Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Ja Boris reagerte for seint, mye for seint, men jeg har mine tvil om at sesongen hadde vært reddet om han hadde reagert to uker tidligere (jeg forutsetter da en sesong som skulle vært avsluttet senest i løpet av juni). 

Så sant ikke klubbene velger en "kvasiløsning" der sesongen forsetter etter sommeren så blir det ikke spilt flere kamper sesongen 2019/20 (uavhengig av når Boris reagerte) 

Edit: etter å ha tenkt meg om så kunne selvsagt en del vært annerledes, hvis Boris hadde tatt grep to uker tidligere, men jeg tviler på at grepene ville fått tilslutning på det tidspunktet. Når Boris endelig tok grep fredag så er det åtte dager etter Norge, ni dager etter Danmark. Det er vel få europeiske land utenom Italia, der innbyggerne, media, bedrifter m. fl. som ville akseptert så store inngrep fjorten dager tilbake i tid. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si hva som hadde blitt utfallet om Boris hadde tatt grep to uker tidligere. Det som er helt sikkert var at han fikk kraftig kritikk for å sove i timen på et tidlig tidspunkt. Første uken i mars var jeg over å så flere kamper i FA cupen og kritikken var massiv alt da mot Boris. Det ble etterspurt retningslinjer fra alle hold , men ingenting skjedde. Påfølgende helg spilte vi hjemme mot West Ham  , som ble den siste kampen så langt , og i uken etter den begynte ting sånn smått å skje.

Nå er det gjort mange grep , men de har kommet alt for sent. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Ben Elfen said:

Enige?

238529E1-CF0C-4774-BDF9-97F9BC4BCB9C.jpeg

Selvsagt ikke. At Mustafi står der er en farse. Endel andre også som ikke er i nærheten. Hvor har du funnet dette vrøvlet? Loris ligaens beste keeper? 😂😂

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Hvis laget er basert på kun 2020 kan jeg forstå Mustafi sin inntreden. Han har vært solid i 2020 etter Artetas inntreden. Men da er det ganske mange andre på det laget som ikke burde være der. Lloris har ikke vært den beste keeperen i 2020, synes ikke Azpilicueta skal være der feks. 

Link to comment
Share on other sites

Mustafi har helt klart hatt en opptur etter at Arteta kom inn som manager. Ingen tvil om det. Nå har Mustafi grunnet sine sedvanlige brølere blitt en hoggestabbe i vårt forsvar. Ingen som ønsket å kjøpe han. Han var jo helt avskrevet i våre rekker. Så får vi skader , Arteta kommer inn , og Mustafi kommer seg betraktelig. Men , han har ikke vært den beste stopperen i PL. Har ingen anelse om hvem som har satt opp det laget , men han kan ikke  ha vært edru han som har gjort det. 

Honnør til Mustafi - men det bør utvises edruelighet takk 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Enda et element i føljetongen om den nåværende sesongen av PL skal fullføres (på overtid) eller ikke, er påstanden om at klubbene i PL vil bli holdt økonomisk ansvarlig av rettighetshaverne (TV) hvis sesongen ikke fullføres. 

Jeg har ingen peiling på om sesongen fullføres eller ei, det eneste jeg er relativt sikker på er at det blir "bråk" uansett hva den endelige avgjørelsen blir. 

https://www.nettavisen.no/sport/korona-krisen-premier-league-klubbene-trues-med-gigantregning/3423940873.html

Link to comment
Share on other sites

Sånn som tilstandene har blitt i England nå så tenker jeg rettighetshaverne snart skal ligge lavt i terrenget. Det eskalerer med problemer pga dette viruset  i UK og på et eller annet tidspunkt så må de som har TV rettigheter innse at dette ikke går. Nå er snart det meste stengt ned i England og hvordan de har tenkt å få denne sesongen fullført aner jeg ikke. Hva om det blir gjennomført et par runder med fotball og det viser seg at flere spillere er smittet og at disse har spilt kamper. Tror de snart må benytte seg av noe så enkelt som sunn fornuft. Avlys hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Gunners68 said:

 Tror de snart må benytte seg av noe så enkelt som sunn fornuft. Avlys hele sesongen.

Sunn fornuft, penger og politikk, er tre elementer som ofte ikke lar seg forene 😙

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Nei , det kan bli for mye for de det der 🙂 Tallene stiger dramatisk der borte iallefall , så det gjenstår å se hvor mange lag som kan stille  med friske tropper når det skal sparkes i gang igjen. Det kan holde hardt.

Bare å glemme. Høyden vil være i juni så det kommer aldri til å skje. 17 mai festen kan vi ha i slutten av august til seriestart. Sesongen 2019/2020 annulert og ny sesong starter.Vinn Vinn. 😀

Link to comment
Share on other sites

Ryktes idag at Arteta har plukket ut 5 mann som han vil ha ut denne sesongen. Mikki , Kola , Elneny , Mustafi og Sokratis er de han ønsker å kvitte seg med. ingenting å si på det. Vi må videre nå - høyne nivået på stallen. På en god dag kan flere av de prestere bra -  på en god dag.  Men , du verden hva de kan rote til.

Helt på sin plass at vår manager setter krav til innsats og prestasjoner. Vi har hatt for mange middelmådigheter. Derfor har spesielt forsvars spillet vært  elendig til tider.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ben Elfen said:

https://www.tv2.no/sport/11327033/

 

City er populære blant sine rivaliserende klubber i England 🙂

 

PS! Når bør vi forlenge med Mustafi, i følge statistikken vår og ligaens beste midtstopper?

 

Det eneste riktig er å kansellere årets sesong og bruke fjorårets sesong som grunnlag. City må selvfølgelig kastes ut av CL og det laget som kom på femteplass i fjor, tar Citys plass i neste års CL. Det er rettferdig.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at jeg fremstår noe kverulantisk, men slik jeg tolker artikkelen så er det nok en gang et tilfelle der overskrift og innhold ikke helt blir enige. 

Overskriften sier klart at Liverpool, i følge UEFA, ikke kan kåres til mester ved avlysning. Samtidig brukes det utrykk i artikkelteksten som mer går på at UEFA ikke anbefaler at klubber som leder sin liga blir kåret til mester. 

Det er ikke min mening å være en kverulant, men jeg har mine tvil om at UEFA har myndighet til å avgjøre hvordan de enkelte nasjonale forbund avgjør dette. Men et råd fra UEFA vil nok sikkert ha en viss innvirkning. 

Link to comment
Share on other sites

1 2011 het det seg at Fabregas hadde stor hjemlengsel og dro derfor  til Barcelona. Nå har det kommet en litt ny versjon fra mannen selv om hovedårsaken om returen hjem. Han oppgir at han selv , sammen med Van Persie og Nasri , var de som var dedikerte til å gjøre det best mulig. Han sier at han som kaptein var til tider søvnløs etter tap. Han følte at han som kaptein  hadde så stort ansvar for at det skulle gå bra og så var det en del andre som ikke hadde de samme ambisjonene. Han kunne dra hjem og gråte etter tap , mens det var spillere som var mest opptatt av hvor de skulle gå ut på kvelden.

Det Fabregas forteller gjenspeiler vel noe av det som mange har sett i lange tider i Arsenal. Det er en del som ikke bryr seg. Når manageren , da ikke gikk inn og satte strenge krav så ble mentaliteten som den ble . Og den har vedvart lenge.

Heldigvis ser det nå ut til at Arteta setter krav. Det er høyst på tide.

Link to comment
Share on other sites

FIFA har satt ned en arbeidsgruppe som skal vurdere spiller-/trenerkontrakter, samt sommerens overgangsvinduet. 

Når det gjelder kontrakter så gjelder dette kontrakter som utløper denne sommeren, der FIFA vurderer en ordning der alle slike kontrakter (automatisk) forlenges frem til inneværende sesong er over (dette gjelder alle ligaer tilsluttet FIFA). Om dette også gjelder låneavtale er usikkert. 

Det vurderes også å endre/flytte tidsrommet der sommerens overgangsvindu skal foregå for å tilpasse seg til den situasjonen fotballen nå er i grunnet den nåværende pandemien. 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4qA3q6/reuters-spillerkontrakter-kan-bli-forlenget

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...