Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Wenger - I hope to make a signing in two or three weeks

 

“It would be better to buy someone who has played in England because they are less risky," said the manager. "But it costs more money if they are from the Premier League, so maybe I will try to do both."

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+or+three+weeks

 

Litt rart å lese dette fra Wenger, Men det låter jo ganske bra ;)

Nå er jeg spent.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Får vel neste si hva jeg mener her også ;)

 

Almunia synes jeg ikke er den beste keepern i PL, men er ikk så ille. Hva skjer hvis vi kjøper en ny, Almunia kommer til å stå store deler av neste sesong alikevel regner jeg med og evt den nye keepern kommer til å få stå cup kamper og noen innhopp i ligaen for å få kamptrening i Pl.

Når skal vi da komme til å bruke Fabianski, regner med at han ikke ble kjøpt inn for å være tredje keeper. Hvis vi skal ha en ny keeper så kan vi selge Almunia.

 

Sagna og Clichy er ikke noe å diskutere, de er de beste kantbackene i PL. Er værre med hva Toure og Gallas har prestert i år. De kan bedre enn det de har vist denne sesongen, men Wenger har nok fortsatt stor tillitt til disse to så det skjer vel ikke så tror ikke disse mister plassen sin i første ellvern. Senderos har vært OK denne sesongen som backup da Toure var i afrika mesterskap og Song har vist at han kan han også. Men hadde ikke gjort noe om det kom som var bedre enn disse to sist nevnte. Djourou synes jeg ikke er god nok til å være på et så bra lag som Arsenal når vi skal vinne både PL og CL.

 

Hvis alle holder seg skadefri og ingen fler blir solgt på midtbanen så trenger vi bare en erstatter til Flamini og en som kan spille på plassen til Rosicky. Rosicky synes jeg er god nok til å beholde plassen på venstrekanten og Hleb er mer enn god nok til å holde høyrekanten. Eboue kunne sikkert vært en god backup på høyrekanten, men for min del kunne vi bytta han med en anna spiller. Selg han til Barca eller noe. Walcott har vist at han kan sine saker veldig godt og får nok mer spilletid denne sesongen. Men jeg synes ikke Gilberto, Diaby, Denilson er gode nok til å spille ved siden av Fabregas. De er kjekke å ha som backup men håper Wenger har noen i kikkerterten om plassen som DM.

 

Eneste gode spissen vi har nå er Ade, han hadde en fantastisk sesong men desverre glapp det litt etter jul og scoringsformen kom tilbake litt for sent. Men han overasket stort og jeg har ikke noe håp om at han skal bli solgt. Rvp var mye skadet og de innhoppene han hadde var ikke så veldig mye å skryte av. Manglet kamptrening og håper han kommer sterke tilbake neste sesong, RvP er i mine øyne en stor spiss bare han holder seg skadefri. Eduardo synes jeg fikk vist seg frem slik at vi fikk sett at han er en god og målfarlig spiss som vi kan satse på, selv om det kan ta litt tid så har jeg trua på Eduardo. Bendtner synes jeg er en ok backup som kan komme inn på tampen av kamper og avgjøre. Han har jo scoret noen mål denne sesongen, men håper han ikke begynner å grine og vil bort når han ikke får spille så mye som han har gjort neste sesong.

 

Jeg sitter hvertfall å håper på at ryktene er sanne om Ben arfa og at vi får inn en DM. En ny midtstopper hadde kanskje gjort seg også.

Wenger roterer mye på spillere og kaster de inn i posisjoner som de ikke er helt vant til, men det har jo gått det også. Selv om jeg ikke synes det er den beste løsningen. Så tror ikke det blir så veldig man kjøp kjenner jeg Wenger rett (Sir Wenger burde han vel kalles snart).

Link to comment
Share on other sites

Til innlegget til Helmik.

Du skriver godt og meningsfylt. Har følgende kommentarer: Du opererer med 9 konklusjoner og 3 av de er strålende. Regner med at strålende er toppkonklusjon. Det er etter min mening alt for lite i forhold til å ta steget opp ved siden av de aller sterkeste gjennom en hel sesong. Vil tro at klubber vi ønsker å sammenlikne oss med har 7 8 eller 9 av 9.

Jeg er videre uenig med deg når det gjelder strålende på spissene våre. Jeg har tidligere vært inne på vår høye kunstløpsfaktor, skyte pent med innsiden i stedet for å kline til. Killereffektiviteten mangler absolutt for at vi skal gi spissene strålendekonklusjonen. Jeg mener vi burdfe hatt mange flere mål på alle de sjansene vi skaper.

Når det gjelder midtforsvar er det du beskriver svakere enn bra. Mitt forslag til Wenger er at om vi skal bruke noen fra nåværende tropp, må det være Song. Han har Senderos sin vilje og innstillling og han har en god teknikk, et kjempepotensial på plassen.

 

Caribo tipper tre nye spillere, det er kanskje riktig, men vi trenger helt klart styrking på mye for å ta steget opp. En del vil bli gjort med utvikling av eksisterende potensial. Vi trenger flere spillere som Caribo foreslår. Tenk følgende skadesituasjon; Sagna, Fabregas, Adebayor, Rosicky. Og så blir jammen Clichy skadet også. Dette tåler de største av de andre rimelig bra, men vi vil miste posisjonen vår.

Antallet tre Caribo foreslår må være i sentrallinjen og da fra midtbanen og fremover.

 

Vet ikke hvorfor jeg brukte "strålende", "bra" osv som konklusjoner. Skulle heller brukt karakterer, men det er litt for sent nå. Men toppkonklusjon med det jeg har brukt her ville vært "perfekt" eller noe i den duren. "Strålende" er vel en 5'er hvis man skulle brukt karakterer fra 1-6.

 

Forøvrig er jeg rimelig enig med deg her, ben lakris. Men som sagt så har jeg endret litt mening angående spissene mot slutten av sesongen. Bendtner har begynt å få til spillet sitt, og Walcott kan brukes her. Førstevalgene våre er fantastiske og ingenting å klage på. Og når vi har unge og fremadstormende andrevalg så synes jeg ikke vi har et problem her, selv om alle sammen mangler litt på avslutningsferdigheter, men det kommer etter hvert.

 

Angående det du sier om skader, så er det litt drøyt å si at de andre ville klart seg med tilsvarende skadeproblemer som de du sier hos oss. Du nevner Sagna, Fabregas, Adebayor, Rosicky og Clichy. Hvis man ser på viktighet for sine respektive klubber så kan man sette disse spillerne opp mot Ferdinand, Ronaldo, Rooney, Evra og Tevez på United, Terry, Lampard, Cech, Drogba og Essien på Chelsea og Gerrard, Mascherano, Torres, Carragher og Reina på Liverpool. Tror du virkelig disse klubbene hadde beholdt en eventuell ligaledelse med disse spillerne ute? Tviler på det. De to førstnevnte (United og Chelsea) har enormt brede staller, og trenger kun en finpuss i sommer med kanskje noen spillere ut og noen andre inn, men allikevel så vil de slite alvorlig ved store skadeproblemer på sine viktigste spillere. Det vil alle klubber gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Nå er sesongen slutt. Resultatet av sesongen ble egentlig som omtrent som jeg forventet ved sesongstart. Mitt håp for sesongen var at vi var med i gullkampen et langt stykke på vei. Det var vi, selv om motgangen jeg forventet ville komme var vel i overkant en periode. Det er Premier League som er målestokken. Sesongen er i det store og hele godkjent fra min side. Laget har vist at de innehar et enormt potensiale, men det har også noen svakheter. Disse svakhetene er desverre også der hvor fotballkamper avgjøres, foran målene. Her ligger de skarve poengene som skilte oss fra pokalen i år.

 

Keeper: Manuel Almunia virker å være utpekt som ny førstekeeper av Wenger. Jeg er ikke imponert. Jeg vil ha en keeper som gir oss poeng andre ikke får. Jeg vi ha en keeper som i egen person avgjør kamper. Her snakker vi om en type som Cech, i alle fall ikke Almunia. Mange mener at en jevnt solid keeper som presterer uten både de store redningene eller de store feilene er å foretrekke. Javel, her snakker vi i tilfelle om van der Sar. Er Almunia av en slik karakter? Jeg mener nei. Jeg mener Almunia er det svakeste førstevalget i klubben siden George Wood stod i mål for en evighet siden. Almunia kan tilsynelatende virke feilfri i mange kamper, men de eneste som virker feilfrie er de som ikke gjør noe. Almunia er alt for ofte utrolig passiv i sitt keeperspill. Der Lehmann tar aksjon og lykkes i 99% av tilfellene står Almunia passiv og overlater iniativet i situasjonene til motstanderen. Almunia kontra Cech og van der Sar koster oss utvilsomt poeng. Tabbe nr. 1 var å benke Lehmann permanent til fordel for Almunia. Skal vi rette opp dette, Arsene?

 

Midtstopper: Er det et sted der orden og dispilin er et must så er det i forsvarslinja. Kolo Toure er et herlig oppkomme av engasjement og energi. Det kan bringe deg langt, og det er ikke mulig å ikke bli glad i spilleren. Toure er desverre også et kaotisk virr-varr av armer og bein på en kropp som ofte raser rundt i ørska. Det fungerer til en viss grad så lenge han pares sammen med en klippe som Sol Campbell var og som William Gallas også tross alt er, eller i alle fall forsøker å være. Vi trenger en slik klippe som kan fungere sammen med dem begge. Senderos? Nei. Senderos er en brukbar spiller han, men når han blir eksponert for det aller høyeste nivå så avsløres han om og om igjen. Det Djourou viste i Birmingham var heller ikke egnet til å imponere noen. Det var en spiller på makedet i januar. Han endte opp i Spurs av alle steder. Tabbe nr. 2 var å ikke gripe denne muligheten. Burde strengt tatt vært gjort før sesongen begynte i og med at alt dette var kjent da også. Nå må vi få orden på dette, Arsene!

 

Spiss: Emmanuel Adebayor har alt i alt hatt en bra sesong. Han kan være god, men han kan også være utrolig svak. Problemet er at han har klippekort, og til det er han alt for ustabil. Det vil si han har ikke klippekort, det var bare ingen alternativer tilgjenglig til slutt . Da Martin Tayor kvestet Eduardo var han i praksis helt alene i og med at også van Persie var ute. Vil ikke kalle det en tabbe å ikke forsterke i januar siden Eduardo var fullt oppegående på det tidspunkt, men vi balanserte på en tynn linje allerede da. Bendtner? Etter min mening milevis unna en slik standard at han ville gitt oss ekstrapoeng. I etterpåklokskapens navn, Anelka? Eduardo kan vi ikke regne med foran neste sesong. Er det her Ben Arfa kommer inn i bildet? Her trengs det i alle fall mer krutt Arsene!

 

Det var de store linjene. På midtbanen greier vi oss stort sett bra . Vi styrer stort sett alle kamper der med masse ballinnehav og skaper mer enn nok sjanser til at vi burde kunne scoret ennå flere mål. Litt flere mål fra midtbanen kunne jo gjort seg. Fabregas har bidratt med sin skjerv, Rosicky også. Måtte han komme tilbake frisk og fin til neste sesong. En frisk Rosicky og en sprelsk Vela bør langt på vei få skikk på venstresiden igjen. De som har utmerket seg spesielt negativt i så måte denne sesongen er Hleb og Eboue. Walcott kan score. Vela kommer også. Med de to får vi fart og teknikk som kan benyttes både på kantene og på topp, men for begge er det ennå snakk om uforløst talent. Fabregas er playmakeren. Vi har også Diaby som har et enormt potensiale bare han får slippe til sentralt. Pluss Denilson og om nødvendig Song som vaker i vannskorpen enten der eller som backup på stopperplass. Jeg er faktisk litt avslappet i forhold til behovet for å løpe etter en erstattning for Mathieu Flamoney, selv om jeg skal innrømme at jeg har sansen for Gareth Barry. Ennå har jeg ikke nevnt Gilberto.

 

På backene har vi bra kontroll. Spesielt Sagna, som bortimot må være player of the year i klubben. Clichy har også hatt en meget god sesong. Han har fyllt skoene etter Cashley Cole på alle punkter, bortsett fra ett. Det siste trekket etter et raid. Der er Sagna bedre. Backupene er også til å leve med.

 

I tillegg til dette har vi et vell av spillere med spesielle kvaliteter til Carlinglaget. Spillere som Gibbs, Randall, Merida, Lansbury, Barazite og ikke minst Wilshere har alle talent så det holder. Det gjelder bare å få det ut, og ikke minst ha bakkekontakt nok til at du kan få det ut. Så må vi ikke glemme vår venn Havard Nordtveit da. Når en 17 åring drar fra Haugesund og blir kaptein for reservene over natta, ja da er du i alle fall litt spesiell.

 

Joda, potensialet i denne klubben er helt ekstremt. Så ekstremt at det virker som Wenger av og til blir litt blendet av det. Alt til sin tid Arsene, sten for sten. Så må det armeres litt her og der med noe solid for å få nødvendig styrke i byggverket. Det er jobben nå. En offensiv kruttønne, en defensiv bauta og en keeper som utgjør en forskjell. Så er vi der, i alle fall ennå et steg nærmere. For det er ingen selvsagt ting at det står Arsenal på alle pokalene. Det skal vi aldri glemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal komme med en mer utfyllende post om laget etter eksamenen på onsdag, men dere må alle huske spissene våre scoret mer sammenlignet med alle andre lag (bortsett fra Man U hvis man regner Ronaldo som spiss):

 

E Adebayor 40+8 30

D Eduardo 22+9 12

N Bendtner 17+23 9

R van Persie 20+3 9

 

Problemet er det "kun" er Fabregas, Walcott (faktisk hele 7 mål!!) og Rosicky som scorte fra midtbanen. Eboue, Hleb og Diaby scorte ikke nok i forhold til spilletid. Sistnevnte hadde i alle fall en suser av et mål + et viktig mål mot Liverpool, men sett under ett har han ikke puttet nok. Verst er han kun har etter det jeg har fått med meg ETT (Ja, ETT, ONE, EINS,UNO, 1) innlegg fra sin venstresiden med venstrebeinet sitt i år - ikke det at det har vært mange med høyerebeinet heller! Når Clichy har 15% sjanse på å treffe på inleggene sine, er det klart at man skjønner at laget har mye å gå på når det kommer til den siste avgjørende ballen. Spissene kan også bli flinkere til å møte på første stolpe eller i alle fall å jakte etter ballen ved inleggene!

 

Det ble litt mye, men som sagt, fraværet av Rosicky har hatt store konsekvenser i form av manglende gode innlegg og mål fra venstresiden! En skikkelig matchvinnende keeper hadde også værr greit. Dersom vi hadde vunnet på Old Trafford, HADDE VI VUNNET LIGAEN (sett at de resterende resultatene ble det samme)! Det er ikke bare duoen Vidic - Rio som skal ha æren for det lille antallet mål Man U. Ser man på statistikkene , har motstanderlagene Til Man U nesten like mange skudd på keeper som de vi hadde, noe som betyr to ting: For det første er vi ikke gode nok til å forstyrre (eller blokkere) skytterne og ikke minst at Man U har en ekstremt mye bedre keeper.

Link to comment
Share on other sites

synes arseblogger oppsummerer sesongen godt:

You can't help but think back to that sequence against Birmingham (haha), Boro, Wigan and Villa. Wins against the first three, which we were more than capable of, would have seen us win by the league by two points, despite the defeats against United and Chelsea. And that's how close it was. A season of what might have been but one from which I hope we'll learn and come back stronger.
det ble veldig nesten og det er veldig irriterende og tenke på nå. kanskje noen blandt oss fansen mister hodet oppi frustrasjonen over dette. men jeg lurer faktisk på om tettkampen har vært så hard før. kan ikke være ofte. litt av dettte bildet tegnes når man ser hvilke lag som er i finalen i CL. kanskje noen gamle travere her inne kan sin statistikk og vet om det har vært så tøft i toppen før?

 

tenker at de som vinner alltid må ha litt ekstra hell med seg. det hadde så absolutt ikke vi denne sesongen, spesielt i perioden Arseblogger nevner, hvor det florerte med skader på flere nøkkelspillere, billige baklengsmål og stang ut. med et par-tre signinger og litt mindre uhell neste sesong såå.. :(

Link to comment
Share on other sites

Nå er sesongen slutt. Resultatet av sesongen ble egentlig som omtrent som jeg forventet ved sesongstart. Mitt håp for sesongen var at vi var med i gullkampen et langt stykke på vei. Det var vi, selv om motgangen jeg forventet ville komme var vel i overkant en periode. Det er Premier League som er målestokken. Sesongen er i det store og hele godkjent fra min side. Laget har vist at de innehar et enormt potensiale, men det har også noen svakheter. Disse svakhetene er desverre også der hvor fotballkamper avgjøres, foran målene. Her ligger de skarve poengene som skilte oss fra pokalen i år.

 

Keeper: Manuel Almunia virker å være utpekt som ny førstekeeper av Wenger. Jeg er ikke imponert. Jeg vil ha en keeper som gir oss poeng andre ikke får. Jeg vi ha en keeper som i egen person avgjør kamper. Her snakker vi om en type som Cech, i alle fall ikke Almunia. Mange mener at en jevnt solid keeper som presterer uten både de store redningene eller de store feilene er å foretrekke. Javel, her snakker vi i tilfelle om van der Sar. Er Almunia av en slik karakter? Jeg mener nei. Jeg mener Almunia er det svakeste førstevalget i klubben siden George Wood stod i mål for en evighet siden. Almunia kan tilsynelatende virke feilfri i mange kamper, men de eneste som virker feilfrie er de som ikke gjør noe. Almunia er alt for ofte utrolig passiv i sitt keeperspill. Der Lehmann tar aksjon og lykkes i 99% av tilfellene står Almunia passiv og overlater iniativet i situasjonene til motstanderen. Almunia kontra Cech og van der Sar koster oss utvilsomt poeng. Tabbe nr. 1 var å benke Lehmann permanent til fordel for Almunia. Skal vi rette opp dette, Arsene?

 

Midtstopper: Er det et sted der orden og dispilin er et must så er det i forsvarslinja. Kolo Toure er et herlig oppkomme av engasjement og energi. Det kan bringe deg langt, og det er ikke mulig å ikke bli glad i spilleren. Toure er desverre også et kaotisk virr-varr av armer og bein på en kropp som ofte raser rundt i ørska. Det fungerer til en viss grad så lenge han pares sammen med en klippe som Sol Campbell var og som William Gallas også tross alt er, eller i alle fall forsøker å være. Vi trenger en slik klippe som kan fungere sammen med dem begge. Senderos? Nei. Senderos er en brukbar spiller han, men når han blir eksponert for det aller høyeste nivå så avsløres han om og om igjen. Det Djourou viste i Birmingham var heller ikke egnet til å imponere noen. Det var en spiller på makedet i januar. Han endte opp i Spurs av alle steder. Tabbe nr. 2 var å ikke gripe denne muligheten. Burde strengt tatt vært gjort før sesongen begynte i og med at alt dette var kjent da også. Nå må vi få orden på dette, Arsene!

 

Spiss: Emmanuel Adebayor har alt i alt hatt en bra sesong. Han kan være god, men han kan også være utrolig svak. Problemet er at han har klippekort, og til det er han alt for ustabil. Det vil si han har ikke klippekort, det var bare ingen alternativer tilgjenglig til slutt . Da Martin Tayor kvestet Eduardo var han i praksis helt alene i og med at også van Persie var ute. Vil ikke kalle det en tabbe å ikke forsterke i januar siden Eduardo var fullt oppegående på det tidspunkt, men vi balanserte på en tynn linje allerede da. Bendtner? Etter min mening milevis unna en slik standard at han ville gitt oss ekstrapoeng. I etterpåklokskapens navn, Anelka? Eduardo kan vi ikke regne med foran neste sesong. Er det her Ben Arfa kommer inn i bildet? Her trengs det i alle fall mer krutt Arsene!

 

Det var de store linjene. På midtbanen greier vi oss stort sett bra . Vi styrer stort sett alle kamper der med masse ballinnehav og skaper mer enn nok sjanser til at vi burde kunne scoret ennå flere mål. Litt flere mål fra midtbanen kunne jo gjort seg. Fabregas har bidratt med sin skjerv, Rosicky også. Måtte han komme tilbake frisk og fin til neste sesong. En frisk Rosicky og en sprelsk Vela langt bør langt på vei få skikk på venstresiden igjen. De som har utmerket seg spesielt negativt i så måte denne sesongen er Hleb og Eboue. Walcott kan score. Vela kommer også. Med de to får vi fart og teknikk som kan benyttes både på kantene og på topp, men for begge er det ennå snakk om uforløst talent. Fabregas er playmakeren. Vi har også Diaby som har et enormt potensiale bare han får slippe til sentralt. Pluss Denilson og om nødvendig Song som vaker i vannskorpen enten der eller som backup på stopperplass. Jeg er faktisk litt avslappet i forhold til behovet for å løpe etter en erstattning for Mathieu Flamoney, selv om jeg skal innrømme at jeg har sansen for Gareth Barry. Ennå har jeg ikke nevnt Gilberto.

 

På backene har vi bra kontroll. Spesielt Sagna, som bortimot må være player of the year i klubben. Clichy har også hatt en meget god sesong. Han har fyllt skoene etter Cashley Cole på alle punkter, bortsett fra ett. Det siste trekket etter et raid. Der er Sagna bedre. Backupene er også til å leve med.

 

I tillegg til dette har vi et vell av spillere med spesielle kvaliteter til Carlinglaget. Spillere som Gibbs, Randall, Merida, Lansbury, Barazite og ikke minst Wilshere har alle talent så det holder. Det gjelder bare å få det ut, og ikke minst ha bakkekontakt nok til at du kan få det ut. Så må vi ikke glemme vår venn Havard Nordtveit da. Når en 17 åring drar fra Haugesund og blir kaptein for reservene over natta, ja da er du i alle fall litt spesiell.

 

Joda, potensialet i denne klubben er helt ekstremt. Så ekstremt at det virker som Wenger av og til blir litt blendet av det. Alt til sin tid Arsene, sten for sten. Så må det armeres litt her og der med noe solid for å få nødvendig styrke i byggverket. Det er jobben nå. En offensiv kruttønne, en defensiv bauta og en keeper som utgjør en forskjell. Så er vi der, i alle fall ennå et steg nærmere. For det er ingen selvsagt ting at det står Arsenal på alle pokalene. Det skal vi aldri glemme.

Heilt einig med deg på alle punkter, Sir John, bortsett frå eit. Woodgate er ein bra stoppar, men han er ikkje god nok til å heve heile forsvarsrekka vår. Eg meiner at me treng ein stoppar som dankar ut Gallas. Han har mista farten, og er ikkje lenger det han var. Kolo har vist at han kan fungere med ein stoppar som Sol i toppslag og eg har tru på at Wenger klarar å finne ein ny slik ein. Me kjem nok desverre aldri til å vinne PL med Gallas/Toure som faste i midtforsvaret, og det er her problemet vårt ligg etter mi meining

Link to comment
Share on other sites

Takk for et meget godt innlegg Sir John!

 

Jeg er så enig så enig i det meste av det du skriver. Den største tabben var å gi keeperplassen til Almunia av alle de grunnene du nevnte. I tillegg er jeg helt enig med deg i din vurdering av stopperne våre. Jeg elsker Kolo, men han trenger en sjef ved sin side. Gallas har til tider vært den sjefen og jeg gir han cred for det.

 

Problemet oppsto for alvor når Almunia ble førstevalget. Lehman var en konge til å angripe ute i feltet, ikke alltid helt heldig, men han klarte ofte å plukke ned ballen eller i det minste forstyrre motstanderen ganske kraftig. Slik dekket han opp våre to stopperes største svakhet, nemlig deres hodespill.

 

Når Alumina desverre ble førstevalget hadde stopperene ikke lenger denne beskyttelsen og de ble eksponert for mange hodedueller, noe som ødelegger organiseringen vår i forsvar. Når Gallas blir presset i luftdueller, klarer han ikke lenger å styre Kolo slik som ønskelig er. Når Kolo ikke har en sjef ved sin side, så er det armer og ben og til tider kortslutning i toppen. Vi kan gjerne fortsette med dette stopperparet, men da må vi ha en mer offensiv keeper i feltet. Hvis vi ikke får det, så håper jeg Kolo eller Gallas må vike plass for en nyankommet bauta i forsvaret, noe a la Vidic. Jeg klarer heller ikke å se Senderos som denne personen.

 

Jeg kan ikke se at vi trenger ytterligere forsterkning på topp. Man kan ikke planlegge så mange skader på topp som vi desverre har hatt i år.

 

I tillegg er jeg uenig i din vurdering av Diaby. Han klarer ikke å spille fra seg ballen i tide, og det er alfa og omega for vår type fotball. Han har vært her lenge nok til at han burde ha lært. Jeg har vanskelig for å se Diaby spille ved siden av Fabregas, han er for offensiv for det. Han kunne kanskje blitt brukt når Fabregas må hviles, men der foretrekker jeg heller Denilson eller Rosicky.

 

Men alt i alt, takk for et veldig godt innlegg Sir John.

Link to comment
Share on other sites

Mange fine innlegg her, men synes noen kunklusjoner trekkes for raskt. Se f. eks på Flamini som i fjor ikke imponerte noe særlig og opererte for det meste på sidelinjen. Man trenger en del kamper for å komme inn i rytmen i Premier League. Diaby spilte en del fast i fjor da Rosicky var skadet og han gjorde en god jobb. Han har definitivt talentet og kan med noen kamper komme seg betraktelig. Problemet er vel at det blir altfor offensivt med Fab og Diaby sentralt og på vingen er det litt ueffent å bruke ham. At han holder for lenge på ballen til å passe inn i vår spillestil er en grei antagelse, men syns Adebayor også gjør dette mye og lykkes. Å ha noen offensive ankerpunkt vil ikke ødelegge fotballstilen vår så mye, vi vil da kunne få flyttet midtbanen og backene mer opp på banen slik at vi vil ha flere valgmulgheter.

Diaby's spillestil kan minne litt om Babel. Babel har i det siste tatt ett steg opp i Liverpooldrakta da han har fått flere muligheter til å vise seg frem. Jeg er sikker på Diaby vil kunne gjøre det samme, men hvilke spillere han vil kunne danke ut fra første 11-eren er vel heller vanskelig å si. Fabregas trenger mer hvile neste sesong, syns da Diaby kan få sjangsen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel en ting med Wengers spillere jeg har lært etter flere år. Aldri avskriv dem.

Song har jeg aldri hatt troen på,men Wenger ser ut som han får til det utroligste og Song han kan bli stor. Det samm vil jeg påstå gjelder for spillere som Denilson og Diaby også.

 

Keeperplassen: Almunia er en grei keeper,men han er definitivt ikke i så god som Van Der Sar og Cech. Jeg vil påstå at en keeper i deres format kan fort ta inn 5-10 poeng ekstra.

Almunia er god på strek men han er ikke konge i feltet slik en topp topp keeper skal være.

Kan Almunia overaske oss ennå mer neste sesong. Jeg er en smule skeptisk.

Fabianski er ennå for ung og er en god back-up.

 

Forsvar: Vi har eminente sidebacker. Det er det liten tvil om.

Midtstopperplassen savner en konge i lufta ved siden av Toure el Gallas.

De har vist at høye baller så blir de til tider avslørt.

Synd ikke Senderos ser ut som ha kan være stabilt god uten selvtillitsproblemer. Gallas-Senderos fungerte bra sammen.

Hva er meningen med Song? Midtstopper el midtbane?

 

En midtstopper ønskes.

 

Midtbane:

 

Cesc styrer midtbanen men jeg tror han trenger en ny Flamini ved siden av. Song,Diaby og Denilson tror jeg ikke pr. dags dato utfyller Flaminis rolle,men med Wenger vet en aldri. En av dem kan være den store overaskelsen neste sesong. Gilberto vil avslutte karrieren i Arsenal. Jeg har stor sans for Gilberto. En ærlig trofast arbeidsom spiller som har vært en trofast sliter i klubben vår.

 

Vingene våres da. Eboue og Hleb er vaksinert mot å score mål. Det holder ikke skal vi være helt øverst. Hleb sin kreativitet vil jeg ha videre,men avslutninger bør terpes.

Walcott er en spiller som definitivt kan kjempe om en vingplass. Walcott har det meste for å bli en stor stor spiller.

Rosicky er halveis invalid men klarer han å holde seg skadefri er han en spennende og mer rett på sak spiller som vi vet kan avslutte.

Vela blir spennende,men allikevel vil jeg ha en og kanskje 2 midtbanespillere inn.

 

Spisser: Van Persie skadefri er etter min mening en av verdens beste spisser. Med Ade i form og VP skadefri kan dette bli stort. Bendtner har vist framgang men må nok tone egoet sitt ned.

Eduardo er også et usikkerhetsmoment.

Tror Wenger kjøper en en spiller som kan spille både ving og spiss. Da er vi dekket.

Link to comment
Share on other sites

Er vel en ting med Wengers spillere jeg har lært etter flere år. Aldri avskriv dem.

Song har jeg aldri hatt troen på,men Wenger ser ut som han får til det utroligste og Song han kan bli stor. Det samm vil jeg påstå gjelder for spillere som Denilson og Diaby også.

 

Keeperplassen: Almunia er en grei keeper,men han er definitivt ikke i så god som Van Der Sar og Cech. Jeg vil påstå at en keeper i deres format kan fort ta inn 5-10 poeng ekstra.

Almunia er god på strek men han er ikke konge i feltet slik en topp topp keeper skal være.

Kan Almunia overaske oss ennå mer neste sesong. Jeg er en smule skeptisk.

Fabianski er ennå for ung og er en god back-up.

 

Forsvar: Vi har eminente sidebacker. Det er det liten tvil om.

Midtstopperplassen savner en konge i lufta ved siden av Toure el Gallas.

De har vist at høye baller så blir de til tider avslørt.

Synd ikke Senderos ser ut som ha kan være stabilt god uten selvtillitsproblemer. Gallas-Senderos fungerte bra sammen.

Hva er meningen med Song? Midtstopper el midtbane?

 

En midtstopper ønskes.

 

Midtbane:

 

Cesc styrer midtbanen men jeg tror han trenger en ny Flamini ved siden av. Song,Diaby og Denilson tror jeg ikke pr. dags dato utfyller Flaminis rolle,men med Wenger vet en aldri. En av dem kan være den store overaskelsen neste sesong. Gilberto vil avslutte karrieren i Arsenal. Jeg har stor sans for Gilberto. En ærlig trofast arbeidsom spiller som har vært en trofast sliter i klubben vår.

 

Vingene våres da. Eboue og Hleb er vaksinert mot å score mål. Det holder ikke skal vi være helt øverst. Hleb sin kreativitet vil jeg ha videre,men avslutninger bør terpes.

Walcott er en spiller som definitivt kan kjempe om en vingplass. Walcott har det meste for å bli en stor stor spiller.

Rosicky er halveis invalid men klarer han å holde seg skadefri er han en spennende og mer rett på sak spiller som vi vet kan avslutte.

Vela blir spennende,men allikevel vil jeg ha en og kanskje 2 midtbanespillere inn.

 

Spisser: Van Persie skadefri er etter min mening en av verdens beste spisser. Med Ade i form og VP skadefri kan dette bli stort. Bendtner har vist framgang men må nok tone egoet sitt ned.

Eduardo er også et usikkerhetsmoment.

Tror Wenger kjøper en en spiller som kan spille både ving og spiss. Da er vi dekket.

 

Med andre ord en britisk midtstopper (King, Dunne, Richards...) og en kreativ, mer eller mindre ukjent luring :( !

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den mening at Dunne neppe har noe å tilføre Arsenal, siden han ikke holde det nivået som Arsenal krever.

Det er forståelig at han har blitt valgt som årets spiller i City flere sesonger på rad, men det er ikke derimot noe som gjør dette til en bedre stopper enn det vi allerede har. Han er en helt i City.

Dunne er en eldre utgave av Senderos, med stor fysikk og god arbeidsmoral. Tempomangler, og også mange unødvendige avklareringer.

 

Nei, Dunne ville nok bare blitt plassert på benken i kamp med Senderos/Djourou/Nordtveit, så ut ifra min mening er det helt uaktuelt. Wenger hinter jo med at de nye kjøpene vil bidra på en kvalitativ måte, og det vil vel neppe en opplagt benkesliter?

 

Richards mener jeg er en spiller som har store ferdigheter (fysisk, tempomessig, og fotballforståelse), samtidig som jeg tror han kommer til å utvikle seg enda et hakk i en bedre klubb med bedre medspillere. Prisen vil nok bli høy, men kan bli et glimrende fremtidsrettet kjøp for klubben. Eneste minuset er hans utenomsportslige byturer, men ut ifra en City kamerat så har han visst bedret seg etter kvinnehistorien tidligere denne sesongen.

Kanskje det er verdt å punge ut ca £14-18mill på Richards?

 

Jeg synes vi har en stabil forsvarsrekke, men får man inn Richards som en konkurent til Toure og Gallas vil vi ha råd til en skade, samtidig som alle må være på tå hev for å få spille.

Sagna- Toure/Gallas/Richards - Clichy

Sub: Eboue, Traore, Nordveit, Hoyte?, Song?, Senderos, Djourou,

 

Sterk lagdel :(

 

 

Jeg tror også Diaby, Denilson, Song? og Gilberto kan være gode nok alternativer som makker til Fabregas. Det er et par spennende spillere som har mye kvaliteter på hver sin måte (Diaby og Denilson), og en rutinert brasilianer med klokt hode.

Jeg tror vingspillet er en viktig lagdel som må økes i kvalitet neste sesong, og da vil en skadefri Rosicky og en Vela bli to nye alternativer på dette feltet.

Ser man også Walcott sin utvikling siste mnd, så har vi flere spennende spillertyper selv om Hleb skulle forsvinne.

Jeg tror vel at Ben Arfa ankommer klubben slik det virker akkurat nå, og da synes jeg bredden på denne lagdelen er meget meget spennende.

Mye fart, dribleferdigheter, og konkurranse vil "antakelig" gi oss en ekstra dimensjon i spillet neste sesong (sett ifra denne sesongen)

 

Eboue var jo også en spiller som spilte seg opp på denne posisjonen på slutten av sesongen, og kan være viktig å ha som et alternativ i forhold til enorme raske vingtyper med sterke offensive kvaliteter. Problemet med Eboue er hans opptredener som ikke gir han applaus, og dette er noe som må vekk. Jeg tror ikke han blir solgt, siden Flamini og antakelig Hleb forsvinner, og da blir det for mange utskiftninger på midtbaneleddet.

 

Nei, Vela, Walcott, Ben Arfa, Eboue, og Rosicky, gir oss iallefall bredde og muligheter for kombinasjoner ut ifra kamptyper.

 

Fremme synes jeg vi mangler noe, om Walcott skal bli brukt som spiss.

van Persie har slitt mye skader, og jeg håper han vil finne formen tilbake over en lang periode. Vi ternger Persie i storform, med hans enorme skudd-kvaliteter.

Adebayor ble årets toppscorer, og hadde en stor sesong. Jeg mener at han seriøst må jobbe med å komme seg ut av offsideposisjoner og score på mer opplagte sjanser, men har hatt en sterk opptur i karrieren. Kanskje han neste år utvikler seg på disse punktene.

 

Eduardo viser utvikling etter skaden, men jeg tror det blir 50/50 med hva som skjer i fremtiden. Kanskje han vil fortsette karrieren i utvikling, eller kanskje han desverre ikke vil komme tilbake i det han var. Et usikkert moment, men jeg håper det aller beste.

 

Bendtner tror jeg ikke er god nok for å være jevnlig i laget, sorry. Han har god luftstyrke, men jeg synes han mangler noe på flere områder. Joda, dansken er ung og kan lære, men Arsenal må ha det beste av det beste og jeg tror ikke Bendtner er på dette planet i fremtiden.

La meg gjerne ta feil, for det hadde vært artig med litt dansk dynamitt i klubben.

 

Jeg tror at vi trenger et alternativ på topp, men hva er tilgjengelig på markedet?

For meg kunne jeg godt tenkt meg at Walcott ble brukt i denne lagdelen som makker til Adebayor eller Persie, men jeg ser også at Walcott har mange kvaliteter som passer inn som høyre kant.

 

Mine ønsker:

Stopper: Richards

Ving: Ben Arfa eller Quaresma

Spiss: Amauri, Etoo, Villa, eller Owen

 

Salg: Hleb

 

Det er også noen meget spennende talenter som kan slå til når som helst, og da kan det selvfølgelig være vanskelig å hente inn for mye til laget.

Tenker på Nordtveit, Randall, Gibbs, Traore, Lansbury, Wilshere, og bl.a Barazite.

 

Når man i tillegg leser rykter om Camacho, Karelis, og bl.a Özyakup, så forstår man at Wenger fortsetter å prøve å hente de beste av de beste i sine alderstrinn for fremtiden.

 

Men for all del, vi var med å kjempe om gullet til siste stund. Ingen trodde vi skulle klare dette, og mange mente storkjøpene til Pool, og spurs ville gjøre at vi ikke kom blandt de 4 beste. Noen supportere borti i gata mente jo at vi faktisk ikke ville komme blandt de 5 beste engang :)

 

Det er ikke alltid bare spillerkjøp som vinner poeng, men også taktikk, spillestil til spillertyper, vilje, moral, og talent som kan gi poenger.

 

Jeg har iallefall blitt gledelig overrasket over nivået denne sesongen, og har gledet meg over stort sett herlig fotball. At årets vinner med gigantiske spillerkjøp kun er få poeng foran oss, synes ikke akkurat jeg fortjener årets manager-pris.

 

 

Stolt!

Fremtiden er absolutt lys, om det kommer 1-2-3-4 eller evt 5 spillerkjøp.

Wenger har kontroll!

Link to comment
Share on other sites

jeg satser på at vela blir et alternativ som spiss, og at ben afra kommer inn som et alternativ til rosicky..

wenger kjøpte vela som spiss, nå har han spilt som ving en stund, og dette pleier jo han ofte og gjøre med spissene sine.

 

walocott er også et alternativ der, og pluss det vi har synes jeg det holder, walcott bør oghså spille som høyre kant når ikke hleb spiller der..

diaby og eboue bør holde seg langt unna kantene våre, sistnevnte også klubben for min del..

 

då hadde gallas eller toure hvert andre valg som høyre back hvis vi hadde kjøpt en ny stopper som hadde gått inn ved siden av en av de, pluss 3 valg som stopper..

hoyte kunne da for min del hvert 3 valg som høyre back, og eboue hadde funnet seg en ny klubb..

traore blir god nok back up for clichy synes jeg, og ved fulstendig krise kan også gallas steppe inn..

 

på sentral midt synes jeg vi må erstatte famini, har lite troen på at gilberto får en like god sesong neste år som flamini har hatt i år, men tror at mye av grunnen til at gilberto har hvert dårlig i begynnelse av sesonge skyldes utbrenthet, og tror han kan få en bedre sesong neste år, men erstatter må hentes inn og jeg håper på noe engelskt, barry, johnson, noble, eller nolan, men gilberto må beholdes som et alternativ til den nye her for sikkerhets skyld..

ben afra og vela/ walcott bør dele rosicky sine skadeproblemer..

 

hadde ikke gjort meg noe med ny keeper heller, men synes de andre 3 signeringene blir viktigere, men hvis det er penger til det støtter jeg selfølgelig et keeper kjøp også..

 

men har troen på at med de 3 førstnevnte signeringene at vi blir og regne med neste sesong

Link to comment
Share on other sites

Min spillervurdering + forbedringsområde

 

6 -- Almunia: Stabil er vel det best beskrivende ordet for han. Han gjør sjelden tabber, men heller ikke mange matchvinnende redninger. Borte mot Man U så vi viktigheten av det i van der Sar. Almunia er ekstremt god til å lese spillet og komme stormende ut i tide, på dette er han virkelig god! Keeperen har god moral på banen

Forbedringsområde: Matchvinnende refleksredninger, komme ut i felet på dødballer, ny taktikk ved direkte frispark og ikke minst igangsettinger. Jeg skulle gjerne sett en ny keeper, men det vil ikke Wenger. Vi får håpe på at Wenger har rett!

 

9 -- Clichy: Verdens beste venstreback. Løper opp Torres og Ronaldo etter å ha blitt driblet, noe som sier veldig mye om farten hans. Det herlige er at han ikke kun er en eksplosiv klump, han løper fort og lenge. Backen er kanskje verdens beste på interceptions (bare se statistikkene), og starter mange av angrepen våre her. Taklingsprosenten er top 5 i England, og pasningene (dog ikke inleggene) sitter veldig ofte.

Forbedringsområde: Innlegg. Må lære å slå inn bedre. kna også variere med å slå inn lavt og tidlig! Jeg ønsker også å se at han utfordrer mer inn i 16-meteren, samt at han prøver å skjære mer inn i åpne rom istedenfor å alltid overlappe nede på kanten! Må holde defensiv konsentrasjon oppe litt oftere. Opphevde offisden ved noen mål + hadde en kritisk straffe mot seg (dog feildømt).

 

6 -- Gallas: Kapteinen vår har en ekstremt vinnervilje. Det liker jeg veldig godt. Dog ser det ut som at han sprer energien sin litt feil, og klager mer enn han oppmuntrer og dirigerer. Har rutine, men jeg synes han ikke styrer forsvaret riktig. Scorer dog mange viktige mål og er alltid farlig framover. Ingen perfekt kaptein, men bedre enn Henry!

Forbedringsområde: Lære forsvaret å støte mere ut og forstyrre spillere. Må skjønne at han ikke er så rask lenger og at han dermed ikke kan stole så mye på farten sin. Er heller ingen glitrende hodespiller.

 

6.5 -- Toure: King Kolo sleit fra og med Afrikamesterskapet. Surrer mye for å være han og blir litt for het i toppen. Han mye vinnervilje, men trenger en partner som veileder han skikkelig. Har ekstrem fysikk og et knallhardt skudd som jeg ønsker å se mer av, bare ikke på frispark (så lenge han ikke lærer seg å skyte ballen når den er stillestående).

Forbedringsområde: Surre mindre, holde roen, hodetyrke, ikke stole for mye på farten sin.

 

8 -- Sagna: Mistet broren sin, men spilte likevel strålende mot Milan. Etter Sagna ble skadet, tapte vi kampen mot Chelsea og Man U. Ligagullet kan kanskje ha blitt tapt med denne skaden (hva med Rosicky / RvP?). Er usedvanlig hodesterk for å være back, løper mye og har god fysikk. Ikke like ekstrem som Clichy på løping og dribling (men hvem er vel det :P?), men er ikke langt bak. har et greit nivå på inleggene sine. Har gode taklinger og er defensivt meget solid.

Forbedringsområde: Litt på det offensive, men det er nok også ganske avhengig av vingen han spiller med. Eboue hjelper han mye defensivt, men offensivt er han vanskelig å være med.

 

6.5 -- Diaby: Oksen fikk mye spilletid- desverre på feil plass. Er en god dribler og teknikker og har vist i år at han har et godt skudd! Har enormt potensiale, og er fortsatt ung! Jeg ser glimt, men det kommer for sjeldent. Jeg tror Diaby kan være spilleren vår som virkelig slår gjennom til neste år :D

Forbedringsområde: Gi fra seg ballen oftere og fortere, LEGGE INN BALLEN og ikke minst det han virkelig må bli bedre på dersom han vil være sammen med Fab i midten: Taklinger og hodestyrke.

 

8 -- Fab: Scorte mye i starten, men så dabba det av. Har dog andre ekstremtegenskaper osm gjør at han nok en gang leverer en strålende sesong. Gutten har en av de klart beste fotballhodene i verden, og blir derfor sjelden taklet fordi han alltid leverer ballen så fort. Løper ekstremt mye og har blitt mye bedre defensivt. Ikke like god etter skaden, men sett under ett gjør han er strålende sesong. Solid score i poengligaen!

Forbedringsområde: Har forbedret seg stort i duellspillet, men kan fortsatt bli litt bedre. Kan fortsatt score mange flere mål (er et stort pluss at han klarer å komme til mange sjanser)!

 

8.5 -- Flamini: Dro desverre fra oss. Ekstrem arbeidskapasitet og susende taklinger. Hadde en skikkelig suser og viste at han var blitt bedre på teknikk, driblinger og pasninger. Veldig stabil ogl everte ikke en enste dårlig kamp. Veldig leit at han dro.

Forbedringsområde: Føre Milan til CL til neste år :). Med Flamini borte kan vi få oss en spiller som er sterke og bedre på hodet, noe som vil utfylle Fab bedre!

 

7.5 -- Hleb: Fantastisk i starten av sesongen. Trenger bevegelse rundt seg for å stråle - noe han virkelig gjør under riktige forhold. Jobber mye og er kanskje verdens beste i close-control. Ekstrem til å drible og har flere gode pasninger.

Forbedringsområde: Skyte mere! Være mer direkte. Trenger flere assist og mål.

 

5 -- Eboue: Løper mye og har egentlig alt som skal til for å bli en god ving: Gode innlegg, god til å drible i fart (!), rask og jobber mye. Desverre er det mye gale avgjørelser og dårlig konsentrason i avgjørende øyeblikk. Fikk veldig mange sjanser uten å vise mye tegn til forbedring. Bør være ekstremt god i starten av sesongen hvis han skal få spille her mere!

Forbedringsområde: Avgjørelser, skudd, løp, utfordre mere, vekk med uetisk tull.

 

7 -- Walcott: Ustabil og hadde en noen svake kamper i starten. Er mye bedre på slutten og viser at vi har myeå glede oss til foran neste sesong. Fikk imponerende 7 mål.

Forbedringsområde: Bedre teknikken sin mere slik at han kan drible bedre i stor fart, forbedre innleggene sine, bli bedre på avgjørelsene sine

 

7 -- Dudu: Skaden ødela det som kunne blitt en herlig debutsesong. Tok litt tid før han kom igang, men viste alltid god arbeidskapasitet. Etter hvert kom målene. Er ekstrem foran mål.

Forbedringsområde: Komme tilbake til der han var er godt nok for meg foreløpig. God bedring ;)

 

7.5 -- Ade: Etter å ha sett sesongen under ett, er det bare å bøye seg i støvet. Ade scorte dobbelt så mange mål som Wenger (og jeg) forventet. Spilte kanskje mer enn forventet, men gjør uansett en solid innsats. Jobber mye og har ligaens kanskje beste fysikk. HAr blitt bedre på hodet og avslutningene. Scorer mot de store lagene og ikke minst erkerivalen.

Forbedringsområde: Formsvikt etter klippen. Må bli bedre til å angripe første stolpe og angripe ballen ved inlegg. Trenger å lære seg offiside-regelen (altså bue løpene sine eller time løpene bedre). Bør variere skuddene sine mere. Trenger å være mer inne i feltet istedenfor ute på sidene. Alt dette til tross for så mange mål - dette blir bra :D

 

6.5 -- Bendtner: Dansken viste på slutten at han har noe å gjøre i laget vårt. Scorer litt på slutten og viste at han er god rettvendt. Er meget god på hodet og er sterk i kroppen.

Forbedringsområde: Må bli bedre feilvendt, komme seg oftere i feltet, angripe første stolpe mere, bli en generelt bedre avslutter med beina og forbedre holdningene sine (!)

 

Ellers kan dere se på helmik'n sitt inlegg når de gjelder de andre spillerne som ikke har spilt nok til å få karakterer. van Persie og Mozart var så mye på og av at de ikke fikk spilt seg skikkelig i form. Begge var dog solide og jeg gleder meg til å se innsatsen dems til neste år!

 

Årets spillere:

1. Clichy

2. Flamini

3. Sagna

4. Fabregas

5. Ade

 

Til tross for dommeravgjørelser imot oss, lange skader på nøkkelspillere, utrolig mange unødvendige baklengsmål og mye dårlig vingspill, var vi kun en seier på OT fra ligagullet. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med denne sesongen og gleder meg stort til neste sesong, for det skal bli gull! Jeg hadde håpet på en seier i Fa cupen, men det får vi ta til neste år - sammen med CL og ligaen :P. Grunnen til at mange nå er skuffeet over sesongen, er at vi var så nærme å vinne noe. Dersom vi hadde snudd sesongen, slik den gode halvdelen hadde kommet etter jul, ville folk vært strålende fornøyde med sesongen etter å ha kommet så nærme de to andre lagene!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Er enig i det meste du skriver her, Magnus. Likevel bommer du på noe:

 

8 -- Sagna: Mistet faren sin, men spilte likevel strålende mot Milan.

 

Sagna mistet broren sin, ikke faren.

Oi, stygg feil. Gikk litt fort, mente så klart broren :).

Link to comment
Share on other sites

"The chances of us winning the league was great when we had these two players and all we needed was say another 2 - 3 new players coming in NOW we need another 5-6"

 

Dette er jeg, desverre, veldig enig i ;)

 

Håper hvertfall Wenger følger opp utsagnet sitt om at han skulle hente 1-2 rutinerte spiller(e)...

Spørs om han står imot fristelsen når et ungt navn dukker opp...

 

Kan bare innrømme jeg er litt frustrert...

Link to comment
Share on other sites

"The chances of us winning the league was great when we had these two players and all we needed was say another 2 - 3 new players coming in NOW we need another 5-6"

 

Dette er jeg, desverre, veldig enig i ;)

 

Håper hvertfall Wenger følger opp utsagnet sitt om at han skulle hente 1-2 rutinerte spiller(e)...

Spørs om han står imot fristelsen når et ungt navn dukker opp...

 

Kan bare innrømme jeg er litt frustrert...

 

Du er ikke den eneste :) Selv om det er lenge igjen til pl så skulle jeg ønske Wenger fikset det meste før EM. Iallefall hvis det er europeiske spillere han skal ha.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan tjene mye på å bare bli mer oppmerksomme foran egen kasse: Utligningsmålet til N'Castle på St. James og målet til Shorey på Madejski kunne vært unngått dersom Sagna i disse tilfellene ikke bare hadde konsentrert seg om ballen, men også sett hvem som befant seg på bakerste. Greit at alle glipper i markeringene en gang i blandt, men disse målene blir vel like til å ikke bry seg.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at Per Mertesacker er på vei til å bli Arsenalspiller.

 

I tilfelle en kanonsignering!!!

 

 

 

Werder Bremen have confirmed at 17:51pm 25th May that he is hours away from signing for Arsenal FC. A fee thought to be around £8.5m. The deal is thought to be completed by 26th May morning.

 

Hvor dette kommer fra er derimot et åpent spørsmål......???

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at Per Mertesacker er på vei til å bli Arsenalspiller.

 

I tilfelle en kanonsignering!!!

 

 

 

Werder Bremen have confirmed at 17:51pm 25th May that he is hours away from signing for Arsenal FC. A fee thought to be around £8.5m. The deal is thought to be completed by 26th May morning.

 

Hvor dette kommer fra er derimot et åpent spørsmål......???

 

Håper dette stemmer, hadde jo vært så typisk Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært et kanonkjøp. Synd det tydeligvis ikke var noe mer sannhet i dette enn at det var noen som tuller på Wikipedia.

 

Har en følelse av at det vil komme bekreftelse på at 2-3 spillere er kjøpt samtidig i år, med tanke på at vi nærmer oss EM og at disse bekreftelsene kanskje kommer før det starter. Under to uker til EM starter, så noe vil nok helt sikkert komme til å dukke opp på Arsenal.com før det. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...