Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

40 minutes ago, Rosicky07 said:

Leste en statistikk , laca og Eddie har 2 spillemål til sammen i PL denne sesonge. Så skoen trykker der. For min del må vi gjerne prøve martinelli eller Pepe på topp.  

Auba hadde 4 mål og én assist på 14 kamper(2 som innbytter) i serien denne sesongen(1040 min spilt). Laca har 3 mål og 3 assist på 16 kamper(5 som innbytter) i serien (957 min spilt).

Det er ikke enorme forskjeller. Faktisk har Laca bedre målpoeng pr minutt enn Auba og tilfører laget mye mer spillemessig. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Simbad said:

Auba hadde 4 mål og én assist på 14 kamper(2 som innbytter) i serien denne sesongen(1040 min spilt). Laca har 3 mål og 3 assist på 16 kamper(5 som innbytter) i serien (957 min spilt).

Det er ikke enorme forskjeller. Faktisk har Laca bedre målpoeng pr minutt enn Auba og tilfører laget mye mer spillemessig. 

Grøss hvis Laca blir skada i en hodeduell med Nketiah i Wolves sin målgård og blir ute i 3 mnder. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Du har en ekstremt pessimistisk måte å tenke på, du som kaller deg selv 'realist'. 

Vi var vel enige om i går kveld at sarkasme og på kanten utalelser var tillatt i 24 timer. Sansynligheten for at et hodeskade skulle skje er minimal. Dette var worst scenario. Nå er du alt for negativ Simbad.

Tipper Eddie scorer 2 mål til før sesongslutt. Vi hadde jo en bet på dette for 1 år eller 2 år siden og da vant jeg :)

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Vi var vel enige om i går kveld at sarkasme og på kanten utalelser var tillatt i 24 timer. Sansynligheten for at et hodeskade skulle skje er minimal. Dette var worst scenario. Nå er du alt for negativ Simbad.

Tipper Eddie scorer 2 mål til før sesongslutt. Vi hadde jo en bet på dette for 1 år eller 2 år siden og da vant jeg :)

Hvordan er det å poengtere at en kommentar er pessimistisk, å være negativ? Nå gjelder dette ikke bare denne kommentaren din heller. Du har veldig mange pessimistiske uttalelser generelt.

Krisemaksimering er ikke å være realist. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Simbad said:

Hvordan er det å poengtere at en kommentar er pessimistisk, å være negativ? Nå gjelder dette ikke bare denne kommentaren din heller. Du har veldig mange pessimistiske uttalelser generelt.

Krisemaksimering er ikke å være realist. 

Jeg bare uttaler meg i worst scenario. Jeg mener vi er i en  potensiell krise ved skader/suspensasjon på flere spillere. Cedric som erstatter for Tomi er milevis unna å være bra nok. Selv når Xhaxa er borte så ser man at kvaliteten faller kraftig. Det er poenget. Får vi skader så er kvaliteten på våre nest beste menn langt unna nok kvalitet per dags dato.

At ingen spillere kom inn nå, "tar amerikanerne som et markedsstunt" lå i lufta. Først må du kvitte deg med lønnsluk som ikke passer inn i vår nye retning så kan du bygge på nytt når du vet hvem du vil ha!

 

Jeg trur vi ender på nr 6, men håpet er selvfølgelig 4

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Jeg bare uttaler meg i worst scenario. Jeg mener vi er i en  potensiell krise ved skader/suspensasjon på flere spillere. Cedric som erstatter for Tomi er milevis unna å være et bra nok. Selv når Xhaxa er borte så ser man at kvalitet faller kraftig. Det er poenget. Får vi skader så er kvaliteten på våre nest beste menn langt unna nok kvalitet per dags dato.

At ingen spillere kom inn nå, "tar amerikanerne som et markedsstunt" lå i lufta. Først må du kvitte deg med lønnsluk som ikke passer inn i vår nye retning så kan du bygge på nytt når du vet hvem du vil ha!

 

 

De fleste lag, kanskje med unntak av City, er 'I en potensiell krise ved skader/suspensjoner på flere spillere'. Du snakker som at det garantert kommer til å skje.

Som @Orakelet sier over:

"Vi har 17 kamper igjen av sesongen vår. 2 kamper i februar, 3 kamper i mars, 5 kamper i april 3 kamper i mai og 3 kamper som mangler dato (nærliggende å tro at det blir 1-2 i mars og en i mai). Et relativt jevnt kampprogrammer med lite risiko for slitasje. Det vil si at vi i stor grad (sett ingen skader som er spesiell store) kan spille med de samme 11 spillerne. Ramsdale, Tomi, White, Gabriel, Tierney, Partey, Xhaka, Ødegaard, Saka, Martinelli, Lacazette"

Sannsynligvis blir noen spillere skadet, men forhåpentligvis ikke over lengre perioder. Ja, det kan dukke opp røde kort, men dette er tilsynelatende et problem det jobbes med. Men selvsagt, vi har lite innflytelse på dommerne og vi har fått latterlig billige røde kort før(og motstanderlag har sluppet unna soleklare kort). 

Alle disse problemene(skader/suspensjoner og røde kort) kan skje alle de andre lagene vi slåss om topp 4 mot. De vil også kunne få problemer om det samme skjer med de, akkurat som at vi kan bli mindre påvirket av det enn man tror. Det kommer mye an på hvilke kamper(motstander) eventuelle spillere mister/ikke mister. 

Ta eksempelet ditt med Cedric og Tomi feks. Cedric kan fint fungere på høyrebacken i en kamp eller to. Selvsagt vil vi være svekket om Tomi forsvinner over flere kamper, men det samme gjelder de andre lagene rundt oss om de mister spillere over lengre perioder.

Det å gå rundt å forvente det verste blir fryktelig pessimistisk. Selvsagt, det kan skje, men hvor stor er sannsynligheten for det? 

Link to comment
Share on other sites

Mirror mener at vi ser på muligheten til å hente franske Evan Ndicka fra Eintracht Frankfurt til sommeren. 22 år gammel(23 i august) venstrebeint midtstopper. 192 høy ifølge Transfermarkt og veldig god i luftdueller ifølge whoscored. 

Kan gi Gabriel litt konkurranse. Kan også tyde på at enten Holding eller Saliba kommer til å bli solgt hvis vi skulle klare å få hentet Ndicka.

Kontrakten hans går ut sommeren 2023, så Frankfurt skal være villige til å slippe ham for rundt £17.5 mill. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Et nytt rykte som har dukket opp de siste dagene er at vi skal være interessert i Armando Broja, som har en veldig god sesong i Southampton. Han er dog Chelseaspiller og det spørs om de vil selge til oss. 

Annet om Broja. Han er født i England, med albanske røtter og spiller landskamper for Albania. Han er 20 år gammel(21 i september), 191 cm høy(Transfermarkt). Han skal være ganske rask, ha gode pasnings- og dribleferdigheter(kan spille på begge vingene) samt er veldig god på hodet. Enkelte har sammenlignet ham med Giroud, bare med fart. Spillerne han selv har sagt han ønsker å etterligne er Drogba og Ronaldo Nazario.

Ifølge Transfermarkt er markedsverdien hans pr må €9 mill, men den kommer garantert til å økes frem mot sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Simbad said:

Et nytt rykte som har dukket opp de siste dagene er at vi skal være interessert i Armando Broja, som har en veldig god sesong i Southampton. Han er dog Chelseaspiller og det spørs om de vil selge til oss. 

Annet om Broja. Han er født i England, med albanske røtter og spiller landskamper for Albania. Han er 20 år gammel(21 i september), 191 cm høy(Transfermarkt). Han skal være ganske rask, ha gode pasnings- og dribleferdigheter(kan spille på begge vingene) samt er veldig god på hodet. Enkelte har sammenlignet ham med Giroud, bare med fart. Spillerne han selv har sagt han ønsker å etterligne er Drogba og Ronaldo Nazario.

Ifølge Transfermarkt er markedsverdien hans pr må €9 mill, men den kommer garantert til å økes frem mot sommeren. 

Jeg har sett han spille noen kamper i det siste og jeg har latt meg imponere. Visst sløser han en del med sjansene, men han kommer til dem og er et konstant uromoment. Han er en fantastisk kriger!

Jeg hadde blitt glad hvis han kom, men siden det er Chelsea som eier ham, så anser jeg dette for å være helt uaktuelt.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Jeg har sett han spille noen kamper i det siste og jeg har latt meg imponere. Visst sløser han en del med sjansene, men han kommer til dem og er et konstant uromoment. Han er en fantastisk kriger!

Jeg hadde blitt glad hvis han kom, men siden det er Chelsea som eier ham, så anser jeg dette for å være helt uaktuelt.

Vi får sikkert muligheten til å signere ham når han har fylt 32 år, og har en ukeslønn på £400 000 :) 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tapapa said:

Jeg har sett han spille noen kamper i det siste og jeg har latt meg imponere. Visst sløser han en del med sjansene, men han kommer til dem og er et konstant uromoment. Han er en fantastisk kriger!

Jeg hadde blitt glad hvis han kom, men siden det er Chelsea som eier ham, så anser jeg dette for å være helt uaktuelt.

Broja ser ut som en spiller som kommer til å bli god. Hvor god er vanskelig å si, men han har utvilsomt ferdighetene og fysikken. Der jeg er nesten mest imponert er mentaliteten hans. En virkelig "gutsy" spiller som jobber knallhardt.

Chelsea eier han, og jeg klarer ikke å se for meg at de er så dumme at de slipper han til oss. Når de solgte Tammy Abraham forrige sesong så var det jo av nettopp samme grunn.

Er lov å håpe selvsagt!

Link to comment
Share on other sites

Har dukket opp litt rykter om spanske Fabian Ruiz, som spiller for Napoli, i det siste. Venstrebeint midtbanespiller som er 189 cm høy(Transfermarkt). 25 år gammel (26 i april). 

De siste kampene har vi sett Xhaka lenger oppe i banen som en 8-er, en rolle Ruiz har vært god i. Han kan også spille dypere slik Xhaka har gjort tidligere. Ruiz skal være en veldig god pasningsspiller og skytter. Sett på som en av Serie As beste midtbanespillere. 

Markedsverdien ifølge Transfermarkt er €55 mill, men kontrakten hans går ut sommeren 2023 og vil være mulig å få langt billigere denne sommeren. Mirror opererer med en pris på £16 mill. 

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Simbad said:

Har dukket opp litt rykter om spanske Fabian Ruiz, som spiller for Napoli, i det siste. Venstrebeint midtbanespiller som er 189 cm høy(Transfermarkt). 25 år gammel (26 i april). 

De siste kampene har vi sett Xhaka lenger oppe i banen som en 8-er, en rolle Ruiz har vært god i. Han kan også spille dypere slik Xhaka har gjort tidligere. Ruiz skal være en veldig god pasningsspiller og skytter. Sett på som en av Serie As beste midtbanespillere. 

Markedsverdien ifølge Transfermarkt er €55 mill, men kontrakten hans går ut sommeren 2023 og vil være mulig å få langt billigere denne sommeren. Mirror opererer med en pris på £16 mill. 

Aldri sett han her Ruiz, noen som har formening om han er god nok ifht andre vi er/har vært linka til?

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Marius- said:

Aldri sett han her Ruiz, noen som har formening om han er god nok ifht andre vi er/har vært linka til?

Jeg har ikke sett ham spille selv, men her er statistikkene hans sammenlignet med Xhaka:

Link

Utifra statistikkene synes jeg det ser ut som at han er ganske lik Xhaka, bare enda bedre offensivt. Nå skal det sies at han kun har spilt i La Liga og Serie A(114 kamper). 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Jeg har ikke sett ham spille selv, men her er statistikkene hans sammenlignet med Xhaka:

Link

Utifra statistikkene synes jeg det ser ut som at han er ganske lik Xhaka, bare enda bedre offensivt. Nå skal det sies at han kun har spilt i La Liga og Serie A(114 kamper). 

Okei, statistikker syntes jeg ofte er vrøvl. Der kunne man få Brede Hangeland til å se ut som en verdensstjerne hvis man ville... Noe vi alle vet han aldri har vært ;)
Uansett, spennende og muligens verdt en gamble, hvis sommerprisen som rapporteres stemmer. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Marius- said:

Okei, statistikker syntes jeg ofte er vrøvl. Der kunne man få Brede Hangeland til å se ut som en verdensstjerne hvis man ville... Noe vi alle vet han aldri har vært ;)
Uansett, spennende og muligens verdt en gamble, hvis sommerprisen som rapporteres stemmer. 

Statistikk er ingenting mer enn data som er samlet opp. Det kan ikke være vrøvl.

Men det kan misbrukes og misforstås. Man må ta andre faktorer med i beregninga også. Som posisjon på banen, rolle for laget, nivået på motstanderlag og medspillere samt antall minutter spilt.

Xhaka har spilt nesten dobbelt så mange kamper(90 minuttere) gjennom karrieren som Ruiz, men er også 4 år eldre. Xhaka har spilt i en av Europas hardeste ligaer(om ikke den hardeste) siden 2016. Ruiz har spilt i Napoli siden 2018. Begge har 22 assist for lagene sine gjennom karrieren, Ruiz har 20 karrieremål, Xhaka har 17.

Går vi for kun statistikkene fra de to spillernes nåværende klubber har Xhaka spilt 14,356 minutter for Arsenal mens Ruiz har 8,872 minutter for Napoli. Xhaka har 9 mål og 16 assist på de minuttene, mens Ruiz har 16 mål og 13 assist. 

Xhakas 'non penalty expected goals + assists pr 90 mins) (0.12) er en god del svakere enn Ruiz (0.26). 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Var jo poenget mitt, at man kan bruke statistikk for å få «alle» til så se gode ut, basert på selektivitet i datagrunnlaget. Uansett, så har xhaka da altså 2 år mer i nåværende klubb, men 14.3k min, mot ruiz 8.8k. Kan det bety at han er mer skadeutsatt? Var han kanskje ikke fast på laget fra begynnelsen? Nå har xhaka vært veldig lite skadd i Arsenal generelt. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...