Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

Skal ikke stå på selvtilliten til Bendtner......

 

Confidence is something Bendtner is not short of and he is claiming a starting spot should be his.

 

"I'm very sorry to see Adebayor injured as we need him fit and to be playing in the league, But it does not really matter to me who is fit and available."

 

"I should start every game, I should be playing every minute of every match and always be in the team."

 

Arshavin was one of the stars of Euro 2008, but the Russian has not appeared on Bendtner’s radar.

 

"I've never seen Arshavin. I did not watch Euro 2008," he said. "I've no idea what sort of player he is."

 

Link : Mirror

Ut fra dette vil jeg helt klart ha Bendtner bort fra klubben. Dette han sier her er kanskje bra med tanke på hans egen selvtillit. Med tanke på alt annet er det ikke god lesning. Han viser liten respekt overfor sine lagkamerater når han sier han bør være fast. Da sier han jo at han er bedre enn 4 av 5 spisser; Walcott, Eduardo, Adebayor, vPersie og Vela. Og når han sier det han gjør om Arshavin, kan man jo lurer på om han i det hele tatt vet hva som rører seg i fotballverdenen utenfor hans eget hode...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Skal ikkje legge skjul på at eg er ein Bendtner-vennlig supporter. Potensialet i denne gutten er enormt.

 

Uttalelsene oser høy selvtillit, ingen tvil om det. Og ja, vi liker egentlig ydmyke spillere best. Men dette er på ingen måte respektløst ovenfor lagkamerater, han forsvarer ikkje sin ambisjon om fast plass med at de andre er rævva. Det er klart dette er selvsentrerte uttalelser han kommer med, men som alt annet som blir referert så er det antageligvis tatt ut av sammenheng.

 

Heller ikkje eg følger med på russisk ligaspill, eller fulgte med på UEFA køppen i fjor. Dog såg eg noen av russlands kamper i EM. Utover dette vet eg lite om Arshavin som spiller. Skal en vri Bendtners uttaleleser til noe positiv, kan en si at han ikke plasserer spillere i bås basert ut fra minimalt grunnlag.

 

Håper at vi, supporterne, i hvertfall gjør vårt til at Bendtner fortsetter karrieren i Arsenal i lang tid fremover. Og håper at han viser OSS respekt ved å være glad for å få spille for Arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

Gutten mangler bakkekontakt, uten tvil. Hvis han virkelig mener at han burde spille hvert minutt for Arsenal uansett, er han helt på jordet. Gutten har utvilsomt talent, men hvis han mener han er bedre enn Robin, Ade, Arshavin, Eduardo og Walcott så begynner jeg å lure. Direkte respektløst overfor de det gjelder! For SÅ god er ikke vår kjære danske!

Link to comment
Share on other sites

Gutten mangler bakkekontakt, uten tvil. Hvis han virkelig mener at han burde spille hvert minutt for Arsenal uansett, er han helt på jordet. Gutten har utvilsomt talent, men hvis han mener han er bedre enn Robin, Ade, Arshavin, Eduardo og Walcott så begynner jeg å lure. Direkte respektløst overfor de det gjelder! For SÅ god er ikke vår kjære danske!

Det er helt utrolig! Håper virkelig Wenger tar tak i dette for denne uttalelsen er helt absurd. Slik RvP spiller nå er slik en top striker skal spille, eller adebayor på denne tiden i fjor. Slikt spill Bendtner aldri har vist. Han har rett og slett altfor mye selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Gutten mangler bakkekontakt, uten tvil. Hvis han virkelig mener at han burde spille hvert minutt for Arsenal uansett, er han helt på jordet. Gutten har utvilsomt talent, men hvis han mener han er bedre enn Robin, Ade, Arshavin, Eduardo og Walcott så begynner jeg å lure. Direkte respektløst overfor de det gjelder! For SÅ god er ikke vår kjære danske!

 

Burde Bendtner mene at han er bedre enn...

 

Robin - Nei

Ade - JA

Arshavin - ingen konkurrent til spissplass

Eduardo - han liker vi, men han har knapt spilt

Walcott - JA

Vela - JA

(Simpson - JA)

 

Nå har han stilt bak Ade i "peckin' order", noe som flere her på forumet har stilt spørsmålstegn om. Ja, Bendtner var ikkje god når han var i startelleveren i ein periode i høst, men det var få som spilte opp mot pari i den perioden.

 

Det er ikke respektløst å si at han sammen med Van Persie er Arsenals beste spisspar!

Link to comment
Share on other sites

Gutten mangler bakkekontakt, uten tvil. Hvis han virkelig mener at han burde spille hvert minutt for Arsenal uansett, er han helt på jordet. Gutten har utvilsomt talent, men hvis han mener han er bedre enn Robin, Ade, Arshavin, Eduardo og Walcott så begynner jeg å lure. Direkte respektløst overfor de det gjelder! For SÅ god er ikke vår kjære danske!

 

Burde Bendtner mene at han er bedre enn...

 

Robin - Nei

Ade - JA

Arshavin - ingen konkurrent til spissplass

Eduardo - han liker vi, men han har knapt spilt

Walcott - JA

Vela - JA

(Simpson - JA)

 

Nå har han stilt bak Ade i "peckin' order", noe som flere her på forumet har stilt spørsmålstegn om. Ja, Bendtner var ikkje god når han var i startelleveren i ein periode i høst, men det var få som spilte opp mot pari i den perioden.

 

Det er ikke respektløst å si at han sammen med Van Persie er Arsenals beste spisspar!

Her er vi tydeligvis ganske uenige. Jeg mener Ade, RvP, Eduardo og Walcott alle stiller foran Bendtner i køen når de er skadefrie og i form! Arshavin er nok også en bedre angriper enn dansken, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Burde Bendtner mene at han er bedre enn...

 

Robin - Nei

Ade - JA

Arshavin - ingen konkurrent til spissplass

Eduardo - han liker vi, men han har knapt spilt

Walcott - JA

Vela - JA

(Simpson - JA)

 

Nå har han stilt bak Ade i "peckin' order", noe som flere her på forumet har stilt spørsmålstegn om. Ja, Bendtner var ikkje god når han var i startelleveren i ein periode i høst, men det var få som spilte opp mot pari i den perioden.

 

Det er ikke respektløst å si at han sammen med Van Persie er Arsenals beste spisspar!

Spot on!!

Link to comment
Share on other sites

I still feel that when I play my best, I should start, regardless of who is fit or who is injured. Of course, chances for me have improved with someone else out injured. But I still hope that he (Adebayor) will be back soon, as we need him in the team.

 

Denne uttalelsen ble trykket i The Sun i forrige uke. Jeg vet ikke om Mirror-saken er en omskriving av dette eller ekte vare. Uansett skal man alltid være forsiktig med å bastant konkludere med hva intervjuobjektet mener når man ikke er engelsk. Selv om Bendtner snakker godt engelsk skal det lite til for å misforståes.

 

Hva spilleren Bendtner angår, mener jeg han har stort selvbilde men også et stort potensiale, selv om han ikke har fått forløst dette helt på banen. Ennå.

Link to comment
Share on other sites

I still feel that when I play my best, I should start, regardless of who is fit or who is injured. Of course, chances for me have improved with someone else out injured. But I still hope that he (Adebayor) will be back soon, as we need him in the team.

 

Denne uttalelsen ble trykket i The Sun i forrige uke. Jeg vet ikke om Mirror-saken er en omskriving av dette eller ekte vare. Uansett skal man alltid være forsiktig med å bastant konkludere med hva intervjuobjektet mener når man ikke er engelsk. Selv om Bendtner snakker godt engelsk skal det lite til for å misforståes.

 

Hva spilleren Bendtner angår, mener jeg han har stort selvbilde men også et stort potensiale, selv om han ikke har fått forløst dette helt på banen. Ennå.

 

Leste dem samme quoten på arseblog i forrige uke, og jeg syntes det er positivt at gutten har selvtillit. Mye tyder på at det som the Mirror (møkkaBLAD) trykket er omskriving, når Bendtner selv sier han føler seg feilsitert.

Link to comment
Share on other sites

Historien var at han hele livet hadde vært glad i fargerike sko. Hadde blant annet spilt lenge med knallgrønne Puma King- sko. Og nå i høst hadde han foreslått for Nike at de prøvde en rosa sko, siden det ikke fantes på markedet fra før. Og da gikk Nike for det og Bendtner ble den første til å bruke de!

Link to comment
Share on other sites

Historien var at han hele livet hadde vært glad i fargerike sko. Hadde blant annet spilt lenge med knallgrønne Puma King- sko. Og nå i høst hadde han foreslått for Nike at de prøvde en rosa sko, siden det ikke fantes på markedet fra før. Og da gikk Nike for det og Bendtner ble den første til å bruke de!

 

Wenger liker hvertfall ikke skoene til Bendtner :P

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2503509.ece

Link to comment
Share on other sites

Historien var at han hele livet hadde vært glad i fargerike sko. Hadde blant annet spilt lenge med knallgrønne Puma King- sko. Og nå i høst hadde han foreslått for Nike at de prøvde en rosa sko, siden det ikke fantes på markedet fra før. Og da gikk Nike for det og Bendtner ble den første til å bruke de!

 

Wenger liker hvertfall ikke skoene til Bendtner :P

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2503509.ece

 

"Arsenals Nicklas Bendtners skovalg frustrerer manager Arsene Wenger".

 

Frustrerer Wenger er vell å overdrive, tv2.

 

Men Bendtner bør vell skjønne at rosa fotballsko ikke blir særlig populært tatt imot i engelsk fotball

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Virker som at tillitten til Wenger begynner å lønne seg nå. Når Bendtner kom inn mot Fulham ble Arsenal plutselig et helt annet lag. Men han burde derimot holde seg inne i boksen der han er best, og ikke ligge ute på kantene når vi kommer oppover. Det er bra at han klarer å bekle en rolle som ving, men han er helt klart best inne i boksen.

 

Tror de to målene og det gode spillet mot WBA kan ha hjulpet mye på. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er fortsatt ikke overbevist. Greit nok, han scorer noen mål, men når han ikke scorer så roter han som regel bort ballen på tragisk vis. Han brenner sjanser i massevis og ødelegger mange av angrepene våre.

 

Feil. De siste kampene har han ikke scoret (så mye som "vanlig), men derimot gjort utrolig mye bra i oppbyggingsfasen til de fleste sjansene vi har om dagen. Han er involvert i det aller meste som skjer fremover, og har fått orden på føttene, noe som gjør at han ikke søler bort ballen så ofte som tidligere. Slik det ser ut i dag er han faktisk talt bedre enn Rockin Robin i bindeleddrollen mellom midtbanen og angrep. I tillegg til dette jobber han utrettelig som førsteforsvarer, noe ingen av våre andre spisser gjør i samme grad.

 

Nei, dansken har virkelig imponert meg i det siste. Nå gjelder det bare å bli mer effektiv, så er han vår beste spiss.

Link to comment
Share on other sites

Er Bendtner så fryktelig dårlig? La oss se på nøkkeltall:

21 år og "etablert" spiss

 

Det er svært, svært, få spisser som er etablerte i en alder av 21 år. De aller fleste spisser bruker flere år på å etablere seg, og når som regel ikke regelmessig fast plass på laget sitt før de er 23-24 år. Og som regel er dette lag som ikke ligger blandt topp 4 i landet de spiller i. Slik sett er Bendtner langt foran de aller fleste spisser i verden.

 

Kompetanser

 

Han har sin soleklare styrke i hodespillet, men han er også rimelig teknisk med ballen i fødtene og bevegelig når ballen ikke er i spill. Der er han også litt anderledes enn mange andre spisser. De fleste er ENTEN god på hodet, eller god langs bakken. Sånn sett kan man også si at Bendtner har en svakhet; han har ingen ekstrem spisskompetanse. Han er ikke ekstrem god på hodet, og ei heller langs bakken. Men han er mer komlimentær enn de fleste andre.

 

Uttelling

 

Den største kritikken mot Bendtner er at han brenner for mange sjanser, og det kan jeg være enig i. Allikevel er det verdt å ta med at han har puttet 12 mål på 39 kamper, noe som tilsvarer putting i omtrent hver 3'dje kamp. Tar vi med at kun 23 av disse har han spilt fra start, så er det enda bedre.

 

Oppsummering

 

Jeg tror at Bendtner vil bli enda bedre i 09/10 sesongen, og at vi har enda ikke sett det beste fra dansken. Det er derfor min oppfordring at man lar gutten få litt mer ro på seg, og få utviklet seg videre. Om han får like mye kamptrening fremover, kan dette bli utrolig spennende å følge med fremover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...