Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

5 hours ago, Tapapa said:

Det går an, fra pc. Jeg får ikke til fra telefonen min og jeg har ikke sånn Apple-ræl som du har. 

 

5 hours ago, Ben Elfen said:

Med skittelefoner som du og @Simbadhar forventet jeg ikke annet, men med min superapple burde det gå. 
 

takk for svar

Jeg har sendt PM til Tapapa i dag med epletelefon. Fungerer fint det. Dette er nok et tilfelle av PEBKAC, også kjent som ID10t-feil.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

 

Jeg har sendt PM til Tapapa i dag med epletelefon. Fungerer fint det. Dette er nok et tilfelle av PEBKAC, også kjent som ID10t-feil.

Som om jeg skulle ha sagt det sjæl. 
 

1 hour ago, Simbad said:

Ah, så det var ikke telefonen som var dum 😁😉

hmm. Hmmm. Faaaen

Link to comment
Share on other sites

Mange slår seg på brystet og gleder seg over at vi slipper inn få mål. Jeg gleder meg over det jeg også. Men... 

Ramsdale’s excellence masks defensive problems

The splendid form of Aaron Ramsdale has been one of the main factors in Arsenal’s surge up the table, and yet you wonder whether his excellence masks wider defensive issues. Since the end of August only Chelsea have conceded fewer league goals than Arsenal, but the underlying numbers suggest luck has played a part. They remain 17th in terms of expected goals against, which means their defence is still giving up too many shots. Not a problem as long as Ramsdale keeps bailing them out. Whether it’s sustainable over the long term, however, is another matter. Jonathan Liew

 

https://www.theguardian.com/football/blog/2021/nov/01/premier-league-10-talking-points-from-the-weekends-action

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tapapa said:

Mange slår seg på brystet og gleder seg over at vi slipper inn få mål. Jeg gleder meg over det jeg også. Men... 

Ramsdale’s excellence masks defensive problems

The splendid form of Aaron Ramsdale has been one of the main factors in Arsenal’s surge up the table, and yet you wonder whether his excellence masks wider defensive issues. Since the end of August only Chelsea have conceded fewer league goals than Arsenal, but the underlying numbers suggest luck has played a part. They remain 17th in terms of expected goals against, which means their defence is still giving up too many shots. Not a problem as long as Ramsdale keeps bailing them out. Whether it’s sustainable over the long term, however, is another matter. Jonathan Liew

 

https://www.theguardian.com/football/blog/2021/nov/01/premier-league-10-talking-points-from-the-weekends-action

 

Jeg lurer på hvem de har brukt som referanse, muligens opta som er den mest kjente? 

Selv bruker jeg fbref(som igjen bruker statsbomb) som slik jeg har forstått det er mer detaljerte med tanke på 'expected goals' statistikkene sine. 

Likevel mener jeg det blir litt feil å bruke expected goals against(xga) totalt denne sesongen siden vi manglet så mange spillere i starten. Det var ikke før Norwichkampen vi hadde forsvaret og Partey skadefrie/friske. 

Mot Brentford hadde vi faktisk 0.1 poeng mer i xg selv uten våre 3 beste angrepsspillere(+MØ8 og Nketiah). Husk, dette var med Balogun på topp. 

Mot Chelsea hadde vi hele 2.9 i xga og City 3.8

De tallene der, da vi manglet mange av våre beste spillere, ødelegger mye for resten av statistikken vår når det kommer til xga. 

Det dårligste vi har klart når det kommer til xga utenom de to kampene nevnt over er 1.4(mot Brighton og Villa). Mot Brighton klare vi bare 0.5 xg selv, mens mot Villa var vi oppe på 2.7 xg

De to kampene denne sesongen vi har hatt best xg er mot Norwich(3.0xg) og Villa (2.7xg). 

Noe som er litt interessant er at i kampen mot Tottene fikk vi bare 0.8 i xg men 1.0 i xga. 

Mot Palace hadde vi 1.5 i xg mens det var 0.9 i xga

Hvis vi derimot ser på understat sine tall(hvis vi ser bort i fra de tre første kampene) er det kun to kamper vi ikke har hatt høyere xg enn motstander(Brighton og Leicester). 

Link to comment
Share on other sites

Ungene ønsket at jeg skulle gå sammen med de på halloween. De fant frem en hvit tskjorte og lagde meg en tottenham drakt. Hver gang vi ringte på en dør hylte den som åpner og smelte igjen døre. Ungene trodde de hadde kledd seg ut for skummel. De tok av seg maskene å prøvde å ringe på flere dører. Det samme skjedde igjen. Jeg prøvde å fortelle ungene at det kanskje var min forkledning som skremte de. Jeg sprang hjem og tok på meg en rød skjorte. Vi ringte på flere dører og endte da opp med over 5 kg med godteri.🥳😄

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tony said:

Ungene ønsket at jeg skulle gå sammen med de på halloween. De fant frem en hvit tskjorte og lagde meg en tottenham drakt. Hver gang vi ringte på en dør hylte den som åpner og smelte igjen døre. Ungene trodde de hadde kledd seg ut for skummel. De tok av seg maskene å prøvde å ringe på flere dører. Det samme skjedde igjen. Jeg prøvde å fortelle ungene at det kanskje var min forkledning som skremte de. Jeg sprang hjem og tok på meg en rød skjorte. Vi ringte på flere dører og endte da opp med over 5 kg med godteri.🥳😄

Haha, episk! 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...