Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Ok, mulig det er riktig. Jeg har basert meg på den opprinnelige informasjonen. 

Slik jeg tolker den nye informasjonen så er det opp til Arsenal om de vil benytte opsjonen. Det er vel ikke nye forhandlinger det går ut på, men kun om Arsenal vil bruke sin opsjon på å forlenge den nåværende kontrakten i ytterlige tolv måneder. 

Hvis Arsenal mot formodning vil prøve ett "spill" der de vil prøve å presse ned Luiz sin lønn før en 12 måneders forlengelse blir undertegnet så tipper jeg at Luiz bare vil takke for seg. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Polljen said:

Ok, mulig det er riktig. Jeg har basert meg på den opprinnelige informasjonen. 

Slik jeg tolker den nye informasjonen så er det opp til Arsenal om de vil benytte opsjonen. Det er vel ikke nye forhandlinger det går ut på, men kun om Arsenal vil bruke sin opsjon på å forlenge den nåværende kontrakten i ytterlige tolv måneder. 

Hvis Arsenal mot formodning vil prøve ett "spill" der de vil prøve å presse ned Luiz sin lønn før en 12 måneders forlengelse blir undertegnet så tipper jeg at Luiz bare vil takke for seg. 

Mulig Luiz skjønner Arsenals " spill " som du sier , Polljen , og regner med at det ikke blir en forlengelse. Det er vel derfor han snakker så varmt om Benfica.

Link to comment
Share on other sites

Glem det "spillet" jeg spekulerte om i mitt innlegg ovenfor 😋, etter å ha lest meg opp litt når det gjelder spekulasjonene på nettet vedrørende fremtiden til Luiz i Arsenal så er nok realiteten sannsynligvis en helt annen.

Det jeg skriver nå er også bare spekulasjoner, men for meg så er dette ikke direkte ulogiske moment som kan føre til at Luiz må forlate Arsenal både mot sine egen vilje men også mot Arteta og Edu sin vilje.

Indirekte så er Covid-19 og den økonomiske realitetene som da rammer fotballklubbene en av hovedårsakene til at det er en stor sjanse for at Luiz er ferdig i klubben denne sommeren.

Arsenal har for mange stoppere i stallen og må kvitte seg med flere av de. Arteta ønsker i utgangspunktet (sannsynligvis) å beholde Luiz, men slik den økonomiske situasjonen i fotballen er akkurat nå så kan det bli vanskelig å få solgt de stopperne Arteta ikke vil ha med videre og da må klubben istedet gi slipp på de som ikke har kontrakt for neste sesong.

Stoppere som har kontrakt etter 1. juli 2020 er Sokratis, Holding, Mustafi, Chambers, Mavropanos og Saliba. Stoppere som ikke (automatisk) har kontrakt etter 1. juli 2020 , Luiz og Mari. 
Når vi teller med Saliba og Mavropanos som denne sesongen er på utlån så har klubben åtte stoppere. Slik jeg har tolket ryktene over tid så ønsker Arteta å selge Mustafi og Sokratis. Holding har også blitt ryktet bort, jeg ser også Mavropanos som en salgskandidat. Jeg tror at Arteta i utgangspunktet ønsker å signere Mari til fast kontrakt og å bruke opsjonen på ett år til med Luiz, men som nevnt for at det skal kunne skje så må klubben får solgt eller lånt ut minst to til tre av de andre stopperne.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Alle klubbene i PL stemte i går for et forslag der lagene nå kan trene med kontakt/taklinger i det som kalles fase 3 i forsøket på å komme i "normalt" gjenge. 

Fase 1 var trening hver for seg, til forskjellige tider på treningsfeltet. Fase 2 var trening i grupper, bestående av max fem spillere, uten kroppskontakt. 

Link to comment
Share on other sites

Det ser slik ut ja. Det er dog tatt et forbehold om at alt rundt sikkerheten til de som skal delta er klart til det tidspunktet.

To kamper den 17. Juni (de to kampene som var utsatt). Deretter blir hver serierunde spredt utover hele uken for maks tv-dekning. Sesongen avsluttes med cupfinale 1. August. Ny sesong starter så ca midt i september. 

........ I alle fall i teorien! 

Fa-cupens planlagte kampdager: kvartfinaler 27 og 28 juni. Semifinaler 11 og 12 juli og finale 1.august.

Helgekamper: fredag og mandag (ett kamptidspunkt). Lørdag og søndag (fire forskjellige kamptidspunkt hver dag). 

Midtuke: tirsdag, onsdag og torsdag (to forskjellige kamptidspunkt hver dag). 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Sir Chips (80 år), går nå av som styreformann i Arsenal. Han blir (foreløpig?) ikke erstattet med ett nytt styremedlem. 

Styret består nå av far og sønn Kroenke, Ken Friar og Lord Harris. Hvem som tar over som styreformann står det ikke noe om på Arsenal.com, men jeg tipper at det blir Josh Kroenke. I praksis så er det vel intet som blir endret, far og sønn bestemmer og det er fremdeles null fotballfaglig kompetanse i klubbens styre. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det har tidligere versert rykter om at Arsenal ville signere den norske unggutten George Lewis (19). En slik signering er ennå ikke bekreftet fra Arsenals side, men både hans nåværende norske klubb, Fram Larvik, og unggutten agent sier at en kontrakt nå er signert. Lewis har minimalt med spilletid på A-nivå i de norske klubbene han har vært i, men skal ha imponert da han var til prøvespill i Arsenal sist vinter. 

https://www.vg.no/sport/i/P9MxL6/norsk-19-aaring-har-signert-for-arsenal

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

tja, si ikke det. Det er kanskje en del som tyder på at dette er et slags "pr-stunt" siden denne spilleren har Rwandisk bakgrunn. På den annen side har det skjedd før at helt ukjente talenter har kommet opp fra lavt nivå og klart å ta steget. Men han har åpenbart en lang vei å gå. 

Link to comment
Share on other sites

Minimalt med spilletid i en norsk klubb på A- nivå , iflg Polljen. Da skal det godt gjøres å gå hele veien til A-laget og slå til der. Ja , en lang vei , Piscator 🙂 I disse fotball frie dager er også fotball historien i Arsenal lagt litt på is , men det er vel ikke så mange jeg kan huske som er helt ubeskrevne og går hele veien til A-laget  - fra Norge 🙂 Vi får iallefall ønske ham lykke til.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Minimalt med spilletid i en norsk klubb på A- nivå , iflg Polljen. Da skal det godt gjøres å gå hele veien til A-laget og slå til der. Ja , en lang vei , Piscator 🙂 🙂

Tre kamper for Tromsdalen i OBOS - ligaen i 2018 og to innhopp for Fram Larvik i 2019.

Nå er vel unggutten i første omgang tiltenkt en rolle på U23, men kanskje såg Arteta og co noe som norske fotballtrenere ikke har sett 😚 da han trente med laget (også med Arsenal A-lag sies det) i vinter. 

Link to comment
Share on other sites

Selv ønsker jeg ingen norske spillere i Arsenal. Norske medier blir helt elleville i buksene, og Arsenal er ikke lenger Arsenal, derimot xxx(navn på norsk spiller) sitt Arsenal.

Lever veldig godt uten norske innslag, som jeg heller ikke anser som gode nok.

Link to comment
Share on other sites

For meg personlig så spiller det liten rolle om det er eller ikke er norske spillere i Arsenal. Når det gjelder mediahypen i norsk media hvis det er en norsk spiller i Arsenal så "frykter" jeg ikke den. Denne hypen kommer ikke automatisk når det gjelder norsk spiller til en klubb som VG m.fl. liker å ignorere, unntaket måtte være hvis denne spilleren blir suksessfull og da skal jeg leve godt med "hypen".

Hypen i norsk media kommer kun "automatisk" hvis det er en spiller som går til Manure, da er grensen for suksess betydelig lavere enn hvis spilleren går til en annen engelsk klubb.

Med unntak av noen få spillere som Solskjær, Ødegård og Braut Håland så synes jeg det er (har vært) et greit nivå på "hypen" rundt norske spillere utenlands. Solskjær var dog et prakteksempel på at Akersgata gikk fullstendig amok og totalt manglet filter om hva som var nødvendig å skrive.

Link to comment
Share on other sites

I dag slås det igjen opp i media at Luiz fløter med Benfica. Mye tyder på at det kan bli hans neste klubb. Men , forhandlinger gjenstår med Arsenal  så vi får  vente og se.

Martin Keown tar til tale nok en gang for å gjøre noe med forsvaret vårt. Stiller spørsmålstegn ved flere av våre forsvarsspillere om de er gode nok. Holding og hans skade ? Mustafi som ikke har nivået som trengs. Flere andre nevnes og det er på tide og gjøre noe med det defensive nivået. " Ekspertisen " her hjemme på berget har jo på dette forumet diskutert tema mang en gang. Noen vil skifte ut de fleste og andre mener vi har fantastiske forsvarsspillere. 

Må erkjenne at jeg vil ha nye folk inn. Flere av de vi har i vårt forsvar er bare ikke gode nok . Hadde de vært gode nok så hadde ikke dette vært noe tema. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

I dag kommer det nye rykter vedrørende Luiz og hans overgang til Arsenal.  Vi betalte angivelig 8 mill pund for Luiz og 6 mill pund til agenter for overgangen. Luiz har tjent ca 10 mill pund for en sesong. 24 millioner pund har Luiz totalt kostet så langt.

Du verden for noen flotte forhandlere vi har i Arsenal. Vi leker jo butikk fortsatt. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Gunners68 said:

I dag kommer det nye rykter vedrørende Luiz og hans overgang til Arsenal.  Vi betalte angivelig 8 mill pund for Luiz og 6 mill pund til agenter for overgangen. Luiz har tjent ca 10 mill pund for en sesong. 24 millioner pund har Luiz totalt kostet så langt.

Du verden for noen flotte forhandlere vi har i Arsenal. Vi leker jo butikk fortsatt. 

Komedie. Kunne handlet en bedre stopper for samme pris 

Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennende å se fortsettelsen på denne sesongen og hvordan det ender til slutt. Fredag ble det klart at 10 personer i speiderapparatet er oppsagt. Vi må reforhandle avtaler og spillerne må finne seg i lønnskutt. Hvis de da gjør det. 

Flere av stopperne ryktes bort ( dog bare rykter ) inter og juventus skal være villige til å lokke Bellerin til Italia og spill i CL.  For vår del så gjenstår det å se om hvor vi ender på tabellen. Hvor mange blir med videre hvis vi ikke klarer plass i CL/ EL ?

Det er nok av utfordringer i tiden fremover og det trengs folk som kan denne bransjen. Komedie , er kanskje ikke langt unna sannheten Marius 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Luiz får nok en ny 1 års kontrakt til. Er viktig fyr å ha i garderoben og kan lære opp Saliba slik at han blir den nye Varane for oss til høsten. Auba er nok dessverre ferdig. Han signerer nok hvis vi klarer topp 4 nå til sommeren men den muligheten er kun 20%, 

Holding , Mustafi og Chambers er ikke spillere Arteta ønsker framover og de er rett og slett ikke gode nok heller. Hva skjer med Eleny? Er det virkelig ingen klubber i Championship eller Kina som kan hente han nå som låneavtalen utløper.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

On 5/30/2020 at 4:11 PM, Gunners68 said:

I dag slås det igjen opp i media at Luiz fløter med Benfica. Mye tyder på at det kan bli hans neste klubb. Men , forhandlinger gjenstår med Arsenal  så vi får  vente og se.

Martin Keown tar til tale nok en gang for å gjøre noe med forsvaret vårt. Stiller spørsmålstegn ved flere av våre forsvarsspillere om de er gode nok. Holding og hans skade ? Mustafi som ikke har nivået som trengs. Flere andre nevnes og det er på tide og gjøre noe med det defensive nivået. " Ekspertisen " her hjemme på berget har jo på dette forumet diskutert tema mang en gang. Noen vil skifte ut de fleste og andre mener vi har fantastiske forsvarsspillere. 

Må erkjenne at jeg vil ha nye folk inn. Flere av de vi har i vårt forsvar er bare ikke gode nok . Hadde de vært gode nok så hadde ikke dette vært noe tema. 

Etter å ha sett dokumetaren om Nigel Winterburn på Arsenal.com så er alt mulig. De ble drillet timesvis på treningsfeltet hver dag. Posisjonering og terping og terping men her handler det mer om at spillerne ikke har kvaliteten eller mentaliteten til å spille for en klubb som Arsenal. Holding kunne nok vært en bra makker for Dunk i Brighton men han kommer nok aldri til å bli en kvalitetstopper for oss. Det gjelder Chambers og Mustafi og SOkratis også. VI har per dags dato kun en venstreside som er bra med Saka, Tierney og Kola.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Etter å ha sett dokumetaren om Nigel Winterburn på Arsenal.com så er alt mulig. De ble drillet timesvis på treningsfeltet hver dag. Posisjonering og terping og terping men her handler det mer om at spillerne ikke har kvaliteten eller mentaliteten til å spille for en klubb som Arsenal. Holding kunne nok vært en bra makker for Dunk i Brighton men han kommer nok aldri til å bli en kvalitetstopper for oss. Det gjelder Chambers og Mustafi og SOkratis også. VI har per dags dato kun en venstreside som er bra med Saka, Tierney og Kola.

Han der soares på høyre er vel ennå uskrevet blad for oss. Bør vel være kvitt skadene sine nå. 

Link to comment
Share on other sites

Det blir noen regelendringer når det gjelder innbyttere i innspurten av sesongen.

Antall innbyttere som kan sitte på benken økes fra syv til ni. Antall spillere som kan byttes inn under kamp økes fra tre til fem, men for å unngå for mange avbrudd så kan det kun foretas spillerbytte tre ganger (per lag) i løpet av kampen. Det betyr at hvis et lag ønsker å bruke alle sine tilgjengelige innbyttere så må minst to av "byttene" være dobbeltbytter.

Endringene er kun ment å gjelder for resten av denne sesongen, og blir gjort for å spare spillerne etter dette uvanligt lange avbruddet. Klubbene i Bundesliga har tatt i bruk systemet med fem innbyttere.

Link to comment
Share on other sites

Uoffisielle rykter sier at Arsenal møter Charlton i en treningskamp i dag (lørdag) eller i morgen (søndag), på Emirates.

Reglene for treningskamper i forkant av sesongstart er strenge. Det må være to lag som tilhører et relativt snevert geografisk område, spillerne må selv kjøre til kamparena (ikke lagbuss) og lagenes trenerapparat må selv utføre funksjonene dommer/linjemenn.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...