Jump to content

Stallen 2008/2009


Mr Chapman

Recommended Posts

Eg forventer sjølvsagt ikkje "Fabregas standard" på 19 åringar rundt forbi. Det eg derimot forventer er prov på eit potensiale som gjer at Walcott kan vurderast som framtidig bærebjelke for Arsenal. Eg blir like skuffa kvar gong han er på banen. Husker spesielt det patetiske driblingsforsøket han hadde mot Cashley forrige helg. Sparka ballen 15 meter foran seg og ballen var ute lenge før han var i nærleiken av å passere Cashley

 

Han har NULL fotballforståing

Han rotar alltid vekk ballen

Han verkar ekstremt lite målfarlig

 

Eg kan telle på ei hand dei gode kampane/innhoppa Walcott har hatt i år: Mot eit Sparta Praha lag i oppløysing, eit godt innhopp heime mot Sunderland tidleg i sesongen, samt eit greit innhopp til i samme perioden. (Hugsar ikkje motstandaren) Birmingham kampen der han scora to mål, var han svak spelemessig, og om det er ein slik målscorar me er ute etter kan me like godt kjøpe Pippo Inzaghi. (Du skjønar sikkert kva eg meiner)

 

Han er like svak både som spiss og kant, og har ikkje tatt nokon steg sidan i fjor. Om Walcott skal ha nokon som helst kjangse til å bli god nok for Arsenal, må han ut på lån til neste år. Sjølv trur eg han ender opp som West Ham materiale.

 

Eg vel å spørre deg, KVA Walcott har vist som gjer at han blir ein verdsklassespelar innan eit par år?

 

Eg synes heller ikke at han har hat alt for mangen gode inhopp men eg synes at han har påvirket en dell kamper til det possetive og gjort ein forsjell når han har komt innpå med sin enorme fart og teknik.

 

Walcott har jo som alle veit ein enorm fart. er vell den 4 raskaste spelaren i Pl ifølge Nike. Han har også gode avsluttninger som vi såg mot S.Praha. Nå har han ikke fått vis oss så masse av dette men gutten kan avslutte. Han har noen utroli kjappe veninger som kan lure hvem som helst. som vi har sett fleire gonger i pl. Men noe av grunnen til at han ikke har spilt så kjempe bra i arsenal er nok pga at han må spille ving og ikke spiss noe Mr. Wenger har godt ut og sagt at han tar selvkritikk for. Walcott er ein spiss, og det er ein possisjon han desvære sjeldent har fått prøvd seg på i arsenal. Håper han får mer spille tid der framover.

 

 

 

Han har NULL fotballforståing

Han rotar alltid vekk ballen

Han verkar ekstremt lite målfarlig

 

Personligt syns eg dette er en meget bra beskrivelse av Eboue.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

akkurat nå trenger vi en venstreving. Vela er aktuell på sikt, men tror det at Wenger sikler på Ben Arfa er et ganske sterkt signal om at han vil ha en mer etablert løsning der. både han, Rosicky (når han er skadefri), Hleb og Vela kan spille i andre posisjoner så det gir Wenger mer handlerom. det trengs både på vingene og på spissplassen.

 

ser det ikke som umulig at Eboue kan bli solgt, selv om det nok er mye ønsketenkning i det. hvis noen skulle være hypp på en dribleglad, fallesyk kung fu-artist så må de gjerne bla opp for meg, men da trenger vi enda en forsterkning på høyrekanten. har ingen formeninger om det, men de fleste alternativene som er nevnt ovenfor (bl.a. Quaresma og Ribery) finnes det ikke realisme i.

 

jeg skal ikke heve meg over drømmeri. jeg drømmer som flere her om Sergio Agüero. vi burde starte en kampanje for å få Wenger til å grave opp uhorvelig store summer slik at vi får tak i han. ellers så kan det jo se ut som Giovanni Dos Santos skyves ut på sidelinje i Barca. han er jo kompis med Vela og greier så... :D

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som har tatt for seg hver lagdel og gitt karakter/terningkast. Jeg velger å ta for meg hver enkelt spiller: Skalaen går fra 1-6 med 6 som best. Mange vil se at jeg kanskje fokuserer mye på det negative hos spillerne, men det er bare fordi at alle stort sett vet de positive ting fra før...

 

Almunia: 4+. Han er løsningen Arsenal trenger hvis de vil ha en keeper som aldri gjør grove feil, men som også ikke er typen som gjør de helt store redningene uke etter uke.

 

Lehmann: 3. Har vel egentlig hatt en ganske dårlig sesong. Over the top

 

Fabianski: 4. Har gjort det greit som tredjevalg. Leit at han fikk opplevelsen med å hente 5 i nettet på WHL

 

Sagna: 5. Han er en meget ideell høyreback, og han virker bedre disiplinert enn både Lauren og Eboue. Har hatt noen offensive bidrag også, selv om innleggene har mistet litt kvalitet i det siste

 

Hoyte: 2. Han var helt ute i FA cupkampen mot Manu, og har heller ikke vist stort utenom det. Ser ingen annen grunn for å beholde han enn hvis han er veldig billig i drift. Da er han ok backup

 

Touré: 4+. Har av og til plasseringsproblemer (som mot Chelsea). Er rask og blør for drakta, men ikke helt med i det taktiske iblant. Pluss for at han er utrolig sympatisk :D

 

Gallas: 5-. Av og til merkelige valg i kapteinsrollen, men gir alt. Relativt målfarlig, og har scoret et par veldig veiktige mål for oss.

 

Senderos: 4. Hvis han brukes i de riktige kampene, er han meget god. Mot trege, sterke spisser er han god, mot raske, er han elendig. Ingen blør for drakta som Senderos

 

Djourou: 3+. Gjorde et par gigablundere i sin tid i Birmingham, men fikk tillit uke etter uke, så noe rett må han ha gjort også. Mye skadet etter returen til Arsenal

 

Clichy: 5-. Clichy er dødelig rask i sine løp fremover, men har et ikke-eksisterende skuddbein. Defensivt gjør han mye bra, selv om han feilbedømmer endel taktiske ting

 

Traore: 3-. Gjort greie ting i ligacup, men særlig i kampene borte mot Sevilla og Manu (FA cup), så vi at Traore har laaangt igjen.

 

Hleb: 4+. Hleb er god når Arsenal er god, men butter det imot laget er han ikke en spiller som kan få laget på rett vei igjen. Men tross alt har han vært mer god enn dårlig i år.

 

Eboue: 3+. Nok en sesong med mye usympatisk Eboue på menyen. Irriterende å se at en spiller med så mye fotball i seg, ødelegger for seg selv.

 

Walcott: 4-. Han er raskere enn alle, men eier ikke sidesyn. Det gjør at han bare kan løpe forbi folk, ikke finte de bort osv. Men men han er bare 19 enda

 

Flamini: 5. Helt klart sesongens store overraskelse, men i likhet med de fleste på laget var formen bedre i starten av sesongen. Pluss for at han er blitt flinkere å skyte.

 

Fabregas: 5-. Mange vil kanskje reagere på for lav karakter, men ofte brytes vi av at Fabregas slår for svake, for tydelige og for arrogante pasninger. Har også blitt mindre skuddvillig etter jul.

 

Gilberto: 3-. Synd at en så sympatisk og god person har en slik sesong som han har, men jeg har tro på at Gilberto har mer å gi i drakta.

 

Denilson: 3. Har fått noen sjanser i år, men har skuffet i en del kamper. Virket mye bedre i fjor. Kanskje han blir bedre etter lengre tid uten skade.

 

Diaby: 3+. Et talent som ødelegges av mange skader og noen ganger manglende innsats/motivasjon/evne til å gjøre riktige valg.

 

Rosicky: 4. Visst er han en god spiller, men det spørs hvor bra det er å ha en spiller som er skada 60% av sesongen...

 

Adebayor: 5-. Har sett mett ut i det siste, og det spørs om han er som Samson i Bibelen. Da Samson klippet håret mistet han superkreftene sine, og Adebayor har vært elendig helt siden håret ble klipt. Men han har tross alt snart 20 mål i ligaen...

 

Eduardo: 4+. Kanskje den eneste av våre som var bedre etter jul enn før, Trist med skaden, for han var i ferd med å bli en stor spiller for oss. Han er ikke så rask som vi trodde, men han er en dødelig avslutter. Vår beste avslutter.

 

vPersie: 4. Var god frem til skaden, men med halve året på sidelinjen er han satt tilbake...

 

Bendtner: 4-. Har hatt noen gode innhopp, men blir aldri noe førstevalg for oss. Er meget god på hodet og ideell å hive innpå på slutten i kamper hvor vi må jage, men ikke spesielt god skuddfot, og ingen tekniker.

 

 

 

Slik jeg ser det trenger vi en venstrefotet midtbanespiller. Ikke skriv nå at vi har Kieran Gibbs og bla bla bla, for selv om han er ok, er han langt unna å være god nok for Arsenal 2008/09 vesjonen. Vi får Vela som kan spille LM og ALM, men vi trenger likevel en venstrefotet.

 

Og selvsagt er det jo herlig å drømme om spillere som Benzema og Agüero, men Wenger vet ikke at man som rik klubb, faktisk KAN bruke penger ;)

 

Og forresten: Hva med å stjele Khameni rett foran øynene på Spurs ....

Link to comment
Share on other sites

Er nokså enig i deg, Ravenghost med hva du sier om spiller. Men jeg synes Sagna, Flamini og Clichy har vært våre klart beste. Utrolig stabile backer, som kanskje er verdens beste backpar. Flamini har overasket alle, og mot Chelsea tapte vi vår første kamp på UTROLIG lenge med han på banen. Det er leit å si det, men Gallas og Toure fortjener toppen 4. Førstnevtne har noen viktige mål, men begge to må ta flere mål på sin kappe. Samarbeidet mellom de to er ikke godt nok. Begge blør for drakta og er store profiler i klubben, men ingen av de to har hatt en topp sesong. Se på Rio og Vidic og dere vil forstå hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Er nokså enig i deg, Ravenghost med hva du sier om spiller. Men jeg synes Sagna, Flamini og Clichy har vært våre klart beste. Utrolig stabile backer, som kanskje er verdens beste backpar. Flamini har overasket alle, og mot Chelsea tapte vi vår første kamp på UTROLIG lenge med han på banen. Det er leit å si det, men Gallas og Toure fortjener toppen 4. Førstnevtne har noen viktige mål, men begge to må ta flere mål på sin kappe. Samarbeidet mellom de to er ikke godt nok. Begge blør for drakta og er store profiler i klubben, men ingen av de to har hatt en topp sesong. Se på Rio og Vidic og dere vil forstå hva jeg mener.

Er einig med både Ravenghost og Magnus. Stopperparet vårt har ikkje vore godt nok i år, spesielt i det siste. Eg trur det er fordi dei er for like spelarar. Ingen av dei ruver i lufta, samtidig som dei er gode hovudspelarar. Begge er raske, råsterke og begge har posisjonering som sin svakheit. Hvis ein ser på Rio - Vidic, så er det eit nestan perfekt stopperpar. Dei utfyllar kvarande perfekt, då den eine har eigenskapar som den andre ikkje har. Me kan ha vår Vidic i Senderos, men sjølv om han har hatt ein god sesong trur eg ikkje framtida hans ligg som fast spelar i Arsenal. Sjølv om Toure er min absolutte favoritt i Arsenal, gret eg ikkje om Wenger punger ut for ein klassestoppar i sommar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært overrasket over vurderingene under denne tråden. Den største er vel at ingen (!) trekker frem venstre midtbaneposisjon.

 

Vel, hvis du ser et par poster over så har jeg listet opp både James Milner, Marek Hamsik og Simon Vukcevic som alle tre spiller på venstre midtbaneposisjon.

 

Beklager, men jeg trodd jeg hadde fått med meg alle innleggene. Da var du heldig, for at så mange på forumet ikke evner å se at vi mangler et bedre alternativ på venstre kant er ubegripelig.

 

Ettersom jeg ser det, har vi tre alternativer foran neste sesong.

Van Persie er mitt første valg, men jeg tror ikke det skjer.

Vela er kanskje best på venstre kant, og ingenting ville glede mer om han ville prestere høyt for oss i en slik posisjon.

Tredje alternativ er å handle. Og da blir det vel en Wenger-signering! :ermm:

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til venstrekanten trenger vi en spiss til. Med så store skadeproblemer på VP og nå usikkerheten rundt Dudu er vi nødt

å ha en kvalitetsspiss som kan avlaste Ade.

Syns ennå det var dumt vi iokke slo til på Anelka men men..

 

Midtstopper har jeg liten tro på blir kjøpt inn. Senderos har vist en enorm

framgang 2007/08 sesongen så kjøp er utelukket.

I tillegg har vi lovende Håvard Nordtveit og Djorou.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas: 5-. Mange vil kanskje reagere på for lav karakter, men ofte brytes vi av at Fabregas slår for svake, for tydelige og for arrogante pasninger. Har også blitt mindre skuddvillig etter jul.

 

Ja du har rett. Reagerer av for lav karakter! Både Flamini og Sagna har vært gode i år, men å si at de har vært bedre enn Fabregas i år er på tryne. Han var tross alt Premier Leagues beste spiller i første halvdel av sesongen. Ja han har ikke holdt formen like godt utover våren, men han var banenes klart beste borte mot Milan. Når det gjelder feilpasninger, så må du huske at han har en høyere vanskelighetsgrad enn Flamini har i sine pasninger. Han ser hele tiden etter åpninger, og er vår SUVERENT STØRSTE kreative kraft. Han har nest flest assist i Premier League med 14 (Ashley Young har 15). Jeg mener Fabregas har vært stor og fortjener 5+. Problemet ligger heller i at vi er for avhengig av han! Kan ikke forvente at en 20-åring er stabil hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Mi oppummering:

 

Keeperar:

Almunia har vore god i år. Bedre enn forventa, men god nok? Jensemann ser vi nok ikkje i Arsenal trøya neste år. Fabi har vist glimt av noko som kan bli bra, men eg er usikker på om det held.

 

Konklusjon:

gjerne ein kvalitetskeeper, men ingen krise om Almunia står også neste sesong.

 

Forsvar:

Vi har bra dekning på stopparplass. Kolo/Gallas/Senderos har alle vist solid spel i år, sjøl om samarbeidet mellom desse framleis ikkje er på topp. I tillegg har vi en nordmann i bakhånd som vi kan håpe får 1.lagsspel til neste år. Vi har to gode backar. Sagna har vist stor klasse. Eg tykkjer mange overdriv Clichy sitt bidrag til laget, men at han har hatt ein solid sesong er eg ikkje i tvil om, og han vil nok berre ta nye steg. Eg er derimot litt skeptisk til dei vi har som back up her. Eg meiner Hoyte ikkje blir bra nok, og at vår unge franskmann på venstre har eit stykke igjen til å spele PL fotball. Det desse viste i FA- cupen mot United seie vel sitt til at dei er eit stykke unna.

 

Konklusjon:

Eg seier ikkje nei takk til ein back til. Helst ein venstreback.

 

Midtbane

Flamster har tatt store steg, og vi får krysse fingrane for at han blir. Med han og cesc har vi to gode sentrale midtbanespelarar. Desverre har det vel vist seg at vi kun har dei to som held mål i år. Gilberto har hatt ein merkelig sesong. Han har spelt lite og i tillegg vore veldig svak når han har spelt. I tillegg meiner eg at ein spelar som Denilson ikkje har klart å vise at han er klar på topp nivå. Diaby har mest spelt kant og er uprøvd. For meg var det svært skuffande at Diarra var slik ein sutrekopp. Han kunne blitt stor med oss om han hadde vore meir tålmodig. På kantane er vi også noko tynt besatt. Våre to beste er Hleb og mozart. Vår lille tsjekkar har stort sett vore skada og dermed har kantrolla vore eit problem. Eboue har hatt enkelte gode kampar, men som fans flest blir eg oppgitt og lei av guttens manglande prestasjonar samt store mangel på fotball intelligens. Theo har ikkje tatt stega vi hadde forventa med unntak av nokre få glimt.

 

Konklusjon:

Eg meine vi treng 1 sentral midtbane til å pushe/kunne kvile Cesc og Flamster. I tillegg må vi ha fleire alternativ på kanten. Hugs at Arsenal ikkje kjøper kantspelarar av samme type som dei fleste andre lag nyttar. Medan andre lag har typar som gigg/lennon som ofte går på utsida og slår rundt nyttar vi "playmaker" typar som Mozart og Hleb som går i mellomrommet og skjerer innover. Eg trur difor vi ikkje bør sjå etter reine kanttypar i denne rolla.

 

Spissar

Ade har hatt ein god sesong. Desverre har han i den siste tida vore som resten av laget svak. Ade er ikkje ein verdsklasse spiss pr. dags dato. Han kan bli det, og hugs at ein spelar som Drogba slo igjennom for fullt ganske seint. Ade er lenger komen i spelet sitt enn det Drogba var på samme tid. Van Persie har hatt ein vanskeleg sesong. På sitt beste er han stor, men prestasjonane svinar samt at han er mykje ute. Bendtnder har noko på gang. Spørsmålet er om vi har tid til å la han få utvikle seg?? Eduardo hadde noko på gang, men eg syns han ikkje var den toppspissen vi kunne trenge? Vela??

 

Konklusjon:

Ja takk til ein klassespiss. Ein må vel vere så ærleg at ein skulle ønske det var Wenger som punga ut med nok millionar og at vi hadde hatt Torres i våre rekker??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det aldri kommer til å skje, men syns det er på tide Wenger trår til og er litt ekstra aktiv på transfermarkedet i sommer.

Han vil knapt bruke penger lenger og det vil jeg si ikke nytter i dagens fotballsituasjon hvor man kjemper om 4 titler hvert år og skal holde ut en hel sesong.

Stallen er for tynn, men han holder fast på at vi har den kvaliteten som trengs. Det har han sagt i 3 sesonger nå og vi har ikke vunnet noe. Vi blir bedre, men det går seinere enn nødvendig syns jeg.

Skal ikke ta fra Wenger det at han er genial når det gjelder å finne uslipte diamanter rundt om i Europa og gjøre dem til superstjerner. Billig løsning for klubben og vi får se mange unge talenter bryte gjennom.

Ja, de unge spillerne blir mer rutinerte for hvert år, men det virker som det ikke holder hele sesongen.

Kall meg utålmodig, men jeg tror ikke det er så mye som skal til før vi kan dominere like mye som vi gjorde i 03/04 sesongen. Vet det blir hardt å leve opp til det, men vi har et særdeles godt grunnlag for å klare det.

 

Det bør jo nevnes at vi fortsatt kan vinne trofèer i år og at vi absolutt har hatt en bra sesong, men når jeg ser slitasjen vi har hatt siste 4 ukene ser vi et gjentagende mønster jeg ikke liker. Og med mange skader hver bidige sesong blir det tøft å bra nok prestere hele løpet ut.

Men litt bredere tropp og litt mer kvalitet kunne vi fått det lille ekstra som trengs for å bli aller best.

 

Jeg mener vi mangler en viktig balanse omtrent ethvert annet topplag i Europa har. Mix'en mellom rutinerte og litt eldre spillere blir for skjevt fordelt og jeg syns spesielt under kampene at det er virker ganske lett å vippe Arsenal-spillerne av pinnen i motgang..spesielt mentalt. Ergo..for lite erfaring.

 

Nå har det snart gått tre sesonger hvor mange av de rutinerte spillerne har forlatt Arsenal og et par av de eldste drar vel i sommer også. De er ikke lett å erstatte alle med bare unggutter og det er her jeg mener Wenger må kunne velge litt annerledes på transfermarkedet.

Jeg har flere spillere jeg ønsker meg til klubben som er unge, men ikke nødvendigvis 15-17 år.

Jeg tenker på spillere som har prestert i sine respektive klubber over litt tid og viser høy kvalitet.

 

Det er bra med sterk konkurranse i lagdelene og om vi får et luksusproblem med noen nye spillere inn er jo det mye bedre enn å ha for tynn stall.

 

Ser ikke helt hvorfor Wenger vil bare kjøpe unge uslipte talenter enn mer etablerte spillere?

Trenger de egentlig å være under 20 år og absolutt utvikles fra ung alder i Arsenal?

Eks. LFC la £20 mill. på bordet for Torres etter at han har utviklet seg i A. Madrid. Allerede etablert på laget der og A-landslagsspiller i noen år når han ble kjøpt. Dyr spiller, men har vært en stor suksess i LFC og deres viktigste spiller i år.

 

Jeg mener vi trenger 4-5 nye spillere ettersom jeg også regner med spillere som Gilberto og Lehmann forlater oss i sommer. Jeg tror også vi er tjent med å bli kvitt Eboue som skaper en del misnøye med sine ujevne prestasjoner og usportslige opptredener.

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

 

1 midtstopper. Micah Richards har jo vært nevnt. Er vel bare 18-19 år enda, men et unikt talent. Sikkert andre gode kandidater som er mer etablert også.

 

1 sentral midtbanespiller. Med Diarra og Gilberto borte trenger vi èn ny her syns jeg.

 

2 vinger. Ribery, Queresma, Ben Arfa er alle gode og interessante spillere. Evt. andre som holder høy kvalitet. Bør prøve å kjøpe èn av de ihvertfall.

 

Kanskje 1 keeper. Mulig det holder med Almunia og Fabianski, men skal ikke se bort fra at det kommer en ny.

 

Vi trenger neppe noen spisser, men Luis Fabiano, Benzema, Villa er jo høy klasse.

 

Sikkert flere navn jeg kunne ramset opp også, men kommer ikke på noen nå.

 

Uansett. Bredden i stallen og nok rutine er det som er noe mangelfullt pr. i dag.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

Tror du kanskje har rett angående Diaby, men Bendtner har nok fått mersmak av førstelagsfotball denne sesongen. Håper iallefall at han blir, og kan slåss med Adebayor om plassen som spydspiss slik at Ade ikke tror han kan hvile på laurbærene.

 

1 midtstopper. Micah Richards har jo vært nevnt. Er vel bare 18-19 år enda, men et unikt talent. Sikkert andre gode kandidater som er mer etablert også.

Sikker på at Micah Richards hadde blitt en kjempeforsterkning, men sjansen for at det er vi som skal prise ham bort fra City of Manchester Stadium er nok heller liten...

 

1 sentral midtbanespiller. Med Diarra og Gilberto borte trenger vi èn ny her syns jeg.

Enig, om både Gilberto og Diaby drar til sommeren trenger vi en som kan gjøre jobben her. Holder ikke med bare Denilson og Song som reserver sentralt på midten.

 

2 vinger. Ribery, Queresma, Ben Arfa er alle gode og interessante spillere. Evt. andre som holder høy kvalitet. Bør prøve å kjøpe èn av de ihvertfall.

Tviler på at Wenger kommer til å gjøre noe som helst forsøk på å kjøpe Quaresma eller Ribery.

Vet ikke hvor dyr Ben Arfa vil bli, men han har utvilsomt talent.

 

Kanskje 1 keeper. Mulig det holder med Almunia og Fabianski, men skal ikke se bort fra at det kommer en ny.

Håper vi ikke handler inn noen ny keeper. Det måtte isåfall vært en i klasse med Buffon, Cech og Casillas, og sjansen for det er så å si null.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært overrasket over vurderingene under denne tråden. Den største er vel at ingen (!) trekker frem venstre midtbaneposisjon.

 

Vel, hvis du ser et par poster over så har jeg listet opp både James Milner, Marek Hamsik og Simon Vukcevic som alle tre spiller på venstre midtbaneposisjon.

 

Beklager, men jeg trodd jeg hadde fått med meg alle innleggene. Da var du heldig, for at så mange på forumet ikke evner å se at vi mangler et bedre alternativ på venstre kant er ubegripelig.

 

Ettersom jeg ser det, har vi tre alternativer foran neste sesong.

Van Persie er mitt første valg, men jeg tror ikke det skjer.

Vela er kanskje best på venstre kant, og ingenting ville glede mer om han ville prestere høyt for oss i en slik posisjon.

Tredje alternativ er å handle. Og da blir det vel en Wenger-signering! :P

les alle innleggene en gang til du. :ermm:

 

diskusjonen om dybde på venstresida er gammelt nytt og det kan hende ikke alle har behov for å gjenta seg.

 

Simbad/ Caribo: tviler på at Wenger ønsker seg noen forsterkninger på sentral midtbane. dersom Gilberto og Diaby drar (det siste ser jeg ingen grunn til å tro) så har vi Denilson og Song. begge sliter med spilletid i dag og er karer AW vil satse på. hvis det er noe i skryten av Randall og Lansbury tror jeg heller de seiler opp som backups. tror heller vi kjøper en offensiv fleksibel type som kan gå inn på begge sidene.

 

hvis vi kjøper en keeper så har jeg som før nevnt mer tro på det blir en eldre rutinert back up, a la det Poom var.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

Tror du kanskje har rett angående Diaby, men Bendtner har nok fått mersmak av førstelagsfotball denne sesongen. Håper iallefall at han blir, og kan slåss med Adebayor om plassen som spydspiss slik at Ade ikke tror han kan hvile på laurbærene.

 

1 midtstopper. Micah Richards har jo vært nevnt. Er vel bare 18-19 år enda, men et unikt talent. Sikkert andre gode kandidater som er mer etablert også.

Sikker på at Micah Richards hadde blitt en kjempeforsterkning, men sjansen for at det er vi som skal prise ham bort fra City of Manchester Stadium er nok heller liten...

 

1 sentral midtbanespiller. Med Diarra og Gilberto borte trenger vi èn ny her syns jeg.

Enig, om både Gilberto og Diaby drar til sommeren trenger vi en som kan gjøre jobben her. Holder ikke med bare Denilson og Song som reserver sentralt på midten.

 

2 vinger. Ribery, Queresma, Ben Arfa er alle gode og interessante spillere. Evt. andre som holder høy kvalitet. Bør prøve å kjøpe èn av de ihvertfall.

Tviler på at Wenger kommer til å gjøre noe som helst forsøk på å kjøpe Quaresma eller Ribery.

Vet ikke hvor dyr Ben Arfa vil bli, men han har utvilsomt talent.

 

Kanskje 1 keeper. Mulig det holder med Almunia og Fabianski, men skal ikke se bort fra at det kommer en ny.

Håper vi ikke handler inn noen ny keeper. Det måtte isåfall vært en i klasse med Buffon, Cech og Casillas, og sjansen for det er så å si null.

 

Så enig så enig! Har pratet på dette selv temmelig lenge nå og godt å se at flere ser det samme. Ang keeper er jeg ikke helt enig at vi trenger forsterkning. Synes Almunia har vært en solid keeper tross sin første sesong som første keeper. Han er også ung til å være keeper og her vil Almunia bli enda bedre i kommende sesonger. Fabianski har imponert og her kan det bli konkuranse om plassen om et par års tid tror jeg. Ang stopper plass så har jeg som så mange andre hatt lite tru på Senderos selv om han har spillt en og annen bra kamp men han slet alt for mye alt for ofte. I fotball er det meget sjeldent at spillere klarer å snu denne trenden når de har rundet 20 år. Her har det skjedd ett eller annet med Senderos i år. Plutselig så han ut som han ikke var så usikker lenger, han så til og med litt sint ut til tider og prestasjonene fikk en ganske så stor opptur. Mye her er pga at han ikke lenger prøver å snappe opp ballen forran angriperne så ofte lenger. Ofte prøvde han her å gjøre dette bare for å lande på stompen og lage et stort rom i forsvaret. Nå possisjonerer han seg bedre og spiller mer smart enn før. Pga av dette så ser jeg ingen grunn til å hente inn noen midtstoppere i sommer. Djorou har bevist før at han kan spille på dette nivået + at Song og Nordtveidt er også her. Kanskje ikke dumt å investere i en back-up for Clichy.

Jeg er også veldig lei for at Diarra var slik han var og nå som Gilberto antagelig blir borte i sommer så bør det invisteres i en ekstra defansiv midtbane spiller. Denilson har ikke hatt en god sesong og jeg tror han kunne hatt veldig godt av å bli lånt ut neste sesong. Og la nå Diaby spille sentralt og lan han spille i Carling cup, FA cupen og i PL/CL når Fabregas trenger hvile! På kanten må vi invistere i sommer! Rosicky sliter for mye med skader og Hleb episoden med Inter er urovekkende. Eboue er håpløs her, og de som sier at han har flere gode kamper kan jeg ikke fatte å begripe men det er min mening. Han må bort spør du meg! Walcott kan gjøre det bra her men da må han få mer spilletid og holde seg unna disse småskadene. Ribery er en av mine favoritt spillere og jeg ble meget lei meg når han gikk til bayern sist sommer. Han vil vi nå antagelig aldri se i en arsenal drakt desverre men slik er livet:) Quaresma er en meget spenende spiller men vil nok bli overpriset og da får nok økonomen i Wenger til å rygge fort unna. Ben Arfa har jeg sett fryktelig lite av da han enten er skadet eller på benken av en eller annen grunn hver gang jeg ser på en Lyon kamp :ermm: På toppen ser jeg også et sterkt behov for en ny spiss. Eduardo kan fort bruke 2 år på å komme tilbake der han var. Van Persie er alt for ofte skadet og vil sikkert klare å plukke opp en ny skade i EM til sommeren slik at han ikke er tilgjengelig til seriestart. Adebayor har tatt et stort steg i år og vil få en god hvile i sommer og mulighet til å få igjen vinner frisyren igjen :P Har nevnt det før men jeg har en sterk følelse på at Bendtner forsvinner til sommeren. Hvis en passe stor klubb kommer og tilbyr han fast plass på laget så trur jeg han drar. Ikke passer han sammen med Adebayor heller. Benzema har blitt en favoritt ja, utrolig god men vil nok havne i en klubb som faktisk er villig til å betale for hans tjenester. Ellers er Huntelaar en stor favoritt hos meg men tipper han gjør et stort EM og haver da i en annen topp klubb, "mark my words" Skal vi ha sjans på han så må Wenger gjøre en Rosicky.

Wenger må ikke punge ut en masse penger for stjernespillere eller hente inn 17/18 åringer som kanskje vil bli stabile stjerner om 3 år men han kan hente inn spillere over 20 år som kan komme inn og bli en stjerne spillere. Derfor jeg var veldig spent når han hentet Sagna i sommer da han var "rimelig" og hadde bevist at han kunne spille på toppnivå.

Så i sommer så vil nok Lehman, Gilberto og kanskje spillere som Bendtner, Hleb og Diaby forsvinne hvis man skal være litt paranoid. Så håper Wenger kjøper inn en defansiv midtbane spiller, 1-2 kantspillere + en ny spiss. Føler vi har det vi trenger i mål og i forsvar men hadde kanskje vært greit med litt dekning til Sagna og Clichy. Så håper jeg at det blir spillere som er over 20 år og litt i samme sjanger som Sagna. Vi må uansett ha mer bredde i laget men frykter at det forsvinner flere spillere ut enn det kommer inn og at vi befinner oss i samme situasjon neste sesong også. Spenende blir det uansett ;)

 

Ps: Detter er nærmeste jeg har kommet å se Ben Arfa, meget spenende: http://www.youtube.com/watch?v=3jV2jXW1H9E

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

 

Hva Bendtner tenker skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil finne det merkelig om Diaby ønsker seg bort fra klubben til sommeren, etter som han signerte ny kontrakt for ikke så lenge siden

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

 

Hva Bendtner tenker skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil finne det merkelig om Diaby ønsker seg bort fra klubben til sommeren, etter som han signerte ny kontrakt for ikke så lenge siden

 

 

Og Kellex, Hleb kommer ikke til å være en av de du tror går ut porten i sommer. Det ville i så fall vært en bombe. Wenger forsøker å holde på laget, og på stabilitet fremfor alt. Derfor tror jeg bare de som nøder ham om å få forlate klubben, gjør det. Jeg kan se for meg Gilberto og Lehmann, men tror faktisk begge fortsetter.

 

De eneste jeg tror går ut porten er ungdommer. Og den Wenger må overbevise er Bendtner. Han har den der utålmodigheten som har ledet enkelte ungdomstalenter ut av klubben.

 

Mitt tips blir at Wenger henter inn en venstrekant - spiller. Jeg tror også at dette blir en sterk kandidat til førstelagsoppstillingen. Jeg synes heller ikke det ville kommet som noen overraskelse om Wenger henter inn Tresor eller en annen up-coming angrepsspiller. Men det er vel noe mer usikkert.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg har jeg en feeling på at Bendtner og Diaby ønsker seg bort til sommer'n. Ikke sikkert de ønsker å bli.

 

Hva Bendtner tenker skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vil finne det merkelig om Diaby ønsker seg bort fra klubben til sommeren, etter som han signerte ny kontrakt for ikke så lenge siden

 

 

Og Kellex, Hleb kommer ikke til å være en av de du tror går ut porten i sommer. Det ville i så fall vært en bombe. Wenger forsøker å holde på laget, og på stabilitet fremfor alt. Derfor tror jeg bare de som nøder ham om å få forlate klubben, gjør det. Jeg kan se for meg Gilberto og Lehmann, men tror faktisk begge fortsetter.

 

De eneste jeg tror går ut porten er ungdommer. Og den Wenger må overbevise er Bendtner. Han har den der utålmodigheten som har ledet enkelte ungdomstalenter ut av klubben.

 

Mitt tips blir at Wenger henter inn en venstrekant - spiller. Jeg tror også at dette blir en sterk kandidat til førstelagsoppstillingen. Jeg synes heller ikke det ville kommet som noen overraskelse om Wenger henter inn Tresor eller en annen up-coming angrepsspiller. Men det er vel noe mer usikkert.

 

ok, bare jeg som ikke har fått med meg det med ny kontrakt til Diaby..hehe. :)

Men Bendtner er jeg mer usikker på.

Hleb er jeg temmelig sikker på blir i Arsenal. Han har spilt nesten alle kampene denne sesongen og Wenger vil garantert ha han med videre.

 

 

Eboue ser jeg gjerne blir solgt, men får veldig mye tillit av Wenger så det skjer nok neppe. Med mindre Eboue vil dra selv da. Jeg syns han er for ustabil i prestasjonene og kan ikke oppføre seg på banen.

 

Så har vi Song..vet ikke om han får mange sjanser neste sesong, men tror kanskje han blir.

 

Lehmann og Gilberto er nok ikke fornøyd med så lite tillit så de drar nok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den jeg ønsker meg aller mest til sommeren er Diego Ribas da Cunha fra Werder Bremen. Brasilianeren har nettopp fylt 23, men har allerede over 30 landskamper for Brasil. Han har så langt denne sesongen spilt 33 kamper og skåret 13, noe som er svært bra for en offensiv midtbanespiller. Han ble kåret til Bundesligas beste spiller av Kicker Magazine ifjor. At han spiller i nettopp Bremen gjør at Wenger kunne uten større motstand hente han inn.

 

Jeg ser også gjerne Bastian Schweinsteiger i Arsenal-drakten. Wenger bør uansett hente inn en eller annen etablert ving. Let's face it, Rosicky og van Persie kommer antagelig til å fortsette å være mer skadet enn spilleklare i fremtiden også.

 

Ideelt sett burde vi ha inn en god spiss også. Men jeg synes ikke det er SÅ viktig. For det første kommer Adebayor til å bli mer stabil, og for det andre tror jeg at Walcott endelig får sitt gjennombrudd som spiss neste sesong. Også får vi jo forhåpentligvis Eduardo tilbake etterhvert også.

 

Ellers ønsker jeg som mange andre at Eboué prøver lykken i en annen klubb. Jeg har heller ikke hatt noe i mot å bli kvitt Senderos og Bendtner.

 

08/09 bør også etter min mening bli sesongen hvor folk som Denilson, Djourou og Song for alvor får prøvd seg på A-laget. De har allerede vært i klubben en god stund uten å få sjansen i nevnverdig grad, og det er på tide å finne ut om de har en framtid i Arsenal eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi henter to-tre Sagna eller Eduardo typer som kan være backup ved eventuelle skader eller slitasje i stallen. I tillegg hadde jeg ikke hatt noe imot en stjernespiller som hadde gått rett inn i stallen, men samtidig hadde passe sinnsykt bra sammens med resten av Arsenal.

Om vi hadde fått på plass dette i tillegg til at vi får samspilt Toure og Gallas skikkelig, tror jeg vi kan bite godt i fra oss, skikkelig godt også.

 

Jeg vil også ha en Djourou, Walcott, Denilson, Diaby og Song som får sitt skikkelige gjennombrudd ved å spille rikelig i Ligacupen, og i tillegg få innhopp i PL og FA Cupen..

Link to comment
Share on other sites

Håper vi henter to-tre Sagna eller Eduardo typer som kan være backup ved eventuelle skader eller slitasje i stallen. I tillegg hadde jeg ikke hatt noe imot en stjernespiller som hadde gått rett inn i stallen, men samtidig hadde passe sinnsykt bra sammens med resten av Arsenal.

Om vi hadde fått på plass dette i tillegg til at vi får samspilt Toure og Gallas skikkelig, tror jeg vi kan bite godt i fra oss, skikkelig godt også.

 

Jeg vil også ha en Djourou, Walcott, Denilson, Diaby og Song som får sitt skikkelige gjennombrudd ved å spille rikelig i Ligacupen, og i tillegg få innhopp i PL og FA Cupen..

jeg vet ikke helt hva du mener med 2-3 Sagna'er, men tror vi har nok høyrebacker :)

 

antar vi er enige. det vi har sett etter at RvP, Rosicky, Eduardo og Sagna ble skadet og hvordan flere unge spillere har vist at en hel sesong med det sinnsyke presset om å hale det ene og det andre trofèet i land har blitt for tøft for en så ung og tynn stall. ingen (i hvert fall veldig få) hadde ventet at vi skulle kjempe om så mye nå på slutten. Wenger tok allikevel sjangsen på å la ungguttene prøve seg og derfor har de fått en veldig bratt læringskurve, noe som gjorde at de har vært helt utkjørte når de nærmet seg toppen av bakken. de har allikevel lært mye mer enn de ville gjort hvis de ikke hadde fått prøvd seg, med flere nye stjerner foran dem i køen om en plass på laget. i tillegg har Wenger fått svar på hvem som holder koken i pressa øyeblikk, hvem som har utviklingspotensiale og hvem som allerede er der. spsesielt den siste CL-kampen mot Liverpool viste at spillerne har blitt for slitne og ikke takler kjøret. vi blir uforsiktige og sløve, noe Clichy understreket etter kampen.. neste sesong må de avlastninger hvis vi skal vinne noe.

 

de eneste jeg synes har visst tendenser til å bukke under for press er Bendtner og Ebouè. jeg blir ikke overrasket om Bendtner forsvinner i sommer, men håper han og Wenger ser at han kan utvikle seg videre i Arsenal. han ser veldig lovende ut og er fortsatt veldig ung, men han virker ikke kjempeproffesjonell. ego'et virker litt for stort til at de reflekterte tankene får plass og føre til forbedringer og mer lagånd. Eboue har vi diskutert nok i andre tråder, men tror vi er avhengige av at det kommer bud på han for at Wenger skal ønske å selge han. mulig også Gilberto og Lehmann forsvinner, men henholdsvis Denilson/Song og Fabianski er gode nok erstattere allerede.

 

hvis vi selger Ebouè trenger vi en høyrekant også i tillegg til venstrefotet midtbanespiller så mange av oss snakker om. den siste skaden på Rosicky er virkelig illevarslende. det er mulig han kan restitueres, men vi trenger en solid spiller som kan ta plassen hans. Rosicky kan spille sentralt og på høyre hvis han blir frisk. RvP har jeg en følelse av at blir frisk igjen, men selges Bendtner så er jeg usikker på om Walcott og/eller Vela kan erstatte han. føler at de er mer komfortable på vingen på grunn av fysikken, men hvem vet.

 

ergo håper Wenger kjøper to offensive midtbanespillere som kan spille på kanten og muligens en spiss. alle av klasse. defensivt er vi fortsatt i en utviklingsfase med Djorou, Senderos og Traorè som spennende backups for de faste. Hoyte og Kerrea Cilbert er jeg litt mer usikre på. stiller også litt spørsmålstegn ved dybden på venstrebacken. er Traorè for ung? tror som deg Skorpey at Gallas og Tourè finner mer kjemi jo mer de spiller sammen og at de vil utfylle hverandre etterhvert. nå er de litt for like.

 

(mulig dette var et unødvendig innlegg, iom at vi nok er enige og at jeg egentlig gjentar meg selv fra tidligere, men synes det er på sin plass og være med på å holde moralen oppe her inne etter det forsmedelige tapet mot scouserne)

 

NEXT YEAR WE'LL SHUB IT EVEN FURTHER UP THE ARSE! :)

Link to comment
Share on other sites

Håper vi henter to-tre Sagna eller Eduardo typer som kan være backup ved eventuelle skader eller slitasje i stallen. I tillegg hadde jeg ikke hatt noe imot en stjernespiller som hadde gått rett inn i stallen, men samtidig hadde passe sinnsykt bra sammens med resten av Arsenal.

Om vi hadde fått på plass dette i tillegg til at vi får samspilt Toure og Gallas skikkelig, tror jeg vi kan bite godt i fra oss, skikkelig godt også.

 

Jeg vil også ha en Djourou, Walcott, Denilson, Diaby og Song som får sitt skikkelige gjennombrudd ved å spille rikelig i Ligacupen, og i tillegg få innhopp i PL og FA Cupen..

jeg vet ikke helt hva du mener med 2-3 Sagna'er, men tror vi har nok høyrebacker :)

Tenkte helst ikke på posisjsonen, men på at han var en type som kom rett inn i Arsenal og passet perfekt inn sammen med den restrende troppen :)

Ellers er jeg enig i alt det andre du skriver i dette innlegget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger kvitter seg med Lehmann og Gilberto etter sesongen.

Begge er over 30 og har gjort sitt i Arsenaltrøya ser det ut som.

 

En ny keeper blir handlet inn for å gi Almunia konkurranse om plassen.

 

Hoyte har ikke holdt mål på høyrebacken så han kan bli solgt.

 

Eboue vil jeg ha omskolert tilbake til høyreback som cover for Sagna.

 

Flamini er nøkkelen til hva som kan bli kjøpt inn. Flamini har sanndynligvis vært Arsenals beste spiller denne sesongen.

Det er uhyre viktig at Wenger får signert han snart. Dette er og blir

Wengers viktigste signering.

 

Skulle Flam gå trenger vi en midtbanespiller av topp topp kvalitet inn som kan gjøre Flaminis rolle. Håper virkelig at Flamini blir da han har vært enorm for oss.

 

Det bør forsterkes med en stopper nå tror jeg. Det har vært for mye enkle mål mot oss i det siste. Ser ikke nødvendigheten av å kvitte oss med noen stoppere bortsett fra Djorou som jeg tror blir solgt.

 

På midtbanen trenger vi en kantspiller og en sentralt. Vi kan ikke satse på Fab-Flamini i nærmere 60 kamper. Vi trenger en topp spiller så vi

kan rullere litt der. I ettertid så er det synd Diarra ikke hadde tålmodigheten. Han kunne vært viktig for oss.

 

På topp må vi ha en spiss til. Van Persie er alt for mye skadet og Eduardo vet vi ikke hva skjer med. I år har alt for mye ansvar blitt lagt på Ade på topp.

 

Ellers bør spillere som Diaby,Song,Bendtner og Walcott fortsette utviklingen sin.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening har vi store problemer med å få satt et midtstopperpar som holder et nivå som gir oss evnen til å "låse kamper" og spille på resultat. Vi sitter ytterst på stolen og biter negler bare motstanderen har ballen. Det er fordi vi vet innerst inne at det er noe der bak som vi ikke stoler på. Hvis en skreller vekk alt som finnes av følelser og forholder seg til brutale fakta er det for meg ganske opplagt at hverken "armer og bein" eller "supertankeren" er ideelle brikker å basere en ugjennomtrenglig mur på. Det er nå min mening.

 

I tillegg mener jeg at vi har den svakeste førstekeeperen vi har hatt siden George Wood stod i mål og den svakeste rekkelederen siden Hankin og Hawley liksom skulle erstatte Stapleton. Det er ikke kødd en gang, ikke for en klubb som kan skilte med keepere som Jennings, Lukic, Seaman og Lehmann og spisser som Smith, Wright, Bergkamp og Henry.

 

En reell venstrekant har vi knapt nok, annet enn RoSICKy.

 

Det er etter mitt syn det som skiller oss fra pokalene. En keeper som gir oss poeng motstanderene ikke får, et pålitelig midtstopperpar, en spiss som kan avgjøre en kamp på den ene sjansen han får (eller som knapt trenger en sjanse for å score) og til sist gjerne en venstrekant som kan gi oss litt større bredde.

 

Det er min klare oppfatning at navnene Almunia, Toure/Senderos og Adebayor er det som i all hovedsak skiller oss fra Chelsea (Cech, Carvalho/Terry, Drogba) og Manchester United (van der Sar, Ferdinand/Vidic, Rooney/Tevez/Ronaldo....ikke rart de trekker det lengste strået).

 

I så måte var kampen på Anfield et glimrende eksempel:

Senderos gir bort ett mål.

Torres scorer ut fra ingenting mens Adebayor misser på blank goal.

Toure "visper" Babel inn i straffefeltet og gir Liverpool billetten.

Mens Almunia gir bort en corner og avslutter med handlingslammelse på den siste scoringen.

 

Sikkert langt på vei som å banne i kirken, men det er min helt klare mening.

 

...og hvis noen tror det er noe jeg har kommet frem til de siste dagene. Det er det ikke. Det kan nok bekreftes av personer jeg SMS'er med under kamper. F.eks. Toggen/Sir Carpenter.

 

Nå kommer Vela som kan være en venstrekant, men igjen blir det en ny "guttunge". Uansett det er 3 posisjoner som etter min mening må forsterkes av kvalitetsspillere. Så hadde jeg vært Wenger så hadde jeg brukt det som var nødvendig av penger (innenfor de rammer som en må forholde seg til) for å kjøpe "verdens beste keeper", "verdens beste midtstopper" og "verdens beste spiss".

 

For ikke å snakke om den psykiske effekten, trygghetsfølelsen og stoltheten dette ville gi våre unge spillere som ikke står tilbake for noen i verden. Spillere som Sagna, Clichy, Fabregas, Flamini og etterhvert forhåpentligvis også Vela/Walcott/Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...