Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du leste ikke resten? Det kommer tydelig frem at ikke alle disse pengene er tilgjengelig. Og Pundet står ikke i 10 kr

 

Hva med dine tidligere kommentarer om at pengene ikke kommer fra leilighetssalget?

Den setningen om "Cash and bank balances in hand" gjelder likviditetn. Altså hvor mange penger vi har på bok. Resten av teksten du copy/pastet er bare et fint regnestykke for å vise hvordan likviditeten har økt fra £99 millioner til £128 millioner.

 

Når det gjelder flisespikkeriet rundt pundet så lå pundet i 2009 og 2010 rundt 10kr så derfor runder jeg litt av for enkelhets skyld.

Link to comment
Share on other sites

Wenger varsler om at en ny forsvarspiller må inn. Interessant, lurer virkelig om dette blir en "big money" signering eller enda en ukjent franskmann.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-we-have-to-find-one-more-defender

 

Håper virkelig det blir Samba som er en spillertype som virkelig vil skille seg ut mellom Vermaelen, Koscielny, Djourou og Squillaci (som jeg syntes generelt sett er veldig like i spillestilen ved at de med unntak av Djourou trives best ved siden av en stor og autoritær stopper). Dog er jeg såpass desperat at jeg også ville vært fornøyd med et kjøp av Cahill også.

 

Men, jeg må si at jeg virkelig ikke håper det blir Phil Jagielka som kommer inn. Da blir jeg utrolig skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Men, jeg må si at jeg virkelig ikke håper det blir Phil Jagielka som kommer inn. Da blir jeg utrolig skuffet.

 

Ja han virker veldig "gjenomsnittlig". Har sett mange Everton-kamper, men har aldri sett han storspille. Heller motsatt..

 

Videre er han ikke mer enn 1.82-83..? Kan nok være at han posisjonerer seg godt og kunne vært en slags dirigent for oss, noe vi sårt trenger, men nei, håper på noe bedre jeg også..

Link to comment
Share on other sites

Ja han virker veldig "gjenomsnittlig". Har sett mange Everton-kamper, men har aldri sett han storspille. Heller motsatt..

 

Videre er han ikke mer enn 1.82-83..? Kan nok være at han posisjonerer seg godt og kunne vært en slags dirigent for oss, noe vi sårt trenger, men nei, håper på noe bedre jeg også..

Jagielka er langt i fra det beste alternativet. Men selv om han er gjennomsnittlig så syns jeg han presterer gjennomsnittlig på et jevnt nivå. Det kan være å foretrekke fremfor Koscielny som går fra himmel til helvette på 5 sekunder.

Link to comment
Share on other sites

Statistikkene hans er gode dog: "OptaJoe Opta Sports

37% - Since Aug 2007, Everton have kept a clean sheet in 37% of PL games when P.Jagielka has started compared to 26% when he hasn't. Block."

Han er nok en god leder og en god fotballspiller, men mener fortsatt han er for skadeutsatt og vil heller ha Samba, Cahill har det stilnet rundt, heldigvis til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Den setningen om "Cash and bank balances in hand" gjelder likviditetn. Altså hvor mange penger vi har på bok. Resten av teksten du copy/pastet er bare et fint regnestykke for å vise hvordan likviditeten har økt fra £99 millioner til £128 millioner.

 

Når det gjelder flisespikkeriet rundt pundet så lå pundet i 2009 og 2010 rundt 10kr så derfor runder jeg litt av for enkelhets skyld.

Beklager sent svar, men andre hendelser de siste dagene har vært viktigere..

 

Det du skriver ang "cash and bank .." er ikke riktig. Du må lese hele teksten og dokumentet som er linket til. En god del av pengene er bundet opp som sikkerhet i lånene og er derfor ikke tilgjengelige. Det andre poenget er at på den årstiden regnskapet presenteres så er det en meget høy kontantsum inne grunnet fornyelse av årskort. Dvs at innskuddstallene er kunstig høye akkurat i denne perioden av året og ikke en konstant sum som kan disponeres fritt.

 

Forøvrig kan jeg fortsatt ikke se at du har kommentert leilighetssalget som du bombastisk mente ikke inngikk i kontantbeholdningen...

Link to comment
Share on other sites

Beklager sent svar, men andre hendelser de siste dagene har vært viktigere..

 

Det du skriver ang "cash and bank .." er ikke riktig. Du må lese hele teksten og dokumentet som er linket til. En god del av pengene er bundet opp som sikkerhet i lånene og er derfor ikke tilgjengelige. Det andre poenget er at på den årstiden regnskapet presenteres så er det en meget høy kontantsum inne grunnet fornyelse av årskort. Dvs at innskuddstallene er kunstig høye akkurat i denne perioden av året og ikke en konstant sum som kan disponeres fritt.

 

Forøvrig kan jeg fortsatt ikke se at du har kommentert leilighetssalget som du bombastisk mente ikke inngikk i kontantbeholdningen...

Cash from operations 176.5<--------

 

Net cash from player transfers 15.9

Payment of taxation (6.3)

Investment in fixed assets (5.3)

Net interest payments (17.6)

Debt repayment – property (129.6)<---------

Debt repayment – football (5.6)

Increase in year-end cash 28.0 <------------

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at både JET og landsbury forlater Arsenal på permanent basis skjønner jeg ikke hva Arsenal holder på med.. Hvordan kan det ha seg at Denilson får 200 kamper for Arsenal, mens Landsbury som har spilt bra de få gangene han har spilt og hatt ett godt låneopphold bak seg ikke får denne sesongen på seg til å bevise noe en gang.. Bendtner har fått aldri så mange sjanser i Arsenal trøyen, men JET får 60 min sammenlagt.. Bartley vs Squillaci kamper dukker opp i hodet her og, ingen tvil om hvem ville gitt spilletid til av de to..

 

Time will show if the nutty proffesor strikes again.

 

Wenger snakker om disse spillerne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pRWCY6u_ATE

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at både JET og landsbury forlater Arsenal på permanent basis skjønner jeg ikke hva Arsenal holder på med.. Hvordan kan det ha seg at Denilson får 200 kamper for Arsenal, mens Landsbury som har spilt bra de få gangene han har spilt og hatt ett godt låneopphold bak seg ikke får denne sesongen på seg til å bevise noe en gang.. Bendtner har fått aldri så mange sjanser i Arsenal trøyen, men JET får 60 min sammenlagt.. Bartley vs Squillaci kamper dukker opp i hodet her og, ingen tvil om hvem ville gitt spilletid til av de to..

 

Time will show if the nutty proffesor strikes again.

 

Wenger snakker om disse spillerne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pRWCY6u_ATE

 

Når det gjelder JET så kan det nok være viljen, holdningene og det utenomsportslige det skorter på (noe Wenger hinter til). Her tror jeg Le Boss er meget, meget streng. Veldig synd hvis han forsvinner, han var en jeg virkelig fikk øynene opp for. Ser for meg at han kan få en kometkarriere om han kommer i de rette hender. Ser ut til at neste klubb blir Ipswich

 

"Arsenal may have been frustrated with his attitude and application at times, but their acknowledgement of his ability is noted with the fact a sell on fee has been included in the deal"

 

Lansbury.. Også en mange hadde forventinger til, men er han god nok? Uansett er jeg enig med deg, det er sinnsykt at Denilson skal få 200 kamper og Lansbury knapt noen...

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder JET så kan det nok være viljen, holdningene og det utenomsportslige det skorter på (noe Wenger hinter til). Her tror jeg Le Boss er meget, meget streng. Veldig synd hvis han forsvinner, han var en jeg virkelig fikk øynene opp for. Ser for meg at han kan få en kometkarriere om han kommer i de rette hender. Ser ut til at neste klubb blir Ipswich

 

"Arsenal may have been frustrated with his attitude and application at times, but their acknowledgement of his ability is noted with the fact a sell on fee has been included in the deal"

 

Lansbury.. Også en mange hadde forventinger til, men er han god nok? Uansett er jeg enig med deg, det er sinnsykt at Denilson skal få 200 kamper og Lansbury knapt noen...

Helt sikker på at Wenger gjør dette for å provosere supporterene. Har nok ingenting med kvaliteter og hva de viser på feltet å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor JET ikke får flere sjanser. Bendtner har ikke akkurat vært mr. Niceboy han heller, og JET har vist minst like mye som Bendtner en gang gjorde på reservelaget. Hvorfor ikke gi unggutten sjansen på førstelaget og forlange at han MÅ endre holdningene om han vil fortsette på førstelaget. Wenger selv uttalte sist sesong at JET banket på førstelagsdøra med begge henda. Hvorfor komme med en slik uttalelse når det ikke er realitet? Merkelig at f.eks. Randall fikk så mange sjanser, mens JET og Lansbury som har større potensial ikke får prøvd seg mer. Jeg er helt enig i at holdnigner er viktige, men det er ikke alltid nok om ferdigheter og potensialet ikke er like bra. Ser man f.eks. på Walcott har han riktig holdning, men er ikke en naturlig vinnertype eller leder. JET og Lansbury synes jeg innehar mer disse egenskapene og har i tilegg mer aggresivitet i spillestilen. Det er tull å satse på at alt av unggutter, men hvorfor ikke gi de som presterer godt på reservelaget sjanser lenger opp, særlig når det er flere på som ikke presterer eller jobber hardt nok? De imponerende resultatene i ligacupen mot Premier League-motstand vitner om at flere av ungguttene kunne gjort det bra som innbyttere. For mye press på skulderne til unge gutter å slenge dem inn i kamper hvor det trengs mål, sier du? Vel, få situasjoner skiller ut menn fra gutter enn slike situasjoner, og det er sistnevnte vi har manglet de siste årene. Jeg kan vanskelig tenke meg at JET ville vist dårlig innstiling i slike situasjoner, og hvis det hadde vært tilfelle hadde Wenger hatt en bedre grunn til å selge han videre. Jeg har ikke fulgt med like mye på landsbury, men han har da aldri vist holdningsproblemer og har dessuten et vellykket låneopphold sist sesong.

Link to comment
Share on other sites

Helt sikker på at Wenger gjør dette for å provosere supporterene. Har nok ingenting med kvaliteter og hva de viser på feltet å gjøre...

 

 

Hmm... Tror du misforstår innlegget mitt når du velger å rette en sånn kommentar mot meg..? :huh: Merkelig

 

"Har nok ingenting med kvaliteter og hva de viser på feltet å gjøre..." - Selvsagt har det noe med det å gjøre, og det er jo nettopp det jeg skriver

 

Kan du forklare hva du mener?

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Tror du misforstår innlegget mitt når du velger å rette en sånn kommentar mot meg..? :huh: Merkelig

 

"Har nok ingenting med kvaliteter og hva de viser på feltet å gjøre..." - Selvsagt har det noe med det å gjøre, og det er jo nettopp det jeg skriver

 

 

 

Kan du forklare hva du mener?

Oi- du har rett.. Skulle svare litt sarkastisk til Pacman og ikke deg. Du nevner de samme poengene som jeg ville fremheve.

Er bare så lei av at vi som ikke har det minste peiling på hva som foregår innenfor portene skal late som vi vet bedre enn de som jobber med disse spillerene hver dag. JET kan bli en kjempespiller, men hvis han ikke passer inn eller gjør jobben så vil han kanskje lykkes bedre andre steder. Kanskje er det han selv som har ønsket en ny utfordring?

Denilson har veldig mange kamper for Arsenal. I 2009/2010 var han en meget viktig og god spiller som spilte veldig mye. Forrige sesong ble ødelagt av skader. Hvorfor skal man rakke ned på en spiller som har bidratt mye for å fremheve andre som per nå ikke har bidratt i det hele tatt??

Link to comment
Share on other sites

Derfor sier Wenger at han banker på døren med begge hender, låner han vekk, når han kommer tilbake blir han solgt.. Om det samme skjer med Landsbury skjønner jeg ingenting.. RVP; seff kan det være mye vi ikke vet, men folk sier ting om holdningene til JET men ingen sier ka det er.. Wenger sier han banker hardt på døren men selger han etterpå, Bente A.K.A Bendtner fått aldri så mange sjanser.. Da bør local lads med real talent også få en fear sjanse, jeg synes ikke det virker som JET har fått det.. Min mening, ingen som prøver å tvinge deg(RVP) til å være enig

Link to comment
Share on other sites

Derfor sier Wenger at han banker på døren med begge hender, låner han vekk, når han kommer tilbake blir han solgt.. Om det samme skjer med Landsbury skjønner jeg ingenting.. RVP; seff kan det være mye vi ikke vet, men folk sier ting om holdningene til JET men ingen sier ka det er.. Wenger sier han banker hardt på døren men selger han etterpå, Bente A.K.A Bendtner fått aldri så mange sjanser.. Da bør local lads med real talent også få en fear sjanse, jeg synes ikke det virker som JET har fått det.. Min mening, ingen som prøver å tvinge deg(RVP) til å være enig

Link to comment
Share on other sites

Tror dere Wenger kommer til å gjøre noe (tilfredsstillende) med forsvaret? Neppe. Ingen tvil om at det må kanskje to spillere inn bak der, og at det er et par av de som er der nå som ikke holder mål.

3-3 til sammen mot ganske ordinær motstand på hjemmebane er elendig, særlig når man ser hvordan Manu har valset over like god motstand.

Ingen av treningskampene har gitt håp om noe som helst, kanskje med unntak av 30 minutter mot Køln. Arsenal må ut på markedet og det fort!

Link to comment
Share on other sites

Tror dere Wenger kommer til å gjøre noe (tilfredsstillende) med forsvaret? Neppe. Ingen tvil om at det må kanskje to spillere inn bak der, og at det er et par av de som er der nå som ikke holder mål.

3-3 til sammen mot ganske ordinær motstand på hjemmebane er elendig, særlig når man ser hvordan Manu har valset over like god motstand.

Ingen av treningskampene har gitt håp om noe som helst, kanskje med unntak av 30 minutter mot Køln. Arsenal må ut på markedet og det fort!

 

Du ber om noe som ikke kommer til å skje. Arsenal ut på markedet.. Det positivet er jo at når det blir lengre mellom hver seier så må jo den seieren som kommer av og til bli sinnsykt deilig? eller?

Link to comment
Share on other sites

Du ber om noe som ikke kommer til å skje. Arsenal ut på markedet.. Det positivet er jo at når det blir lengre mellom hver seier så må jo den seieren som kommer av og til bli sinnsykt deilig? eller?

 

Eller;)

 

Edit: fra Ashburton Grove Blogg

 

"Although one positive was the ability to defend set pieces has improved"

 

- Hmm.. Har helt motsatt inntrykk selv.

 

"I know some people got upset with the manager handing Nasri the captain's armband in the second half. Personally I don't put much importance on who wears it during pre-season. It really doesn't matter and shouldn't be a big deal. After all, it's only a piece of cloth"

 

- Dette fikk jeg ikke med meg. Syns definitivt ikke Nasri skal bæret bindet sånn som situasjonen er og har vært

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Fakta etter 5 kamper mot middles til svak motstand er en seiersprosent på 40 og 5 baklengsmål der vi egentlig bør krediteres for scoring eller assist på de fleste.

 

Hangzhou Greentown 0-1 på en velkjent dødball.

FC Kõln 2-1 Carl Jenkinson med fantastisk selvmål.

Boca Juniors 1-2 Sebastien Squillaci med unødvendig balltap.

Boca Juniors 2-2 Johan Djourou kløner det til.

New York Red Bulls 1-1 Kyle Bartley selvmål

 

Hva skal vi med motstandere? Det er nå igjen to uker til sesongstart. Arsene???

Link to comment
Share on other sites

Oh Dear Arsene.

Skal en være nokså hard så virker ikke dette veldig lovende.

Forsvaret sliter med å holde nullen. Vi klarer fremdeles ikke å forsvare 1 og 2-0 ledelse.

Vi roter det fremdeles til defensivt.

Spillet vårt er fremdeles til tider veldig lite kreativt.

Avventer og ser om det skjer noe på transferfronten.

Men dette tror jeg skal holde hardt hvis ikke noe skjer snart.

Fabregas som gikk i pausen igår,Nasri på benken. Hva skjer?

De hadde garantert hatt et og annet å lære av en fremdeles god Arsenal ambassadør i Thierry.

Link to comment
Share on other sites

Har du mistet grepet eller, Arsene?

Gervinho og Jenkinson(?) inn, Clichy ut. Katastrofe defenstivt i forhold til i fjor. Nasri og Fabregas fortsetter trenden sin og viser null respekt. I tillegg holder han ikke løftet sitt!

Helvette har ikke ord, gruer meg til den nye sesongen!

Edited by Hulken
Link to comment
Share on other sites

Har du mistet grepet eller, Arsene?

Gervinho og Jenkinson(?) inn, Clichy ut. Katastrofe defenstivt i forhold til i fjor. Nasri og Fabregas fortsetter trenden sin og viser null respekt. I tillegg holder han ikke løftet sitt!

Helvette har ikke ord, gruer meg til den nye sesongen!

bi04fs.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...