Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

1 hour ago, elx said:

Veldig fin den regningen der Orakelet. Og jeg er forsåvidt enig.

Mitt valg ville også vært Gabriel. Men jeg ville også ha hentet inn f.eks Dybala(som er på free transfer etter sesongen).

 

Begge disse kan enkelt spille på kant i tillegg til spiss, Dybala har vel også spilt en del OMS?

Takk for det!

 

Helt enig. Jesus kan ikke være eneste signering på topp - og Dybala er jeg enig i kan være en god mann. Spesielt det du sier om å kunne spille flere posisjoner offensivt er viktig når man tenker robusthet, slitasje og potensielle skader. 
 

Elneny som nevnes mener jeg må få en ny kontrakt så lenge han synes rollen han har er grei. Spillere av hans kaliber som er tilfredse med en backup-rolle er veldig vanskelig, nærmest umulig, å finne.

Jeg er heller ikke fremmed for ny kontrakt til Nketiah som en potensiell andrefiolin til Jesus. Den gutten har mange egenskaper jeg liker - og hvem vet hvordan han utvikler seg med enda mer spilletid? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Dybala er nok neppe aktuell. "Gratis" med en ukeslønn på sikkert £300.000+

Er også en del plaget av skader på tross av at han spiller i Italia hvor belastningen er lavere enn i England.

 

Skal selvfølgelig ikke signeres med den lønnen. Men klarer vi en lønn på 200 ish, så er det en no-brainer. 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, elx said:

Skal selvfølgelig ikke signeres med den lønnen. Men klarer vi en lønn på 200 ish, så er det en no-brainer. 

Liker Dybala, eller likte er vel kanskje bedre. Er en del år siden han har vært på sitt beste. Blir 29 år gammel i år og har aldri spilt toppfotball utenfor Italia.

For meg er det en brainer. Et kjøp som verken er langsiktig eller kortsiktig mtp. at han ikke har vært på sitt beste på flere år, ikke har spilt i England før og attpåtil har slitt med skader.

De siste 3 sesongene har han hatt henholdsvis 5, 11 og 4 ligamål og så langt denne sesongen har han 8 ligamål.

Omtrentlig 1. mål pr. 3,8 kamper. Ikke akkurat noe jeg hadde svidd av hele opplegget for for å være ærlig.

God på sitt beste? Ja absolutt. Et godt kjøp for et Arsenal lag som prøver å bygge opp noe spesielt både i form av mentalitet og kvalitet ved siden av å ha alderen litt på sin side? Nja..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke motstander av elneny som backup på lav lønn. Men stusser litt over hypen som kommer nå etter en eller to gode kamper. Mulig elneny faktisk passer oss bedre med arteta sitt nåværende oppsett, der har vi ikke sett noe særlig av han før nå.

Uansett var Elneny langt unna svaret under tidligere managere, der han fikk spille endel. Og under arteta sin første tid. Han har så langt Iår spilt 350min pl fotball. Mens han i 20/21 spilte nesten 1600min. Av det jeg så i 20/21 så griner jeg ikke om han forsvinner. Jeg kan vagt huske at han og laget har hatt enkelte kamper i enkeltsesonger der han har vært veldig god, men over tid har det ikke vært stabilt.

Jeg regner nesten med han fortsetter å starte fremover, og da får vi se om dagens arteta ball passer han så godt eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Marius- said:

Jeg er ikke motstander av elneny som backup på lav lønn. Men stusser litt over hypen som kommer nå etter en eller to gode kamper. Mulig elneny faktisk passer oss bedre med arteta sitt nåværende oppsett, der har vi ikke sett noe særlig av han før nå.

Uansett var Elneny langt unna svaret under tidligere managere, der han fikk spille endel. Og under arteta sin første tid. Han har så langt Iår spilt 350min pl fotball. Mens han i 20/21 spilte nesten 1600min. Av det jeg så i 20/21 så griner jeg ikke om han forsvinner. Jeg kan vagt huske at han og laget har hatt enkelte kamper i enkeltsesonger der han har vært veldig god, men over tid har det ikke vært stabilt.

Jeg regner nesten med han fortsetter å starte fremover, og da får vi se om dagens arteta ball passer han så godt eller ikke. 

Elneny har vært meget god de siste to kampene. Dekker mye rom defensivt og har vært god med ball. Det er vanskelig å imponere da man ikke får spille kamper. Elneny har rutinen, og viktig at vi må ha noen av de i ei gruppe. Ut ifra det som skrives er han viktig i garderoben og det er aldri noe sutring. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Bekkern said:

Elneny har vært meget god de siste to kampene. Dekker mye rom defensivt og har vært god med ball. Det er vanskelig å imponere da man ikke får spille kamper. Elneny har rutinen, og viktig at vi må ha noen av de i ei gruppe. Ut ifra det som skrives er han viktig i garderoben og det er aldri noe sutring. 

Jeg har alltid likt Elneny, i motsetning til hva @Marius-antyder. 
 

for øvrig enig i hva du skriver, mr. Beerman

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Jeg er ikke motstander av elneny som backup på lav lønn. Men stusser litt over hypen som kommer nå etter en eller to gode kamper. Mulig elneny faktisk passer oss bedre med arteta sitt nåværende oppsett, der har vi ikke sett noe særlig av han før nå.

Uansett var Elneny langt unna svaret under tidligere managere, der han fikk spille endel. Og under arteta sin første tid. Han har så langt Iår spilt 350min pl fotball. Mens han i 20/21 spilte nesten 1600min. Av det jeg så i 20/21 så griner jeg ikke om han forsvinner. Jeg kan vagt huske at han og laget har hatt enkelte kamper i enkeltsesonger der han har vært veldig god, men over tid har det ikke vært stabilt.

Jeg regner nesten med han fortsetter å starte fremover, og da får vi se om dagens arteta ball passer han så godt eller ikke. 

"hypen" kommer vel sannsynligvis av at man innser at han innehar gode nok kvaliteter til å være en særdeles god backup-spiller og som ikke koster like mye som andre å ha ansatt i klubben. Man kan ikke utelukkende ha ekstrem-spillere i stallen med dertil kontrakter. Det har vi prøvd, og ingen kan vel si at det har gått spesielt bra...

Så min hype er at han gjør sine saker veldig godt som backup, er solid mot bedre motstand og virker å ha en veldig profesjonell og positiv holdning.

Link to comment
Share on other sites

Er Elneny det "dårligste" alternativet vi har på midtbanen av 4-5 spillere så har vi en god tropp. Når Elneny er den 3. beste midtbanespilleren vår så forteller det litt om at kvaliteten på troppen ikke er helt der.

Sambi Lokonga er en for fremtiden, men er p.t. bak Elneny. Tar gjerne en ny kontrakt på Elneny, men det må i mine øyne kjøpes inn en som er på et nivå som er høyere eller minst like bra som det Partey/Xhaka allerede er på, men med potensial til å bli enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg har alltid likt Elneny, i motsetning til hva @Marius-antyder. 
 

for øvrig enig i hva du skriver, mr. Beerman

Meg bekjent vil du jo aldri selge noen, og alt vi har er godt nok :) 

Ellers artig «tolkning» på mitt svar via en annens svar, men med tagging av meg! Vet ikke helt hva du forsøkte få frem der. 

Regner med Egyptern spiller ut sesongen, og spiller han godt hele veien vil det overraske meg om han ikke blir tilbudt en kontrakt i en eller annen form. Så får vi se om han klarer det over flere kamper da, eller om sambi overtar plassen igjen for den saks skyld. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Marius- said:

Ellers artig «tolkning» på mitt svar via en annens svar, men med tagging av meg! Vet ikke helt hva du forsøkte få frem der. 

De t var jo akkurat det jeg prøvde å få frem. Jeg svarte jo @Bekkernsamtodog som jeg henviste til deg. 
 

27 minutes ago, Marius- said:

Meg bekjent vil du jo aldri selge noen, og alt vi har er godt nok

Her har du jo delvis rett. Jeg er ikke tilhenger av kjøp i hytt og pine - og synes det er spesielt vanskelig å go slipp på akademispillere (vet at Elneny ikke er det altså. 
 

av spillere som ønskes solgt av meddebatanter (virker det som) ønsker jeg å beholde Elneny, Xhaka, Nketiah og Favares. 
 

spillere som gjerne må selges, er Guendouzi, Torreira, Holding, Leno (liker ham, men han stikker uansett). Mavropanos, AMN (selv om jeg har en soft spot for ham). Lacazette, Holding, Mari, Bellerin og kanskje også Soares

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir regelmessig kalt "kjerring" av @Ben Elfen.... men jeg er helt enig med han.

Kjøp og salg er nærmest årsaken til at vi har prestert som vi har gjort siste årene. Dårlige kjøp - og dårlige salg. Nå har derimot den skuta snudd - og den har snudd no jævlig. Salgene/lånene vi gjør er riktige, viktige og økonomisk smarte. Kjøpene vi har gjort har vist seg å være 90% solide, og de resterende 10% kommer bare et par spillere får mer veiledning og erfaring. Når det gjelder oppsummeringen på de man ønsker beholdt og solgt så er jeg så enig så enig (foruten at jeg har ingen form for soft spot for AMN....)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Orakelet said:

Jeg blir regelmessig kalt "kjerring" av @Ben Elfen.... men jeg er helt enig med han.

Kjøp og salg er nærmest årsaken til at vi har prestert som vi har gjort siste årene. Dårlige kjøp - og dårlige salg. Nå har derimot den skuta snudd - og den har snudd no jævlig. Salgene/lånene vi gjør er riktige, viktige og økonomisk smarte. Kjøpene vi har gjort har vist seg å være 90% solide, og de resterende 10% kommer bare et par spillere får mer veiledning og erfaring. Når det gjelder oppsummeringen på de man ønsker beholdt og solgt så er jeg så enig så enig (foruten at jeg har ingen form for soft spot for AMN....)

AMN bør beholdes som straffetager 😀
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Mente du å si at han er verdens beste straffetaker?

Here we go again!

Jeg mener at begge varianter kan benyttes, men kjenner jeg dere to rett så kommer dere til å kverulere en god stund.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tapapa said:

Here we go again!

Jeg mener at begge varianter kan benyttes, men kjenner jeg dere to rett så kommer dere til å kverulere en god stund.

 

 

Han skrev "bedre" og ikke beste også. 😂

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...