Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Uff ja det er helt fryktelig :angry:

Tror det må være min første sesong på 40 år (15 sep. 1971 Godset-Arsenal er 40 års jubileet)hvor jeg ikke gleder meg til sesongstart. Føler at dette kommer til å bli en sesong hvor vi kan glemme ligatitel eller andre trofeer hvis ikke det skjer noe på innkjøpsfronten SNART!!!! Og jeg har en vond følelse for CL kvaliken. Er redd vi begynner med en "Black August" og vi får sikkert "Black November" også :angry:

 

Når så vår "kjære" Chairman begynner å si at vi kan glemme trofeer i år også, ja da begynner jeg virkelig å lure ?? Eier de ikke ambisjoner i Arsenal-styret?? Det virker jo som at de er fornøyd bare de klarer å kvalifisere for CL og "er med" å kjemper i PL. Selvfølgelig er det ikke lett å konkurerer mot de andre pengemaskinene/dopere men hvis en ser hvor lite som skulle vært gjort i spillerkjøp de siste årene sa har vi hatt kjempemuligheter til å vinne flere titler med "små" investeringer i gode etablerte spillere.

 

Jeg har ihverfall mistet all tiltro til Wenger etter alle løgnene han har kommet med de siste årene og jeg begynner virkelig å lure på de som sitter i styret også, tørr de ikke å gjøre noe?? Ser de ikke hva som skjer med klubben våres?? ( Kan nevne at det fortsatt er haugevis med billetter til Liverpoolkampen)

 

Han er vel ingen løgner, men han har gitt en del forhåpninger. Intensjonen hans har nok vært å gjennomføre det han sier.

Problemet til professoren er nok at han er for gjerrig og setter litt for mye prestisje i forsiktighet og gode regnskap.

Han er typen som ikke selger leiligheten sin før den er gjeldfri og som blir overrasket over hvor dyrt en litt større leilighet har blitt.

 

Det er lenge side brødrene Pettersen satte støkk i norsk fotball. Med sin hasardiøse og offensive fotball.

Spilte de med to ytreløpere,to indreløpere og spiss? Fem i angrepsrekka. Måtte jo bli mye mål på den måten - begge veier.

Var du på kampen i 71?

 

Kvalikken til Championsleague plager meg litt, den rotet vi oss inn i. Men den pleier vi å takle bra.

 

Det jeg frykter mest er vår pessimisme. Jeg tror det påvirker spillere også. De merker det - fanger det opp.

 

Forundrer meg mest over at Wenger virker så upåvirket. Tror dere ikke han får med seg det som skjer rundt i verden, blant alle Arsenalsupportere? Men kan hende han har stålkontroll. Får virkelig håpe det.

Link to comment
Share on other sites

Han er vel ingen løgner, men han har gitt en del forhåpninger. Intensjonen hans har nok vært å gjennomføre det han sier.

Problemet til professoren er nok at han er for gjerrig og setter litt for mye prestisje i forsiktighet og gode regnskap.

Han er typen som ikke selger leiligheten sin før den er gjeldfri og som blir overrasket over hvor dyrt en litt større leilighet har blitt.

 

Det er lenge side brødrene Pettersen satte støkk i norsk fotball. Med sin hasardiøse og offensive fotball.

Spilte de med to ytreløpere,to indreløpere og spiss? Fem i angrepsrekka. Måtte jo bli mye mål på den måten - begge veier.

Var du på kampen i 71?

 

Kvalikken til Championsleague plager meg litt, den rotet vi oss inn i. Men den pleier vi å takle bra.

 

Det jeg frykter mest er vår pessimisme. Jeg tror det påvirker spillere også. De merker det - fanger det opp.

 

Forundrer meg mest over at Wenger virker så upåvirket. Tror dere ikke han får med seg det som skjer rundt i verden, blant alle Arsenalsupportere? Men kan hende han har stålkontroll. Får virkelig håpe det.

 

 

Ja jeg var på kampen i 1971 :). Godset hadde et kjempelag på den tiden,tror ikke det er mange lag i Norge som har spilt like underholdene de siste 40 årene.

Husker ikke så mye av kampen men jeg traff en engelskmann som vi siden holdt kontakten med. Besøker hans kone når jeg er over på turer over flere dager.

Var også på kampen mot Frigg i 73 hvor vi tapte 0-1 (Drillo scoret). Ble mobbet mye av "venner" etter det tapet.

 

Kanskje litt drøyt å si at Wenger er en løgner men han har sagt så mange ganger etter at sesongen har vært over at nå skal vi kjøpe forsterkninger. Hvis unge lovende spillere er forsterkninger for førstkommende sesong,greit da har han holdt ord, hvis det er investering i fremtiden, da mener jeg han har løyet for oss.

 

Når det gjelder CL kvaliken mener jeg at årets ikke kan sammenlignes med tidligere år. Nå er det så mye negativt rundt laget at jeg tror spillerene, som du skriver, er påvirket av det. Men med en god start mot Newcastle (som nå blir mer og mer viktig for hvordan sesongen skal bli) så kanskje. Utrolig viktig med 3 poeng før kampene mot Liverpool og ManU.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger viser nok en gang idag at han ikke har peiling på bytter under en kamp. Hvorfor går ikke Gilberto av banen når feilprosenten hans ligger på 90%? I tillegg burde han prøve å motivere laget istedet for å legge håndflatene foran øyene og riste på hodet. HAN ER INGEN MOTIVATOR OG HAR ALDRI VÆRT DET!

 

I tillegg er gjennomsnittsalderen på de tre innkjøpene på 18 og et halvt år noe som er for dårlig når det var muskelbunter på 25-29 år vi etterlyste.

 

Kampen idag burde vi ha ledet etter scoring av Freddie, men det skjedde ikke. Istedet gikk Everton rett opp å putta! Og det kommer ikke som noe sjokk at det ikke kom noen scoring etter det. Vi har vel ikke snudd en kamp i hele år!

 

Spillestilen vår er alt for forutsigbar. Et hvert lag, ja t.o.m lag i 4. divisjon, ville lest spillet vårt enkelt. Arsene Wenger burde vel snart bytte taktikk?! Han har hatt den samme taktikken siden han kom til klubben. Kanskje et managerbytte ville fått fart på borteformen vår og starte et mindre forutsigbart spill??

 

Innlegg skrevet for 5,5 år siden........ og like aktuelt idag !!!!

Link to comment
Share on other sites

Innlegg skrevet for 5,5 år siden........ og like aktuelt idag !!!!

Virkelig skremmende..

 

Det virker nesten som at Wenger nekter å se det alle andre ser, og om han ser det er han for sta til å gjøre noe med det.. Hvert år skriker vi etter forsterkninger der det er åpenlyst at vi trenger det, nesten hvert år har Wenger lovet det, og sikkert som at hovemestern blir full på lillejulaften blir vi skuffa hvert år.. Det er nå for andre sommer på rad at vi skriker etter forsterkninger defensivt, SKIKKELIGE forsterkninger, ikke en fransk 2. divisjons spiller eller en avdanka franskmann. Wenger har til og med godt ut å innrømmet dette, men med to uker til seriestart har enda ingenting skjedd! Spørr du meg burde det første vi foretok oss i sommer vært å få inn en slagkraftig midtstopper, så hadde vi fått satt ett stopperpar i pre season! Er det så mye vanskeligere for oss enn for andre klubber? United solgte O`Shea og Wes Brown, Ferdinand er på vei ned, og de viste de trengte en midtstopper, så hva gjorde de? De kjøpte Phil Jones før noen rakk å blunke.. De trengte en offensiv spiller, de kjøpte Ashely Young. De trengte en keeper, de kjøpte De Gea. Liverpool ville ha Adam, Henderson og Downing, så de kjøpte Adam, Henderson og Downing.. Vi trenger desperat en midtstopper som kan få orden på det hårreisende forsvarsspillet vårt og dødball problemene, så hvorfor kjøper vi ikke det? Er det så mye vanskeligere for oss enn det er for United og Pool? Er vi ikke en attraktiv klubb? Har vi ikke god nok økonomi? Har vi ikke ambisjoner?

 

Damn.. Etter alle mine år som Gooner og medlem på forumet har jeg aldri opplevd en sliken skepsis før seriestart.. Vi skriver 4. August og enda er ingenting avklart angående hverken Cesc, Nasri eller forsvarern(e) Wenger har lovet oss. Og i tillegg til dette har vi blitt bygd opp med rykter rundt Mata, nå ser det ut til at vi skal bli rivd ned der også..

 

Nei, Arsene.. Håper virkelig du har kontroll

Link to comment
Share on other sites

Synes denne fra Le grove er en grei oppsummering:

 

"We have the only manager in the world who cures the problem of conceding from set pieces by selling an experienced left back and buying in a winger"

 

Fra spøk til alvor, så ser det vel ikke så halvgalt ut, forutsatt at det kommer inn minst 1 stk "Vidic type" midtstopper.

Skulle også gjerne sett at Fabregas ble solgt til en god pris. Hvis Fabregas blir mot sin vilje og fremdeles er kaptein så er jeg redd det ikke blir pokaler denne sesongen heller.

 

Det er på tide å vise seg som en skikkelig leder Wenger. Van Persie som kaptein med Vermalen som vise kaptein.

Link to comment
Share on other sites

"Early on in Arsene Wengers tenure, I went to a game at Blackburn and Arsenal were having a hard time of it. Blackburn got a corner and Keown clearly felt that one of his teammates - who better remain nameless - wasn't quite at it that day.

 

He grabbed him by the shoulders and within earshot of us travelling fans, bawled at him "LOOK LIKE YOU WANT TO PLAY FOR THE ARSENAL" Not "Arsenal", but "The Arsenal".

 

His teammate woke up after that and played well. We won the game. I reckon it was thanks to Martin, a true Arsenal man."

 

Wenger go get Keown back!

Link to comment
Share on other sites

"Early on in Arsene Wengers tenure, I went to a game at Blackburn and Arsenal were having a hard time of it. Blackburn got a corner and Keown clearly felt that one of his teammates - who better remain nameless - wasn't quite at it that day.

 

He grabbed him by the shoulders and within earshot of us travelling fans, bawled at him "LOOK LIKE YOU WANT TO PLAY FOR THE ARSENAL" Not "Arsenal", but "The Arsenal".

 

His teammate woke up after that and played well. We won the game. I reckon it was thanks to Martin, a true Arsenal man."

 

Wenger go get Keown back!

 

Litt synd at Keown ikke har tatt trener utdannelsen, tror han kunne gjort det meget bra, og aller helst i arsenal!

 

Ang Wenger og styret så har jeg gitt helt opp nå, så de får holde på slik de gjør og ta støyten når den kommer. Jeg fortsetter uansett å heie på Wilshere og co, og håper på flere lyspunkter i kommende sesong selv om sluttresultatene nok blir som vi har blitt meget kjent ved.

Link to comment
Share on other sites

Litt synd at Keown ikke har tatt trener utdannelsen, tror han kunne gjort det meget bra, og aller helst i arsenal!

 

Ang Wenger og styret så har jeg gitt helt opp nå, så de får holde på slik de gjør og ta støyten når den kommer. Jeg fortsetter uansett å heie på Wilshere og co, og håper på flere lyspunkter i kommende sesong selv om sluttresultatene nok blir som vi har blitt meget kjent ved.

Vi får trøste oss med at når forventningene er på bånn så blir jo heller ikke skuffelsen så stor. :)

Link to comment
Share on other sites

Litt synd at Keown ikke har tatt trener utdannelsen, tror han kunne gjort det meget bra, og aller helst i arsenal!

 

Ang Wenger og styret så har jeg gitt helt opp nå, så de får holde på slik de gjør og ta støyten når den kommer. Jeg fortsetter uansett å heie på Wilshere og co, og håper på flere lyspunkter i kommende sesong selv om sluttresultatene nok blir som vi har blitt meget kjent ved.

 

En tvilsom kilde sier at når Keown hadde ansvar for forsvars trening på vei til CL finalen at Wenger følte seg truet.. Gjør ingen ting ut av det da jeg seff ikke vet om det er sant.. Håpet på slutten av sesongen at vi skulle få inn Keown som Wenger sin nr 2.. Uansett i trenerteamet.. Tror som deg at han kunne blitt en meget bra trener

Link to comment
Share on other sites

Eg er like fortvila over Wenger grunna mangel av kjøp som alle andre, MEN sjå på dei overgangane som er gjort til no i år. Er det mange spelarar som har gått som vi kan sjå for oss hadde passa i Arsenal? Sjå vekk i frå dei dyraste overgangane på 25-30 mill pluss. Der er vi ikkje, og det er usikkert på om vi kjem dit heller, skal vi klare å halde oss innanfor UEFA Finacial Fair Play.

 

Phil Jones hadde kanskje vore ei forsterkning, MEN vi etterlyse alle rutine og da er vel ikkje 18 mill for ein ung forsvarsspelar det rette? Av united sine andre kjøp så veit ikkje eg. Ashley Young var rådyr og eg syns Gervinhio virkar betre for nesten halve prisen. Av Pool sine kjøp er det ingen eg ser for meg hadde forsterka oss? Det ser ut til at sjølv om punda flyg at det er vanskeleg å få gjennomført overgangar. Det er svært få klubbar som vil selge, og sjølv om økonomien skulle tilsei det, så virkar det som om det er svært få klubbar som må selge. Heile markedet er liksom litt på vent. Eg er einig i at vi helst burde hatt inn spelarar tidleg som kunne gått inn i gruppa og for min del meiner eg vi treng både ein ny stoppar, ein defansiv anlagt midtbanespelarar, ein midtspiss og ein venstreback, i den prioriterte rekkjefølga. Når det er sagt, å finne spelarar som er gode nok og som ligg innanfor budsjettet.... Eg er glad det ikkje er min jobb ;)

Link to comment
Share on other sites

De avtalene som andre har gjort har ikke noe med våre behov å gjøre. Essensen er de avtalene som ikke er gjort. Jeg er sikker på at du ikke mener det er utenfor Arsenals rekkevidde å ta inn en spiller som er bedre enn f.eks. Squillaci. Jeg er også sikker på at du er enig i at det er penger i klubben til å gjøre dette, enten det er Cahill, Samba eller Mertesacker. Disse pengene er der enten vi får inn mer fra Cesc og Nasri eller ikke, og situasjonen rundt de to har også lite med våre defensive sprekker å gjøre. Mer trenger du egentlig ikke å vite. Det er behov, det er muligheter og det er midler. Så langt er Gael Clichy solgt, mens Kyle Bartley fikk ny kontrakt og ble leid ut. Samtidig er resultatene i pre-season middelmådige og de defensive prestasjonene - æh- gjenkjennelige.

 

Ansvar Arsene Wenger. Vurdering: ikke bestått.

Link to comment
Share on other sites

Vi må nok vente en stund på nye kjøp ennå ser det ut til..

Kanskje neste uke, sier Wenger. Fælt så lang tid det skal ta ift. andre klubber som gjør unna et kjøp på to-tre dager.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-i-understand-the-impatience-over-signings-

Han er i alle fall så klar som han kan bli på at noe i alle fall skjer til uka.

Om ikke det skulle skje noe i dette vinduet gjør Wenger livet vanskeligerer for seg selv, enn det trengte å være.

Men det skjer nok noe.

Tipper på to signeringer vi blir ganske fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Er mykje enig med deg Sir, men det er ikkje noko mål å få inn ein betre spelarar enn Squillaci. Han vil bli eit 4 om ikkje 5 val. Vi må ha inn ein betre spelarar enn enten Vermalen eller Kos. Dei tre du nevner er kanskje det alle sammen, men er dei verdt 15 mill +??? Skal vi betale det for å løfte steminga hos fansen?

 

Ja der er behov, men eg er usikker på alternativa innanfor dei rammane vi har. Det er grunnen til at det tar tid....

Link to comment
Share on other sites

Premier Lague er spesielt og mange utlendig sliter med å tilpasse seg, tiden renner ut og vi nærmer oss seriestart. Skal vi kjøpe noen nå så ser jeg svært gjerne at det er noen med PL erfaring, om det ikke er det så må det i alle fall være en meget, meget god utlending, som vil klare seg uansett hvilke liga det er snakk om.

 

Fakta pr. dagsdato er at vi mangler spillere med PL erfaring som kan dra lasset, som vet hva det handler om.

Pr.dagsdato har vi en ung og urutinert tropp. Vi har få spillere i laget med lang Premier Lauge erfaring. (Kamper i Premier Leauge uansett klubb) Vi er faktisk en av de dårligste her. Vi har Cesc med 212 kamper i Premier Leauge, blir han solgt er neste mann på listen Van Persie med 156 kamper. Manchester United har 4 spiller med flere kamper enn Cesc og 9 med flere enn Van Persie. I Liverpool er det 5 flere enn Cesc og 7 flere enn Van P. Det er bare Norwich , Swansea, Wolves og WBA som ikke har en spiller som har flere kamper enn Cesc, og blir cesc solgt så kan vi fjerne WBA og Wolves fra den listen. Everton og Tottenham for eksempel har hele 11 spillere med flere PL kamper enn Van P.

 

Ser vi litt mer på det større bilde, så har vi 8 spillere med flere enn 100 PL kamper, men tre av disse virker å være på vei ut fra klubben (Cesc, Almunia og Eboue)Bare 7 klubber har færre spillere med over 100 kamper enn Arsenal. (Selger vi Cesc er listen på 6) De klubbene er Newcstle, Norwich, QPR, Swansea, WBA, Wigan og Wolves.Tottenham har hele 17 spillere med mer enn 100 kamper, Chelsea har 13, City 12 og Utd 11.

Vi har en spiller med mer enn 200 kamper i PL, men sannsynligheten er der for at han blir solgt i løpet av august. Bare 4 klubber har ingen med over 200 kamper, og to lag har 1 som oss. Blir Fab solgt og vi ikke kjøper en med stor PL erfaring, så er vi på null i lag med Norwich, Swansea, WBA og Wolves. Everton har 9 med mer enn 200 kamper, Tottenhma har 7, Chelsea 6, City, Utd og Liverpool har 4.

 

Jeg mener at PL erfaring er veldig viktig,spesielt når det drar seg til mot slutten, er jo her vi har sviktet de siste årene.

Derfor ønkser jeg meg en spiller med mer enn 200 kamper i PL, må i alle fall har over 100! Få inn litt rutine, en som kan holde roen, få med seg ung gutta når det drar seg til.

Så Wenger, gjør en forandring og kjøp noen rutinerte spillere, for vi klarer ikke å holde på dem som vi gjør rutinerte.

Edited by Roysannnn
Link to comment
Share on other sites

Alle vet vel at Wenger ikke er den mannen som klarte å bygge et vinnerlag.

Wenger er ikke lenger den mannen han var, fansen har ikke lenger tilitt og troa på han.

Han har mista respekten hos fansen og sikker flere av spillere som vil vekk fra klubben.

Klubbens ambisjonene om å vinne PL er tottalt vekke.

Her snakker vi om at klubben ikke makter å hente inn bra nok spillere.

FLere av de beste vil vekk og blir solgt, sier seg selv at fansen til Arsenal ikke har tillit til det som skjer med klubben lenger.

Unnskyldingene er nok det Wenger vil bli huska mest for, de har han hatt for mange av de siste åra.

Arsenal fansen lar seg ikke lure lenger, de er lei av å bli holdt for narr og det klarer ikke Wenger å innse.

Er nok bare i Arsenal fansen har hatt så lang tollmodighet med en manager.

Wenger har hatt nok av sjangser til å få et vinnerlag til å vinne noe.

Jeg er en av de som virkelig tar Nasri, Clichy og Cesc i forsvar, de har ambisjoner om å vinne noe stort.

Det klarer de ikke i Arsenal siden klubben ikke vil bruke penger på spillere de sårt trenger.

Bra for Arsenal at de har vært smarte etter de fikk Emirates opp og blitt en klubb med mye penger.

Men det er nok på tide at Arsenal styret og Wenger virkelig hadde gjort noe med spillerstallen.

HJelper lite å ha mange spillere i klubben som er missfornøyde og vil vekk fra klubben.

Det må skje noe drastisk med klubben for at de skal bli en klubb som vinner PL i gjenn.

Link to comment
Share on other sites

Alle vet vel at Wenger ikke er den mannen som klarte å bygge et vinnerlag.

 

Ikke klarte å bygge et vinnerlag? Han har vunnet tre PL-titler, FA-cupen 4 ganger, The double to ganger, samt prestasjonen med å gå gjennom en sesong ubeseiret. Å påstå at han ikke har klart å bygge vinnerlag er jo fullstendig latterlig. Om han klarer å bygge et nytt vinnerlag blir noe helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Men nå skal det også være med i betrakningen, at de fem bakerste i Wengers lag, allerede var på plass før hans første titler. Det vil vel egentlig si at Wenger ikke har evnet å hente inn forsvarsspillere som kunne erstattet fab 4. Selv om Campbell og Lauren, og nå senere Sagna, er og var av høy klasse, klarte han ikke å få til en like god rekke som det som allerede var i klubben når han tok over. Wenger er en grådig og vanskelig herremann. Han har fortsatt klokketro på sin måte å gjøre det på. Hans siste tittel, ble ikke vunnet av et lag bestående kun av egenutviklede spillere. Er det ikke mulig for denne karen, å innrømme at hans siste 4-5 sesonger, har vært begredelige? Er han ikke kapabel til å gjøre som han gjorde tidligere? Overmars og Petit, var to etablere spillere. Noe sånt må han gjøre nå også.

Link to comment
Share on other sites

"Early on in Arsene Wengers tenure, I went to a game at Blackburn and Arsenal were having a hard time of it. Blackburn got a corner and Keown clearly felt that one of his teammates - who better remain nameless - wasn't quite at it that day.

 

He grabbed him by the shoulders and within earshot of us travelling fans, bawled at him "LOOK LIKE YOU WANT TO PLAY FOR THE ARSENAL" Not "Arsenal", but "The Arsenal".

 

His teammate woke up after that and played well. We won the game. I reckon it was thanks to Martin, a true Arsenal man."

 

Rett og slett fantastisk. Mon tro hvordan Keown hadde reagert under serieinnspurten i år !

 

Synes denne fra Le grove er en grei oppsummering:

 

"We have the only manager in the world who cures the problem of conceding from set pieces by selling an experienced left back and buying in a winger"

 

En veldig grei oppsummering. Ska`kke værra mulig.........

 

Apropo ytterligere signeringer går denne setningen på autorepeat hvert år : "...we want to add not quality but super quality"

 

Super quality altså. Da er jeg spent. Forrige sommer ble det Chamakh, Kosci og Squi...

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett fantastisk. Mon tro hvordan Keown hadde reagert under serieinnspurten i år !

 

 

 

En veldig grei oppsummering. Ska`kke værra mulig.........

 

Apropo ytterligere signeringer går denne setningen på autorepeat hvert år : "...we want to add not quality but super quality"

 

Super quality altså. Da er jeg spent. Forrige sommer ble det Chamakh, Kosci og Squi...

 

Du glemte litt info i den setningen. Man må ta med "Players that will fit into our team and tactics, and that is better than the ones we allready got" - for alle hos Arsenal er super quality...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...