Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Hva er det med Arsenal og skader? Vi var skadeforfulgt i hele fjord og allerede nå, 1 uke før PL starter, sitter vi med 5 skada spillere, dette er forøvrig utenom Bischoff som visstnok også har en skade? Jeg syns det er rart at Wenger ikke styrker! Klarer 1. elveren vi har i dag en hel sesong til, med slitne spillere og skader, vi skal tross alt "satse" på CL , PL og FA cup!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Fabregas-Denilson-Rosicky

Eduardo-Adebayor-van Persie

 

Om alle var skadefrie og i slag tror jeg dette ville blitt startellveren, og det er absolutt et lag til å utfylle 4-3-3 perfekt. Ikke minst har vi mange gode spillere å putte innpå i Nasri, Walcott, Vela, Bendtner osv.

 

Jeg skulle helst sett en annen klassekeeper samt en annen defensiv midtbanespiller. Da hadde stallen vært komplett for 4-3-3! Det er hvertfall en formasjon Wenger må vurdere mot de dårligere lagene, men vi har sett tidligere at 4-4-2 med en hengende spiss har fungert mot de aller beste lagene.

 

Men vi er heldige som har spillere til å spille de fleste formasjoner, så det hele er jo basert på hvilke lag som står på motsatt banehalvdel. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi bør definitivt ha en signering til. Det Arsenal mangler er ikke bare en sentral defensiv midtbanespiller,men en sjef som viser igjen og lar motstanderene føle det.

Diaby...er jeg usikker på. Denilson er for snill. Eboue har litt av det råe som kan komme i blomst på midtbanen.

Men jeg håper mannen Wenger kjøper er en type alla Cana fra Marseilles.

Ikke Barry eller Alonso kunne jeg tenkt meg sentral med Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Det er som regel når Wenger virker som mest lost at han pleier å glimte til. Skal ikke se bort fra at han vet akkurat hva han gjør også denne gangen, selv om det virker som om han har gått helt bananas.

 

:crazy: Klamrer meg til håpet om at the mad professor drar frem ett eller annet fra the magic hat denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg var mer optimist foran forrige sesong enn denne.

Nå er 9 spillere ute, og begge spillerne som skulle danne partnerskapet på midtbanen er skadet. Diaby ute en måned og Fabregas mister de 2 første ukene av sesongen.

Ikke ser det ut som Wenger kjøper noe heller.

Har virkelig Wenger kontroll over dette???

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1550108.ece

 

http://www.arsepod.co.uk/wordpress1/?p=597

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger : “The trouble is, when you have to play Champions League qualifiers so early, you push players and they get injuries, which is what has happened.”

Greit nok, jeg ser den. Men de andre lagene i toppen har jo nok av spillere å ta av! Se på eks. Manure, de har grei dekning forran, likevel signerer de Berbatov for 25 Mill! Han snakker om presset som er nå, pga CL kvaliken. Tenk da på allt presset som kommer i løpet av sesongen, med alle de andre turneringene. Dette er jo ingen ting! Allt starter til lørdag og allerde 1 uke før sesong start, er halvparten av de erfarende spillerene vi har ute med skade.

Er det bare meg som synes at Wenger har forandret seg mer og mer de siste sesongene som har vært?

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger : “The trouble is, when you have to play Champions League qualifiers so early, you push players and they get injuries, which is what has happened.”

Greit nok, jeg ser den. Men de andre lagene i toppen har jo nok av spillere å ta av! Se på eks. Manure, de har grei dekning forran, likevel signerer de Berbatov for 25 Mill! Han snakker om presset som er nå, pga CL kvaliken. Tenk da på allt presset som kommer i løpet av sesongen, med alle de andre turneringene. Dette er jo ingen ting! Allt starter til lørdag og allerde 1 uke før sesong start, er halvparten av de erfarende spillerene vi har ute med skade.

Er det bare meg som synes at Wenger har forandret seg mer og mer de siste sesongene som har vært?

 

Ja, ingen er jo uenig med Wenger i hans analyse av situasjonen. Men nettopp fordi forutsetningene er som de er, må man jo forholde seg til dem, og eventuelt gjøre noen grep for å møte utfordringene. Og DET er Wengers jobb. Jeg mener en av Wengers (få) svakheter er at han nesten aldri gjør kortsiktige grep, for eksempel ved å kjøpe en spiller når muligheten byr seg, og som kan komme inn på kort varsel og dekke et behov som har dukket opp der og da. Sånn sett er jo rivalene, og især Alex Ferguson, mye mer handlekraftige og dyktige. De eneste kortsiktige grepene Wenger har gjort er stort sett å rokere om på laget, og prøve folk i nye roller. Noen ganger har det fungert over all forventning, for eksempel Flamini på venstrebacken for et par år siden. Men det er grenser for hvor langt en slik strategi kan pushes. Dette øker slitasjen i troppen, og bidrar til å gjøre den enda smalere og mer sårbar for nye skader. Ja, er ikke en slik strategi å lure seg selv på sikt?

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi 7 spillere skadet som kunne vært i første11 mot Twente, og det er klart det blir vanskelig. Hadde Manu spilt uten Ferdinand (Touré), Brown (Senderos), Hargreaves (Diaby), Carrick (Fabregas), Giggs (Rosicky), Tevez (Eduardo), Nani (Nasri) så hadde de nok slitt de også. Arsenal har en større bredde i troppen, men Manu har bedre spillere i mange posisjoner med mer rutine. Ser man på sentral midtbane har Manu 3 erfarne og en ung spiller med litt erfaring, mens vi har 1 ung med erfaring, 2 unge med nesten ingen erfaring, og en, kanskje to om du tar med Wilshere, som ikke har erfaring i det hele tatt. Sammenligner vi oss med Chelsea ser vi nøyaktig det samme. Nå er det ikke sli at vi på død og liv må være lik som de andre, men det er meget tydelig at vi trenger mer rutine sentralt. Det hjelper heller ikke at de bak seg har to usikre stoppere, og på vingene har spillere som heller ikke har noe særlig erfaring.

Jeg tror noe må gjøres, og det håper jeg Wenger gjør også...

Link to comment
Share on other sites

Det begynner kanskje å bli litt sent med tanke på flere signeringer, jeg skulle gjerne sett at Wenger kjøpte flere spillere så tidlig som overhodet mulig.

grunnen til det er at spillere gjerne trenger tid til å venne seg til spillestilen i den nye klubben.

Jeg har en dårlig følelse angående årets tropp foran sesongen, tror vi kommer til å slite veldig. Vil tro selv Liverpool kommer over oss på tabellen.

Skadene vi har kommer helt sikkert til å vokse å bli flere og flere, beklager hvis jeg er for negativ, men det er bare slik jeg ser det. Vi blir sikkert nødt til å bruke Senderos en god del, samme med Ebouè, det er derfor jeg ikke ser så lyst på den nye sesongen.

Liverpool, Chelsea og Man Utd har bredere og bedre stall enn oss, jeg vet Wenger tenker på framtiden, men vi har ikke vunnet noen trofeèr på lenge, så han burde snart tenke på nåtiden også.

Hvem skal liksom spille sentral midtbane sammen med Fabregas ?

Akkurat nå ser jeg ingen som er gode nok, diaby er alt for ustabil, og ikke defensiv nok til å dekke for Fabregas sine offensive kvaliteter, Denilson er også langt fra god nok, så noen som har et bedre forslag ?

Ser ikke ut til at Wenger har noen slags kontroll over skader overhodet, men vi får håpe han vet bedre enn meg.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal og Wenger har ført oss supportere bak lyset i år. Først gikk Eidelman ut og sa at Arsenal hadde £70mill til spillerkjøp. Vi har ikke brukt en eneste av de pundene. Så går Wenger ut og lover nye spillere 2-3 uker etter ligaslutt 07/08. Det kom ikke innen tida, og det som kom er ikke bra nok foreløpig.

 

Jeg er lei av at Arsenal hele tiden skal bygge og være et selgelag.

Vi bygger en grunnmur, men i stedet for å bygge videre oppå grunnmuren, selger vi den og må starte forfra igjen. Det blir aldri hus av slikt!!! For all del, det er ikke noe i veien med å hele tiden lage nye grunnmurer, men det må i så fall skje samtidig/ved siden av med hovedsatsingen, ikke i stedet for.

 

 

Og til deg som skriver at det begynner å bli seint med signinger, men se bare på Manu - nå kjøper dem sikkert Berbatov

Link to comment
Share on other sites

Arsenal og Wenger har ført oss supportere bak lyset i år. Først gikk Eidelman ut og sa at Arsenal hadde £70mill til spillerkjøp. Vi har ikke brukt en eneste av de pundene. Så går Wenger ut og lover nye spillere 2-3 uker etter ligaslutt 07/08. Det kom ikke innen tida, og det som kom er ikke bra nok foreløpig.

 

Jeg er lei av at Arsenal hele tiden skal bygge og være et selgelag.

Vi bygger en grunnmur, men i stedet for å bygge videre oppå grunnmuren, selger vi den og må starte forfra igjen. Det blir aldri hus av slikt!!! For all del, det er ikke noe i veien med å hele tiden lage nye grunnmurer, men det må i så fall skje samtidig/ved siden av med hovedsatsingen, ikke i stedet for.

 

 

Og til deg som skriver at det begynner å bli seint med signinger, men se bare på Manu - nå kjøper dem sikkert Berbatov

 

 

Riktig at klubben denne sommeren har ført oss supportere bak lyset. Wenger fortalte under shareholders-møtet at vi skulle holde på de spillerene vi hadde, med unntak av Lehmann, pluss at vi skulle hente inn en defensiv spiller og en kreativ midtbanespiller. Han sa også at han så etter rutine, tilogmed fra PL. I tillegg mener jeg å huske at han vurderte å hente inn en tredje forsterkning, dette sikkert på grunnlag av at han da ikke viste hvorvidt Flamini og Hleb ble værende i klubben.

 

Dette er hva som er skjedd: Intet mindre enn tre rutinerte og etablerte midtbanespillere er forsvunnet ut portene. To av dem defensive. Inn er kommet kun EN spiller som kan gå inn å forsterke ummidelbart, nemlig Nasri. Han må ses på som ren erstatning for Hleb.

De øvrige som er kommet inn er da Bischoff, som Wenger faktisk sa at var en ren gambling, og 17år gamle Ramsey, helt uten erfaring. Er man snill så kan man også ta med Vela som helt klart er en forsterkning.

 

Med andre ord har stallen økt med en mann i forhold til i fjor, og ikke to eller tre som Wenger sa. Samtidig har vi byttet ut rutine og klasse med talent og gambling.

Som du også korrekt påpeker så lovet Wenger en signering eller to før EM, som han selv sa at skulle gi fansen fornyet håp (stemmer ikke det??), men istedet forsvant det en i form av Flamstern.

 

Med signering av en defensiv midtbanespiller som kan gå inn umiddelbart å bistå Cesc og lite skader på nøkkelspillere ser jeg allikevel ingen grunn til å avskrive oss. Men akkurat nå ser det litt stygt ut med alle skadene og en kickstart på sesongen trengs for selvtilliten til disse unge guttene.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligere enn dette kan vel ikke Wenger være:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/n...ente-return-leg

 

Vi får en ny spiller enten førstkommende lørdag etter kampen, søndag, mandag, tirsdag eller onsdag før kampen.

Blir vel litt liv her inne i "rykteforumet" kommende dager, tenker jeg.

Kanskje er det en av de 110 spillerne som vi har vært ryktet opp i motr og kanskje alt er klart, bortsett fra offentliggjørelsen.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligere enn dette kan vel ikke Wenger være:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/n...ente-return-leg

 

Vi får en ny spiller enten førstkommende lørdag etter kampen, søndag, mandag, tirsdag eller onsdag før kampen.

Blir vel litt liv her inne i "rykteforumet" kommende dager, tenker jeg.

Kanskje er det en av de 110 spillerne som vi har vært ryktet opp i motr og kanskje alt er klart, bortsett fra offentliggjørelsen.

 

Takk gud for at Wenger kom ut med dette..

 

*Lorik Cana* ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Barry spiller for Villa i kveld, kan han da spille CL for oss senere?

Virker som at Pool gir ham opp, i såfall ville han vært en bra forsterkning.

 

 

I tillegg spilte Alonso for Liverpool i går så det utelukker vel Barry uansett av finansielle årsaker.

Barry blir vel cup-tied, leste et sted at dersom han spiller i kveld så vil han evt. kunne spille CL først i februar. Tror det var på VGD jeg leste det.

 

Forøvrig godt å høre at Wenger nå jakter en spiller. Alonso, Cana, og sannsynligvis Barry er vel alle utelukket. Da står vi igjen med Inler av de kandidatene som er nevnt i media, men regner allikevel med at det blir en spiller som til nå ikke er nevnt. Vi vet jo hvordan det pleier å være! ;)

 

ben lakris: Returoppgjøret mot Twente spilles først om to uker, så tror ikke vi skal forvente at det skjer noe rett over helga.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...