Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Spørsmålet er hva kommer Wenger til å gjøre nå. Blir det som før at noen gode treningskamper gjør at han ikke anser at laget trenger å forsterkes mer.

Venstrebackplassen er ennå et svakt punkt.

Dødballer mot er det ennå ikke gjort noe med.

Har noe skjedd med laget med tanke på å takle motgangen vi så siste del av fjorårets sesong?

Hvordan er egentlig ståa med Nasri og Cesc?

Skriver ikke Nasri under på ny kontrakt tror jeg Wenger har et problem der og.

 

Positivt er det at vi denne sesongen også har mange gode lovende ungutter.

Bare synd at prikken over i en ennå mangler.

 

Ser Clichy er litt sjokka over treningene til City. De takler:)

Link to comment
Share on other sites

Eller har den evnen aldri vært der? En helt hinsides ting å spørre om vil noen kanskje mene, men jeg er "dead serious". Jeg tror han er et unikum på visse felt og mindre god/dårlig på andre felt. Alle er selvsagt ikke like god på alt, men det virker som spriket er FOR stort... Spillerutvikling? Verdensklasse, om ikke den beste. Motivator? Dette blir en påstand fra min side, men her tror jeg Wenger er svak og at han i sine tidligere gull-lag hadde noen karakterer som tok den jobben for han.

 

om du har rett her, hvilket jeg også anser som sannsynlig, reflekterer jo det lagets prestasjoner; fra verdensklasse til lilleputtnivå på sekunder. Mye bedre å være jevnt gode over hele fjøla. Hvis det er suksess man vil ha. Wenger er nok en "medgangsmotivator". Som du er inne på er han kanskje best i klassen til å utvikleunge spillere (kanskje det er derfor han hele tiden prioriterer å kjøpe unge spillere, han prioriterer det han er god på? ;) ), og hvis ting går bra er han nok flink til å fyre oppunder og løfte laget ytterligere, men når det butter imot, har han ikke den fandenivoldske Shankley-Clough-Ferguson evnen til å få selv dårlige spillere til å tro at de er verdensklasse. Dette handler om personlighet. Selv om Wenger er engasjert så det holder - han kaster jo flasker i forbannelse når ting ikke går veien - er det grunn til å spørre om han er den glødende motivatoren som Ferguson åpenbart er.

 

Det jeg imidlertid er mest overrasket over når det gjelder Wenger de senere årene er at en såpass intelligent mann har prestert å rote seg inn i så mange selvmotsigelser vedrørende hans ideer og planer rundt laget, eksemplifisert ved hans tanker rundt Nasri nå i det siste. Er det slik selv den beste blir når man føler seg presset opp i et hjørne?

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

om du har rett her, hvilket jeg også anser som sannsynlig, reflekterer jo det lagets prestasjoner; fra verdensklasse til lilleputtnivå på sekunder. Mye bedre å være jevnt gode over hele fjøla. Hvis det er suksess man vil ha. Wenger er nok en "medgangsmotivator". S

 

Her treffer du innertier etter min mening. Wenger viser noen ikke utviklende holdninger når det går i mot oss.

Vi ser det i kamp etter kamp. En frustrert Wenger; ristende på hodet, armene ut med hodet på skakke, snakkende mer med fjerdedommer enn å ta tak i laget. Dette er den siden jeg minst setter pris på hos Wenger. Det smitter over på spillerne også. De begynner å rope etter frispark, blir sene med å reise seg etter en tackling og begynner å be dommeren blåse litt vår vei også.

Dette er jeg sikker på ikke er til noen som helst hjelp. Det er viktig å beholde fokuset - hele tiden på spillet og ikke la seg falle ut av fokus på grunn av egen frustrasjon og ønske om hjelp, fra for eksempel dommere.

Link to comment
Share on other sites

Her treffer du innertier etter min mening. Wenger viser noen ikke utviklende holdninger når det går i mot oss.

Vi ser det i kamp etter kamp. En frustrert Wenger; ristende på hodet, armene ut med hodet på skakke, snakkende mer med fjerdedommer enn å ta tak i laget. Dette er den siden jeg minst setter pris på hos Wenger. Det smitter over på spillerne også. De begynner å rope etter frispark, blir sene med å reise seg etter en tackling og begynner å be dommeren blåse litt vår vei også.

Dette er jeg sikker på ikke er til noen som helst hjelp. Det er viktig å beholde fokuset - hele tiden på spillet og ikke la seg falle ut av fokus på grunn av egen frustrasjon og ønske om hjelp, fra for eksempel dommere.

 

Dette ble spesielt synlig forrige sesong.. Han burde brukt den energien han bruker på 4 dommer på spillerne i stedet.. Jeg synes Wenger noen ganger drar dette så langt at jeg blir flau..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det Wenger sier her er mest bekymringsfullt foran kommende sesong:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-my-team-is-not-defensively-weak

 

Han anser Vermaelen som en "ny" signering, men alt løser seg ikke med bare han tilbake.

Vi ønsker at samhandlingen blir bedre, et tøffere og mer strukturert forsvar og derfor trenger Verminator en makker som behersker det.

Dødballene er et kapittel for seg selv og det er kun aggresivitet kombinert med sterk fysikk og plasseringevne som løser det.

- Djourou har vist til tross for en ok sesong at han er for ustabil og for lite tøff i duellene. Bør ikke få fast plass på laget.

- Koscielny er alt fra veldig god til en klønpung av dimensjoner. Også han ujevn. Grei som tredje/fjerdevalg.

- Squillaci er bare ikke god nok og virker alltid usikker. Bør selges.

 

Samtidig mener jeg det er en feilvurdering å satse på en skadeplaget Gibbs og for dårlig Traore som årets venstrebacker.

 

Wenger sier det er pga. vi er så offensive stilen at det blir en risiko defensivt.

Vel, Manure og Chelsea scorer jo nesten like mange eller flere mål som oss, men de har alltid 5-10 mål mindre baklengs enn oss hver sesong og har langt bedre balanse i laget.

Dette bare viser hvor hvor Wenger har sin svakhet...nemlig forsvarsspill og også på keeperplass.

 

Suksess starter i forsvar...sånn er det bare!

 

Skulle ikke være så vanskelig å rette opp sånne detaljer.

 

Enig i mykje av det du seier her, men ikkje ang. Djourou.. Eg trur han og Vermaelen kan danne eit av ligaen sitt beste midtforsvar dersom begge held seg skadefrie.. Vermaelen var fantastisk forrige sesong, og Djourou var, etter mi meining, svært bra før han kollapsa saman med resten av lagen etter CC-finalen.. Vi gjekk jo ei lang periode utan å tape i dei kampane han spelte..

Når det er sagt, så blir eg veldig skuffa dersom vi ikkje hentar inn ein midtstoppar til av type verdsklasse. Koschielny er for ujamn og Squilacci.. vel...

Edited by Balsnes
Link to comment
Share on other sites

"The Italian's remarks surprised Wenger, who intends to keep Nasri even if the 24-year-old does not sign a new deal before his current contract expires next summer."

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-won-t-lose-sleep-over-mancini-issue

 

Huff, det har omsider rablet for Wenger

 

Uenig i at dette er et tegn på at det har rablet for Wenger. Jeg skal begrunne hvorfor.

 

Fansen har kritisert Wenger lenge for at han ikke bruker penger, men det er flere måter å bruke penger på. Hvis vi bare selger Nasri for eksempelvis £20 mill så gir det helt klart god mening sett fra et økonomisk synspunkt. Jeg er enig i at det hadde vært fornuftlig å selge ham for en slik pris hvis man var sikker på at han kunne erstattes på en fullgod måte av en annen spiller. Men hva om Wenger kommer til konklusjonen at han ikke får erstattet Nasri på en fullgod måte uavhengig av hvem han henter inn som erstatter? Bør vi da tenke penger først og kvalitet siden? Kan det tenkes at Wenger ser på f.eks Myaichi som en fullgod erstatter hvis han får litt tid til å utvikle og han tenker at om Nasri går neste år så trenger vi ikke å kjøpe inn en ny venstrekant? Gir det da mening å beholde ham det siste kontraktsåret?

 

Kan det tenkes Nasri har sagt at han vil se hvordan laget blir forsterket før han eventuelt signerer en ny kontrakt? Hvis så er tilfellet kan det ikke tenkes at det er større sjanse for at Nasri signerer forlengelse hvis Wenger klart viser hvor høyt han verdsetter spilleren Nasri?

 

Jeg kommer også til å felle min dom over Wengers handler i sommer, men jeg venter med det til overgangsviduet er stengt. Foreløping syns jeg det ser positivt ut. Vi har foreløpig beholdt Cesc og Nasri, to av våre aller beste spillere og har sannsynligvis fått inn en god forsterkning i Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger har gjort underverker med Arsenal etter han tok over sjefstolen, men det kan sies om George Graham også, og som igjen viser at alt har sin tid. Og Wenger dette er din tid, nå bør du begynne å vinne noe, vise at du fortsatt er stolen verdig. Vi kan gjerne leve på hva mannen har gjort, men vi vinner ingentig på minner om "gammel" storhet. Mannen har faktisk ikke vunnet mer en 7 titler på ....hva blir det? 16år

George Graham gjorde det på 10år eller noe, selv om det er 2 forskjellige verdener vi snakker om.

GG gjorde gull av gråstein i mine øyner, og var mann for sin tid, Wenger har også vært mann for sin tid, men er tiden løpt fra han?? Har hans egne visioner egentlig blitt hans forbannelse, med sin stahet og franske arroganse har han kanskje kostet oss et par ligagull, med sin manglende vilje\evne til å forsterke laget der skoen virkelig trykker, vi trenger ikke 7-8 midtbanespillere som skal levere om 5-10år, vi må levere i dag også.

Hvorfor kan vi ikke gjøre som Manchester United, kjøpe de spillerne som faktisk trengs til den prisen det faktisk koster. De vinner jo faen meg nesten hvert eneste år, og om ikke det i seg selv gir tilbake de verdien de bruker på å forsterke laget, så er sponsor markedet åpent som bare det for dem, for alle vil sponse vinnere, og da blir det bare smuler igjen til de nest beste.

 

Har nevnt det tidligere, vår maestro har faktisk tatt et uovervinnelig lag å revet det i småbiter, for så å bygget opp et nesten lag, som aldri ser ut til å bli bedre enn det, et nesten lag......Når vi må kjempe med nebb og klør for å beholde våre beste, så må jo det også si noe om systemet. Vi selger og selger.......fyller på med unggutter......og så selger og selger vi, eller lar spillere gå på "bosman" transfers, og det er i hvertfall ikke god butikk. Ikke lenge før vi begynner med supertilbud, kjøp 2 for prisen av en!! Tenk dere at Barca faktisk kjøper Fabregas for 50mill pund og henter Nasri på bosman, da blir det ikke mer en 25mill pund på hver av de, sånn enkelt forklart, og vi ender opp med svarteper nok en gang. Og sånn det ligger ann nå, kan det fort bli en realitet!!!

 

Nå må vi sette foten ned å si at nok er nok, vi skal være et vinnerlag og ikke et selgerlag. Det koster å være på topp, men det blir fort enda dyrere å ikke være det. Hvis vi har pengene hvorfor kjøper vi ikke det vi trenger?? Hvorfor må det alltid være en ukjent og uprøvd spiller fra en bortgjemt dal i langtvekkistan. Hvorfor har ikke vi kjøpt en Vidic, en Ronaldo eller en Lampard osv...... Dyre kjøp ja, men de har alle gjort opp for seg og om ikke hundre ganger sin egen vekt i gull.....

Om Wenger leter etter en ny Vieira eller en ny Henry, det er once in a lifetime scoop.......det finnes bare en Henry eller en Vieira, vi må opp fram og videre!!! Og gjerne betale mere for våre beste og litt mindre de mindre gode.....så har de noe å strekke seg etter. Blir du like god som f.eks Fabregas eller van Persie, så får du også betalt som dem.

 

Så får vi se hva som skjer......blir det vill jubel i mai, eller må vi slukøret gå tilbake å håpe på neste sesong skal vi ta dem!!!same story as before!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer også til å felle min dom over Wengers handler i sommer, men jeg venter med det til overgangsviduet er stengt. Foreløping syns jeg det ser positivt ut. Vi har foreløpig beholdt Cesc og Nasri, to av våre aller beste spillere og har sannsynligvis fått inn en god forsterkning i Gervinho.

Glasset ditt er med andre ord halvfullt? Mitt er halvtomt :)

Link to comment
Share on other sites

Glasset ditt er med andre ord halvfullt? Mitt er halvtomt :)

 

Jepp, fortsatt kan det hende at Nasri forlenger, at Cesc blir og at vi får inn en defensivt solid venstreback. Skjer det så er jeg personlig kjempefornøyd med overgangsvinduet!

 

Nå som Verm er tilbake for fullt ser jeg ikke at det er prekært med en ny midtstopper, selvom jeg også hadde blitt glad for en ny bauta som kunne konkurrere om den plassen. Er imdilertid usikker på hvem jeg eventuelt ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, fortsatt kan det hende at Nasri forlenger, at Cesc blir og at vi får inn en defensivt solid venstreback. Skjer det så er jeg personlig kjempefornøyd med overgangsvinduet!

 

Wenger sa forrige uke at det ikke vil bli kjøpt inn noen ny v.back. Forstå det den som kan...

Link to comment
Share on other sites

Wenger sa forrige uke at det ikke vil bli kjøpt inn noen ny v.back. Forstå det den som kan...

 

Wenger er bare helt håpeløs. :angry: :angry:

Selvfølgelig trenger vi en ny venstreback.

Er veldig glad for at Clichy forsvant for han og keeperplassen er grunnen til at forsvaret var så svakt de siste sesongene. Gibbs er et kjempetalent men vi kan ikke bare satse på en venstreback som er skadet halve sesongen. Tror heller ikke at Traore holder mål, han må ihverfall bevise litt mer først og det har vi ikke tid til.

Wenger mener at han kan kjøre Vermalen ut på back men han vil jo ikke. Og må vi gjøre det så har vi de samme midtstopperene som iår (ser ikke ut som Wenger får ut finger'n ang. ny midtstopper, han er jo SÅ fornøyd med forsvaret) og vi så hvordan det gikk :angry:

 

Nei få den mannen ut den før han ødelegger en ny sesong for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, han sier det. I tillegg sier han at for Arsenal gjelder det å være strategisk ifht til det de har identifisert som behov.

Han lover flere kjøp før sesongen starter.

 

Jeg lurer på hvilke behov de har i tankene. Eller er det kanskje bare kaos (mtp Fabregas og Nasri)? Jeg håper det kommer en klasse midtstopper og en defensiv midtbanespiller av rang!

Link to comment
Share on other sites

Wenger er bare helt håpeløs. :angry: :angry:

Selvfølgelig trenger vi en ny venstreback.

Er veldig glad for at Clichy forsvant for han og keeperplassen er grunnen til at forsvaret var så svakt de siste sesongene. Gibbs er et kjempetalent men vi kan ikke bare satse på en venstreback som er skadet halve sesongen. Tror heller ikke at Traore holder mål, han må ihverfall bevise litt mer først og det har vi ikke tid til.

Wenger mener at han kan kjøre Vermalen ut på back men han vil jo ikke. Og må vi gjøre det så har vi de samme midtstopperene som iår (ser ikke ut som Wenger får ut finger'n ang. ny midtstopper, han er jo SÅ fornøyd med forsvaret) og vi så hvordan det gikk :angry:

 

Nei få den mannen ut den før han ødelegger en ny sesong for oss.

Og hvilket geni skal inn? Wenger har vel flere ganger i sommer bekreftet at forsvaret ikke holdt mål, så han kan vel ikke være så fornøyd med forsvaret? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Tipper desverre at Bartley og Frimpong blir klubbens "nye" defensive forsterkninger.

 

Hvis disse to ungguttene skulle utvikle seg til å bli reelle forsterkninger så er det ingenting som ville gledet meg mer.

 

Jeg tror nok usikkerheten om hvem som går også bidrar til nøling om hvem vi skal hente inn. Egentlig er jeg riktig så positiv mht til dette overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis disse to ungguttene skulle utvikle seg til å bli reelle forsterkninger så er det ingenting som ville gledet meg mer.

 

Jeg tror nok usikkerheten om hvem som går også bidrar til nøling om hvem vi skal hente inn. Egentlig er jeg riktig så positiv mht til dette overgangsvinduet.

Hvis de slår til og blir gode forsterkninger er det jo flott, men problemet ligger i ordet "HVIS". Det er ingen garanti for at de vil slå til og når de også er så uskrevne kort, er det rett og slett gambling. Det har vi gjort nå i 6 år uten suksess, mens Man Utd, Chelsea, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen osv, alle erstatter svake punkter i laget.

 

Det jeg vil fram til er rett og slett at det er på tide vi slutter og håpe at en 18-20 år gammel guttunge nesten uten tidligere spilletid, kan komme inn og hjelpe laget til gull.

Edited by oskar16
Link to comment
Share on other sites

Og hvilket geni skal inn? Wenger har vel flere ganger i sommer bekreftet at forsvaret ikke holdt mål, så han kan vel ikke være så fornøyd med forsvaret? :huh:

 

Geni?? Tror ikke vi trenger et geni for å erstatte Wenger. Ok, Wenger er et geni når det gjelder å finne unge lovende spillere og det er bare han som hadde klart å holde Arsenal i toppen de siste 5 årene med de resursene han har hatt etter flyttingen til Emirates. Men å kalle han et geni etter hvordan han har drevet klubben det siste året er drøyt. Millioner av Arsenalfans verden rundt mellom 7-100 år har sett at med "små" midler så kunne vi med å ha kjøpt en keeper og en etablert midtstopper fort ha vunnet PL sist sesong.

 

Iløpet av 1-2 år så er Arsenal gjeldfri og vil være en av verdens rikeste klubber, men det er hvis vi fortsatt er med i CL og klarer å fylle opp Emirates til hver kamp. Hvis ikke det skjer noe nå med spillerkjøp og med en svak sesongstart (noe vi fort kan få med den åpningen vi har fått) tror jeg at vi fort vil få kamper mot de mindre atraktive lagene som ikke blir utsolgt. At frustrasjonen er stor blandt fansen i England er jo lett å se på hvordan fornyelsen av sesongkort har vært i sommer. Har en kompis som sto som 6000 på venteliste og som nå fikk tilbud om sesongkort. Bra for han men ikke bra for klubben.

 

Og Wenger har vel ikke sagt at forsvaret ikke holder mål? Senest forrige uke sa han at forsvaret var bra nok, vi var blandt lagene som slapp inn minst i åpent spill men at vi var litt for svake på dødballer, så DET måtte vi trene på.....ja ja Mr Wenger kanskje på tide å begynne å trene litt forsvar for det tror jeg ikke har vært mye prioritert av deg tidligere??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...