Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Beklager - jeg som var for dårlig min formulering

 

Jeg og Kim diskuterte en bestemt stuasjon, om det samme gjaldt da - men jeg husker ikke hva det gjaldt? Om det var straffespark eller noe annet? Kim husker kanskje dette bedre enn meg... Vi var hvertfall i tvil om regelen om angripende lag til gode gjaldt uansett hvilken situasjon som oppsto

 

Jeg skjønner. Du ber om svar på et spørsmål du ikke husker :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den offsiden der var jaggu hårfin. Godt gjort av linjedommeren å se den. Men jeg er jaggu ikke så overbevist om at hun faktisk så at det var offside. Jeg er mer overbevist om at dette var et tvilstilfelle, og i så tilfelle dømte hun faktisk feil, da tvilen skal komme angripende lag tilgode.

 

Du har jo faktisk helt rett. Problemet er bare det at ingen linjedommere praktiserer dette riktig. De vinker offside når de tror det er offside, ikke bare når de vet. Og dette godtas stilltiende av all verdens styrende fotballmyndigheter. Derfor må en spørre seg om denne regelen kanskje bare eksisterer på papiret?!

Link to comment
Share on other sites

Den offsiden der var jaggu hårfin. Godt gjort av linjedommeren å se den. Men jeg er jaggu ikke så overbevist om at hun faktisk så at det var offside. Jeg er mer overbevist om at dette var et tvilstilfelle, og i så tilfelle dømte hun faktisk feil, da tvilen skal komme angripende lag tilgode.

Skjønner ikke helt denne. Hun dømte riktig og ikke noen grunn til å tro at hun ikke så den. Hun står på linje og dømte helt riktig.Virket ikke som hun var i tvil i det hele tatt.

Men er du i tvil så skal du ikke dømme. Det er klart.

Link to comment
Share on other sites

Beklager - jeg som var for dårlig min formulering

 

Jeg og Kim diskuterte en bestemt stuasjon, om det samme gjaldt da - men jeg husker ikke hva det gjaldt? Om det var straffespark eller noe annet? Kim husker kanskje dette bedre enn meg... Vi var hvertfall i tvil om regelen om angripende lag til gode gjaldt uansett hvilken situasjon som oppsto

 

Mener å huske at det var snakk om en straffesituasjon. I mange tilfeller virker det veldig rart at dommere overser soleklare straffesituasjoner. I disse tilfellene kan de umulig være 100% sikker i sin sak. Så det var forsåvidt det vi lurte på, om tvilen skal komme angripende lag tilgode også i mer alvorlige situasjoner, eller om regelen kun gjelder ved offside?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eg må, for første gong i livet, innrømme at eg heiar på United i år.. Trudde aldri eg skulle seie det, men hatet for City og måten dei freistar og kjøpe seg til suksess på, gjer at eg ønskar meg United som seriemeister denne sesongen..

Støttes. Hvis United vinner med årets tropp anser jeg det som en smått utrolig prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor det er utrolig? Når man har midtstoppere som Jones, Vidic, Ferdinand, Smalling og Evans i samme tropp, sier det bare litt om dybden Ferguson har tilgjengelig. På midtbanen har Michael Carrick funnet formen igjen og var en stund i desember/januar PLs beste midtbanespiller, på kantene har de Young, Nani og Valencia (som er et beast, rett og slett), mens på topp kan han velge mellom Rooney, Hernandez, Welbeck og Berbatov (som har flere mål enn f eks Suarez denne sesongen).

 

Uniteds tropp er egentlig utrolig bra, og minst på høyde med City sin. I tillegg har ManU en fantastisk manager, masse erfaring og et navn og rykte som er fryktet over hele landet og hele fotball-Europa.

 

Det er ikke utrolig i det hele tatt at United antakeligvis kommer til å vinne serien igjen i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Balotelli avoids action

 

... fordi dommeren så situasjonen, og dermed kan ikke FA overprøve det.

 

Det er i og for seg en god regel. Det ville blitt en endeløs saksliste skulle FA kunne overprøve alle situasjoner i efterkant. Overfor dommer Atkinson kan derimot FA reagere. Når tv-bildene viser hvor elendig han vurderte denne situasjonen, bør det gi ham en laang pause!

Link to comment
Share on other sites

Hvis dommeren så situasjonen er det jo helt latterlig at det ikke ble gitt noe kort. Han kan umulig ha sett situasjonen uten å gi noe som helst på det. Men men, det får vel bare være sånn, vi vant og vi kommer sikkert ikke til å ta igjen City uansett, og ifølge Mancini skal heller ikke Balotelli spille mer denne sesongen. Men synes det hele er merkelig, han burde jo bli straffet for en så stygg takling, enten av dommeren der og da, eller av FA senere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dommeren så situasjonen er det jo helt latterlig at det ikke ble gitt noe kort. Han kan umulig ha sett situasjonen uten å gi noe som helst på det. Men men, det får vel bare være sånn, vi vant og vi kommer sikkert ikke til å ta igjen City uansett, og ifølge Mancini skal heller ikke Balotelli spille mer denne sesongen. Men synes det hele er merkelig, han burde jo bli straffet for en så stygg takling, enten av dommeren der og da, eller av FA senere.

 

Dommeren så vel situasjonen, men trolig ikke det essensielle i situasjonen.

Greit at man ikke skal overprøve dommere i tide og utide i etterkant, men en grense må det være. Og er er vi over grensen. Karrierredrepende tacklinger mener jeg fotballen må være tydelige på at er uakseptabelt, som rasisme er det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

LINK

 

Kan fortsatt ikke skjønne at flere goonere feiret på Three Lions da City skorte 3-2 målet... Dette er virkelig tragisk av denne mannen, om en kan kalle ham for det. Virker som om City-spillerne er mer opptatt av å gjøre narr av sine gamle klubber enn å feire at de har vunnet noe. Som det står på et banner på Ashburton: "You can't buy class".

Edited by Hermes
Link to comment
Share on other sites

LINK

Kan fortsatt ikke skjønne at flere goonere feiret på Three Lions da City skorte 3-2 målet...

 

Det er fordi antipatien mot Man. Utd. stikk rimeleg djupt blant svært mange. Og denne antipatien er for ein stor del ein direkte konsekvens av deira mangeårige suksess, akkurat som den i si tid var mot Liverpool (og til dels framleis er). Så hurra for denne styrtrike oljesjeiken som har redda folket og engelsk fotball ut av elendigheita. Jubelen kjem neppe til å sitje like laust om Man. City kjem til å dominere engelsk fotball dei neste 10-20 åra, men skitt au. Den tid den sorg. Det ville ikkje forbause meg om nokon kjem til å feire saman med den raude delen av Manchester etter nokre år med total City-dominans.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er fordi antipatien mot Man. Utd. stikk rimeleg djupt blant svært mange. Og denne antipatien er for ein stor del ein direkte konsekvens av deira mangeårige suksess, akkurat som den i si tid var mot Liverpool (og til dels framleis er). Så hurra for denne styrtrike oljesjeiken som har redda folket og engelsk fotball ut av elendigheita. Jubelen kjem neppe til å sitje like laust om Man. City kjem til å dominere engelsk fotball dei neste 10-20 åra, men skitt au. Den tid den sorg. Det ville ikkje forbause meg om nokon kjem til å feire saman med den raude delen av Manchester etter nokre år med total City-dominans.

 

Denne "City-dominansen" kommer aldri til å vare like lenge som Liverpools og Man Utds. Når oljesjeikene har gått lei av fotballen og klubben, da vil dominansen være over, og det vil ikke ta så lang tid, det er jeg rimelig sikker på. For i motsetning til oss, United og Liverpool, så drives City på en helt rævva måte, og det kommer de til å føle konsekvensene av om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Mansoor går lei, men det trodde folk om Abramovich også. Intet tyder på at han er lei per dags dato i alle fall.

Det skal sies at Abramovich ser ut til å være veldig fotball interessert sammenlignet med sjeiken. Abramovich stiller opp på hver hjemmekamp, mens denne Mansour har vært på en city kamp siden overtagelsen i 2008.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2012/08/30/3341008/-

 

Hahahahaha... enda en tidligere Arsenal-spiller til City! Dette begynner å bli tragikomisk.

 

1. Brian Marwood

2. Stuart Taylor

3. Emmanuel Adebayor

4. Kolo Toure

5. Sylvinho

6. Brian Kidd

7. Patrick Vieira

8. David Platt

9. Gael Clichy

10. Samir Nasri

11. Richard Wright

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...