Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Syntes vi kan selge noe daukjøtt også. Ikke bare gi de bort eller la de stå kontrakten ut.

 

Ang budskjett har vi vel knapt bruke noe så langt, vi driver å dealer med betalingsløsninger over flere vinduer for å kunne handle mer. Ikke ulikt hva Barcelona har gjort i en årrekke. Torreira som forøvrig ble bekreftet av Sampdoria idag betaler vi mer enn klausulen for, men da som en betalingsløsning over tid.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Sokratis og Torreira virker å være gode signeringer.

 

Og med de to, samt Leno & Lichtsteiner inn har vi gjort gode og fornuftige signeringer i flere ledd.

Så behovet for en "marquee signing" er ikke skrikende, men likevel noe jeg håper på.

 

Jeg håper på en "storfisk" på midtbanen. En signering, et navn, et statement om at vi skal være med å kjempe i toppen.

Med Jack og Cazorla ut mener jeg det - tiltross for eventuell signering av Torreira- er plass og behov for en

midtbanespiller til. Torreira er kun 22 år og vil antageligvis trenge tid til å tilpasse seg PL før han virkelig begynner å levere.

Jeg håper på en klassespiller med solid internasjonal erfaring. Dette vil i tillegg til å heve oss på banen, sannsynligvis også øke troen blant spillergruppen.

Om vårt budsjett tilsier at en da må selges så håper jeg dette blir Elneny. Likanes fyr, men jeg mener han er for begrenset. Både defensivt og offensivt.

 

Da har vi Xhaka, Torreira, Ramsey, Mr Storfisk til å bekle de sentrale rollene. Øzil håper jeg får en fremskutt rolle. Såpass mener jeg vi trenger foran en lang sesong med mange kamper i 4 ulike turneringer. Spennende med ny kontrakt på Maitland Niles, som også kan bekle en midtbanerolle. Personlig håper jeg på et 6 mnd langt utlån, hvor han kan få mer spilletid, dyrkes og bygge selvtillit i denne rollen han er tiltenkt. Fantastisk råmateriale, men har en vei å gå ifht valg og taktiske vurderinger når det kommer til midtbanerollen i mine øyne. Det har vært flere kamper med positivt fortegn for AMN, men også mange kamper med mye slurv og merkelige valg. Jeg mener han trenger å modnes og for dette trenger han mer spilletid. Han fikk verdifull erfaring på høyrebacken ifjor, men med Lichtsteiner inn der, blir mulighetene begrenset der også. I januar kan han eventuelt hentes tilbake, om kampprogrammet og/eller skadesitusjonen tilsier at vi trenger en mann til.

Forhåpentligvis kan spillere som Willoch og Nelson også ta nye steg.

 

Alternativt en kvalitetsspiller som kan erstatte Iwobi/Perez eller Welbeck som kantspiller. Ønsker egentlig hverken Auba eller Laca som fast innslag på kant.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Sampdoria har bekreftet og jeg er trygg på at han kommer, men de bekreftet ikke hvilken klubb han går til.

 

Og hvor god er han egentlig? Innbytter for Uruguay.

Jeg kjenner svært lite til ham

 

BE

Tja, bør vel være bedre enn Wilshere som ikke engang kom med i troppen på ett svakt engelsk lag ;) Men jeg aner heller ikke hvor god den mannen er, ser ut som Uruguayere flest

Link to comment
Share on other sites

Men jeg aner heller ikke hvor god den mannen er, ser ut som Uruguayere flest

 

 

Godt nede på 160-tallet med utstående ører?

 

Det jeg har fra folk som følger Serie A er at han var svært god i år. En ballspillende ryddegutt, kalles "den nye Verratti". Hvis det stemmer at han kommer til oss er det bare å håpe på at han lever opp til det, høres i hvert fall akkurat ut som den spillertypen vi har manglet på midten.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som virker sikkert er at klubbene Wilshere linkes til sier sitt om hva hans egentlige nivå er ....... vaskeekte Arsenalgutt, ja - nøkkelspiller, ikke i nærheten.

 

Vaskeekte Arsenalgutt, nei - nøkkelspiller, ikke i nærheten.

 

Hadde han vært en vaskeekte Arsenalgutt, så hadde han akseptert at han måtte konkurrere seg til en plass i startelleveren. Kontraktstilbudet lå jo der.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Tapapa. Wenger dro og dermed visste han at større krav stilles, det ville/turte han ikke og han stikker. Hadde han vært ekte gooner hadde han blitt å kjempet for å overbevise. Å dra til evt Tyrkia setter ikke fart på hans karriere, som var hans egen versjon av motivasjonen til dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper virkelig det er lov til å være en "ekte" Arsenalgutt, men likevel se at den beste beslutningen er å forlate Arsenal.

 

Det er godt mulig at det er pengene som drar Jack til Tyrkia., men personlig så sliter jeg med å forstå dette valget. Det er godt mulig at jeg er useriøs og litt "rasistisk" i det jeg skriver nå, men for meg så virker det som at Tyrkia er en liga man drar til hvis man ikke har noen andre gode alternativer.

 

Personlig så skulle jeg gjerne sett at Jack ble værende for å kjempe om en plass, men samtidig så erkjenner jeg at ut i fra det Jack har vist (med unntak av korte gode perioder) så tror jeg ikke at han ville bli noe annet enn et "annetvalg" i Arsenal og jeg tror vel også at Jack har innsett dette.

 

Det er godt mulig at Wilshere går etter pengene når har drar fra Arsenal, men jeg er naiv nok til å tro at hvis han innerst inne hadde tro på at han var god nok til å bli en reell utfordrer til fast plass på laget så hadde han blitt værende.

 

For meg så har Jack vært og kommer også forsatt til å være en EKTE Arsenalgutt, selv om han måtte gå etter pengene. Dette inntrykket prentet seg inn i hjernen min en maidag noen få år tilbake i tid og det inntrykket kommer ikke til å forsvinne!!!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problem med å forstå at ordene som falt for noen har denne motsatte virkningen, men det er ikke bare de konkrete ordene som gir meg det inntrykket jeg fikk.

 

For meg så er det ikke Arsenalspilleren Jack Wilshere som slenger "dritt" mot våre naboer, men derimot er det Arsenalsupporteren Jack Wilshere som gjør det.

For meg viser dette en person som har en ekte følelse for klubben og ikke bare at han er en spiller som kysser klubblogoen når vedkommende er i klubben samtidig som samme spiller like lett kysser logoen til neste klubb vedkommende er innom.

 

Som en representant for klubben Arsenal så var nok Wilshere sitt utbrudd uklokt, men som en representant for det vanlige Arsenalfolket så var det nok mange som trykket han til sitt bryst.

 

I diskusjonen om Wilshere er en Ekte Arsenalgutt så mener jeg videoklippet eksponerer hans "ekthet" som person når det gjelder følelser for klubben.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det gjør det utvilsomt. Han er 100% supporter og vel så det. Det behøver ingen å lure på. Alle elsker han for det, men det alene er ikke nok.

 

Desverre gjør ikke det han til en 100% fokusert profesjonell kvalitetsspiller, som f.eks. Dennis Bergkamp for å trekke frem kremen i så måte. Noe ikke bare ordene, men hele fremtoningen ved den anledningen poengterte. På den måten satte han (i alle fall for meg) egentlig bare punktum bak hans tidligere historie i så mate, og kanskje det ikke bare er det tidligere skadeavbrekkene som har sporet av karrieren hans. Talentet var utvilsomt enormt, men viljen I hverdagen og profesjonaliteten var det kanskje ikke samme klasse over? Jeg mistet troen på han der og da for å være helt ærlig.

 

Så har jeg sett her og der at han burde fått sjansen til å spille seg inn igjen i laget. Vel, han fikk tilbud om å være en del av laget, men takket nei til det selv om han etter eget utsagn ville akseptert det finansielle ved avtalen. Forøvrig har han nå hatt to sesonger noenlunde skadefri, en med Bournemouth på lån og den siste i Arsenal. Desverre viste begge disse sesongene at det sportslige sluttproduktet ikke har vært i nærheten av at han har noe argument for å være noe annet enn "kun" en del av stallen.

 

Så, da blir det som det blir.

Link to comment
Share on other sites

Sir J, jeg har ingen problemer med å slutte meg til det du skriver i innlegget over ?. Det er ingen tvil om at jeg har få sportslige grunner til å ønske Jack med videre, det ligger vel hovedsaklig sentimentale årsaker til det ønsket og sentamentalitet kan ofte komme i veien for det som teller i virkeligheten ?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...