Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Slik som sesongen er i ferd med å utvikle seg, tror jeg at vi må slå Manure på Emirates og Tottene på Shite Hart Lane for å klare topp 4.

United har flere veldig gode individualister, ikke så bra sammenspilt lag. De knuser Burnley nå, men Burnley har hatt flere gode sjanser og feilet med avslutning/siste pasning og blir straffet knallhardt for feil og marginer bakover. Newcastle var det beste laget da de møtte Manure nylig, og var kun en god de Gea og forferdelige avslutninger og sistepasninger unna seier. 

Har ikke sett like mye på Tottene i det siste, men de virker å begynne å få et bra samspill under Conte. I tillegg har Kane begynt å score igjen og Son er god.

West Ham har slitt en del i det siste, men begynt så smått å se bra ut igjen nå. Klarer de å finne tilbake til formen fra starten av sesongen kommer de til å være med helt inn.

Jeg tror ikke Wolves, Leicester og Brighton kommer til å være med i kampen om topp 4, selv om alle disse lagene kan gjøre livet surt for lagene som vil kjempe.

Kommer vi ut av de neste 4 kampene i PL med gode resultater begynner jeg så smått å få troa på at vi kan klare det. Men tror også som sagt at vi blir nødt til å ha tre poeng både på Emirates mot Manure og på Shite Hart Lane mot Scums.

Link to comment
Share on other sites

https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/mark-halsey-referee-pgmol-fa-claims-accusations-lie-sergio-aguero-manchester-city-united-a7224916.html

Og det er ikke noe nytt, eller sjokkerende. Men, dette har bare blitt glemt og oversett. 

Typisk med korrupsjon at det bare blir "visket" vekk. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tony said:

Vet ikke. En kompis som sendte den på sms til meg. Han viste ikke kilde han heller.

 

12 hours ago, Stefanb said:

https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/mark-halsey-referee-pgmol-fa-claims-accusations-lie-sergio-aguero-manchester-city-united-a7224916.html

Og det er ikke noe nytt, eller sjokkerende. Men, dette har bare blitt glemt og oversett. 

Typisk med korrupsjon at det bare blir "visket" vekk. 

Helt utrolig, men samtidig veldig trolig. Når det er så mye penger i omløp, vil det alltid være korrupsjon tilstede. De siste arrangørene av fotball-VM er Brasil og Russland. Nå står Qatar for tur. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

PGMOL fortjener å bli etterforsket for korrupsjon og å være partiske(patetiske).

Mike Riley fortjener ikke å være dommersjef! 

https://mobile.twitter.com/thearsenalhub_/status/1280809746308702209

Jeg er helt sikker på at mange andre engelske klubber kan sette sammen liknende kavalkader. Det er vanskelig å skille mellom inkompetanse og korrupsjon, men VAR tydeliggjør at det er nærliggende å peke på sistnevnte. I sommerens EM fikk vi alle se hvor effektivt VAR kan være, når kompetente, uavhengige dommere benytter det. Det er ikke teknologien som er problemet, for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg er helt sikker på at mange andre engelske klubber kan sette sammen liknende kavalkader. Det er vanskelig å skille mellom inkompetanse og korrupsjon, men VAR tydeliggjør at det er nærliggende å peke på sistnevnte. I sommerens EM fikk vi alle se hvor effektivt VAR kan være, når kompetente, uavhengige dommere benytter det. Det er ikke teknologien som er problemet, for å si det sånn...

Ja, det er gjort dårlige avgjørelser mot (nesten) alle klubber, men jeg vil si jeg ser såpass mange kamper mellom andre klubber(både store klubber og små) og de fleste får også mange avgjørelser til sin fordel. Eksempler: Kane skulle hatt rødt kort mot Pool og Pool skulle hatt et straffespark i samme kamp. Spuds ble snytt for minst et straffespark mot Watford, Watford ble også snytt for et klart straffespark i samme kamp. Mané unnslapp et klart rødt kort mot Chelsea. 

I motsetning til oss som får soleklart flere avgjørelser mot oss enn med oss. Man snakker om at 'dårlige og gode avgjørelser' balanserer seg utover en sesong, men de to siste halvannen sesongene er det en veldig klar tendens til at vi får langt flere dårlige(feil) avgjørelser mot oss enn med oss.

Link to comment
Share on other sites

Fy fan så lyst alt blir hvis vi bare slår de jævla Tottene I serien. Da får vi virkelig overtaket i kampen om fjerde og faktisk er både Pool og Chelsea innen vår rekkevidde. 

Slår vi i tillegg de helvetes poolene i Carabao, så er det jul, nyttår, ferie og tilbud på potetgull samtidig! 

Skulle vi finne på å tape de to kampene, så kan Kroenke, Arteta og alle våre overbetalte spillere dra til helvete og jeg ønsker en permanent Korona-tilværelse. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tony said:

Marseille har fatt transfer ban så både Saliba og Guendouzi kommer tilbake til Arsenal i sommer. 

Ganske sikker på at dette ikke stemmer.

Mtp. at det var en obligasjon på kjøp etter endt lån og denne avtalen ble signert før de fikk en transfer ban så påvirkes ikke dette av denne.

Er som når Chelsea lånte Kovacic om sommeren og fikk et år utstengelse, men allikevel kjøpte Kovacic neste vindu fordi de hadde inngått avtalen med Real Madrid allerede.

Når det gjelder Saliba så var det aldri noe snakk om noe annet enn et lån..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...