Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

Guest kellex

Begynner nå egentlig å bli lei av å høre dansken åpne kjeften. Han er ung bevist lite. Ikke er han fast på et lag som sliter så håper heller at han blir fast inventar først og prester over et par år før han skal mene så alt for mye.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

ser ut som bendtner blir mer eller mindre fast på laget i år, tror han hadde 12-14 mål i fjor og med litt mer spilletid så burde han kunne nå 20 mål denne sesongen..

 

ka tror dere??

 

likte innstillingen til bendtner og mot slutten av sesongen, ser ut som han har skjønt at han må jobbe skikkelig for og bli god og godt likt blandt fansen,

Link to comment
Share on other sites

Gi Bendter tillit, spilletid og litt tid så kommer han til å bøtte inn med mål, det er jeg helt sikker på. Scorte 15 mål i forrige sesong, og gutten er bare 21 år!

 

Mange klager på at han misser utrolig mange sjanser(noe som forsåvidt er sant), men det betyr jo egentlig at han er meget flink til å finne rom, skaffe seg bra posisjoner og komme til avslutninger. Han har også en "jeg skal bli best" attitude(hverfall om man skal tru på media) og det liker jeg, selv om han kan virke litt vel cocky iblant.

 

Regner med at Bendtner er en av grunnene til at Wenger virker litt nølende med å kjøpe inn en ny spiss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig usikker på Bendtner.

Vi har vel vært litt bortskjemt med fabelaktige spisser i Arsenal de siste årene,tenker da på spillere som Wright,Bergkamp,Anelka og ikke minst Henry.

Hvor mange spisser i denne klassen har vi sett fra Norden de 10 siste årene,ikke mange i mine øyne.

Så gjenstår det å se om Bendtner kan bli en slik superstjerne,jeg har mine tvil ,men håper selfølgelig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig usikker på Bendtner.

Vi har vel vært litt bortskjemt med fabelaktige spisser i Arsenal de siste årene,tenker da på spillere som Wright,Bergkamp,Anelka og ikke minst Henry.

Hvor mange spisser i denne klassen har vi sett fra Norden de 10 siste årene,ikke mange i mine øyne.

Så gjenstår det å se om Bendtner kan bli en slik superstjerne,jeg har mine tvil ,men håper selfølgelig!

Kor gamle var dei når dei kom til Arsenal?

 

Ian Wright - 28 år

Bergkamp - 26 år

Anelka - 18 år (dro når han var 20)

Henry - 22 år

Adebayor - 22 år

 

Med unntak av Nicholas........

 

- Bendtner og Jay Simpson er født samme årstall (dog nesten 11 mnd eldre)

- to år yngre enn diaby

- 3 år yngre enn Clichy

- 1 år yngre enn wonderboy cesc

- 1 1/2 år yngre en gabriel agbonlahor

- like gammel som anderson i manU

- 1 1/2 år yngre enn Nani

- 1/2 år eldre enn Alexandre Pato

- 1 år yngre enn Ryan Babel

- 1 år yngre enn John Obi Mikel

- like gammel som Mame Biram Diouf

 

 

... tenk på det før det konkluderes....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt veldig store forventninger til Bendtner hele tiden. I motsetning til en del her på forumet så synes jeg han er en meget god avslutter, med beina så vel med hodet. Problemet slik jeg ser det er at han fortsatt løper litt panisk mye, som en som er desperat ung mann som vil imponere treneren. Det medfører at han i blant er for sliten når han kommer til sjanser.

 

Gutten må lære å rasjonere litt på kreftene slik at han har litt ekstra krutt i beina når han kommer til sjanser. Midtbanespillere løper nesten hele tiden, men de er ikke i samme grad som spisser avhengige av lange løp i full gallopp. Derfor er spisser ofte blant de raskeste på banen og folk med ekstrem hurtighet har ofte dårligere kondisjon enn folk som ikke er like eksplosive (ikke det at Bendtner er ekstremt hurtig, men håper folk forstå hva jeg prøver å si ;) ).

 

Jeg har veldig store forventninger til Bendter, håper han får en knallsesong i år. Jeg regner med at det er han som overtar plassen ved siden av RvP, ikke Eduardo eller Vela.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner hadde en fjorårssesong som var både opp og ned. Like mange kamper fra start som innhopp fra benken. Ble også satt på høyreflanken i en rekke kamper. Flere enn meg som ble oppgitt over sjansesløseri og småklumsing. Men vi er vel alle enige om at innsatsen og jobbingen hans har vært av høy klasse.

 

Jeg har ikke finregnet på det, men jeg vil tro at Bendtner var den mest effektive Arsenalspissen i forrige sesong. Mål pr. spilleminutt. På tross av sjansesløseri. Det er ganske imponerende.

 

Hva kan vi så forvente fra dansken i kommende sesong?

 

- Mer spilletid, og oftere fra start

- Naturlig førstevalg som enslig spiss i 4-5-1

- Bedre oversikt og større ro

- Begynner å få god erfaring, noe som vil redusere sjansesløseri

- Fysisk ennå sterkere og tøffere

 

På bakgrunn av dette, blir jeg ikke overrasket om Bendtner putter 30 mål kommende sesong. Det er ihvertfall lov å håpe. Liker gutten, jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kom ved en tilfeldighet inn på "tv2sporten.dk" akkurat nå, og der var det jammen meg en sak om Bendtner øverst!

 

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-23965479.html

 

Her sier Bendtners far, som også er hans agent, at han nærmer seg ny kontrakt med Arsenal. Veldig bra, jeg tror Bendtner kommer til å bli en av verdens beste spisser innen noen år! B)

Link to comment
Share on other sites

Kom ved en tilfeldighet inn på "tv2sporten.dk" akkurat nå, og der var det jammen meg en sak om Bendtner øverst!

 

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-23965479.html

 

Her sier Bendtners far, som også er hans agent, at han nærmer seg ny kontrakt med Arsenal. Veldig bra, jeg tror Bendtner kommer til å bli en av verdens beste spisser innen noen år! B)

Håper det, eg tviler; ikkje pga fotballspilleren Bendtner, men pga personen Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Bendtner er en spiller vi skal holde fast ved. Han er allerede bedre enn Adebayor (Wenger tok konsekvensen av det) og det er plenty uforløst potensiale igjen. Verdens beste, vel. Neppe, men han kan bli meget bra og dessuten gir han oss en ekstra dimensjon ingen andre i stallen kan gi. Pure power.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner er en spiller vi skal holde fast ved. Han er allerede bedre enn Adebayor (Wenger tok konsekvensen av det) og det er plenty uforløst potensiale igjen. Verdens beste, vel. Neppe, men han kan bli meget bra og dessuten gir han oss en ekstra dimensjon ingen andre i stallen kan gi. Pure power.

Ikke verdens beste, men en av dem. Om han klarer og fylle ut hele potensiale sitt og holde beina plantet på jorden vel og merke. Jeg har troa.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig ikke Bendtner scorer 30 neste sesong. Er redd han fort kunne endt opp med å bli slik Adebarndoor var denne sesongen da...

 

Håper heller han utvikler seg i et mer normalt tempo og er en av verdens beste spisser innen 5 år.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg enormt til å følge Bendtner videre i Arsenal. Har alltid hatt troen på gutten og er hellig overbevist om at han blir en viktig brikke i tiden som kommer. Tror også Wenger er av samme oppfatning. Dermed forsvinner han ikke til f.eks. Milan.

 

bendtner.jpg

2-1. Et magisk øyeblikk :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig usikker på Bendtner.

Vi har vel vært litt bortskjemt med fabelaktige spisser i Arsenal de siste årene,tenker da på spillere som Wright,Bergkamp,Anelka og ikke minst Henry.

Hvor mange spisser i denne klassen har vi sett fra Norden de 10 siste årene,ikke mange i mine øyne.

Så gjenstår det å se om Bendtner kan bli en slik superstjerne,jeg har mine tvil ,men håper selfølgelig!

Kor gamle var dei når dei kom til Arsenal?

 

Ian Wright - 28 år

Bergkamp - 26 år

Anelka - 18 år (dro når han var 20)

Henry - 22 år

Adebayor - 22 år

 

Med unntak av Nicholas........

 

- Bendtner og Jay Simpson er født samme årstall (dog nesten 11 mnd eldre)

- to år yngre enn diaby

- 3 år yngre enn Clichy

- 1 år yngre enn wonderboy cesc

- 1 1/2 år yngre en gabriel agbonlahor

- like gammel som anderson i manU

- 1 1/2 år yngre enn Nani

- 1/2 år eldre enn Alexandre Pato

- 1 år yngre enn Ryan Babel

- 1 år yngre enn John Obi Mikel

- like gammel som Mame Biram Diouf

 

 

... tenk på det før det konkluderes....

 

Godt poeng du har der,men er Bendtner god nok nå?

Talenter har vi mange av i klubben vår,,kanskje flere enn de fleste.

Poenget her er om vi er klare til å ta ligagull i år,og er Bendtner klar for oppgaven?

Talentet er uten tvil der,men holder det for oss i år?eller trenger han noen sesonger til?

Selv føler jeg at et kjøp av en spiss som huntelaar kan være det vi trenger for å ta steget,men selvfølgelig kan vi vente på at våre unge spillere skal utvikle seg vidre.

Spørsmålet er vel hvor mange av dagens seniorer som er villig til å gjøre det samme?

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg mmaelan.

 

I fjor ble det 15 nettkjenninger for dansken. Tror han tar et stort steg denne sesongen. Så langt har han vært veldig positiv i sesongoppkjøringen. I går var han omtrent med på alle målene som ble laget.

Jeg har også kjempetrua på Bendtner. Jeg blir ikke forundret i det hele tatt om han runder 20 mål i år.

 

Jeg ser nesten for meg at ved en skadefri tropp så ser midtbanen og angrepet vårt slik ut.

 

-----------Song-------------

VP--------Cesc-----Arshavin

-------Bendtner------------

-------------Eduardo--------

 

Da har vi to kanter som både kan legge inn og skyte, i tillegg til at de sammen med Cesc kan komme med den avgjørende pasningen. Arshavin har jo innsats nok til å hjelpe Clichy bakover, noe som trengs, mens VP kanskje ikke er det samme arbeidsjernet. Bak ham er Sagna som er bunnsolid defensivt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg mmaelan.

 

I fjor ble det 15 nettkjenninger for dansken. Tror han tar et stort steg denne sesongen. Så langt har han vært veldig positiv i sesongoppkjøringen. I går var han omtrent med på alle målene som ble laget.

Jeg har også kjempetrua på Bendtner. Jeg blir ikke forundret i det hele tatt om han runder 20 mål i år.

 

Jeg ser nesten for meg at ved en skadefri tropp så ser midtbanen og angrepet vårt slik ut.

 

-----------Song-------------

VP--------Cesc-----Arshavin

-------Bendtner------------

-------------Eduardo--------

 

Da har vi to kanter som både kan legge inn og skyte, i tillegg til at de sammen med Cesc kan komme med den avgjørende pasningen. Arshavin har jo innsats nok til å hjelpe Clichy bakover, noe som trengs, mens VP kanskje ikke er det samme arbeidsjernet. Bak ham er Sagna som er bunnsolid defensivt.

 

BE

 

Oppstillingen der ser jo mildt sagt utrolig ut... Men tror du virkelig Wenger vil kjøre RvP på kanten? Det har vel nesten ikke skjedd enda. Mulig RvP får Eduardo sin plass, også Arshavin på høyre og Rosicky/Nasri på venstre?

Link to comment
Share on other sites

Nei desverre tror jeg ikke det, men jeg håper det inderlig.

 

BE

 

 

Ja RvP spiller jo veldig bra på kant for Nederland, så hvorfor ikke for oss? Da får han komme fra sin favorittposisjon gang på gang, og vi kan nyte godt av hans kreativitet.

 

Vi får se.. men jeg tror nok ikke det jeg heller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig enig med det som blir sagt her om Bendtner. Tror han kan putte 20-25 mål så sant han får litt mer spilletid. Syns Bendtner gjorde store fremskritt som en lagspiller forrige sesong og gjorde tross alt 15 mål. Han har jo ikke noen skadeproblemer av betydning så vidt jeg vet, i motsetning til de to andre spissene vi har.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...