Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

9 minutes ago, Simbad said:

Det var først og fremst den delen om at kravene ble høyere jeg mente var et dårlig argument. Beklager den uklarheter i innlegget mitt.

Kravene er kanskje enda høyere nå, men spillerne er enige i Artetas visjon, så de er mye mer villige til å gjøre det Arteta krever av dem. Det var noen få som stod for den 'hallelujastemningen', de fleste var skeptiske men valgte å la Emery få sjansen. På nyåret begynte Emery å spille spillere ute av posisjon/roller (Torreira som en mer offensiv spiller og Xhaka som anker feks) noe som begynte å vise seg både i resultater og spillernes væremåte. 

Wenger satt altfor lenge, og var for snill. Emery prøvde å være streng, men var altfor lite konsekvent og fremstod som en dårlig leder og kommunikator. 

Da er uklarhetene oppklart Simbad og vi er rimelig enige 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter ...... på en ny trepoenger så må jeg innrømme at det er enkelte "detaljer" på tabellen som har gått meg hus forbi.

De fleste av oss er nok ganske så misfornøyde med sesongen og tabellplasseringen så langt, men jeg var ikke klar over at vårt lag faktisk ligger "greit" til når det gjelder antall tapte kamper.
Hvis vi ser bort fra suverene Liverpool, så deler vi faktisk nest best plass når det gjelder færrest tap i årets sesong sammen med ManC, Leicester og Wolves. Alle med "kun" seks tapte kamper. Når det derimot gjelder uavgjorte kamper og antall seire så ser det betraktelig dårligere ut. Arsenal med 13 uavgjorte, tett fulgt av Wolves med 12 uavgjorte ligger langt foran resten av gjengen på denne mindre attraktive tabellen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Mens vi venter ...... på en ny trepoenger så må jeg innrømme at det er enkelte "detaljer" på tabellen som har gått meg hus forbi.

De fleste av oss er nok ganske så misfornøyde med sesongen og tabellplasseringen så langt, men jeg var ikke klar over at vårt lag faktisk ligger "greit" til når det gjelder antall tapte kamper.
Hvis vi ser bort fra suverene Liverpool, så deler vi faktisk nest best plass når det gjelder færrest tap i årets sesong sammen med ManC, Leicester og Wolves. Alle med "kun" seks tapte kamper. Når det derimot gjelder uavgjorte kamper og antall seire så ser det betraktelig dårligere ut. Arsenal med 13 uavgjorte, tett fulgt av Wolves med 12 uavgjorte ligger langt foran resten av gjengen på denne mindre attraktive tabellen. 

Det er riktig og som også er riktig er at Arsenal er en av to lag i topp fem ligaene som ikke har tapt i 2020.

 

8E188709-B44D-459D-9525-E5A00B2837DF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det høres veldig flott ut at vi er ubeseiret etter nyttår, men samtidig så har vi så vidt klart å ta litt mer enn halvparten av de poengene det var mulig å ta i ligaen (10 av 18) i denne ubeseirede perioden. Så tilbake til det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg ovenfor, både tapte kamper og uavgjorte kamper spiller inn når vi regner poengtap denne sesongen, men det er de uavgjorte kampene som isolert sett har kostet oss mest poeng i sesongen 2019/20.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Det høres veldig flott ut at vi er ubeseiret etter nyttår, men samtidig så har vi så vidt klart å ta litt mer enn halvparten av de poengene det var mulig å ta i ligaen (10 av 18) i denne ubeseirede perioden. Så tilbake til det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg ovenfor, både tapte kamper og uavgjorte kamper spiller inn når vi regner poengtap denne sesongen, men det er de uavgjorte kampene som isolert sett har kostet oss mest poeng i sesongen 2019/20.

Vi kommer til å få en hel rekke seire fremover - og nå som det er vanskelig å slå oss blir det gøy. 
når i tillegg forumets hobbstabber, Özil, Xhaka og Mustafi briljerer er det jo en ren fryd å være ben elfen om dagen

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper inderlig at Ben Elfen får en lang frydfull periode fremover og at de nevnte hoggestabbene viser seg som uunnværlige spillere. Mye av kritikken som tidligere har vært rettet mot "hoggestabbene" har dog vært berettiget 😎

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Polljen said:

Jeg håper inderlig at Ben Elfen får en lang frydfull periode fremover og at de nevnte hoggestabbene viser seg som uunnværlige spillere. Mye av kritikken som tidligere har vært rettet mot "hoggestabbene" har dog vært berettiget 😎

Nei. Den har ikke vært berettiget. Mustafi har fått gjennomgå fordi han har blitt satt i elendige situasjoner gang på gang.  Systemfeil

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ben Elfen said:

Nei. Den har ikke vært berettiget. Mustafi har fått gjennomgå fordi han har blitt satt i elendige situasjoner gang på gang.  Systemfeil

OK. Jeg tolker ditt utsagn som at Mustafi er feilfri og eventuelle feil han måtte gjøre skyldes andre (og ikke han selv).

Hadde Mustafi sine feil kun skjedd i en kortere periode under en og samme leder så hadde jeg kanskje forstått din tankegang, men din påståtte "systemfeil" har foregått over mange sesonger under to managere.

At noen av feilene fra Mustafi sin side skyldes "systemfeil" skal jeg faktisk akseptere, men andre av de feilene Mustafi har utført har rett og slett vært uprovoserte feil der ingen andre i systemet har vært involvert. 

Link to comment
Share on other sites

Mustafi må være en hard nøtt for han er fremdeles i klubben etter at han har vært korsfestet  av både supportere og presse en rekke ganger. Vel - en av grunnene til at han fortsatt er i klubben har vel med å gjøre at ingen ville kjøpe ham. Nå peker pilen oppover for Mustafi så får vi håpe at det fortsetter. Mustafis tabber har ingen ting med systemfeil å gjøre.

Xhaka derimot har systemfeil 😞 Det er dessverre ingenting å gjøre med den mannens evne til å pådra seg unødvendige kort. Han blir ikke bedre dessverre. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Polljen said:

OK. Jeg tolker ditt utsagn som at Mustafi er feilfri og eventuelle feil han måtte gjøre skyldes andre (og ikke han selv).

Hadde Mustafi sine feil kun skjedd i en kortere periode under en og samme leder så hadde jeg kanskje forstått din tankegang, men din påståtte "systemfeil" har foregått over mange sesonger under to managere.

At noen av feilene fra Mustafi sin side skyldes "systemfeil" skal jeg faktisk akseptere, men andre av de feilene Mustafi har utført har rett og slett vært uprovoserte feil der ingen andre i systemet har vært involvert. 

Da tolker du meg feil. Mustafi gjør selvsagt også feil, sist mot Chelsea, men han er blant våre aller beste midtstoppere. I perioden hvor vi spilte ræva defensivt så ble Mustafi syndebukk. Problemet var mye mer komplekst enn bare en spiller. Det var systemet. Nå som det defensive fungerer ser du at Mustafi fungerer godt

Link to comment
Share on other sites

Granit Xhaka ønsker mer kontakt med fansen  i treningsammenheng og  jeg er fullstendig enig med han.

"This is the biggest difference between Germany and England, because here we don't have the connection with the fans. In Germany, we have many open training sessions when the fans can come and talk to you. Here, everything is closed and it would be good to be able to explain to people why something is going well or not so well."

Om frekvensen på slike "åpne treninger" eller om de burde være på Emirates eller på London Colney, har jeg ingen mening om, men at det ville vært positivt for både fansen og klubben at det ble litt mer åpenhet mellom de to partene er jeg overbevist om.

https://www.skysports.com/football/news/11670/11942831/arsenals-grant-xhaka-calls-for-more-openness-with-fans

 

Link to comment
Share on other sites

Helt enig , Polljen. Xhaka har et godt poeng . Det har idag blitt en voldsom avstand mellom spillere og supportere. På 70 og 80 tallet opplevde jo supporterne at spillerne kom og tok en øl etter kampen. 

Så har dette med sikkerhet tatt mer og mer over. Security sørger for at du ikke kommer i kontakt med spillerne. Du får knapt se de. 

De første årene etter at vi åpnet Emirates var det relativt ofte events feks på Armoury shop hvor spillere og legender signerte drakter , bøker o.l.  Det skjer ikke lenger.

Finnes selvfølgelig måter å gjøre dette på som kunne medføre at vi kunne fått adgang til London Colney av og til. Hadde blitt kjempe populært - garantert.

Link to comment
Share on other sites

Det med sikkerhet forstår jeg, det er andre tider nå, men det finnes måter å kontrollere dette på og begrense antall fans på hvert enkelt arrangement.

Hvis jeg husker riktig så tror jeg det eksisterer en årlig mulighet for fans å komme på Emirates og se og møte spillerne, men dette er vel et mer "striglet" arrangement og det er mulig at det er noe fansen må betale for å delta på. Det blir noe annet å være i en gruppe fans på London Colney og se det som skjer på treningfeltet live uten at noe er planlagt på forhånd.
Jeg har ingen problemer med å se at dette ikke kan skje på enhver trening og at mengden fans ikke kan være for stor hver gang, men slik jeg ser det så går det mest på viljen fra klubben sin side når det gjelder å finne et godt format (både for fans og spillere) for å skape en bedre tilknytning der. PS!! jeg tar det som en selvfølge at dette, hvis en slik ordning skulle bli aktuell i fremtiden, ikke skal bli en ny måte å "flå" fansen for penger.

Link to comment
Share on other sites

På Emirates arrangeres det vel hvert år Members Day. De slipper inn 5 -10000 medlemmer som kan se på at laget trener. Det arrangeres litt av hvert for unger og spillerne deltar på litt aktiviteter sammen med supporterne. Det skal være gratis , men kun adgang for registrerte medlemmer som bestiller adgang online. Bob Wilson pleier å være konferansier. Det er gjerne noen gamle legender der også som deltar i litt konkurranser med supporterne. 

Dette er mulig å få til. Om ikke hver dag så noen ganger for uken. Det er klart at det trenes på ting som klubben ikke ønsker skal ut - men , det er sikkert mulig å løse dette. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 minute ago, Ben Elfen said:

Den blir hard. 
ser Norwich møter Derby 😉

He he... Tør ikke kommentere ekstraomganger der (event straffekonk) av fare for å jinxe (selv om jeg egentlig ikke tror på jinxing) 

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter ..................

på hvilke følger coronaviruset får for den engelske ligaen, så ser det nå ut som at sommerens fotball-EM vil bli utsatt til neste sommer (2021). Denne avgjørelsen kan i følge ryktene komme allerede neste uke.
Rent hypotetisk kan dette bety at PL vil kunne foreta en midlertidig pause i serien noen uker, for så å forlenge sesongen utover i juni. På den annen side så er det vel lite som tyder på at epidemien vil gå over så raskt at dette er en sannsynlig løsning.

Dagens "krisemøte" i den britiske regjeringen tyder på at de inntar en "mykere" holdning når det gjelder hvordan de reagerer ovenfor det daglige livet i landet, enn det de fleste andre Europeiske landene gjør, noe som pr idag gjør det mer sannsynlig at PL forsetter kampprogrammet (inntil videre).

UEFA skal også møtes (i følge ryktene) i løpet av de neste par ukene for å avgjøre hva som skal skje med sesongens EL/CL, ryktene sier ikke så mye om hvilken avgjørelse som forventes der, men med tanke på hvor hardt rammet land som Italia og Spania er så blir jeg overrasket hvis ikke begge de to europeiske turneringene blir avlyst snarlig.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er ingen annen løsning. 
De fleste innser at dette er en global krise og PL kan ikke være den eneste ligaen som fortsetter å rulle. 
Leicester varsler nå at de har spillere med symptomer. Det er et steg videre fra karantene grunnet mistanke. Dette blir en farse hvis det fortsetter. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...