Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Just now, Verminator5 said:

Hva ville du gjort i denne situasjonen?

Latt han råtne på rot ;)

Jeg bare syntes Edu begynner å bli komisk, han kjøper spillere på klausul i kontrakter, og klarer ikke selge noen av våre spillere. Enten betaler vi dem for å dra, ellers så lånes de ut.

Fotballverden ler av vår spillerlogistikk. Den er helt unik i moderne fotball

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Latt han råtne på rot ;)

Jeg bare syntes Edu begynner å bli komisk, han kjøper spillere på klausul i kontrakter, og klarer ikke selge noen av våre spillere. Enten betaler vi dem for å dra, ellers så lånes de ut.

Fotballverden ler av vår spillerlogistikk. Den er helt unik i moderne fotball

Regner med at første setning var humor?😊

Ja spiller logistikken har vært elendig, over mange år. Men det er svært få spillere som har hatt en reell verdi. Özil, Sokratis, Mustafi, Kolasinac, Chambers, Luiz hadde ca null i markedsverdi. Det må det gamle regimet ta skylden for. Den enkle løsningen hadde vært å la kontraktene gå ut. Edu har i det minste vist handlekraft når han har terminert deres kontrakter. Willian og Auba må Edu ta større ansvar for. Han har gjort feil med høye lønninger, men han skal ha honnør for å rydde opp etter egne feil.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Regner med at første setning var humor?😊

Ja spiller logistikken har vært elendig, over mange år. Men det er svært få spillere som har hatt en reell verdi. Özil, Sokratis, Mustafi, Kolasinac, Chambers, Luiz hadde ca null i markedsverdi. Det må det gamle regimet ta skylden for. Den enkle løsningen hadde vært å la kontraktene gå ut. Edu har i det minste vist handlekraft når han har terminert deres kontrakter. Willian og Auba må Edu ta større ansvar for. Han har gjort feil med høye lønninger, men han skal ha honnør for å rydde opp etter egne feil.

Første var humor ja;)

Edu har hentet Partey og Ramsdale ved å utløse klausul i kontrakten. Dette skjer selvsagt, men ikke så ofte. Japaneren var det så langt lukket kjøp. Ellers nevner du jo noen av hans tabber. 

Link to comment
Share on other sites

Sitter vi i sommer å ser ESR og Saka nå vil reise, så er denne klubben satt lenger tilbake under Edu/arteta enn noen av de andre. Jeg frykter disse spillerne vil kjempe i toppen av PL, samt Europa. Med Arsenal er det nok lenge til noe slikt skjer

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Sitter vi i sommer å ser ESR og Saka nå vil reise, så er denne klubben satt lenger tilbake under Edu/arteta enn noen av de andre. Jeg frykter disse spillerne vil kjempe i toppen av PL, samt Europa. Med Arsenal er det nok lenge til noe slikt skjer

Hvorfor skulle de ønske å reise nå i sommer? 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Nei, si det? De blir kanskje lei av å kjempe midt på tabellen istedenfor i toppen? Liverpool og Klopp har allerede sagt at Saka er interessant for dem

Etter noen få sesonger i førstelaget? Saka lenger enn ESR, men likevel. De er begge unge (20 og 21) og viktige komponenter i ligaens yngste lag som med stor sannsynlighet bare vil bli bedre(vi kommer garantert til å handle i sommer).

Det er ytterst lite sannsynlig at de velger å dra allerede nå i sommer. Og hvis de (mot alle odds) skulle velge å flytte på seg i sommer, vil vi kunne kreve store penger for dem.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Etter noen få sesonger i førstelaget? Saka lenger enn ESR, men likevel. De er begge unge (20 og 21) og viktige komponenter i ligaens yngste lag som med stor sannsynlighet bare vil bli bedre(vi kommer garantert til å handle i sommer).

Det er ytterst lite sannsynlig at de velger å dra allerede nå i sommer. Og hvis de (mot alle odds) skulle velge å flytte på seg i sommer, vil vi kunne kreve store penger for dem.

2 år igjen av kontrakten til sommeren. Enten skal den da fornyes eller så skal han selges. Som sagt, jeg er spent på utfallet hvis toppklubber begynner å ønske han. Med 2 år igjen tipper jeg ikke vi får så altfor mye heller. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Verminator5 said:

Regner med at første setning var humor?😊

Ja spiller logistikken har vært elendig, over mange år. Men det er svært få spillere som har hatt en reell verdi. Özil, Sokratis, Mustafi, Kolasinac, Chambers, Luiz hadde ca null i markedsverdi. Det må det gamle regimet ta skylden for. Den enkle løsningen hadde vært å la kontraktene gå ut. Edu har i det minste vist handlekraft når han har terminert deres kontrakter. Willian og Auba må Edu ta større ansvar for. Han har gjort feil med høye lønninger, men han skal ha honnør for å rydde opp etter egne feil.

Ja, Edu har gjort grove feil, spesielt når det gjelder Auba og Willian, men jeg mener han viser en kynisme og handlekraft vi ikke har sett på lang tid. Spillere som ikke er med i langtidsplanene er blitt presset ut og blitt erstattet med yngre lovende spillere. (MÖ10 -> MØ8, Bellerin -> Tomi, Luiz -> White, Sokratis/Mustafi -> Gabriel osv) I mine øyne er det fortsatt et par igjen, men opprydningen vi 'skrek' etter under Wenger er endelig godt i gang.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

2 år igjen av kontrakten til sommeren. Enten skal den da fornyes eller så skal han selges. Som sagt, jeg er spent på utfallet hvis toppklubber begynner å ønske han. Med 2 år igjen tipper jeg ikke vi får så altfor mye heller. 

Du nevnte også ESR, han har kontrakt til sommeren 2026.

Når det kommer til Saka, kommer han garantert til å få en forbedret kontrakt enten i sommer(når vi får mer penger tilgjengelig) eller før. Det er lite som tyder på at han ikke kommer til å godta den.

Uansett, det er en sorg som eventuelt må tas da. (Jeg tror det er en unødvendig tanke). 

Link to comment
Share on other sites

Enkelte personer her gjør meg faktisk målløs... og det er godt gjort.

Man klager på absolutt alt. Ingenting er bra nok. ingenting er gjort rett - alt skal klandres. "Latt han råtne på rot". God idè! La oss bruke 25 millioner pund på å heller la Auba råtne på rot, enn å frigjøre midler til sommerens overgangsvindu.

"Talentene våre forsvinner til sommeren - de blir lei av å kjempe midt på tabellen" - sier de om et lag som pr i dag er 2 poeng bak 4. plass med 1 kamp mindre spilt. Et lag som startet veldig tungt, men etter hvert spilt meget godt med ligaens yngste lineup. (Det faktisk helt forferdelig sikkert det også - snittalderen er er for lav! Jævla Edu!)

Vi har 17 kamper igjen av sesongen vår. 2 kamper i februar, 3 kamper i mars, 5 kamper i april 3 kamper i mai og 3 kamper som mangler dato (nærliggende å tro at det blir 1-2 i mars og en i mai). Et relativt jevnt kampprogrammer med lite risiko for slitasje. Det vil si at vi i stor grad (sett ingen skader som er spesiell store) kan spille med de samme 11 spillerne. Ramsdale, Tomi, White, Gabriel, Tierney, Partey, Xhaka, Ødegaard, Saka, Martinelli, Lacazette.

 

På benken sitter vi da med Leno, Holding, Tavares, Cedric, Lokonga, Elneny, Smith Rowe, Pepe, Nketiah.

I tillegg har vi yngre gutter som også er i stallen; Patino, Hutchinson, Eddine, Biereth f.eks.

Er det virkelig så jævlig ille som noen her skal ha det til? Jeg er definitivt enig i at vi trenger en DM, vi trenger en spiss - og skulle gjerne hatt inn Melo og Isak - men er det virkelig de to signeringene som er make or break for sesongen? Jeg tror absolutt ikke det. Da vil jeg heller se at Pepe finner formen - og kanskje stepper inn som spiss hvis det er nødvendig. Lacazette er for meg utrolig viktig med sin punch og attitude på banen - og jeg vil heller da ha han der nå enn at vi hadde panikk-hentet inn Morata.

Jeg tror de gutta vi har i laget nå vil levere godt nok til minimum top 6, sannsynligvis top 4. Vi kommer til EL eller CL neste sesong - og alle de midlene som man har frigjort i januar når i form av avtaler ut av klubben kommer til å gi oss enda mer handlingsrom til sommeren - og da er spillerne også fort vekk 10-25% eller mer rimeligere enn når man er desperate i januar.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Orakelet said:

Enkelte personer her gjør meg faktisk målløs... og det er godt gjort.

Man klager på absolutt alt. Ingenting er bra nok. ingenting er gjort rett - alt skal klandres. "Latt han råtne på rot". God idè! La oss bruke 25 millioner pund på å heller la Auba råtne på rot, enn å frigjøre midler til sommerens overgangsvindu.

"Talentene våre forsvinner til sommeren - de blir lei av å kjempe midt på tabellen" - sier de om et lag som pr i dag er 2 poeng bak 4. plass med 1 kamp mindre spilt. Et lag som startet veldig tungt, men etter hvert spilt meget godt med ligaens yngste lineup. (Det faktisk helt forferdelig sikkert det også - snittalderen er er for lav! Jævla Edu!)

Vi har 17 kamper igjen av sesongen vår. 2 kamper i februar, 3 kamper i mars, 5 kamper i april 3 kamper i mai og 3 kamper som mangler dato (nærliggende å tro at det blir 1-2 i mars og en i mai). Et relativt jevnt kampprogrammer med lite risiko for slitasje. Det vil si at vi i stor grad (sett ingen skader som er spesiell store) kan spille med de samme 11 spillerne. Ramsdale, Tomi, White, Gabriel, Tierney, Partey, Xhaka, Ødegaard, Saka, Martinelli, Lacazette.

 

På benken sitter vi da med Leno, Holding, Tavares, Cedric, Lokonga, Elneny, Smith Rowe, Pepe, Nketiah.

I tillegg har vi yngre gutter som også er i stallen; Patino, Hutchinson, Eddine, Biereth f.eks.

Er det virkelig så jævlig ille som noen her skal ha det til? Jeg er definitivt enig i at vi trenger en DM, vi trenger en spiss - og skulle gjerne hatt inn Melo og Isak - men er det virkelig de to signeringene som er make or break for sesongen? Jeg tror absolutt ikke det. Da vil jeg heller se at Pepe finner formen - og kanskje stepper inn som spiss hvis det er nødvendig. Lacazette er for meg utrolig viktig med sin punch og attitude på banen - og jeg vil heller da ha han der nå enn at vi hadde panikk-hentet inn Morata.

Jeg tror de gutta vi har i laget nå vil levere godt nok til minimum top 6, sannsynligvis top 4. Vi kommer til EL eller CL neste sesong - og alle de midlene som man har frigjort i januar når i form av avtaler ut av klubben kommer til å gi oss enda mer handlingsrom til sommeren - og da er spillerne også fort vekk 10-25% eller mer rimeligere enn når man er desperate i januar.

Veldig mye å enig i det du skriver her. Men isolert sett var dette et dårlig vindu for Arsenal reint sportslig. Å si noe annet blir rart. Burde kommer inn en SM da de kampen uten partey/xhaka har vist hvor sårbare vi er i den posisjonen og hvor langt unna nr 3 på sentralt er nivået i toppen av pl.

 

En veldig god ryddesjau som jeg påpekte, der vi har kvittet oss med mye lønn og endel gratis passasjerer. Men i en perfekt verden burde vi hatt en SM og muligens en spiss. Laca duger ok -. Men bak han er det tynt. Syns dog tanken med Pepe på topp hadde vært artig å prøve

Link to comment
Share on other sites

Dette vinduet ble ikke det samme som sist sommers vindu. Da gjorde klubben en veldig god jobb . Det positive er at vi har blitt kvitt folk som ikke er gode nok.

Det må også ha vært planen. Det må det ha vært. En del spillere ut og ingen inn. Vi er nær ved å kvalifisere oss til CL , trenger sårt en spiss og en på midtbane , men lar det stå til med Laca og Eddie. Hovedmannen vår i dette vinduet valgte Juventus. Arteta og Edu kan si at vi prøvde og slipper unna med det. Akkurat som alle som glapp gjennom fingrene våre når Wenger styrte skuta. Det ble nesten. 

Det er alltid større muligheter for å hente gode spillere i sommer vinduet en det som stengte nå. La oss håpe det var planen. 2 knall signeringer til sommeren som kan løfte oss til nye høyder. 

Greit for meg hvis denne sesongen var ment for å rydde opp i stallen. Før sesongen regnet jeg ikke med topp plassering i det hele tatt. Men , våre nye signeringer og våre gode talenter har vist at de kan hvis de vil. Det vi mangler er noen få brikker før dette kan være et veldig slag kraftig. I dag er det slag kraftig i perioder. Det er det som skiller gjerne når status skal gjøres opp.

Pepe på topp sier noen her inne. Det hadde vært gøy Han må gjerne få prøve for min del , men har han ikke funnet formen på sin vante plass , så tviler jeg på at han gjør det på topp. Men , nå er Arteta tvunget til å gjøre noe for Laca og Eddie scorer ikke mål. Tror imidlertid at de to kommer til å få mye spilletid og Pepe sitter på benken. Pepe blir nok ikke lenger en til sommeren , men får vi solgt ham ??

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Orakelet said:

Enkelte personer her gjør meg faktisk målløs... og det er godt gjort.

Man klager på absolutt alt. Ingenting er bra nok. ingenting er gjort rett - alt skal klandres. "Latt han råtne på rot". God idè! La oss bruke 25 millioner pund på å heller la Auba råtne på rot, enn å frigjøre midler til sommerens overgangsvindu.

"Talentene våre forsvinner til sommeren - de blir lei av å kjempe midt på tabellen" - sier de om et lag som pr i dag er 2 poeng bak 4. plass med 1 kamp mindre spilt. Et lag som startet veldig tungt, men etter hvert spilt meget godt med ligaens yngste lineup. (Det faktisk helt forferdelig sikkert det også - snittalderen er er for lav! Jævla Edu!)

Vi har 17 kamper igjen av sesongen vår. 2 kamper i februar, 3 kamper i mars, 5 kamper i april 3 kamper i mai og 3 kamper som mangler dato (nærliggende å tro at det blir 1-2 i mars og en i mai). Et relativt jevnt kampprogrammer med lite risiko for slitasje. Det vil si at vi i stor grad (sett ingen skader som er spesiell store) kan spille med de samme 11 spillerne. Ramsdale, Tomi, White, Gabriel, Tierney, Partey, Xhaka, Ødegaard, Saka, Martinelli, Lacazette.

 

På benken sitter vi da med Leno, Holding, Tavares, Cedric, Lokonga, Elneny, Smith Rowe, Pepe, Nketiah.

I tillegg har vi yngre gutter som også er i stallen; Patino, Hutchinson, Eddine, Biereth f.eks.

Er det virkelig så jævlig ille som noen her skal ha det til? Jeg er definitivt enig i at vi trenger en DM, vi trenger en spiss - og skulle gjerne hatt inn Melo og Isak - men er det virkelig de to signeringene som er make or break for sesongen? Jeg tror absolutt ikke det. Da vil jeg heller se at Pepe finner formen - og kanskje stepper inn som spiss hvis det er nødvendig. Lacazette er for meg utrolig viktig med sin punch og attitude på banen - og jeg vil heller da ha han der nå enn at vi hadde panikk-hentet inn Morata.

Jeg tror de gutta vi har i laget nå vil levere godt nok til minimum top 6, sannsynligvis top 4. Vi kommer til EL eller CL neste sesong - og alle de midlene som man har frigjort i januar når i form av avtaler ut av klubben kommer til å gi oss enda mer handlingsrom til sommeren - og da er spillerne også fort vekk 10-25% eller mer rimeligere enn når man er desperate i januar.

Du kan like godt mynte den på meg siden du bare tar frem mine sitat. Bedre enn å gå rundt grøten.

At du ikke forstod ironi er din sak, men det stod virkelig en smiley bak det ene utsagnet, som også ble bekreftet senere. At du likevel velger å bruke det for alt det er i dine øyne verdt sier jo litt det også.

Jeg er hovedsakelig skuffa over håndteringen av Auba. Ingen vet hva som har blitt sagt eller gjort mellom han og Arteta. Men det er skuffende at klubben tydeligvis ikke kan håndtere store stjerner, og ender opp med å gi dem bort + betale lønna dems. Det er nå min mening.

Ellers er jeg genuint (og har vært det en stund) bekymret for at våre unge engelske stjerneskudd skal miste troa, og kommer til å kunne reise. Saka er for god for Arsenal sine ligaplasseringer siste 3 åra. Det er han allerede i en alder av 21 år.

Også er selvsagt ikke alt mørkt, det har vært bedre resultater og spill så langt i årets pl sesong. Kombinert med at kun 3 lag har vært stabilt gode, har vi innimellom hatt ett visst heng på top4. Bredden har vært for dårlig, Noe vi tydelig så senere kamper da vi manglet noen nøkkelspillere. Januar har derimot redusert oss ennå mer, noe jeg ikke så for meg før dette vinduet. Tross alt er det bedre å kunne sette inn noen som har spilt i PL tidligere enn å snart måtte hente de fra U lagene. 
 

Kommer vi top4 med denne unge troppen tar jeg av meg hatten, men helt ærlig tror jeg den beholdes på til sommeren. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Marius- said:

Jeg er hovedsakelig skuffa over håndteringen av Auba. Ingen vet hva som har blitt sagt eller gjort mellom han og Arteta. Men det er skuffende at klubben tydeligvis ikke kan håndtere store stjerner, og ender opp med å gi dem bort + betale lønna dems. Det er nå min mening.

Ellers er jeg genuint (og har vært det en stund) bekymret for at våre unge engelske stjerneskudd skal miste troa, og kommer til å kunne reise. Saka er for god for Arsenal sine ligaplasseringer siste 3 åra. Det er han allerede i en alder av 21 år. 

Nei, vi vet ikke direkte hva som er blitt sagt mellom Auba og Arteta, men trenger vi vite det? Det er kommet frem at Auba flere ganger har vært direkte respektløs mot Arteta og lagkameratene sine. Er ikke det nok? Kommet for seint til kampmøter/lagmøter, brutt koronaregler både i klubben og etterhvert også på landslaget. Samt endret på en avtale som ble satt(fikk lov til å dra til sin syke mor for å hente henne hjem til London) uten å gi beskjed til klubben. Nå kom det også frem at han reiste til Barcelona uten å ha konsultert med klubben han hadde kontrakt med. Hva mer trenger du for å se at han selv er skyld i behandlingen han har fått? 

Dette er den kortsiktige versjonen av å prøve å endre mentaliteten i klubben/blant spillerne. En mentalitet som var negativ for klubben og laget i de siste årene til Wenger og som ble forverret under Emery. Arteta og Edu prøver å endre denne og har måtte lempet ut spillere som åpenbart ikke har riktig mentalitet/profesjonalitet. 

Når det gjelder ungguttene fortsetter du å bekymre deg for at de går. Du nevner Saka og ESR spesielt. ESR har kontrakt til 2026 og du har fortsatt ikke begrunnet hvorfor du er redd for at han skal velge å gå til sommeren. Du nevner kun Saka når du bes begrunne hvorfor du er redd. Men de er basert på at Liverpool(Klopp) har vist interesse/beundring.

Men hvorfor skal en ung spiller som Saka (som elsker klubben og som er elsket av supporterne) velge å gå nå som det er en klar oppadgående trend i laget samtidig som han er en viktig del av laget? Laget som er ligaens klart yngste og som med stor sannsynlighet bare kommer til å bli bedre. Det gir null mening. Ja, hvis vi i løpet av de to-tre neste sesongene skulle stagnere og ikke klarer å spille oss til CL-spill eller nærme oss toppen, øker sjansen for at han vil gå. Men det er i såfall da.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Simbad said:

Nei, vi vet ikke direkte hva som er blitt sagt mellom Auba og Arteta, men trenger vi vite det? Det er kommet frem at Auba flere ganger har vært direkte respektløs mot Arteta og lagkameratene sine. Er ikke det nok? Kommet for seint til kampmøter/lagmøter, brutt koronaregler både i klubben og etterhvert også på landslaget. Samt endret på en avtale som ble satt(fikk lov til å dra til sin syke mor for å hente henne hjem til London) uten å gi beskjed til klubben. Nå kom det også frem at han reiste til Barcelona uten å ha konsultert med klubben han hadde kontrakt med. Hva mer trenger du for å se at han selv er skyld i behandlingen han har fått? 

Dette er den kortsiktige versjonen av å prøve å endre mentaliteten i klubben/blant spillerne. En mentalitet som var negativ for klubben og laget i de siste årene til Wenger og som ble forverret under Emery. Arteta og Edu prøver å endre denne og har måtte lempet ut spillere som åpenbart ikke har riktig mentalitet/profesjonalitet. 

Når det gjelder ungguttene fortsetter du å bekymre deg for at de går. Du nevner Saka og ESR spesielt. ESR har kontrakt til 2026 og du har fortsatt ikke begrunnet hvorfor du er redd for at han skal velge å gå til sommeren. Du nevner kun Saka når du bes begrunne hvorfor du er redd. Men de er basert på at Liverpool(Klopp) har vist interesse/beundring.

Men hvorfor skal en ung spiller som Saka (som elsker klubben og som er elsket av supporterne) velge å gå nå som det er en klar oppadgående trend i laget samtidig som han er en viktig del av laget? Laget som er ligaens klart yngste og som med stor sannsynlighet bare kommer til å bli bedre. Det gir null mening. Ja, hvis vi i løpet av de to-tre neste sesongene skulle stagnere og ikke klarer å spille oss til CL-spill eller nærme oss toppen, øker sjansen for at han vil gå. Men det er i såfall da.

Esr signerte jo ny kontrakt i sommer, som du riktig påpeker. Jeg hadde det for meg at han også hadde samme lengde som Saka. My bad, da må man isåfall punge ut alvorlige summer for han ja :)

Gode fotballspillere vil spille på de beste lagene, og Saka er nå en skikkelig god spiller. Uansett hvor mye han elsker klubben sin, er saka en vinner som faktisk ønsker å vinne noe. Vi får håpe det er unødvenig bekymring fra min side.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Marius- said:

Esr signerte jo ny kontrakt i sommer, som du riktig påpeker. Jeg hadde det for meg at han også hadde samme lengde som Saka. My bad, da må man isåfall punge ut alvorlige summer for han ja :)

Gode fotballspillere vil spille på de beste lagene, og Saka er nå en skikkelig god spiller. Uansett hvor mye han elsker klubben sin, er saka en vinner som faktisk ønsker å vinne noe. Vi får håpe det er unødvenig bekymring fra min side.

Forestill deg en ny sesong fra høsten 2022 uten europacupspill. Da trur jeg nok Saka og agenten begynner å få tvile om Arsenal går i riktig retning. Selv om de er Hale end gutter så handler alt i dag om titler og utfordringer. Arteta og Edu gambler nå. Lykkes de blir de hyllet, misslyktes de så er Arteta ille ute. Vi kan ikke ende på en ny 8 plass ved sesongslutt.

Ligaen er jevn og west ham, united, spurs vil gjøre alt for å komme over oss.

Holder Xhaxa hodet kaldt, Partey seg skadefri samt at Laca fortsetter med innsatsen sin så kan vi klare topp 5.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

hmm, det synes å være en del krisemaksimering basert på etterpåklokskap å spore her. Jeg hadde håpet å få inn en ny spiss i dette vinduet, for laget er for puslete fremover. Men det har ingen hensikt å hente folk som ikke er motivert for å spille for klubben. Og enda viktigere var det å få ryddet opp, en prosess vi har etterlyst i mange år. Da kan man ikke klage når det første skjer. Denne opprydningen har vært viktig også for å styrke samholdet i troppen. Det vi trenger er spillere som er sultne og vil kjempe for hverandre, og det siste vi da trenger er folk som undergraver dette.

Og angående Auba, hvem skulle tro at han plutselig var helt ute? Ja, det var en gambling å gi ham en så luksuriøs kontrakt, og håper Edu & co nå har lært av disse sakene (Øzil, Willian, Auba). Men å påstå at klubben har behandlet Auba urimelig har vi egentlig et dårlig grunnlag for å mene. Hva er høna og egget her? Snarere virker det rimelig å mene at det er Auba som har oppført seg uprofesjonelt og respektløst overfor klubben, særlig med tanke på den vanvittige lønna. Han har stadig gjort "stunt" som har undergravet fellesskapet i klubben, og sånn sett satt seg selv over klubben (tatoveringshistorier er eksempler på dette, for et jåleri). På toppen av det hele har han helt mistet det på banen. Han har ikke giddet å jobbe, og det har virket som han har hatt tankene alle andre steder enn Arsenal. Sånne folk er det bare å kvitte seg med. 

Hvorvidt klubben nå risikerer å havne i en ond sirkel gjenstår å se. Ja, troppen er litt tynn, med stor overvekt av unge spillere. Det kan slå begge veier. Men alt talentet man fortsatt rår over bør være nok til å kjempe om topp fire, særlig fordi Arsenal nå kun har ligaen å fokusere på. Når nå mange spillere er ute, betyr også det at de som er igjen har sjanse til å blomstre. Særlig Pepe bør jo nå kjenne sin besøkelsestid, men kanskje også det bor mer i Nketiah enn mange av oss har fått inntrykk av til nå? Og jeg regner uansett med at man forsøker å styrke troppen til sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...