Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

2 hours ago, Marius- said:

Wenger hadde ikke sjans, emery heller ikke. Dette er ikke bare trenerne, det er en gjennomsyret holdning og spillergruppe. Skal man virkelig få ordnet opp må man nok skifte mye. Ikke bare inn med en luiz og tro alt er skiftet. Problemene starter dog høyere i banen, og Forsvaret ser dårligere ut pga dette. 

Du er inne på noe Marius, problemet er mer sammensatt enn å bare skylde på trenere/managere. Som jeg har gnålt om i laaaang tid så er hele ledelsen av klubben en stor del av problemet. Manglende sportslig kunnskap og ambisjoner fra eier, styre og administrasjon er også en klar medvirkende faktor til det "uføret" vi nå er oppe i.

Hvis vi under Wengers periode med Kroenke-eierskap hadde hatt personer i styret eller administrasjon (les: Sportsdirektør) som kunne vært en sparringspartner for Wenger så er jeg overbevist om at jeg ville ha hatt et betydelig bedre minne om Wengers siste sesonger i Arsenal. I min oppfatning av "sannheten" så ble Wenger for opptatt av "meg'et" der den allmektige professoren slet med å ta til seg impulser utenfra. Kanskje ville ikke Wenger akseptert å måtte forholde seg til en slik person i styret/administrasjonen, men i så fall så antar jeg at det da bare ville medført at hans regjeringstid ble kortere, noe jeg ikke hadde sett negativt på.

Nå har klubben fått inn et mer faglig apparat i klubbens administrasjon, og man kan selvsagt stille spørsmålstegn med om det er godt nok, men selv om Sanllehi kom inn i klubben i forkant av Emery sin ansettelse så virker det på meg som at det var først ved Gazidis sin avgang han startet å få en reell innflytelse. Edu kom først ved starten på den inneværende sesongen og lommeboken til Kroenke ble først åpnet litt ekstra etter at vi var inne i det siste overgangsvinduet.

Dette er ikke skrevet som et forsvar for Emery, for jeg er også av den mening av vi trenger en ny hovedtrener (nå eller ved sesongslutt). En ny hovedtrener nå kan kanskje få oss på rett kjøl, selv om jeg langt i fra er overbevist om at en ny trener vil kunne føre oss opp i topp fire denne sesongen. 

Men som nevnt over så er hovedproblemet, etter mitt syn, måten klubben har blitt ledet de siste årene av de som sitter i klubbens styrende organer.
Om Sanllehi og Edu er de rette i det administrative apparatet til å ta fatt på den nødvendige snuoperasjonen får tiden vise, jeg har foreløpig tillit til de, men jeg savner fremdeles en (eller flere) personer i klubbens styre som har en større fotballfaglig forståelse enn de gamle bankmennene som sitter der nå.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Du er inne på noe Marius, problemet er mer sammensatt enn å bare skylde på trenere/managere. Som jeg har gnålt om i laaaang tid så er hele ledelsen av klubben en stor del av problemet. Manglende sportslig kunnskap og ambisjoner fra eier, styre og administrasjon er også en klar medvirkende faktor til det "uføret" vi nå er oppe i.

Hvis vi under Wengers periode med Kroenke-eierskap hadde hatt personer i styret eller administrasjon (les: Sportsdirektør) som kunne vært en sparringspartner for Wenger så er jeg overbevist om at jeg ville ha hatt et betydelig bedre minne om Wengers siste sesonger i Arsenal. I min oppfatning av "sannheten" så ble Wenger for opptatt av "meg'et" der den allmektige professoren slet med å ta til seg impulser utenfra. Kanskje ville ikke Wenger akseptert å måtte forholde seg til en slik person i styret/administrasjonen, men i så fall så antar jeg at det da bare ville medført at hans regjeringstid ble kortere, noe jeg ikke hadde sett negativt på.

Nå har klubben fått inn et mer faglig apparat i klubbens administrasjon, og man kan selvsagt stille spørsmålstegn med om det er godt nok, men selv om Sanllehi kom inn i klubben i forkant av Emery sin ansettelse så virker det på meg som at det var først ved Gazidis sin avgang han startet å få en reell innflytelse. Edu kom først ved starten på den inneværende sesongen og lommeboken til Kroenke ble først åpnet litt ekstra etter at vi var inne i det siste overgangsvinduet.

Dette er ikke skrevet som et forsvar for Emery, for jeg er også av den mening av vi trenger en ny hovedtrener (nå eller ved sesongslutt). En ny hovedtrener nå kan kanskje få oss på rett kjøl, selv om jeg langt i fra er overbevist om at en ny trener vil kunne føre oss opp i topp fire denne sesongen. 

Men som nevnt over så er hovedproblemet, etter mitt syn, måten klubben har blitt ledet de siste årene av de som sitter i klubbens styrende organer.
Om Sanllehi og Edu er de rette i det administrative apparatet til å ta fatt på den nødvendige snuoperasjonen får tiden vise, jeg har foreløpig tillit til de, men jeg savner fremdeles en (eller flere) personer i klubbens styre som har en større fotballfaglig forståelse enn de gamle bankmennene som sitter der nå.

 

Emery får ut 2019. Er det ingen progressjon både tabell og spillemessig før FA cupen første helg  i januar så er nok Emery ferdig. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, sas2002 said:

Emery får ut 2019. Er det ingen progressjon både tabell og spillemessig før FA cupen første helg  i januar så er nok Emery ferdig. 

Det store problemet for emery, slik jeg ser det er jo at man ikke ser noen plan. I tillegg er det offensive som faktisk var bra tidligere iferd med å forsvinne. Når man ikke ser noen plan (man forstår) for å bedre det defensive, samtidig som man risikerer(raserer) det offensive så er det klart at varsellampene lyser. 
 

Hadde vi beholdt det offensive like bra eller bedre enn tidligere så hadde han nok sittet trygt. Nå er der hverken eller. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sas2002 said:

Benitez spiser Emery til frokost!

Ja , det er det ingen tvil om. Benitez er en meget erfaren manager og kjenner PL bedre enn de aller fleste utlendingene. Tror Arsenal bare skal glemme de managere som er på aller øverste hylle. De vil ikke risikere sin CV sånn som Arsenal ser ut for tiden. 

På en måte greit for meg når en ledelse gir en manager tid til å få prøve seg. Noen klubber sparker manageren når det butter litt i mot. Men , Emery har fått rikelig med tid og han har ingenting å komme med. Vi henger litt i tauene for tiden. Skjønner ikke hva ledelsen ser i Emery nå. Topp 4 var et krav sa ledelsen når sesongen startet. Det skjer ikke med Emery ved roret. 

 

Link to comment
Share on other sites

Spesielt valg av Spurs. Bryter helt med hva klubben har stått for spillemessig de 5 siste årene. 

JM bringer trolig kortvarig suksess, men deretter langvarig kaos. De har i tillegg gitt ham kontrakt ut 22/23 sesongen. Lykke til med moderasjonlinjen din Levy.. 

OGS fikk halvparten av JM lønn i United og han har 86 mill i året. Blir spennende å høre hva Spurs blar opp med. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Spesielt valg av Spurs. Bryter helt med hva klubben har stått for spillemessig de 5 siste årene. 

JM bringer trolig kortvarig suksess, men deretter langvarig kaos. De har i tillegg gitt ham kontrakt ut 22/23 sesongen. Lykke til med moderasjonlinjen din Levy.. 

OGS fikk halvparten av JM lønn i United og han har 86 mill i året. Blir spennende å høre hva Spurs blar opp med. 

Levi er desperat etter topp 4. Mye investeringer er gjort og de er avhengig av CL spill så det er helt riktig valg. Men Jose får neppe 3 milliarder i januar :)

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, sas2002 said:

Levi er desperat etter topp 4. Mye investeringer er gjort og de er avhengig av CL spill så det er helt riktig valg. Men Jose får neppe 3 milliarder i januar :)

Tror nok ikke de har satt seg i en økonomisk situasjon som har gjort dem avhengig av CL spill. Det ville brutt enda mer med hva Spurs har bygget opp. Man kan si mye om klubben, men den er som Arsenal fornuftig drevet økonomisk. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Førstevalget til Spurs var Rodgers hos Leicester , men ble avvist der / priset ut - så han vi kan også bare glemme når det snart blir aktuelt med ny manager. 

På verdensbasis så er vi topp 10 klubb for managere så vi kan nok få hvem som helst. Hva har spurvene vunnet de siste 50 årene

Link to comment
Share on other sites

Om vi er innenfor topp 10 i verden vet ikke jeg.  Jeg vet heller ikke om hvor stor risiko topp managerne er villig til å ta i forhold til sin CV. En slik manager vil koste mye i lønn. Videre vil nok en topp manager ha garantier for store summer å handle for. 

Hvor mye er Kroenke villig til å satse nå ? Det ble brukt mye penger i siste overgangs vindu. Langt mer en det vi trodde det skulle bli brukt. Er det anstrengt økonomi som gjør at de nå vegrer seg for å sparke Emery ? Kommer det snart hint om at det ikke finnes penger å handle for i januar ? 

Spurs kvittet seg med en topp manager pga dårlige resultater den senere tid. Så får vi vente og se om hvor lurt det var. Vi har like elendig resultater og har valgt å holde på Emery. Hvor lurt er det ?

Link to comment
Share on other sites

Tidligere i uken uttalte Torreiras agent at Torreira ikke er fornøyd med å sitte på benken. I dag kommer det frem at Auba har satt forlengelse av sin kontrakt med Arsenal på vent for å se på en mulighet for overgang til Barcelona. Vi trenger en stor leder av klubben nå som kan få skikk på laget en gang for alle. Kanskje Arsenal burde ta Martin Keown på ordet og sette alt inn på å få Pochettino som ny manager hos oss ????

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, sas2002 said:

På verdensbasis så er vi topp 10 klubb for managere så vi kan nok få hvem som helst. Hva har spurvene vunnet de siste 50 årene

Topp 10..... Tvilsomt. Topp 15, kanskje.

16 hours ago, Gunners68 said:

Spurs kvittet seg med en topp manager pga dårlige resultater den senere tid. Så får vi vente og se om hvor lurt det var. Vi har like elendig resultater og har valgt å holde på Emery. Hvor lurt er det ?

Poengmessig så er det ikke så lang avstand mellom oss og tottene, men etter at ca en tredjedel av sesongen er spilt så er det stor forskjell på å ligge på sjette plass kontra den fjortendeplassen tottene innehar.

Personlig så mener jeg likevel at Emery sin posisjon i Arsenal burde vært mer usikker enn Pochettino sin plass i Tottenham. Joda, Tottene har hatt en ræva sesong så langt, men de har vist relativt bra resultater de siste sesongene så etter min mening så var det en forhastet sparking. Når det er sagt så klager ikke jeg over sparkingen, selv om de kanskje får en oppsving på kort sikt under Mourinho så tror jeg at dette byttet av manager/trener på langt sikt er negativt for Tottenham. Troen min er dog kanskje farget av at jeg misliker både Tottenham og "suretrynet", så sånn sett så er dette er perfekt partnerskap sett fra min side, de to tingene jeg misliker mest i fotballverden er nå sammen.

Link to comment
Share on other sites

On 11/20/2019 at 8:49 AM, RP7 said:

Tror nok ikke de har satt seg i en økonomisk situasjon som har gjort dem avhengig av CL spill. Det ville brutt enda mer med hva Spurs har bygget opp. Man kan si mye om klubben, men den er som Arsenal fornuftig drevet økonomisk. 

Jeg vet ikke jeg RP7. Deres New Toilet Stadium var budsjettert til £400 mill og endte på £850 mill. En bommert på £450 mill merkes nok der også. I fjor gjorde de det sjokkerende bra i CL og tjente nok sjokkerende bra. I år tjener dem neppe like mye og det skal bli spennende å se hvordan de håndterer dette i fremtiden. Min spådom er at de må selge flere av sine stjernespillere. 

 

Eriksen, Alderweireld, Vertongen og Rose forsvinner sannsynligvis gratis. 

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/newsround/amp/47787388

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Som så vidt nevnt tidligere i en annen tråd så drar jeg  på en fotballfri juleferie (I London 😜), d.v.s. jeg reiser fra London før Arsenal har hjemmekamp den 29. mot Chelsea.
Dette betyr at jeg i dag kommer til å lage kamptråder for alle kampene som spilles t.o.m. 1. nyttårsdag.
Siden jeg lager trådene så langt i forkant så vil de fleste trådene mangle info om skader, suspensjoner og annen "fersk" info. Det hadde vært hyggelig om noen på forumet kunne poste ferske opplysninger om akkurat dette når det nærmer seg kampstart for de forskjellige kampene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

VAR er et hjelpemiddel som med korrekt bruk kan være et meget godt hjelpemiddel for fotballen, dessverre så har engelsk PL (etter min mening) feilbrukt/misbrukt denne ordningen. 

Utgangspunktet var at dette skulle være et hjelpemiddel for å luke bort klare og åpenbare feildømminger i en fotballkamp, men i engelsk PL så har det blitt millimeterjustis, bruk av kameraer i mange vinkler, flere minutts pauser for å vurdere en situasjon og ikke minst så stoler hoveddommer 100% på VAR-dommer og det har såvidt meg bekjent ennå ikke vært en situasjon der kampdommeren har brukt muligheten til å se situasjonen selv på tilgjengelig skjerm på sidelinjen.
IFAB (som er organisajonen som styrer reglene i fotballen) og FIFA skal nå ha sett seg leie på den sær-engelske bruken av VAR og vil nå ta dette opp med Premier League. I ytterste konsekvens så kan PL bli nektet å bruke VAR hvis de ikke retter seg etter de ganske klare og restriktive reglene for bruk av VAR.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/premier-league-could-stripped-var-21196526

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Leser idag at Afrikas rikeste mann , igjen , viser interesse for å kjøpe Arsenal. Han vil kjøpe ut Kroenke i 2021.Han skulle kjøpe Arsenal i år , men skal først dra i land et olje raffineri prosjekt , så han vil vente til det prosjektet er fullført. Kanskje det er bedre med en rik onkel i Afrika en i USA ??? Arsenal fan i tillegg 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Nevnte Nigerianske "riking" er ute med jevne mellomrom og påstår at han skal kjøpe klubben, men det er hele tiden andre nye prosjekter som kommer i veien og som derfor utsetter kjøpet.

Jeg er ikke særlig happy over vår yankee-onkel, men jeg er relativt sikker på at jeg ikke kommer til å bli mer happy over den hypotetiske afrikanske onkelen.

Nå er vel "Nigeriabrev" et relativt kjent uttrykk, og selv om denne aktuelle afrikanske "onkelen" ikke lover oss personlig rikdom så anser jeg i dette nuet dette påståtte kjøpet som omtrent like seriøst som de nevnte brevene.

Uten at jeg har mer kjennskap til nevnte milliarder så er jeg særdeles skeptisk til alle "milliardærer" som finner ut at de trenger en fotballklubb i sin samling, uavhengig av nasjonalitet, religion eller hudfarve!! Arsenalfan eller ei!!!!!!

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...