Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

7 minutes ago, Simbad said:

Haha, episk! 

Det er faktisk en sann historie, bare at det skjedde for 7-8 år siden. Ungene går nå på ungdomsskolen og vg skole så de ville aldri tatt med gammern rundt på halloween nå. Guttungen hadde en kompis som var tottenham fan så han ønskte å bli det og. Så jeg måtte finne på en løsning på problemet. Kan ikke ha en tottenham fan i familien. Så jeg avtalte med naboene hva de måtte gjøre og fikk ungene til å lage meg en tottenham drakt. Enden på visa er at det fungerte. Guttungen er nå ihuga Arsenal fan og vi endte opp med over 5 kg med godteri den dagen.👍🤣

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Tony said:

Det er faktisk en sann historie, bare at det skjedde for 7-8 år siden. Ungene går nå på ungdomsskolen og vg skole så de ville aldri tatt med gammern rundt på halloween nå. Guttungen hadde en kompis som var tottenham fan så han ønskte å bli det og. Så jeg måtte finne på en løsning på problemet. Kan ikke ha en tottenham fan i familien. Så jeg avtalte med naboene hva de måtte gjøre og fikk ungene til å lage meg en tottenham drakt. Enden på visa er at det fungerte. Guttungen er nå ihuga Arsenal fan og vi endte opp med over 5 kg med godteri den dagen.👍🤣

Fantastisk kreativt av deg! Godt gjort å få med naboene på det 😂

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Simbad said:

Jeg lurer på hvem de har brukt som referanse, muligens opta som er den mest kjente? 

Selv bruker jeg fbref(som igjen bruker statsbomb) som slik jeg har forstått det er mer detaljerte med tanke på 'expected goals' statistikkene sine. 

Likevel mener jeg det blir litt feil å bruke expected goals against(xga) totalt denne sesongen siden vi manglet så mange spillere i starten. Det var ikke før Norwichkampen vi hadde forsvaret og Partey skadefrie/friske. 

Mot Brentford hadde vi faktisk 0.1 poeng mer i xg selv uten våre 3 beste angrepsspillere(+MØ8 og Nketiah). Husk, dette var med Balogun på topp. 

Mot Chelsea hadde vi hele 2.9 i xga og City 3.8

De tallene der, da vi manglet mange av våre beste spillere, ødelegger mye for resten av statistikken vår når det kommer til xga. 

Det dårligste vi har klart når det kommer til xga utenom de to kampene nevnt over er 1.4(mot Brighton og Villa). Mot Brighton klare vi bare 0.5 xg selv, mens mot Villa var vi oppe på 2.7 xg

De to kampene denne sesongen vi har hatt best xg er mot Norwich(3.0xg) og Villa (2.7xg). 

Noe som er litt interessant er at i kampen mot Tottene fikk vi bare 0.8 i xg men 1.0 i xga. 

Mot Palace hadde vi 1.5 i xg mens det var 0.9 i xga

Hvis vi derimot ser på understat sine tall(hvis vi ser bort i fra de tre første kampene) er det kun to kamper vi ikke har hatt høyere xg enn motstander(Brighton og Leicester). 

Tilbake til xga. Hvis de tar bort de tre første kampene fra regnestykket, er vi 5. best i ligaen. 

Så ja, vi ligger på 17. plass på xga nå, men hvis trenden fortsetter vil vi sakte men sikkert bevege oss oppover den lista. Statistikk lyver ikke, men tolkningen av statistikken kan lyve.

De fleste lag ville slitt med like mange spillere ute pga skade/sykdom både i forsvar, midtbane og angrep.

Så med bakgrunn i dette, mener jeg ikke vi bør bekymre oss så mye for den statistikken pr nå. 

Link to comment
Share on other sites

Everton tapte, så vi ligger fremdeles på 6 plass etter denne runden. Hadde det ikke vært for Black November, så hadde jeg vært sånn passe optimistisk til å være på topp 4 ved årsskiftet. På de neste 10 kampene er det kun Liverpool på Anfield hvor vi er totalt sjanseløse, men avgir helt sikkert poeng i noen av de andre.. På papiret ser det dog overkommelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Etter å følgt med på treningsvidioene arsenal legger ut, er det gøy å se hvor mer intense treningene er nå i forhold til starten av sesongen. Ser at selvtilliten til spillerne er betydelig forbedret. Tempoet, presisjonen er mange ganger bedre enn starten av sesongen. Gøy å se forskjellen. 

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi må gi Arteta mer respekt enn han har fått når vi ser hva Arteta har fått gjort i Arsenal på 99 kamper. Vinner vi mot Watford vil Arteta ha tatt 7 poeng mindre enn Graham og 2 poeng mindre enn Wenger. Må innrømme at det overrasker meg når jeg ser hvilke spillere arteta har hatt i stallen kontra Wenger og Graham. 

20211106_114110.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Kanskje vi må gi Arteta mer respekt enn han har fått når vi ser hva Arteta har fått gjort i Arsenal på 99 kamper. Vinner vi mot Watford vil Arteta ha tatt 7 poeng mindre enn Graham og 2 poeng mindre enn Wenger. Må innrømme at det overrasker meg når jeg ser hvilke spillere arteta har hatt i stallen kontra Wenger og Graham. 

20211106_114110.jpg

Det har litt med forutsetningene å gjøre også. Arteta har hatt langt bedre rammer for å lykkes enn de aller fleste andre. 
men fin statistikk, uten tvil

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Det har litt med forutsetningene å gjøre også. Arteta har hatt langt bedre rammer for å lykkes enn de aller fleste andre. 
men fin statistikk, uten tvil

Er ikke helt enig der. Når Graham var manager var det ikke så mange pengesterke klubber å slåss mot. Arsenal hadde et godt renommé så de kunne hente gode spillere. En annen tid med andre forutsetninger. Når Wenger kom var det stort sett bare manure som var eneveldende. Wenger tok vel over det beste forsvaret vi har hatt. Arteta tok over et makkverk av et lag. Mange flere pengesterke klubber å slåss mot. Enig at det er andre forutsetninger nå enn når Wenger og Graham var manager. Men at forutsetningene til Arteta var langt vanskeligere enn W og G. Har forståelse for at andre kan mene noe annet enn meg. Det er det som er så bra med fotball. Det er det som skaper entusiasme blant supportere 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

Er ikke helt enig der. Når Graham var manager var det ikke så mange pengesterke klubber å slåss mot. Arsenal hadde et godt renommé så de kunne hente gode spillere. En annen tid med andre forutsetninger. Når Wenger kom var det stort sett bare manure som var eneveldende. Wenger tok vel over det beste forsvaret vi har hatt. Arteta tok over et makkverk av et lag. Mange flere pengesterke klubber å slåss mot. Enig at det er andre forutsetninger nå enn når Wenger og Graham var manager. Men at forutsetningene til Arteta var langt vanskeligere enn W og G. Har forståelse for at andre kan mene noe annet enn meg. Det er det som er så bra med fotball. Det er det som skaper entusiasme blant supportere 

Lov å være uenig. Fått med dere U-23’s comeback?

 

ikke dårlig med uavgjort når man ligger under 3-0 etter 90 minutter

 

29B428CA-1FB7-4C2D-8A15-38B232EE7911.jpeg

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ben Elfen said:

Lov å være uenig. Fått med dere U-23’s comeback?

 

ikke dårlig med uavgjort når man ligger under 3-0 etter 90 minutter

 

29B428CA-1FB7-4C2D-8A15-38B232EE7911.jpeg

Det som gjør det ennå mer imponerende er at Arsenal avsluttet kampen med 10 mann etter at keeper Karl Hein blei skada og spissen Biereth måtte avslutte kampen i mål fordi alle byttene var gjort.

Link to comment
Share on other sites

Vi har signert mye rart i mange år , men signeringene i siste vindu har vært hei dundrende suksess. Der ble det gjort en meget god jobb av Edu & Co. Selv Kroenke må få pluss i margen 🙂 Veldig spent på  hva de gjør i neste vindu. Fyren fra Liverpool kan jeg ikke se vi trenger .

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Tapapa said:

Hvorfor? 

Du kan så si.  Edwards har vært en veldig viktig brikke i prosessen med å få Liverpool tilbake til toppen (selvsagt har nok Klopp vært den aller viktigste brikken), men hva han har klart med å kjøpe billig og selge dyrt har vært helt fantastisk. £140M for Couthinho, £60M for Solanke,Ibe og Brewster, og kjøp som Mane og Salah for "småpenger". 

Nå var sommervinduet et meget bra steg i riktig retning på kjøp, men vi sliter fremdeles med å få solgt spillere for riktig verdi. Sist vi gjorde en god deal på salgssiden var vel Ox (og her var vel Edwards kjøperen så...).  

Men selvsagt så må Edu få vist seg litt mer får vi gir endelig dom. Og så antar jeg at Edwards havner i Newcastle eller MU.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...