Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

6 hours ago, Marius- said:

Tja, det var en side av saken. Somregel har de minst to.

No shit Sherlock. 
 

sanllehi har også uttrykt sin støtte til Özil - slik jeg tolker det. 
 

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/mesut-ozil-plays-arsenal-behind-20636277?fbclid=IwAR2jXGNMgeTdF1PsOTYOCKHt-k6yxAphg3Bl_y2F7JXCFhpA_L3ASaD84jQ

Link to comment
Share on other sites

I fotballen er det vel sånn at når noen har full støtte så får de sparken  noen dager senere. Det gjelder jo da selvfølgelig for managerne. 

For Øzil sin del så må han spille slik manageren vil han skal spille. Det gjelder for alle i laget det. Enten så vil han eller så vil han ikke. I ungguttene  har Emery folk som er gode offensive og som tar løp hjemover. Det er etter Emerys filosofi. Vil ikke Øzil hjelpe til så bruker Emery de som legger inn innsats. Wenger ga Øzil frikort og han ble vår luksusspiller  så det holder. 

Øzil får ikke lov til å være en luksusspiller under Emery. Så enkelt er det. Tar Øzil og legger ned litt defensivt arbeid så er han inne i varmen. 

Link to comment
Share on other sites

Noe av det dummeste man kan gjøre er å jobbe med svakhetene til spillere. Özils styrke er svakhet. Messi sin styrke er headinger. Mener du Messi ville ha vært en bedre eller dårligere spiller om man jobbet med headinger fra han var ung for å styrke hans svakhet? Jeg tror at en av grunnene til at Messi er blant verdens to beste spillere er at han har hatt trenere som har rendyrket hans styrker. 
gjør det samme med Özil - få det beste ut av ham. Det er helt Kokkelimonke at han skal jobbe med det defensive. Han har en spisskompetanse som få om noen i hele verden har. 

Link to comment
Share on other sites

Øzil hadde frikort under Wengers to siste sesonger. Han kunne få gjøre hva han ville der ute , men  det var til tider ikke mye. Nå er det ny manager og han bruker styrken til de andre spillerne - det går ut på intensitet / innsats. I det systemet passer ikke Øzil inn. Bruker vi Øzil og får mål så er det greit , får vi mål i mot så melder Øzil pass. Da er det flat batteri gang på gang.

 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Özil så har jeg nettopp kikket på utdrag fra den pressekonferansen Emery holdt i går (torsdag) og det Emery sier kan tyde på at vi snart kommer til å se Özil tilbake på banen. 

Da Emery ble "konfrontert" med uttalelsen om at det var andre spillere som fortjente mer å spille, så forsvarte han den uttalelsen med at det var det rette valget der og da, men han sier også at Özil har gjort klare fremskritt på trening de siste par ukene. 

Skal jeg tippe, med utgangspunkt i denne pressekonferansen, så ser vi Özil på banen mot Victoria på torsdag. 

Jeg vil også påpeke at Arsenal, i landslagspausen, spilte en "lukket" treningskamp mot Reading der også Özil spilte (i følge ryktene). 

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at uttalelsen til Emery gjaldt rette valget  der og da. Sannheten er at de spillerne garantert er alle ungdommene våre som har levert meget respektable prestasjoner når de har fått muligheten. Øzil har fått nok av muligheter tidligere , men nå skal det banes vei for ham tilbake i laget. En eller annen  ungdom settes vel ut av troppen når det da skal ryddes vei for Øzil. 

Hvis han nå gjør det plutselig så bra på trening så sett ham inn i neste kamp borte mot Sheffield United. La ham få vise at han fremdeles kan - borte som hjemme - samme hvem motstanderen er . Emery skal ha mobbet / fryst Øzil ut av laget ? Er det Emerys feil at Øzil nå plutselig har så mange begrensninger. Enten så er han syk , skadet ' hvis det er en bortekamp. Samme greiene hvis det er en fysisk tøff motstander. 

Slipp ham nå endelig til og så får vi svaret på om Øzil fortsatt har det eller om ungdommene fortjener en plass før ham. 

Basert på de siste sesongenes prestasjoner fra Øzil så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt.

Link to comment
Share on other sites

Den er grei , Polljen 🙂

Vi må få slutt på maset om Øzil inn i laget eller om hvorfor han ikke er med i troppen. 

Det har kommet noen ord om dette fra Martin Keown i dag i Daily Mail. Håper Øzil har lest den artikkelen for der står oppskriften om å komme tilbake 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter kan vi trygt fastslå at VAR så langt er rimelig mislykket. Virker som man gjør endringer støtt. Watford blir idag snytt for en soleklar straffe og hvordan var teamet ikke kan dømme den der, blir vanskelig å forsvare neste gang noe slikt skjer. Attpåtil drar Alli med seg ballen med en særdeles aktiv arm/skulder etterpå som får stå. Nå er der nok slik at hvis dommeren dømmer straffe og blåser armbruk på alli, så blir det også stående.. Men dette her funker ikke, så enkelt er det. I neste kamp blir det nok en helt annen linje man legger seg på, og man har igjen store forskjeller

Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg, men kanskje kommer Silent Stan, aka Enos Stanley Kroenke, til London på søndag for å se laget sitt spille kamp.
Nei, jeg snakker ikke om Arsenal, men derimot om en av hans andre klubber, Los Angeles Rams som spiller en av de tradisjonelle høstkampene i NFL på Wembley Stadium.

LA Rams, tidligere St. Louis Rams (hvor de var stasjonert i 20 år. Før det så var de også Los Angeles Rams i knappe 50 år, etter å ha hatt navnet Cleveland Rams i sine første 10 år), hadde sist sesong en meget god sesong der de vant sin avdeling i NFL og kom til finalen, Super Bowl, hvor de så tapte mot New England Patriots.

På Wembley, kommende søndag, møter de Cincinnati Bengals. LA Rams har hatt en litt mer middelmådig sesong så langt i år med fire seire og tre tap.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

................ mens vi noen venter på at vi skal få en ny hovedtrener, så har spekulasjonene startet der ute i nettets verden etter at Mourinho skal ha vært til stede på Emirates da Arsenal møtte Vitoria i EL på torsdag.

Nei da, jeg er på langt nær fornøyd med det Emery har fått ut av laget, men anser jeg det portugisiske suretrynet som et alternativ? På ingen måte!

Skulle det verste skje og den nevnte portugiseren blir ansatt, da går jeg til streik 😜 når det gjelder (alle) mine supporteraktiviteter.

Kan han få mer ut av laget enn det Emery har klart? Godt mulig, jeg har ingen fasit, men det er enkelte ting (ikke mange) her i verden jeg rent subjektivt ikke "tåler" og bare tanken på å jevnlig skulle måtte se på, lese om og skrive noe om det nevnte suretrynet gjør meg kvalm.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Jeg er motstander av å sparke Emery nå, men hvis det skjer så står det vel mellom Ljingberg og Arteta for min del. 

Jeg er også motstander av å sparke Emery nå, men veldig sterk tilhenger sv at han slutter selv, gjerne nå. 
Ljungbeeg som caretaker er suverent. Artera er jeg mer skeptisk til

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg er også motstander av å sparke Emery nå, men veldig sterk tilhenger sv at han slutter selv, gjerne nå. 
Ljungbeeg som caretaker er suverent. Artera er jeg mer skeptisk til

Er du full så tidlig? 🤔😂

Jeg er også skeptisk til Arteta. Mourinho ville jeg spydd av. Rodgers ser ut til å ha vært det beste alternativet forrige vår. Dessverre så blir han nok værende i Leicester en stund tenker jeg.

Allegri er arbeidsløs om dagen. Tar gjerne han 👌

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Er du full så tidlig? 🤔😂

Jeg er også skeptisk til Arteta. Mourinho ville jeg spydd av. Rodgers ser ut til å ha vært det beste alternativet forrige vår. Dessverre så blir han nok værende i Leicester en stund tenker jeg.

Allegri er arbeidsløs om dagen. Tar gjerne han 👌

Arsenal anno 2019, finner en manager fra NAV... 

Link to comment
Share on other sites

Arteta er også jeg skeptisk til, akkurat som jeg var da han var kandidat når Wenger skulle erstattes. 

Allegri skal visst nok ikke ha hastverk med å finne en ny klubb, han venter på at OGS får fyken. 

Nå har jeg ingen tro på at Emery forsvinner med det første, men skulle det skje så er nok det mest aktuelle at Freddie tar midlertidig over. Om han kan bli en permanent løsning er jeg mer usikker på. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...