Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Eg synes stallen byrjar å setje seg framføre den nye sesongen. Me har henta inn 3 nye, spanande spelerar framføre den nye sesongen i Vela, Ramsey og Nasri. Av desse er det mest sannsynleg at Nasri kan erobra ein fast plass på laget, men samtlige forsterkar bredden. Det blir ekstremt spanande å sjå kva planar Wenger har med Ramsey. Kan aldri tenke meg at han ser føre seg "Rambo" som partnar til Cesc allereie...?

 

Keeperplassen er me heilt greit besett. Men det er nettopp DET som er problemet. Almunia er ein heilt grei keeper. Ett stykke unna nivået til Reina, Cech og Van der Saar men...

 

Backparet er det beste i PL. Midtstopperane er meget gode, men er dei gode saman? Ynskjde i utgongspunktet forsterking her, men med mange unge, spanande spelerar er det kanskje like greit at det blei slik det blei. Mr Almost aka Senderos kan jo PLUTSELIG bli stabil? Song var lovande mot slutten i fjor, og Djourou har vist mykje bra i fortida.

 

Offensivt er det ekstremt vanskelig å seie korleis det blir. Ein kan jo byrje med å ramse opp alle spelerane som er aktuelle til å spele ving/spiss: Adebayor, Van Persie, Eduardo, Bendtner, Walcott, Vela, Nasri, Rosicky, Eboue. Mange av desse kan også spele både ving og spiss. Det er altså 9 spelerar på 4 plassar!

 

Det mest spanande er kven som speler ved siden av Cesc. Gilberto forsvinn, og har lite tru på at Wenger kjøper nytt. Då sit me igjen med Ramsey, Denilson, Diaby og eventuellt Song. Ramsey må vel vere for ung? Har mest tru på Denilson, men han blir kanskje for lik Cesc.. Diaby virker litt for glad i ball, og litt for offensiv, men Wenger har utført mirakler med spelerar før...

 

Og dersom ein skal vere ærlig, må ein nesten innrømme at det er eit mirakel som skal til for at Arsenal skal vinna serien i år. Men Arsenal har sjokkert før, og kan gjere det igjen. Det einaste som bekymrar er at om stallen virka ung framføre sist sesong, er han iallefall det no. Flamini(25), Gilberto(32) og Hleb(27) forsvinn eller kjem til å forsvinne. Medan Vela(19) Ramsey(17) og Nasri(21) blir henta inn.

 

Blei ganske uryddig skrevet, men jaja.. Gleder meg iallefall til ein ny sesong!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Redigert av mitt foregående innlegg i tråden:

 

Keeperplassen:

 

1 Almunia: Spilte Lehmann ut av klubben og har vært en helt grei keeper, men jeg føler at han ikke er helt det store for å være førstekeeper i en klubb som har som mål å vinne det som vinnes kan. Siden han har fått draktnummer 1 er jeg sikker på at Wenger ikke kommer til å hente en ny klassekeeper, så keeperplassen er klar.

 

21 Fabianski: Holdt buret rent på tampen av sesongen, men kommer neppe til å være mer enn reserve kommende sesong da han fortsatt er litt urutinert. Jeg har ikke blitt imponert av det han har vist, men han er ung og alt kan skje. Mulig fremtidens numero uno i Arsenal.

 

24 Mannone: Sett for lite av til å vurderes.

 

Konklusjon: Her føler jeg at en rutinert målvakt bør hentes inn, men Wenger henter mest sannsynlig en gammel helt for å være tredjekeeper om han i det hele tatt gjør det.

 

Høyreback:

 

3 Sagna: Har vært ligaens desidert beste i sin posisjon denne sesongen, og bør være førstevalg neste også.

 

27 Eboue: Er hverken høyreback eller høyrekant, men får veldig mye tillit likevel. Personlig tåler jeg ikke trynet på fyren, og håper at han ryker på hodet og rævva ut døra.

 

31 Hoyte: Er blitt for gammel til å kalles talent, og har ikke all verden av denslags å vise frem heller. Bør finne seg en annen klubb, da det vil være til det beste for alle parter.

 

Gilbert: Har jeg ikke sett på lenge. Den gang var han lovende, men nå vet jeg ikke lengre. Har fått seg et nytt utlån som jeg tipper blir permanent rundt juletider.

 

Konklusjon: Her kan vi kvitte oss med både Hoyte og Eboue og erstatte disse med ungguter fra reservelaget. King Kolo kan også bekle denne posisjonen om nødvendig.

 

Venstreback:

 

22 Clichy: Har vært god defensivt mesteparten av tiden, men har mye å gå på offensivt. Har i tillegg hatt noen blemmer.

 

30 Traore: Har utvilsomt et stort potensiale, men det er fortsatt et stykke igjen til han blir en reell utfordrer til Gael.

 

Konklusjon: Litt tynt her, men er vi heldige med skader(bank i bordet) så kan dette gå bra. Trenger neppe forsterkninger utover det vi kan stille med fra ungdomsavdelingen.

 

Midtstoppere:

 

5 Toure: Har hatt en svakere sesong enn vi er vant med, og har blitt flyttet litt rundt. Jeg tipper at han kommer tilbake for fullt neste sesong.

 

6 Senderos: Har til tider spilt meget godt, men har også hatt sine store tabber. Grei nok som cover, men det spørs om det blir katuelt for ham.

 

10 Gallas: Stort sett solid, men gjør en del merkelige ting. Tipper at han blir førstevalget også kommende sesong.

 

17 Song: Har plutselig kommet som en kule, og kan for bli en kandidat til startelleveren kommende sesong.

 

20 Djourou: Kom tilbake fra utlån og skulle bli den store redningsmannen. Tabbet seg ut mot Tottenham, og siden har vi nesten ikke sett ham. Ryktes at han omskoleres til defensiv midtbane. Wenger knows...

 

Nordtveit: Sett for lite av til å vurderes.

 

Konklusjon: Bra bredde per dags dato.

 

Venstre indreløper(backene spiller på vingene):

 

7 Rosicky: Er solid når han kommer i form, men er vel mye skadet.

 

Konklusjon: Er vel litt vel tynt besatt, men vi har mange som kan steppe inn i posisjonen hvis det kniper. Bør likevel kanskje forsterkes, da Super-Tom bare spiller halvparten av kampene.

 

Høyre indreløper:

 

8 Nasri: Et stort potensiale, men kommer han til å slå til umiddelbart? Jeg tipper at han ikke slår til før over jul.

 

Konklusjon: Veldig tynt besatt, og det betyr mange kamper på Eboue :)

 

Sentral midtbane:

 

2 Diaby: Et stort spørsmålstegn, vil han slå til eller flopper han. Nå er det make or break time!

 

4 Fabregas: Bankers.

 

15 Denilson: Har nå en alle tiders mulighet til å slå til. Potensiell førstereserve.

 

16 Ramsey: Er han god nok for førsteelveren? Jeg tviler på at det blir mye mer enn cupene på dette stortalentet, men man vet jo aldri.

 

Randall: Sett for lite av til å vurderes.

 

Konklusjon: Litt for lite rutine synes jeg til at dette kan fungere. Jeg tipper at Wenger har planer om å hoste frem en ny spiller i løpet av sommeren.

 

Angrepsspillere:

 

9 Eduardo: Kommer seg på rekordtid, men jeg tror at han ikke kommer til å være så god som før skaden til etter jul.

 

11 Van Persie: Er god når han kommer i toppform, men gjør det for sjelden på grunn av skader.

 

12 Vela: Sett for lite til å kunne vurderes, men har ord på seg til å være jæ*lig god!

 

14 Walcott: Er til tider fantastisk og kan kanskje slå til for fullt kommende sesong. Kan også bekle høyrekanten.

 

25 Adebayor: Vår beste spiss til han klipte seg. Vil formen kunne "gro ut" igjen? Hvis nei, så er han ikke god nok for oss.

 

26 Bendtner: Har scoret noen viktige mål, men virker litt for svak ferdighetsmessig. Bør beholdes en sesong til, da han fortsatt er ung. Men har han tålmodighet til det?

 

 

 

Konklusjon: Dersom Van Persie holder seg skadefri og Ade blir i klubben så kan vi fort få et luksusproblem i denne posisjonen. Svikter disse så er denne posisjonen svært utsatt og trenger forsterkninger. Vil de resterende klare seg? Tiden vil vise.

 

Hovedkonklusjon: Vi har nå mistet fire rutinerte spillere, og fått inn to(tre hvis man regner med Vela) unggutter. Disse har riktignok store talenter, men holder det på en kald vinterdag der motstanderen sparker mer bein enn ball? Jeg tror det blir for svakt og kommer det ikke noen rutinerte spillere inn så kan det bli nok en mellomsesong for oss.

 

Potensiell førsteelver av det materialet vi har per 17.07.:

 

1 Almunia

22 Clichy

3 Sagna

10 Gallas

5 Toure

4 Fabregas

2 Diaby

7 Rosicky

11 Van Persie

25 Adebayor

8 Nasri

 

Benk:

 

21 Fabianski

6 Senderos

15 Denillson

27 Eboue

14 Walcott

 

PS! Legg merke til at kun en av The Unbeatables er igjen, og det er "bare" fire år siden...

Dette lover ikke godt.

Link to comment
Share on other sites

Og hvem i huleste skal spille sentral midtbane ved siden av Fabregas? Jeg kan ikke huske å ha vært sånn i villrede foran en sesong når det kommer til en så sentral posisjon. :)

Slik jeg ser det per i dag så står det mellom Diaby og Denilson. Ramsey blir nok litt for lett til å spille der fast. Minner nesten om da vi måtte slite med Gilles ved siden av Vieira...

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato er stallen alt for tynn til å vinne trofeer, blir rett og slett lei meg av å tenke på at dette faktisk kan være stallen til sesongstart i august. Begynner definitivt å bli utålmodig nå, tre sesonger uten et eneste trofe, er ikke godt nok for en klubb som Arsenal. Derfor ønsker jeg at vi kan vinne et eller annet denne sesongen, per nå kan det se fryktelig mørkt ut...

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato er stallen alt for tynn til å vinne trofeer, blir rett og slett lei meg av å tenke på at dette faktisk kan være stallen til sesongstart i august. Begynner definitivt å bli utålmodig nå, tre sesonger uten et eneste trofe, er ikke godt nok for en klubb som Arsenal. Derfor ønsker jeg at vi kan vinne et eller annet denne sesongen, per nå kan det se fryktelig mørkt ut...

Når Tottenham klarte å vinne LC i fjor, så er det håp for alle.

Link to comment
Share on other sites

Også jeg sliter litt med å få kabel til å gå opp nå. Nå som Gilberto har gått, så blir det vel mer og mer tydelig at Wenger må handle. Jeg er ikke komfortabel med Diaby eller Denilson som makker til Fabregas. Håper på en spiller som glir rett inn på laget.

 

Og hvem i huleste skal spille sentral midtbane ved siden av Fabregas? Jeg kan ikke huske å ha vært sånn i villrede foran en sesong når det kommer til en så sentral posisjon. :)

Slik jeg ser det per i dag så står det mellom Diaby og Denilson. Ramsey blir nok litt for lett til å spille der fast. Minner nesten om da vi måtte slite med Gilles ved siden av Vieira...

 

Kan leve med Gilles i et par kamper på midten. Under Graham fikk jo også Keown prøve seg. :P

Link to comment
Share on other sites

Også jeg sliter litt med å få kabel til å gå opp nå. Nå som Gilberto har gått, så blir det vel mer og mer tydelig at Wenger må handle. Jeg er ikke komfortabel med Diaby eller Denilson som makker til Fabregas. Håper på en spiller som glir rett inn på laget.

 

Og hvem i huleste skal spille sentral midtbane ved siden av Fabregas? Jeg kan ikke huske å ha vært sånn i villrede foran en sesong når det kommer til en så sentral posisjon. :P

Slik jeg ser det per i dag så står det mellom Diaby og Denilson. Ramsey blir nok litt for lett til å spille der fast. Minner nesten om da vi måtte slite med Gilles ved siden av Vieira...

 

Kan leve med Gilles i et par kamper på midten. Under Graham fikk jo også Keown prøve seg. ;)

 

Jeg fikk sett Keown live på Highbury mot Aston Villa i 95 eller 96, husker ikke helt. Han fikk en feilpasning fra en Villa spiller som kom rett til beina hans like utenfor sekstenmeteren. Hva gjorde så den godeste Keown? Man skulle håpe at han enten ville skyte eller løpe inn i sekstenmeteren for å prøve å legge ballen til side for Bosnich i buret. Gjorde Keown det? Svaret er nei, han klarerte ballen ut! :)

 

Keown er fortsatt en av mine yndlingsspillere, men som stopper. Jeg tror en av grunnene til jeg "falt" for Viera var at han tok midtbaneplassen fra Keown :D

Link to comment
Share on other sites

Dette har foreløpig vært en veldig trist sommer, selvom gutta virker gira på å vinne trofeer.

Første ellveren vi hadde sist sesong var god nok til å vinne trofeer, men den var for tynn. Til nå har 4 av våre spillere forlatt oss, 2 av dem spillte en VELDIG stor rolle for samspillet i laget.

Vi har fått inn Nasri og Vela, to veldig store talenter, men begge trenger å spille seg inn i varmen i PL og Arsenals spillestil. Vi kommer forhåpentligvis til å se en ny Def. midtbane i løpet av kort tid, men er dette nok? stallen vil fortsatt være tynnere og mindre erfaren enn hva den var i fjord:(

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis har vi fortsatt rutine der det er viktigst: Midtforsvaret. Desverre har begge våre to faste midtstoppere en tendens til å miste hodet litt, og da hjelper det ikke med all verdens rutine. Gilberto var ofte god å ha, da midtforsvaret gjorde en liten glipp. Derfor håper jeg vi får en skikkelig god DM. Selv om Barry hadde vært å foretrekke, vil jeg også være strålende fornøyd med Xabi Alonso. Yaya Toure er en spiller jeg lenge har ønsker til klubben, men som jeg desverre tror vi ikke kommer til å få. Om Wenger plutselig trekker opp en spiller fra sin magiske hatt, håper jeg det er en som er god skikkelig, slik at Fab kan konsentrere seg om det offensive. Wenger har nok kontroll på det han gjør, så det kommer nok noen spillere til :)

Link to comment
Share on other sites

Hva med denne formasjonen da? 5-3-2 (3-2-1-2-2)?

 

Almunia

Toure - Song - Gallas

Sagna - - - - - - - - - - - - - - Clichy

Fabregas

Walcott - - - - - - - - - - - - - - - - Rosicky

van Persie - Adebayor

 

Personlig er jeg usikker på om jeg ønsker den, men hvis ingen nye defensive midtbanespillere kommer inn, og Song virkelig er tenkt å være midtstopper av Wenger, så tror jeg dette kunne vært et bra alternativ. Her tar Toure og Gallas seg av det meste defensivt, mens Song kan trekke litt oppover og støtte Cesc. Dette vil ihvertfall skape stor defensiv trygghet, i tillegg vil det skape mer bredde i det offensive da Clichy og Sagna kan tenke enda mer offensivt enn de tidligere har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Selv om mange her virker å være veldig negative, noe også jeg må innrømme at jeg er for tiden, så tror jeg vår kjære manager har kontroll her. Det er selvsagt ikke gunstig å miste så mange spillere som har vært stammen i laget i flere år på så kort tid,men ser man litt dypere på det så er det faktisk ikke så svart som mange mener. Lehmann er over the top så han er grei. Gilberto har også hatt sine beste dager på banen og jeg unner han førstelagsspill nå på tampen av karrieren. I sesongen som gikk så fikk jeg inntrykk av at ting rett og slett gikk for fort for han. Hleb er selvfølgelig en god spiller,men jeg mener at han som spillertype bryter litt med grunnfilosofien til Arsenal. Arsenal har under Wenger spilt en pasningsorientert og veldig direkte fotball som går på få touch med mye bevegelse. Hleb har helt klart sin styrke med ball i beina og han har vist helt siden han kom at pasninger ikke er hans sterke side. Så det å få inn Nasri som erstatter gjør at jeg mener vi får inn en spillertype som passer bedre inn i spillerstilen vår enn Hleb gjorde. Tror vi får mye glede av han i årene fremover. Det hardeste slaget for meg rundt spillere i avgang var helt klart Flamini. Han var en åpenbaring på midten i fjor og jeg mener han hadde alle kvaliteter til å utfylle Cesc. Et realt rivjern som heller ikke gjør seg bort med ballen i beina. Salget av Diarra synes jeg også var skuffende. Dette er en spiller som kunne blitt en bra spiller for Arsenal.

 

I øyeblikket, med det laget vi har pr dags dato, ser laget mitt ut sånn:

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Nasri-Fabregas-Song-Rosicky

 

V.Persie-Adebayor

 

Benk: Mannone,Vela,Walcott,Diaby,Denilson

 

Etter min mening så mangler dette laget to ting for å være komplett. En fullverdig erstatter for Flamini og en ny keeper. Almunia er en grei keeper,men ikke en matchvinner som et lag som skal vinne trofeer trenger. Han er også utrolig svak i feltet,noe som ikke akkurat gjør det faktum at vi ikke ruver i lufta noe bedre. Jeg mener Akinfeev kan være et aktuelt navn.

 

Det blir en spennende tid frem mot seriestart,men jeg tror de som venter på noen store signeringer kommer til å bli skuffet. Wenger sa han skulle kjøpe 2-3 spillere og det har han forsåvidt gjort. Jeg har hvertfall ikke veldig tro på at han åpner sjekkheftet i noen nevneverdig grad. Gleder meg til PL sparkes i gang og SIlly Season er over!

Link to comment
Share on other sites

Selv om mange her virker å være veldig negative, noe også jeg må innrømme at jeg er for tiden, så tror jeg vår kjære manager har kontroll her. Det er selvsagt ikke gunstig å miste så mange spillere som har vært stammen i laget i flere år på så kort tid,men ser man litt dypere på det så er det faktisk ikke så svart som mange mener. Lehmann er over the top så han er grei. Gilberto har også hatt sine beste dager på banen og jeg unner han førstelagsspill nå på tampen av karrieren. I sesongen som gikk så fikk jeg inntrykk av at ting rett og slett gikk for fort for han. Hleb er selvfølgelig en god spiller,men jeg mener at han som spillertype bryter litt med grunnfilosofien til Arsenal. Arsenal har under Wenger spilt en pasningsorientert og veldig direkte fotball som går på få touch med mye bevegelse. Hleb har helt klart sin styrke med ball i beina og han har vist helt siden han kom at pasninger ikke er hans sterke side. Så det å få inn Nasri som erstatter gjør at jeg mener vi får inn en spillertype som passer bedre inn i spillerstilen vår enn Hleb gjorde. Tror vi får mye glede av han i årene fremover. Det hardeste slaget for meg rundt spillere i avgang var helt klart Flamini. Han var en åpenbaring på midten i fjor og jeg mener han hadde alle kvaliteter til å utfylle Cesc. Et realt rivjern som heller ikke gjør seg bort med ballen i beina. Salget av Diarra synes jeg også var skuffende. Dette er en spiller som kunne blitt en bra spiller for Arsenal.

 

I øyeblikket, med det laget vi har pr dags dato, ser laget mitt ut sånn:

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Nasri-Fabregas-Song-Rosicky

 

V.Persie-Adebayor

 

Benk: Mannone,Vela,Walcott,Diaby,Song

 

Etter min mening så mangler dette laget to ting for å være komplett. En fullverdig erstatter for Flamini og en ny keeper. Almunia er en grei keeper,men ikke en matchvinner som et lag som skal vinne trofeer trenger. Han er også utrolig svak i feltet,noe som ikke akkurat gjør det faktum at vi ikke ruver i lufta noe bedre. Jeg mener Akinfeev kan være et aktuelt navn.

 

Det blir en spennende tid frem mot seriestart,men jeg tror de som venter på noen store signeringer kommer til å bli skuffet. Wenger sa han skulle kjøpe 2-3 spillere og det har han forsåvidt gjort. Jeg har hvertfall ikke veldig tro på at han åpner sjekkheftet i noen nevneverdig grad. Gleder meg til PL sparkes i gang og SIlly Season er over!

 

Ante ikke at vi hadde et nytt brødrepar i klubben.. :)

 

Men er enig i det meste du sier.. klarer ikke helt å se Song, Denilson eller Diaby som en erstatter for Flamini og derfor burde Wenger handle en ny DM. Når det gjelder Hleb tror jeg også som deg, at Nasri kommer til å være en bedre spiller for Arsenal pga. han har en mer direkte spillestil, og han har vist at han er i stand til å score mål.

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde vi vel samme situasjon før forrige sesong også da Flamini slo til. Og slår Diaby til har vi en stor og sterk ung Vieira ved siden av Fab.

MEN faktum er at stallen vårs var for tynn før sommer startet og vi har kvittet oss med 4 rutinerte spillere.

Jeg hadde vært adskillig mer optimist hvis en defensiv sentral midtbane hadde blitt hentet inn.

Ellers har vi mye bra unge spillere som kan slå ut i full blomst....men så var det ,kan vi vinne PL med et så ungt lag?

Link to comment
Share on other sites

Så klart vi kan,vi var jo ikke langt unna å gjøre det i fjor men uansett så skal det mye til å hamle opp med United og ikke minst Chelsea.Deco,Essien,Ballack,Terry,Ronaldo,Tevez..Vi har kun en spiller som er i verdensklasse som disse nevnte og det er Fabregas(pr dags dato) Håper RVP,Eduardo og flere kan komme seg i samme klasse iløpet av sesongen.Skal vi vinne så må hele laget stå samlet og virkelig slå til! Om Wenger henter inn den spilleren vi trenger(Dm,Barry?) for å få kabalen til å gå opp så har jeg trua..

 

En annen ting er vel om vi klarer å opprettholde den bredden i stallen som skal til.Vi klarte det ikke i fjor og jeg regner med Wenger har fått med seg det å..Spillere som RVP og Rosicky som har slitt med skader i det siste trenger vi virkelig hver eneste kamp om vi skal være med i racet om tittelen og trofeer.

 

Men som sagt.Jeg er optismist og stoler på att Wenger vet best.Tror spillere som Song,Denilson,Walcott og kansje Dansken slår gjennom i år og blir spillere i verdensklasse.Da tror jeg ikke det skal mangle på bredde i stallen heller :)

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er vel om vi klarer å opprettholde den bredden i stallen som skal til.Vi klarte det ikke i fjor og jeg regner med Wenger har fått med seg det å..Spillere som RVP og Rosicky som har slitt med skader i det siste trenger vi virkelig hver eneste kamp om vi skal være med i racet om tittelen og trofeer.

 

Men som sagt.Jeg er optismist og stoler på att Wenger vet best.Tror spillere som Song,Denilson,Walcott og kansje Dansken slår gjennom i år og blir spillere i verdensklasse.Da tror jeg ikke det skal mangle på bredde i stallen heller :)

 

Alle spillerne du nevner har blitt et år eldre siden sist. Det kommer vi til å se har gjort dem godt. Song kan bli en hit er mitt tips. Dessuten har vi Vela, som jeg tror vil blomstre i laget. Og overgasngsvinduet er heller ikke slutt. Og så langt er vi heller styrket enn svekket i det markedet. Vi solgte i fjor også spiller på hell og vi ble sterkere. Unntaket i år er Flamini, som sikkert ville hatt en god sesong i drakta i år også.

Syntes egentlig det er litt mye pessimisme i denne tråden i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er forsterkningene da?

Vi har en manager som har uttalt at han syntes vi trenger flere nye spillere, en full pengebok. Hva mer skal til for at en får fingen ut og satser litt?

 

Legger man en god pose godvilje til er vi ikke svekket ift sist sesong som endte med null trofeer. Vela er ikke noe sikkert kort, det er heller ikke Nasri. Flamini presterte stabilt bra sesong og Hleb var også ofte en viktig mann(Og hvor idiotisk er det ikke å bruke så mange kamper for å "lære" han engelsk fotball, så stikker han straks han begynte å få virkelig taket på det.). Slik jeg forstår det stenger overgangsvinduet for spillere inn til Arsenal 31. Juli. Vi har da ikke allverden med tid.

 

Almunia som førstekeeper er en svakhet ift de klubbene vi kjemper mot.

Bredden i hele troppen er ikke det den bør være, om målet er å vinne en skikkelig tittel igjen.

 

Jeg har enorm respekt for det arbeidet Wenger driver med i Arsenal men av og til synes jeg rett og slett han blir litt naiv. Det er veldig synd.

Forøvrig er jeg lei innlegg som avsluttes med Wenger knows, gjerne i kritikk at de som er uenige med franskmannen. Dette er et diskusjonsforum og da er det helt naturlig å diskutere hva treneren til enhver tid driver med.

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig nyhet. Forferdelig sykdom, men Toure slipper forhåpentligvis det værste av symptomer da han

er i Europa og får medisiner (?) Vet lite om denne sykdommen annet enn at faren til en bekjent av meg

fikk dette i Afrika og det var visst et rent så helvette... :) Seriestarten er trua står det, noen som har kjennskap til hvor lenge sykdommen vanligvis varer? Kan vell sikkert googles.

 

Likte ikke dette i det hele tatt :) Gallas & Toure trenger all den trening de kan få sammen

Link to comment
Share on other sites

Hvor er forsterkningene da?

Vi har en manager som har uttalt at han syntes vi trenger flere nye spillere, en full pengebok. Hva mer skal til for at en får fingen ut og satser litt?

 

Legger man en god pose godvilje til er vi ikke svekket ift sist sesong som endte med null trofeer. Vela er ikke noe sikkert kort, det er heller ikke Nasri. Flamini presterte stabilt bra sesong og Hleb var også ofte en viktig mann(Og hvor idiotisk er det ikke å bruke så mange kamper for å "lære" han engelsk fotball, så stikker han straks han begynte å få virkelig taket på det.). Slik jeg forstår det stenger overgangsvinduet for spillere inn til Arsenal 31. Juli. Vi har da ikke allverden med tid.

 

Almunia som førstekeeper er en svakhet ift de klubbene vi kjemper mot.

Bredden i hele troppen er ikke det den bør være, om målet er å vinne en skikkelig tittel igjen.

 

Jeg har enorm respekt for det arbeidet Wenger driver med i Arsenal men av og til synes jeg rett og slett han blir litt naiv. Det er veldig synd.

Forøvrig er jeg lei innlegg som avsluttes med Wenger knows, gjerne i kritikk at de som er uenige med franskmannen. Dette er et diskusjonsforum og da er det helt naturlig å diskutere hva treneren til enhver tid driver med.

 

Vil bare si at for det første så stenger overgangsvinduet 31. august, og for det andre så har Wenger uttalt at han har planer om å kjøpe en spiller eller to til. Personlig tror jeg vi ender opp med en erfaren defensiv midtbane alá Barry.

 

Må jo også huske at Wenger er kjent for å vente til siste minutt for å få avtalene i orden, husker jo Gallas/Cole sommeren 06 og Diarra i fjor.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 23 2008, 04:38 AM) 136047[/snapback]

Hvor er forsterkningene da?

Vi har en manager som har uttalt at han syntes vi trenger flere nye spillere, en full pengebok. Hva mer skal til for at en får fingen ut og satser litt?

 

Legger man en god pose godvilje til er vi ikke svekket ift sist sesong som endte med null trofeer. Vela er ikke noe sikkert kort, det er heller ikke Nasri. Flamini presterte stabilt bra sesong og Hleb var også ofte en viktig mann(Og hvor idiotisk er det ikke å bruke så mange kamper for å "lære" han engelsk fotball, så stikker han straks han begynte å få virkelig taket på det.). Slik jeg forstår det stenger overgangsvinduet for spillere inn til Arsenal 31. Juli. Vi har da ikke allverden med tid.

 

Almunia som førstekeeper er en svakhet ift de klubbene vi kjemper mot.

Bredden i hele troppen er ikke det den bør være, om målet er å vinne en skikkelig tittel igjen.

 

Jeg har enorm respekt for det arbeidet Wenger driver med i Arsenal men av og til synes jeg rett og slett han blir litt naiv. Det er veldig synd.

Forøvrig er jeg lei innlegg som avsluttes med Wenger knows, gjerne i kritikk at de som er uenige med franskmannen. Dette er et diskusjonsforum og da er det helt naturlig å diskutere hva treneren til enhver tid driver med.

 

Vil bare si at for det første så stenger overgangsvinduet 31. august, og for det andre så har Wenger uttalt at han har planer om å kjøpe en spiller eller to til. Personlig tror jeg vi ender opp med en erfaren defensiv midtbane alá Barry.

 

Må jo også huske at Wenger er kjent for å vente til siste minutt for å få avtalene i orden, husker jo Gallas/Cole sommeren 06 og Diarra i fjor.

Uansett hvor mange Wenger har tenkt å skaffe, han sier 1-2, personlig syns jeg vi kan hente 3 erfarende for en gangs skyld. Jo før spillerene kommer til Arsenal, jo bedre. De skal jo tross allt lære seg å spille som et lag!

Wenger sa jo i begynnelsen av vinduet at han visste akkurat hvilke spillere han ville ha, og at han ville ha dem klare til trenings perioden.

Link to comment
Share on other sites

En ting er iallefall sikkert. På midtbanen sentralt er vi definitivt svekket siden forrige sesong. Og det vil være en stor overraskelse om ikke det er det området Wenger ser vi trenger forsterkninger.

 

Ellers når vi så igår på hva vi hadde som midtstoppere så lurer jeg litt på hva Wenger tenker på. Ingen av Hoyte brødrene er gode nok der.

 

Personlig syns jeg det er lite lurt å drøye for lenge med kjøp nå.

Og hadde ikke akkurat blitt misfornøyd med 2 spillere inn. Det er mye talenter i klubben,men det kan bli litt lite tyngde i laget også.

Link to comment
Share on other sites

Det blir i så fall bra.

Lehman fikk nesten ikke spille i fjor. Gilberto ville fått lite spilletid, tror jeg,i sesongen som kommer. Nasri vil bli viktigere enn en Hleb på hell. Vi har mistet Flamini, men vi har en skadefri Diaby, "nye" Vela, en kommende stjerne i Song, en Fabregas som var utrolig i EM og for oss i fjor, og som vil holde lenger enn i fjor. Rosicky er snart tilbake og vP er skadefri. Og etter hvert Eduardo.

Pluss at vi er på markedet etter en spiller på midten, kanskje to.

Konklusjonen, vi er ikke svekket siden i fjor, i mine øyne, og med en tilvekst eller to vil vi bli vesentlig styrket.

Link to comment
Share on other sites

Nasri vil bli viktigere enn en Hleb på hell

 

Jeg håper du har rett i at Nasri blir en viktigere spiller for oss en Hleb, men skjønner ikke hvor du får det fra at Hleb er på Hell?

 

Han var bedre i fjor enn året før, og alderen hans tilsier at han sannsyligvis har sine tre-fire beste år foran seg.

 

Det er greit at spillere forlater oss, men det går an å ha en edruelig vurdering av dem alikevel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...