Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Nå som det nærmer seg sesongslutt burde neste års stall begynnes å diskuteres.

-Stallen per idag

-Talenter

-Nye spillere

 

Stallen per idag skal jeg vurdere med en poengskala fra 1 til 6.

 

Keepere:

Manuel Akmunia har tatt over for Jens Lehmann etter at tyskeren gjorde et par tabber i starten av sesongen. Jeg mener at Lehmann burde være førstekeeper, egentlig mest fordi at jeg stoler mer på han enn Almunia (!). I bakgrunnen lurer den unge keeperen Lukasz Fabianski, Polen's andrekeeper har "kun" fått kamper i Ligacupen til nå, men han virker spennende. Til slutt må jeg nevne Vito Mannone, som i likhet med Fabianski, virker som et stort talent.

TERNINGKAST: 4

 

Forsvarere:

Backene er det ingenting å si på, Clichy har utviklet seg til PL's beste venstreback, mens Bakari Sagna har blitt en suksess etter overgangen fra Axuerre i sommer. Eboue og Justin Hoyte er ingen dårlige erstattere for Sagna. På venstrebacken virker Armand Traore som en svært spennende spiller, noe han selv har bevist. På midtstopperplassene er det noe å utsette, samarbeidet mellom William Gallas og Kolo Toure er ikke alltid like bra, og mange har spurt seg selv om ikke det hadde vært bedre med Gallas og Senderos heller. Sveitseren har prestert bra i Toure's fravær. Johann Djourou må også nevnes, men sliter for øyeblikket med skader. Den nye norske spilleren Håvard Nordtveit, har raskt blitt reservelagskaptein og Wenger mener Nordtveit er et stort talent.

TERNINGKAST: 5

 

Midtbanespillere:

Vi kan starte med høyrekanten hvor Aliaksandr Hleb regjerer, som har etter to dårlige førstesesonger virkelig vist hvorfor Wenger brukte penger på han. Erstatterne hans er Emmanuel Eboue og Theo Walcott, i den rekkefølgen. På venstrekanten er det Tomas Rosicky som normalt sett skal spille, men han er ofte utsatt for skader, så aller mest er det Hleb som spiller her. På sentral midtbane er det ligaens beste fighter Matheiu Flamini og den elegante unge fantastiske Cesc Fabregas som spiller. Flamini har slått Gilberto ned i støvlene og Fabregas er selvfølgelig selvskreven på laget. Denilson virker definitivt som et talent og nå har også Alex Song begynt å prestere.

TERINGKAST: 5-

 

Angripere:

De beste spissene er klart Emmanuel Adebayor og Robin van Persie, men van Persie er mye utsatt for skader. Eduardo var en klar forsterkning, men Arsenal må unnvære kroaten i lang tid fremover. Nicklas Bendtner har ikke akkurat overprestert i hans første sesong i Arsenaltrøyen, snarere tvert i mot, og min mening er at dansken må selges. Theo Walcott er mitt tredjevalg som spiss.

TERNINGSKAT: 4

 

Jeg ønsker meg disse spillerne til/fra Arsenal:

 

INN:

Igor Akinfevv --> CSKA Moskva

Stuart Downing --> Middlesbrough eller en ny venstreving

Sergio Agüêro --> Atletico Madrid

 

UT:

Manuel Almnuia/Jens Lehmann

Emmanuel Eboue

Gilberto Silva

Nicklas Bendtner

 

Jeg vil se en noe slik stall før sesongen 08/09 sparkes igang:

 

Keepere:

Jens LEHAMNN

Igor AKINFEEV

Lukasz FABIANSKI

 

Forsvarere:

Bakari SAGNA

Justin HOYTE

Kolo TOURE

William GALLAS

Phillipe SENDEROS

Johann DJOUROU

Gael CLICHY

Armand TRAORE

 

Midtbanespillere:

Aliaksandr HLEB

Cesc FABREGAS

Matheiu FLAMINI

DENILSON

Alexandre SONG

Tomas ROSICKY

Carlos VELA (?)

Stuart DOWNING

 

Angripere:

Robin VAN PERISE

Emmanuel ADEBAYOR

Sergio AGÜÊRO

Theo WALCOTT

Carlos VELA (?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply
Nicklas Bendtner har ikke akkurat overprestert i hans første sesong i Arsenaltrøyen, snarere tvert i mot, og min mening er at dansken må selges.

 

TOTALT UENIG. Han er bare 19-20 år og kan utvikle seg til å bli en VANVITTIG god spiss, det så vi også mot Boro da han fikk sjansen som innbytter!

Link to comment
Share on other sites

 

TOTALT UENIG. Han er bare 19-20 år og kan utvikle seg til å bli en VANVITTIG god spiss, det så vi også mot Boro da han fikk sjansen som innbytter!

 

Litt nysgjerrig på hva du har sett som gjør at du har såpass stor tro på Bendtner? Ikke akkurat levert mye de gangene han har fått sjansen fra start...? Vet han er ung,but still...

Link to comment
Share on other sites

Alle kan mene hva de vil om spillere, men jeg fatter ikke hva Bendtner har vist som gjør at han IKKE bør få plass i Arsenal også neste år. Har han vært SÅ dårlig?

 

Jeg syntes han viser prov på stort spill med mye en touch pasninger, og god duellstyrke. Han har også en god basisteknikk, og er totalt uredd samtlige motspillere. Jeg liker hans spillestil, med å være en møtende spiss som ikke bare slår støttepasninger (som f.eks. Adebayor gjør svært ofte), men også flikker ballen videre oppover mot medspillere. Med litt mer år på baken så vil Bendtner bli en glimrende internasjonal toppspiss som jeg svært gjerne vil ha i Arsenal.

 

Vi må ikke glemme at han kun er 1 - ETT - år eldre enn Walcott, og således ser jeg mye mer positivt i Bendtner enn Walcott. Walcott har etter min mening kun enorm stor toppfart å vise til, og mangler mye duellstyrke og teknikk. Men jeg har tro på han også om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært kult om hvertfall Aguero hadde kommet. Utrolig kul spiller, som JEG tror hadde passet godt inn i arsenal stallen. Men hvorfor kjøpe Downing?? :) Ser ikke helt for meg at han kan bli lysende i arsenal.!!

 

Veldig enig i dette. Synes Downing er overvurdert. Totalt sett ønsker jeg ingen spesielle forsterkninger. Ser ingen klare behov. Et par maks tre nye er alt som trengs. Vela kommer jo. I tillegg blir spillere som Fabianski, Denilson, Bendtner, Walcott, Song, Djourou, Merida, Traore, Lansbury, Randall, Gibbs og flere ett år eldre, og gi større kvalitet i bredden i stallen. Spesielt de seks første vil da være med å kjempe om faste plasser i A-laget. Dette kan også forhåpentligvis heve spillere som Eboue og Diaby, som har spilt mye i år også.

Link to comment
Share on other sites

Einaste forsterkninga eg ønsker meg er Sergio Agüero. Fantastisk spelar. Koffor kan ikkje Wenger for en gangs skuld punge ut litt pengar ?Agüero blir nok dyr, men han får jo so mykje igjen for det. Kjøp Agüero, selg Bendtner.. Har egentli ikkje trua på dansken.

Link to comment
Share on other sites

Fin vurdering, trådstarter. Jeg er bare av en litt annen oppfatning. :)

 

Til neste år vil vårt unge lag starte serien som ett år eldre og ett år mer erfarne enn det de gjorde denne sesongen. Dette gjør at spillere som vi tidligere har ansett som reserver, begynner å bli førstelaget verdig. Dere vet selvsagt det.

 

På keeperplassen trenger lite å skje. Lehmann drar antageligvis. Det er synd, men vi klarer oss. Almunia får duge som førstekeeper, og Fabianski bør stadig gjøre fremgang, og også Mannone som er i helene på ham. Dette syns jeg er en grei keepersituasjon. Noe svak, men ikke svak nok til å hente inn noe nytt.

 

I forsvar har vi jo to backer som er bankers. Vi har roteringsmuligheter med å kunne bruke Hoyte og Sagna på begge sider, samt Gallas som kan flyttes ut til back. Må heller ikke glemme Ebouè som fremdeles fungerer som høyreback. Traorè følger også etter.

 

Midtstopperplassen føler jeg også at vi har god dekning på. Vi har i mine øyne tre førstelagsstoppere. Gallas, Tourè og Senderos. Bak følger Djourou og noen talenter. Gilberto kan brukes, om han fremdeles blir i Arsenal. Sagna og Hoyte kan til nød også trekkes inn. Vi har også Song, som imponerte som stopper mot Blackburn i Ligacupen.

 

På midtbanen har vi også ganske bra dekning. Hleb og Rosicky på hver sin kant er sterkt nok for meg. Walcott og Diaby, først og fremst førstnevnte, begynner å modnes. Ebouè fungerer også godt på høyre.

 

På sentral midtbane har vi et par vi kan kalle bankers. Flamini og Fabregas. Vi har mange muligheter bak dem. Personlig har jeg et øye for Denilson. Vi må heller ikke glemme at både Rosicky og Diaby kan fungere på midten av banen, selv om vi har sett lite av det.

 

I angrep får vi jo Carlos Vela tilbake, samtidig som at vi per nå har van Persie skadefri. Vi er etter min mening veldig svekka av at Eduardo er skadet, men jeg tror virkelig ikke at dette er nok til å kjøpe inn forsterkninger. Vi har jo Bendtner som begynner å bli noen år, samt at Walcott gjerne tar spissplassen.

 

Nei, dagens stall rekker for meg. Om det skal gjøres innkjøp, må det være fordi Wenger har kommet over "the bargain of the century", som han så fint sa. Konklusjonen min er at Arsenal har ingen tynn stall slik mange skal ha det til. Lukter for min del like mye gull av dette laget som av de andre rundt oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at mange har store forventninger til Vela. Han er et fantastisk talent, og jeg er veldig sikker på at han kommer til å bli en stor spiller for oss etter hvert. MEN jeg er helt sikker på at han trenger MINST et halvt år før han i det hele tatt klarer å prestere skikkelig i en kamp. Han er overhode ikke vant med tempoet i ligaen, heller ikke fysikken. Heldigvis er det mindre fysisk for vingene enn spisser, men vi ser jo at Walcott fortsatt ikke mestrer fysikken og tempoet helt. Nå er vel Vela mye bedre teknisk og en mer spillende spiller, så tempoet og lagspillet tror jeg han vil klare etter noen måneder med fast spill.

 

Bendtner var en spiller jeg håpet på skulle gjøre det litt bedre i år, men er likevel ikke en spiller jeg vil ha vekk fra klubben enda. Dansken har da puttet noen mål, men jeg synes hans generrelle spill ikke har vært godt nok. Greit nok, han er utrolig god til å dempe ballen på brystet og viser god styrke og spenst. Men han virker litt treig til tider og er sjelden i de posisjonene jeg ønsker å se han. Når han i tilegg virket daff og sutrete når det går imot oss, er det klart at noen her setter spørsmålstegn ved hans framtid i klubben. Gutten er ung og har mye å lære. Gi han tid - det store spørsmålet er om han har tålmodigheten til å sitte på benken og lære av de beste?

 

Jeg synes det er utrolig vanskelig å bestemme meg for om jeg vil ha en ny ving / spiss eller ikke. Stakkars Dudu er ute i minst ett år, mens van Persie ofte er skadet, i likhet med Rosicky. Førstnevnte har derimot hatt forskjellige skader, så det føler jeg er tilfeldigheter. Jeg håper og tror at det kun er uflaks, lik som den Clichy hadde før. Den unge franskmannen har nå vært så å si skadefri en lang periode. Mozart har som sagt en ubalanse i musklene rundt kneet som fører til stadig skader. For det er kun den skaden har hele tiden slår opp. Jeg håper virkelig at han kan få den spesialbehandling han trenger, for Rosicky er en spiller vi virkelig trenger. Ikke nok med at løpskapasiteten og målfarligheten på midtbanen øker, det generelle spiller får et ekstrem løft. Fabregas og Hleb er avhengige av bevegelse for å briljere, det sørger van Persie og Rosicky for. I tilegg står de 4 for vår kreative kraft. Noen som egentlig har tall på hvor mye poeng vi har tatt når minst 3 av disse spiller samtidig?

 

Det som gjør meg negativ til masse nye spillerkjøp, er at det kommer til å bli misnøye i de periodene vi ikke har store skadeproblemer. Diaby er en spiller jeg absolutt ikke vil miste, men frykter han drar dersom vi får inn nye offensive spillere. Bendtner likeså. I tilegg er det så utrolig synd på Dudu om han kommer tilbake fra skade, for så å bli en evig benkesliter for laget han ble kåret til månedens spiller før han ble skadet.

 

Forsvaret treng ingen forsterkninger. Vi har ligaens overlegne beste backpar, med Eboue som en meget god erstatter. Spillere som Gallas, Toure og Sagna kan spille flere plasser i forsvaret. Vi trenger ingen nye spillere, det vi trenger er bedre kommunikasjon, særlig mellom Gallas og Toure! Den sentrale midtbanen er ung og stabil. Nuff said.

 

Almunia er ikke ligaens beste, men jeg anser han som gjevngod som den i mine øyne oppskrytte Reina. Med Mannone og Fabianski som store framtidshåp, skal det nok gå bra :).

 

Mange her som vil ha nye spillere. De trenger så å si minst et halvt år å bli vant med England, og enda lenger tid til å bli skikkelig god i Wengerball. På den samme tiden kan noen av talentene våre slå gjennom eller spillere som Walcott, Eboue, Bendtner og lignende plutselig utfylle potensialet sitt. Det var ikke noe som skulle tilsi at det var Ade og Fab som skulle bli storscorerne våre i år. Plutselig løsna det jo også for Drogba etter å ha blitt skjelt ut og sett på som en kjempeflopp. Wenger er på treningene, det er ingen av oss her. Kanksje mange av spillerne er supre på treningene, men sliter med selvtilliten på banen og venter på ketchup-effekten skal slå til? La oss først se hvordan det går denne sesongen, før vi i det hele tatt begynner å skrike etter nye spillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal også bli spennende å se om Sunu kan få noen sjanser neste år. Blir vel da høyst sannsynlig i Carling cup da, hvis han ikke får et vanvittig gjennombrudd eller noe sånt. :)

 

Tviler på at Wenger kjøper så mange i sommer, og jeg syns ikke han trenger det heller. Har vi litt mer flaks med skader neste sesong og tar opp noen flere fra reservelaget så blir det bra. Blir det kjøp så blir det vel noen "Sagna-kjøp" tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette er et spennende tema=) Dette er ha jeg tror/håper om stallen neste sesong:

 

Keeper:

Manuel Almunia, Jens Lehmann, Lukasz Fabianski

Sterk lagdel per i dag, men Lehmann forsvinner trolig til sommeren. Jeg tror ikke tyskeren er interessert i enda en sesong i skyggen til Almunia. Om Wenger i det hele tatt tilbyr han ny kontrakt vet jeg heller ikke. Almunia er god, ikke helt oppe i verdenstoppen, men fortsetter han utviklingen sin (bare se på ham i dag og sammenlikn det du ser av han kontra det han viste i 2005 så ser man at mannen har hatt en flott utvikling) blir han stor. Fabianski er et av de største keepertalentene i Europa, og en god backup. Mannone blir da oppgradert til tredjekeeper på heltid. Lurer likevel på om en nokså urutinert spiller som Fabianski hadde klart seg over lengre tid derson en eventuell skade på Almunia skulle oppstå? Men noen ny mann her tror jeg ikke på, keeperne neste sesong blir Almunia, Fabianski og Mannone, i den rekkefølgen. 7/10

 

 

Forsvar:

Bacary Sagna, Justin Hoyte, Phillipe Senderos, Johannes Djourou, Kolo Toure, William Gallas, Armand Traorè, Gael Clichy

Solid lagdel. Sagna og Clichy er klassespillere, det samme er Toure og Gallas. Senderos har nå "alle" fått trua på igjen etter knallspill i vinter. Djourou er et bra fjerdevalg, som fort kan klatre oppover på rangeringslista med sitt potensiale. Hoyte har bevist at han er en grei spiller, og flott squadplayer da han godtar å ikke være førstevalg men gjør alltid en innsats på banen. Han er dessuten lokal og egenutviklet og elsker klubben like mye som en hvilken som helst annen Arsenalsupporter. Backupen på motsatt er Traorè, men jeg må si jeg er litt usikker på gutten. Potensialet er der, men han har slitt litt i det siste, noe som er grunnen til at Clichy må spille sykt mye hver sesong. Men unge Armand har mye bra i seg, og jeg tror han vil få ut sitt potensialet over tid. Jeg tviler på at Wenger forsterker forsvaret, men Nordtveit og Gavin Hoyte vil nok bli tatt opp i førstelagsstallen, noe Wenger selv har sagt. Ingen forsvinner ut. 9/10

 

Midtbane:

Cesc Fabregas, Mathieu Flamini, Gilberto Silva, Denilson, Alex Song, Abou Diaby, Tomas Rosicky, Alex Hleb, Emmanuel Eboue, Theo Walcott

Her har vi altfor mange sentrale, men for få kanter. På høyre er Hleb glitrende, Eboue er en grei erstatter, men sliter litt med både prestasjoner på banen som er alt fra det fantastiske til det helt begredelige, samt at han er "litt ufin" til tider. Det ser ut som om storklubbene på kontinentet, som Barcelona og Milan er villige til å bla opp store penger for ivorianeren, og jeg personlig vil ikke være imot et salg, men da må Walcott trekkes ned fra angrepet. På venstre er det for tynt. Tomas er for mye skadd, og vi har ingen andre vestrevinger. Vi får trolig inn Vela, men han går neppe inn og brillierer fra dag en. Det hadde kanskej vært greit å leie ut Vela til en engelsk klubb slik at han får smaken ev britisk fotball? En venstreving er det jeg personlig ønsker mest foran neste sesong. På midten kryr det av spillere, og stallen burde helt klart slankes litt i denne posisjonen synes jeg. Det at Diaby knapt nok har spilt i sin favorittposisjon en eneste gang i år, eller at Song knapt har vært på benen i andre turneringer enn Ligacup sier det meste. Cesc og Flamini er fantastiske, så de må bli. Jeg vil også ha med Denilson og Diaby videre som backup for disse to. Song har heller ikke spilt seg ut av laget, men går kanskje på lån? Gilberto bør nok finne seg en ny klubb til sommeren. Eboue og Gilberto ut, Vela og en ny venstrekant inn. Wenger har også snakket om at Lansbury blir tatt opp i førstelagstroppen. 8/10

 

Angrep:

Emmanuel Adebayor, Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Eduardo da Silva

Fire gode spisser, men Eduardo kan man ikke regne med neste sesong, jeg tar det i utgangspunktet som en bonus dersom Dudu kan yte maks for oss neste sesong. Adebayor og van Persie er klassespillere begge to, bare de klarer å holde seg sunne og friske neste sesong har vi to solide våpen. Bendtner er en bra backup, Walcott og kanskje også Vela spiller i angrepet neste seong. Bra lagdel, men litt tynn. Vi vil merke evenuelle skader på Adebayor og van Persie ganske godt, dessverre. Jeg tror Walcott etterhvert blir bra nok til å være tredjevalg på heltid, men Bendtner gir han tøff konkurranse. 8/10

 

Det ville gi:

ut: Gilberto og kanskje Eboue + eventuelle låneavtaler.

inn: Vela og ny kantspiller som spiller på begge kanter, og som helst kan prestere fra dag en, hvis ikke kan vi likegodt vente på Vela.

Link to comment
Share on other sites

Da får jeg vel også komme med min egen mening om saken, da det er meningene er ganske blandet her inne, både i denne tråden og generellt.

Vi sitter på en enorm pengesekk, men vi handler sjeldent før Wenger virkelig finner en spiller som passer inn i Arsenal og "Wengerstyle". Jeg ønsker meg spillere som Sergio Aguero, Karim Benzema, Ricardo Quaresma, Micah Richards, David Silva, David Villa osv osv, men hvor stor er sjansen for at Arsenal åpner pengesekken? Jeg vil si 5% mot 95%. Jo, vi ligger på andreplass i Premier League, men hvorfor har vi raknet i mange kamper? Fordi vi mangler backup, nettopp! Et Arsenal uten noen som helst skader er for meg verdens beste, men det går bare ikke når Robin van Persie, Tomas Rosicky, Alex Hleb og andre førstelagsspillere ofte går skadet, og da rakner det helt mot diverse "smålag" i Premier League.

Hvor mange poenger kunne vi ikke ha tatt med skikkelig backup? Vi er tross alt et av verdens tre beste lag når vi har alle skadefrie..!

 

Mange linker Newcastle spillere til Arsenal dersom de rykker ned, og det mener jeg er helt naturlig da de fleste holder klasse, og jeg ser ikke bortifra at vi her kan hente oss spillere billigere fordi de rykker ned. Da tar jeg Obafemi Martins, James Milner, Michael Owen, Steven Taylor, Jose Enrique, Charles N'Zogbia og ikke minst Emre som alle burde være aktuelle for Arsenal, både som backup og i førsteellveren. Forresten tviler jeg desverre på at The Magpies rykker ned med det samme :)

 

Derby rykker ned iår, det er sikkert, og de har en spiller vi virkelig burde ha øynene åpne for, Giles Barnes! Vingtalent fra England, som jeg neppe tror følger Derby nedover i divisjonssystemet om det kommer noe skikkelig bud på han.

 

Også håper jeg på et par ukjente stortalent fra Afrika ;)

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra de siste par års erfaringer er det vel ikke noe særlig tvil om hvor vi må styrke:

 

Vi har ikke flere keepertabber enn andre lag.

Forsvaret er bra både i midten og i framdrift på kantene, men innleggene er slette.

Midtbanen sikrer at vi i løpet av en sesong har ballen 60% av tiden og vi kan spille "The Arsenal Way"

Angrepet har utrolig lite giftige avslutninger ut i fra mulige produserte sjanser.

 

Så det er to ting vi må gjøre noe med for virkelig å klinke til med pokaler i massevis:

Sette sidebackene på innleggstrening.

Styrke angrepet med et par giftige spillere. Vi har faktisk ikke nok trykk helt framme.

 

Talentene skal noen ganger være nr.3 eller 4. Skal du være nr.1 eller 2 i Arsenal er du ikke lenger et talent.

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra de siste par års erfaringer er det vel ikke noe særlig tvil om hvor vi må styrke:

 

Vi har ikke flere keepertabber enn andre lag.

Forsvaret er bra både i midten og i framdrift på kantene, men innleggene er slette.

Midtbanen sikrer at vi i løpet av en sesong har ballen 60% av tiden og vi kan spille "The Arsenal Way"

Angrepet har utrolig lite giftige avslutninger ut i fra mulige produserte sjanser.

 

Så det er to ting vi må gjøre noe med for virkelig å klinke til med pokaler i massevis:

Sette sidebackene på innleggstrening.

Styrke angrepet med et par giftige spillere. Vi har faktisk ikke nok trykk helt framme.

 

Talentene skal noen ganger være nr.3 eller 4. Skal du være nr.1 eller 2 i Arsenal er du ikke lenger et talent.

 

Jeg håper seriøst ikke du har en innstilling som tyder på at dersom en keeper ikke gjør tabber er han god nok.

Dersom Fabianski ikke er bedre enn Almunia har vi et lite problem bak der. Almunia er ingen matchvinnende keeper.

 

BE

 

Foruten en ny keeper (evt. Fabianski som førstevalg og Almunia som reserve) ønsker jeg ingen flere spillere enn de vi allerede har.

Den beste signeringen vi kan få akkurat nå er Flamini

Link to comment
Share on other sites

MÅLMENN

Manuel Almunia, Jens Lehmann, Lukasz Fabianski, Vito Mannone

 

Her synes jeg vi er greit dekkede. Skulle gjerne sett en verdensklassekeeper, men ettersom Wenger neppe er villig til å punge ut store summer på en posisjon han sikkert ser på som godt dekket, så føler jeg vi er greit dekket på dette området. Lehmann vil etter all sannsynlighet forlate oss, både fordi han ikke er garantert førstelagsplass, og at alderen etter hvert bør tynge ham og gjøre ham til en enda svakere keeper også spillemessig. Ser for meg en retur til Bundesliga. Ellers har vi unge Mannone som bør få mange starter i Carling Cup, hvor jeg spår at han vil gjøre det stort, og overraske mange. Vil allerede nå gi en liten pekefinger om denne keeperen, for han kan bli stor. Ellers mener jeg at Almunia er god nok til å være førstelagskeeper på laget, og at vi selvsagt kan håpe på at Fabianski etter hvert viser seg til å være enda bedre enn ham igjen. Da vil vi eventuelt sitte med en finfin trio på keeperplassen, noe vi selvsagt trenger.

 

7/10

 

FORSVARERE

William Gallas, Kolo Toure, Gael Clichy, Bacary Sagna, Phillipe Senderos, Johan Djourou, Armand Traore, Justin Hoyte

 

Synes dette er vårt sterkeste ledd. Spesielt på papiret. Backene er to av de beste i verden, og kan ikke bli bedre. Backupen er så som så, men vi bør ikke bruke store summer på det, ettersom begge førstevalgene i midtforsvaret kan spille på hver sin back, og vi har flere sterke spillere som backup i midten. Jeg håper Traore vil bli utlånt til en svakere Premier League-klubb med dårlig dekning på venstrebacken, slik at han kan få fast spilletid i Premier League, og få vist virkelig hva han er lagd av. Birmingham? Midtforsvaret er klasse. Vi sliter kanskje med å få dem samkjørte, men på papiret er vi vel blandt de beste i verden. Toure og Gallas er begge klassestoppere, og jeg føler snart at Senderos er klar for å ta over for en av dem. Jeg er usikker på hvilken, men Gallas vil nok bli furten når vi kommer til fornying av kontrakt og at han ikke får mer enn ett års forlengelse. Derfor vil nok han være på vei ut dørene om et par sesonger, og da har vi en klassestopper som står klar og venter på den ledige posisjonen med åpne armer. Djourou har jeg mista litt troa på, og er uansett milevis bak Senderos per dags dato. Men han kan få en sesong til på å vise hva han er god for før jeg trekker for raske konklusjoner, og jeg håper at han motbeviser det jeg sier.

 

9/10

 

MIDTBANESPILLERE

Cesc Fabregas, Mathieu Flamini, Tomas Rosicky, Alex Hleb, Abou Diaby, Gilberto, Eboue, Denilson Carlos Vela, Alex Song, Kieran Gibbs, Fran Merida, Mark Randall, Henri Lansbury

 

Hvis ingen av førstevalgene forlater oss, så sitter vi med et fantastisk midtbaneledd her. De fire førstevalgene er jo alle i ypperste verdensklasse, og er en av de beste midtbanene i verden på papiret. Forventer desverre at skadeproblemene til Rosicky vil fortsette, og at han ikke kommer til å spille på fast basis. Men det vil bare gi rom for Diaby, Vela eller noen av de andre ungguttene som kommer opp fra reservelaget til å vise seg frem, så sånn sett er ikke det så forferdelig, selv om Rosicky er en del hakk bedre enn alle disse. Tipper at Gilberto og Eboue stikker, spesielt førstnevnte. Det gjør at det blir mer rom for Song, Diaby og Denilson til å vise seg frem i midten når Flamini eller Fabregas er ute. Når det gjelder Denilson så føler jeg at det er på tide å sende også ham ut på lån. Selvsagt til en Premier League-klubb slik at han får vendt seg til den røffe spillestilen. Han får ikke spille fast i Arsenal, og vil nok bli utålmodig i løpet av neste sesong, og noen grep må til for at dette giganttalentet ikke ber om å få forlate oss. Merida, Gibbs, Lansbury og Randall vil vel nok en gang mest spille bare på Carling Cup laget, og lite i de andre konkurransene, om det ikke oppstår store skadeproblemer. Allikevel kan det være bra å ha noen friske og ivrige bein mot slutten av kampene, så jeg ser ikke helt bort fra at det kan være et par PL, FA eller CL-innhopp på noen av disse karene også, selv om de selvsagt ikke vil spille oppimot tosifret antall kamper på a-laget til neste sesong. Skulle gjerne sett noen klassespillere som kom inn på en av vingene, dog. Da ville denne midtbanen nærmest blitt komplett.

 

8/10

 

ANGRIPERE

Robin van Persie, Emmanuel Adebayor, Nicklas Bendtner, Theo Walcott, Nacer Barazite

 

Vi mangler muligens en goalgetter av rang, ettersom Adebayor neppe vil ha noen verdensklasse-perioder hvor han hamrer inn to-tre mål per kamp igjen. Han er ikke så god, og har egentlig aldri vært så god. Jeg aner ikke hva som skjedde med ham i den perioden han hadde tidligere denne sesongen, men han vil nok aldri komme opp på det nivået igjen, beklageligvis. Jeg ser helst at vi henter inn en spiss i verdensklasse, som Aguero eller Benzema, selv om begge vil behøve at Wenger punger ut med summer han egentlig ikke jobber med. Allikevel kan vi leve med håpet. Om det skjer, er det selvsagt Adebayor som skal benkes, og ikke van Persie. Når det gjelder hollenderen så blir jeg overrasket hvis han kommer til å være like mye ute neste sesong som han var i forrige. Forventningene som lå på skuldrene hans var skyhøye, og vil ikke være like store til neste sesong. Dermed kan han slappe mer av, og på ny overraske de fleste ved å hamre inn et tjuetalls mål. Jeg forventer at Walcott tar steget opp og går forbi Bendtner og blir det nye tredjevalget. Og ja, jeg er så godt som sikker på at Walcott vil være ren spiss neste sesong, og kun vikar enkelte ganger det kniper veldig på vingen. Wenger vet nok at det er på topp Theo fungerer best, og vil dermed bli brukt mest der. Bendtner har jeg til dels mistet troa på, men i likhet med Djourou i forsvaret så vil jeg fortsatt være litt tålmodig og se hvordan det går neste sesong. Sannsynligvis vil han overraske. Så står vi igjen med Barazite. Dette er en spiss jeg forventer store ting av. Kanskje ikke til neste sesong allerede, men over de neste fem årene vil nok den neste flyvende hollenderen utvikle seg til å være et av førstevalgene på spissplass i klubben. Så stort er dette talentet. I mine øyne kanskje det største talentet vi har i klubben. Og da snakker vi ikke bare teknikk og pasningsspill, men han har de goalgetteregenskapene vi lenge har savnet i klubben.

 

7/10

 

TRANSFERMARKEDET

Ut

Jens Lehmann

Gilberto

Manu Eboue

 

Inn

James Milner

Marek Hamsik

Simon Vukcevic

Sergio Aguero

 

Med disse kjøpene ville troppen vært nærmest komplett. Da hadde vi tatt the double, og kjempet om the treble. Mark my words. Sannsynligvis vil nok aldri denne påstanden blitt bekreftet eller avkreftet, ettersom alle disse kjøpene selvsagt aldri vil skje, men førstnevnte og sistnevnte er nok aktuelle. Vukcevic er en spiller vi bare må hente med en gang, og ikke la ham gå til en av de andre store klubbene i verden. Han er ennå ung, og vil ikke koste flere hundre millioner. En fysisk, teknisk, pasningssterk vingspiller som vet hvor målet står. Hamsik ville nok kostet litt mer men er et stor talent som er verd å punge ut for. Milner vil være tilgjengelig rimelig billig dersom Newcastle rykker ned, selv om jeg har mine tvil om at det skjer. Dessuten er det vel heller tvilsomt at Wenger henter ham fordet. Aguero er vel muligens uaktuell med tanke på prisen, men for et kjøp det ville vært!

Link to comment
Share on other sites

Er sjokkert over at ikkje alle her er einige om at me treng nye kantspelarar. Rosicky er klasse, men nestan alltid skada. Hleb er stort sett god, men har mange svarte kampar. Diaby er ein katastrofe som ving. Walcott likeså (Det er han forsåvidt som spiss og) Eboue er ein grei spelar, men ikkje noko meir

 

Me må ha inn minst ein ny kantspelar til sommaren, helst to. Dei skal sjølvsagt vere av slik kvalitet at dei kan pushe Rosicky og Hleb.

 

Me kan godt kjøpe ein ny spiss også. Walcott kan me selge til West Ham. Han passar fint saman med Carlton Cole, Kieron Dyer, Scott Parker, Bobby Zamora og Dean Ashton. Med andre ord: Klubben for overprisa, stagnerte engelskmenn

 

Ellers er det god dekning på keeperplassen, i forsvarsleddet og sentralt på midten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært overrasket over vurderingene under denne tråden. Den største er vel at ingen (!) trekker frem venstre midtbaneposisjon. Vi mangler gode nok alternativer til skadeplagede Rosicky. Og vi trenger en kvalitetsspiller! Vi har vært altfor ustabile der i år!

 

Ellers begynte året godt med at også midtbanespillerne bidrog til mål. Nå er vi inne i en måltørke. Jeg lurer på om Hleb og Eboue noen gang kommer til å skore mer enn de to målene hver sesong? Kantspillere må vi kunne forvente mer av. Ja, Hleb er kreativ så det holder. Men vår midtbane skorer fremdeles for lite mål!

 

Jeg ender opp med å ønske meg kun en forsterkning. Og det er en fullgod erstatter (!) til Rosicky på venstrekant. Jeg skal la være å mase om dette dersom Van Persie får rollen. Det ville passe meg perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært overrasket over vurderingene under denne tråden. Den største er vel at ingen (!) trekker frem venstre midtbaneposisjon.

 

Vel, hvis du ser et par poster over så har jeg listet opp både James Milner, Marek Hamsik og Simon Vukcevic som alle tre spiller på venstre midtbaneposisjon.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er ein katastrofe som ving. Walcott likeså (Det er han forsåvidt som spiss og) Eboue er ein grei spelar, men ikkje noko meir

 

Me kan godt kjøpe ein ny spiss også. Walcott kan me selge til West Ham. Han passar fint saman med Carlton Cole, Kieron Dyer, Scott Parker, Bobby Zamora og Dean Ashton. Med andre ord: Klubben for overprisa, stagnerte engelskmenn

 

 

Er totalt uenig i det du seier om Walcott, ville heller sagt det om eboue som eg synes er en spiller som er alt for dårlig for arsenal på meir en 1 måte. Men Walcott, han er eit talent i verdensklasse. han har akuratt blitt 19 år og ein kan ikke forvente at alle skal være like gode som Fabregas og kunne spille fast på eit av værdens beste lag i ein alder av 18 år. Kor mangen spillere finner du som er 19 år og spiller fast for ein topp klub i europa? Du finner kansje noen få som Bojan og Fabregas men disse er svært sjeldne. Walcott er ein man for framtiden som kommer til å være i værdensklasse om noen år.

 

Vi må ikke gløme alderen på spillerane vi har. Hadde walcott være 25 så kunne eg vært enig.Vi må gi han tid til å utvikle seg. Han har vært i klubben ei stund men han er fremdeles bare 19 år er kalt opp til landslaget igjen og er den yngste spilleren som noen gang har spilt for A lage til england. og på U21 spiller han kanon bra(di kampene eg har sett).

 

Walcott kommer til å bli ein MEGET bra spiller for arsenal og england.

 

Beklager off topic

 

egentligt så vil eg bare ha in ein klasse venstre ving som ribery(trur han spiler venstre) og kansje ein stoppar som Micha Richards men det er nok urealistisk. men ein spiller må me få ut, Eboue. Sorry men klarer ikke han lenger.

 

Ut: eboue

Inn: ving som spiller begge sidene og kansje in stoppar

Link to comment
Share on other sites

Nå som det nærmer seg sesongslutt burde neste års stall begynnes å diskuteres.

-Stallen per idag

-Talenter

-Nye spillere

 

Stallen per idag skal jeg vurdere med en poengskala fra 1 til 6.

 

Keepere:

Manuel Akmunia har tatt over for Jens Lehmann etter at tyskeren gjorde et par tabber i starten av sesongen. Jeg mener at Lehmann burde være førstekeeper, egentlig mest fordi at jeg stoler mer på han enn Almunia (!). I bakgrunnen lurer den unge keeperen Lukasz Fabianski, Polen's andrekeeper har "kun" fått kamper i Ligacupen til nå, men han virker spennende. Til slutt må jeg nevne Vito Mannone, som i likhet med Fabianski, virker som et stort talent.

TERNINGKAST: 4

 

Forsvarere:

Backene er det ingenting å si på, Clichy har utviklet seg til PL's beste venstreback, mens Bakari Sagna har blitt en suksess etter overgangen fra Axuerre i sommer. Eboue og Justin Hoyte er ingen dårlige erstattere for Sagna. På venstrebacken virker Armand Traore som en svært spennende spiller, noe han selv har bevist. På midtstopperplassene er det noe å utsette, samarbeidet mellom William Gallas og Kolo Toure er ikke alltid like bra, og mange har spurt seg selv om ikke det hadde vært bedre med Gallas og Senderos heller. Sveitseren har prestert bra i Toure's fravær. Johann Djourou må også nevnes, men sliter for øyeblikket med skader. Den nye norske spilleren Håvard Nordtveit, har raskt blitt reservelagskaptein og Wenger mener Nordtveit er et stort talent.

TERNINGKAST: 5

 

Midtbanespillere:

Vi kan starte med høyrekanten hvor Aliaksandr Hleb regjerer, som har etter to dårlige førstesesonger virkelig vist hvorfor Wenger brukte penger på han. Erstatterne hans er Emmanuel Eboue og Theo Walcott, i den rekkefølgen. På venstrekanten er det Tomas Rosicky som normalt sett skal spille, men han er ofte utsatt for skader, så aller mest er det Hleb som spiller her. På sentral midtbane er det ligaens beste fighter Matheiu Flamini og den elegante unge fantastiske Cesc Fabregas som spiller. Flamini har slått Gilberto ned i støvlene og Fabregas er selvfølgelig selvskreven på laget. Denilson virker definitivt som et talent og nå har også Alex Song begynt å prestere.

TERINGKAST: 5-

 

Angripere:

De beste spissene er klart Emmanuel Adebayor og Robin van Persie, men van Persie er mye utsatt for skader. Eduardo var en klar forsterkning, men Arsenal må unnvære kroaten i lang tid fremover. Nicklas Bendtner har ikke akkurat overprestert i hans første sesong i Arsenaltrøyen, snarere tvert i mot, og min mening er at dansken må selges. Theo Walcott er mitt tredjevalg som spiss.

TERNINGSKAT: 4

 

Jeg ønsker meg disse spillerne til/fra Arsenal:

 

INN:

Igor Akinfevv --> CSKA Moskva

Stuart Downing --> Middlesbrough eller en ny venstreving

Sergio Agüêro --> Atletico Madrid

 

UT:

Manuel Almnuia/Jens Lehmann

Emmanuel Eboue

Gilberto Silva

Nicklas Bendtner

 

Jeg vil se en noe slik stall før sesongen 08/09 sparkes igang:

 

Keepere:

Jens LEHAMNN

Igor AKINFEEV

Lukasz FABIANSKI

 

Forsvarere:

Bakari SAGNA

Justin HOYTE

Kolo TOURE

William GALLAS

Phillipe SENDEROS

Johann DJOUROU

Gael CLICHY

Armand TRAORE

 

Midtbanespillere:

Aliaksandr HLEB

Cesc FABREGAS

Matheiu FLAMINI

DENILSON

Alexandre SONG

Tomas ROSICKY

Carlos VELA (?)

Stuart DOWNING

 

Angripere:

Robin VAN PERISE

Emmanuel ADEBAYOR

Sergio AGÜÊRO

Theo WALCOTT

Carlos VELA (?)

 

 

 

 

 

 

 

 

Salg og kjøp som jeg har lyst på for Arsenal:

 

 

 

Spillere inn:

 

Gianluigi Buffon

Kaka

John Terry

Ronaldinho

Ribery

Messi

 

 

Spillere ut:

 

Song

Senderos

Bendtner

:D

Link to comment
Share on other sites

Diaby er ein katastrofe som ving. Walcott likeså (Det er han forsåvidt som spiss og) Eboue er ein grei spelar, men ikkje noko meir

 

Me kan godt kjøpe ein ny spiss også. Walcott kan me selge til West Ham. Han passar fint saman med Carlton Cole, Kieron Dyer, Scott Parker, Bobby Zamora og Dean Ashton. Med andre ord: Klubben for overprisa, stagnerte engelskmenn

 

 

Er totalt uenig i det du seier om Walcott, ville heller sagt det om eboue som eg synes er en spiller som er alt for dårlig for arsenal på meir en 1 måte. Men Walcott, han er eit talent i verdensklasse. han har akuratt blitt 19 år og ein kan ikke forvente at alle skal være like gode som Fabregas og kunne spille fast på eit av værdens beste lag i ein alder av 18 år. Kor mangen spillere finner du som er 19 år og spiller fast for ein topp klub i europa? Du finner kansje noen få som Bojan og Fabregas men disse er svært sjeldne. Walcott er ein man for framtiden som kommer til å være i værdensklasse om noen år.

 

Vi må ikke gløme alderen på spillerane vi har. Hadde walcott være 25 så kunne eg vært enig.Vi må gi han tid til å utvikle seg. Han har vært i klubben ei stund men han er fremdeles bare 19 år er kalt opp til landslaget igjen og er den yngste spilleren som noen gang har spilt for A lage til england. og på U21 spiller han kanon bra(di kampene eg har sett).

 

Walcott kommer til å bli ein MEGET bra spiller for arsenal og england.

 

Beklager off topic

 

egentligt så vil eg bare ha in ein klasse venstre ving som ribery(trur han spiler venstre) og kansje ein stoppar som Micha Richards men det er nok urealistisk. men ein spiller må me få ut, Eboue. Sorry men klarer ikke han lenger.

 

Ut: eboue

Inn: ving som spiller begge sidene og kansje in stoppar

 

 

Eg forventer sjølvsagt ikkje "Fabregas standard" på 19 åringar rundt forbi. Det eg derimot forventer er prov på eit potensiale som gjer at Walcott kan vurderast som framtidig bærebjelke for Arsenal. Eg blir like skuffa kvar gong han er på banen. Husker spesielt det patetiske driblingsforsøket han hadde mot Cashley forrige helg. Sparka ballen 15 meter foran seg og ballen var ute lenge før han var i nærleiken av å passere Cashley

 

Han har NULL fotballforståing

Han rotar alltid vekk ballen

Han verkar ekstremt lite målfarlig

 

Eg kan telle på ei hand dei gode kampane/innhoppa Walcott har hatt i år: Mot eit Sparta Praha lag i oppløysing, eit godt innhopp heime mot Sunderland tidleg i sesongen, samt eit greit innhopp til i samme perioden. (Hugsar ikkje motstandaren) Birmingham kampen der han scora to mål, var han svak spelemessig, og om det er ein slik målscorar me er ute etter kan me like godt kjøpe Pippo Inzaghi. (Du skjønar sikkert kva eg meiner)

 

Han er like svak både som spiss og kant, og har ikkje tatt nokon steg sidan i fjor. Om Walcott skal ha nokon som helst kjangse til å bli god nok for Arsenal, må han ut på lån til neste år. Sjølv trur eg han ender opp som West Ham materiale.

 

Eg vel å spørre deg, KVA Walcott har vist som gjer at han blir ein verdsklassespelar innan eit par år?

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger å styrke angrepet med en komplett og erfaren spiss, som kan passe bra sammen med RVP.

Så kunne vi trengt minst en erfaren Ving. Frank Riebry hadde vært kanon! (han kan vel spille både høyre og venstre?)

Håper Wenger styrker stallen i bredde til sommeren med minst 3 erfarende spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...