Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

3 hours ago, Gunners68 said:

Leser idag at Wenger uttaler at han aldri vil returnere til Emirates. Han er ferdig med Arsenal og vil ikke engang se de spille.  Han er vår beste manager gjennom tidene , 22 år i klubben , så det er vel sårt at han fikk sparken. Tror det såret ham veldig.

Han var medansvarlig til vår gradvise nedtur , mange ønsket ham avsatt for lenge siden , men føler meg ganske sikker på at han ville bli svært godt mottatt om han kom på kamp. Vel , det er hans eget valg å ikke komme tilbake.  Ser for meg at det kommer en dag hvor det vil bli avduket en statue , eller at en av tribune delene vil bli kalt opp etter Wenger. Får se om han vil takke ja til det iallefall.

Wenger har bestandig vært dårlig til å ta imot kritikk og at han fikk fyken så kommer han aldri til å komme tilbake. Han grodde fast og han ble 4-5 år for lenge. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, sas2002 said:

Wenger har bestandig vært dårlig til å ta imot kritikk og at han fikk fyken så kommer han aldri til å komme tilbake. Han grodde fast og han ble 4-5 år for lenge. 

Han skulle ha gått etter tapet mot Birmingham i ligacup finalen i 2011. Gikk gradvis ned derfra.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Leser idag at Wenger uttaler at han aldri vil returnere til Emirates. Han er ferdig med Arsenal og vil ikke engang se de spille.  Han er vår beste manager gjennom tidene , 22 år i klubben , så det er vel sårt at han fikk sparken. Tror det såret ham veldig.

Han var medansvarlig til vår gradvise nedtur , mange ønsket ham avsatt for lenge siden , men føler meg ganske sikker på at han ville bli svært godt mottatt om han kom på kamp. Vel , det er hans eget valg å ikke komme tilbake.  Ser for meg at det kommer en dag hvor det vil bli avduket en statue , eller at en av tribune delene vil bli kalt opp etter Wenger. Får se om han vil takke ja til det iallefall.

Ja, han var et regelrett foballfaglig geni da han kom til Highbury i 96 
Ja, han gjorde jævla mye bra i den første halvdelen av sin tid i Arsenal.
Ja, nye eiere gav han for mye ansvar (og makt) noe som fyrte litt for mye opp under hans ego.
Ja. han har (som flere andre også) en del av ansvaret for nedturen som Arsenal opplevde de siste årene av hans regjeringstid (og som klubben fremdeles sliter med).
Ja, jeg var en av de som ville skifte han ut (lenge) før han ble skiftet ut.
Ja, selv om jeg har kritiske meninger om hans siste år i Arsenal så vil jeg likevel stå og hylle han hvis han og jeg er på Emirates til samme tid en gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Polljen said:

Ja, han var et regelrett foballfaglig geni da han kom til Highbury i 96 
Ja, han gjorde jævla mye bra i den første halvdelen av sin tid i Arsenal.
Ja, nye eiere gav han for mye ansvar (og makt) noe som fyrte litt for mye opp under hans ego.
Ja. han har (som flere andre også) en del av ansvaret for nedturen som Arsenal opplevde de siste årene av hans regjeringstid (og som klubben fremdeles sliter med).
Ja, jeg var en av de som ville skifte han ut (lenge) før han ble skiftet ut.
Ja, selv om jeg har kritiske meninger om hans siste år i Arsenal så vil jeg likevel stå og hylle han hvis han og jeg er på Emirates til samme tid en gang i fremtiden.

Det gikk på skinner fra 96 til sommeren 2006. Han fikk til enormt mye på den tiden. Den perioden vil vi aldri glemme. Han var delaktig i  flytte prosessen til Emirates. Emirates har generert mye penger til Arsenal , men ikke brukt pengene sånn som ledelsen lovte oss da vi forlot Highbury. Vi har ikke konkurrert omn de beste spillerne i Europa.

Wenger styrte alt i Arsenal og det var til slutt hans egen tro at han bestemte når tiden var over i Arsenal . Slik ble det ikke vinteren 2018 , da han fikk beskjed om at det var over. 

De dårlige resultatene måtte få konsekvenser. Hvordan geniet som kom til Arsenal i 1996 kunne nedprioritere det defensive så til de grader de siste årene skulle jeg ha likt å vist. Det ble etterlyst defensive klasse spillere i mange år uten at de kom. Det ble Wengers bane. 

Leser idag om Ashley Cole som uttaler seg om overgangen til Chelsea i 2006. Den var ikke ryddig fra Coles side , heller ikke Chelsea og Mourinho opptrådte etter regelverket og alle ble bøtelagt. Men , Arsenal kunne ha gjort langt mer for å beholde Cole. Cole innrømmer at han heller ikke var feilfri. Men , som han sier så hadde vinner skallene mer eller mindre forlatt klubben alle sammen. De ble aldri erstattet . Det var en av grunnene til at Cole valgte Chelsea. Ikke pengene som alle skal ha det til. 

Arsenals satsing har ikke vært mye å skryte av til tider. Klubben har ikke anskaffet vinner typer. Vi har bært preg av det lenge. Vi kalles nå for en selge klubb. Ikke kjøpe klubb som alle er så redd for at vi skal bli. Jeg vet ikke hva som er best eller verst.

Jeg vet bare det at jeg hadde ikke vært lei meg hvis vi kjøpte 4 -5 virkelige klasse spillere over tid og kjempet om en PL tittel. Hadde jeg sett en Arsenal kaptein løfte PL trofeet så hadde jeg ikke tenkt 2 sekunder på de pengene vi brukte på klassespillerne .

 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

@Gunners68

Det med å "nedprioritere" det defensive var etter min mening den største tabben Wenger gjorde. Uten å huske årstallet, så var det en kort periode (tidlig sesong?) der vi/jeg fikk inntrykk av at Wenger lot Bould få litt mer innflytelse og det syntes som at det defensive spillet gikk i rett retning. Men utover sesongen så endret dette seg relativt brått og igjen så var det offensivt spill for alle penga som var Wengers mantra.

Selv om jeg mener Wengers siste (ca) 10 år var en skuffelse, til tross for flere FA-titler, så var det likevel mye som vart gjort riktig i flere av sesongene i den perioden. Hadde Wenger lagt litt mer vekt på helheten, hadde han lagt litt av staheten til sides og adressert "flaskehalsene" som var i laget, så hadde vi kanskje sluppet den lange perioden utenfor CL. Wengers lag hadde mange topper i disse aktuelle sesongene, problemet var i stor grad at lagene hans var for ustabile over tid. For å repetere en av mine "kjepphester" fra den tiden; Wengers taktikk var for åpenbar og ensidig slik at relativt svake lag lett kunne legge opp en taktikk som utnyttet dette. I tillegg så var det alt for mange kamper der Arsenal førte an i starten av kampene, der motstanders manager la om sitt spill utover i kampene og kunne utnytte våre svakheter, Wenger på sin side så sjelden ut til å ha en plan B når plan A ikke fungerte.

Som sagt med litt mindre stahet og ved å utnytte sitt støtteapparat på en bedre måte (jeg fikk inntrykk av, kanskje feilaktig, at støtteapparatet egentlig bare var en gjeng med "ja-menn") så kunne Arsenal gjort det betydelig bedre også med de "manglende" spillerressursene som de hadde.

PS!! Min definisjon på "kjøpeklubb" er ikke det å kjøpe nødvendige kvalitetsspillere for å bygge opp ett lag, for meg så er en "kjøpeklubb" en klubb som bortimot konsekvent satser på kjøp av "stjerner" i stedet for å ha en god miks av kjøp og egenutvikling, Jeg ser ikke for meg at Arsenal har et potensiale til å bli en "kjøpeklubb" (dette mente jeg også pre-corona).

Link to comment
Share on other sites

Vel , nå tilhører Wenger vår historie og så får han stå for de valg han tar. Er det slik at han aldri kommer tilbake til Emirates så syntes jeg likevel det vil være synd. At han mener at 22 år er nok syntes jeg høres litt rart ut. Det er en manager på statue på utsiden av Emirates  og 3 spillere. Wenger hører hjemme der også. 

Syntes det var trist han fikk holde på så lenge som han gjorde i Arsenal , men han har gjort mye bra også. Han fortjener sin plass utenfor Emirates han også. Gjentar at det er hans rett til å si nei til en statue , men det forteller vel at han var bitter når han dro. Jævlig bitter - klarer ikke å tolke det annerledes. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er helt greit at han var/er bitter, for måten han forlot Arsenal på var ikke den hyggeligste. Problemet er dog det at Wenger gjennom å ikke ta signaler og gjennom å ikke ville ta selvkritikk, selv langt på vei indirekte la opp til det som skjedde den aktuelle våren. At han mener 22 år er nok synes jeg ikke høres noe rart ut i det hele tatt, men han burde ment det den gang da og ikke nå i etterpåklokskapens navn.

Både Wengers bitterhet og hans litt "skadede" ettermæle hos deler av fansen kunne langt på vei vært unngått hadde det ikke vært for Stan Kroenke sin feighet. Den siste forlengelsen av Wengers kontrakt, året før han ble sendt på dør, burde vært unngått. Både Kroenke og Wenger burde tatt de signalene som kom fra allmenheten og unngått denne forlengelsen. Jeg legger dog hovedsaken av skylden på Kroenke som brukte, etter min mening, en svak unnskyldning om at det ville ta tid å bygge opp ett apparat til å erstatte Wenger.
Jeg skal gi Kroenke delvis rett i at apparatet var svakt, med det skyldes eiers unnfallenhet og ikke noe annet. Jeg vil likevel påstå att apparatet ikke var verre enn at denne siste forlengelsen burde vært unngått.

(ser jeg historisk på det så var vel undertegnede motstander av den foregående forlengelsen også og skeptisk (muligens) motstander til forlengelsen før det igjen (akkurat der er husken min litt svak)).

Når det gjelder Wenger så har han sin byste inne på Emirates, på samme måte som vår andre trenerlegende Herbert Chapman, så for meg så ser jeg ikke viktigheten av en statue utenfor stadion. 
På utsiden har vi statuer av tre spillerlegender og det må gjerne bli flere, men hvorfor ikke "reservere" utsiden for spillerstatuer og innsiden av stadion for trenerbyster? Jeg kunne egentlig tenkt meg en eller flere statuer på utsiden som hyller fortidens store Arsenalspillere!

Link to comment
Share on other sites

Ja til statue av Wenger, og en invitasjon. Han er selvsagt velkommen om han selv ønsker seg til emirates. Men vil ikke gubben komme, så er det smålig. Det er litt snodig han ikke fikk seg ny manager jobb, var det ikke snakk om at han bare kunne velge og vrake i jobber? 

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Kroenke har sovet i timen på mange måter. Wenger skulle definitivt ha vært fulgt ut døren etter seieren i FA cupen i 2017. Etter min mening skulle han vært ute lenge før det også. 

ikke mye igjen av det han hadde å fare med  i storhets tiden 1996 - 2006. Vinnerskaller har vi nærmest vært helt foruten. Det defensive under en hver kritikk.

Enig i alt det du skriver om Kroenke , men han hadde vel litt ansvar den godeste Gazidis også. Sov godt i timene han med.

Når det gjelder statuer så er spillerne representert med Adams , Bergkamp og Henry utenfor stadion. Chapman har statue like ved Danny Fiszman Bridge.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Ja til statue av Wenger, og en invitasjon. Han er selvsagt velkommen om han selv ønsker seg til emirates. Men vil ikke gubben komme, så er det smålig. Det er litt snodig han ikke fikk seg ny manager jobb, var det ikke snakk om at han bare kunne velge og vrake i jobber? 

Han kunne velge og vrake i jobber i en periode 🙂 

Tenker spikeren i kisten var 2 -10 mot Bayern samt hans neglisjering av det defensive arbeidet over lang tid. 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Gunners68 said:

Enig i alt det du skriver om Kroenke , men han hadde vel litt ansvar den godeste Gazidis også. Sov godt i timene han med.

Når det gjelder statuer så er spillerne representert med Adams , Bergkamp og Henry utenfor stadion. Chapman har statue like ved Danny Fiszman Bridge.

Gazidis hadde ikke litt av ansvaret, han hadde mye av ansvaret. Men han var Kroenke sin mann, litt flåsete så kan jeg vel si at de to i praksis var "en og samme person". 

Statuen av Chapman utenfor stadion har jeg dessverre ikke fått med meg (dårlig husk). 

Link to comment
Share on other sites

Seriefinale i Tyskland ikveld. Switcha innom, men tar meg i å se mer på mobilen enn TV skjermen. Noen som syntes dette er veldig spennende? Frykter det samme ville skjedd med Arsenal når det er så ufattelig dødt på stadionet. 

Link to comment
Share on other sites

Litt lettere innhold er noen småting fra London Colney.

- Hector Bellerin har igjen fått ny frisyre, denne gangen har han tatt alt håret!
- Callum Chambers er tilbake på treningsfeltet, etter sin stygge skade. Foreløpig så er det kun lett trening uten ball. Ryktes å være foran ruten når det gjelder lengden på skadefraværet.
- Unggutten Matt Smith har blitt hentet opp fra akademiet til å trene sammen med A-laget. Ungguten skal ha spilt alle PL2-kampene denne sesongen (pre-Corona) og skal slik jeg forstår det være en defensiv midtbanespiller.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Litt lettere innhold er noen småting fra London Colney.

- Hector Bellerin har igjen fått ny frisyre, denne gangen har han tatt alt håret!
- Callum Chambers er tilbake på treningsfeltet, etter sin stygge skade. Foreløpig så er det kun lett trening uten ball. Ryktes å være foran ruten når det gjelder lengden på skadefraværet.
- Unggutten Matt Smith har blitt hentet opp fra akademiet til å trene sammen med A-laget. Ungguten skal ha spilt alle PL2-kampene denne sesongen (pre-Corona) og skal slik jeg forstår det være en defensiv midtbanespiller.

Gjenstår å se om Chambers kommer tilbake etter denne skaden. Bellerin var meget bra før sin langtids skade , har ikke klart å komme tilbake til sitt beste. Holding sliter med det samme .

Link to comment
Share on other sites

On 5/24/2020 at 8:18 PM, Gunners68 said:

Han skulle ha gått etter tapet mot Birmingham i ligacup finalen i 2011. Gikk gradvis ned derfra.

I tidsperioden 2006-2011 vant vi ingenting. I tidsrommet 2011-2017 vant vi tre trofeer. Jeg er glad vi hadde is i magen, selv om jeg var veldig forbannet etter komishow fra Koscielny og polakken med etternavn jeg ikke lengre kan stave.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

I tidsperioden 2006-2011 vant vi ingenting. I tidsrommet 2011-2017 vant vi tre trofeer. Jeg er glad vi hadde is i magen, selv om jeg var veldig forbannet etter komishow fra Koscielny og polakken med etternavn jeg ikke lengre kan stave.

Vi var alle glade for de tre seirene i FA cupen , men de rettferdiggjør ikke nedturen. Wenger ble definitivt reddet av FA cupen i 2017. Fikk ny kontrakt og nedturen fortsatte utover høsten og vinteren. Hadde han ikke vært så forbannet arrogant så hadde han tatt tak i de defensive problemene. Han skulle ha bedt om penger nok til å kjøpe defensive spillere som har det som skal til for å tette helt igjen. Samme typene som han var så heldig å arve når han kom til klubben. 

Det har ikke bare vært de to du nevner , Verminator5 , som har stått for komishow  i bakre rekker hos oss. Det har vært enda flere spillere - og det har  dessverre vært alt for mange repriser på de showene.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Verminator5 said:

I tidsperioden 2006-2011 vant vi ingenting. I tidsrommet 2011-2017 vant vi tre trofeer. Jeg er glad vi hadde is i magen, selv om jeg var veldig forbannet etter komishow fra Koscielny og polakken med etternavn jeg ikke lengre kan stave.

Og mannen som var ansvarlig for å håndplukke tabbemakerene var, Wenger selv :) Nei ettermelet hadde stått seg høyere om ha ga seg tidligere. Det blir fryktelig krampeaktig på slutten, til tross for FA tittlene.

Link to comment
Share on other sites

Flere av de FA-titlene kom som et antiklimaks etter tildels bedrøvelig spill forut i sesongen både i liga, Europa og i visse tilfeller i FA også. 

Vi har alle våre måter å bedømme slike "delvis suksessfulle sesonger". Sett fra mitt ståsted så viste som tidligere nevnt flere av de sesongene et ustabilt Arsenallag som klart hadde startet den kvalitetsmessige nedturen. 

Selvsagt jublet også jeg for hver enkelt av de tre FA-titlene (der og da), men sett i ettertid så må jeg innrømme at jeg har fundert på om det for laget pr. dato kanskje hadde vært bedre om vi hadde "sluppet å vinne" en eller flere av de nevnte titlene, kanskje hadde alvoret vedrørende manglene i laget da gått opp for flere på et tidligere tidspunkt. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Artig å lese om historiene bakom våre spillere. Dessverre må vi en del år tilbake for å finne de som vi virkelig husker som de store spillerne. Vi får vel aldri et sånt lag igjen som Lauren spilte på.  Iallefall ikke med Kroenke som eier.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

David Luiz kontrakt går ut i juni. Arteta har et stramt budsjett og Luiz har 1,2 mill i uken. Så gjenstår det å se om kontrakten blir forlenget. Luiz har uttalt at han gjerne vil avslutte sin  karriere i Benfica. 

Den går ut i juni, ja, men det er i juni 2021 😜 den går ut. Så reisen videre til Portugal blir nok ikke før om vel ett år. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Gunners68 said:

Det er i følge Daily Mail kun en 12 måneders kontrakt som ble inngått sist sommer. ikke 2 år som alle tror.

Er flere som rapporterer dette, så det stemmer nok. Ett år med opsjon på forlengelse. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...