Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

50 minutes ago, Stefanb said:

Har over 200.000 pund i uka. Er ikke bedre enn Lacazette, Martinelli, Smith Rowe, Pepe eller Saka.

Er best som venstrekant og fungerer kun som spiss sammen med en partner/targetman.

Ellers takk.

Rashford blir en ny walcott. Nei takk. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sas2002 said:

Rashford blir en ny walcott. Nei takk. 

Walcott > Rashford

2 minutes ago, bergkampje said:

Meldes hardt om Cody Gakpo fra PSV til Arsenal i nederlandske medier. Fet spiller, men tror det kan ta tid før han han er en toppspiller i PL

Gakpo hadde vært interessant, men han spiller for det meste på kanten og ikke som spiss (kun 3 kamper som spiss så langt denne sesongen mot 20 på kanten). Har dog fysikken til å spille på topp, men er ikke der han spiller. Signerte en ny kontrakt med PSV i vinter også, så han blir forholdsvis dyr.

Vi har blitt linket til Nunez, Gakpo, Rashford etc. Vanskelig å si hvem som blir hentet inn. Er dog ingen tvil om at vi er ute etter en ny spiss.

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/28/2022 at 11:10 PM, Rosicky07 said:

Går litt rykter om Dybala også. Den syns jeg et spennende, han er jo ekstremt god med ball i beina. 
 

Er vell fri transfer i sommer også.

Han er fri transfer, som ofte betyr høøøøøye lønns kostnader. MEN, jeg ville gjerne hatt han. 

Men han funker vel også best på topp sammen med en partner?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
1 minute ago, Orakelet said:

Ser mye rykter rundt Gabriel Jesus. Virker ganske sikkert at han forlater city i sommer - og hvis vi nå klarer CL og Jesus vil - så der jeg på han som nær perfekt.

 

påstås at vi er i advanced talks også.

Skeptisk, men fordelen er at man da ikke trenger tilpassing til PL

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marius- said:

Skeptisk, men fordelen er at man da ikke trenger tilpassing til PL

- Slipper å tilvennes PL

- Spiller en type fotball som likner eller er nær identisk med det vi ønsker å spille

- Han er ung, men med over 200 kamper for Man City allerede og nesten 100 mål for klubben

- virker å være profesjonell og hardtarbeidende

- kan bekle flere offensive posisjoner 

Alt i alt er det et meget høyt potensiale i den overgangen. Større enn 90% av de andre ryktene.

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Orakelet said:

- Slipper å tilvennes PL

- Spiller en type fotball som likner eller er nær identisk med det vi ønsker å spille

- Han er ung, men med over 200 kamper for Man City allerede og nesten 100 mål for klubben

- virker å være profesjonell og hardtarbeidende

- kan bekle flere offensive posisjoner 

Alt i alt er det et meget høyt potensiale i den overgangen. Større enn 90% av de andre ryktene.

 

 

Vi har god suksess med brasilianere som heter Gabriel. 
 

jeg sier kjør på

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Hva med Christopher Nkunku i Leipzig. 30 mål og 15 målgivende i år? Er ikke så høy da 1.78cm.

Har foreslått han tidligere, men virker å være på radaren til Bayern..

Hva med Richarlison hvis Everton rykker ned?

Link to comment
Share on other sites

For ett lag som scorer 90 mål minst i ligaen hver sesong så scorer Jesus altfor lite. Kunne hatt han som en rotasjonspiller, men mener vi må ha en skikkelig goalgetter. 

Men hvem vet, kan jo utvikle seg.  samme kan Eddie og Martinelli.

Balogun trenger ett utlån til minst,  vært dårlig for Middlesbrough.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tapapa said:

Der snakker vi virkelig en neve-magnet.

Helt enig, men han er god og en generell jævel å spille mot. Er han vår jævel så kan vi like han.

De siste 5 sesongene har han scoret 5 ligamål mindre enn Gabriel Jesus på tross for å ha spilt 1 sesong for Watford og 4 for Everton.

Premier League proven. Kan spille alle 3 posisjonene på topp (som Gabriel Jesus).

Pluss med Gabriel Jesus, Martinelli, Gabriel og Richarlison hadde vi hatt 4 (!) brasilianere i troppen. Kanskje vi kunne fått litt samba fotball på Ashburton Grove?

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Stefanb said:

Helt enig, men han er god og en generell jævel å spille mot. Er han vår jævel så kan vi like han.

De siste 5 sesongene har han scoret 5 ligamål mindre enn Gabriel Jesus på tross for å ha spilt 1 sesong for Watford og 4 for Everton.

Premier League proven. Kan spille alle 3 posisjonene på topp (som Gabriel Jesus).

Pluss med Gabriel Jesus, Martinelli, Gabriel og Richarlison hadde vi hatt 4 (!) brasilianere i troppen. Kanskje vi kunne fått litt samba fotball på Ashburton Grove?

Vil du ha Richarlison istedenfor Osimhen? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pirès#7 said:

For ett lag som scorer 90 mål minst i ligaen hver sesong så scorer Jesus altfor lite. Kunne hatt han som en rotasjonspiller, men mener vi må ha en skikkelig goalgetter. 

Men hvem vet, kan jo utvikle seg.  samme kan Eddie og Martinelli.

Balogun trenger ett utlån til minst,  vært dårlig for Middlesbrough.

Da må man se på de faktiske statistikkene for å forklare litt føler jeg...

Jesus har spilt 230 kamper for Manchester city. Av de har han startet 145 hvor han har blitt byttet ut 56 ganger, og kommet på som innbytter i 85 kamper. På de kampene har han putta 93 mål og 30 assists. alt dette på 6 sesonger.

Hvis vi da går ut ifra at han har i snitt spilt 75 minutter de gangene han har blitt byttet ut, og 30 minutter de gangene han har blitt byttet inn.

89 kamper x 90 minutter = 8010 minutter
56 kamper x 75 minutter = 4200 minutter
85 kamper x 30 minutter = 2550 minutter
230 kamper som utgjør 14760 minutter spilt.
 

Dette gir Jesus 158 minutter spilt pr. mål, 492 minutter spilt pr. assist og 120 minutter pr. målpoeng.

Så skal jo dette naturligvis da ses i sammenheng med laget han har spilt på - men også at han har levd i skyggen av f.eks. Aguero i flere av de sesongene. Tatt med at han har gjort dette i alderen 19 til 25 år så jo dette også i veldig ung alder. 

Kan man forvente høyere snitt på målpoeng enn det? Med et slikt snitt ender man på 28,5 målpoeng pr sesong med kun PL-kamper. Tar man med 6 kamper som minimum i europa og minst 6 kamper i nasjonale turneringer (altså totalt 50 kamper i sesongen) - så blir det 37,5 målpoeng (sett at han spiller absolutt alt da naturligvis..) Skal man forvente mer av en spiss sånn egentlig? Til sammenlikning så har:

  • Henry ca ett målpoeng pr 101 minutt i Arsenal
  • Ian Wright ca ett målpoeng pr 140 minutt i Arsenal
  • Mo Salah ca ett målpoeng pr 103 minutt i Liverpool
  • Sergio Agüero ca ett målpoeng pr 105 minutt i Man City
  • Christiano Ronaldo ca ett målpoeng pr 133 minutt i Man Utd (helt andre tall i spania, men sammenlikner i PL)
  • Richarlison har ca ett målpoeng pr 231 minutt i Watford/Everton
  • Oshimen har ca ett målpoeng pr 144 minutt i sin karriere (for interesse siden han er nevnt nylig i denne tråden)
  • Aleksander Isak har ca ett målpoeng pr 226 minutt i Real Sociedad

Jeg mener at det hele bunner litt i hva vi trenger og hva vedkommende først og fremst skal gjøre. Jeg mener vi trenger noen som umiddelbart er en tydelig forsterking. Som vi vet håndterer Premier League og språk. Vedkommende må være ung mtp det sosiale og hva det er man forsøker å bygge i klubben. Spilleren burde være kjent med den typen spillsystem vi ønsker å ha (presse høyt og aktivt også med offensive ledd, mye bevegelse, hurtig i lengderetning, og teknisk fotball).

For meg så er Gabriel Jesus nærmest perfekt. Jeg tror faktisk ikke det er mange andre jeg heller ville hatt. Han har også den fordelen at han er kjent med Arteta fra før og kommer fra nettopp Man City som vi vel må innrømme er det vi forsøker å kopiere med en liten egen vri.

En annen ting vi må ta høyde for er at uansett om vi klarer 4. plassen - så er vi fortsatt ikke en klubb som f.eks. Mo Salah (Jeg vet han ikke er spiss) vil vurdere. Heller ikke Mbappe, Haaland eller Vlahovic vil velge oss. Og det er vel kun disse typen spillere som er høyere enn Jesus på statistikken. Spillere som kanskje kunne ha vurdert det er i mine øyne f.eks. Lewandowski (om han ønsker å prøve seg i PL) - men han ville ikke være en "fremtid" - men en her og nå forsterkning av kortvarig glede. 

Nei - jeg er enda mer sikker etter denne natte-posten min... Gabriel Jesus ville for meg vært den ultimate signering på topp. Så kan man diskutere hvem som skal være spiss nummer 2. Da passer f.eks. Isak, Oshimen, Richarlison etc.

PS: all statistikk her er tatt veldig adhoc - og basert på et tålelig snitt av antall minutter pr kamp. Så litt mindre variasjon kan være tilfelle... Men ikke spesielt utslagsgivende for eller imot.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fin den regningen der Orakelet. Og jeg er forsåvidt enig.

Mitt valg ville også vært Gabriel. Men jeg ville også ha hentet inn f.eks Dybala(som er på free transfer etter sesongen).

 

Begge disse kan enkelt spille på kant i tillegg til spiss, Dybala har vel også spilt en del OMS?

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen grunn til å ikke forlenge med Elneny. Han klager og sutrer ikke, selv om han får lite spilletid. I tillegg har han til tider imponert når han har fått sjansen til å spille. Han vil også forlenge selv også.

Mohamed Elneny delivers honest verdict on Arsenal future amid contract speculation - football.london

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tapapa said:

Det er ingen grunn til å ikke forlenge med Elneny. Han klager og sutrer ikke, selv om han får lite spilletid. I tillegg har han til tider imponert når han har fått sjansen til å spille. Han vil også forlenge selv også.

Mohamed Elneny delivers honest verdict on Arsenal future amid contract speculation - football.london

Jepp, den perfekte squadspilleren.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...