Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Noen spennende statistikker så langt i sesongen: Kun to lag har holdt nullen flere ganger enn oss(11) så langt. Pool(12) og City(14). Vi har like mange 'clean sheets' så langt som WHam(6) og Manure(5) til sammen.

Vi er det laget som har scoret flest mål på kontringer(5). Manure og West Ham(begge 4) innehar delt andreplass. 

Vi ligger på 5. plass når det kommer til skudd(322) bak Manure(326), Chelsea(354), City(437) og Pool(442). Når det kommer til skudd på mål går vi opp en plass til 4. plass(112) en foran Manure(111). Chelsea(128),City(162), Pool (164). 

Vi har truffet stanga/tverrliggeren nest flest ganger(12), kun slått av City(13). Brentford og Chelskij(begge 10) ligger bak oss.

Det er kun to lag som har blitt 'dispossessed'(181) færre ganger enn oss, Burnley(152) og Everton(175). 

Vi er dog bare nr 9 på lista når det kommer til pasninger(10 039), mens 1-8 er City(16 349), Pool(13 985), Chelskij(13 644), Manure(11 525), Brighton(11 310), Palace(10 616) , West Ham(10 196) og Tottene(10 166).

Nå forteller selvsagt ikke disse statistikkene hele sannheten, noen lag har spilt flere kamper enn andre, det er forskjeller i spillestil og alle har ikke møtt samme motstand enda. 

Statistikkene er hentet fra premierleague.com 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

https://onefootball.com/en/news/discipline-not-the-problem-despite-arsenal-red-cards-34559295?language=en&fbclid=IwAR2QDVf7E4clbyyt7rA5MH1GIzny6klIXbQIGH2oo2s_7ICLa_f7OgjH1v8

 

"Martinelli’s red aside, it is hard to argue with too many of the cards Arsenal players get.

That isn’t the problem.

What is an issue is how we watch, week after week, other players getting away with fouls that SHOULD be a booking or a sending off, fouls that Arsenal players are punished for harshly."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

image.png.7d68eee0781e705637edbd557cda5d97.png

“Everybody says it’s the most disciplined group they’ve seen in the last 15 years, but we are getting red cards for other things.”

Of the 12 red cards Arsenal have been shown under Arteta in the league, just three have been straight dismissals for bad tackles. 

There have been two for violent conduct – Nicolas Pepe against Leeds and Xhaka against Burnley – while the rest were either for two yellow cards, professional fouls or deliberate handballs.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Tony said:

Her er slutt tabellen i følge utrekningen til en supercomputer.

20220216_140718.jpg

Vi får se. Ballen er rund og det er fryktelig mange faktorer som kan påvirke i den ene eller andre retningen. Jeg tar ingenting for gitt uansett og det håper jeg ikke spillerne eller Arteta gjør heller. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Vi får se. Ballen er rund og det er fryktelig mange faktorer som kan påvirke i den ene eller andre retningen. Jeg tar ingenting for gitt uansett og det håper jeg ikke spillerne eller Arteta gjør heller. 

Har ikke mye troa på den tabellen heller. Tror vi kommer på 3dje plass. Spurvene kommer vel på 7ende plass og får spille Conference league. 

Link to comment
Share on other sites

Er så lei av dette. Før sesongen sparket igang så var Arsenal knapt nok gode nok til topp 10 og vi hadde kjøpt dyrt og dårlig (Ramsdale, White og Tomi). Og nå er skal det plutselig være "minimum 4" ellers har Arteta/Arsenal feilet?

Media er virkelig noen fitter.

PS: Fuck off Gallas :) 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Stefanb said:

Er så lei av dette. Før sesongen sparket igang så var Arsenal knapt nok gode nok til topp 10 og vi hadde kjøpt dyrt og dårlig (Ramsdale, White og Tomi). Og nå er skal det plutselig være "minimum 4" ellers har Arteta/Arsenal feilet?

Media er virkelig noen fitter.

PS: Fuck off Gallas :) 

Enig. Det eneste de tjener på dette er å øke presset på Arteta og unggutta. Håper de ikke hører på de.

Før sesongen var det ingen av dem som mente at å havne utenfor topp 4 var 'failure', iallefall ikke offentlig. Og spesielt ikke etter de tre første kampene.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Tapapa said:

Gallas har rett. Alt under topp-fire er fiasko for oss. 

Jeg mener det. 

 

Vi har 1 kamp i uka og nok av tid på treningsfeltet til rehab og forberedelser. Resten av lagene har cuper og europa. Unngår vi mannefall av skader så er det failure og ikke klare topp 4 slik som situasjonen er nå.

Men om Eddie Sonogo sørger for det er jeg usikker på :) 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Tapapa said:

Gallas har rett. Alt under topp-fire er fiasko for oss. 

Jeg mener det. 

 

Slik situasjonen har utartet seg, ja. I forkant av sesongen? Nei. 

Målet var 4. plass og CL spill, men realiteten var at siden vi har ligaens yngste lag med en helt ny stamme i laget så var håpet et sted mellom 3-6. plass, og alt innenfor der ville vært innafor.

Det Gallas sier er at vi har så jævlig gode spillere helt plutselig at alt annet enn minimum 4. plass er godkjent. Uten å ta situasjonen i betraktning. Det er det jeg er uenig i.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sas2002 said:

Maitn. Niles med nok en ræva kamp. Fyren må slutte med sin arroganse og begynne å bruke hue framover. Arteta gjorde riktig ved å la han gå på lån, men vi får jo ikke solgt han til sommeren. Nok en terminering!

Ferdighetsmessig kunne AMN vært en av verdens beste midtbanespillere nå. Dessverre er han altfor arrogant og ustabil. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...