Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

  • 1 month later...
11 hours ago, Verminator5 said:

Mens vi venter på kampen mot Tottenham kom jeg til å tenke på @sas2002 sitt kalle navn på Eddie Nketiah. Hva var nå det igjen? Mon tro om det ikke er på tide med et nytt kallenavn. 

Han kaller ham Sonogo. En spiller jeg aldri har hørt om. Sonogo skal visstnok være et japansk ord som betyr etterpå.

 

20220511_110840.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Han kaller ham Sonogo. En spiller jeg aldri har hørt om. Sonogo skal visstnok være et japansk ord som betyr etterpå.

 

20220511_110840.jpg

Det betyr bare at han har hatt troa. Har ventet på at han blir god "etterpå" :) 

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si hvor sas2002 har Sonogo navnet fra,  men har hele tiden tenkt på vår legendariske stjernespiss Yaya Sanogo 😁 29 år er han blitt og selvfølgelig klubbløs. Helt ubrukelig. 

Eddie har til tider gjort seg fortjent til å slite benken.  Har aldri hatt noen tro på at Eddie blir en stjernespiss i Arsenal. Han har ikke akkurat bøttet inn med mål for oss. Men , han har i senere tid henvist Laca til benken. Han har spilt seg opp og har scoret noen mål. Han har tre kamper å vise seg frem på før sesongen er over. Et par mål mot Spurs og han får omtrent legende status 😁  Har ikke noe i mot at han gjør mine ord til skamme. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Eddie har til tider gjort seg fortjent til å slite benken.  Har aldri hatt noen tro på at Eddie blir en stjernespiss i Arsenal. Han har ikke akkurat bøttet inn med mål for oss. Men , han har i senere tid henvist Laca til benken. Han har spilt seg opp og har scoret noen mål. Han har tre kamper å vise seg frem på før sesongen er over. Et par mål mot Spurs og han får omtrent legende status 😁  Har ikke noe i mot at han gjør mine ord til skamme. 

Jeg synes han har gjort seg fortjent til mer. Men det er min personlige mening. Han har blitt veldig mye bedre i linkupspillet sitt denne sesongen.

Hvis man går utifra statsa hans, har han gjort det forholdsvis ok også. 

(Kilde: Transfermarkt) I Premier League har han totalt 1721 minutter spilt over fem sesonger(2017/18 - 2021/22) og har scoret 9 mål. 1721 minutter tilsvarer ca 19 fulle kamper. 9 mål på 19 kamper er ikke halvgalt. Det gir et målsnitt på 0.47 eller et mål ca hvert 191 minutt. 

Tar vi alle turneringer for A-laget(PL, EL, FA- og ligacup samt Community Shield) har han spilt 3513 minutter. Det gir ca 39 fulle kamper. På de minuttene har han scoret 22 mål, det gir et målsnitt på 0.56 eller et mål ca hvert 160 minutt.

Det er lett å glemme at han 'kun' er 22(fyller 23 30. mai) siden han har vært hos oss så lenge. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Jeg synes han har gjort seg fortjent til mer. Men det er min personlige mening. Han har blitt veldig mye bedre i linkupspillet sitt denne sesongen.

Hvis man går utifra statsa hans, har han gjort det forholdsvis ok også. 

(Kilde: Transfermarkt) I Premier League har han totalt 1721 minutter spilt over fem sesonger(2017/18 - 2021/22) og har scoret 9 mål. 1721 minutter tilsvarer ca 19 fulle kamper. 9 mål på 19 kamper er ikke halvgalt. Det gir et målsnitt på 0.47 eller et mål ca hvert 191 minutt. 

Tar vi alle turneringer for A-laget(PL, EL, FA- og ligacup samt Community Shield) har han spilt 3513 minutter. Det gir ca 39 fulle kamper. På de minuttene har han scoret 22 mål, det gir et målsnitt på 0.56 eller et mål ca hvert 160 minutt.

Det er lett å glemme at han 'kun' er 22(fyller 23 30. mai) siden han har vært hos oss så lenge. 

Tall og statistikk kan brukes på mange måter Simbad. Har fremdeles friskt i minne haugevis av kommentarer de siste sesonger hvor han har fått mye kritikk. Jævlig mye kritikk.  Men , som du påpeker så er gutten bare 22 år og han har fortsatt alle muligheter bare han viser seg frem når han får sjansen. Det har han gjort i det siste. Det har medført at han nå er førstevalget på topp. 

Nå har han fått selvtillit. Skulle han score mot Spurs og i tillegg spille en bra kamp , så glemmer alle at Auba nylig forlot oss. 

Nå er det opptil Eddie å vise seg frem. Så gjenstår det å se om han velger å signere ny kontrakt eller å forlate oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Phil Foden har vunnet PFA Young Player of the Season.

En ypperlig spiller, men han har ikke vært i nærheten av det nivået til Saka har vært på.

Disse spiller kåringene er bare noe forbanna vrøvl og en popularitetskonkurranse. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Phil Foden har vunnet PFA Young Player of the Season.

En ypperlig spiller, men han har ikke vært i nærheten av det nivået til Saka har vært på.

Disse spiller kåringene er bare noe forbanna vrøvl og en popularitetskonkurranse. 

Er vel fort øynene som ser det der? Syntes begge er strålende ballspillere. Saka har 2 fler mål, men 37 kamper. Foden har 2 færre og 10 mindre kamper spilt. Saka er dog ett år yngre. Foden er også ifølge transfermarkt verdt en god del mer. Så kan det sies at det nok er lettere å spille offensiv midtbane på ett lag som dominerer 95% av kampen de spiller.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Stefanb said:

Phil Foden har vunnet PFA Young Player of the Season.

En ypperlig spiller, men han har ikke vært i nærheten av det nivået til Saka har vært på.

Disse spiller kåringene er bare noe forbanna vrøvl og en popularitetskonkurranse. 

 

Jeg synes det er en fair assessment. At Phoden vinner den.

Rett og slett fordi han har 10 mindre kamper. Men som Marius sier.. Det er lettere å vaere OMS for et lag som City.. en ving for et ARsenal som til tider sliter VELDIG.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Gode tall og statistikker som jeg håper snart blir noe annet enn kun det. Vi er alltid gode mellom to datoer, eller topper en statistikk eller to hver sesong. Gledelig er det jo at trenden her viser fremgang, det gjorde det også på ligatabellen iår.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Gode tall og statistikker som jeg håper snart blir noe annet enn kun det. Vi er alltid gode mellom to datoer, eller topper en statistikk eller to hver sesong. Gledelig er det jo at trenden her viser fremgang, det gjorde det også på ligatabellen iår.

Hvis man tar utgangspunkt i at de fleste førstevalgene(med unntak av Xhaka og Laca) er nye i løpet av de siste tre sommerne(inkludert denne sommeren), enten som kjøp(Gabriel, Partey etc) eller som oppgradering fra akademiet(Saka, ESR) og at laget(kjernen i laget) på mange måter er veldig nytt og ungt, vil jeg si at det gir mening å basere statistikkene ut ifra det og ikke nødvendigvis lagene fra feks under Emery og de siste årene med Wenger, der laget(kjernen) var veldig annerledes.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Hvis man tar utgangspunkt i at de fleste førstevalgene(med unntak av Xhaka og Laca) er nye i løpet av de siste tre sommerne(inkludert denne sommeren), enten som kjøp(Gabriel, Partey etc) eller som oppgradering fra akademiet(Saka, ESR) og at laget(kjernen i laget) på mange måter er veldig nytt og ungt, vil jeg si at det gir mening å basere statistikkene ut ifra det og ikke nødvendigvis lagene fra feks under Emery og de siste årene med Wenger, der laget(kjernen) var veldig annerledes.

Jeg er enig altså, bare ønsker meg noe annet enn statistikker som sier ditt eller datt. Tabellen lyver ikke, Iår var vi 5te beste laget i PL. Ett steg oppover, og det med lag bak oss som nok har det fryktelig mye tyngre mentalt (en del av Manchester :))

Jeg ønsker meg nå gradvis forbedring år etter år, sammen med smarte kjøp (ønsketenking selvsagt). Neste år er alt annet enn top4 er fiasko. Personlig hadde jeg tatt imot en 5 plass i årets sesong før den starta, like mye som jeg er skuffa over avslutningen ble som den ble. 
 

Nå er det tid for silly season, registrer at enkelte rivaler allerede er tidlig ute med forsterkningene sine. Håper vi bryter vår tradisjon med å starte sesongen uten å ha kjøpt våre viktigste spillere. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Verminator5 said:

Mens vi venter på overgangsvinduet og en ny sesong vil jeg dele en filmsnutt som viser viktigheten av lederskap og vinnermentalitet i garderoben:

 

Fet video. 
 

vi var kun en «Zlatan provspelar inte» unna å se ham i Arsenal drakt. 
 

også veldig glad på Girouds vegne. Flott spiller - som aldri burde ha vært solgt. 

Link to comment
Share on other sites

 Marquinhos første signering, blir vel sendt ut på lån. Så litt på youtube av ham, usikker på om han tilfører noe? Hvertfall bra at vi er tidglig ute med signeringer. Har ikke sansen for Jesus, ikke god nok. Tviler på svensken og. Får spørre Ødegård som kjenner ham.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners77 said:

 Marquinhos første signering, blir vel sendt ut på lån. Så litt på youtube av ham, usikker på om han tilfører noe? Hvertfall bra at vi er tidglig ute med signeringer. Har ikke sansen for Jesus, ikke god nok. Tviler på svensken og. Får spørre Ødegård som kjenner ham.

Mener du seriøst at Gabriel Jesus ikke er god nok? I så tilfelle er det ikke mange som tilfredsstiller dine behov til spiss i denne verden…

Link to comment
Share on other sites

On 4/25/2022 at 12:37 AM, Orakelet said:

Da må man se på de faktiske statistikkene for å forklare litt føler jeg...

Jesus har spilt 230 kamper for Manchester city. Av de har han startet 145 hvor han har blitt byttet ut 56 ganger, og kommet på som innbytter i 85 kamper. På de kampene har han putta 93 mål og 30 assists. alt dette på 6 sesonger.

Hvis vi da går ut ifra at han har i snitt spilt 75 minutter de gangene han har blitt byttet ut, og 30 minutter de gangene han har blitt byttet inn.

89 kamper x 90 minutter = 8010 minutter
56 kamper x 75 minutter = 4200 minutter
85 kamper x 30 minutter = 2550 minutter
230 kamper som utgjør 14760 minutter spilt.
 

Dette gir Jesus 158 minutter spilt pr. mål, 492 minutter spilt pr. assist og 120 minutter pr. målpoeng.

Så skal jo dette naturligvis da ses i sammenheng med laget han har spilt på - men også at han har levd i skyggen av f.eks. Aguero i flere av de sesongene. Tatt med at han har gjort dette i alderen 19 til 25 år så jo dette også i veldig ung alder. 

Kan man forvente høyere snitt på målpoeng enn det? Med et slikt snitt ender man på 28,5 målpoeng pr sesong med kun PL-kamper. Tar man med 6 kamper som minimum i europa og minst 6 kamper i nasjonale turneringer (altså totalt 50 kamper i sesongen) - så blir det 37,5 målpoeng (sett at han spiller absolutt alt da naturligvis..) Skal man forvente mer av en spiss sånn egentlig? Til sammenlikning så har:

  • Henry ca ett målpoeng pr 101 minutt i Arsenal
  • Ian Wright ca ett målpoeng pr 140 minutt i Arsenal
  • Mo Salah ca ett målpoeng pr 103 minutt i Liverpool
  • Sergio Agüero ca ett målpoeng pr 105 minutt i Man City
  • Christiano Ronaldo ca ett målpoeng pr 133 minutt i Man Utd (helt andre tall i spania, men sammenlikner i PL)
  • Richarlison har ca ett målpoeng pr 231 minutt i Watford/Everton
  • Oshimen har ca ett målpoeng pr 144 minutt i sin karriere (for interesse siden han er nevnt nylig i denne tråden)
  • Aleksander Isak har ca ett målpoeng pr 226 minutt i Real Sociedad

Jeg mener at det hele bunner litt i hva vi trenger og hva vedkommende først og fremst skal gjøre. Jeg mener vi trenger noen som umiddelbart er en tydelig forsterking. Som vi vet håndterer Premier League og språk. Vedkommende må være ung mtp det sosiale og hva det er man forsøker å bygge i klubben. Spilleren burde være kjent med den typen spillsystem vi ønsker å ha (presse høyt og aktivt også med offensive ledd, mye bevegelse, hurtig i lengderetning, og teknisk fotball).

For meg så er Gabriel Jesus nærmest perfekt. Jeg tror faktisk ikke det er mange andre jeg heller ville hatt. Han har også den fordelen at han er kjent med Arteta fra før og kommer fra nettopp Man City som vi vel må innrømme er det vi forsøker å kopiere med en liten egen vri.

En annen ting vi må ta høyde for er at uansett om vi klarer 4. plassen - så er vi fortsatt ikke en klubb som f.eks. Mo Salah (Jeg vet han ikke er spiss) vil vurdere. Heller ikke Mbappe, Haaland eller Vlahovic vil velge oss. Og det er vel kun disse typen spillere som er høyere enn Jesus på statistikken. Spillere som kanskje kunne ha vurdert det er i mine øyne f.eks. Lewandowski (om han ønsker å prøve seg i PL) - men han ville ikke være en "fremtid" - men en her og nå forsterkning av kortvarig glede. 

Nei - jeg er enda mer sikker etter denne natte-posten min... Gabriel Jesus ville for meg vært den ultimate signering på topp. Så kan man diskutere hvem som skal være spiss nummer 2. Da passer f.eks. Isak, Oshimen, Richarlison etc.

PS: all statistikk her er tatt veldig adhoc - og basert på et tålelig snitt av antall minutter pr kamp. Så litt mindre variasjon kan være tilfelle... Men ikke spesielt utslagsgivende for eller imot.

@Gunners77 - jeg hadde heldigvis sett på disse tallene for ikke så lenge siden… så kan du se det i et litt større perspektiv. Fortsatt for dårlig for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Ben Elfen said:

Nketiah klar for å signere en 5 årskontrakt. 
gode nyheter

Så lenge han blir et fast 2-3 valg så er det helt greit, men står vi med han som vårt førstevalg i august så ksster jeg Edu utav klubben sporenstreks

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...