Det er jeg ikke så sikker på at kommer til å skje. Derfor er midstoppeplass den store hodepinen.

 

En ny Flamini, Nasri og en midtstopper er det som trengs. Hva med denne store nedelenderen på sentralmidtbane? Han var ikke god mot frankrike, men imponerte stort mot Italia og var definitivt en spillertype vi trenger. Fysisk, sterk i duellene og god på hodet.

Link to comment
Share on other sites

Ja de kan bekle venstrebacken greit, men det kan sikkert flere spillere også. Vi trenger en backup for Clichy som kan utfordre han om plassen. Ville ikke vært noe særlig om vi kom til avgjørende kamper mot Chelsea, Man Utd og sluttspill i CL med Hoyte på venstreback f.eks. Derfor mener jeg en ordentlig venstreback som backup trengs.

 

Angående midtstopper - hvis et kjøp av en ny stopper skulle vært aktuelt så må dette være en midtstopper som holder et minst like høyt nivå som Gallas/Toure, men aller helst et høyere nivå enn disse to (et kjøp må rettferdiggjøre muligheten for at Toure eller Gallas kan bli vraket). Spørsmålet er bare om det er så enkelt å få tak i en såpass god midtstopper til en pris vi har råd til å betale. Wenger sitter per dags dato med Gallas, Toure, Djourou, Song, Senderos og Nordtveit (tar med han) som midtstoppere.

 

Hadde Wenger hentet Rio Ferdinand eller John Terry som ny midtstopper så hadde det rettferdiggjort kjøpet ovenfor Toure og Gallas. Henter Wenger Kompany eller Albiol, så er jeg ikke sikker på om dette ville vært bra nok. Jeg tror ikke Gallas og Toure ville godtatt å bli vraket for en av dem sånn uten videre. Henter Wenger ny midtstopper (med potensiale) som er på samme nivå som Djourou, Song, Senderos, så vil ikke Wenger kunne rettferdiggjøre det ovenfor de tre.

 

Min konklusjon: Et evt midtstopperkjøp i sommer er nødt til å være av høyere nivå enn Toure og Gallas og prisen er nødt til å være levbar for oss. Om det er mulig å få tak i en slik midtstopper i sommer kan være rimelig vanskelig. Derfor kan det hende Wenger velger å beholde troen på de han har i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Ja de kan bekle venstrebacken greit, men det kan sikkert flere spillere også. Vi trenger en backup for Clichy som kan utfordre han om plassen. Ville ikke vært noe særlig om vi kom til avgjørende kamper mot Chelsea, Man Utd og sluttspill i CL med Hoyte på venstreback f.eks. Derfor mener jeg en ordentlig venstreback som backup trengs.

 

Angående midtstopper - hvis et kjøp av en ny stopper skulle vært aktuelt så må dette være en midtstopper som holder et minst like høyt nivå som Gallas/Toure, men aller helst et høyere nivå enn disse to (et kjøp må rettferdiggjøre muligheten for at Toure eller Gallas kan bli vraket). Spørsmålet er bare om det er så enkelt å få tak i en såpass god midtstopper til en pris vi har råd til å betale. Wenger sitter per dags dato med Gallas, Toure, Djourou, Song, Senderos og Nordtveit (tar med han) som midtstoppere.

 

Hadde Wenger hentet Rio Ferdinand eller John Terry som ny midtstopper så hadde det rettferdiggjort kjøpet ovenfor Toure og Gallas. Henter Wenger Kompany eller Albiol, så er jeg ikke sikker på om dette ville vært bra nok. Jeg tror ikke Gallas og Toure ville godtatt å bli vraket for en av dem sånn uten videre. Henter Wenger ny midtstopper (med potensiale) som er på samme nivå som Djourou, Song, Senderos, så vil ikke Wenger kunne rettferdiggjøre det ovenfor de tre.

 

Min konklusjon: Et evt midtstopperkjøp i sommer er nødt til å være av høyere nivå enn Toure og Gallas og prisen er nødt til å være levbar for oss. Om det er mulig å få tak i en slik midtstopper i sommer kan være rimelig vanskelig. Derfor kan det hende Wenger velger å beholde troen på de han har i troppen.

Meget godt skrevet Frank. Når det gjelder midstopper plassen så er vi helt enige. Jeg frykter at Wenger velger den enkle løsningen og satser på de vi allerede har på midtstopperplass. Personlig, og som jeg skrev, så tror jeg ikke Gallas/Toure kombinasjonen er god nok. De er meget gode spillere hver for seg, men som ett par er det noen mangler. Både kommunikasjon, duellstyrke og hodestyrke er felter som det er mangler.

 

Venstrebacken mener jeg fremdeles er godt nok besatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det største problemet bak er at det er ingen ledere der som styrer skuta. Det er ingen Rio, Terry eller Carragher. Tidligere hadde vi Adams, Keown, Campbell og tildels Cole som styrte det meste bak der med autoritet. Og selvom Gallas kanskje er like god/bedre som noen av de nevnte inviduelt så mangler han den autoriteten. Kanskje derfor han var så god i Chelsea og er god på det franske landslaget når han spiller ved siden av folk som Terry og Thuram. Skal jo ikke si at han ikke jar vært god i Arsenal, fordi det synes jeg han har vært. Men for øyeblikket mangler det en leder bak der

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det største problemet bak er at det er ingen ledere der som styrer skuta. Det er ingen Rio, Terry eller Carragher. Tidligere hadde vi Adams, Keown, Campbell og tildels Cole som styrte det meste bak der med autoritet. Og selvom Gallas kanskje er like god/bedre som noen av de nevnte inviduelt så mangler han den autoriteten. Kanskje derfor han var så god i Chelsea og er god på det franske landslaget når han spiller ved siden av folk som Terry og Thuram. Skal jo ikke si at han ikke jar vært god i Arsenal, fordi det synes jeg han har vært. Men for øyeblikket mangler det en leder bak der

 

Enig, og Richards/Nordtveit tror jeg hadde passet perfekt til den rollen(litt tidlig å tenke på Nordtveit, men er ikke usannsynlig)

Link to comment
Share on other sites

Mange gode innlegg her! Gallas vil nok aldri godta å bli benket - uansett hvor god spilleren. Toure er den spilleren vi har hatt lengst i klubben nå og er en av spillerne på dagens lag jeg liker best. Personlig ville jeg elsket og sett (som Sir John nevner) Mertesacker sammen med Toure. Det store problemet er at Gallas er (var?) kaptein og vil lage mye uro i klubben dersom han må begynne å sitte på benken. Toure er yngre og i mine øyne bedre. For all del, Gallas har en fantastisk vinnervilje som til og med resulterer i mange mål for oss, men som person liker jeg ikke han så godt. Mange rare uttalelser og lignende. På en annen side kan Gallas snakke fransk med våre fantastiske sidebacker, men er det ikke uansett sånn at hele laget bør snakke samme sårk, slik at alle forstår?

 

En annen løsning kunne eventuelt vært en veldig autoritær keeper som med god rutine. Toure trenger en som tenker for han, mens Gallas er klart best når han ikke må organisere laget hele tiden. I stortapene våre er jeg helt sikker på at Gallas gjorde en mye dårligere jobb fordi han hele tiden måtte konsetrere seg med å hjelpe backene framfor å tenke på sin egen mann.

Link to comment
Share on other sites

Må sei at eg håper Wenger kun prater svada her, for om han ikkje gjer det så har han gjort ein elendig jobb i silly season. Godt å sjå at fleire ser at me MÅ ha ein ny midtstoppar.

 

Om Toure/Gallas er vårt stopparpar når sesongen begynner igjen, kan me gløyme ligagull. Toure er ein lynrask spelar med ekstrem styrke og fysikk, men han har klare manglar i lufta og i posisjoneringsspelet. Trur han treng ein Campbelltype som fortel han kva han skal gjere.

 

Så til mannen som var skyld i det meste forrige sesong, William Gallas. Denne mannen var så gjennomført rævva i det meste han foretok seg at det var eit under me ikkje havna lenger nede på tabellen. Svikta i samtlige storkampar, med fleire klønete inngripnar pr kamp. Gallas er heilt klart ein spelar på veg ned. Farten er ikkje det den var, og i lufta sliter han tydelig.

 

Forhåpentleg er også Wenger lei av å sjå elendige spelarar som Kevin Davies dominere mot Arsenal, og kjøper inn eit fyrtårn av ein stoppar før neste sesong. Uten ein ny stoppar kan me som sagt gløyme ligagull.

 

Det er ikkje så rart at dei to laga med best stopparpar i Europa, vart nr 1 og 2 i henholdsvis PL og CL.

 

Så er jo då spørsmålet om kven som er tilgjengeleg for ein OK pris? Per Mertesacker er mitt førstevalg. Med sine 1.98 tapar han knapt ein luftduell og er sikker som banken i posisjoneringsspelet. Har også svært nylig kome med eit frieri til Wenger som eg håpar blir bønnhøyrd. Eit rimelegare alternativ kan vere Daniel van Buyten på Bayern. Er tredjevalg i klubben, men er ein klassestoppar som har imponert dei gangane han har sluppe til i forsvaret. Er 1.96 høg og dominerer rimelig greit i lufta. Andre navn som kan vere greit å merke seg: Diego Lugano og Giorgio Chiellini.

 

Så er det berre å håpe at Wenger leser dette innlegget og tar til fornufta...

Link to comment
Share on other sites

Må sei at eg håper Wenger kun prater svada her, for om han ikkje gjer det så har han gjort ein elendig jobb i silly season. Godt å sjå at fleire ser at me MÅ ha ein ny midtstoppar.

 

Om Toure/Gallas er vårt stopparpar når sesongen begynner igjen, kan me gløyme ligagull. Toure er ein lynrask spelar med ekstrem styrke og fysikk, men han har klare manglar i lufta og i posisjoneringsspelet. Trur han treng ein Campbelltype som fortel han kva han skal gjere.

 

Så til mannen som var skyld i det meste forrige sesong, William Gallas. Denne mannen var så gjennomført rævva i det meste han foretok seg at det var eit under me ikkje havna lenger nede på tabellen. Svikta i samtlige storkampar, med fleire klønete inngripnar pr kamp. Gallas er heilt klart ein spelar på veg ned. Farten er ikkje det den var, og i lufta sliter han tydelig.

 

Forhåpentleg er også Wenger lei av å sjå elendige spelarar som Kevin Davies dominere mot Arsenal, og kjøper inn eit fyrtårn av ein stoppar før neste sesong. Uten ein ny stoppar kan me som sagt gløyme ligagull.

 

Det er ikkje så rart at dei to laga med best stopparpar i Europa, vart nr 1 og 2 i henholdsvis PL og CL.

 

Så er jo då spørsmålet om kven som er tilgjengeleg for ein OK pris? Per Mertesacker er mitt førstevalg. Med sine 1.98 tapar han knapt ein luftduell og er sikker som banken i posisjoneringsspelet. Har også svært nylig kome med eit frieri til Wenger som eg håpar blir bønnhøyrd. Eit rimelegare alternativ kan vere Daniel van Buyten på Bayern. Er tredjevalg i klubben, men er ein klassestoppar som har imponert dei gangane han har sluppe til i forsvaret. Er 1.96 høg og dominerer rimelig greit i lufta. Andre navn som kan vere greit å merke seg: Diego Lugano og Giorgio Chiellini.

 

Så er det berre å håpe at Wenger leser dette innlegget og tar til fornufta...

 

Gallas var god han, hele sesongen sett under ett. Problemet vi i de bakre rekker er at vi har en middlemådlig keeper som har sin svakeste side i feltet. Våre stopperes svakeste punktet er i hodeduellene og de får minimalt med hjelp av Almunia. Får vi en ny keeper og vi trenger ingen nye stoppere!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det eneste vi trenger er en ny defensiv midtbanespiller som har hodestyrke nok til å supplere forsvaret i forsvarssituasjoner? :)

 

Her er du inne på noe! Har vært dårlig med hodesterke DM siden Vieira.Uansett så må vi handle inn en DM i verdensklasse om vi skal ta tittler..Synes han på Nederland virker god..Duellsterk og plasseringsdyktig + att han er med mye i det offansive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...