Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

i db står det

 

«

 

- Nicklas var sammen med en gruppe venner inne på klubben, og så bare ut til å ville slappe av etter kampen. Men av en eller annen grunn var beltet hans løsnet da han dro klokka fire, og buksa hans begynte å gli nedover, beskriver en kilde.

 

- Han forsøkte å dra den opp, men en av dørvaktene var mer opptatt av å få ham inn i bilen, så det gikk dårlig, fortsetter kilden.»

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Dette er altså en spiller som for 2(!) dager siden uttalte at han tror han kan bli verdens beste spiller!!!

Tydelig at det er stor forskjell på ord og handling hos den karen...

 

Nå må dere slappe litt av her da. Gutten er bare 20 år, og dette er første gangen han har havnet i en slik situasjon.

 

Steven Gerrard var kjent som en festløve av dimensjoner når han var på samme alder som Bendtner, og han er da vitterlig en av verdens beste spillere i dag. Man kan bli en spiller i verdensklasse, selv om man skeier ut en gang. Så lenge han tar lærdom av det han har gjort, så er ikke dette noe problem i det hele tatt. Men dersom det gjentar seg, så er hans tid i klubben over.

 

Vi må huske på at Bendtner er bare ett vanlig menneske på lik linje med oss andre. At han tjener mer penger enn oss, og er en profesjonell fotballspiller, har overhodet ingenting med saken å gjøre.

 

 

Det finnes ingen unnskyldninger for dette. Uakseptabel oppførsel og vitner om en useriøs idrettsutøver. Her har fremdeles en del fotballspillere mye å lære. Dette hadde vært helt utenkelig for en idrettsutøver som virkelig går for å bli best - jfr. Ole Einar Bjørndalen, Vebjørn Rodal, osv. Alkohol har tydelig vært inne i bildet. Alkohol og toppidrett hører slett ikke sammen. Arsenal ønsker å være en klubb i verdensklasse, da er ikke dette akseptabelt. Selg dansken, som ikke er i nærheten og heller aldri kommer til å bli i nærheten av det som kreves av en verdensklasse spiss - som er det Arsenal trenger.

 

At han er profesjonell fotballspiller har selvsagt også noe med saken å gjøre. Å være i hans posisjon forplikter som forbilde både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Fælt så moralistiske folk var da. Han tar seg en tur på byen etter en gedigen nedtur, mange 20 åringer har nok gjort mye verre ting en det.

 

Den som er fri for synd får vel kaste den første steinen, mange syndfrie personer her på forumet skjønner jeg :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er viktig å få vite hva som EGENTLIG skjedde før man begynner å uttale seg og henge ut Bendtner. Hvis det var slik at Bendtner var stup full og var tulling på byen, synes jeg en bot er straffende. Som forbilde for andre er disse bildene uansett ikke bra. Jeg kan skjønne at Bendtner er frustrert. Vi taper en semi-finale, han kom inn og var en av våre klart beste, jobber hardere enn sin "rival" og har vist bedre form i det siste enn Ade som har spilt mer enn dansken. Å kasta han vekk fra klubben blir nok litt drøyt, men vi får se hvordan han reagerer på hendelsen.

 

Dersom han ikke skjerper seg og viser samme dårlige holdning, kan jeg forstå at man vil ha han ut av klubben. Hvis han derimot skjerper seg, som jeg også håper han vil gjøre, blir dette en god erfaring for han. Husk at han fortsatt er ung, så han kan forandres - også holdningene hans. Det viktigste er ikke å se på potensialet han har, men endring i prestasjoner denne sesongen. Vi har tydelig sett forbedringer, men det jeg heller lurer på er om han vil bli god nok. Dessverre har han kun én ekstrem-egenskap: Hodedueller der han er rettvendt. Ellers har han ikke ekstrem fart, avslutningsteknikk, fotballforståelse, arbeidskapasitet eller andre egenskaper som kan skille han ut fra de fleste andre spisser. Han kan så klart utvikle mange av ferdighetene sine, men verdensklasse på en av disse områdene vil han aldri bli når han ikke har vist et høyt nivå i den alderen han er nå. Som en spiss fungerer han hverken optimalt som targetman eller som fox in the box. Faktisk er det slik at han spiller best når han er trukket litt ut på høyresiden, en plass for eksempel Walcott for det meste gjør det bedre på. Dessuten har Bendtner vist gjennom hele sesongen at han er klart best når han kommer innpå som innbytter. Om han noensinne vil bli en nøkkelspiller for oss er vanskelig å si grunnet hans unge alder, men med sine arrogante holdninger er jeg ikke sikker på om han kommer til å bli en stor stjerne for oss. Tidligere i posten nevnte jeg at holdninger også kan endres, noe vi har sett hos Eboue og van Persie. Forskjellen er at de to nevnte virkelig elsker klubben og er populære blant de andre spillerne. Bentley og Pennant var klart verre enn Bendtner, men de hadde begge de samme arrogante holdningene jeg ser i Bendtner. Jeg håper Bendtner proves me wrong! Personlig har jeg alltid hatt sansen for Jay Simpson, og synes at han bør få sjansen før han eventuelt drar fra klubben. Det blir spennende å se på konkurransen på spissplassene til neste år: Ade, Dudu, Bendtner, van Persie, Simpson og Vela.

 

EDIT: Ser nå at Bendtner har bedt om unnskyldning. Nå håper jeg at også følger opp på det han sier. Handling er sterkere enn ord!

Link to comment
Share on other sites

Fælt så moralistiske folk var da. Han tar seg en tur på byen etter en gedigen nedtur, mange 20 åringer har nok gjort mye verre ting en det.

 

Den som er fri for synd får vel kaste den første steinen, mange syndfrie personer her på forumet skjønner jeg :)

Er vel en viss forskjell mellom oss forumister og en som spiller på et av verdens beste fotballag og er et forbilde for tusenvis av barn og unge? SÅ hva folk her inne har gjort er vel strengt tatt helt uvesentlig.

Link to comment
Share on other sites

Han kan være glad han ikke har Rekdal som trener

 

Det er ikke sikkert det blir så mye mildere med Wenger.

 

Syntes det er fornuftig av han å gå så raskt ut med kommentarene sine og unnskyldningene. Det hele kommer derfor til raskt å bli lagt døde.

 

Men uansett. Dette er forbilder og slikt skal vel ikke skje.

Link to comment
Share on other sites

Har du et lag stappfullt av ungdommer og urutinerte spillere får du blant annet:

 

• Ekstrem svinging i prestasjoner, man kan gå fra det fantastiske til det pinlige i løpet av 90 minutter.

• Alle skal gjøre og lære av sine feil.

• Dårlig på konsentrasjon, god på energi

• Utenomsportslige hendelser, det er jo tross alt gutter vi snakker om her.

 

De som synes det er så utrolig sjarmerende med Arsenals unggutter må ta disse og flere punkter ”on board” fordi det kommer flere, tro meg, det kommer flere.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke første gang en ung gutt gjør noe dumt. :) Han har beklaget det og lagt dette bak seg, det får vi også gjøre. Hadde det vært noe som gjentok seg flere ganger så hadde det så klart vært noe helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Gitt at Bendtner er så full som det ser ut som han er, er det fryktelig uproft. Det er helt greit å ta seg en tur ut i ny og ne, men en real fyllekule?? Det er ikke noe for en toppidrettsutøver, da det kan ta over en uke før kroppen er tilbake på samme nivå igjen.

 

For fremtiden kan det vel være greit å vite for Nicky at han bør gi seg før man ikke klarer å telle antall pils/drinker/shots man har fått i seg...

 

Og dette er ikke første gang, han var ute i København og drakk sprit etter en landskamp i høst, kun få dager før han spilte ensom spiss mot Manchester City. Han var for øvrig fullstendig crap i den kampen, og vi tapte 3-0. Det vitner om utrolig dårlig holdninger, og ikke akkurat et lynskarpt hode heller...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Igjen er Bendtner ute og lufte selvtillititen :P

Liker gutten jeg!

 

Bedre enn Zlatan

isåfall må han lære seg å skyte med rista og begynne å sette sjansene sine.

 

Er da ikke tvil om at gutten har potensial til å bli bedre enn Zlatan. Bendtner har potensialet til å bli en av verdens beste spisser om han trener rett, og har den rette innstillingen. Jeg liker veldig godt vinnermentaliteten hans, og ambisjonsnivået hans, med det kan han nå langt. Han er jo meget god til å komme til sjanser, han har fysikk, spenst, kraft og styrken til å være en perfekt target i framtiden. I tilegg jobber han kolosalt. Det eneste han virkelig må trene på er avslutningene. ;)

Link to comment
Share on other sites

B)

Igjen er Bendtner ute og lufte selvtillititen :)

Liker gutten jeg!

 

Bedre enn Zlatan

isåfall må han lære seg å skyte med rista og begynne å sette sjansene sine.

 

Er da ikke tvil om at gutten har potensial til å bli bedre enn Zlatan. Bendtner har potensialet til å bli en av verdens beste spisser om han trener rett, og har den rette innstillingen. Jeg liker veldig godt vinnermentaliteten hans, og ambisjonsnivået hans, med det kan han nå langt. Han er jo meget god til å komme til sjanser, han har fysikk, spenst, kraft og styrken til å være en perfekt target i framtiden. I tilegg jobber han kolosalt. Det eneste han virkelig må trene på er avslutningene. :D

 

Man skal aldri si aldri, men aldri i verden om jeg tror Bendtner kommer til å bli bedre enn det Zlatan er nå! Og dette sier jeg ikke fordi jeg mener Bendtner er så dårlig, det er han jo ikke. Men Zlatan har denne sesongen vært rett og slett fenomenal. Bare se på målene han har scoret. Det er ikke spesielt mange tap-ins for å si det sånn.. Bendtner har potensiale til å score like mange i løpet av en sesong eller fler, men ikke bli like god som fotballspiller som det Zlatan er nå. Basta! ;) No shame in that

Link to comment
Share on other sites

B)

Igjen er Bendtner ute og lufte selvtillititen :)

Liker gutten jeg!

 

Bedre enn Zlatan

isåfall må han lære seg å skyte med rista og begynne å sette sjansene sine.

 

Er da ikke tvil om at gutten har potensial til å bli bedre enn Zlatan. Bendtner har potensialet til å bli en av verdens beste spisser om han trener rett, og har den rette innstillingen. Jeg liker veldig godt vinnermentaliteten hans, og ambisjonsnivået hans, med det kan han nå langt. Han er jo meget god til å komme til sjanser, han har fysikk, spenst, kraft og styrken til å være en perfekt target i framtiden. I tilegg jobber han kolosalt. Det eneste han virkelig må trene på er avslutningene. :D

 

Man skal aldri si aldri, men aldri i verden om jeg tror Bendtner kommer til å bli bedre enn det Zlatan er nå! Og dette sier jeg ikke fordi jeg mener Bendtner er så dårlig, det er han jo ikke. Men Zlatan har denne sesongen vært rett og slett fenomenal. Bare se på målene han har scoret. Det er ikke spesielt mange tap-ins for å si det sånn.. Bendtner har potensiale til å score like mange i løpet av en sesong eller fler, men ikke bli like god som fotballspiller som det Zlatan er nå. Basta! ;) No shame in that

 

 

En ting er ihvertfall sikkert. Skal man bli best i verden, må man tro man kan bli det. Basta

Link to comment
Share on other sites

;)

Igjen er Bendtner ute og lufte selvtillititen :)

Liker gutten jeg!

 

Bedre enn Zlatan

isåfall må han lære seg å skyte med rista og begynne å sette sjansene sine.

 

Er da ikke tvil om at gutten har potensial til å bli bedre enn Zlatan. Bendtner har potensialet til å bli en av verdens beste spisser om han trener rett, og har den rette innstillingen. Jeg liker veldig godt vinnermentaliteten hans, og ambisjonsnivået hans, med det kan han nå langt. Han er jo meget god til å komme til sjanser, han har fysikk, spenst, kraft og styrken til å være en perfekt target i framtiden. I tilegg jobber han kolosalt. Det eneste han virkelig må trene på er avslutningene. :)

 

Man skal aldri si aldri, men aldri i verden om jeg tror Bendtner kommer til å bli bedre enn det Zlatan er nå! Og dette sier jeg ikke fordi jeg mener Bendtner er så dårlig, det er han jo ikke. Men Zlatan har denne sesongen vært rett og slett fenomenal. Bare se på målene han har scoret. Det er ikke spesielt mange tap-ins for å si det sånn.. Bendtner har potensiale til å score like mange i løpet av en sesong eller fler, men ikke bli like god som fotballspiller som det Zlatan er nå. Basta! ;) No shame in that

 

 

En ting er ihvertfall sikkert. Skal man bli best i verden, må man tro man kan bli det. Basta

Helt klart.

En spiller som klarer å fremstå med så stort ego må være en spiller for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...