Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Nasri vil bli viktigere enn en Hleb på hell

 

Jeg håper du har rett i at Nasri blir en viktigere spiller for oss en Hleb, men skjønner ikke hvor du får det fra at Hleb er på Hell?

 

Han var bedre i fjor enn året før, og alderen hans tilsier at han sannsyligvis har sine tre-fire beste år foran seg.

 

Det er greit at spillere forlater oss, men det går an å ha en edruelig vurdering av dem alikevel.

Burde nok lagt inn et tror jeg, men handler om at spillestilen hans er lettere å gjennomføre med yngre kropper. Se på TH også, han ble solgt da toppen var nådd og begynnelsen på hellingen.

Det er derfor jeg også anbefaler Manu å selge Ronaldo. Tvilsomt om han noen gang vil bli like god som i sesongen som var og det er nå de vil få mest for han.

Det er vel litt forsøksvis aksjemeglingtenkning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Ettersom jeg har hørt Wenger er ute etter to spillere vil jeg håpe disse to spilletypene blir hentet inn.

 

Defensiv midtbane: Her trenger vi en som kan overta for Flamini. Burde ha bra løpskapasitet, og sikker i pasningsspilleret. I tillegg burde spilleren også ha et tungt godt skudd som kan bidra med mer mål fra midten.

Førsteprioritet: Miguel Veloso

Andreprioritet: Barry

 

Kant: Kan ikle begge sider. Trenger nødvendigvis ikke å ha ekstrem teknikk, men bra rykk og goalgetter innstingt. En annen ting spilleren burde ha er bra innlegg med begge føtter.

Førsteprioritet: David Silva

Andreprioritet: Arda Turan

 

I tillegg vil jeg si at jeg ønsker meg Joao Moutinho. Han er en spiller man kan bruke både sentralt og på kanten. God defensivt og med glimrende teknikk og overblikk.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom jeg har hørt Wenger er ute etter to spillere vil jeg håpe disse to spilletypene blir hentet inn.

 

Defensiv midtbane: Her trenger vi en som kan overta for Flamini. Burde ha bra løpskapasitet, og sikker i pasningsspilleret. I tillegg burde spilleren også ha et tungt godt skudd som kan bidra med mer mål fra midten.

Førsteprioritet: Miguel Veloso

Andreprioritet: Barry

 

Kant: Kan ikle begge sider. Trenger nødvendigvis ikke å ha ekstrem teknikk, men bra rykk og goalgetter innstingt. En annen ting spilleren burde ha er bra innlegg med begge føtter.

Førsteprioritet: David Silva

Andreprioritet: Arda Turan

 

I tillegg vil jeg si at jeg ønsker meg Joao Moutinho. Han er en spiller man kan bruke både sentralt og på kanten. God defensivt og med glimrende teknikk og overblikk.

 

Enig, men syns vi bør prioritere Barry forran Veloso, han er Engelsk og fungerer like bra deffensivt som deffensivt. Er også ganske positivt at han kan spille både venstre back og venstre ving. Her var vi jo ganske tynne sist sesong.

I Barry kan vi dermed få en engelsk midtbane "motor" av klasse, som er vandt til Premier League. Her bør Wenger åpne lommeboka, hvertfall etter salg av både Hleb og Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Vi får tro Wenger finner en på midtbanen, men har lite tro på at blir Barry.

Han er ikke verdt over £15 mill., men sånn er jo markedet i dag.

Jeg syns vi bør fleske til å kjøpe han, men blir særdeles overrasket hvis Wenger bruker over £15 mill. for en han...eller noen annen spiller.

 

Selv om vi får inn en til er vi likevel avhengig av at spillere som Denilson og Diaby virkelig tar steget nå.

Vi får sikkert skader og har behov for at de som skal vikariere duger.

Holder vi samme nivå som i fjor høst hvor mange spillere sto fram er jeg ikke i tvil om at dette blir veldig bra.

 

Har sagt det før og sier det igjen...Jeg mer bekymret for at Wenger ikke har planer om å forsterke på midtstopperplass.

Vi slapp inn en del unødvendige mål i fjor pga. av mangel på duellstyrke, derav spesielt hodestyrke, og ikke minst en del svak plasseringsevne og ballwatching.

 

Gallas/Toure fungerer ikke spesielt godt sammen, mens Senderos sliter med å virkelig ta steget til å kapre en fast plass. Vi ser forbedring innimellom, men han er for ujevn rett og slett.

Djourou kan ikke jeg se noen gang kan spille seg inn på dette laget.

Song kan jo bli bra, men akkurat som Gallas og Toure ingen stor duellspiller. Alle disse tre har vel heller ikke høyden som sin fordel.

 

Vi trenger rett og slett en lignende spiller som Tony Adams....bare med hurtighet..hehe.

En robust spiller med fightervilje, gjerne 1.90...med tempo, hodestyrke og som kan styre et forsvar skikkelig.

 

Da vil folk spørre...."skal vi sette ut Toure eller Gallas av laget da"?

Ja, sånn er livet hvis man ikke spiller godt nok.

Gallas tror jeg uansett ikke er Arsenal-spiller om 1-2 år så vi kan lik så godt få tak i en erstatter nå.

 

Unggutter har vi plenty av så nå trenger vi noen med erfaring og som ikke trenger så lang "innarbeidingspersiode".

En spiller som f.eks. Nordtveit er nok minst 2-3 år fra å kunne konkurrere skikkelig om en fast plass på førstelaget.

 

Kommer det ingen nye stoppere tror jeg det blir akkurat samme problemene i forsvar også kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes:-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 23 2008, 04:38 AM) 136047[/snapback]

Vil bare si at for det første så stenger overgangsvinduet 31. august, og for det andre så har Wenger uttalt at han har planer om å kjøpe en spiller eller to til. Personlig tror jeg vi ender opp med en erfaren defensiv midtbane alá Barry.

 

Må jo også huske at Wenger er kjent for å vente til siste minutt for å få avtalene i orden, husker jo Gallas/Cole sommeren 06 og Diarra i fjor.

 

Gallas/Cole var en handel der vi mistet en verdensklassespiller og fikk en spiller nesten like god. En svekkelse.

 

Diarra gjorde ikke store nytten for oss, dog hadde vi trengt han nå. Bortkastet all den tiden og energien vi brukte på han.

 

Du tror vel ikke Wenger kjøper Barry? Han har jo folk hørt om!, hvorfor skal han kjøpe han da? I tillegg koster han mer en 50 millioner. At han er kjent med ligaen Arsenal spiller i til dagen er på ingen måte noe Wenger virker å verdsette i sine vurderinger.

2 av 2 spillere inn har ikke så mye som spilt en kamp i Premier League. Hvordan vil det gå med det første året? At de begge er puslete fysisk er i utganspunktet en stor ulempe.

 

Jeg er utrolig redd dette blir samme historie enda en gang. På vårt beste sjarmerer vi motstandernes supportere men totalt sett er vi ikke gode nok til å vinne noe gjennom en beintøff lang sesong. Det hjelper lite at førsteelveren er en av verdens beste når de bak ikke holder den standarden en trenger. Fakta er at drømmeelveren kun blir brukt i en brøkdel av kampene. I de fleste kampene stiller en svekket på grunn av skader, suspensjoner etc. Da gjelder det å ha verdensklassespillere å sette innpå, ikke spillere som ikke presterer bra nok. De kan leies ut eller være i reservelagstallen.

 

Førsteelveren pdd er ikke helt sinnsyk bra heller:

Almunia - Dårligste førstekeeperen blant de fire største

 

Sagna-Gallas-Toure-Clichy - Bedre framover enn bakover? Fire gode spillere men det defensive i dette Arsenal-laget var ikke på pari sist sesong(Som totalt sett var en oppløftende sesong.). Vi kan ikke måtte score 2 og 3 mål for å vinne hver kamp.

 

Nasri-Fabregas-Denilson-Rosicky - Gode spillere men skulle mye heller sett fjorårets drømmefirer fått prøve seg videre(Hleb-Fabregas-Flamini-Rosicky). Her gjelder det å få ansvar vekk fra Fabregas sine skuldre. Kan ikke være sånn at det er to forskjellige lag med og uten han på banen. Da setter vi oss selv i en dårlig situasjon.

 

Adebayor-vanPersie - Veldig bra spisspar, men holder vanPersie seg skadefri!? Gjør han det har vi her to spisser som kan avgjøre kamper på egenhånd. Det trenger vi alle de dagene der spillet ikke sitter perfekt.

 

Sist sommer kunne vi kjøpt Ribery, Torres og Toni. Men vi ville ikke. Om Wenger ikke styrker laget og stallen med 2-3 virkelige klassespillere er jeg ikke særlig optimistisk mtp sølvtøy dette året heller. Men mange underholdende kamper blir det nok uansett.

Link to comment
Share on other sites

Gallas/Cole var en handel der vi mistet en verdensklassespiller og fikk en spiller nesten like god. En svekkelse.

Ja, men nå må du huske på at Clichy har gjort en minst så like god jobb i Arsenal, som det Cole gjorde. Dessuten var det nok bedre med Toure-Gallas i midtforsvaret enn Senderos-Toure. Hvert fall etter at Sol Campbell reiste til Portsmouth.

 

Men ellers er jeg enig i det du skriver, og jeg er definitivt urolig ang. stallen per dags dato, med tanke på trofeer. Man kan jo oppsumere transfermarkedet til nå:

 

Vi har mistet den både elskede og hatede keeperen Jens Lehmann, som nok er en bedre keeper enn Manuel Almunia. Lehmann var populær blant mange i Nord-London, og vil garantert bli savnet til neste sesong. Videre så har drivjernet og arbeidshesten Matheiu Flamini forsvunnet, til AC Milan. Det mest irriterende er kanskje at han går på free transfer (£0). Men Wenger har seg selv å takke, han burde begynt kontraktsforhandlingene med Flamini tidligere. Akkurat nå som Fabregas hadde fått seg den perfekte makker, skjer det verste. Til slutt har vi mistet Aliaksandr Hleb, den fantastiske kreativiteten hans er gått den spanske giganten FC Barcelona. Hleb hadde, i likhet med Flamini, akkurat funnet storformen i Arsenal, da han forsvinner. Akkurat det er veldig typisk. Til slutt må man ikke glemme den lojale midtbanesliteren Gilberto da Silva, som neste sesong blir å finne i Hellas, ingen syting fra Gilberto dog, så var det uansett rett og la han gå videre i karrieren hans.

 

Den største signeringen til nå, heter Samir Nasri. En 21 (?) år gammel offensiv midtbanespiller som kommer fra Marseille. Vi har sett mange skrytevideoer av han på Youtube og vet dermed hvilke kvaliteter Nasri innehaver. Jeg tror at det vil ta tid, men etter hvert vil Nasri være kompitabel til å erstatte Alex Hleb. Men dessverre tror jeg det vil ta minst en sesong. Kanskje den mest spennende signeringen; Aaron Ramsey. Folk har høye forventninger til Engelskmannen som i Mai 2008, spilte FA Cup-finale for Cardiff mot Portsmouth. At han ble stjålet foran nesen på Man United gjør ikke saken noe verre. Ramsey er sentral midtbane, og vil kanksje etter noen år, danne midtbanepar med Cesc Fabregas. Og Carlos Vela må selvfølgelig også nevnes, herjet med Sergio Ramios i LaLiga, hvordan takler han nivået i Premier League?

 

Mine ønsker er at Kameni, Richards og Yaya Toure hentes inn. Almunia er på papiret ikke god nok, og Kameni (Espanyol) er en kjempekeeper med kjempepotensiale. Micah Richards som makker til Kolo Toure. William Gallas forlater nok ganske sikkert klubben ved neste sesong, og Richards som ersatter hadde vært perfekt. Helst vil jeg at ingen fler spillere skal selges, selv ikke Eboue. Stallen er tynn nok fra før av, og hvem vet; plutselig slår Eboue til med storspill!

 

Sikler ved tanken på dette laget:

KAMENI

SAGNA - RICHARDS - TOURE (k) - CLICHY

NASRI - FABREGAS - YAYA - ROSICKY

VAN PERSIE - ADEBAYOR

 

Benk: Almunia, Senderos, Traore, Denilson, Walcott, Eduardo, Diaby

 

Pluss spillere som Djourou, Hoyte, Eboue, Vela, Ramsey og Bendtner i bakhold.

Link to comment
Share on other sites

Gallas/Cole var en handel der vi mistet en verdensklassespiller og fikk en spiller nesten like god. En svekkelse.

Ja, men nå må du huske på at Clichy har gjort en minst så like god jobb i Arsenal, som det Cole gjorde. Dessuten var det nok bedre med Toure-Gallas i midtforsvaret enn Senderos-Toure. Hvert fall etter at Sol Campbell reiste til Portsmouth.

 

Men ellers er jeg enig i det du skriver, og jeg er definitivt urolig ang. stallen per dags dato, med tanke på trofeer. Man kan jo oppsumere transfermarkedet til nå:

 

Vi har mistet den både elskede og hatede keeperen Jens Lehmann, som nok er en bedre keeper enn Manuel Almunia. Lehmann var populær blant mange i Nord-London, og vil garantert bli savnet til neste sesong. Videre så har drivjernet og arbeidshesten Matheiu Flamini forsvunnet, til AC Milan. Det mest irriterende er kanskje at han går på free transfer (£0). Men Wenger har seg selv å takke, han burde begynt kontraktsforhandlingene med Flamini tidligere. Akkurat nå som Fabregas hadde fått seg den perfekte makker, skjer det verste. Til slutt har vi mistet Aliaksandr Hleb, den fantastiske kreativiteten hans er gått den spanske giganten FC Barcelona. Hleb hadde, i likhet med Flamini, akkurat funnet storformen i Arsenal, da han forsvinner. Akkurat det er veldig typisk. Til slutt må man ikke glemme den lojale midtbanesliteren Gilberto da Silva, som neste sesong blir å finne i Hellas, ingen syting fra Gilberto dog, så var det uansett rett og la han gå videre i karrieren hans.

 

Den største signeringen til nå, heter Samir Nasri. En 21 (?) år gammel offensiv midtbanespiller som kommer fra Marseille. Vi har sett mange skrytevideoer av han på Youtube og vet dermed hvilke kvaliteter Nasri innehaver. Jeg tror at det vil ta tid, men etter hvert vil Nasri være kompitabel til å erstatte Alex Hleb. Men dessverre tror jeg det vil ta minst en sesong. Kanskje den mest spennende signeringen; Aaron Ramsey. Folk har høye forventninger til Engelskmannen som i Mai 2008, spilte FA Cup-finale for Cardiff mot Portsmouth. At han ble stjålet foran nesen på Man United gjør ikke saken noe verre. Ramsey er sentral midtbane, og vil kanksje etter noen år, danne midtbanepar med Cesc Fabregas. Og Carlos Vela må selvfølgelig også nevnes, herjet med Sergio Ramios i LaLiga, hvordan takler han nivået i Premier League?

 

Mine ønsker er at Kameni, Richards og Yaya Toure hentes inn. Almunia er på papiret ikke god nok, og Kameni (Espanyol) er en kjempekeeper med kjempepotensiale. Micah Richards som makker til Kolo Toure. William Gallas forlater nok ganske sikkert klubben ved neste sesong, og Richards som ersatter hadde vært perfekt. Helst vil jeg at ingen fler spillere skal selges, selv ikke Eboue. Stallen er tynn nok fra før av, og hvem vet; plutselig slår Eboue til med storspill!

 

Sikler ved tanken på dette laget:

KAMENI

SAGNA - RICHARDS - TOURE (k) - CLICHY

NASRI - FABREGAS - YAYA - ROSICKY

VAN PERSIE - ADEBAYOR

 

Benk: Almunia, Senderos, Traore, Denilson, Walcott, Eduardo, Diaby

 

Pluss spillere som Djourou, Hoyte, Eboue, Vela, Ramsey og Bendtner i bakhold.

 

enig i at det laget ser bra ut, og at richards er meget ønsket..

men hvis vi skulle handle. så ville jeg hatt barry før yaya, given før kameni, er nok afrikanere i arsenal pluss at vi har ikke tid til iog drive og kjøpe inn spillere fra andre ligaer hver sesong, det blir et sjanse spill om de slår til første sesongen eller ikke..

om jeg fikk velge tre spillere til en pris vi har råd til vill det se slik ut:

 

GIVEN

SAGNA - RICHARDS - TOURE - CLICHY

NASRI - FABREGAS© - BARRY - ROSICKY

VAN PERSIE - ADEBAYOR

 

plassene bak blir noe sånt:

 

ALMUNIA

HOYTE -SENDEROS - SONG - TRAORE

WALCOTT -DENILSON\RAMSEY - DIABY -VELA

EDUARDO -BENDTNER

 

selge eboue eller håpe han blir kun brukt av wenger som et 3 valg på høyre back..

 

men dette ville vel kostet ca 44 mill(minus salg av f.eks gallas og eboue en god del mindre) og hvert imot styret sitt prinsipp om og kun kjøpe spillere som gir avkastning, desverre på bekostning av sukses av og til..

 

håper uansett arsenal kjøper barry selv om han er 27 år og vi ikke kan komme til og tjene penger på han, vil da føle at vi kjøper en spiller som passer til posisjonen til en kansje litt dyr pris, men for det er en spiller vi er nødt til og ha foran neste sesong, vi ikke har tid etter 4 sesonger uten og vinne noe, å satse på en eller annen spiller fra en eller annen jalla liga og satse på han slår til i sinn første sesong bare for og spare noen mill pund

Link to comment
Share on other sites

Her er det en mann som kjenner Wengers tanker om stallen for neste år:

 

Keown said: "I was with Arsene Wenger last week and he was supremely confident in the players that he has. With him it is a production line of players, year after year.

 

"Last season I think they improved more than any other team. They were 20 points adrift at the end of the previous season but last year it was only three or four points between them and the title.

 

"I don't see any real problems there to be honest. It looks as though Adebayor might stay now and as an ex-Arsenal man and fan you get to find that magic, to always pull a rabbit out of the hat.

 

"What still amazes me about him is the faith he has in the players he produces. He never wants to sign somebody who might do well in the short term but also inhibit the progress of a top young player.

 

"Hleb and Flamini have taken big-money opportunities to leave which is disappointing for Arsenal, but while they have this huge debt to repay for the new stadium they are never going to compete with the very top clubs on wages. Arsene knows that.

 

"But going right back to Nicolas Anelka when he left, Arsene always finds a replacement - and often a better one."

Link to comment
Share on other sites

Gallas/Cole var en handel der vi mistet en verdensklassespiller og fikk en spiller nesten like god. En svekkelse.

Ja, men nå må du huske på at Clichy har gjort en minst så like god jobb i Arsenal, som det Cole gjorde. Dessuten var det nok bedre med Toure-Gallas i midtforsvaret enn Senderos-Toure. Hvert fall etter at Sol Campbell reiste til Portsmouth.

 

Men ellers er jeg enig i det du skriver, og jeg er definitivt urolig ang. stallen per dags dato, med tanke på trofeer. Man kan jo oppsumere transfermarkedet til nå:

 

Vi har mistet den både elskede og hatede keeperen Jens Lehmann, som nok er en bedre keeper enn Manuel Almunia. Lehmann var populær blant mange i Nord-London, og vil garantert bli savnet til neste sesong. Videre så har drivjernet og arbeidshesten Matheiu Flamini forsvunnet, til AC Milan. Det mest irriterende er kanskje at han går på free transfer (£0). Men Wenger har seg selv å takke, han burde begynt kontraktsforhandlingene med Flamini tidligere. Akkurat nå som Fabregas hadde fått seg den perfekte makker, skjer det verste. Til slutt har vi mistet Aliaksandr Hleb, den fantastiske kreativiteten hans er gått den spanske giganten FC Barcelona. Hleb hadde, i likhet med Flamini, akkurat funnet storformen i Arsenal, da han forsvinner. Akkurat det er veldig typisk. Til slutt må man ikke glemme den lojale midtbanesliteren Gilberto da Silva, som neste sesong blir å finne i Hellas, ingen syting fra Gilberto dog, så var det uansett rett og la han gå videre i karrieren hans.

 

Den største signeringen til nå, heter Samir Nasri. En 21 (?) år gammel offensiv midtbanespiller som kommer fra Marseille. Vi har sett mange skrytevideoer av han på Youtube og vet dermed hvilke kvaliteter Nasri innehaver. Jeg tror at det vil ta tid, men etter hvert vil Nasri være kompitabel til å erstatte Alex Hleb. Men dessverre tror jeg det vil ta minst en sesong. Kanskje den mest spennende signeringen; Aaron Ramsey. Folk har høye forventninger til Engelskmannen som i Mai 2008, spilte FA Cup-finale for Cardiff mot Portsmouth. At han ble stjålet foran nesen på Man United gjør ikke saken noe verre. Ramsey er sentral midtbane, og vil kanksje etter noen år, danne midtbanepar med Cesc Fabregas. Og Carlos Vela må selvfølgelig også nevnes, herjet med Sergio Ramios i LaLiga, hvordan takler han nivået i Premier League?

 

Mine ønsker er at Kameni, Richards og Yaya Toure hentes inn. Almunia er på papiret ikke god nok, og Kameni (Espanyol) er en kjempekeeper med kjempepotensiale. Micah Richards som makker til Kolo Toure. William Gallas forlater nok ganske sikkert klubben ved neste sesong, og Richards som ersatter hadde vært perfekt. Helst vil jeg at ingen fler spillere skal selges, selv ikke Eboue. Stallen er tynn nok fra før av, og hvem vet; plutselig slår Eboue til med storspill!

 

Sikler ved tanken på dette laget:

KAMENI

SAGNA - RICHARDS - TOURE (k) - CLICHY

NASRI - FABREGAS - YAYA - ROSICKY

VAN PERSIE - ADEBAYOR

 

Benk: Almunia, Senderos, Traore, Denilson, Walcott, Eduardo, Diaby

 

Pluss spillere som Djourou, Hoyte, Eboue, Vela, Ramsey og Bendtner i bakhold.

Hvorfor tror du Gallas forsvinner etter neste sesong?? Uannsett tror ikke Arsenal har råd til Richards (30£) Kameni (8-10£) og Yaya Toure (12-15£)

Link to comment
Share on other sites

Dette mener Ian Wright.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1481330.ece

 

"Top-class players are bought not only for what they bring to the team but for the ‘wow’ factor too." - støttes

 

Wenger har skapt stjerner ut av Henry, Vieria, Pires og mange andre spillere. Ingen av dem skapte den såkalte WOW-faktoren da de kom. Jeg mener ikke vi trenger dette store kjøpet. Det hjelper fansen helt inntil første minutt er gått av første kamp. Deretter er det prestasjonene på banen som teller.

 

Regner med at tapet av Keane erstattes av WOW i Tottenham-leiren når Bentley skriver under. En slik 15-20 mill pund overgang skaper garantert en wow-stemning der i gården. Men det spørs om lykken er tilstede etter første seriekamp :D

 

Jeg gråter ikke om Wenger satser på Diaby eller Song i en defensiv midtbanerolle. Og Wow-følelsen har jeg virkelig ikke behov for. Og selv en signering av Barry eller Toure ville ikke gi meg den følelsen. Diaby og Song kan være vel så gode som disse.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt jeg Helge. Dennis Bergkamp wow faktoren fra 1996 sitter ennå godt inne. Det kjøpet løftet definitivt Arsenal som klubb.

 

Med det unge laget vi har idag hadde det ikke vært dumt av Wenger å kjøpt en spiller som kan være en leder både på og utenfor banen.

Og etter min mening så trenger vi en sentralt på midtbanen.

 

Og ikke minst tror jeg at et slikt kjøp kan virke positivt inn på mange spillere i klubben. En har jo sett når vi hadde Henry,Bergkamp,Vieira,Pires osv i klubben hvor mange unge spillere sa det var en inspirasjon.

 

Så jeg tror et slikt kjøp kunne gitt klubben et løft...kanskje det løftet som trengs for å vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Henter vi Gokhan Inler er vi så godt som med, med i denne gullkampen..

Fyller rommet vi eventuelt har mista etter Flamini..

Walcott blir høyreving, eventuelt Nasri.. Rosicky venstre..

Fab og Gokhan på midten.. RvP og Ade på topp.. Har vi spisser i bakhånd, vinger i bakhånd og sentrale i bakhånd..

 

Noe vi kanskje trenger da er en ny keeper, siden folk ikke mener Almunia holder mål..

Han er en grei keeper, men ikke noe mer for meg.. Men jeg slakter han aldri som enkelte på detta forumet gjør..

 

Håper Fabianski kan ta steget opp, og ta over keeperplassen i Arsenal og luke vekk Boruc fra den Polske keeperplassen..

Link to comment
Share on other sites

Gilberto advarer Flamini og Hleb:

You're gunner regret it

 

"I don't know what the reason is for them leaving but they could have stayed. If it's for money, I would think they're wrong."

 

"Most of the players who leave miss the club for lots of reasons. The lifestyle at Arsenal is fantastic. You get so well looked after."

 

 

Man må jo bare bli glad i Gilberto!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Vet ikke helt jeg Helge. Dennis Bergkamp wow faktoren fra 1996 sitter ennå godt inne. Det kjøpet løftet definitivt Arsenal som klubb.

 

Med det unge laget vi har idag hadde det ikke vært dumt av Wenger å kjøpt en spiller som kan være en leder både på og utenfor banen.

Og etter min mening så trenger vi en sentralt på midtbanen.

 

Og ikke minst tror jeg at et slikt kjøp kan virke positivt inn på mange spillere i klubben. En har jo sett når vi hadde Henry,Bergkamp,Vieira,Pires osv i klubben hvor mange unge spillere sa det var en inspirasjon.

 

Så jeg tror et slikt kjøp kunne gitt klubben et løft...kanskje det løftet som trengs for å vinne noe.

 

Jeg er veldig for at Diaby tar steget opp som partner til Fabregas i år. Og ang wow signeringer så synes jeg det er viktigere nå enn det var før i tiden! For på tiden da Wenger hentet Vieira, Henry, Pires osv så hadde Wenger et brukbart lag med masse erfaring + selveste Dennis Bergkamp, Seaman og Tony Adams for å nevne et par. Hadde vi ikke solgt noen i år og fortsatt hentet Nasri og Ramsey + Wilshere som imponerer så hadde jeg ikke vært så bekymret.. Men da vi har sett Flameni, Hleb, Lehman og Gilberto forlate klubben så er det klart at Wenger burde hente minst 2 nye spillere med erfaring. For nå var det nettopp erfaring vi manglet i fjor noe Wenger selv sa vi manglet!

At laget hadde alt for liten stall har jo også vært tydelig og nå er det utrolig nok enda tynnere.. Jeg tror laget vil starte bra men at laget vil falle sammen allerede rundt juletider denne gangen. Vi har en keeper som må steppe enda mer opp i år. Et stopperpar som må holde seg skadefrie og bli enda bedre enn i fjor(for ikke å glemme kapteins rollen..) Clichy og Sagna er bankers(men hva om en av dem blir skadet?) På midtbanen har vi nå bare Fabregas som har bevist å holde en høyt nivå en full sesong og på topp så har vi en "urolig" Adebayor. Med evige skader på Van Persie og Rosicky og at de nye spillerne må spille seg inn så kan dette bli meget vanskelig. Walcott har ikke spillt en full sesong før. Diaby og Eboue har ikke klart seg på kanten. Eduardo er fortsatt skadet. Bendtner har enda å utvikle seg og har minimalt med erfaring. Vela, Nasri og Ramsey har ingen erfaringer i PL/arsenal og er fortsatt unge. Denilson har enda ikke spillt fast på første laget osv osv.

Hvordan vil det gå med arsenal når skadene begynner å hope seg opp igjen noe vi vet er høyst sannsynelig? Hvordan vil laget takle så mange kamper med et så urutinert lag og men veldig mange spillere som nesten ikke har spillt fotball på et så høyt plan over lengre tid? Og hva skjer når de treffer "veggen" noe alle lag gjør i løpet av en sesong?

Dette er viktige spørsmål synes jeg og spesielt da vi enda ikke har hentet en eneste erfaren spiller per dags dato. Jeg har tru på topp 4 plass men skal vi vinne noe så sier jeg det jeg sa sist sommer, sats på FA cupen! Arsenal på Wembley hadde vært kjempe morsomt og per dags dato det eneste jeg ser som mulig for dette herlige arsenal laget. Og la oss bygge videre derifra. Mye lettere med en trofe i lomma :D

 

God sommer gooners :lol:

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett alle pre season kampene har det vært en god del lyspunkter.

Wiltshire,Bendtner,Vela av de framadstormende.

 

Jeg har ikke helt troen på Diaby i år. Han mangler intensiteten som vi hadde med Flamini(VIeira). Pasningskvaliteten syns jeg også kunne vært mye bedre. At han ikke kan tackle hjelper heller ikke på.

 

Denilson er ok som en back-up,men ingenting tyder på at han heller er rett mann. Syns det blir litt veikt med Denilson på midtbanen. Men er vel den som er nærmest nå.

 

Eboue...kunne vært en løsning,men det ser ut som Wenger vil ha Eboue på siden.

 

Ramsay er jeg usikker på. Han er ung og jeg syns han har vært ustabil i prestasjonene.

 

Wiltshire er den som har imponert mest. Er liten tvil om at han er overblikk,balanse og teknikk få er forunt.

Dessverre spiller ikke Jack sentralt defensivt.

 

Så nå håper jeg Wenger etter å ha prøvd alle mulige løsninger sentralt, gjør kjøpet alle ...vel iallefall jeg venter han skal gjøre.

Link to comment
Share on other sites

En jevnt over god oppsummering av stallen vår på nåværende tidspunkt:

 

http://blogs.guardian.co.uk/sport/2008/08/...ew_no1_ars.html

 

Etter min mening bør førsteprioritet for Wenger være å hente inn en erstatter for Flamini. Skal vi være en utfordrer til ligagullet trenger vi en rutinert spiller som kan gå rett inn i posisjonen ved siden av Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Har sagt det tidligere og gjentar igjen. Vi har allerede nå sterkere stall enn i fjor.

Ut av førstelagstroppen:Lehman, Silva, Hleb og Flamini.

Inn i førstelagstroppen: Vela, Wilshire, Nasri, Ramsey og Bischoff.

Fikk jeg velge mellom disse to sett av spillere er jeg ikke i tvil, selv med tanke på i år. Må bli inn-gjengen. Men la meg gå videre.

 

Følgende spillere vil bli bedre enn i fjor og gi oss mer glede, med det mener jeg de har utviklet seg ytterligere:

Diaby, Denilson, Wallcott, Fabregas, Djourou og Bendtner.

 

Følgende vil vi få mer glede av enn i forrige sesong: Rosicky, van Persie.

Følgende leverer mindre enn i fjor: Eduardo på grunn av stygg skade.

Og resten leverer forhåpentligvis som i fjor.

 

Og sannsynligheten for spiller inn enn ut er større. Dette vil i så fall styrke oss ytterligere.

 

Kjære venner: Det er slik Wenger tenker og han tenker riktig.

Etter min mening i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Det du mener er altså at fire rutinerte spillere ut og fem unggutter inn er en styrket stall? Det vil jeg gjerne ha ytterligere forklart.

Wenger er alt for fokusert på talenter og glemmer at vi er et topplag som trenger erfaring og rutine. Stallen er blitt ekstremt svekket nå og det er helt uforståelig for meg hvorfor Wenger ikke har hentet inn spillere som kan styrke oss her og nå, og ikke om tre år. Wenger har tatt en haug av merkelige avgjørelser i løpet av sesongen, og jeg skal innrømme at jeg har begynt å tvile på hans beslutninger. Men vi får se hva som skjer, med dagens løsninger vil jeg påstå at sølvtøy er et godt stykke unna.

Link to comment
Share on other sites

Det du mener er altså at fire rutinerte spillere ut og fem unggutter inn er en styrket stall? Det vil jeg gjerne ha ytterligere forklart.

Wenger er alt for fokusert på talenter og glemmer at vi er et topplag som trenger erfaring og rutine. Stallen er blitt ekstremt svekket nå og det er helt uforståelig for meg hvorfor Wenger ikke har hentet inn spillere som kan styrke oss her og nå, og ikke om tre år. Wenger har tatt en haug av merkelige avgjørelser i løpet av sesongen, og jeg skal innrømme at jeg har begynt å tvile på hans beslutninger. Men vi får se hva som skjer, med dagens løsninger vil jeg påstå at sølvtøy er et godt stykke unna.

Link to comment
Share on other sites

Det er som regel når Wenger virker som mest lost at han pleier å glimte til. Skal ikke se bort fra at han vet akkurat hva han gjør også denne gangen, selv om det virker som om han har gått helt bananas.

Link to comment
Share on other sites

Det du mener er altså at fire rutinerte spillere ut og fem unggutter inn er en styrket stall? Det vil jeg gjerne ha ytterligere forklart.

Wenger er alt for fokusert på talenter og glemmer at vi er et topplag som trenger erfaring og rutine. Stallen er blitt ekstremt svekket nå og det er helt uforståelig for meg hvorfor Wenger ikke har hentet inn spillere som kan styrke oss her og nå, og ikke om tre år. Wenger har tatt en haug av merkelige avgjørelser i løpet av sesongen, og jeg skal innrømme at jeg har begynt å tvile på hans beslutninger. Men vi får se hva som skjer, med dagens løsninger vil jeg påstå at sølvtøy er et godt stykke unna.

Jeg skriver vel at stallen er sterkere, ikke styrket. Ser du navn for navn og på hva spillerne har oppnådd er det vel riktig det du sier. Ser du på kampene så langt i år og kvaliteter spillerne har i dag, er det kanskje annerledes. Vi er svekket på keeperplass. Nasri mener jeg er sterekere enn Hleb. Så har vi fått en rekke spillere i stedet for Flamini. Og Silva tror jeg ikke hadde fått spille så mye i år allikevel.

Men hovedargumentet mitt er vel egentlig at resten av gutta er blitt eldre og at vi ikke fikk så mye glede av spesielt Rosicky og vP i forrige sesong.

Så jeg mener klart at stallen er sterkere, om ikke styrket med navn. Men jeg mener at jeg heller ville hatt nykommerne enn de som dro om jeg fikk velge allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...