Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Hvis Barry spiller for Villa i kveld, kan han da spille CL for oss senere?

Virker som at Pool gir ham opp, i såfall ville han vært en bra forsterkning.

 

 

I tillegg spilte Alonso for Liverpool i går så det utelukker vel Barry uansett av finansielle årsaker.

Barry blir vel cup-tied, leste et sted at dersom han spiller i kveld så vil han evt. kunne spille CL først i februar. Tror det var på VGD jeg leste det.

 

Forøvrig godt å høre at Wenger nå jakter en spiller. Alonso, Cana, og sannsynligvis Barry er vel alle utelukket. Da står vi igjen med Inler av de kandidatene som er nevnt i media, men regner allikevel med at det blir en spiller som til nå ikke er nevnt. Vi vet jo hvordan det pleier å være! ;)

 

ben lakris: Returoppgjøret mot Twente spilles først om to uker, så tror ikke vi skal forvente at det skjer noe rett over helga.

Ja det var en tellefeil fra meg der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

ser at Wenger skal hente en spiller før Twente-returen - det er bra. Kjenner jeg nesten blir nervøs av det og grunnen til det er at jeg mener Wenger MÅ handle en spiller med rutine, men jeg frykter at det bare hentes inn et nytt talent som ikke kan gå rett inn i 1. 11' eren. Jeg sender en stille bønn til sjefen om at han hører meg....

Link to comment
Share on other sites

ser at Wenger skal hente en spiller før Twente-returen - det er bra. Kjenner jeg nesten blir nervøs av det og grunnen til det er at jeg mener Wenger MÅ handle en spiller med rutine, men jeg frykter at det bare hentes inn et nytt talent som ikke kan gå rett inn i 1. 11' eren. Jeg sender en stille bønn til sjefen om at han hører meg....

Tipper vi vil bli fornøyde. Dette er nok nærmest klart og sikkert et av de bedre ryktene. Håper jeg i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skjønner lite av akkurat denne fra vg.no.

 

Arsenal:

Inn:

Mikael Silvestre, fra Manchester United(ukjent sum)

Amaury Bischoff, fra Werder Bremen (ukjent sum)

Samir Nasri, fra Marseille (ukjent sum)

Aaron Ramsey, fra Cardiff City (ukjent sum)

Carlos Vela, fra Osasuna (tilbake fra lån)

Matthew Connolly, fra Colchester (tilbake fra lån)

Kieran Gibbs, fra Norwich (tilbake fra lån)

 

Ut:

Alexander Hleb, til Barcelona (11,9 millioner pund)

Justin Hoyte, til Middlesbrough (3 millioner pund)

Calderon, til Estudiantes (gratis)

Jens Lehmann, til Stuttgart (gratis)

Mathieu Flamini, til Milan (gratis)

Gilberto Silva, til Panathinaikos (ukjent sum)

Kerrea Gilbert, til Leicester (lån)

Armand Traore, til Portsmouth (lån)

Nacer Barazite, til Derby (lån)

Philippe Senderos, til Milan (lån)

 

 

Hvem er Calderon? Og Connolly gikk jo permanent til QPR i januar?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har en link til et sted der man får de siste overgangene/overgangsryktene i PL l øpende det siste drøye døgnet? Var ikke klar over at det var først i morgen 24.00 at vinduet stengte?? Er dette noe nytt for året, eller har det sammenheng med at 31. faller på en søndag?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har en link til et sted der man får de siste overgangene/overgangsryktene i PL l øpende det siste drøye døgnet? Var ikke klar over at det var først i morgen 24.00 at vinduet stengte?? Er dette noe nytt for året, eller har det sammenheng med at 31. faller på en søndag?

 

 

Here you go: http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Football/...+League/Arsenal

 

Her finner du alt som er relatert til arsenal i media:)

Link to comment
Share on other sites

Det som skiller dagens lag fra de lagene som har vunnet ligaen under Wenger, er at de lagene hadde flere naturlige ledere på banen. Det var flere spillere som kunne stå frem når det buttet i mot. I tillegg var lagene mye mer besatt med rutine og etablerte spillere

Link to comment
Share on other sites

Slik vurderer jeg Arsenal før denne sesongen:

 

Keepere: Almunia, Fabianski, (Mannone)

 

Vurdering: Almunia harvist bra framgang både denne og forrige sesong. Fabianski er ung og lovende bak ham. Samtidig kommer kanskje Mannone til å få noen kamper i ligacupen. Alt i alt så er keeperplassen ganske godt dekt. Det finnes bedre keepere enn Almunia men sånn jeg ser det er det andre plasser som burde forsterkest før denne.

 

Høyrebacker: Sagna, Tourè, (Ebouè)

 

Vurdering: Før forrige sesong så dette ut som den kanskje sterkeste posisjonen i laget. Nå har Hoyte blitt solgt og Ebouè flyttet framover på banen. Sagna er kanskje den beste høyrebacken i PL, men bak ham ser det litt tomt ut. Jeg velger allikevel å tenke at så lenge spillere som Ebouè og Tourè kan spille på denne plassen trengs det ikke å handles inn noen super høyreback, men kanskje en lignende spiller som Traore bak Clichy.

 

Midtstopper: Gallas, Tourè, Song, Djourou, (Silvestre)

 

Vurdering: Så ihvertfall før Senderos ble utlånt ut som en veldig godt dekket, men Silvestre ser jeg allikevel på som en bedre og mer erfaren stopper enn Senderos. Gallas er en selvfølge på en av de to plassene. Scorer også mål. Setter et lite spørsmålstegn bak Tourè etter malaria og dårlig samarbeid med selvfølgen Gallas. Djourou kan da være et greit alternativ hvis Silvestre blir mer en slags back-up på venstrebacken. God i duellspillet og rolig med ballen i beina. Skal heller ikke se bort fra Song som er en veldig spillende stopper med godt hode for spillet. Alt i alt synes jeg midtstopperplassen ser bra ut så lenge Tourè kommer tilbake til sitt gamle jeg og de unge ikke blir for «lette» og Silvestre ikke blir en fiasko.

 

Venstrebacker: Clichy, Silvestre, (Gallas)

 

Vurdering: Har som på høyrebacken en av de beste førstevalgene i denne posisjonen, men det ser litt svakt ut bak ham. Silvestre kan være et godt alternativ så lenge han ikke blir brukt som midtstopper. Clichy ble brukt nesten for mye i fjor, trengs å avlastes for litt arbeid når det begynner å dra seg til. Så lenge Silvestre fortsatt er kvikk nok i beina kan han være en grei løsning, men det er tross alt få som kan erstatte Clichy fullt og helt. Ville gjerne sett at Traore ikke gikk på lån, men så lenge det ikke blir noen lengre skade på Clichy skal det gå bra allikvel.

 

Høyre midtbaner: Ebouè, Walcott, Bischoff, (Nasri)

 

Etter Hleb gikk til Barcelona er det blitt ganske åpent for hvem det er som skal overta denne posisjonen. Kan velge mellom kjappe Walcott, sterke og innleggssikre Ebouè eller driblefanten Nasri som kan brukes på begge kanter. Ikke en kjempegod og klart førstevalg, men ganske jevnt godt. N oe som gjør at vi ikke vil bli veldig hemmet av en skade i denne posisjonen.

 

Offensiv sentral midtbane: Fabregas, Ebouè, Ramsey, (Nasri)

 

Fabregas utpeker seg som et klart førstevalg i denne posisjonen. Få kan dekke denne posisjonen i Fabregas' fravær, men man blir samtidig bedre defensivt med f.eks Ebouè i denne posisjonen da Fabregas er veldig offensiv. Når også unge Ramsey og noe lignende Nasri kan brukes her ser denne posisjonen godt dekket.

Defensiv midtbane: Diaby, Denilson, (Song)

 

Dette er kanskje den posisjonen vi er mest sårbare. Ikke noen klar arvtager til Flamini, selv om jeg tror Diaby ikker så langt unna og kan bli den nye Vieira. Han mangler dog litt av tempoet til Flamini. Bak finner vi også Denilson som jeg synes ser litt for liten ut og ligner mer på Fabregas og Song som Wenger har sagt han først og fremst vil bruke som stopper. Her kunne vi virkelig trengt forsterkninger, men siden det ser ut som det ikke blit noen nye spillere nå så håper jeg i det lengste at det vil bli handlet inn i januar.

 

Venstrekant: Rosicky, Nasri, (Vela)

 

Hadde i utgangspunktet sett veldig bra ut hvis man ikke hadde visst det faktum at Rosicky for det meste er skadet og aldri er på sitt beste og Vela blir brukt som spiss. Hvis Rosicky får nok en spolert sesong grunnet skader burde det hentes en ny venstrekant i januar eller neste sommer. Nasri er dog et veldig godt førstevalg som kan uvikle seg til å bli den nye Zidane

 

Spiss: Adebayor, v. Persie, Vela, Bendtner, (Walcott, Eduardo)

 

Vurdering: Litt vanskelig å vurdere denne posisjonen ettersom det har svingt veldig i prestsjonene til disse spillerne. Hvis alle etter noen kamper blir så gode som jeg tror og håper de vil bli føler jeg at det ikke er behov for noen spiss.

 

Sannsynlig lag med alle uskadd:

 

Almunia

 

Sagna – Gallas – Tourè – Clichy

 

Nasri(Ebouè) – Fabregas – Diaby(Denilson) – Rosicky

 

Adebayor(Bendtner) – Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Jeg har få eller ingen bekymringer vedrørende kvaliteten på Arsenals spillerstall. Derimot synes jeg det er litt få folk i A-stallen.

 

Pr idag teller førstelaget 27 navn. Traore og Senderos er utleid for sesongen. Noen av spillerne i A-stallen er ikke gode nok/klare til å spille på et høyt nivå uke etter uke, og er nok ikke tiltenkt veldig mye spilletid denne sesongen. Dersom vi trekker fra Wilshere, Ramsey, Mannone, Fabianski, Bischoff og kanskje Silvestre er vi nede i 19 mann!

 

Det er ikke mange sesongene siden jeg kan huske vi hadde 9 mann på skadelista (muligens når Flamini spilte venstreback?).

 

Hvis det samme skjer igjen denne sesongen sliter vi. Klart vi kan hente opp talenter fra reservelaget. Klart vi kan få oppleve gjennombrudd fra noen av spillerne nevnt over. Men dersom vi får en sesong med mange skader tror jeg det kan bli tøft å kjempe om trofeer.

 

Uten for mange skader og bittelitt stang inn, tror jeg faktisk at Arsenal kommer til å dominere engelsk og europeisk fotball. Både denne sesongen, men spesielt i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har få eller ingen bekymringer vedrørende kvaliteten på Arsenals spillerstall. Derimot synes jeg det er litt få folk i A-stallen.

 

Pr idag teller førstelaget 27 navn. Traore og Senderos er utleid for sesongen. Noen av spillerne i A-stallen er ikke gode nok/klare til å spille på et høyt nivå uke etter uke, og er nok ikke tiltenkt veldig mye spilletid denne sesongen. Dersom vi trekker fra Wilshere, Ramsey, Mannone, Fabianski, Bischoff og kanskje Silvestre er vi nede i 19 mann!

 

Det er ikke mange sesongene siden jeg kan huske vi hadde 9 mann på skadelista (muligens når Flamini spilte venstreback?).

 

Hvis det samme skjer igjen denne sesongen sliter vi. Klart vi kan hente opp talenter fra reservelaget. Klart vi kan få oppleve gjennombrudd fra noen av spillerne nevnt over. Men dersom vi får en sesong med mange skader tror jeg det kan bli tøft å kjempe om trofeer.

 

Uten for mange skader og bittelitt stang inn, tror jeg faktisk at Arsenal kommer til å dominere engelsk og europeisk fotball. Både denne sesongen, men spesielt i årene som kommer.

Dette syntes jeg er kloke vurderinger. Men vi har mulighet om skadesituasjonen tar av å gjøre noen tiltak i vinterens overgangsvindu. Alle blir vel ikke skadet samtidig får vi håpe slik at vurderinger kan gjøres om nyinnkjøp, i forkant av neste overgangsvindu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi er i gang med sesongen og jeg syntes det hadde vært spennende å dvele litt ved det denne tråden. Mange mente at stallen var alt for tynn til å kunne vinne trofeer, noen mente også at vi ikke ville hevde oss. Og salgene av Flamini, Hleb, Gilberto og Lehman ble beskrevet som en svekkelse vi ikke ville klare å parere uten nye store innkjøp. Det ble satt store spørsmålstegn ved bredden.

Nå er sesongen over en måned gammel. Vi leder ligaen, har ikke spilt mot de helt sterkeste, men har gjort unna noen tøffe bortekamper, vi er med i Champions league, gråt oss til uavgjort borte i Kiev, et poeng som vi virkelig kjempet oss til og som kan bli svært viktig og bredden av unge sultne spillere utfoldet seg i Carling Cup. Dette minner meg om starten i fjor. Vi blir hyllet for å vår måte å spille fotballe på og Wenger stjeler overskriftene om at Arsenal mønstrer et enda yngre lag og tropp, enn den som viste seg å bli noen kilo for lett i det lange løpet i fjor.

Vil denne stallen, på bakgrunn av det vi har sett så langt være bedre rustet enn stallen i fjor, med hensyn til å holde helt inn? Og vil vi virkelig klare å imponere alle med en ny sesong hvor fotballen heves til det artistiske, betegnet som "The Arsenal Way"-fotball?

Link to comment
Share on other sites

I år som i fjor har Arsenal overasket de fleste. Etter at Flamini overasket stort i fjor og laget hevet seg betraktelig fra fjoråret uten særlige forsterkninger, var det nok flere i år som trodde at Wenger hadde kontroll på noe som i utganspunktet kanskje vil bli sett på som en krise blant andre fans og media. Uansett er det vel ikke mange som skulle trodd av vi nok en ville ligge på topp etter 5 runder - der de 3 av kampeme var bortekampene var mot 3 gode hjemmelag: Bolton, Fulham og Blackburn. Det skal dog sies at vi ikke har møtt noen av de 3 andre store hjemme eller borte, heller ikke Aston Villa, Everton Boro, Tottenham eller City borte. Så klart kommer vi til å gå på noen poengtap til - likhet med våre verste rivaler. Kan vi klare å endelig vinne serien? Det er ALT for tidlig å si. Skader, overganger, dommeravgjørelser og andre faktorer er umulig å forutsi, men jeg skal i alle fall våge meg til å si at vi uten tvil er en tittelkandidat. Hever Chelsea seg enda mer etter at treneren har blitt mer kjent med laget eller førte Scolari til en ny-trener-effekt som gjorde at Chelsea spilte over evne i de første rundene? Kan Ronaldo og Rio klare å følge opp til fjoråret? Det blir utrolig spennende framover i de neste ukene!

 

Spillemessig har vi sett under ett imponert veldig. VIdere har flere yngre spillere imponert. Våre beste fra i fjor - Ade, Fab, Clichy og Sagna (Hleb og Flamini har dratt så jeg regner ikke med dem) - har fortsatt ikke spilt opp mot sitt beste, noe som tyder på at det ligger ENDA mer inne. Etter å ha sett Vela og Bendtner i aksjon på topp, er det ikke lenger krise dersom både RvP og Dudu er skada samtidig.

 

To skader på enten Rosicky, Fab eller Nasri vil nok fortsatt være et minus for oss spillemessig. De tre er alle veldig mobile spillere som gir spillet en ny dimensjon i form av gode løp og pasninger. Nå har ikke Rosicky og Nasri spilte sammen enda, men ettersom de er like i spillerstilen og begge samarbeidet meget godt med Fab regner jeg med at de Rosicky og Nasri vil være et godt vingpar. Heldigvis har Walcott og særlig Eboue har hevet seg stort. Med andre ord vil vi nok ikke være like ahengige av inviduelle prestasjoner for å vinne kamper, som i flere kamper var tilfelle i fjor. Kampene der Eboue og Diaby spilte på hver sin side førte til mange færre mål enn Hleb og Rosicky.

 

Så den siste midtbanespilleren. Jeg frykter at Denilson har spilt langt over evne i starten. Det han har prestert i form av målpoeng er på nivå med Lampard og Gerrard i toppform. Song har vist seg som en Gilberto-type med stor ro, og er vel den eneste av de vi har spilt med på midten i år som kan kalle seg for et midtbaneanker. Djourou har nylig fått en femårs-kontrakt av Wenger, noe som tyder på at Wenger ønsker å satse på han. Kan det bli midtbane-anker som er den tiltenkte posisjonen, da Song egentlig skal spille midtstopper?

 

Nå kan det hende at vi faktisk kunne funket ENDA bedre med Veleso / Alonso / Barry / Toure, men uansett er jeg fornøyd med at Wenger har nok en gang vist at man ikke trenger å bruke hundrevis av millioner kroner for å henge med i toppen.

 

Det er herlig å tenke på at vi fortsatt har spillere som Rosicky og Diabby skadet uten at det har hatt noen stor innvirkning på resultatene. Ingen vits i å ta av helt, men vi har grunn ti å være stolte av starten! Gleder meg til kampen mot Hull :(

Link to comment
Share on other sites

I år som i fjor har Arsenal overasket de fleste. Etter at Flamini overasket stort i fjor og laget hevet seg betraktelig fra fjoråret uten særlige forsterkninger, var det nok flere i år som trodde at Wenger hadde kontroll på noe som i utganspunktet kanskje vil bli sett på som en krise blant andre fans og media. Uansett er det vel ikke mange som skulle trodd av vi nok en ville ligge på topp etter 5 runder - der de 3 av kampeme var bortekampene var mot 3 gode hjemmelag: Bolton, Fulham og Blackburn. Det skal dog sies at vi ikke har møtt noen av de 3 andre store hjemme eller borte, heller ikke Aston Villa, Everton Boro, Tottenham eller City borte. Så klart kommer vi til å gå på noen poengtap til - likhet med våre verste rivaler. Kan vi klare å endelig vinne serien? Det er ALT for tidlig å si. Skader, overganger, dommeravgjørelser og andre faktorer er umulig å forutsi, men jeg skal i alle fall våge meg til å si at vi uten tvil er en tittelkandidat. Hever Chelsea seg enda mer etter at treneren har blitt mer kjent med laget eller førte Scolari til en ny-trener-effekt som gjorde at Chelsea spilte over evne i de første rundene? Kan Ronaldo og Rio klare å følge opp til fjoråret? Det blir utrolig spennende framover i de neste ukene!

 

Spillemessig har vi sett under ett imponert veldig. VIdere har flere yngre spillere imponert. Våre beste fra i fjor - Ade, Fab, Clichy og Sagna (Hleb og Flamini har dratt så jeg regner ikke med dem) - har fortsatt ikke spilt opp mot sitt beste, noe som tyder på at det ligger ENDA mer inne. Etter å ha sett Vela og Bendtner i aksjon på topp, er det ikke lenger krise dersom både RvP og Dudu er skada samtidig.

 

To skader på enten Rosicky, Fab eller Nasri vil nok fortsatt være et minus for oss spillemessig. De tre er alle veldig mobile spillere som gir spillet en ny dimensjon i form av gode løp og pasninger. Nå har ikke Rosicky og Nasri spilte sammen enda, men ettersom de er like i spillerstilen og begge samarbeidet meget godt med Fab regner jeg med at de Rosicky og Nasri vil være et godt vingpar. Heldigvis har Walcott og særlig Eboue har hevet seg stort. Med andre ord vil vi nok ikke være like ahengige av inviduelle prestasjoner for å vinne kamper, som i flere kamper var tilfelle i fjor. Kampene der Eboue og Diaby spilte på hver sin side førte til mange færre mål enn Hleb og Rosicky.

 

Så den siste midtbanespilleren. Jeg frykter at Denilson har spilt langt over evne i starten. Det han har prestert i form av målpoeng er på nivå med Lampard og Gerrard i toppform. Song har vist seg som en Gilberto-type med stor ro, og er vel den eneste av de vi har spilt med på midten i år som kan kalle seg for et midtbaneanker. Djourou har nylig fått en femårs-kontrakt av Wenger, noe som tyder på at Wenger ønsker å satse på han. Kan det bli midtbane-anker som er den tiltenkte posisjonen, da Song egentlig skal spille midtstopper?

 

Nå kan det hende at vi faktisk kunne funket ENDA bedre med Veleso / Alonso / Barry / Toure, men uansett er jeg fornøyd med at Wenger har nok en gang vist at man ikke trenger å bruke hundrevis av millioner kroner for å henge med i toppen.

 

Det er herlig å tenke på at vi fortsatt har spillere som Rosicky og Diabby skadet uten at det har hatt noen stor innvirkning på resultatene. Ingen vits i å ta av helt, men vi har grunn ti å være stolte av starten! Gleder meg til kampen mot Hull :D

Utrolig bra innlegg :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...