Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Özil har tredjepasningen på begge våre siste mål. Var kritisk umiddelbart selv, men vil vente litt å se på hva som skjer. Jack utgjorde tross alt forskjellen mot Besiktas med assisten sin.

Å være en tredje pass spiller kan mange være, men det lille geniale ekstra er det ikke så mange som har. Da blir det dumt å gjemme bort de som besitter det talentet.

Tror uansett Özil med samme tillit i samme posisjon kunne gjort så veldig veldig mye bedre, med det blir jo bare hypotetisk.

Men det blir fortsatt håpløst å bruke 400-500 millioner på en spiller som brukes helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Å være en tredje pass spiller kan mange være, men det lille geniale ekstra er det ikke så mange som har.

Poenget er at gutten fortsetter å slå nøkkelpasninger og det viser seg at det ofte er de samme spillerene igjen og igjen som slår tredjepasningene.

For meg er en tredjepasning den pasningen som ofte skaper uro nok til at assisten kan forekomme. Eksempelvis nå mot Besiktas, der Jack gjorde en strålende jobb med å få den videre selv om han sikkert kunne gått på avslutning selv.

Den mot Liverpool var ikke like imponerende, men slått på riktig tidspunkt og iflg. Wenger er det dét som skiller seg ut fra Özil kontra røkla, han slipper alltid fra seg ballen rett og kan sikkert bidra bra fra vingen også. Uansett så ser jeg ikke helt hvorfor han skal prestere bedre sentralt i systemet vi spiller nå heller... Jack, Aaron og Flamini jobber knallhardt, Özil legger også ned et greit antall KM ila en kamp, men er ikke i nærheten av de andre defensivt.

 

Han vant forøvrig VM fra sin kantrolle der Löw tydeligvis synes han var best(Götze foretrukket, men heller Kroos opp i posisjonen enn Özil der)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg fikk ikke sett kamp i går. Er det slik å forstå at Wilshere fikk seg en smell i ankelen i går? Leser fra en del nettsider at Arsenal nervøst avventer resultatet av undersøkelsen av ankelen. Hva skjer dersom Wilshere viser seg å være ute en stund? Vil vi fortsette i 4-1-4-1, som virker å være en formasjon utformet for å få plass til Wilshere i laget? Eller vil man gå tilbake til 4-2-3-1?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Jack Wilshere ryktes til Manchester City, som sliter med FAs potensielle forslag om antall "home-grown" spillere. Dersom forslaget blir vedtatt vil vel prisen på engelske spillere stige betraktlig. Bør vi da cashe inn på Wilshere, som vil slite med fast førstelagsfotball, eller bør vi holde på han for breddens skyld?

Link to comment
Share on other sites

Jack Wilshere ryktes til Manchester City, som sliter med FAs potensielle forslag om antall "home-grown" spillere. Dersom forslaget blir vedtatt vil vel prisen på engelske spillere stige betraktlig. Bør vi da cashe inn på Wilshere, som vil slite med fast førstelagsfotball, eller bør vi holde på han for breddens skyld?

Wilshere har i mine øyne minst like stort potensial som ramsey, så han burde definitivt beholdes og forhåpentligvis kvitte seg med skadeproblemene

Link to comment
Share on other sites

Ikke uenig i siste taler. Ramsey selv har vært direkte svak sammenlignet med monstersesongen sist. Skader har nok litt av skylda, men det er særlig egoismen hans og forsøkene på å gjøre det vanskligeste hele tiden som irriterer meg. Selv forklarer han i intervju på intervju at han har vært for opptatt av å score mål, og dette har gått utover hans spill. Jeg ser lite forbedring her, selv i sist kamp mot Liverpool hadde Arsenal ledet tidlig om han hadde sluppet ballen videre til en bedre plassert spiller enn å prøve selv.

 

Og før man hyler: Ramsey viste i forje sesong hvor god han er på sitt beste med fantastiske dype løp og fotballforståelse. At gutten kan er hevet over enhver tvil.. Kommer han tilbake på samme nivå? Jaggu ikke sikker lenger. (samme gjelder forsåvidt Wilshere)

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har i mine øyne minst like stort potensial som ramsey, så han burde definitivt beholdes og forhåpentligvis kvitte seg med skadeproblemene

 

 

Ikke uenig i siste taler. Ramsey selv har vært direkte svak sammenlignet med monstersesongen sist. Skader har nok litt av skylda, men det er særlig egoismen hans og forsøkene på å gjøre det vanskligeste hele tiden som irriterer meg. Selv forklarer han i intervju på intervju at han har vært for opptatt av å score mål, og dette har gått utover hans spill. Jeg ser lite forbedring her, selv i sist kamp mot Liverpool hadde Arsenal ledet tidlig om han hadde sluppet ballen videre til en bedre plassert spiller enn å prøve selv.

 

Og før man hyler: Ramsey viste i forje sesong hvor god han er på sitt beste med fantastiske dype løp og fotballforståelse. At gutten kan er hevet over enhver tvil.. Kommer han tilbake på samme nivå? Jaggu ikke sikker lenger. (samme gjelder forsåvidt Wilshere)

Når det gjelder Wilshere så har jeg et ganske ambivalent "forhold" til han. Det er ingen tvil om at det er et potensiale, men jeg er usikker på om hvor godt han fungerer i Arsenals spillestil.

 

Når det gjelder Ramsey så er jeg langt på vei enig i det Marius skriver, men for meg så har han et potensiale som er minst like stort som det Jack har. Når Ramsey (med rette) blir kritisert for ikke å være like god i år som siste sesong og nå ikke lever opp til sitt potensiale, så mener jeg at man kan si det samme om Wilshere (pre-skade) som slik jeg ser det også var ganske så ustabil når det gjelder prestasjonene på banen.

 

For meg så er disse to spillerne mer ulike i spillestil enn det de som "sammenligner" synes å legge til grunn og om de to er "til nytte" for Arsenal har også litt med hvordan de blir brukt. Når Ramsey blir satt på vingen mot Liverpool så er det en posisjon jeg mener han ikke passer i, for meg så er det plassen ved siden av vår DM (der han både har en brukbar defensiv forståelse og kan komme med sine dype løp) som er hans beste posisjon og det var der jeg ville ha han i den kampen. Det hadde riktig nok betydd at Cazorla eller Özil måtte skyves ut på siden, men ..........

Link to comment
Share on other sites

Cazorla har tatt den plassen ved siden av DM med glans iår. Ramsey er ikke i nærheten av å utfordre han på startplass der slik ståa er nå. Derimot er det jo alltid gunstig og positivt at vi har alternativer på benken. Når Cazorla (som har spillt utfattelig mye iår) trenger en pust i bakken, er det ingen krise at Ramsey stepper inn.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere fullførte for øvrig 90 min for u21-laget her om dagen og Wenger har uttalt at han er tilgjengelig mot Burnley. Men veien til et startplass er vel ganske lang fremdels nå som nesten hele den sentrale midtbanen virker å være i form..

 

Edit: Nå gikk Wenger ut og sa at vi ikke lenger behøver å selge våre beste spillere?

Edited by Noname
Link to comment
Share on other sites

Ramsey tilfører laget mye mer 'overall' mine øyne. Wilshere jukser for mye defensivt, går sjeldnere på løp og skyter sjeldnere. Han prøver mye heller å føre ballen alene og ender opp med å miste eller bli taklet så hardt at han blir skadet. Han har utvilsomt et stort potensial, men når han prøver å spille som Messi når han er milevis unna blir det bare destruktivt for ham selv og laget.

 

Når det gjelder Ramsey har han som han selv sier vært for egoistisk størsteparten av denne sesongen og dette med riktig valg foran motstanders mål er noe han må lære seg å bli bedre på. Dog vil jeg si at jeg heller vil ha ham til å skyte oftere enn å sentre siden vi har fortsatt litt for mange midtbanespillere som heller vil sentre enn skyte når de er i gode posisjoner. Men det er absolutt en balanse som jeg tror han vil lære seg.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey selv har vært direkte svak sammenlignet med monstersesongen sist. Skader har nok litt av skylda, men det er særlig egoismen hans og forsøkene på å gjøre det vanskligeste hele tiden som irriterer meg.

 

I alle år syns jeg folk har kritisert laget vårt for at vi sentrer for mye og ikke skyter nok. Jeg liker at Ramsey ikke er redd for å avslutte. Han får kjeft for at han ikke spilte ballen mot Liverpool sist, men han hadde en glitrende scoringsmulighet som han burde utnyttet. Han gjorde rett i å skyte, han burde imidlertid ha skutt bedre!

 

Ved å ta en ekstra pasning, så er det en ekstra mulighet for at ting skal gå galt. Slik det gikk "galt" for Markovic når han prøvde å sentre til Sterling som hadde åpent mål.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om jeg og Tapapa er noenlunde enige ^^

 

 

Det er fordi vi to er så jævla smarte Simbad!

Jeg er på ingen måte sikker på at jeg er så jævla smart egentlig, men jeg er likevel ganske så enige med dere :-"

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ramsey er i mine øyne så milevis foran Wilshere for øyeblikket at jeg sliter med å se at Jackie boy noen gang vil klare å komme seg inn på laget vårt. Selv om vi i starten av sesongen så at Wenger gjerne ville prøve å gjøre plass til han i laget på bekostning av både Özil og Ramsey.

 

Ramsey er bedre foran mål. Mer kreativ, sterkere fysisk og jobber adskillig mye hardere enn det Wilshere gjør både offensivt og defensivt. Wilshere har bedre nærteknikk og trolig en bedre pasningsfot, men gjør sjeldent noe ut av det. Kan fortsatt bli en herlig spiller hvis han lærer seg når han skal drible og når han skal spille vekk ballen, men pdd. er han som jeg har vært inne på mer en hemmelse for laget enn han er en forsterkning kontra Cazorla, Ramsey, Özil og Rosicky (nevner disse da det er en av disse han må komme inn på bekostning av).

 

Ramsey har kanskje ikke vært helt i toppform denne sesongen kontra fjorårets form, men han har fortsatt vært veldig god i mine øyne. Er ikke akkurat ofte at vi blir overkjørt eller skaper lite med Ramsey på banen. Det eneste jeg vil utsette på Ramsey er at han prøver litt for hardt enkelte ganger, men han er en fabelaktig spiller allerede mens Wilshere fortsatt bare er et talent til sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Blir spennende å se til neste år hvordan Wenger (som jeg regner med fortsatt skal styre) komponerer laget med Wilshere tilbake. Er det han eller Ramsey eller Cazorla som passer best sammen med Coquelin eller en type a la Coqen... Jeg innbiller meg at jo at Wilshere er hakket mer offensiv enn Ramsey så det kommer kanskje an på hvilken motstander vi har og hvor dypt eller høyt laget skal stå i banen. Jeg regner kanskje ikke med at Wenger vil fortsette med Ramsey ute til høye selv om dette fungerer godt nå, men vil ha inn igjen Walcott i god form eller Welbeck/Ox e.l.

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se Wilshere tilbake!

Det lille han fikk vise fram sist kamp var positivt, bra energi, vilje og arbeidsmoral.

Håper han stiller til start neste kamp, kan bli en viktig spiler de siste kampene og i Cup-finalen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Her også blir saken tatt opp:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11643227/Jack-Wilsheres-loutish-behaviour-begs-quesion-How-much-longer-can-Arsenal-and-England-pin-hopes-on-him.html

 

Her er det sikkert mange som kommer og sier: Slapp av, må jo få lov til å feste litt når de har vunnet finalen....

 

Jeg er enig i mye av artikkelen. Jeg synes dette sier en del om profesjonaliteten til Wilshere og jeg frykter nesten at det kan ødelegge mye for han om han ikke justerer seg litt. Han er utvilsomt ett av de store talentene England har, men hvis han ikke konser på det å spille fotball i stedet for å ta seg en fest så kan han fort ende opp med at de store klubbene ikke vil ha han. Vi har vel noen eksempler opp gjennom tida på spillere som var hypet opp, men som ble litt for glad i penger og fest.

 

Det har jo kommet noen episoder med Jack nå, jeg er usikker på hvor mange sånne han kan ha før han får mer trøbbel.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...