Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

33 minutes ago, Stefanb said:

 

Veldig interessant tråd for de som er nysgjerrige. En liten analyse av rimelig vesentlige dommeravgjørelser/VAR avgjørelser som har gått imot oss men samtidig ikke gått imot andre.

Ganske drøye mange av disse.

De to soleklart verste, de siste to sesongene, i mine øyne er Manés albue mot Tierney og McArthurs suksessfulle forsøk på å skade Saka.

De to er så stygge, og med soleklar intensjon, at de burde gitt minimum 3 kampers utestengelse hver. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Simbad said:

De to soleklart verste, de siste to sesongene, i mine øyne er Manés albue mot Tierney og McArthurs suksessfulle forsøk på å skade Saka.

De to er så stygge, og med soleklar intensjon, at de burde gitt minimum 3 kampers utestengelse hver. 

Enig med Saka sin, men stemplingen i trynet på Tomi mot Everton er for meg den rett etter så soleklart som man får det. Mané sin er selvfølgelig også grisestygg.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Stefanb said:

Enig med Saka sin, men stemplingen i trynet på Tomi mot Everton er for meg den rett etter så soleklart som man får det. Mané sin er selvfølgelig også grisestygg.

Stemplinga mot Tomi er selvsagt også ille, men der er det 'vanskeligere' å spore intensjon slik jeg ser det. Man ser feks Mané tar sats og hopper inn mot Tierney med albuen først, og McArthur har full kontroll på hvor Saka er.

Alle tre burde dog vært røde kort. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, sas2002 said:

Kom igjen Burnley. Hold nullen nå

Jeg fikk sett de siste 20ish minuttene av denne kampen. Det var fabelaktig underholdning. 

Slår vi Wolves, så er nok både de og Tottene hektet av i kampen om topp-fire. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sitter og ser på Brighton - Pool kampen. Skjønner ikke hvordan Brighton keeperen kom seg unna kort i situasjonen når Pool scoret. VAR sjekket situasjonen og de lot det passere. Hadde en Arsenal keeper gjort det samme så hadde Dean vært oppe med det røde kortet før spilleren traff gressmatta. 

Link to comment
Share on other sites

Ser på Palace mot City. Rodri slipper faen meg unna med så sinnsykt mye. Han regelrett drar Zaha ned for å stoppe en kontring i første og slipper unna gult kort. Gjør det samme igjen tidlig i andreomgangen og slipper unna gult enda en gang. Så går han og kjefter på Kouyate som ligger nede etter at han klart blir sparket av de Bruyne. Igjen.. ikke gult kort.

Er helt latterlig! Mot oss så skulle han hatt 4 gule kort også..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et lite tankeeksperiment. Arteta mener vi bør score mellom 90 og 100 mål(minst) for å utfordre topplagene.

Si vi klarer å få 55 mål fordelt på Martinelli(15?), Saka(15?), ESR(15?) og MØ8(10?) neste sesong. Pepe(eller en eventuell erstatter) klarer å score noen(5?) og vi scorer si 10 mål fordelt på resten av midtbanespillerne og forsvarsspillerne(inkludert selvmål av motstander). Da har vi 70 mål og vil trenge hele 30 mål fra én(eller to) spisser for å nå 100. Si en av spissene scorer 20 og en scorer 10.

Tror dere dette vil være mulig uten å oppgradere Xhaka? Og hvilke(n) spiss(er) tror dere kan tilføre 30(eller mer) mål?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Et lite tankeeksperiment. Arteta mener vi bør score mellom 90 og 100 mål(minst) for å utfordre topplagene.

Si vi klarer å få 55 mål fordelt på Martinelli(15?), Saka(15?), ESR(15?) og MØ8(10?) neste sesong. Pepe(eller en eventuell erstatter) klarer å score noen(5?) og vi scorer si 10 mål fordelt på resten av midtbanespillerne og forsvarsspillerne(inkludert selvmål av motstander). Da har vi 70 mål og vil trenge hele 30 mål fra én(eller to) spisser for å nå 100. Si en av spissene scorer 20 og en scorer 10.

Tror dere dette vil være mulig uten å oppgradere Xhaka? Og hvilke(n) spiss(er) tror dere kan tilføre 30(eller mer) mål?

Kanskje MØ klarer 10 mål neste sesong.  Tror ikke de andre klarer 15 mål hver seg. Spissen som scorer 30 mål eller mer har ikke vi råd til 😁 

Link to comment
Share on other sites

Balogun scora for England U21

Pepe scora et nydelig mål for Elfenbenkysten mot Frankrike

MØ scora en perle

Tierney scora på en fin heading. 
 

Martinelli og Saliba fikk begge debutere for sine respektive a-landslag
 

en bra Arsenaldag i går altså

Link to comment
Share on other sites

Hvisomatdersom vi hadde tatt 3 poeng i alle de 3 første kampene i sesongen, istedet for å tape de.. Så hadde vi hatt 63 poeng nå med 2 mindre spilt enn city og liverpool. Da hadde vi faktisk vært med i gullkampen akkurat nå. Smak litt på den

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Oivster said:

Hvisomatdersom vi hadde tatt 3 poeng i alle de 3 første kampene i sesongen, istedet for å tape de.. Så hadde vi hatt 63 poeng nå med 2 mindre spilt enn city og liverpool. Da hadde vi faktisk vært med i gullkampen akkurat nå. Smak litt på den

Har smakt på den hele sesongen. 
kampene i starten av sesongen burde ha vært utsatt

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...