Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Etter min mening har vi store problemer med å få satt et midtstopperpar som holder et nivå som gir oss evnen til å "låse kamper" og spille på resultat. Vi sitter ytterst på stolen og biter negler bare motstanderen har ballen. Det er fordi vi vet innerst inne at det er noe der bak som vi ikke stoler på. Hvis en skreller vekk alt som finnes av følelser og forholder seg til brutale fakta er det for meg ganske opplagt at hverken "armer og bein" eller "supertankeren" er ideelle brikker å basere en ugjennomtrenglig mur på. Det er nå min mening.

 

I tillegg mener jeg at vi har den svakeste førstekeeperen vi har hatt siden George Wood stod i mål og den svakeste rekkelederen siden Hankin og Hawley liksom skulle erstatte Stapleton. Det er ikke kødd en gang, ikke for en klubb som kan skilte med keepere som Jennings, Lukic, Seaman og Lehmann og spisser som Smith, Wright, Bergkamp og Henry.

 

En reell venstrekant har vi knapt nok, annet enn RoSICKy.

 

Det er etter mitt syn det som skiller oss fra pokalene. En keeper som gir oss poeng motstanderene ikke får, et pålitelig midtstopperpar, en spiss som kan avgjøre en kamp på den ene sjansen han får (eller som knapt trenger en sjanse for å score) og til sist gjerne en venstrekant som kan gi oss litt større bredde.

 

Det er min klare oppfatning at navnene Almunia, Toure/Senderos og Adebayor er det som i all hovedsak skiller oss fra Chelsea (Cech, Carvalho/Terry, Drogba) og Manchester United (van der Sar, Ferdinand/Vidic, Rooney/Tevez/Ronaldo....ikke rart de trekker det lengste strået).

 

I så måte var kampen på Anfield et glimrende eksempel:

Senderos gir bort ett mål.

Torres scorer ut fra ingenting mens Adebayor misser på blank goal.

Toure "visper" Babel inn i straffefeltet og gir Liverpool billetten.

Mens Almunia gir bort en corner og avslutter med handlingslammelse på den siste scoringen.

 

Sikkert langt på vei som å banne i kirken, men det er min helt klare mening.

 

...og hvis noen tror det er noe jeg har kommet frem til de siste dagene. Det er det ikke. Det kan nok bekreftes av personer jeg SMS'er med under kamper. F.eks. Toggen/Sir Carpenter.

 

Nå kommer Vela som kan være en venstrekant, men igjen blir det en ny "guttunge". Uansett det er 3 posisjoner som etter min mening må forsterkes av kvalitetsspillere. Så hadde jeg vært Wenger så hadde jeg brukt det som var nødvendig av penger (innenfor de rammer som en må forholde seg til) for å kjøpe "verdens beste keeper", "verdens beste midtstopper" og "verdens beste spiss".

 

For ikke å snakke om den psykiske effekten, trygghetsfølelsen og stoltheten dette ville gi våre unge spillere som ikke står tilbake for noen i verden. Spillere som Sagna, Clichy, Fabregas, Flamini og etterhvert forhåpentligvis også Vela/Walcott/Diaby.

 

Jeg er enig i mye av det du skriver her. Men jeg vil gi mindre skyld til midtstopperne og mer til keeperen.

Da vi hadde Lehmann (og de samme utespillerne) kom ikke motstanderne så lett til. Forsvaret var mer kompakte og jeg følte at de var mye flinkere til å rygge da det var riktig og støte da det var riktig. Jeg føler rett og slett at Lehmann er mye flinkere til å dirigere forsvaret framfor Almunia. For all del Almunia er en helt ordinær keeper og passer perfekt som reservekeeper hos oss, men han er faktisk ikke veldig god på noe. (og Frank, beklager men jeg bruker min "lilleputterfaring her")

Jeg ønsker Lehmann tilbake i sluttspurten og evt en ny 1 års kontrakt.

 

Vela, greit nok at han er en guttunge, men han er tydeligvis ikke en hvilken som helst guttunge. Han har visstnok scoret 8 mål på 33 kamper som ving, og en målscorer fra midtbanen er vel akkurat hva vi trenger.

 

På topp vil jeg se mer av Bendtner og Van Persie. Jeg har kjempe trua på den duoen, men vi trenger kanskje litt forsterkninger her, om vi henter en fra egne rekker eller en ekstern skal ikke jeg svare på

 

BE

 

Edit: Du skal ha ros for et bra innlegg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Etter min mening har vi store problemer med å få satt et midtstopperpar som holder et nivå som gir oss evnen til å "låse kamper" og spille på resultat. Vi sitter ytterst på stolen og biter negler bare motstanderen har ballen. Det er fordi vi vet innerst inne at det er noe der bak som vi ikke stoler på. Hvis en skreller vekk alt som finnes av følelser og forholder seg til brutale fakta er det for meg ganske opplagt at hverken "armer og bein" eller "supertankeren" er ideelle brikker å basere en ugjennomtrenglig mur på. Det er nå min mening.

Her treffer du bra. Men det har også noe med defensiv organisering å gjøre, selv om selvfølgelig midtstopperkonstellasjonen er essensiell. Gallas er kaptein, og skal styre forsvaret. Ser at han er en leder, men er han en med taktiske ferdigheter nok til å styre den bakre 4-eren? Synes han og Toure er litt like. Begge har og bruker fysikk, men mangler Adams' evne til å "se ting før de skjer", og dermed kunne falle av eller rykke ut til rett tid.

Har sagt det før, men nevner igjen Steven Taylor som en spiller som kunne gjort en god jobb i Arsenal.

 

I tillegg mener jeg at vi har den svakeste førstekeeperen vi har hatt siden George Wood stod i mål og den svakeste rekkelederen siden Hankin og Hawley liksom skulle erstatte Stapleton. Det er ikke kødd en gang, ikke for en klubb som kan skilte med keepere som Jennings, Lukic, Seaman og Lehmann og spisser som Smith, Wright, Bergkamp og Henry.

Det er etter mitt syn det som skiller oss fra pokalene. En keeper som gir oss poeng motstanderene ikke får, et pålitelig midtstopperpar, en spiss som kan avgjøre en kamp på den ene sjansen han får (eller som knapt trenger en sjanse for å score) og til sist gjerne en venstrekant som kan gi oss litt større bredde.

Det er min klare oppfatning at navnene Almunia, Toure/Senderos og Adebayor er det som i all hovedsak skiller oss fra Chelsea (Cech, Carvalho/Terry, Drogba) og Manchester United (van der Sar, Ferdinand/Vidic, Rooney/Tevez/Ronaldo....ikke rart de trekker det lengste strået).

Er igrunn usikker på både Almunia og Adebayor. Begge har vist tegn på klasse, men har ikke overbevist meg over tid. Syns derimot begge fortjener en sesong til på å vise seg frem på. Syns du bommer på hva som skiller oss fra pokalene. Mener det er bredden, eller kvaliteten på bredden som er det største problemet. Vi får et markant svakere lag med 3-4 spillere ute, mens utd, l'pool (?) og chelski kan bytte flere inn som går rett inn i roller de er kjent med, og som de mestrer. Vi må omrokkere, og endre system/struktur ettersom de få utover de 11 som starter som er gode nok for PL ikke spiller i samme posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Er enig at Pool-Arsenal ikke var en av Almunia's beste kamper.

MEN ser du på de fleste andre kamper han har stått i mål i år har han gjort det meget bra.

Almunia alene sørget for at tapet mot Chelsea ikke endte med mer enn ett mål.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening har vi store problemer med å få satt et midtstopperpar som holder et nivå som gir oss evnen til å "låse kamper" og spille på resultat. Vi sitter ytterst på stolen og biter negler bare motstanderen har ballen. Det er fordi vi vet innerst inne at det er noe der bak som vi ikke stoler på. Hvis en skreller vekk alt som finnes av følelser og forholder seg til brutale fakta er det for meg ganske opplagt at hverken "armer og bein" eller "supertankeren" er ideelle brikker å basere en ugjennomtrenglig mur på. Det er nå min mening.

 

I tillegg mener jeg at vi har den svakeste førstekeeperen vi har hatt siden George Wood stod i mål og den svakeste rekkelederen siden Hankin og Hawley liksom skulle erstatte Stapleton. Det er ikke kødd en gang, ikke for en klubb som kan skilte med keepere som Jennings, Lukic, Seaman og Lehmann og spisser som Smith, Wright, Bergkamp og Henry.

 

En reell venstrekant har vi knapt nok, annet enn RoSICKy.

 

Det er etter mitt syn det som skiller oss fra pokalene. En keeper som gir oss poeng motstanderene ikke får, et pålitelig midtstopperpar, en spiss som kan avgjøre en kamp på den ene sjansen han får (eller som knapt trenger en sjanse for å score) og til sist gjerne en venstrekant som kan gi oss litt større bredde.

 

Det er min klare oppfatning at navnene Almunia, Toure/Senderos og Adebayor er det som i all hovedsak skiller oss fra Chelsea (Cech, Carvalho/Terry, Drogba) og Manchester United (van der Sar, Ferdinand/Vidic, Rooney/Tevez/Ronaldo....ikke rart de trekker det lengste strået).

 

I så måte var kampen på Anfield et glimrende eksempel:

Senderos gir bort ett mål.

Torres scorer ut fra ingenting mens Adebayor misser på blank goal.

Toure "visper" Babel inn i straffefeltet og gir Liverpool billetten.

Mens Almunia gir bort en corner og avslutter med handlingslammelse på den siste scoringen.

 

Sikkert langt på vei som å banne i kirken, men det er min helt klare mening.

 

...og hvis noen tror det er noe jeg har kommet frem til de siste dagene. Det er det ikke. Det kan nok bekreftes av personer jeg SMS'er med under kamper. F.eks. Toggen/Sir Carpenter.

 

Nå kommer Vela som kan være en venstrekant, men igjen blir det en ny "guttunge". Uansett det er 3 posisjoner som etter min mening må forsterkes av kvalitetsspillere. Så hadde jeg vært Wenger så hadde jeg brukt det som var nødvendig av penger (innenfor de rammer som en må forholde seg til) for å kjøpe "verdens beste keeper", "verdens beste midtstopper" og "verdens beste spiss".

 

For ikke å snakke om den psykiske effekten, trygghetsfølelsen og stoltheten dette ville gi våre unge spillere som ikke står tilbake for noen i verden. Spillere som Sagna, Clichy, Fabregas, Flamini og etterhvert forhåpentligvis også Vela/Walcott/Diaby.

 

Jeg er enig i mye av det du skriver her. Men jeg vil gi mindre skyld til midtstopperne og mer til keeperen.

Da vi hadde Lehmann (og de samme utespillerne) kom ikke motstanderne så lett til. Forsvaret var mer kompakte og jeg følte at de var mye flinkere til å rygge da det var riktig og støte da det var riktig. Jeg føler rett og slett at Lehmann er mye flinkere til å dirigere forsvaret framfor Almunia. For all del Almunia er en helt ordinær keeper og passer perfekt som reservekeeper hos oss, men han er faktisk ikke veldig god på noe. (og Frank, beklager men jeg bruker min "lilleputterfaring her")

Jeg ønsker Lehmann tilbake i sluttspurten og evt en ny 1 års kontrakt.

 

Vela, greit nok at han er en guttunge, men han er tydeligvis ikke en hvilken som helst guttunge. Han har visstnok scoret 8 mål på 33 kamper som ving, og en målscorer fra midtbanen er vel akkurat hva vi trenger.

 

På topp vil jeg se mer av Bendtner og Van Persie. Jeg har kjempe trua på den duoen, men vi trenger kanskje litt forsterkninger her, om vi henter en fra egne rekker eller en ekstern skal ikke jeg svare på

 

BE

 

Edit: Du skal ha ros for et bra innlegg

 

Du legger alltid skylda på Almunia så det var ikke noen overraskelse !

Men jeg sier ikke at Almunia er god nok, og det er heller ikke Lehmann!

Adebayor hadde en enorm mulighet på 2-1, noe som kunne forandra kampen i stor grad !

 

Tilbake til topic !

Jeg har svært lyst på en ny spiss, Ade har vist at effektivitet ikke er hans spesialitet(selv om han har scora 19 ligamål i år), RvP er skada mesteparten av sesongen..

Så jeg har tro på at Luis Fabiano eller Klaas-Jan Huntelaar hadde vært perfekt !

 

Keeperplassen er også et område vi burde forsterke etter min mening !

En keepertype àla Casillas/Buffon hadde vært svært ønskelig.

 

Venstreving må vi ha, hvis ikke Rosicky holder seg skadefri, noe jeg tviler veldig sterkt på !

Så Diego Capel eller Hatem ben Arfa(som svært mange allerede har nevnt) hadde vært en perfekt løsning på det problemet !

 

Vi trenger ingen virkelig klasse-kjøp !

Men små forbedringer i stallen hadde vært bra !

 

Jeg mener at vi ikke trenger spillere som Ebouè og Song(selv om jeg har sett ganske lite til han, mener jeg at han ikke har det lille ekstra)

Link to comment
Share on other sites

Biletet viser jo klart kor feilplassert Almunia er, det la eg ikkje merke til og eg må si eg hever augnebryna her eg sit. Ein annan ting med Almunia er hans ukontrollerte utrusninger når det er duell om ballen. Grunnregelen er ikkje rykk ut når det er duell om ballen, det gjer han gang på gang og ombestemmer seg slik at han er på halvdistanse eller fyrer ballen ut i farleg område eller misser heilt slik at andre må rydde opp. Lehmann er og slik, offansiv keeperaktig, men i det minste mykje meir kontrollert og bestemt.

 

Eg meiner at Almunia er god backup, men blir vegd litt for lett til å stå fast!

Link to comment
Share on other sites

Her er stallen jeg vil se når 2008/09-sesongen sparkes i gang:

 

KEEPERE:

Manuel Neuer

Manuel Almunia

Lukasz Fabianski

Vito Mannone

 

FORSVARSSPILLERE:

William Gallas

Kolo Toure

Gael Clichy

Bacary Sagna

Phillipe Senderos

Armand Traore

Johan Djourou

(Emmanuel Eboue)

(Alexandre Song)

 

MIDTBANESPILLERE:

Francesc Fabregas

Mathieu Flamini

Tomas Rosicky

Aliaksandr Hleb

Hatem Ben Arfa

Carlos Vela

Simon Vukcevic

Abou Diaby

Alexandre Song

Denilson Neves

Emmanuel Eboue

Fran Merida

(Theo Walcott)

(Robin van Persie)

 

ANGRIPERE:

Robin van Persie

Emmanuel Adebayor

Eduardo da Silva

Nicklas Bendtner

Theo Walcott

Nacer Barazite

Rui Fonte

(Simon Vukcevic)

(Carlos Vela)

 

* Nye spillere i a-lagsstallen, enten fra reservelaget eller nye kjøp, er merket med understrek.

* Spillerne som kan spille i flere posisjoner er markert med (parantes) der de kan vikariere.

 

Som dere ser, har jeg tatt opp de fire største talentene på reservelaget: Nacer Barazite, Vito Mannone, Fran Merida og Rui Fonte. Dette er selvsagt kun min mening, men disse fire er de jeg mener er gamle nok til å ta steget opp til å spille fast i Carling Cup og trene mye med førstelaget, selv om de ennå vil spille på reservelaget.

 

Jeg har valgt å selge Gilberto da Silva og Jens Lehmann. Begge er nok ivrige for å få gang på karrierene sine igjen, og begynner å bli oppbrukte. Jeg er takknemlig for hva de har gitt klubben, men de har lite å tilføye nå lenger, bortsett fra rutine.

 

I tillegg har jeg valgt å fokusere på venstrevinger og en keeper, i Hatem Ben Arfa, Simon Vukcevic og Manuel Neuer. Alle tre er spillere som ville glidd nesten rett inn på førstelaget og ihvertfall hevet laget og skapt en langt større bredde i stallen. Neuer ville vært den nye førstekeeperen, og Vukcevic og Ben Arfa ville kjempet om Rosicky om en venstrevingplass eller en spissplass. Spesielt Vukcevic kunne vikariert på spissplass. Med disse tre spillerne i stallen, så tror jeg vi kunne tatt seriegull. Og ikke bare vil de tilføre laget mye kun neste sesong, men alle disse er såpass unge at de ville hatt mye å gi klubben i mange år fremover.

 

Til sammen måtte vi nok gått ut med omtrent 900 millioner kroner for disse tre spillerne. Men det ville uten tvil vært verdt det. Vi har selvsagt råd, for vi har enorme midler innad i klubben, Wenger bruker dem bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

Helmikn: Kvifor Neuer når Adler er ein langt bedre keeper?

 

Jeg regner Neuer for å være blandt de aller største keepertalentene i verden om dagen. Han er 22 år gammel, og har absolutt potensiale til å bli Cech, Buffon eller Casillas-klasse etter hvert. Adler må jeg si at jeg ikke har sett så mye av.

 

Hvordan vet du forresten at Adler er en langt bedre keeper? Neuer har 9 kamper for Tyskland U21, mens Adler har ingen. Tror landslagssjefene på alderbestemt landslag har litt mer peiling enn deg og meg.

 

Arsenal kommer til å ha 1 problem de neste årene.og det er at vi har for mange kvalitetspillere som må slite benken.

 

Dette var en rar uttalelse, synes jeg. Det jeg mener er det største problemet til Arsenal er at de ikke har bred nok stall, og altså for FÅ kvalitetsspillere som sitter på benken. United kan dra frem lassevis med toppspillere fra benken når det trengs, men vi svekkes fryktelig hvis vi skal hvile noen av nøkkelspillerne våre. United blir ikke betydelig svekket, for de kan sette inn Anderson, Nani, Hargreaves eller Scholes, mens vi må bruke spillere som Eboue, Diaby og Walcott som ennå ikke er gode nok.

 

Det er nettopp dette som gjør at vi ikke kunne ta seriegullet i år. Når vi kommer ut i mars, april så er det såvidt Fabregas, Flamini, Hleb og Adebayor klarer å holde seg på beina, og da kommer vi ingen vei. Vi trenger flere kvalitetsspillere som backup!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke noe særlig om keeperne i Europa. Ser ikke på annet enn engelsk fotball. Jeg mener vi allerede har en toppkeeper. Jens Lehmann. HELT utrolig at ikke han står i mål og benkes til fordel for en middelmådig spanjol som aller helst vil stå i mål for England. Makan. Lehmann er i absolutt toppklasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke noe særlig om keeperne i Europa. Ser ikke på annet enn engelsk. Jeg mener vi allerede har en toppkeeper. Jens Lehmann. HELT utrolig at ikke han står i mål og benkes til fordel for en middelmådig spanjol som aller helst vil stå i mål for England. Makan. Lehmann er i absolutt toppklasse.

 

Hør hør. Lehmann er en matchvinner, Almunia en keeper helt på det jevne; ingen store skadaler (bortsett fra plasseringen på alle direkte frispark..), ingen spektakulære redinger som gir oss det lille ekstra. Vi trenger en matchvinner

Link to comment
Share on other sites

Svaret på spørsmålet ditt i overskriften for tråden må være et helt klart ja.

Og det er mulig uten at vi går på tvers av Wengers grunnfilosofi. Vi kan fortsette å lage stjerner.

Men sannheten er uansett som følger. Vi har ikke vunnet noe på mange år.

Og på de siste syv åtte kampene har Manu fra å ligge mange poeng bak oss nå passert oss med seks. Det innebærer at de har tatt 12-15 poeng mer enn oss i løpet av denne tiden. Hadde det vært fra starten og ikke på slutten hadde det innebært at vi var hektet av allerede etter 10 serierunder. Og det hadde vært krise.

Krise er det ikke nå fordi vi tross alt har gjort det bra sesongen sett under ett. Spillemessig. At Wenger sier vi må være fornøyd når mange har "dømt" oss til en plass mellom 10 og 15, så må det i beste fall være en dårlig unnskyldning.

Skal virkelig et lag med best inntjening på hjemmekamper, med flest års deltakelse i Champions League på rad, med den historien vi har osv, være fornøyd med at vi på nytt trolig har sprukket på oppløpssiden.

Jeg vil elske denne klubben uansett hvor den havner. Selvfølgelig, men jeg engasjerer meg når jeg hører at vi har bred nok tropp til å holde helt inn, når det er innlysende at vi ikke har det.

Vi ønsker å være vinnere,vi vil bli klubb nr.1 og vi er så nær så nær, men vi velger ikke ta det nødvendige skrittet, som å gjøre troppen noe bredere. Det er ikke så mye som skal til.

Det er vondt å se hva som skjer når enkelte nøkkelspillere blir skadet, vi svekkes mer enn bra er.

Link to comment
Share on other sites

Helmikn: Kvifor Neuer når Adler er ein langt bedre keeper?

 

Jeg regner Neuer for å være blandt de aller største keepertalentene i verden om dagen. Han er 22 år gammel, og har absolutt potensiale til å bli Cech, Buffon eller Casillas-klasse etter hvert. Adler må jeg si at jeg ikke har sett så mye av.

 

Hvordan vet du forresten at Adler er en langt bedre keeper? Neuer har 9 kamper for Tyskland U21, mens Adler har ingen. Tror landslagssjefene på alderbestemt landslag har litt mer peiling enn deg og meg.

Du skal ikkje sjå bort i frå at landslagssjefene har bedre peiling enn oss, nei. Adler har forresten to U21 kampar, men grunnen til at Neuer har fleire er fordi Adler slo gjennom då han var for gammal. Men per dags dato er Adler en bedre keeper enn Neuer. Neuer har gjort mange tabbar i år, og han har spelt seg ut diskusjonen om ein plass i den tyske EM troppen. Adler derimot har stått som ein vegg og kjempar med rutinerte Robert Enke om den siste plassen i troppen. Folk som ser meir Bundesliga enn meg har også vore skuffa over sesongen til Neuer, medan Adler får ros frå alle hold.

 

Når det gjeld keeperplassen generelt for neste år, så føler eg at det er andre posisjonar som er viktigare å forsterke. Me bør ha to nye vingar, så kan me heller bruke Walcott som spiss når det trengs. Bendtner blir sikkert ein god spelar, men eg trur desverre ikkje han passar inn i Arsenal.

 

Ut forsvinner 100% sikkert Lehmann og 99% sikkert Gilberto. Det har ligge i korta ganske lenge. Ellers er det ikkje umogleg at Hoyte og/eller Bendtner forsvinn. Hoyte har aldri tatt steget, og har fått minimalt med speletid i år. Trur det gagnar både klubb og spelar at han blir solgt til ein klubb ala Reading/Sunderland

Bendtner blir ein veldig god spelar, men som sagt, han passar desverre ikkje inn i Arsenal. Rekner med at Djourou også kan få reisepass. Var veldig imponert over han i sesongstarten i fjor, men var rævva under utlånsopphaldet i Brum og hadde ein latterlig kamp mot Tottenham. Han er nok desverre ikkje Arsenal materiale

 

Inn ønsker eg meg to vingar: Navn er ikkje så viktig, då Wenger neppe er her og les, men moro er det likevel. Trur Modric passar spelestilen vår fint. Ben Arfa vil eg ikkje ha, då eg ikkje kan fordra typen. Joe Cole er ein våt draum, som neppe kjem til å skje. Ein klassestoppar som er ulik Toure/Gallas hadde ikkje vore å forakte. Toure er min absolutte favoritt, men han har gjort svært mykje rart etter Afrikamesterskapet. Toure er ein mann me kan kaste inn overalt i banen som neppe vil klage på mykje speletid. Gallas har og gjort ein del rart den siste tida, og trenger kanskje ein makker meir ulik han for å komme opp på toppnivået, som forresten er ekstremt høgt. Eg er lei av å sjå spelarar som Drogba, Kevin Davies og Crouch gjere nett som dei vil i lufta mot Arsenal. (Ser no at verdas beste spiss ikkje havna i det mest celebre selskapet) Inn med Mexes eller Barzagli.

 

Då ender me vel opp slik:

INN:

Ving (Modric)

Ving (Joe Cole) "sikle sikle"

Tårnhøg midtstoppar av eit anna format enn Senderos (Mexes, Barzagli)

 

UT:

Lehmann

Gilberto

Djourou

(Hoyte, Bendtner)

 

Me må huske på alle Wengers tradisjonar, samt dei uttalelsane han har komt med til media. Det blir ikkje noko Chelski tendensar sommaren 03. Får me to-tre spelarar som kan vere med å kjempe om ein plass på laget blir eg veldig fornøgd.

 

 

Er ellers velding einig i Ben Lakris fantatiske innlegg. Kudos Ben

Link to comment
Share on other sites

Helmikn: Kvifor Neuer når Adler er ein langt bedre keeper?

 

Jeg regner Neuer for å være blandt de aller største keepertalentene i verden om dagen. Han er 22 år gammel, og har absolutt potensiale til å bli Cech, Buffon eller Casillas-klasse etter hvert. Adler må jeg si at jeg ikke har sett så mye av.

 

Hvordan vet du forresten at Adler er en langt bedre keeper? Neuer har 9 kamper for Tyskland U21, mens Adler har ingen. Tror landslagssjefene på alderbestemt landslag har litt mer peiling enn deg og meg.

 

Arsenal kommer til å ha 1 problem de neste årene.og det er at vi har for mange kvalitetspillere som må slite benken.

 

Dette var en rar uttalelse, synes jeg. Det jeg mener er det største problemet til Arsenal er at de ikke har bred nok stall, og altså for FÅ kvalitetsspillere som sitter på benken. United kan dra frem lassevis med toppspillere fra benken når det trengs, men vi svekkes fryktelig hvis vi skal hvile noen av nøkkelspillerne våre. United blir ikke betydelig svekket, for de kan sette inn Anderson, Nani, Hargreaves eller Scholes, mens vi må bruke spillere som Eboue, Diaby og Walcott som ennå ikke er gode nok.

 

Det er nettopp dette som gjør at vi ikke kunne ta seriegullet i år. Når vi kommer ut i mars, april så er det såvidt Fabregas, Flamini, Hleb og Adebayor klarer å holde seg på beina, og da kommer vi ingen vei. Vi trenger flere kvalitetsspillere som backup!

 

 

Nettopp!derfor sier jeg de neste årene.

 

Vi har masse spillere som ikke er der helt ennå,men iløpet av 1-2 år så tror jeg spillere som feks walcott og diaby kommer til å være etablerte spillere.

Når du sier at de ikke er god nok nå så er det bare en måte de kan bli det på,og det er ved å få spille.

Vi har også andre i bakhånd som fran merida og vela.

 

Føler det blir litt feil å kjøpe inn nye folk nå før disse har fått en real sjangs på første laget.

At fabregas,flamini og ade går tom på slutten av sesongen er jeg heller ikke helt enig i.

Vist dette er tilfellet så tror jeg wenger ville spart disse mye oftere mot antatt dårligere lag når vi feks har hjemmebane.

De gutta springer akkurat like mye som de gjorde i starten av sesongen,at resultatene har gått mot oss sitter nok like mye i hodet som i bena .

At det i et hektisk program som vi nå har hatt med 3x liverpool for så og møte man u tar på ,det kan jeg forstå.

Men spillere som ronaldo og rooney har vel ikke spilt så mange ferre kamper en våre?

Ferguson fikk riktignok hvilt noen mot roma sist og er generelt flinkere til å gjøre dette enn wenger,men som sagt så har også vi mulighter til og gjøre det oftere uten at det skulle gå ut over resultatene.

jeg regner forøvrig ikke nani som noe større talent en walcott og er ikke sikker på om jeg hadde byttet

hargreaves med diaby.

Det united helt klart har tjent litt på er at spillere som scholes og giggs har blitt værende i klubben,det er vel en av fordelene ved å ha britiske spillere i klubbene, siden de ofte blir værende hele karrieren.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kommer til å ha 1 problem de neste årene.og det er at vi har for mange kvalitetspillere som må slite benken.

 

Dette var en rar uttalelse, synes jeg. Det jeg mener er det største problemet til Arsenal er at de ikke har bred nok stall, og altså for FÅ kvalitetsspillere som sitter på benken. United kan dra frem lassevis med toppspillere fra benken når det trengs, men vi svekkes fryktelig hvis vi skal hvile noen av nøkkelspillerne våre. United blir ikke betydelig svekket, for de kan sette inn Anderson, Nani, Hargreaves eller Scholes, mens vi må bruke spillere som Eboue, Diaby og Walcott som ennå ikke er gode nok.

 

Det er nettopp dette som gjør at vi ikke kunne ta seriegullet i år. Når vi kommer ut i mars, april så er det såvidt Fabregas, Flamini, Hleb og Adebayor klarer å holde seg på beina, og da kommer vi ingen vei. Vi trenger flere kvalitetsspillere som backup!

 

Støttes 100 %. Det er ganske åpenbart. For mange kvalitetsspillere Cyclobs???

Link to comment
Share on other sites

Gi Lehmann en ny 1-års kontrakt og sett ham i mål. Han holder ett år til. Med Fabianski og Mannone (som jeg knapt har sett spille) kan det kansjej være lurt å selge Almunia. Han er en god back-up men det spørs vel om han gidder å være back-up for Lehmann neste sesong. Siden Almunia har blitt hauset opp til å være en god keeper (noe han ikke er) så bør det være mulig å få en god pris for ham.

 

Selg Gallas (jeg liker ham meget godt). For min del virker det som om han ikke passer helt inn. Han er knallgod på sitt beste, men det er ikke alltid han er på sitt beste desverre. Dessuten er han ikke god nok som kaptein og dersom han blir strippet for kapteinsbåndet tviler jeg på at han vil være en "fornøyd" spiller.

Dersom Gallas selges så trenger vi en verdensklasse stopper som kan ta hans plass. Jeg skal ikke spekulere i hvem det bør være. Dersom Gallas byttes ut med en som er minst like god så mener jeg vi har bra nok cover i forsvar.

 

På midten så er det kritisk at Flamini signerer en ny kontrakt. Hva med å gi ham kapteinsbindet? Av hva jeg ser er det han som fungerer som den naturlige kapteinen på banen og viser alltid strålende innsats. Jeg tror neppe dette skjer, men jeg personlig tror han kunne ha vokst med denne rollen. I slutten av denne sesongen og i preseason synes jeg Wenger må la Fab/Flaminis reserver få spille seg litt varme. Jeg mener deres naturlige reserver er Song for Flamini og Denilson for Fabregas. Det er viktig at vår motor på midtbanen Fab/fla får litt hvile neste sesong. På kantene er det på tide å la Walcott få en del flere starter blandt annet for å gjøre gutten mer samspilt. I tillegg få vi Vela. Jeg har faktisk stor tru på han. I tillegg har vi Diaby, Rosicky, Eboue og Hleb på kantene så vi er egentlig ganske godt skodd der også. Får vi mange skader så har vi reservelagsspillere som kan komme inn i noen få kamper. Dersom vi klarer å beholde Flamini og Hleb så trenger vi ikke noe nye spillere på midten.

 

På topp så har vi Eduardo som er langtids skadd. Vi har Adebayor som har spilt for mye i år, vi har Bendtner som har spilt for lite i år og vi har Van Persie som alltid er skadet. Her mener jeg vi neste år skal starte med duoen Bendtner og Van Persie. Dette er (iflg. meg) to utrolig intelligente spillere. Vi har Adebayor som kan komme inn eterhvert i kampene. Det mener jeg han er god til, og etterhvert har vi Eduardo som kanskje kan danke ut Bendter. Siden vi har Eduardo langtidsskadd og Van Persie som til nå har vært kjeks mener jeg vi må kjøpe inn en ny spiss. Jeg gidder som vanlig ikke å spekulere i hvem det må være.

 

Mitt ønske:

UT:

Almunia

Gallas

Gilberto

 

INN:

Midtstopper

Vela

Flamini :-)

Spiss.

 

Hva jeg tror:

UT:

Lehmann

Gilberto

Flamini

Hleb

Bendtner

 

Inn:

Vela

en spiss

en keeper

en ving

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gallas er for meg den eneste midtstopperen vår som er stabil og god.

Å selge han er å skyte seg selv i foten. Vi trenger allikevel en ny stopper som kan danne stopperpar med Gallas. En ny Adams,Campbell el Keown takk.

 

En ny keeper bør inn,men den som skal gå er Lehmann så vi slipper disse latterlige utspillene hans i pressen. Det vil også skape mer harmoni i troppen tenker jeg.

Aldri mer tysk keeper...(lehmann og Kahn sier det meste)

 

En god ide er å sette VP ned på venstrekanten og løse venstrekantproblemet vårt. Da har vi også en venstrekant som scorer mål. Eller vi kjøper en ving på venstresiden og lar VP spille på topp med Ade.

 

En ny spiss bør vi ha med usikkerheten om Dudu kommer tilbake og VP sine kjeksproblemer.

 

Viktig for Wenger å beholde vår kreativitet i Hleb og Flaminis innsats på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Neuer er helt klart et stort keepertalent, men jeg tror jeg heller ville gått for Sebastian Frey!

er nesten bombesikker på at Wenger går får Lukasz Fabianski. kjøpes det keeper blir det en gammel erfaren backup. Fabianski er de neste års utfordrer til Almunia og Vito Mannone blir tredje/fjerde valg.

Link to comment
Share on other sites

Gallas er for meg den eneste midtstopperen vår som er stabil og god.

Å selge han er å skyte seg selv i foten. Vi trenger allikevel en ny stopper som kan danne stopperpar med Gallas. En ny Adams,Campbell el Keown takk.

 

En ny keeper bør inn,men den som skal gå er Lehmann så vi slipper disse latterlige utspillene hans i pressen. Det vil også skape mer harmoni i troppen tenker jeg.

Aldri mer tysk keeper...(lehmann og Kahn sier det meste)

 

En god ide er å sette VP ned på venstrekanten og løse venstrekantproblemet vårt. Da har vi også en venstrekant som scorer mål. Eller vi kjøper en ving på venstresiden og lar VP spille på topp med Ade.

 

En ny spiss bør vi ha med usikkerheten om Dudu kommer tilbake og VP sine kjeksproblemer.

 

Viktig for Wenger å beholde vår kreativitet i Hleb og Flaminis innsats på midtbanen.

 

Vel, Mmaelan jeg vil ikke at du skal skyte deg i foten. Det kan gjøre vondt. Men jeg vil at du skal tenke litt over sesongen (ikke gjør det blind slik mange har blitt på keeperspill, altså at man spiller ikke dårlig dersom man ikke har gjort tabber).

Tenk på hvor mange enkle mål vi har sluppet inn. Det er masse knøttefotballfeil (slipper inn rett etter å ha scoret etc).

Forsvaret vårt har ikke vært bra nok i år. Gallas er autoriteten bak der. Det er hans jobb å organisere forsvaret. Han bestemmer når man skal rygge, når man skal stå, når man skal støte og hvor man skal starte presset. Jeg føler at den lederrollen ikke har blitt godt nok utført i forsvaret i år. Jeg ser at Caribo i en annen tråd påpeker at forsvaret raknet litt etter at Sol dro. Det er fordi han var en leder vi ikke har klart å erstatte.

Jeg mener at noe av det viktigste vi kan gjøre nå er å kjøpe inn den nye lederen. Det bør være en som holder et par år til (for om et par år er Senderos vår nye leder). Og Gallas ønsker nok ikke å spille annen fiolin derfor tror jeg det kan være sunt å kvitte seg med ham. Jeg synes heller ikke han er en optimal kaptein.

 

Forøvrig synes jeg din kommentar om tyske keepere er skammelig og diskriminerende.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Om Senderos er vår nye leder om et par år stiller jeg meg noe tvilende tvil.

Det jeg kan være enig i er at forsvaret vårt har gjort for mange elementære feil.

Nå tror ikke jeg det er uten grunn at Toure har blitt skjøvet ut på backplass. Han har ikke vært bra som midtstopper etter han kom tilbake fra mesterskapet.

Mye av grunnen tror jeg er at Toure og Gallas har mange av de samme ferdighetene og Toure sin litt uortodokse midtstopperstil.

Gallas trenger en Terry/Adams ved siden av seg. Dessverre så ser det ut som nervene spiller Senderos et puss i de store kampene.

 

Så er spørsmålet. Kan Gallas Toure forme et gedigent stopperpar som kan låse kampene slik spillere som Bould/Keown/Adams og Campbell kunne?

Jeg er litt skeptisk på det og ser helst at en annen spiller kan overta.

Av spillere internt har vi Nordtveit,Song og Senderos som kan anses som gode kandidater. Føler ikke at noe av dem ennå er klare for jobben.

Og ikke noe hadde vært mer gledelig om Toure finner tilbake til sitt gamle jeg.

 

Men kjøper Wenger en ny midtstopper blir jeg ikke overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Om Senderos er vår nye leder om et par år stiller jeg meg noe tvilende tvil.

 

Hvis sant skal sies så er jeg vel ikke 100% sikker jeg heller, men jeg tror faktisk han har potensialet. Det vil jo tiden vise.

 

Ang. Kolo Gallas så tror jeg desverre ikke de kommer til å danne noe radar par. Toure er uortodoks. Han trenger en leder ved siden av ham for å få ham til å hele tiden ta de rette valgene. Det klarte Sol. Det klarer desverre ikke Gallas. Det er mulig det var lettere for Sol med Lehmann bak enn det har vært med Almunia bak. Det blir i så fall en annen diskusjon som blir diskutert i hundre andre tråder på dette forum. Toure er en spiller som veldig få lykkes å spille sammen med. Senderos Toure samarbeidet er helt horribelt. Toure har en tendens til å gjøre Senderos dårlig. Jeg elsker Toure men tror han må belage seg på å være en meget god back-up etterhvert. Dersom jeg kunne velge hadde jeg (som nevnt et annet sted) kjøpt en verdensstjerne midtstopper som går rett inn på laget med Senderos ved sin side. Toure som back-up og Gallas solgt.

 

BE

 

Edit: Senderod blir bare bedre og bedre. Han har hatt en meget god sesong med få svake kamper. Snart har han luket ut alle sine svakheter. Jeg er ikke enig i at han har en tendens til å bli nervøs i de store kampene. Han har spilte mange gode viktige kamper

Link to comment
Share on other sites

Gallas har scort mange viktige mål og skal ha skryt for det. MEN Gallas har hatt utrolig få skikkelig gode kamper for oss slik Toure har hatt. Etter at Gallas har blitt kaptein har forsvaret blitt ALT for passivt. Vi støter ikke nok og aldri har jeg sett flere lag klare å spille seg gjennom forsvaret vårt som i år. Manglende hodestyrke i midten er også et problem. Heldigvis har vi fått inn Sagna som har hjulpet mye!

 

Vinnerviljen til Gallas er det ingenting å si på! Han vil vinne, kanskje for mye. Virker som at han er litt for sinna og kjefter framfor å dirrigere. Det er klart at det er vanskelig å spille ved siden av Toure, men en rutinert spiller og kaptein skal klare det om han skal bære bindet. Dessuten har Toure vært klart svakere sesong sammenlignet med de 3 siste.

 

Kanskje det er mye kommunikasjonsfeil mellom keeper og forsvar som er grunnen til så mange baklengs? Det kan godt være, men det er ikke ofte at jeg har sett Almunia kjeftet på forsvaret i samme grad som Lehmann ofte gjør (det sier vel kanskje bare mer om Lehmann som skal unnskylde seg for håpløse utrusninger :lol: ?). Jeg tror feilen ligger hos Gallas. Om jeg ikke tar feil, så har Gallas spilt samtlige av kampene der vi har tapt med mange mål. Greit nok at han i flere av disse kampene har spilt med f.eks. urutinerte backer, men bør ikke kaptein og den som i utgangspunktet skal være den beste og mest rutinerte spilleren klare det bedre?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...