Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nok et år uten trofëer, vil garantert få nøkkelspillere (særlig Fabregas og RvP) til å vurdere framtiden sin i klubben. Å være såpass gode fotballspillere uten at man vinner ligaen, må være tøft å takle. De har ambisjoner og blir garantert skuffet hvis man ser at treneren ikke er villig til å hente inn den ene spilleren for at laget skal bli komplett. Vieira nevnte dette som hovedgrunnen til at han dro, og det ble også ryktet om at Henry dro av samme grunn. Å være verdens mest fintspillende lag hjelper lite hvis man ikke vinner trofëer. En viss spillerflukt må vi desverre være forberedt på dersom vi ikke vinner noe i år heller, men tenk på alle pengene vi får! Trofaste spillere som Rosicky, Clichy, Sagna og Toure, samt mange talenter som ikke vil ha noe nytte av å dra fra klubben, vil garantert være igjen etter en eventuel fiaskosesong. RvP og Ade signerte nettopp nye kontrakter, og begge unge og talentfulle, noe som vil bety mye penger for Wenger. I tilegg har klubben mye penger å bruke som f.eks. ikke ble brukt i dette transfervinduet.

 

Er ikke enig i alt du sier, og vil spørre deg:

Mener du at Arsenal hadde en fiaskosesong ifjor? Evt, hva vil være en fiaskosesong?

Hvorfor er ikke Fabregas og RvP med i samme åndedrag på trofaste spillere, når du remser opp Sagna, Toure, Rosicky, og Clichy? Og; hva får deg til å si at de evt ikke vil ha noe nytte av å dra fra klubben??

 

Slik jeg ser det er jo blandt annet Sagna og Clichy backer som hadde nesten gått inn på alle lag i Europa, og du snakket jo om at spillere med ambisjoner ville være skuffet om de ser at manageren (Wenger i dette tilfellet) ikke var villig til å satse på pokaler.

 

I fjor skreik alle etter en ny midtbanespiller, men hadde vi hatt noe garanti mot at laget hadde spilt bedre da? Jeg tenker da på Flamini sine prestasjoner ifjor, som var av ypperste klasse. Ingen trodde på dette før sesongen, men Wenger så nok noe mer enn vi. Kanskje det skjer noe i år også?

Jeg tror ikke vi skal krisemaksimere totalt her, for om noen mnd åpner transfervinduet igjen...........om det skulle vise seg at ting gikk helt galt den første halvdelen.

Jeg tror vi skal bite nok fra oss denne sesongen også, og som jeg skrev tidligere: jeg har mer tro pr.d.d enn det jeg hadde for 1 år siden.

 

Om det at pokaler er å styre toppspillere sine valg, er jeg ganske uenig i. Lønna, sportslige utfordringer (at klubben kjemper i toppen), spillestil, lederstil, osv osv er faktorer som kan spille inn. Det er naivt å tro at pokalene er den største faktoren for spillere, som kanskje også er jobbet inn i klubben siden de slo igjennom (f.eks Fabregas)

Chelsea har ikke vunnet på 2 sesonger, hvorfor får de hentet inn den ene klassespilleren etter den andre samt beholde mange av de aller beste? MÅ jo være tidenes nedtur med tanke på pengebruk på £350 millioner i spillerkjøp?

Hvorfor skal ikke Arsenal klare det samme, når de i tillegg fører en helt annen politikk som f.eks: spiller man bra, ja så er du med. Er du motivert, så er du med. Jobber du for laget, så er du med.

Chelsea har 25 klassespillere, og må rulere for å blidgjøre flere. Det viser seg også at enkelte ikke trives i en slik rolle, med for mange superstjerner i en og samme klubb.

Nei, jeg forstår ikke helt denne tankegangen.

Jeg mener ikke Arsenal hadde noen fiaskosesong i fjor (selv om mange synes det). Vi var uheldig både i CL og PL, og fortjente virkelig en pokal. Jeg burde nok formulert meg bedre, for ved en sesong uten pokal kan jo være bra hvis vi kommer har en sesong tilsvarende de Chelsea hadde i fjor. En fiaskosesong vil jeg se på som en sesong der vi ikke vinner noe og er langt bak i cuper og ligaen, dvs. rundt 30 poeng fra toppen i ligaen (noe jeg egentlig ikke se for meg vil skje). Grunnen til at jeg nevner Fab og RvP er at det har blitt linket til mange storklubber - IKKE fordi jeg ikke ser på dem som trofaste mot klubben! Det er vanskelig å si hvem som blir og ikke blir, men ut ifra intervjuet, opptreden på banen og videre har man i alle fall en viss anelse om hvem som drar når det ser ut som at skipet er på vei ned.

 

Det jeg mente med talenter som ikke har noe nytte av å dra fra oss, er unge talenter (f.eks. Vela, WIlshere med flere) med stort potensial, men som enda ikke er ferdig utviklet og som ikke kommer til å få bedre oppfølging / mer spilletid i andre toppklubber. Hvis mange av stjernene våre drar, vil flere talenter få spilletid, og det er en kjent sak av vi er blant de best på å utvikle talenter.

 

Det er klart at pokaler ikke er alt når det kommer til hvor spillerne vil spille, men det er forskjell på å komme til semifinale og finale enn 2 kvartfinaler på rad. Historie, spilletid, lønn, spillestil, manager, spillere i klubben og mer er så klart andre faktorer som får spillere til å ville spille i en klubb. Poengen mitt er at vi regnes som en mindre klubb enn Man U, Liverpool, Barca, Real, Milan og noen andre, samt at vi ikke har like høy lønninger som nevnte klubber. Dessuten har vi ikke vunnet pokaler de siste årene (selv om vi var nærme i fjor). Da hjelper det ikke bare å ha Wenger med en veldig bra spillestil. Spillere har ulike prioriteringer. Noen ønsker å spille finest fotball, andre er pengegriske, noen har en drømmeklubb de vil spille for o.s.v. Poenget mitt er at det så klart er forskjellig grunner til at man drar fra en klubb, og det har så klart også stor sammeheng med grunnen til at man kom til klubben man nå drar fra. Det jeg mener med det er at noen spillere kanskje heller vil spille i Arsenal som ung spiller for å utvikle seg best mulig der, for så å dra til en annen klubb der han kan mer spilletid eller større sjanse for å vinne mer. Andre spillere kommer til Arsenal for å vinne pokaler og spille fin fotball (f.eks. Rosicky), og bruker ikke klubben som et springbrett videre. Toure er en av få spillere som viser takknemmelighet over klubben som gjorde han til den han er, og som dermed kommer til å bli i klubben lenge.

 

Håper du forstår deg på svarene mine ;). Bare spør hvis det er noe du vil jeg skal utdype mer.....

Link to comment
Share on other sites

For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Du må respektere at andre ikke har samme mening som deg. Forskjellen på det innlegget du mener er latterlig, og ditt innlegg, er at det andre innlegget har argumenter for hvorfor vedkommende mener det han mener, mens ditt innlegg ikke har noe innhold i det hele tatt. Så hvis noen av innleggene er latterlig, så er det ditt.

 

Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å komme med, kan du heller la være å skrive her inne.

og du må respektere at jeg synes hans innlegg er latterlig. Desuten er det ingen som liker sånne"politimenn" som må pirke hele tiden. AnabOle svate meg at han trodde en midtbanespiller kunne avgjøre helt rolig. Da godtar jeg at han mener det. Og hvorfor skal ikke jeg kunne skrive her på forumet er du gudfaren her eller?....

Link to comment
Share on other sites

For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Du må respektere at andre ikke har samme mening som deg. Forskjellen på det innlegget du mener er latterlig, og ditt innlegg, er at det andre innlegget har argumenter for hvorfor vedkommende mener det han mener, mens ditt innlegg ikke har noe innhold i det hele tatt. Så hvis noen av innleggene er latterlig, så er det ditt.

 

Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å komme med, kan du heller la være å skrive her inne.

og du må respektere at jeg synes hans innlegg er latterlig. Desuten er det ingen som liker sånne"politimenn" som må pirke hele tiden. AnabOle svate meg at han trodde en midtbanespiller kunne avgjøre helt rolig. Da godtar jeg at han mener det. Og hvorfor skal ikke jeg kunne skrive her på forumet er du gudfaren her eller?....

 

Du trenger ikke å like "politimenn" som pirker, men som moderator, så er det i min rett å ta tak i innlegg som jeg mener strider mot hvordan vi ønsker å ha det her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nok skuffet mange. Selv er jeg noe urolig fordi han ikke gikk til innkjøp av "den manglende" def.midtbanespilleren. Jeg er ganske sikker på at Wenger prøvde, men noe kom nok i veien (for dyr for Wenger, ikke tilgjengelig etc). Personlig trodde jeg i utgangspunktet at vi skulle klare oss med Denilson, men han har foreløpig ikke tatt det steget jeg håpet han skulle ta, i tillegg til at han besitter mer offensive enn defensive kvaliteter. Dermed ville jeg som mange andre at Wenger skulle kjøpe, noe han altså ikke gjorde. Fremdeles tror jeg Wenger har en plan b og c på lur, men spørsmålet er bare hva og hvem han velger. Mulig det blir Denilson, kanskje Eboue, kanskje Song eller Diaby, det får tiden vise. Er mange spillere under Wenger som har overrasket før, så skal ikke se bort i fra at det skjer igjen ;) Skulle det vise seg at dette ikke kommer til å fungere, så kan du være sikker på at Wenger kommer til å åpne lommeboka i januar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at Wenger gjør det riktige med å ikke hive seg på kjøpebølgen til United, Chelsea, Tottenham og City. Og det er heller ikke det fansen har bedt om. Fansen har bedt om at det blir hentet inn 1-2 spillere som kan styrke laget, og sørge for en større bredde i troppen.

 

Og dette kunne man ha klart uten å bruke astronomiske summer. Og det perfekte eksempelet på dette, er Alonso. Han var verdsatt til £16 mill, noe jeg mener er en helt grei vurdering, når man ser spillere som er langt fra hans kaliber blir solgt for mer. Og det er her min misnøye til Wenger ligger. Det er rapportert at det var £2 millioner som skilte oss fra å få denne spilleren i stallen vår. Ett tilskudd til stallen som ville tilført oss mye rutine og kvalitet. Mitt syn er at det i dette tilfellet Wenger's egne prinsipper som ødela i denne sammenhengen. Klubben hadde bestått selv om han måtte fire litt på sin valuering av spilleren.

 

Og det er dette jeg mener er Wenger's største svakhet. Han er for lite villig til å vike fra sin filosofi og sine prinsipper, at i enkelte tilfeller fremstår det som han setter seg og sine prinsipper foran hva som er til det beste for klubben.

 

Skulle vi likevel vinne ligaen, blir selvfølgelig Wenger genierklært, og vi som har vært negative må spise i seg ordene sine. Og det gjør jeg gledelig hvis det skulle skje. Men skulle vi ende opp utenfor topp 4, så kan Wenger's manglende vilje tli å legge £2 millioner ekstra på bordet koste klubben flere titalls millioner.

 

Så Wenger kjører ett høyt spill nå, som i utgangspunktet kan slå ut både positivt og negativt. Om forrige sesong var meget viktig, så er denne rett og slett kritisk. Og jeg føler meg overhodet ikke trygg på at Wenger er den som kan le sist ved sesongslutt.

Helt enig i allt du sier.

Det er nettopp her Wenger skiller seg ut fra å være kanskje verdens beste manager.

Han kan ikke sette sine egene prinsipper og sin egen karriere forran Arsenal, jeg hadde egentlig regna med at styret hadde vært av samme oppfatning.

Det klubben mangler er bredde både fremover og bakover, dette hadde gjort ting veldig mye enklere, mindre press på enkelt spillere, mindre stress ved skader osv osv.

Nå må vi bare krysse fingrene i samtlige kamper fremover og håpe at det ikke dukker opp for mange problemer før Jul.

Arsenal ville ha Alonso.

Wenger ville ha Alonso.

Fansen ville ha Alonso.

Fabregas ville ha Alonso.

Alonso ville ha Arsenal.

Eneste grunnen til at han nå ikke er i Arsenal er fordi vi måtte betale 16 mill og ikke 14 som Wenger var villig til å gi. Det skiller 2 mill.

Dagen før gikk styret ut i media og sa at Arsenal kunne få 30mill til en spiller, hvis han selv ønsket det.

Link to comment
Share on other sites

For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Du må respektere at andre ikke har samme mening som deg. Forskjellen på det innlegget du mener er latterlig, og ditt innlegg, er at det andre innlegget har argumenter for hvorfor vedkommende mener det han mener, mens ditt innlegg ikke har noe innhold i det hele tatt. Så hvis noen av innleggene er latterlig, så er det ditt.

 

Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å komme med, kan du heller la være å skrive her inne.

og du må respektere at jeg synes hans innlegg er latterlig. Desuten er det ingen som liker sånne"politimenn" som må pirke hele tiden. AnabOle svate meg at han trodde en midtbanespiller kunne avgjøre helt rolig. Da godtar jeg at han mener det. Og hvorfor skal ikke jeg kunne skrive her på forumet er du gudfaren her eller?....

 

Grunnen til at jeg ikke skrev mer enn det, var at Kim gjorde jobben for meg i sitt innlegg. Jeg synes ditt innlegg var helt på kanten av det som bør være tillatt, og det ser det ut til at moderatorene var enige i.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge gidder Fabregas, og de andre som faktisk duger, å spille for en klubb som i realiteten aldri kan konkurrere med de andre om ligagullet?

 

 

Har du allerede glemt fjorårssesongen? Vi havnet FIRE poeng bak United. Det kaller hvertfall jeg å konkurrere om ligagullet...

 

Og jeg må nesten spørre. Hvem på Arsenal sitt lag "duger" ikke?

Link to comment
Share on other sites

Og jeg må nesten spørre. Hvem på Arsenal sitt lag "duger" ikke?

Per nå har jeg problemer med å se hvordan spillere som Almunia, Denilson og Walcott/Eboue skal ta oss til ligagull. Men alle sammen duger på sitt beste, ellers hadde de ikke vært hvor de er nå. Aller helst skulle Neuer erstattet Almunia, Veloso Denilson og en skadefri Rosicky Walcott/Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal skulle bli kjøpt opp av eiere som skulle begynne slik Roman og muslimene i Manchester så tror jeg min interesse hadde forsvunnet ganske fort.

 

Jeg vil heller ha et Arsenal med engelske eiere, fornuftig bruk av penger og kjempe om fjerdeplasser.

 

Det er greit å være skuffet over transferaktiviteten til Arsene, men å kalle ham løgner og det som verre er - det gjør meg trist. Jævlig trist. Den mannen har mer enn noen nålevende person gjort Arsenal til det de er.

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal skulle bli kjøpt opp av eiere som skulle begynne slik Roman og muslimene i Manchester så tror jeg min interesse hadde forsvunnet ganske fort.

 

Jeg vil heller ha et Arsenal med engelske eiere, fornuftig bruk av penger og kjempe om fjerdeplasser.

 

Det er greit å være skuffet over transferaktiviteten til Arsene, men å kalle ham løgner og det som verre er - det gjør meg trist. Jævlig trist. Den mannen har mer enn noen nålevende person gjort Arsenal til det de er.

 

Du vil vel fortsatt kjempe om førsteplassen? Uansett om Arsenal hadde blitt kjøpt opp av en utelandsk investor så hadde ikke Wenger brukt mer penger enn nødvendig uansett, men trolig ville Wenger ha gått om dette skjedde og vi ville endt opp med en kjøpegal manager som Chelsea o.l..

 

Nei, jeg vil heller ha Arsenal som det er nå, fornuftig sportslig og økonomisk :D

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal skulle bli kjøpt opp av eiere som skulle begynne slik Roman og muslimene i Manchester så tror jeg min interesse hadde forsvunnet ganske fort.

 

Jeg vil heller ha et Arsenal med engelske eiere, fornuftig bruk av penger og kjempe om fjerdeplasser.

 

Det er greit å være skuffet over transferaktiviteten til Arsene, men å kalle ham løgner og det som verre er - det gjør meg trist. Jævlig trist. Den mannen har mer enn noen nålevende person gjort Arsenal til det de er.

når han sier han skal kjøpe 2-3 nye spillere, og ikke selge og vi ender opp med det vi har i dag, så er det ikke andre ord som passer enn "løgn". fortell meg gjerne en annen definisjon.

 

nå er det ikke eierne i Arsenal som har bestemt utfallet av transfervinduet. det er Wenger. de ga han 30 mill£, men de ville han heller ha i lomma, fordi han er sta og ikke vil endre sin innkjøpspolitikk.

 

dette har veldig lite med hvor eierne kommer fra, enten de er russiske eller muslimer. for noen år siden ble det debattert med spillernes kulturelle bakgrunn, som om det skulle være slagkraftige retoriske poeng. i dag spiller det en drøss muslimer på laget vårt. en av dem har så går konvertert (RvP). tror faktisk jeg kan påstå at emiratiene som nå eier City har minst like mye økonomisk kulturell bagasje som våre britiske, selv om de er muslimer. bare se hvordan de har forvaltet emiratene sin siden Abu Dhabi og Dubai var små fiskelandsbyer på bredden ørkenen. vi må veie ordene våre litt når vi skal fremheve viktigheten av klubbfølelse i eierskapet. det har ingenting med nasjonalitet eller eierskap og gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser folk kaller Wenger for løgner og syns det blir litt vel drøyt. Man kan ikke legge for mye i det managere sier uansett. Jeg tolker Wengers utsagn som om målsettingen er å skaffe noen spillere, men denne gangen gikk det desverre ikke.

 

Målet var også å holde troppen inntakt, det lot seg heller ikke gjøre. Personlig syns jeg det var helt greit at Hleb og Gilberrto gikk, synd Flamini dro. Det virker også som om Wenger jobbet hardt for at Adebayor ble, og det var etter mitt syn veldig fornuftig gjort av ham.

 

Man når ikke alltid sine målsettinger, det gjør en ikke til løgner syns nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser folk kaller Wenger for løgner og syns det blir litt vel drøyt. Man kan ikke legge for mye i det managere sier uansett. Jeg tolker Wengers utsagn som om målsettingen er å skaffe noen spillere, men denne gangen gikk det desverre ikke.

 

Målet var også å holde troppen inntakt, det lot seg heller ikke gjøre. Personlig syns jeg det var helt greit at Hleb og Gilberrto gikk, synd Flamini dro. Det virker også som om Wenger jobbet hardt for at Adebayor ble, og det var etter mitt syn veldig fornuftig gjort av ham.

 

Man når ikke alltid sine målsettinger, det gjør en ikke til løgner syns nå jeg.

Dette er jeg fulstendig enig i. Bruke ordet løgner om andre mennesker er drøy kost. Wenger er ingen løgner. Han velger sine uttrykksformer for å holde roen og fokuset. Han har slik jeg tolker han hele tiden hatt som forutsetning at en mulig ny spiller må passe inn og ha potensial.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

1) med økonomisk kulturell bagasje mener jeg at det ligger vel så mye business mindedness i gulf-emiratene som det gjør i dagens Storbrittania. jeg har ingen tro på at nasjonalitet har noe med økonomisk teft å gjøre. det er teorier som hører tiden før andre verdens krig til.

 

2) jeg vil gjerne at du skal underbygge hva du mener med "banditter fra ørkenen". prøver du bare være tøff i kjeften eller mener du faktisk å ha fakta på bordet om at de er banditter?

 

3) disse "bandittene" som du kaller det er ikke i London for å "overta Arsenal å handle som villmenn". de var i Manchester og kjøpte City. jeg foretrekker helt klart dagens eierstruktur i Arsenal med den klubbfølelsen som ligger hos eierne, så dine antydninger er helt på jordet og argumentasjonen din lukter mer av blind og grunnløs noia enn av logisk tolkning av hva jeg skrev. jeg skjønner ikke poenget med å slenge dritt etter arabere. de er like mye banditter som oss andre. jeg har bodd og studert gjestearbeidere i Dubai, så jeg skal være den første til å si at systemet der nede ikke er rettferdig for de 81% utlendingene som jobber der nede. men jeg tror vi skal feie for egen dør før vi begynner med å kategorisere folk som banditter på grunnlag av innvandringspolitikken deres. dette er totalt irrelevant for debatten om eierskap i Arsenal og jeg vet ikke hva slags agenda du har for å bringe dette på banen, men det hjelper deg ikke.

 

4) Arsenal-styret selv øker nå billettprisene. Emirates er belånt så det holder. det har altså ingenting med saken å gjøre. det er faktisk såvidt min skarve økonomiske forståelse tilsier akkurat i dette tilfellet faktisk god business og har allerede skutt økonomien til klubben i været. det er også en viktig grunn til at vi ikke trenger investeringer utenfra. det gjør oss derimot attraktive for investorer på det globale markedet som vi tjene gryn og dette snakker PH-W om i dag. vi får håpe at de nåværende eierne ikke faller for fristelsen slik David Dein gjorde da han solgte ræva si til Usmanov. hva belåningen som eierne til våre konkurenter angår, så er jeg glad for at vi slipper det. noe annet har jeg aldri antydet.

 

vi er altså fullstendig enige om det nåværende eierskapet, men innlegget ditt ligger kloss opptil rasisme. UAE er et ungt land som har hatt en horribelt rask utvikling. det har mer med økonomisk sans å gjøre enn bandittvirksomhet å gjøre. det er umulig for et land som utvikler seg så raskt å få til alt. selv om byen Dubai har over 1.mill innbyggere har de ikke engagn et fungerende kollektiv tilbud og vanvittige trafikkproblemer som følge av det. men de jobber med saken, like mye som menneskerettigheter. jeg liker utsiktene for bedre forhold i UAE om 10 år bedre enn jeg liker innlegget ditt. men jeg skal gi deg også en sjanse.

 

dette er selvsagt veldig off topic, men jeg synes det er viktigere å konfrontere folks fremmedfrykt enn holde meg til saken. det er ikke oss Goonere verdig å ha slike holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

1) med økonomisk kulturell bagasje mener jeg at det ligger vel så mye business mindedness i gulf-emiratene som det gjør i dagens Storbrittania. jeg har ingen tro på at nasjonalitet har noe med økonomisk teft å gjøre. det er teorier som hører tiden før andre verdens krig til.

 

2) jeg vil gjerne at du skal underbygge hva du mener med "banditter fra ørkenen". prøver du bare være tøff i kjeften eller mener du faktisk å ha fakta på bordet om at de er banditter?

 

3) disse "bandittene" som du kaller det er ikke i London for å "overta Arsenal å handle som villmenn". de var i Manchester og kjøpte City. jeg foretrekker helt klart dagens eierstruktur i Arsenal med den klubbfølelsen som ligger hos eierne, så dine antydninger er helt på jordet og argumentasjonen din lukter mer av blind og grunnløs noia enn av logisk tolkning av hva jeg skrev. jeg skjønner ikke poenget med å slenge dritt etter arabere. de er like mye banditter som oss andre. jeg har bodd og studert gjestearbeidere i Dubai, så jeg skal være den første til å si at systemet der nede ikke er rettferdig for de 81% utlendingene som jobber der nede. men jeg tror vi skal feie for egen dør før vi begynner med å kategorisere folk som banditter på grunnlag av innvandringspolitikken deres. dette er totalt irrelevant for debatten om eierskap i Arsenal og jeg vet ikke hva slags agenda du har for å bringe dette på banen, men det hjelper deg ikke.

 

4) Arsenal-styret selv øker nå billettprisene. Emirates er belånt så det holder. det har altså ingenting med saken å gjøre. det er faktisk såvidt min skarve økonomiske forståelse tilsier akkurat i dette tilfellet faktisk god business og har allerede skutt økonomien til klubben i været. det er også en viktig grunn til at vi ikke trenger investeringer utenfra. det gjør oss derimot attraktive for investorer på det globale markedet som vi tjene gryn og dette snakker PH-W om i dag. vi får håpe at de nåværende eierne ikke faller for fristelsen slik David Dein gjorde da han solgte ræva si til Usmanov. hva belåningen som eierne til våre konkurenter angår, så er jeg glad for at vi slipper det. noe annet har jeg aldri antydet.

 

vi er altså fullstendig enige om det nåværende eierskapet, men innlegget ditt ligger kloss opptil rasisme. UAE er et ungt land som har hatt en horribelt rask utvikling. det har mer med økonomisk sans å gjøre enn bandittvirksomhet å gjøre. det er umulig for et land som utvikler seg så raskt å få til alt. selv om byen Dubai har over 1.mill innbyggere har de ikke engagn et fungerende kollektiv tilbud og vanvittige trafikkproblemer som følge av det. men de jobber med saken, like mye som menneskerettigheter. jeg liker utsiktene for bedre forhold i UAE om 10 år bedre enn jeg liker innlegget ditt. men jeg skal gi deg også en sjanse.

 

dette er selvsagt veldig off topic, men jeg synes det er viktigere å konfrontere folks fremmedfrykt enn holde meg til saken. det er ikke oss Goonere verdig å ha slike holdninger.

 

Takk til Bold Maurader for et innlegg som jeg kan slutte meg helt til. Det er godt vi har flere antropologer her på forumet som kan ta til motmæle mot en del oppgulp jeg har lite sans for. Tidligere er det en debattant som prøver seg med at afrikanske spillere er mer pengegriske enn andre uten å ha det snev av dekning for en slik idiotisk påstand.

 

Andre her på forumet er tydeligvis veldig opptatt av spillernes religion, og da særlig om de er muslimer. I tillegg ser jeg noe homohets her på forumet en sjeldent gang som jeg syns er helt smakløs.

 

Det er fint vi har debattanter som deg her på forumet ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

1) med økonomisk kulturell bagasje mener jeg at det ligger vel så mye business mindedness i gulf-emiratene som det gjør i dagens Storbrittania. jeg har ingen tro på at nasjonalitet har noe med økonomisk teft å gjøre. det er teorier som hører tiden før andre verdens krig til.

 

2) jeg vil gjerne at du skal underbygge hva du mener med "banditter fra ørkenen". prøver du bare være tøff i kjeften eller mener du faktisk å ha fakta på bordet om at de er banditter?

 

3) disse "bandittene" som du kaller det er ikke i London for å "overta Arsenal å handle som villmenn". de var i Manchester og kjøpte City. jeg foretrekker helt klart dagens eierstruktur i Arsenal med den klubbfølelsen som ligger hos eierne, så dine antydninger er helt på jordet og argumentasjonen din lukter mer av blind og grunnløs noia enn av logisk tolkning av hva jeg skrev. jeg skjønner ikke poenget med å slenge dritt etter arabere. de er like mye banditter som oss andre. jeg har bodd og studert gjestearbeidere i Dubai, så jeg skal være den første til å si at systemet der nede ikke er rettferdig for de 81% utlendingene som jobber der nede. men jeg tror vi skal feie for egen dør før vi begynner med å kategorisere folk som banditter på grunnlag av innvandringspolitikken deres. dette er totalt irrelevant for debatten om eierskap i Arsenal og jeg vet ikke hva slags agenda du har for å bringe dette på banen, men det hjelper deg ikke.

 

4) Arsenal-styret selv øker nå billettprisene. Emirates er belånt så det holder. det har altså ingenting med saken å gjøre. det er faktisk såvidt min skarve økonomiske forståelse tilsier akkurat i dette tilfellet faktisk god business og har allerede skutt økonomien til klubben i været. det er også en viktig grunn til at vi ikke trenger investeringer utenfra. det gjør oss derimot attraktive for investorer på det globale markedet som vi tjene gryn og dette snakker PH-W om i dag. vi får håpe at de nåværende eierne ikke faller for fristelsen slik David Dein gjorde da han solgte ræva si til Usmanov. hva belåningen som eierne til våre konkurenter angår, så er jeg glad for at vi slipper det. noe annet har jeg aldri antydet.

 

vi er altså fullstendig enige om det nåværende eierskapet, men innlegget ditt ligger kloss opptil rasisme. UAE er et ungt land som har hatt en horribelt rask utvikling. det har mer med økonomisk sans å gjøre enn bandittvirksomhet å gjøre. det er umulig for et land som utvikler seg så raskt å få til alt. selv om byen Dubai har over 1.mill innbyggere har de ikke engagn et fungerende kollektiv tilbud og vanvittige trafikkproblemer som følge av det. men de jobber med saken, like mye som menneskerettigheter. jeg liker utsiktene for bedre forhold i UAE om 10 år bedre enn jeg liker innlegget ditt. men jeg skal gi deg også en sjanse.

 

dette er selvsagt veldig off topic, men jeg synes det er viktigere å konfrontere folks fremmedfrykt enn holde meg til saken. det er ikke oss Goonere verdig å ha slike holdninger.

 

Takk til Bold Maurader for et innlegg som jeg kan slutte meg helt til. Det er godt vi har flere antropologer her på forumet som kan ta til motmæle mot en del oppgulp jeg har lite sans for. Tidligere er det en debattant som prøver seg med at afrikanske spillere er mer pengegriske enn andre uten å ha det snev av dekning for en slik idiotisk påstand.

 

Andre her på forumet er tydeligvis veldig opptatt av spillernes religion, og da særlig om de er muslimer. I tillegg ser jeg noe homohets her på forumet en sjeldent gang som jeg syns er helt smakløs.

 

Det er fint vi har debattanter som deg her på forumet ;)

 

Liker ikke kaste ut "oneliners". Men her må jeg bare si meg helt dønn enig med begge ovenfornevnte. Veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

1) med økonomisk kulturell bagasje mener jeg at det ligger vel så mye business mindedness i gulf-emiratene som det gjør i dagens Storbrittania. jeg har ingen tro på at nasjonalitet har noe med økonomisk teft å gjøre. det er teorier som hører tiden før andre verdens krig til.

 

2) jeg vil gjerne at du skal underbygge hva du mener med "banditter fra ørkenen". prøver du bare være tøff i kjeften eller mener du faktisk å ha fakta på bordet om at de er banditter?

 

3) disse "bandittene" som du kaller det er ikke i London for å "overta Arsenal å handle som villmenn". de var i Manchester og kjøpte City. jeg foretrekker helt klart dagens eierstruktur i Arsenal med den klubbfølelsen som ligger hos eierne, så dine antydninger er helt på jordet og argumentasjonen din lukter mer av blind og grunnløs noia enn av logisk tolkning av hva jeg skrev. jeg skjønner ikke poenget med å slenge dritt etter arabere. de er like mye banditter som oss andre. jeg har bodd og studert gjestearbeidere i Dubai, så jeg skal være den første til å si at systemet der nede ikke er rettferdig for de 81% utlendingene som jobber der nede. men jeg tror vi skal feie for egen dør før vi begynner med å kategorisere folk som banditter på grunnlag av innvandringspolitikken deres. dette er totalt irrelevant for debatten om eierskap i Arsenal og jeg vet ikke hva slags agenda du har for å bringe dette på banen, men det hjelper deg ikke.

 

4) Arsenal-styret selv øker nå billettprisene. Emirates er belånt så det holder. det har altså ingenting med saken å gjøre. det er faktisk såvidt min skarve økonomiske forståelse tilsier akkurat i dette tilfellet faktisk god business og har allerede skutt økonomien til klubben i været. det er også en viktig grunn til at vi ikke trenger investeringer utenfra. det gjør oss derimot attraktive for investorer på det globale markedet som vi tjene gryn og dette snakker PH-W om i dag. vi får håpe at de nåværende eierne ikke faller for fristelsen slik David Dein gjorde da han solgte ræva si til Usmanov. hva belåningen som eierne til våre konkurenter angår, så er jeg glad for at vi slipper det. noe annet har jeg aldri antydet.

 

vi er altså fullstendig enige om det nåværende eierskapet, men innlegget ditt ligger kloss opptil rasisme. UAE er et ungt land som har hatt en horribelt rask utvikling. det har mer med økonomisk sans å gjøre enn bandittvirksomhet å gjøre. det er umulig for et land som utvikler seg så raskt å få til alt. selv om byen Dubai har over 1.mill innbyggere har de ikke engagn et fungerende kollektiv tilbud og vanvittige trafikkproblemer som følge av det. men de jobber med saken, like mye som menneskerettigheter. jeg liker utsiktene for bedre forhold i UAE om 10 år bedre enn jeg liker innlegget ditt. men jeg skal gi deg også en sjanse.

 

dette er selvsagt veldig off topic, men jeg synes det er viktigere å konfrontere folks fremmedfrykt enn holde meg til saken. det er ikke oss Goonere verdig å ha slike holdninger.

 

Hei, mine holdninger har INGENTING med rasisme å gjøre. At disse folkene er banditter er mitt syn på deres fordeling av verdiene i sitt land. Hva om vi hadde levd i et diktatur i Norge og lederne tok opp olja fra Nordsjøen for å putte den i egen lomme og kjøpe fotballklubber i England? Dette er like mye bandittoppførsel som Roman og de andre Oligarkene. Tipper jeg ikke hadde blitt kalt for rasist om jeg hadde kalt han for banditt. Er det fordi disse gutta er mørke i huden at det blir "feil" å kalle dem for banditter?

 

Forøvrig driter jeg langveis i at du er imponert over dette diktaturet i Dubai. Deg om det, selv holder jeg meg for god til å besøke diktaturer og spytte penger inn i slike ulvekjefter.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har mye med eierskap og nasjonalitet å gjøre. Og hva mener du med økonomisk kulturell bagasje? At de vil tjene penger? Du syns det er greit at disse bandittene fra ørkenen kommer til London, overtar Arsenal, handler som villmenn, øker billettprisene og belåner stadion for å tjene penger? Vel, deg om det. Da er jeg mer interessert i å dra på Ashburton Grove om 10 år for å se Arsenal kjempe med Tottenham om kvalifisering til UEFA-cup, med engelske eiere, nøktern pengebruk, nedbetalt stadion og den gjennomdyrkede engelske Arsenalprofilen. For å si det slik: Jeg liker profilen på Westminster Abbey "litt" bedre enn de kvalmende hotellbyggene i Dubai og det britiske rettsvesenet "litt" bedre enn de menneskevennlige lovene i Dubai.

 

Du kaller Wenger en løgner, tror du ikke Wenger hadde tenkt å kjøpe spillere når han kom med sine uttalelser? Har du aldri lovt noe som du har måttet gå tilbake på. Bare det at du kaller vår fantastiske manager for en løgner sier nok mest om deg.

1) med økonomisk kulturell bagasje mener jeg at det ligger vel så mye business mindedness i gulf-emiratene som det gjør i dagens Storbrittania. jeg har ingen tro på at nasjonalitet har noe med økonomisk teft å gjøre. det er teorier som hører tiden før andre verdens krig til.

 

2) jeg vil gjerne at du skal underbygge hva du mener med "banditter fra ørkenen". prøver du bare være tøff i kjeften eller mener du faktisk å ha fakta på bordet om at de er banditter?

 

3) disse "bandittene" som du kaller det er ikke i London for å "overta Arsenal å handle som villmenn". de var i Manchester og kjøpte City. jeg foretrekker helt klart dagens eierstruktur i Arsenal med den klubbfølelsen som ligger hos eierne, så dine antydninger er helt på jordet og argumentasjonen din lukter mer av blind og grunnløs noia enn av logisk tolkning av hva jeg skrev. jeg skjønner ikke poenget med å slenge dritt etter arabere. de er like mye banditter som oss andre. jeg har bodd og studert gjestearbeidere i Dubai, så jeg skal være den første til å si at systemet der nede ikke er rettferdig for de 81% utlendingene som jobber der nede. men jeg tror vi skal feie for egen dør før vi begynner med å kategorisere folk som banditter på grunnlag av innvandringspolitikken deres. dette er totalt irrelevant for debatten om eierskap i Arsenal og jeg vet ikke hva slags agenda du har for å bringe dette på banen, men det hjelper deg ikke.

 

4) Arsenal-styret selv øker nå billettprisene. Emirates er belånt så det holder. det har altså ingenting med saken å gjøre. det er faktisk såvidt min skarve økonomiske forståelse tilsier akkurat i dette tilfellet faktisk god business og har allerede skutt økonomien til klubben i været. det er også en viktig grunn til at vi ikke trenger investeringer utenfra. det gjør oss derimot attraktive for investorer på det globale markedet som vi tjene gryn og dette snakker PH-W om i dag. vi får håpe at de nåværende eierne ikke faller for fristelsen slik David Dein gjorde da han solgte ræva si til Usmanov. hva belåningen som eierne til våre konkurenter angår, så er jeg glad for at vi slipper det. noe annet har jeg aldri antydet.

 

vi er altså fullstendig enige om det nåværende eierskapet, men innlegget ditt ligger kloss opptil rasisme. UAE er et ungt land som har hatt en horribelt rask utvikling. det har mer med økonomisk sans å gjøre enn bandittvirksomhet å gjøre. det er umulig for et land som utvikler seg så raskt å få til alt. selv om byen Dubai har over 1.mill innbyggere har de ikke engagn et fungerende kollektiv tilbud og vanvittige trafikkproblemer som følge av det. men de jobber med saken, like mye som menneskerettigheter. jeg liker utsiktene for bedre forhold i UAE om 10 år bedre enn jeg liker innlegget ditt. men jeg skal gi deg også en sjanse.

 

dette er selvsagt veldig off topic, men jeg synes det er viktigere å konfrontere folks fremmedfrykt enn holde meg til saken. det er ikke oss Goonere verdig å ha slike holdninger.

 

Hei, mine holdninger har INGENTING med rasisme å gjøre. At disse folkene er banditter er mitt syn på deres fordeling av verdiene i sitt land. Hva om vi hadde levd i et diktatur i Norge og lederne tok opp olja fra Nordsjøen for å putte den i egen lomme og kjøpe fotballklubber i England? Dette er like mye bandittoppførsel som Roman og de andre Oligarkene. Tipper jeg ikke hadde blitt kalt for rasist om jeg hadde kalt han for banditt. Er det fordi disse gutta er mørke i huden at det blir "feil" å kalle dem for banditter?

 

Forøvrig driter jeg langveis i at du er imponert over dette diktaturet i Dubai. Deg om det, selv holder jeg meg for god til å besøke diktaturer og spytte penger inn i slike ulvekjefter.

du får lese deg jeg skriver og ikke det du finner det for gått å tro at jeg mener. jeg har aldri sagt at jeg var imponert over styringsmodellen de har i UAE. det er en forskjell på å forklare og vise vilje til å forstå folks forutsetninger for å leve som de gjør og å være imponert. når du overtolker meg slik du gjør er det ikke vanskelig å se at du er forutinntatt.

 

I Emiratene som i de fleste andre land lar de økonomiske verdiene forbli innad i nasjonalstaten. I Russland solgte de olje og gassressursene til sine egne kompiser. i Dubai forblir ressursene i familien, stammen og nasjonen. det er i bunn og grunn et svært stammehierarki hvor fordelingen av økonomiske midler og velferdsgodene skjer relativt rettferdig blandt de som har pass i landet. det er vel ikke så ulikt det vi har i Norge. det er det generelle bildet og jeg tviler på at du kjenner folkene i Abu Dhabi Group i tilstrekkelig grad til å kalle dem banditter. jeg kjenner ikke deg og dine holdinger tilstrekkelig til å kalle deg rasist, men når du velger å gjøre dette beveger du deg pr. definisjon opp mot grensen til rasisme.

 

ingen liker å bli kalt rasist og jeg har aldri hørt om noen som selv har innrømmet at de er det, men når du generaliserer og overtolker slik du gjør kan du ikke vente deg annet enn at sånne som jeg reagerer.

 

det finnes drittsekker overalt, men jeg tror ikke du har forutsetninger for å si at det er noe i kulturene til gulfaraberne som tilsier at der banditter. i Norge har vi da vitterligen også folk som har tatt opp ressurser fra havet, pakket dem i egen lomme og dratt til England for å kjøre en fotballklubb i grøfta. de kjører til og med racerbåt med gulfarabere. i disse dager er det islendinger som herjer med West Ham, til de grader at manageren blei lei hele smørja og tok sin hatt og gikk nettopp. hvor er det disse karene har fått sin "bandittkultur" i fra? ville du kalt deg en av dem? du står lagelig til for hogg dersom du mener det er greit å generalisere på den måten.

 

for ordens skyld betalte jeg husleie til en filippiner, handlet på et indisk supermarked og kjørte taxi med pakistanske sjåfører. det var disse jeg var for det meste disse "ulvekjeftene" jeg kastet studielånet mitt i. hadde jeg og andre ikke gjort det ville familiene deres i hjemlandene deres fått svi for det, slik familiene til polakkene vi har i Norge ville lidd uten av vi utnyttet deres arbeidskraft, slik familiene til drøssevis av afrikanske og latinamerikanske fotballspilleres familier ville lidd hvis ikke norske og andre europeiske klubber utnyttet talentet deres. it's not fair, it's life og banditter finnes over alt.

Link to comment
Share on other sites

Røkke har aldri oppført seg som en banditt i Norge. Han var dog med på å tømme havet for fisk utenfor Alaska, noe som i ettertiden står som en plett på hans rykte. Likevel må jeg le av at du kan sammenligne Røkke med disse kongefamiliene som er diktatorer i eget land. Tror de fleste forstår at den sammenligningen er i beste fall feil. Du ser ikke forskjell på at en person som har tjent sine penger i et demokrati, ved hjelp av demokratiets spilleregler bruker pengene sine til å kjøpe en fotballklubb - og at mennesker som er diktatorer bruker penger som egentlig tilhører folket til slike leker? Eller at oligarker stjeler fra folket sitt? Du svarte forresten ikke på om det var like rasistisk å kalle en oligark for banditt?

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

det er greit. jeg er ingen fan av diskusjoner som beveger seg så langt fra det egentlige emnet som denne.

 

men hvis moderatorene ikke er voksne nok til å la rasisme og diskriminering blir konfrontert og diskutert, så er jeg redd jeg må forlate forumet. jeg vil ikke være bekjent av at Arsenals gode navn og rykte på dette området dras ned i gjørma. jeg tviler på at jeg er alene om å mene det. vi tjener ingenting på dysse ned slike diskusjoner.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...