Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Slik vil jeg vurdere troppen per idag og hvor de burde spille:

 

Posisjon 1.valg 2.valg 3.valg

 

GK Almunia Fabianski Mannone

 

HB Sagna Eboue Hoyte

VMS Toure Song Djourou

HMS Gallas (?) Senderos

VB Clichy (?) Traore

 

HM Hleb Walcott Eboue

SOM Fabregas Diaby Song

SDM (?) Denilson Gilberto

VM Rosicky (Nasri) Vela

 

HSP Adebayor *Eduardo Walcott

VSP Van Persie Bendtner Vela

 

Der jeg har satt (?), er der jeg mener laget trenger forsterkninger.

 

Venstreback og Midtstopper: Her mangler vi en som kan avlaste Clichy for endel kamper mens vi venter på Traore. I tillegg burde han kunne være back-up på midtstopper. Lescott mener jeg er en spiller som kan utfylle denne jobben. Også bra at han er engelsk.

 

Defensiv Midtbane: Arvtageren til Flamini. Må være en som utfyller Fabregas og har fart i bena( som Flamini)

Jeg mener enten Yaya Toure eller Miguel Veloso ville vært ypperlige her.

 

*Hvis Eduardo ikke kommer så fort tilbake som det ser ut til vil jeg håpe på David Villa, men med Eduardo i form til sesongstart er angrepsrekka bra nok.

 

Vurderingen er med forbehold om at Gilberto og Hleb blir i klubben og at Nasri blir Arsenalspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Slik jeg ser det har vi en tropp med en fin kombinasjon av erfaring og tallent, samt en mengde spennede spillere som kommer opp. Det er ikke mange justeringene som skal til for at Wengers "tredje" lag slår ut i full blomst. Jeg tror mange er enige med meg når jeg sier at lagets største svakhet er bredden, og det er her forbedringspotensialet ligger.

 

Kee: Almunia, Fabianski, Mannone - Er enda ikke overbevist over Almunia. En jevnt god keeper, men mangler det lille ekstra som f.eks. Lehmann hadde i sine beste sesonger. Fabianski er spennende, og ingenting hadde vært bedre enn om han tok steget opp. Skal vi forsterke her må det være en keeper som går rett inn.

 

H.back: Sagna, Hoyte, Eboue - Sagna er klasse. Finnes det bedre?? Varmer alltid når Hoyte får slippe til. Blir dessverre ikke mer enn en god backup, men er har fornøyd med å være det, bør vi supportere også være happy. Eboue er en ok back, definitivt ingen ving, men også en snodig type. Han har en del "fakter" han med fordel kan legge av seg, men kan forbli et tredjevalg på backen. Toure, og til nød Djourou kan også bekle denne plassen.

 

V.back: Clichy, Traore - Clichy er best. Finnes INGEN bedre! Traore har etter mitt syn faktisk et større potensial, selv om han har en del posisjoneringsmessige mangler defensivt. Kanskje derfor han er tiltenkt en rolle som ving. Kan spille andrefiolin noen sesonger til. Ellers kan Hoyte spille på denne posisjonen, og om det er absolutt nødvendig så kan Gallas steppe inn. Så lenge jeg slipper å se Senderos på denne plassen er jeg fornøyd med dekningen.

 

Midtsoppere: Toure, Gallas, Song, Djourou, Senderos – Toure og Gallas er hver for seg klassestoppere, men vi har vel sett prov på at de kanskje ikke utfyller hverandre like godt som Toure og Campbell en gang gjorde. Song er av samme type som de førstnevnte; taklingssterk, relativt hurtig når han først får fart på beina og er utrolig ballsikker. Største forsvarstalentet på lenge. Djourou var og er veldig lovende. Senderos mener jeg har avslørt seg selv som for dårlig. Dessverre. Man ser at han vil så gjerne, men er for temposvak, klossete og til tross for sin fysikk taper han overraskende mye i luften. Er ikke krise om det ikke kommer forsterkninger, men det hadde ikke bydd meg imot om det var en klassestopper tilgjengelig i sommer.

 

Kantene: Rosicky, Walcott, Hleb: Rosicky er god når han er skadefri, men dessverre er han mer skadet enn en utrent Steffen Iversen. Walcott viste på slutten av forrige sesong at han er fremtiden, men det er kanskje for mye å forvente at en 20 åring skal dominere fra sin kantposisjon i en lang og hektisk sesong. Hleb forsvinner dessverre. Traore og Vela kan bekle venstrekanten. Diaby også ved behov, selv om han ikke er en kantspiller. Eboue.... Som vi ser skriker laget etter kantspillere. Har troen på at Nasri kommer og han er definitivt spennende. Har mye av de samme kvalietene som Hleb, forhåpentligvis uten skuddvegring. Om Hleb reiser trenger vi en kant til.

 

Midtbanen: Cesc, Gilberto, Diaby, Denilson . Cesc er kongen og Gilberto (mer profesjonell og lojal enn noen andre. Full av erfaring og det må være fantastisk for våre midtbaneaspiranter å få trene og spille med denne mannen) er fantastisk å ha i bakhånd. Diaby og Denilson er enorme tallenter som vil blomstre etter hvert. Per i dag er ingen av dem gode til å ta over for Flamini som jeg tror er det største tapet siden Vieira. Vi mangler den klassespilleren som kan balansere midtbanen og gi Cesc fritt spillerom fremover. Føler vi trenger en ny defensiv midtbanespiller som en direkte erstatning for Flamini. Den mannen må IKKE hete Yaya Toure. Tenke neste ACN når sentrallinjen Kolo, Yaya, Ade blir borte to måneder...

 

Spiss: Ade, RvP, Eduardo, Bendtner, Vela – Ade er klasse, RvP er klasse, men kroppen er like skadeforfulgt som knærne til Tonje Larsen, Eduardo blir en joker og Vela og Bendtner er av de største spisstalentene i verden. Her føler jeg vi er god besatt og vi trenger ingen forsterkninger. Skal bli spennende å følge med på Vela. For å sette det på ”spissen” (harr harr) er han som en Walcott med ballkontroll. Bendtner har potensialet til å bli en utrolig komplett spiss; målfarlig, like god i luften som på bakken, stor, sterk, kjapp og skapende. 9 mål i debutsesongen er imponerende.

 

Spillerkjøpene kommer og jeg er ikke bekymret for neste sesong. Er det en ting jeg har lært i den relativt korte tiden jeg har vært gooner, er det at man skal tenke seg om minst to ganger før en kritiserer vår kjære manager. Vi kjøper kanskje ikke de mest kjente spillerne, men er det ikke herlig å spise ”humble pie” mtp. kjøp som Adebayor, Song, Flamini etc...??

 

 

Revelur

- som gleder seg stort til kommende sesong!

Link to comment
Share on other sites

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...ger-on-Kompany/

 

Aiaiai! Wenger har bestemt seg for at han ikkje vil ha inn fleire forsvarerar foran neste sesong.. Deler IKKJE Wengers syn her men...

Han tenker nok at han har dobbel dekning, og vel så det (Senderos, Djourou, Song og Nordtveit på stopperplass, Hoyte, Traore og eboue på back). Med andre ord, hvis vi skal ha en ny spiller der, bør vi selge/låne ut en eller to også). Kanskje det hadde vært best å låne ut Song og selge Hoyte, og kjøpe inen midstopper som kanskje også kan være venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Berre 2 av stopperane er topp kvalitet, og dei er i tillegg for like kvarandre. Ein stoppar som Mertesacker hadde vore ideelt for Arsenal. Då kunne Gallas og Toure kjempa om å spele ved sida av han. I tillegg er både Toure og Gallas anvendelige, og kan spele back ellers.

 

Likevel, fullt forståelig viss Wenger vil prioritera defensiv midtbane først. Men eg meiner altså at me treng både ny stoppar og defensiv midtbane...

Link to comment
Share on other sites

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...ger-on-Kompany/

 

Aiaiai! Wenger har bestemt seg for at han ikkje vil ha inn fleire forsvarerar foran neste sesong.. Deler IKKJE Wengers syn her men...

Ikkje eg heller, er det mulig å ikkje se at vi trenger ein god backup for ein ofte småskada Gallas, og ein Toure som hamnar i Afrika-mesterskapet. Hvis han meiner Senderos fortsatt skal ha den rollen er eg ikkje heilt med på tankegangen.

Link to comment
Share on other sites

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...ger-on-Kompany/

 

Aiaiai! Wenger har bestemt seg for at han ikkje vil ha inn fleire forsvarerar foran neste sesong.. Deler IKKJE Wengers syn her men...

Ikkje eg heller, er det mulig å ikkje se at vi trenger ein god backup for ein ofte småskada Gallas, og ein Toure som hamnar i Afrika-mesterskapet. Hvis han meiner Senderos fortsatt skal ha den rollen er eg ikkje heilt med på tankegangen.

 

Kan virke som om Song har overbevist ham med sin imponerende sesongavslutning..

Link to comment
Share on other sites

For ustabilt forsvarsspill mener jeg var hovedårsaken til at vi ikke vant noe trofè sist sesong, så denne uttalelsen fra Wenger er noe overraskende.

 

Største problemet var vel aggresivitet og duellstyrke og jeg ser ikke helt for meg at det plutselig skal bli så mye forbedret over sommerferien med de vi har.

Kollektivt er det mye forbedringspotensiale og også prestasjonene blant stopperne bør også bli mer jevne.

Link to comment
Share on other sites

Var egentlig Song så imponerande? Han spelte over forventning, ja. Men så vil eg tru dei fleste hadde ganske låge forventningar til godeste Song...

 

Nei, forsvaret vårt trenge forsterkningar. Ein Mertesacker i forsvaret og ein Frings på midten, er me ein VELDIG seriøs tittelkanditat neste sesong...

Link to comment
Share on other sites

Laget fra i fjor er någen lunde intakt, sett bort i fra Flamini og Lehman. Vi spilte fantastisk fotball til tider med vårt unge mannskap, men vi hadde ikke den erfaring som trengs i de viktige og avgjørden kampene. Eksempler er 3-2 scoringa til Liverpool på Anfield i CL og mot Man U på Trafford i serien. Vi leder i begge kampene og med flere erfarne spillere hadde vi halt i land de kampene og da kunne sesongen sett mye lysere ut for vår del.

 

Som Arsenal-post skrev i forrige nummer så var nok kampen mot Birmingham en del av grunnen til at vi satt igjen uten sølvtøy denne sesonge. Utrolig synd at vi mista eduardo der, han begynte å spille seg varm i trøya, og vi kunne trengt en målfarlig spiss i de periodene Ade var ute av form.

 

Neste sesong vil det samme manskapet med noen forsterkninger viser mer modenhet håper jeg, og hvis Ronaldo stikker fra Manu vil de bli krafit svekket og etter min mening ute av kampen om gullet. Chelsea blir mye farligere tror jeg, med Scolari som ny trenger blir det en hard konkurent, sammen med Liverpool og desverre Tottenham...tror jeg.

 

Ser frem i mot en ny sesong nå, begynner å krible i godfoten! :)

Link to comment
Share on other sites

Har en følelse av at vi kommer til å få et stort stallskifte neste år :) Med flamini som har dratt og Adebayor og Hleb som blir linket bort. Dette er ikke bra for laget, det detter jo fra hverandre, vi trenger å styrke, ikke bytte ut!

Håper ryktene ender opp som Silly Season bullshit!

Laget vi hadde i fjord manglet noe erfaring og mye bredde, dette MÅ Wenger regne med neste år! Det hjelper ikke å selge 3 spillere og kjøpe 3 nye, selger vi 3 trenger vi hvertfall 5 nye i løpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det har vi en tropp med en fin kombinasjon av erfaring og tallent, samt en mengde spennede spillere som kommer opp. Det er ikke mange justeringene som skal til for at Wengers "tredje" lag slår ut i full blomst. Jeg tror mange er enige med meg når jeg sier at lagets største svakhet er bredden, og det er her forbedringspotensialet ligger.

 

Kee: Almunia, Fabianski, Mannone - Er enda ikke overbevist over Almunia. En jevnt god keeper, men mangler det lille ekstra som f.eks. Lehmann hadde i sine beste sesonger. Fabianski er spennende, og ingenting hadde vært bedre enn om han tok steget opp. Skal vi forsterke her må det være en keeper som går rett inn.

 

H.back: Sagna, Hoyte, Eboue - Sagna er klasse. Finnes det bedre?? Varmer alltid når Hoyte får slippe til. Blir dessverre ikke mer enn en god backup, men er har fornøyd med å være det, bør vi supportere også være happy. Eboue er en ok back, definitivt ingen ving, men også en snodig type. Han har en del "fakter" han med fordel kan legge av seg, men kan forbli et tredjevalg på backen. Toure, og til nød Djourou kan også bekle denne plassen.

 

V.back: Clichy, Traore - Clichy er best. Finnes INGEN bedre! Traore har etter mitt syn faktisk et større potensial, selv om han har en del posisjoneringsmessige mangler defensivt. Kanskje derfor han er tiltenkt en rolle som ving. Kan spille andrefiolin noen sesonger til. Ellers kan Hoyte spille på denne posisjonen, og om det er absolutt nødvendig så kan Gallas steppe inn. Så lenge jeg slipper å se Senderos på denne plassen er jeg fornøyd med dekningen.

 

Midtsoppere: Toure, Gallas, Song, Djourou, Senderos – Toure og Gallas er hver for seg klassestoppere, men vi har vel sett prov på at de kanskje ikke utfyller hverandre like godt som Toure og Campbell en gang gjorde. Song er av samme type som de førstnevnte; taklingssterk, relativt hurtig når han først får fart på beina og er utrolig ballsikker. Største forsvarstalentet på lenge. Djourou var og er veldig lovende. Senderos mener jeg har avslørt seg selv som for dårlig. Dessverre. Man ser at han vil så gjerne, men er for temposvak, klossete og til tross for sin fysikk taper han overraskende mye i luften. Er ikke krise om det ikke kommer forsterkninger, men det hadde ikke bydd meg imot om det var en klassestopper tilgjengelig i sommer.

 

Kantene: Rosicky, Walcott, Hleb: Rosicky er god når han er skadefri, men dessverre er han mer skadet enn en utrent Steffen Iversen. Walcott viste på slutten av forrige sesong at han er fremtiden, men det er kanskje for mye å forvente at en 20 åring skal dominere fra sin kantposisjon i en lang og hektisk sesong. Hleb forsvinner dessverre. Traore og Vela kan bekle venstrekanten. Diaby også ved behov, selv om han ikke er en kantspiller. Eboue.... Som vi ser skriker laget etter kantspillere. Har troen på at Nasri kommer og han er definitivt spennende. Har mye av de samme kvalietene som Hleb, forhåpentligvis uten skuddvegring. Om Hleb reiser trenger vi en kant til.

 

Midtbanen: Cesc, Gilberto, Diaby, Denilson . Cesc er kongen og Gilberto (mer profesjonell og lojal enn noen andre. Full av erfaring og det må være fantastisk for våre midtbaneaspiranter å få trene og spille med denne mannen) er fantastisk å ha i bakhånd. Diaby og Denilson er enorme tallenter som vil blomstre etter hvert. Per i dag er ingen av dem gode til å ta over for Flamini som jeg tror er det største tapet siden Vieira. Vi mangler den klassespilleren som kan balansere midtbanen og gi Cesc fritt spillerom fremover. Føler vi trenger en ny defensiv midtbanespiller som en direkte erstatning for Flamini. Den mannen må IKKE hete Yaya Toure. Tenke neste ACN når sentrallinjen Kolo, Yaya, Ade blir borte to måneder...

 

Spiss: Ade, RvP, Eduardo, Bendtner, Vela – Ade er klasse, RvP er klasse, men kroppen er like skadeforfulgt som knærne til Tonje Larsen, Eduardo blir en joker og Vela og Bendtner er av de største spisstalentene i verden. Her føler jeg vi er god besatt og vi trenger ingen forsterkninger. Skal bli spennende å følge med på Vela. For å sette det på ”spissen” (harr harr) er han som en Walcott med ballkontroll. Bendtner har potensialet til å bli en utrolig komplett spiss; målfarlig, like god i luften som på bakken, stor, sterk, kjapp og skapende. 9 mål i debutsesongen er imponerende.

 

Spillerkjøpene kommer og jeg er ikke bekymret for neste sesong. Er det en ting jeg har lært i den relativt korte tiden jeg har vært gooner, er det at man skal tenke seg om minst to ganger før en kritiserer vår kjære manager. Vi kjøper kanskje ikke de mest kjente spillerne, men er det ikke herlig å spise ”humble pie” mtp. kjøp som Adebayor, Song, Flamini etc...??

 

 

Revelur

- som gleder seg stort til kommende sesong!

 

Fint innlegg. Når jeg var ferdig slo det meg at det var som vi kunne skrevet det her synkront. Bortsett fra at du ordlegger deg noe bedre :) Faktisk er det eneste jeg ikke er fullt og helt enig i, er at Bendtner er et av verdens største spisstalenter. 9 mål i debutsesongen er ikke værst, men jeg tror rett og slett en del ferdigheter er for svake til at han skal virkelig lykke i Arsenal og ta en startplass fast. En annen grunn er hans selvgodhet.

Link to comment
Share on other sites

Mange bra innlegg her :)

 

En ting er klinkende klart..Et lag som har ambisjoner må enkelt og greit forsterke stallen fra fjorårets sesong! Er rimelig sikker på att vi klarer topp 4 med dagens stall men om vi skal kjempe om tittler MÅ vi handle kvalitetsspillere! Om vi mister Flamini så er det altfor dårlig å handle inn kun en spiller(Nasri) Synes Wenger bør bynne å tenke på de store tittlene nå..........

Link to comment
Share on other sites

Håper Ramsey ikke er tiltenkt sentral midtbane. Herlig at vi kjøper et ungt britisk talent, dont get me wrong. Men... Om Wenger planegger å bruke han på sentral midt, liker jeg ikke helt signalene av det.

For meg betyr det at han ikke vil hente inn en ny sentral midt, som vi så sårt trenger... Tror jeg hvertfall :angry:

 

Men nå får vi kose oss med faktum at vi har gjort Ferguson temmelig gretten og at vi har fått inn det som skal være et kjempetalent :P

 

La oss håpe det klinger mer i kassa. Vi trenger et rivgjern. Gilberto er utgått på dato. Diaby for offensiv(Kan ikke senke en mann som hadde 19 assist i årets PL) Ytterligere forsterkninger trengs også, men føler det er først og fremst her det største behovet er

Link to comment
Share on other sites

Håper Ramsey ikke er tiltenkt sentral midtbane. Herlig at vi kjøper et ungt britisk talent, dont get me wrong. Men... Om Wenger planegger å bruke han på sentral midt, liker jeg ikke helt signalene av det.

For meg betyr det at han ikke vil hente inn en ny sentral midt, som vi så sårt trenger... Tror jeg hvertfall :angry:

 

Men nå får vi kose oss med faktum at vi har gjort Ferguson temmelig gretten og at vi har fått inn det som skal være et kjempetalent :P

 

La oss håpe det klinger mer i kassa. Vi trenger et rivgjern. Gilberto er utgått på dato. Diaby for offensiv(Kan ikke senke en mann som hadde 19 assist i årets PL) Ytterligere forsterkninger trengs også, men føler det er først og fremst her det største behovet er

 

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

Link to comment
Share on other sites

Håper Ramsey ikke er tiltenkt sentral midtbane. Herlig at vi kjøper et ungt britisk talent, dont get me wrong. Men... Om Wenger planegger å bruke han på sentral midt, liker jeg ikke helt signalene av det.

For meg betyr det at han ikke vil hente inn en ny sentral midt, som vi så sårt trenger... Tror jeg hvertfall ;)

 

Men nå får vi kose oss med faktum at vi har gjort Ferguson temmelig gretten og at vi har fått inn det som skal være et kjempetalent :D

 

La oss håpe det klinger mer i kassa. Vi trenger et rivgjern. Gilberto er utgått på dato. Diaby for offensiv(Kan ikke senke en mann som hadde 19 assist i årets PL) Ytterligere forsterkninger trengs også, men føler det er først og fremst her det største behovet er

 

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Ja det er klart. Forventer ikke at han skal ta over for Flamini. Det jeg mener er at jeg frykter Wenger

ikke vil hente inn en ny sentral midtbanespiller pga signeringen av unge Ramsey. Han vil neste år bruke Gilberto, Diaby,Denilson,Song på sentral midt og i tillegg da Ramsey i bakgrunn som Wenger har sagt han ikke er redd for å kaste inn i en PL-kamp. Er dette jeg "frykter"... Sånn som jeg ser det MÅ vi ha inn "a servant for Cesc" :P

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som vanlig stor optimist.

Vi vil bli vesentlig sterkere neste år.

Hvorfor. Først og fremst for at mange av våre lovende spillere vil utvikle seg et år til. Vi blir enda mer samspilt og spillerne vil bli bedre individualister og få større muskelmasse.

Vi har mistet Flamini. Det var dumt. Men vi har fått Carlos Vela. Vi har fått Ramsey, selv om disse to er unge og har mye å gå på. Vi er lovet av vår kjære manager noen flere signeringer, slik jeg tolker han. Og Hleb har enda ikke dratt.

Og kanskje våre største fiender på banen vil miste sentrale superspillere, slik vi har gjort flere ganger. Tenker da for eksempel på Ronaldo og Drogba, og det at Mourinho kanskje kan trekke til seg noen gamle lagkameratyer.

Jeg gleder meg til sesongen og dette blir moro.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er nok et kjøp med tanke på fremtiden. Spill i Carling Cup er nok det meste vi bør håpe på denne sesongen. Gutten mangler både fart og styrke nok til å spille på vår midtbane. Ingen ekstreme ferdigheter! Men et flott talent som kan bli noe om han klarer å utvikle seg!

 

Har du sett mange kamper med Cardiff i sesongen som har vært??? Bare lurer, etter som du er så bastant på hans fysikk, tempo og ferdigheter

 

Sier seg vel egentlig selv at en 17-åring ikke har fysikk til å spille i Premier League.

 

Har du glemt at Fabregas var bare 17 år, da han tok Premier Leauge med storm, og spillte størsteparten av kampene i sesongen 2004/05??? Hvorfor skulle ikke Ramsey kunne gjøre det samme???

 

Fordi Cesc var og er unik. Per dags dato er det kun Bojan Krkic, Jack Wilshere og Mario Balotelli som kan oppnå noe av det samme som han har gjort. Altså å være førstevalg på et av verdens beste klubblag i en alder av 17 år.

 

Spørsmålet er jo om du har sett nok av Ramsey til å kunne avfeie om han har det som trengs eller ikke???

Link to comment
Share on other sites

Det er sant, Kim. Har ikke sett annet av Ramsey enn innhoppet han fikk i FA Cup finalen mot Pompey tidligere i år. Det var ikke mye, men som du sier så er ikke dette nok.

 

La oss heller si at jeg betviler at han har talent nok til å spille fast på Arsenal i Premier League fra dag en. Jeg skal ikke være mer bastant enn det, men jeg føler meg rimelig sikker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...