Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Almunia er en svært god keeper, og det kan umulig være nødvendig å søke etter en erstatter. Jeg støtter Wenger fullt ut, og mener at de fleste av mine medsupportere i denne tråden er på villspor.

 

Grunnen til at vi ikke fikk med oss de 6 ekstra poengene i fjor, var i mangelen av en match-vinner på midtbanen. Når vi har vunnet pokaler har vi i tillegg til en god angrepsrekke, også hatt kantspillere som bidrar på en helt annet måte til målkontoen enn det Hleb, Rosicky, Eboue, Walcott, Diaby osv gjorde i fjor. Med en match-vinner der, hadde vi ikke tapt så mange poeng i løpet av våren!

 

Jeg savner Pires noe så vanvittig! Jeg savner ikke (!) Seaman eller Lehmann. For keeperen vår er god nok!

 

Faktisk nokså enig med deg Helge. En del supportere har forblindet seg totalt på Almunia. Og det virker rart som du sier da det var framover vi brente en haug med sjanser i flere kamper. Der 'tapte' vi flere poeng enn hva Almunia gjorde. B'ham kampen er jo det klassiske eksempelet. Vi burde hatt 4-5 mål der.

Greit at Almunia kke er i Van Der Sar el Cech klasse, men Almunia er etter min mening helt på nivå med Reina.

 

Dette er nok det mer korrekte Wenger sa. Vier bare hvordan media kan vri noe til det helt motsatte...

 

http://www.eecho.ie/news/story/?trs=mhgbidgbkfey

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=507728

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Almunia er en svært god keeper, og det kan umulig være nødvendig å søke etter en erstatter. Jeg støtter Wenger fullt ut, og mener at de fleste av mine medsupportere i denne tråden er på villspor.

 

Grunnen til at vi ikke fikk med oss de 6 ekstra poengene i fjor, var i mangelen av en match-vinner på midtbanen. Når vi har vunnet pokaler har vi i tillegg til en god angrepsrekke, også hatt kantspillere som bidrar på en helt annet måte til målkontoen enn det Hleb, Rosicky, Eboue, Walcott, Diaby osv gjorde i fjor. Med en match-vinner der, hadde vi ikke tapt så mange poeng i løpet av våren!

 

Jeg savner Pires noe så vanvittig! Jeg savner ikke (!) Seaman eller Lehmann. For keeperen vår er god nok!

 

Faktisk nokså enig med deg Helge. En del supportere har forblindet seg totalt på Almunia. Og det virker rart som du sier da det var framover vi brente en haug med sjanser i flere kamper. Der 'tapte' vi flere poeng enn hva Almunia gjorde. B'ham kampen er jo det klassiske eksempelet. Vi burde hatt 4-5 mål der.

Greit at Almunia kke er i Van Der Sar el Cech klasse, men Almunia er etter min mening helt på nivå med Reina.

 

Ellersså er vel dette årsaken til at Wenger ikke bruker penger på spillere. Må si jeg syns det er rart av Wenger å gå ut slikt. Det rimer svært dårlig med hva styre og Wenger sa rett etter sesongen ifjor:

 

http://www.birminghammail.net/birmingham-s...97319-21270442/

Det er klart vi ikke tapte gullet i fjor pga Almunia. Vi klarte rett og slett ikke omsette sjansene våres til mål når vi hadde muligheten, og i tillegg ble det vist ting som tider på at vi hadde en litt tynn stall. Men!! Almunia er ikke noe mer enn en middels keeper, og kan ikke sammenliknes med keepere som Cech, Van der sar og til dels Reina. Her ligger vi langt bak, og skulle serien bli like gjevn som i fjor (noe jeg tror den blir), så kan keeperne være en avgjørende faktor, og dermed mener jeg som mange andre at Almunia ikke holder mål på sikt. Legger IKKE skylden på han for at vi ikke tok gullet hjem i fjor, det er det laget som en enhet som gjorde, ved at vi sviktet i avgjørende situasjoner både foran eget og motstanderens mål. Neste år er det kanskje andre ting som avgjør!?

Link to comment
Share on other sites

 

Tror ikke du skal prate så mye om kunnskapen til folk,,virker bare som om du setter deg selv veldig høyt,faktisk over wenger selv...men for alt jeg vet så er du vel kanskje en framtidig toppmanager :blink:

 

keepere skal jobbe i feltet,men ikke for enhver pris og du vet sikkert godt hva jeg mener vist du bare gidder!

 

som jeg sa tidligere,,godt mulig almunia ikke er god nok,men lehman er ikke løsningen.

 

Vel, jeg synes Lehmann er og var løsningen, men dessverre er han solgt..

Når du sammenligner Almunia og Lehmann i feltarbeid, da er det ikke temmelig lett å skjønne hva du mener. Mitt motto er "Få den ballen vekk!" og det synes jeg Lehmann innfir glimrende. Almunia kan selvfølgelig ikke klandres pga. gullet, det er jo tross alt ikke hans skyld at Wenger bestemmer at han skal stå. Almunia gjør sikkert sitt beste, men hans beste er tydeligvis ikke godt nok for en førstekeeper i en toppklubb.

Og, ja, Adebayor sviktet etter nyttår, og der gjorde Wenger nok en blemme ved å la ham få spille selv om prestasjonene ikke var på topp. Litt morsom sammenligning egentlig, Wenger benker Lehmann etter hans to tabber, men Adebayor fortsetter på topp selv om han sløser med alt han får.

Håper også vi henter en ny spiss, og da ikke for å erstatte Adebayor, men for å få mer bredde i stallen. Man kan jo ikke forvente at en spiss skal prestere like godt hele sesongen ut.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ingen verdensklasse keeper. Det er vel de aller fleste enige om, men på bakgrunn av dagens disksujoner hvor det settes spørsmål ved økonomien i klubben så er det vel ganske opplagt at Wenger ser andre lagdeler som det er viktigere å forsterke.

 

Almunia er helt ok, verken mer eller mindre. Kanskje han kan ta steget opp denne sesongen? Forøvrig er jeg betraktelig mer bekymret for vår 2 keeper. Fabianski viste absolutt ingen ting de gangene han fikk prøve seg forrige sesong.

 

Personlig har jeg liten tro på dommedags oppslagene i dagens tabloider, det viser seg vel også at Wenger er feilsitert. Jeg synes det er flott at Wenger og Arsenal setter ned foten på endel syke lønnskrav og transfer summer. Leeds ble nevnt av en med debbattant her og det er ett godt eksempel. Per dags dato er det særdeles få klubber som drives sunt. Arsenal er definitivt en av disse, og var meget nære gull i PL i år.

Link to comment
Share on other sites

Først må jeg gi skryt til Sir John og Rotteh for sine to innlegg som jeg støtter fullt ut. Almunia er ikke god nok, mens Ade sin scoringsstatistikk lyver litt med tanke på sine to hattrick mot Derby og diverse straffer. Ingen tvil om at Ade har et stort potensiale og gir oss en plan b. En veldig god kombinasjon av bakromsspiller og targetman er han også. Hvis vi kan beholde han er det fint, men er det sikkert at han utfyller potensialet sitt og at han blir mer down to earth? Til £30 mill kan vi få en meget god ersatter som kanskje ikke gir oss hodesyrken, fysikken og allsidighet, men som har andre egenskaper vi kan dra nytte av. Tenker da på ekstem fart eller ekstrem foran kassa.

 

Det er viktig at vi ikke gir Almunia all skyld. Han hadde ikke hadde skyld i straffene som ble laget mot oss mot Birmingham, Man U og Liverpool. Det er også mange av målene som han slapp inn som heller ikke noen av de andre stjernekeeperene i ligane ville klart. I noen av kamper der vi tapte poeng, var det også noen tilfeller av elendig effektivitet foran morstanderens mål som var hovedgrunnen til at vi tapte poeng.

 

Likevel, så må det jo sies at vi ledet i flere av de kampene vi tapte på slutten. Dersom vi hadde vunnet på Old Trafford (som da ville ført til at vi hadde vunnet serien - sett at de andre resultatene ble de samme), ville nok ikke like mange lett etter en syndebukk. Det var ikke kun Almunia som hadde skyld. Toure, Gallas og Senderos hadde alle skyld i flere mål. Inviduelle feil, dommerfeil og kommunikasjonsfeil som alltid. Det er svært frustrerende at vi alltid får drittmål mot oss i de viktige kampene. Et nydelig mål, der vi blir totalt rundspilt eller et nydelig langskudd er greit. Unødvendige frispark og andre tabber som fører til mål, er derimot noe jeg er alt for lei av. Det virker i mine øyne som at Gallas raknet helt som kaptein på slutten, og stresset sine medspillere da vi ledet i de store kampene, noe som førte til mange tåpelige feil. Jeg kan ikke huske å ha sett forsvaret så usikre, hodeløse og blottet for selvtillit som de jeg var vitne til fra og med birmingham-kampen.

 

I kampene mot de "lettere" lagene, oppstår det et annet problem. Motstandernes effektivitet mot oss. Vi peiser på fra første minutt og skaper mye sjanser. Likevel klarer vi ikke å score. Så kommer det andre laget på sin første sjanser og putter. Nok en gang blir vi jagende. De to siste årene har dette vært en gjengangsmelodie i kampene våre. Vi spiller på høy risiko, og har to backer som etterlater seg store rom bakover. Det åpner for potensielle muligheter for motstanderne. Våre to midtsopperne må nok ta på seg skylden for disse målene. Offisde-linja må sitte skikkelig og konsentrasjonen skal ikke droppe selv om de har hatt lite å gjøre. Det er dog utrolig positivt at vi ofte kom tilbake, og det vitner om sterk psyke i laget når vi aldri gir oss. MEN jeg er helt sikker på at det ødela stort for oss fysisk utover sesongen. Selv om selvtilliten var på topp gjennom store deler av sesongen, var ikke fysikken det. Så mye press som vi hadde på slutten av de fleste kampene tar på veldig mye. Det fikk vi kjenne i form av skader, tabber og slitne bein på slutten.

 

Et annet problem var at Wenger ikke hvilte spillere når vi kontrollerte kamper. Dette førte til slitne bein som ble mer utsatte for skade. Benkesliterne fikk heller ikke bygget opp formen eller selvtilliten, slik at når de først fikk sjansen var de langt unna formen. Mange av reservene våre er ikke for dårlige, de får bare ikke nok spilletid. I de andre storlagene har de mange spillere som er temmelig jevngode på flere posisjoner, noe som fører til at manageren blir nødt til å bytte på spillere for å ikke få misfornøyde spillere. Dessuten hadde Wenger en tendes til å slenge innpå en defensiv spiller på slutten av kamper vi måtte vinne. I seg selv kan dette ofte være veldig smart. Når denne mannen er en Gilberto / Senderos som kommer inn uten selvtillit, er det derimot ikke et bra trekk. Jeg ble faktisk mer nervøs etter at slike bytter ble gjort, og jeg er nok ikke alene.

 

Det var ikke mange ganger vi tapte sjansestatistikkene. Man kan klage på angrepsspillet vårt, men forsvaret må klare å holde buret rent i nok kamper. Jeg ser at mange ser på Reina som jevngod med Almunia. Hvilke skjulte ferdigheter er det Almunia har som ikke jeg har sett? Reina har et langt dårligere forsvar forsvar foran seg enn det Almunia har. Greit nok, Liverpool spiller mer defensivt og spiller med lavere risiko, men det er garantert ikke uten grunn at Reina har for andre (eller tredje?) gang på rad fått det høyeste antallet clean sheets i løpet av sesongen. I tillegg er han meget god på igangsettinger. Almunia er hverken er på topp 5 lista på antall redninger eller redningsprosent. Ei heller gjør han mange ekstreme matchvinnende redninger (kun den mot Spurs). Igangssettinger er han heller ikke god på. På dødballer har vi heldigvis ikke sluppet inn mange mål, men det er jeg veldig sikker på at vi kan takke Sagna og Ade for. Selv om Lehmann bare spilte en brøkdel av kamper som Almunia, hadde førstnevnte likevel høyere antall gode igangssettinger. Mange klager på at Hleb dreper kontringer, Almunia dreper kontringer før de engang har startet. Vi har Clichy, Sagna, Ade, Hleb og Walcott som løper fra de fleste. I tilegg har vi pasningsleggere i verdensklasse i RvP, Fabregas og Rosicky. Hvorfor skal vi da ikke klare å score flere kontringsmål? For Man U lagde duoen Ronaldo og Rooney flere kontringsmål. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi ikke skal klare det!

 

Jeg er veldig spent på om hva som ville vært best av å få en ny keeper eller en ny spiller for Gallas. En av de to alternativene er nok det vi trenger i mine øyne, for at vi endelig skal klare å holde mer tett bakover. Vi har verdens beste backpar, så der er det ingen problemer. Med tanke på Almunia er nr 1 og Gallas mest sannsynlig blir kaptein, vil nok det desverre ikke bli endringer på det. Kanskje Adams kan steppe inn og gjøre en god jobb som defensiv trener? Noe må i alle fall bli gjort der bak. Håper vi får se løsningen allerede fra sesongstart!

Link to comment
Share on other sites

Reina har et ultradefensivt lag foran seg og spiller med en helt annen risiko bak enn hva Arsenal gjør. Liverpool spiller uhyre defensivt,noe Arsenal definitivt ikke gjør.

Kontringsmål imot L'pool ser du sjeldent så i mine øyne er Almunia helt på høyde hvis ikke bedre enn Reina.

Har sett flere kamper med Reina imål og god i feltarbeidet er han langt ifra. Heller en risiko.

I kamper mot topplagene er det vel faktisk Reina som har vært den som har skuffet.

Bare mot United var han skyld i minst 2 mål.

Men ellers er jeg enig i at Almunia ikke er i verdensklasse,men solid.

Det er på midtstopperplassen vi har slitt mest og effektivitet foran mål.

Jeg ser mye heller Wenger konsentrerer seg om dette, enn en ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Og kanskje vi hverken trenger keeper eller midtstopper? Bare en kollega til Fabregas med hodestyrke. Da er mye gjort ;)

 

Men at noen skulle ønske å ha Lehmann i førsteelleveren til neste sesong er nesten komisk. Han er rett og slett for gammel nå. Hverken spenst eller fotarbeid henger med lenger.

 

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

Link to comment
Share on other sites

Men at noen skulle ønske å ha Lehmann i førsteelleveren til neste sesong er nesten komisk. Han er rett og slett for gammel nå. Hverken spenst eller fotarbeid henger med lenger.

 

Er det komisk å ville at landslagskeeperen til årets sølvvinner i EM skal spille for ens lag? Det eneste komiske her er din kommentar!

Link to comment
Share on other sites

Og kanskje vi hverken trenger keeper eller midtstopper? Bare en kollega til Fabregas med hodestyrke. Da er mye gjort ;)

 

Men at noen skulle ønske å ha Lehmann i førsteelleveren til neste sesong er nesten komisk. Han er rett og slett for gammel nå. Hverken spenst eller fotarbeid henger med lenger.

 

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

 

Vet ikke om jeg vil grine eller le... Du sitter rett og slett og finner på påstander fra egen fantasi, uten at det har noen sammenheng med virkeligheten. Det eneste av det du sier det er hold i, er at Lehmann begynner å dra på årene, men foreløpig ser det ikke ut som han presterer noe dårligere av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

 

TOTALT UENIG. Han er bare 19-20 år og kan utvikle seg til å bli en VANVITTIG god spiss, det så vi også mot Boro da han fikk sjansen som innbytter!

 

Litt nysgjerrig på hva du har sett som gjør at du har såpass stor tro på Bendtner? Ikke akkurat levert mye de gangene han har fått sjansen fra start...? Vet han er ung,but still...

Er ganske sikker på at Wenger har stor tro på Bendtner og kommer nok ikke til å slippe han. Synes det er het greit da han har hatt en ganske bra sesong. Skorte mange viktige mål og viste store ferdigheter ved noen anledninger. Tror han kommer til å bli stor for oss.

Link to comment
Share on other sites

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

 

Gilberto er tross alt en av våre beste hodespillere, så der er det problemet løst. Tror også Gilberto kommer mer til sin rett hvis laget begynner å spille litt mer direkte fotball igjen. Gilberto og Fabregas passet meget godt sammen sesongen 2004/05 da Fabregas slo gjennom.

 

Gilberto passer mer inn i en direkte spillestil enn i en spillende spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Da gir iallefall klubben beskjed at Ade blir i Arsenal.

Hleb derimot får gå.

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/arti...6&in_page_id=43

 

At Hleb får gå, tror jeg har med at han har uttalt at han ikke trives i London, samt at Wenger ser på Nasri som erstatter. I tillegg tror jeg Wenger ønsker å gå tilbake til en mer direkte spillestil.

 

At Adebayor ikke får dra, tror jeg rett og slett går på at klubben ønsker å statuere ett eksempel. De ønsker å vise at de ikke er villig til å gi etter for spillernes håpløse krav. De ønsker å vise at her må spillerne ære de kontraktene de har underskrevet.

 

Hvis så er tilfelle, kan dette gi både positive og negative ringvirkninger. Problemet med en slik policy, kan være at spillere vegrer seg for å signere nye kontrakter eller å komme til klubben

Link to comment
Share on other sites

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

 

Gilberto er tross alt en av våre beste hodespillere, så der er det problemet løst. Tror også Gilberto kommer mer til sin rett hvis laget begynner å spille litt mer direkte fotball igjen. Gilberto og Fabregas passet meget godt sammen sesongen 2004/05 da Fabregas slo gjennom.

 

Gilberto passer mer inn i en direkte spillestil enn i en spillende spillestil.

 

Lehmann-debatten er grei nok å legge død, nå. Jeg er helt uenig med flere her på forumet ser jeg.

 

Jeg tror at selv med en mer direkte spillestil, vil Gilberto være en litt for rolig type. Vi trenger en mer aggressiv ball-vinner. Vi trenger noe mer enn en som bare skal bidra til balanse i laget. Det er ikke nok. Men for alt i verden. Tilpasser Wenger spillet mer i forhold til Gilberto egenskaper, vil jeg mer enn gjerne bli med på en oppvåkning! Så får vi se... ;)

Link to comment
Share on other sites

Om vi ikke henter inn en erstatter i Flaminiklasse til den ene midtbanerollen så mener jeg att vi må endre litt på spillemønstret.Tipper vi kommer til å starte sesongen med Gilberto i den rollen.Vi har egentlig ikke så mye annet å bruke der.Denilson er vel litt for urutinert til å befeste den posisjonen og Diaby er kansje altfor offensiv.Faktisk så bryr jeg meg ikke så altfor mye om Hleb forlater oss.Får vi greit med penger for han og han ikke trives i London så er saken grei.Han hadde en god sesong i fjor men synes kansje han trapper litt for mye med ballen i forhold til de vingene Arsenal har hatt tilbake noen år(Pires,Merson,Overmars etc) Kunne tenkt meg en superoffensiv venstreving,håper Nasri fixer det ønsket ;)

Link to comment
Share on other sites

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

 

Gilberto er tross alt en av våre beste hodespillere, så der er det problemet løst. Tror også Gilberto kommer mer til sin rett hvis laget begynner å spille litt mer direkte fotball igjen. Gilberto og Fabregas passet meget godt sammen sesongen 2004/05 da Fabregas slo gjennom.

 

Gilberto passer mer inn i en direkte spillestil enn i en spillende spillestil.

 

Ser ut som Gilberto ikke er en del av Wengers planer

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2008/0...midfielder.html

 

Da bør en defensiv midtbanespiller inn nå.

Link to comment
Share on other sites

For meg forblir det mest interressante foran sesongstart hvordan Wenger løser saken ifht det sentrale midtbaneleddet. Og om han prioriterer en ny defensiv midtbanespiller med hodestyrke. Det kunne jeg tenke meg!

 

Gilberto er tross alt en av våre beste hodespillere, så der er det problemet løst. Tror også Gilberto kommer mer til sin rett hvis laget begynner å spille litt mer direkte fotball igjen. Gilberto og Fabregas passet meget godt sammen sesongen 2004/05 da Fabregas slo gjennom.

 

Gilberto passer mer inn i en direkte spillestil enn i en spillende spillestil.

 

Ser ut som Gilberto ikke er en del av Wengers planer

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2008/0...midfielder.html

 

Da bør en defensiv midtbanespiller inn nå.

 

Den der bloggeren har ikke oppgitt kilde, så jeg vet ikke om jeg vil tro det som skrives :)

Men uansett tror jeg konstellasjonen Fabregas/Gilberto mangler ballvinneregenskaper. I tillegg tror jeg tempoet blir noe lavt. Derfor går jeg for en nysignering eller omskolering! Som du sikkert har fått med deg, er denne posisjonen den mest spennende avklaringen jeg venter på nå. Hleb og Adebayor er i mine øyne faktisk ikke så viktige!

Link to comment
Share on other sites

Vel Helge. Der er vi ikke på linje. Ade er garantist for mange mål og til å rive motstanderens forsvar i filler. Jeg tror ikke han blir lett å erstatte nå når vi vet Hleb også går.

Er ikke lengre så sikker på at det kommer inn noe defensiv midtbane.

Begynner å tro mer og mer at Wenger bruker noe fra egne rekker i denne posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Vel Helge. Der er vi ikke på linje. Ade er garantist for mange mål og til å rive motstanderens forsvar i filler. Jeg tror ikke han blir lett å erstatte nå når vi vet Hleb også går.

Er ikke lengre så sikker på at det kommer inn noe defensiv midtbane.

Begynner å tro mer og mer at Wenger bruker noe fra egne rekker i denne posisjonen.

 

Forsvinner Adebayor kommer det en ny spiss inn. Jeg er selvsagt også noe bekymret, men Wengers egenskaper i forhold til offensiv og kreativ fotball er hans forse. Han finner en løsning på dette.

 

Wengers egenskaper i forhold til det defensive er jeg mer usikker på. Og derfor er jeg også mest spent i forhold til hva han gjør med midtbaneleddet. Det blir spennende! :)

Link to comment
Share on other sites

En løsning kommer nok den godeste Wenger opp med. Det er jeg også nokså sikker på.

Men at 3 av våre beste spillere evt skifter klubb liker jeg svært dårlig.

Ade ser ut som han har hatt en personlighetsforstyrrelse i løpet av sommeren. Og hva som skjer med Hleb legger en bitter smak i munnen.

Uansett er jeg en smule betenkt.

Link to comment
Share on other sites

Om Ade forlater oss får vi et megaproblem.Vanskelig å finne en spiss av samme type til en fornuftig pris.Tenker da en kraftsenter som vinner i lufta og ikke minst scorer mål.Drogba er vel den første jeg tenker på som kan være overkommerlig men håper for all del Ade blir og att det meste rundt ham er oppspinn og rykter!

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde si opp jobben sin, mange her som har mye mer peiling!!

 

Det er slike kommentarer jeg ikke har noe særlig sans for. Jeg tror de aller, aller fleste Arsenalfans innser at Wenger er en glimrende manager og også inser at han kan mye mer enn oss. Det betyr ikke at han er feilfri.

 

Personlig har jeg vært veldig misfornøyd med hans valg av 1. keeper i år og mener at det må være lov til å kritisere han for det. Det betyr på ingen måte at jeg tror jeg har mer peil enn han.

 

Det er helt klart andre ting man kan kritisere han for, blant annet har en del her på forumet kritisert han for å ikke handle inn en eller flere spillere når transfervinduet var åpent i januar og vi hadde store skadeproblemer. Helt betimelig kritikk spør du meg!

 

Han har også vært kritisert for at han mangler en "plan b", akkurat der mener jeg at han har blitt bedre, men en person som Ferguson er kanskje bedre enn Wenger på det område.

 

I tillegg har han etter mitt syn hatt mange rare bytter opp gjennom årene (Senderos og Cygan som flankespiller for å sikre en seier) med mer. Hvorfor skal vi som supportere ikke kunne kritisere det?

 

Jeg forstår meg ikke helt på "Wenger knows" argumentet når det brukes til stoppe kritkk eller debatt. Wenger er en glitrende manager, men han er bare et mennske og som alle andre mennesker gjør han feil.

Link to comment
Share on other sites

Litt av "problemet" Wenger har er at han er rekkje spelarar som er svært nærme å kunne slå igjennom for fullt internasjonalt. Det vil dermed vere tøft å kjøpe inn mykje nytt som er usikkert. Det å kjøpe nytt er stort sett ein risikoidrett da ein aldri veit korleis ein spelar passar inn i nye miljø. Da er det tryggare med dei spelarane Wenger jobbar med kvar dag og som Wenger har svært stor tru på har det som skal til for å slå igjennom på toppnivå..

 

På keeperplassen er Alumunia ok, i tillegg trur eg at Wengar og hans menn ha stor tru på at polakken kan ta steget til å bli ein topp keeper innen få år, dermed ingen kjøp her...

 

Forsvar. Vi har gode backar, og ok back up i eboue, hoyte, traore. Vi har slitt litt i midten. Gallas/Toure er gode, men noko like i stilen. Senderos er ujamn. På sitt beste god nok, men for ofte på litt for lavt nivå. Wenger har hatt stor tru på Song lenge og på slutten fekk vi sjå noko av potensialet og eg trur Wenger vil gje Song mange sjansar i år, i tillegg har vi ein nordmann i bakhand som alle ynskjer skal slå til. Igjen eit kjøp sette song/nordtveit/traore lengre bak i køa, spelarar som Wenger har STOR tru på kan slå igjennom.

 

På midten er det noko tynnare... Går Hleb kjem nok mest truleg Nasri. Walcott kjem til å spele mykje neste sesong, enten som ving eller spiss. Vi har i tillegg forhåpentlegvis ein Rosciky i storform mest heile neste sesong. Fabregas er soleklar, men ved hans side er mykje usikkert etter at Flamini gjekk. Gilberto kan gjere jobben, men er på hell. Spørsmålet er om Denilson/Diaby er klare til å ta ein plass sentralt. Igjen spelarar Wenger har stor tru på, skal eit kjøp sette desse tilbake, eller klarer ein av desse å ta ein Flamini å gjere ein stor sesong? I bakhånd er det mange unge som blir skrytt opp i skyene av Wenger og ein ny gutt frå Cardiff med store ambisjonar...

 

På topp ser det bra ut. Ade har vist kvalitet, men kan forsvinne. I bakhand har vi ein Bendtner som mange har gløymt. Denne gutten har eit enormt potensiale, og kan ta Ade sin plass. Ein skadefri Van Persie og Eduardo er gode spelarar og når vi da har fått inn Vela som også bør få ein del speletid, er det alt veldig stor konkurranse om plassane. Alle desse er spelarar Wenger trur kan bli nye verdsstjerner. Så spørs det da kven som blir det, det er iallefall sikkert at ikkje alle klarer ta steget.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...