Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

interessante tanker fra Romford Pelè her. mest fordi det er det jeg har sagt hele tia. :D

 

håper Parlour får rett i at vi signer en ny i hvert ledd. helt ærlig så har forsvarsdiskusjonen her inne i forumet, på blogger og i media i det siste nok vippet meg litt i retningen av at vi bør signe en forsterkning i midtforsvaret. det bør være noen som relativt lett kan gå inn i laget og som er mer bauta, med luftstyrke og urokkelighet enn det Gallas og Toure er. hver for seg har de vært sånn passe. synes Toure hadde noen utrolig bra kamper i høst/vinter og ville ikke bytta han mot noen, men det spørs om ikke Gallas og Kolo er for like og at Sende eller Djourou må nedprioriteres. sistnevnte hadde jo aktiv interesse fra Brum om å gjøre lånet permanent i januar..

 

midtbanen og angrepet har jeg vært inne på tidligere. vi trenger en el. to nye vingtyper. ankomsten til Vela (som Wenger antagelig har store forhåpninger til) og Walcotts utvikling gjør ting litt usikkert, men tror Wengers signaler om at han skal være interessert i å signe Ben Arfa er et tegn på at han vil handle inn noen i kantrollene

 

tror allikevel at vi gjør best i og ikke skylde for mye på uflaks slik Gallas gjør eller dommeravgjørelser Wenger gjør her.

vi må innse at den dårlige formen på slutten av sesongen kom pga av at den tynnslitte og unge stallen vår ikke hadde mental og fysisk stamina til å holde konsentrasjonen og fokusen opp, spesielt i slutten av de viktige kampene den siste måneden. seire ble til uavgjort og uavgjort til tap fordi spillerne datt av lasset. det er bare så mye som kan presses inn i unge fotballhjerner. formsvikten til geniet Cesc er et godt eksempel.

 

med to/tre nye signinger til høsten og en samlet tropp uten viktige avganger kan vi klare uheldige dommeravgjørelser og "stang-ut". selv om t.o.m. Fergie innrømmer at vi har vært uheldige med skader må vi ha en stall som er i stand til å møte alle typer motgang.

 

men, som jeg har sagt tidligere tror jeg dette har vært en mellomsesong for Wenger hele tiden og den var ment for å gi svar på hvem som duger og hvem som ikke gjør det. samtidig som vi er i ferd med å få en ung stall som er "superglued". dette utsagnet bekrefter det for meg:

 

"When you go for a youth policy you know about the price you must pay," Wenger added. "At decisive moments in games we have shown a lack of maturity and that's what's gone wrong for us recently. It's only maturity, not quality."

 

tror vi kan vente at han kjøper "maturity" og dybde i sommer. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

interessante tanker fra Romford Pelè her. mest fordi det er det jeg har sagt hele tia. :P

 

håper Parlour får rett i at vi signer en ny i hvert ledd. helt ærlig så har forsvarsdiskusjonen her inne i forumet, på blogger og i media i det siste nok vippet meg litt i retningen av at vi bør signe en forsterkning i midtforsvaret. det bør være noen som relativt lett kan gå inn i laget og som er mer bauta, med luftstyrke og urokkelighet enn det Gallas og Toure er. hver for seg har de vært sånn passe. synes Toure hadde noen utrolig bra kamper i høst/vinter og ville ikke bytta han mot noen, men det spørs om ikke Gallas og Kolo er for like og at Sende eller Djourou må nedprioriteres. sistnevnte hadde jo aktiv interesse fra Brum om å gjøre lånet permanent i januar..

 

midtbanen og angrepet har jeg vært inne på tidligere. vi trenger en el. to nye vingtyper. ankomsten til Vela (som Wenger antagelig har store forhåpninger til) og Walcotts utvikling gjør ting litt usikkert, men tror Wengers signaler om at han skal være interessert i å signe Ben Arfa er et tegn på at han vil handle inn noen i kantrollene

 

tror allikevel at vi gjør best i og ikke skylde for mye på uflaks slik Gallas gjør eller dommeravgjørelser Wenger gjør her.

vi må innse at den dårlige formen på slutten av sesongen kom pga av at den tynnslitte og unge stallen vår ikke hadde mental og fysisk stamina til å holde konsentrasjonen og fokusen opp, spesielt i slutten av de viktige kampene den siste måneden. seire ble til uavgjort og uavgjort til tap fordi spillerne datt av lasset. det er bare så mye som kan presses inn i unge fotballhjerner. formsvikten til geniet Cesc er et godt eksempel.

 

med to/tre nye signinger til høsten og en samlet tropp uten viktige avganger kan vi klare uheldige dommeravgjørelser og "stang-ut". selv om t.o.m. Fergie innrømmer at vi har vært uheldige med skader må vi ha en stall som er i stand til å møte alle typer motgang.

 

men, som jeg har sagt tidligere tror jeg dette har vært en mellomsesong for Wenger hele tiden og den var ment for å gi svar på hvem som duger og hvem som ikke gjør det. samtidig som vi er i ferd med å få en ung stall som er "superglued". dette utsagnet bekrefter det for meg:

 

"When you go for a youth policy you know about the price you must pay," Wenger added. "At decisive moments in games we have shown a lack of maturity and that's what's gone wrong for us recently. It's only maturity, not quality."

 

tror vi kan vente at han kjøper "maturity" og dybde i sommer. :)

 

Wenger har sagt at han ikke kommer til å kjøpe en ny spiller i hvert ledd. Kun en erfaren spiller. Jeg håper inderlig ikke det blir en ny keeper eller en ny forsvarsspiller.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har sagt at han ikke kommer til å kjøpe en ny spiller i hvert ledd. Kun en erfaren spiller. Jeg håper inderlig ikke det blir en ny keeper eller en ny forsvarsspiller.

 

Hvorfor skulle vi ikke hente inn en ny midtstopper? De siste to måneder med fotball, viser at vi virkelig trenger en midtstopper av klasse bak der.

 

I tillegg til dette, trenger vi en skikkelig kantspiller, etter som Rosicky mer eller mindre må regnes som halveis fotballinvalid. Diaby har hatt noen gode kamper på kanten, men er en sentral midtbanespiller.

 

Hvis van Persie fortsetter med skadeproblemene sine, trenger vi også en ny spiss. Vi har heller ingen garanti for at Eduardo kommer tilbake til godt gammelt slag.

 

Det skulle være 1 spiller til hvert ledd. Du får mene hva du vil Helge, men jeg støtter Romford's Pele 100%. Hvis du tror at det faktum at spillerne har fått 1 år til med erfaring er nok til at vi skal vinne PL neste sesong, så tar du feil. Ferguson kommer til forsterke laget til neste sesong. Ikke fordi stallen ikke er god nok, men fordi han vet at laget trenger forsterkninger dersom de skal kunne forsvare ett eventuelt ligagull.

 

Det er vel den største årsaken til at Ferguson har klart å vinne ligaen i påfølgende sesonger flere ganger. Han hviler ikke på laurbærene.

Link to comment
Share on other sites

Støtter også Romfords Pele 100%. Denne sesongen har vel vist at vi trenger en solid midtstopper med Gallas el Toure.

Skulle det bli Toure som blir vraket hadde det vært interessant å sett ham som en defensiv midtbanespiller.

 

På topp er vi nødt å ha en forsterkning. Eduardo vet vi ikke hva som skjer med VP er mye skada. Kjøp David Villa.

 

Rosicky er halveis fotballinvalid. Vi trenger en på vingen. En ny Overmars hadde vært spennende.

 

Skulle også Flamini og Hleb gå trenger vi 2 topp spillere som kan erstatte dem også. De vil bli utrolig vanskelige å erstatte etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Traore håper jo også på å bli brukt på venstreving. Da trenger vi ikke noen vesnrteving hvis i skal satse på han.

 

Venstreving: Hleb, Rosicky, Vela, Traore, RvP, Eduardo( og Diaby). Alle de kan altså spille på venstreving neste sesong og vi får kanskje inn noen spillere som Merida, Barazite og Wilshere. Har vi ikke nok vinger? Hvis vi absolutt må ha inn en ny ving så må vi jo selge en og da stemmer jeg for at vi selger Rosicky, ettersom han er skadet store deler av sesongen.

 

Hvis vi skal kjøpe inn en spiss så er jeg egentlig bare åpen for David Villa.

 

Vi bør selge Senderos og hente f.eks. Richards + hente inn en ny klassekeeper. Ellers er troppen komplett!

Link to comment
Share on other sites

http://www.football365.com/story/0,17033,8...3430477,00.html

 

greit artikkel.. og enig med ganske mye av det

dette er krisemaksimering av den sorten som er blottet for retrospekt over stallens prestasjoner fram til feb/mars. i følge den artikkelen skulle man tro at vi trengte 11 ny spillere (vel en midtstopper, Clichy, Cesc og Adebayor får visst lov å bli, men...)

 

det er ikke sikkert det står så dårlig til med Rosicknote og vP som alle skal ha det til. dette vet det medisinske personellet rundt spillerne mer om enn oss andre. det virker ikke som de er helt sikre heller, men det utelukker ingenting.

 

btw: jeg har ikke sett noe sted at Wenger har proklamert at han skal kjøpe "en erfaren forsvarsspiller" som artikkelen sier. han har sagt at de kikker etter en erfaren spiller, men hvilken posisjon han skal spille i var ganske vagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gjort det slik:

 

Ut: Lehmann, Senderos, Gilberto, Bendtner (Eboue)

 

Inn: Klassekeeper(Frey/Buffon/Gordon), midtstopper (Richards/Lescott/Zapata/erfaren midtstopper), def. midtbane(L. Diarra/Sunny/Hamsik), David Villa og David Silva.

 

Det er vel 100% sikkert at dette ikke skjer men med disse spillerene så tror jeg vi hadde vært enda nærmere Premier League tittelen.

 

Edit:

 

Når Wenger har fått sprøsmål om overgangsvinduet så sier han alltid at 1. prioriteringen er å beholde de spillerene vi har. Jeg vil bli veldig skuffet hvis han ikke klarer å beholde Hleb og Flamini i klubben! Tror også Fabregas blir veldig skuffet ettersom de 3 er "bestevenner".

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Wenger sier at vi har vært veldig uheldige i år. Bakover på banen så har vi selvsagt vært uheldige, men også udyktige.

 

Offensivt

 

Mange ganger har vi hatt dommeren imot oss og det har gått utover resultatet, men jeg må si at vi burde punktert kampene lenge før! Når vi har 3-4, 100% sjanser iløpet av en kamp så er det ikke godt nok at stillingen blir 1-1.

Ja Adebayor har scoret 19 mål men allikevel. Hvis du ser høydepunketne fra Man Utd kampen så burde han ha scoret 3. Wenger synes nok at når Adebayor bommer så er han uheldig. Når en spiller bommer med 2 centimeter eller keeperen gjør en fantomredning, ja da er vi uheldig. Men som regel setter Adebayor ballen rett på keeperen eller fyrer ballen langt utenfor. Det er her vi mangler en Torres eller en David Villa, som kan spille ved siden av Ade!(RvP er alt for mye skadet).

Kan jo også nevne alle de offsidene Adebayor går i (4 ganger offside iløpet av 5-10 min på Anfield). Det ødelegger så mange angrep at det er utrolig. Det kan ihvertfall ikke kalles uheldig.

De meningsløse, lange, ballene opp mot Ade må også bort. Adebayor har veldig problemre med store stoppere og han vinner sjeldent de duellene. Også de ballene i bakrom som keeperen snapper opp hver gang.

Midtbanen må også ta mye av ansvaret her. Vingene våre(Eboue og Hleb), har vel 2 mål tilsammen? Det er jo rett og slett tragisk!

 

Defensivt:

 

Det vi må bli flinkere på er å ta ut pasningsalternativene til motstanderen. Synes lagene kommer til langt flere sjanser mot oss enn mot de andre topp 4 lagene og det er nok mye pga dette(Vi må jobbe defensivt som et lag). Presse motstanderen mye mer. Gå i kroppen på dem! Tror mange av de unødvendig baklengsmålene hadde forsvunnet da!

 

Jaja mye negativt, men jeg ser fram til neste sesong! Håper vi kan få inn en spiss som putter så og si alle sjansene han får(DAVID VILLA)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg ser at Wenger sier at vi har vært veldig uheldige i år. Bakover på banen så har vi selvsagt vært uheldige, men også udyktige.

 

Offensivt

 

Mange ganger har vi hatt dommeren imot oss og det har gått utover resultatet, men jeg må si at vi burde punktert kampene lenge før! Når vi har 3-4, 100% sjanser iløpet av en kamp så er det ikke godt nok at stillingen blir 1-1.

Ja Adebayor har scoret 19 mål men allikevel. Hvis du ser høydepunketne fra Man Utd kampen så burde han ha scoret 3. Wenger synes nok at når Adebayor bommer så er han uheldig. Når en spiller bommer med 2 centimeter eller keeperen gjør en fantomredning, ja da er vi uheldig. Men som regel setter Adebayor ballen rett på keeperen eller fyrer ballen langt utenfor. Det er her vi mangler en Torres eller en David Villa, som kan spille ved siden av Ade!(RvP er alt for mye skadet).

Kan jo også nevne alle de offsidene Adebayor går i (4 ganger offside iløpet av 5-10 min på Anfield). Det ødelegger så mange angrep at det er utrolig. Det kan ihvertfall ikke kalles uheldig.

De meningsløse, lange, ballene opp mot Ade må også bort. Adebayor har veldig problemre med store stoppere og han vinner sjeldent de duellene. Også de ballene i bakrom som keeperen snapper opp hver gang.

Midtbanen må også ta mye av ansvaret her. Vingene våre(Eboue og Hleb), har vel 2 mål tilsammen? Det er jo rett og slett tragisk!

 

Defensivt:

 

Det vi må bli flinkere på er å ta ut pasningsalternativene til motstanderen. Synes lagene kommer til langt flere sjanser mot oss enn mot de andre topp 4 lagene og det er nok mye pga dette(Vi må jobbe defensivt som et lag). Presse motstanderen mye mer. Gå i kroppen på dem! Tror mange av de unødvendig baklengsmålene hadde forsvunnet da!

 

Jaja mye negativt, men jeg ser fram til neste sesong! Håper vi kan få inn en spiss som putter så og si alle sjansene han får(DAVID VILLA)

 

 

Helt enig! Problemet er at Wenger ikke kommer til å kjøpe noen spisser i sommer, han sier at Walcott og Bendtner er de han vil satse på av "ekstra" spisser. David Villa hadde vært en knall signering og er nok en klassespiller som vi har mulighet til å skaffe men der stopper det. Jeg tror grunnen er at de av oss som har vært fans av arsenal siden 90 tallet har vært bortskjemte med spisser som Wright, Bergkamp og ikke minst Henry. Har hele tiden følt en meget stort tomrom etter at Henry forlot oss. Dette var jeg inneforstått med før serien ble sparket igang august 2007. Men ettersom månedene gikk så skjønte jeg at den "nye" løsningen var et mer kolektivt spill med mer dominanse fra midtbanen. Så med dagens arsenal lag så var det når det stoppet seg på midtbanen pga mangel på mål og skader som var første stikk i en lang nedtur. Og det er nok kanskje her vi arsenal fans blir hysterisk hver gang vi(ikke minst meg selv) hører et rykte om en klassespiss som ville være tilgjengelig for oss. Vi ønsker en spiss i arsenal klasse som vil få motstanderne til å skjelve i buksene ;) Dette har united, Chelsea og nå Liverpool også. Savner de gamle tv-bildene ifra Highbury tunnelen hvor mindre motstandere hadde skrekk og gru i øynene sine mens de sto ved siden av Henry, Bergkamp, Pires, Ljungberg og med Vieira fremst! De viste at de kom til å tape og vi koset oss hver gang og hyllet Wenger for at vi hadde slik et lag med så sinnsykt gode spillere som kunne "drepe" et lag på 15 min.

For å ta det litt på spissen så føler jeg at det nærmeste vi har i dag er Fabregas og Flameni(gud hjelpe oss hvis Flameni stikker :( ). Vi har ingen spisser som forsvars spillere får søvnløse netter før kampdag mot arsenal. Vi har ingen kantspillere som river inn 10-20 mål i sesongen og kan dukke opp fra ingen steder. Så derfor går jeg gjerne litt av skaftet når en klasse spiller som David Villa vil spille for oss, og av samme grunn at jeg blir så trist og frustrert hver gang Wenger går ut og sier at han ikke ønsker disse klasse spillerne :( Det står som sagt en del på økonomien men hadde ting vært anderledes så hadde vi kanskje hatt en Teves en Torres og en Ribery og David Villa(i drømmeland isåfall) Adebayor og Walcott kan bli meget gode for oss. Tror toget har snart gått for VP og Bendtner oser ikke akurat klasse over men mest så er vel problemet med ego og tilhørighet med resten av troppen skal man tru på sladder og visse hendelser.. Jeg har en sterk mening som alle andre her om hva som trengs for å vinne noe stort neste år og jeg går da som regel tilbake i tid med en Wright en Bergkamp og en Henry. Men jeg har ikke den klokketrua på Wenger lenger i den forstand at han skal gi oss noe neste år men heller da om noen år. Så han får gjøre det han mener er best, og hvis livet vil det så slår arsenal tilbake sterkere enn noen ganger. Men fakta er at vi sliter bakover, stor mangel på trusler fra kantene, eller den type spiss som virkelig er farlig har vi enda ikke fått. Større bredde er også ganske opplagt. Wenger sier at det kan bli snakk om to KLASSE/KLASSE spillere han vil søke etter hvis han finner dem, hørt den før eller lol B)

Mitt valg hadde vært å hente 3 klasse spillere! 1 midtstopper, 1 kantspiller, 1 spiss. Kall meg gal men kunne det ikke vært en bra ting hvis de unge midtbane/spiss spillerne fikk fjernet litt press på seg og til og med spillt med noen mer erfarne spillere i sin posisjon slik at de kan lære mer? Som min gamle lærer sa; "Hvis mulig kvitt deg med press og prestasjons angst og du vil ha lettere for å lære og bestå!"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jess, jess, da var sesongen over, og det er bare å nullstille tabbellen(slik at vi kommer på første plass igjen), og begynne å se fremover til neste sesong igjen. Under følger min årlige analyse av spillestallen, og hva den måtte mangle.

 

Keeperplassen:

 

1 Lehmann: Drar.

 

21 Fabianski: Har i de siste kampene holdt buret rent, men kommer neppe til å være mer enn reserve kommende sesong da han fortsatt er litt urutinert. Mulig fremtidens numero uno i Arsenal.

 

24 Almunia: Spilte Lehmann ut av klubben og har vært en helt grei keeper, men jeg føler at han ikke er helt det store for å være førstekeeper i en klubb som har som mål å vinne det som vinnes kan.

 

Mannone: Sett for lite av til å vurderes.

 

Szczesny: Presten som døpte han kunne neppe ha vært edru. Bortsett fra et morsomt navn har jeg fint lite å si om ham.

 

Konklusjon: Her føler jeg at en rutinert målvakt bør hentes inn.

 

Høyreback:

 

3 Sagna: Har vært ligaens desidert beste i sin posisjon denne sesongen, og bør være førstevalg neste også.

 

27 Eboue: Er hverken høyreback eller høyrekant, men får veldig mye tillit likevel. Personlig tåler jeg ikke trynet på fyren, og håper at han ryker på hodet og rævva ut døra.

 

31 Hoyte: Er blitt for gammel til å kalles talent, og har ikke all verden av denslags å vise frem heller. Bør finne seg en annen klubb, da det vil være til det beste for alle parter.

 

Gilbert: Har jeg ikke sett på lenge. Den gang var han lovende, men nå vet jeg ikke lengre.

 

Konklusjon: Her kan vi kvitte oss med både Hoyte og Eboue og erstatte disse med ungguter fra reservelaget. King Kolo kan også bekle denne posisjonen om nødvendig.

 

Venstreback:

 

22 Clichy: Har vært god defensivt mesteparten av tiden, men har mye å gå på offensivt. Har i tillegg hatt noen blemmer.

 

30 Traore: Har utvilsomt et stort potensiale, men det er fortsatt et stykke igjen til han blir en reell utfordrer til Gael.

 

Konklusjon: Litt tynt her, men er vi heldige med skader(bank i bordet) så kan dette gå bra. Trenger neppe forsterkninger utover det vi kan stille med fra ungdomsavdelingen.

 

Midtstoppere:

 

5 Toure: Har hatt en svakere sesong enn vi er vant med, og har blitt flyttet litt rundt. Jeg tipper at han kommer tilbake for fullt neste sesong.

 

6 Senderos: Har til tider spilt meget godt, men har også hatt sine store tabber. Mye tyder på at han ikke blir å finne i klubben til neste år. Kanskje like greit?

 

10 Gallas: Stort sett solid, men gjør en del merkelige ting. Tipper at han blir førstevalget også kommende sesong.

 

17 Song: Har plutselig kommet som en kule, og kan for bli en kandidat til startelleveren kommende sesong.

 

20 Djourou: Kom tilbake fra utlån og skulle bli den store redningsmannen. Tabbet seg ut mot Tottenham, og siden har vi nesten ikke sett ham. Tipper at han forsvinner.

 

Nordtveit: Sett for lite av til å vurderes.

 

Konklusjon: Dersom Senderos og Djourou åker ut så kan det fort bli litt tynt når skadene kommer. Her bør det vurderes forsterkninger.

 

Venstre indreløper(backene spiller på vingene):

 

7 Rosicky: Er solid når han kommer i form, men er vel mye skadet.

 

Konklusjon: Er vel litt vel tynt besatt, men vi har mange som kan steppe inn i posisjonen hvis det kniper. Bør likevel kanskje forsterkes, da Super-Tom bare spiller halvparten av kampene.

 

Høyre indreløper:

 

13 Hleb: Er ofte solid, men har et litt for lavt minimumsnivå. Drar mest sannsynlig.

 

Konklusjon: Drar Hleb så MÅ vi hyre inn en ny spiller i denne posisjonen. Jeg orker ikke tanken på å se Eboue holde på en sesong til. Denne posisjonen kan også bekles av andre spillere.

 

Sentral midtbane:

 

2 Diaby: Et stort spørsmålstegn, vil han slå til eller flopper han. Nå er det make or break time!

 

4 Fabregas: Bankers.

 

15 Denilson: Har nå en alle tiders mulighet til å slå til. Potensiell førstereserve.

 

16 Flamini: Drar.

 

19 Gilberto: Drar han, eller kan han få en ny vår? Tipper det første, men "Time vill shåvv." (Disponent Rudolf Blodstrupmoen)

 

Randall: Sett for lite av til å vurderes.

 

Konklusjon: Nå forsvinner Flamsteren, og han kan fort få følge ut av Gilberto og Diaby. Forsvinner de to sistnevnte så trenger vi minst to nye spillere inn; en rutinert en og en som kan takes fra egne rekker.

 

Angrepsspillere:

 

9 Eduardo: Kommer neppe til å spille før etter jul, og bare tidel vil vise om han kommer til å bli viktig for oss kommende sesong. Jeg tviler.

 

11 Van Persie: Er god når han kommer i toppform, men gjør det for sjelden på grunn av skader. Potensiell kandidat for salg?

 

25 Adebayor: Vår beste spiss til han klipte seg. Vil formen kunne "gro ut" igjen? Hvis nei, så er han ikke god nok for oss.

 

26 Bendtner: Har scoret noen viktige mål, men virker litt for svak ferdighetsmessig. Bør beholdes en sesong til, da han fortsatt er ung. Men har han tålmodighet til det?

 

32 Walcott: Er til tider fantastisk og kan kanskje slå til for fullt kommende sesong.

 

Konklusjon: Dersom Van P. og Ade slår til så kan vi fort få et luksusproblem i denne posisjonen. Svikter disse så er denne posisjonen svært utsatt og trenger forsterkninger. Er Vela denne mannen?

 

Hovedkonklusjon: Vi har nå mistet Lehmann og Flamini. Hleb er også et stort spørsmål. I tillegg kan spillere som Senderos, Djourou, Hoyte og Gilberto fort forsvinne. Fem av disse er rutinerte spillere, og bør erstattes med rutinerte spillere som kan kjempe om en fast plass i startelleveren. Hvem disse erstatterne er vil jeg ikke spekulere i, men jeg blir skuffet hvis det er bare unggutter som kommer til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig i det meste du sier, Tusmo... Her er lagoppstillingen, slik som jeg håper den bli neste sesong:

 

Gomes

Sanga - Richards - Toure - Clichy

Hleb - Fabregas - Johnson - Ben Arfa

Adebayor - Vela

 

Jeg har en liten anelse om at Wenger kommer til å bruke Vela som spiss, og at tiden hans som ving bare var for å gi han andre viktige kvaliteter, slik som Henry og fikk i sin tid... Dersom Hleb forlater oss, vil jeg faktisk ikke har noen ny høyreving, ettersom jeg tror Walcott er god nok til å ta over den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at stallen blir noenlunde den samme som vi har hatt i år. Med unntak av Flamini og en eller annen squadplayer. Men det blir neppe mer mer enn et par-tre spillere som går.

 

Inn tror jeg Wenger henter et par kvalitetsspillere. Han har allerede hintet om at en defensiv og en kreativ spiller står på ønskelisten, og har vel også antydet at disse er på plass i løpet av 2-3 uker.

 

Jeg tror følgende spillere vil gå igjen i lagoppstillingen neste år:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - ? - Rosicky (?)

 

Adebayor - Van Persie

 

Jeg tror også spillere som

Song

Walcott

Traore

Bendtner

Senderos

Diaby

Denilson

vil figuere en del på laget.

 

Det store spørsmålet er hvilken kreativ spiller Wenger vil hente inn. Jeg ser for meg at dette blir en type som kan figuere på venstre kant. Derfor spørsmålsstegnet bak Rosicky.

 

Hvilken rolle Wenger vil ha styrket defensivt er jeg også noe usikker på. De fleste av oss håper vel at han erstatter Flamini. Men det er jeg absolutt ikke sikker på kommer til å skje. Jeg tror Wenger har mer tro på stallen og spillere som Song, Gilberto, Denilson og Toure enn det vi har. Skulle ikke forundre meg om en av disse tar plassen ved siden av Fabregas. Et defensivt kjøp kan fort bli en ny stopper eller en ny venstre back.

 

I år var Sagna og Flamini de to store åpenbaringene. Neste år kan det fort bli Song, Walcott og Traore (!). Jeg tror Traore på venstrekant kan bli en hit! :o

Link to comment
Share on other sites

Er ganske enig med Tusmo.

Almunia bør erstattast med ein klassekeeper, han blir tiltenkt en backuprolle og Fabianski fortsatt i ein slags læreperiode.

 

Song har vist gode takter, men ikkje over lang nok tid til at man kan gamble på det føler eg. Senderos bør bli solgt og Djorou backup. Er ikkje einig i at Hoyte skal bli solgt, er enig i beskrivelsen av han, men er han villig til å innfinne seg med å være backup bør vi eigentleg bare beholde han. Bred stall har vist seg å være noko vi taper på sesong på sesong. Lønna hans blakker oss nok ikkje heller. Gallas har vert endel småskada så viktig med god dekning bak.

 

Eg håper Diaby kan få prøvd seg istadenfor Flamini, fantastisk driv på fyren, samt gode ballvinnereigenskaper.

 

Rosicky har vert mykje skada, forhåpentlegvis får han rista av seg no i sumar og er 100% fit til sesongstart og framover. Ser heller ikkje poenget med å selge Gilberto, er grei å ha i stallen, er ikkje hans feil at Wenger tar ut en spiss og setter innpå Gilberto og legg laget tilbake slik at vi misser initiativet. Gilberto er ein fin mann å ha i bakhand om han blir brukt korrekt, som ikkje meiner er å sikre 1-0 leiing ved å ta ut ein spiss og legge laget tilbake på bana. Walcott viser gode takter, litt ustabil, men føler han er på rett spor. Hleb er usikker men inntil vidare er han ein Arsenalspelar. Føler vi er dekt på ving mtp at vi har Eboue også. Vil ha ein ekstra sentral midtbanespelar, men kven det skulle vere er eg heller usikker på pdd.

 

Spiss, Van Persie med skadane sine bør bli tiltenkt en backup-rolle i komande sesong. Så får det være make or break sesongen, er han mykje skada komande seong også selg, ellers får han bruke den til å kjempe seg inn igjen på laget. Adebayor bør få ein etablert spiss ved siden av seg. Er Bendtner god nok? God hodespelar kan tilføre ein ny dimensjon på den måten, men likar ikkje å sitje på benken, men er han god nok for regelmessig førstelagsspill? Spanande å sjå... Trur anten Bendtner eller Van Persie drar iløpet av neste sumar. Eduardo ute til over jul sikkert, så vi har eindel spisser, men ingen er vel ein supergiftig goalgetter, ihvertfall ikkje før Eduardo er tilbake igjen.

 

Konklusjon, klassekeeper, midtstopper, sentral midtbanespelar og helst ein spiss (ulempen da er at Bendtner eller Van Persie nok må vike før sesongstart).

Link to comment
Share on other sites

VURDERING AV STALLEN 2008/09

 

MÅLMENN

Førstevalg: Manuel Almunia, nr 24

Har stått stabilt i år, hverken mer eller mindre. Mangler det lille ekstra for å kalles verdensklasse, og gjør få matchvinnende redninger. Spør du meg kunne vi gjort det bedre denne sesongen med en klassekeeper på laget. Kanskje Lehmann, kanskje noen andre. Men Almunia er ikke nok, selv om han forblir førstevalg.

 

Andrevalg: Lukasz Fabianski, nr 21

Vi har en strålende reserve, det skal vi ha. Han virker litt for lav til å ha potensiale til å bli stor, men han er absolutt spennende, og mer enn god nok som reserve. Det spørs bare hvor lenge han gidder å sitte på benken. Forventer at han viser seg frem i pre season og i Liga Cupen, og håper han viser seg god nok til å ta steget opp allerede til sesongstart, men jeg tviler.

 

Tredjevalg: Vito Mannone, nr 40

En mann jeg har enormt stor tro på. Han er relativt høy og godt bygd som målmann. Han har gode reflekser og oser av autoritet. Han er ennå svært tidlig i tjueårene, og er ikke klar for førstelaget enda, men jeg tror vi får se ham mer på førstelaget neste sesong, selv om det ser vanskelig ut med to gode keepere foran i køen. Men som sagt, han her kan bli stor, og vi må ta vare på talentet hans.

 

Konklusjon: Ok

Førstevalget holder ikke mål, men de to neste i køen er svært lovende. Skulle gjerne sett en klassekeeper komme inn som førstevalg, men det virker ikke som om dette er et tema for Wenger, av en eller annen grunn. Håper Almunia kan overraske og bli enda bedre neste sesong, men jeg tviler egentlig på det, desverre.

 

MIDTSTOPPERE

Førstevalg: Kolo Toure, nr 5

Har hatt en formsvikt etter Afrikamesterskapet, men jeg forventer å se ham tilbake til sitt fulle jeg ved sesongstart neste år. Vi må ikke glemme at han hadde en skade i forbindelse med Afrikamesterskapet, noe få nevner når man snakker om hans skade. Men her har vi en rutinert og god midtstopper med fart og fysikk. Vår beste stopper i mine øyne.

 

Førstevalg: William Gallas, nr 10

Vår kaptein og leder. Synes han har fått den tittelen litt ufortjent, men slett ingen dårlig spiller. Han har tonnevis med rutine, og det virker som han aktivt veileder og hjelper de unge spillerne. En vinner av natur, noe vi trenger i stallen vår om dagen. Har rundet 30, og jeg er usikker på om hvordan han vil takle å kun bli tilbudt ettårskontrakt når den tid kommer. Men absolutt en spiller vi må beholde, selv om kapteinsbindet kan gå videre.

 

Andrevalg: Phillipe Senderos, nr 6

Personlig tror jeg han forlater oss. Han eier ikke selvtillitt og har slitt med personlige problemer den siste tiden. Han er en veldig god backup, og elsker klubben, men jeg føler det er på tide at han går til en litt dårligere klubb enn Arsenal, og får spille regelmessig. Det unner jeg ham, og vil heller ha inn en rutinert klassestopper istedenfor ham, slik det ser ut som Wenger også mener.

 

Tredjevalg: Johan Djourou, nr 20

Har skuffet meg fryktelig etter at han kom tilbake fra lån i Birmingham i januar. Greit at han ble skadet, men i den første kampen han spilte etter returen, altså kampen mot Spurs i Liga Cupen, var han mildt sagt elendig. Han har spilt noen kamper på reservelaget etter den tid, og virket solid, men det er et helt annet nivå. Jeg er usikker på hvordan Wenger ser på hans rolle foran neste sesong. Selv er jeg i tvil om hva jeg skal mene om ham.

 

Konklusjon: Bra

Førstevalgene er meget bra, men vi trenger enda en klassestopper som tredjevalg her. Senderos drar nok, og uansett så mangler han nok litt fart til å spille fast ved skadeproblemer, selv om han har vært god denne sesongen. Alt i alt så forstår jeg ikke helt hvorfor Wenger fokuserer så veldig mye på denne delen av laget, for jeg føler den er rimelig godt besatt.

 

HØYREBACKER

Førstevalg: Bacary Sagna, nr 3

Soleklart førstevalg her. Har tatt Premier League med storm etter sin overgang forrige sommer, og har utviklet seg til å være ligaens helt klart beste høyreback. Håper han kan være skadefri hele neste sesong, og utvikle seg til å bli enda bedre. Han har potensiale til å bli enda bedre, og det tror jeg han kan få frem til neste sesong. Gleder meg til å se hva han kan utrette neste år.

 

Andrevalg: Emmanuel Eboue, nr 27

Eboue er høyreback, dermed basta! Nå har han fått en hel sesong på vingen uten å overbevise noen som helst, og det er på tide å droppe prosjektet om å omskolere ham. Vi har ikke råd til å la ham spille så mye som han har gjort denne sesongen, så lite effektiv han har vært. Ikke bare skårer han lite eller ingen mål, men han skaper så og si ingenting heller. Dette er ikke godt nok for en klubb som Arsenal, men han er god på backen, og en av ligaens beste reserve i sin posisjon.

 

Tredjevalg: Justin Hoyte, nr 31

Ser absolutt intet potensiale i denne karen, og alderen hans vokser fortere enn ferdighetene. Han er rask og har et fint rykk, men det stopper egentlig der. Han mangler det meste til å bli en førstelagsspiller for klubben, og da ser jeg ingen vits i å beholde ham og la ham oppta en av posisjonene hvor en unggutt heller kunne tatt over. Han er et godt tredjevalg, men det vil en annen, litt yngre, fra reservelaget også være.

 

Konklusjon: Strålende

Hvis man ser på alle tre til sammen, så har vi nok ligaens beste backup på høyreback, i tillegg til det beste førstevalget, så denne posisjonen har vi god kontroll på, selv om jeg, som nevnt ikke ser det store i Hoyte. Men fremdeles vil vi sitte igjen med gode spillere om han drar.

 

VENSTREBACKER

Førstevalg: Gael Clichy, nr 22

Verdens beste venstreback, uten tvil. Det er forkastelig at han er tredjevalg på landslaget. Har en enorm innsatsvilje, og det ser ut til at skademarerittet hans endelig er over. Han har spilt i alle ligakampene våre denne sesongen, og er i mine øyne årets spiller. Har vært en enormt viktig brikke i vår relativt gode sesong. Han løper ustoppelig og har en enorm fart. Utvikler han seg litt mer defensivt så er han komplett. Det er han langt på vei allerede.

 

Andrevalg: Armand Traore, nr 30

Ville egentlig satt ham opp på vingen, da det sannsynligvis er denne rollen han er tiltenkt av Wenger, og meg selv for den del. Men i mangel på andre gode venstrebacker så må jeg sette ham opp igjen. Han er veldig lik Clichy, men er ennå uferdig som fotballspiller og er nok for dårlig defensivt til å ha en fremtid som back. Men absolutt en veldig spennende spiller som jeg tror vil ta steget opp neste sesong, enten på backen eller på vingen.

 

Konklusjon: Ok

Førstevalget er jo helt fantastisk, ved Clichy, men bak her er det litt mer utrygt. Jeg ser på Traore som best på vingen, og det virker det som om Wenger også mener. Gibbs har tidligere spilt her, men jeg tviler på at han kan bli back på fast basis. Skulle gjerne sett at det kom inn en god venstreback til som kan erstatte Clichy ved eventuelle skader eller hviling.

 

OFFENSIVE MIDTBANESPILLERE

Førstevalg: Cesc Fabregas, nr 4

Verdens mest spennende midtbanespiller, og har en stor fremtid foran seg. Denne fremtiden tror jeg han vil tilbringe i Arsenal, og han vil selvsagt fortsette som soleklart førstevalg også neste sesong. Selv om jeg mener Clichy er årets spiller, så er Fabregas uten tvil vår viktigste spiller. Han er vår difinitivt største kreative ressurs, og jeg lurer på hvordan vi kan gjøre det ved en eventuell skade på ham.

 

Andrevalg: Abou Diaby, nr 2

En svært spennende spiller. Alderen løper litt i fra ham etter hvert, men han har ennå svært stort potensiale, og jeg tror vi vil se ham enda mer neste sesong, bare sentralt og ikke på kanten, hvor han har spilt mest denne sesongen. Blir spennende å se hvor god han kan bli, men jeg føler at han kan ta steget opp. Skulle gjerne hatt ham som erstatter for Flamini, men han er desverre for offensiv til det.

 

Tredjevalg: Jack Wilshere, nr ?

Det hadde vært utrolig morsomt om Wilshere fikk denne rollen, men jeg tviler på det. Ved store skadeproblemer offensivt sentralt på midtbanen så tror jeg heller Wenger vil sette inn en defensiv midtbanespiller istedenfor å gamble på purunge Wilshere. Men han har enormt potensiale, og kan fort bli en spiller som Cesc, som nærmest spilte fast i en alder av 17 år.

 

Konklusjon: Strålende

Kanskje verdens beste som førstevalg, og to svært lovende bak der igjen. Synes ikke det kunne blitt stort bedre her. Kreative og spennende spillere hele bunten, og god dekning ved skader.

 

DEFENSIVE MIDTBANESPILLERE

Førstevalg: Alexandre Song, nr 17

Han har utviklet seg noe enormt denne sesongen, og jeg føler han er klar for førstelaget. Jeg regner ham ihvertfall høyere enn de andre valgene på den defensive midtbanen, selv om jeg helst skulle sett at det kom inn en rutinert klassespiller her. Men Song har mange av de ferdighetene man trenger for å demme opp for en offensiv spiller som Fabregas. Han mangler en del på løpskapasiteten i forhold til Flamini, men han har enda bedre ferdigheter med ball enn franskmannen.

 

Andrevalg: Denilson, nr 15

Minner meg veldig om en blanding av Flamini og Gilberto. Er bevegelig og har god løpskapasitet, samtidig som han er god med ball og har strålende pasningsfot. Men selv om han har har de fleste ferdighetene for å slå til, så er han ikke god nok i alle tingene til å spille på førstelaget, men han er ennå svært ung, og kan slå gjennom når som helst. Er spent på hvilken rolle han vil ha på laget neste sesong, men jeg vil altså ha ham som backup for Song.

 

Tredjevalg: Gilberto Silva, nr 19

Det ser ut til at han ender opp med å fortsette i klubben. Det er veldig overraskende for meg at han ønsker dette, da han har blitt fryst ut av Wenger denne sesongen, på en relativt brutal måte. Men han har vist seg å være fryktelig professionell og taklet å bli satt ut av laget på en beundringsverdig måte. Allikevel så vil han neppe ha noen viktig rolle i laget neste sesong heller, da han har to unge spillere foran sin i køen, ihvertfall i mine øyne.

 

Konklusjon: Bra

Skulle gjerne sett at det kom inn en klassespiller her, som nevnt, men det er ingen krise hvis det ikke skjer. Vi har to svært lovende spillere først i køen, før en rutinert ringrev i Gilberto Silva. Tror det vil gå greit å erstatte Flamini.

 

HØYREVINGER

Førstevalg: Alexander Hleb, nr 13

Er rimelig sikker på at han forlater oss, og er ikke veldig lei av den grunn. Han ønsker ikke å bli i klubben, og da er det ikke vits i å kjempe for å beholde han, kun å kjempe for å få litt penger for ham. Tror Wenger også innser dette, i tillegg til å hente inn en erstatter i verdensklasse. Men om han blir, forventer jeg at han ikke vil være påvirket av kontroversene, og fremstå som en viktig brikke på dette laget, noe han så difinitivt er.

 

Andrevalg: Theo Walcott, nr 32

Tror han får sitt endelige gjennombrudd ganske tidlig neste sesong, og tar over posisjonen som førstevalg i denne posisjonen foran Hleb. Han har et ekstremt potensiale, og vil sannsynligvis få en viktig rolle i laget. Han er enormt god offensivt, men har litt å gå på defensivt, men jeg håper ikke Wenger vil fokusere alt for mye på dette, da vi trenger en ving som skårer mye mål, og det kan Walcott bli.

 

Tredjevalg: Kieran Gibbs, nr 34

En spennende spiller, men han er tross alt like gammel som Walcott, og har nok liten mulighet til å bli en hit i klubben. Det skal mye til at han får sjansen, da Wenger sannsynligvis heller vil omrokkere enn å la ham spille fast, ved eventuelle skadeproblemer, så jeg tror han vil dra etter neste sesong. Han vil nok innse at han ikke er god nok, og dra til en dårligere PL-klubb, noe a'la Bentley's overgang til Blackburn.

 

Konklusjon: Bra

Vi er bra besatt her. Dersom Hleb reiser, tror jeg vi får inn Ben Arfa eller Kranjcar, så jeg bekymrer meg ikke her. Backupen er også bra, i tillegg til at det kan omrokkeres dersom det er nødvendig. Her er det mange spillere som kan spille, så jeg synes det ligger bra an her.

 

VENSTREVINGER

Førstevalg: Tomas Rosicky, nr 7

Er veldig oppgitt når det gjelder Rosicky. Han er en av mine aller største favoritter i dagens stall, og jeg unner ham all den suksessen han kan få. Hadde vi hatt ham tilgjengelig hele denne sesongen så tror jeg vi hadde endt opp med bedre resultat enn det vi har endt opp med nå. Han har ekstreme ferdigheter, og er en av våre beste kreative spillere. Håper inderlig at han kan bli skadefri etter operasjonen hans i sommer, og at han kan spille hele sesongen neste år.

 

Andrevalg: Carlos Vela, nr ?

Gleder meg til å se ham i pre seasong og virkelig få en pekepinn på hva denne spilleren kan gi oss neste sesong. Desverre tror jeg han vil slite med å tilpasse seg Premier League, og ikke vil slå til tidlig i sesongen. Ved juletider kan han nok være tilpasset nok til å spille godt, men har virker litt lett og liten, så han vil nok tilbringe mye tid på treningsrommet med vektene. Men for all del, han er et enormt talent, men jeg vil som sagt se ham litt mer før jeg kan uttale meg.

 

Tredjevalg: Mark Randall, nr 36

Her vil jeg som sagt heller se Armand Traore, men i mangel på andre venstrebacker som backup så listet jeg ham opp der i denne anledningen. Men Randall er også et talent som er høyt sett på at Wenger. Jeg ser ikke det samme som franskmannen, da jeg ikke tror Randall kan slå til. Han har veldig mange foran seg i køen, til og med på hans egen alder, så han skal slite med å spille seg inn på førstelaget. Men jeg kan fort ta feil her. Håper det.

 

Konklusjon: Ok

Er litt usikker på de to sistnevnte, så jeg skulle gjerne sett at en klasseving som i Ben Arfa eller Kranjcar kom inn her uansett om Hleb reiser eller ikke, men det skjer vel kanskje ikke. Men jeg håper Vela kan overraske, og ta Premier League med storm og slå gjennom umiddelbart, men jeg tviler litt.

 

SPISSER

Førstevalg: Emmanuel Adebayor, nr 25

Har gjort en enormt sterk sesong, og kan fort komme tilbake enda bedre til neste sesong. Har tidligere vært veldig kritisk til ham, men har til slutt blitt overbevist om at han fort kan skåre godt over det han har denne sesongen, og lede Arsenals angrep også neste sesong. Liker uttalelsene hans i media hvor han sier hva han kan forbedre. Dette er veldig positivt, for da kan han forbedre dette og bli enda bedre. Ser frem til å se om han kan utrette noe lignende denne sesongen også neste.

 

Førstevalg: Robin van Persie, nr 11

Har, i likhet med Rosicky, blitt rammet av endeløse skadeproblemer. Men dersom han klarer å unngå disse neste sesong, så har vi en av Premier Leagues aller beste spisser. Han har en enormt giftig venstrefot og vet hvor målet står. I tillegg er han god på dødballer, både på mål og innlegg. I tillegg er han et svært godt bindeledd mellom angrep og midtbane og fungerer til tider også godt som playmaker. Kan bli en viktig brikke neste sesong.

 

Andrevalg: Nicklas Bendtner, nr 26

Begynte å miste troen på dansken, men har fått den igjen nå. Han har stor selvtillitt og vet hvor målet står. Dette er to svært viktige ting å ha når man er spiss. Han har også god teknikk og ballkontroll, og når han har dagen så er han veldig bevegelig og god som hengende spiss. Han er god på hodet, noe svært få angripere i Arsenal er, så han er en viktig brikke på dødballer. Er spent på om han kan slå gjennom neste sesong, men jeg er litt usikker, men er villig til å gi ham en sjanse.

 

Tredjevalg: Nacer Barazite, nr 43

Dette er et enormt stort talent som vi må ta vare på. Han putter ekstremt med mål for reservelaget og U18 laget til Arsenal, og har potensiale til å bli en av Premier League's beste spisser. Men da må vi begynne å matche ham allerede så han begynner å få selvtillitt og vet at Arsenal vil satse på ham, så han ikke går til en annen klubb for å få spilletid. Han kan fort bli neste sesongs store overraskelse. Se opp for hollenderen!

 

Fjerdevalg: Eduardo da Silva, nr 9

Fikk den horrible skaden mot Birmingham, og vil være ute av spill til rundt juletider. Vi kan ikke forvente at han blir sitt gamle jeg, dersom han noen gang blir det, før 2009/10 sesongen, så jeg vil ikke tildele ham noen rolle i laget så tidlig som nå, selv om rapportene er positive fra Gary Lewin & Co.

 

Konklusjon: Strålende

Har endret litt mening om denne posisjonen nå når sesongen går mot slutten. Selv om jeg ennå mener at spissene våre er litt for lite effektive, så har alle sammen potensiale til å bli storskårere, og jeg tror både Adebayor og Van Persie kan kjempe om toppscorertittelen neste sesong, hvis begge kan unngå skader. I tillegg her vi to svært spennende og fremadstormende spillere i bakhånd, og en skadet Dudu som vi ennå ikke kan regne med.

Link to comment
Share on other sites

 

Eg håper Diaby kan få prøvd seg istadenfor Flamini, fantastisk driv på fyren, samt gode ballvinnereigenskaper.

 

 

 

Jeg mener at Diaby ikke passer sammen med Fabregas i det hele tatt og i tillegg mener jeg han er pill råtten på ballvinning. Dessuten er han alt for treig til å avlevere ball, så jeg personlig håper inderlig at det ikke skjer. Jeg ser på ham som en back up for Fabregas, eventuelt en backup for Fabregas sin back up Denilson.

 

Jeg håper jeg tar feil.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Keepere:

Der tror jeg det blir uforandret og jeg ser ingen grunn til å endre på det heller.

Almunia er nok vår førstekeeper nå og jeg mener han gjorde en bra sesong i år.

Kan ikke huske han var skyld i mer enn maks. 1-2 baklengsmål denne sesongen. Det får vi tåle. Resten får forsvaret ta på sin kappe.

Bak han har vi en god Fabianski og en lovende Mannone.

Ser ingen grunn til å hente en ny keeper nå.

 

Forsvar:

Vel, litt merkelig med forsvaret vårt i år. Vi har de to beste backene i PL og begge har hatt en kjempesesong, men samtidig har det vært rufsete på midtstopperplass.

Toure, Gallas og Senderos har hatt gode kamper innimellom, men som enhet sammen med backene syns jeg det har blitt for ustabilt.

Jeg syns vi mangler trygghet i forsvar og det er ikke bra nok kollektiv. Spesielt er det duellstyrke og aggresivitet som er mangelvaren.

Her blir det nok forandringer, evt. en del rokkeringer og vi skal ikke se bort fra at en ny stopper blir kjøpt inn.

Hvem det blir har jeg ikke peiling på, men så lenge han er autoritær og duellsterk, samt forholdsvis hurtig så er jeg fornøyd. Blir ikke enkelt å finne, men tror det trengs en sjef til å styre forsvaret. Mulig Gallas fortsetter som kaptein, noe som er greit nok siden han er en vinnertype og god "opp-pisker". men jeg syns ikke han er den ledertypen til å styre et forsvar.

Uansett...vi har jo 4-5 stoppere, men jeg mistenker at enten èn blir solgt eller får en annen rolle på laget.

 

Ellers bør vi hente Tony Adams som forsvarstrener. Det tror jeg hadde vært et bra valg.

Han har vel selv ytret et ønske om å bidra i Arsenal nå.

 

Midtbane:

Flamini valgte Serie A og penger foran å forsette i Arsenal. Frustrerende, siden han var var veldig god og viktig for oss, men vi bare glemme han å finne en som kan ta over rollen.

Wenger vil beholde Gilberto mens vi har Song, Denilson og Diaby i bakhånd.

Jeg tror kanskje Song kan bli den som spiller sammen med Fabregas neste sesong. Om han er god nok er jeg ikke sikker på, men det er mitt tips.

Gilberto kan være god på sitt beste, men tror ikke han har det som skal til for å heve laget lenger.

Denilson ser ikke jeg som en defensiv "midtbanemotor", men har jo potensiale...dog best offensivt tror jeg.

Diaby er mer av offensive typen så jeg ser ikke han helt for meg som defensivt anker.

Ellers bør det vel nå kjøpe inn en vingspiller eller to. Ben Arfa har vel vært nevnt. Queresma er også en spiller vi bør vurdere syns jeg.

Nå kommer Carlos Vela i sommer også så èn ny spiller er vel mest sannsynlig.

Kommer vel litt an på om Hleb blir og/eller Rosicky holder seg skadefri.

Eboue syns jeg ikke er god nok og kan godt selges for min del, men virker som Wenger syns han gjør det bra...utrolig nok.

 

Angrep:

Vi har Adebayor, Bendtner, Van Persie, Eduardo (etterhvert) og kanskje Walcott på topp, så det blir nok ingen ny spiss å se i Arsenal-trøya neste sesong kjenner jeg Wenger rett.

 

Walcott trenger kanskje 1 år til for å virkelig utfordre en spissplass, men med mer tillit kan jo målene begynne å rulle inn. Sesongavslutningen i år er vel det beste vi har sett av han hittil. Tipper dog han blir å se mest på høyreving også neste sesong.

Van Persie er skadeplaget, men definitivt en toppspiss på sitt beste og er er klart førstevalg hvis han er frisk. Han er for god til å sitte på benken. Trist hvis han ikke holder seg skadefri, men vi får bare håpe han kommer seg.

 

Skulle det bli et spisskjøp er såklart David Villa øverst på ønskelisten, men han er nok for dyr og ikke et typisk Wenger-kjøp.

 

______

 

Så mitt tips er at det kommer inn 3 nye spillere i sommer. 1 forsvarer og 2 på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fint innlegg, utfyllende, oversiktelig og ikke minst argumenter som jeg støtter 100%, Helmik'n ;).Jeg hadde tenkt til å skrive noe lignnede selv, men nå sparte du meg for den jobben ;).

 

Song har vist den siste tiden at han er god nok til å spille på dette nivået. Nå kommer kanskje Wenger til å kjøpe en erstatter i denne posisjonen, men jeg er mer positiv til Song som DM enn jeg var til Flamini som fast DM før sesongen! Fabianski var vistnok meget solid idag og gjorde noen herlige matchvinnende redninger. Jeg gleder meg til å se høydepunktene!

 

En ting, vil ikke Merida være foran Wilshere i køen? Sistnevnte steg nettopp i gradene til å bli reservelagsspiller, mens Merida var en av de store stjernene på reservelaget før han dro på utlån.

 

Tusmo: Kontrakten til Gilbert skal vistnok bli kansellert ettersom han har kommet i store konflikter med trenerne ved sine to utlånsopphold! Bittert! En spiller som gjorde det så bra i CC og viste stort potensiale. Hva er det med oss og engelske talenter som er oppblåste drittsekker (Bentley, Pennant, Cole og nå GIlbert) ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort sett enig med Helmik, med ett unntak. Midtforsvaret synes jeg trenger en forsterking. Jeg synes at vi mangler en solid stopper med en mer defensiv holdning. Både Kolo og William er etter min mening offensivt anlagte spillertyper, og vi trenger en som kan styre den defensive delen av forsvaret.

 

Personlig så mener jeg at den av Toure/Gallas som da blir "overflødig" bak, kunne gjøre en god jobb som defensiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Til innlegget til Helmik.

Du skriver godt og meningsfylt. Har følgende kommentarer: Du opererer med 9 konklusjoner og 3 av de er strålende. Regner med at strålende er toppkonklusjon. Det er etter min mening alt for lite i forhold til å ta steget opp ved siden av de aller sterkeste gjennom en hel sesong. Vil tro at klubber vi ønsker å sammenlikne oss med har 7 8 eller 9 av 9.

Jeg er videre uenig med deg når det gjelder strålende på spissene våre. Jeg har tidligere vært inne på vår høye kunstløpsfaktor, skyte pent med innsiden i stedet for å kline til. Killereffektiviteten mangler absolutt for at vi skal gi spissene strålendekonklusjonen. Jeg mener vi burdfe hatt mange flere mål på alle de sjansene vi skaper.

Når det gjelder midtforsvar er det du beskriver svakere enn bra. Mitt forslag til Wenger er at om vi skal bruke noen fra nåværende tropp, må det være Song. Han har Senderos sin vilje og innstillling og han har en god teknikk, et kjempepotensial på plassen.

 

Caribo tipper tre nye spillere, det er kanskje riktig, men vi trenger helt klart styrking på mye for å ta steget opp. En del vil bli gjort med utvikling av eksisterende potensial. Vi trenger flere spillere som Caribo foreslår. Tenk følgende skadesituasjon; Sagna, Fabregas, Adebayor, Rosicky. Og så blir jammen Clichy skadet også. Dette tåler de største av de andre rimelig bra, men vi vil miste posisjonen vår.

Antallet tre Caribo foreslår må være i sentrallinjen og da fra midtbanen og fremover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...